quote:Kwei Quartey’s Sleep Well, My Lady is a gripping crime novel featuring Ghanaian PI Emma Djan. The story follows Emma as she investigates the murder of fashion icon Lady Araba, whose death is shrouded in secrecy and power struggles. Hired by Araba’s aunt, Emma navigates Accra’s elite circles, uncovering betrayals, family secrets, and corruption. As she pieces together clues, she faces dangerous adversaries determined to keep the truth buried. The novel blends intricate mystery with social commentary, highlighting gender dynamics and systemic injustice in Ghanaian society, making it a compelling and suspenseful read.
quote:The Blade Itself by Joe Abercrombie is a grimdark fantasy novel following three flawed protagonists: Logen Ninefingers, a battle-hardened barbarian seeking peace; Inquisitor Glokta, a crippled torturer navigating political intrigue; and Jezal dan Luthar, a vain nobleman training for a fencing competition. Their fates intertwine as war looms over the Union, and the enigmatic wizard Bayaz gathers them for a perilous journey. The novel subverts classic fantasy tropes, delivering brutal combat, cynical humor, and deep character exploration. With morally ambiguous choices and unpredictable twists, The Blade Itself sets the stage for the First Law trilogy’s dark, gripping tale.
Juno Loves Legs net deze week uit...prachtig!!quote:Op vrijdag 31 januari 2025 21:28 schreef Kanaroe het volgende:
Net uit: "Wat mama niet vertellen kon" van Marcel Maassen.
Een echt verhaal, over echte mensen. Mooi!
Nu beginnen in "Juno loves legs" van Karl Geary
Dit topic geeft mij leespiratie, bedankt allen
40 jaar terug gelezen, en kan mij herinneren dat het toen een enorme indruk op mij maakte.quote:
Nou aan deze kopie te zien.. zou hij ook zo oud kunnen wezen.quote:Op zondag 2 februari 2025 19:34 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
40 jaar terug gelezen, en kan mij herinneren dat het toen een enorme indruk op mij maakte.
quote:Veel studenten liegen over hun studie, maar er wordt zelden over gesproken. Dit boek doorbreekt het taboe. De auteur vertelt openhartig over zijn leugenachtige studentenleven.
Interessant (en ook triest). Laatst was ik bij 'Unplugged' van Alex Ploeg, waarin hij o.a. vertelt over de tijd dat hij nog deed alsof hij studeerde, terwijl hij dat allang niet meer deed (en dit wel 4 jaar volgehouden heeft...). Kennelijk komt het inderdaad vaker voor.quote:
quote:
quote:
De documentaire 'Schijnstudent' past daar ook bij.quote:Op maandag 3 februari 2025 15:17 schreef trui het volgende:
[..]
Interessant (en ook triest). Laatst was ik bij 'Unplugged' van Alex Ploeg, waarin hij o.a. vertelt over de tijd dat hij nog deed alsof hij studeerde, terwijl hij dat allang niet meer deed (en dit wel 4 jaar volgehouden heeft...). Kennelijk komt het inderdaad vaker voor.
Hoe vond je die?quote:Op donderdag 6 februari 2025 17:32 schreef Frikandelbroodje het volgende:
En deze net uit:
[ afbeelding ]
Klopt, die ken ik. Heel verdrietig…quote:Op donderdag 6 februari 2025 00:03 schreef Nober het volgende:
[..]
[..]
De documentaire 'Schijnstudent' past daar ook bij.
https://www.npodoc.nl/documentaires/2022/11/schijnstudent.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |