Bill Browder, Vijand van de Russische staatquote:Op vrijdag 17 januari 2025 08:06 schreef roos94 het volgende:
Weet iemand nog wat interessante Nltalige non-fictie boeken?
Geert Mak over geschiedenisquote:Op vrijdag 17 januari 2025 08:06 schreef roos94 het volgende:
quote:"The Colony" by Audrey Magee is set on a small Irish island in the summer of 1979. The story follows two visitors: Mr. Lloyd, an English artist seeking an authentic experience by traveling without an engine, and Mr. Masson, a French linguist aiming to preserve the island's language. As they immerse themselves in the island's life, the local inhabitants grapple with the outsiders' attempts to capture and define their culture. The novel delves into themes of art, language, identity, and the complex dynamics between the colonized and the colonizers.
Ben op tweederde ongeveer, maar ik ben ook heel positief tot dusver. (Het duurde wel even voor ik de stukjes vanuit Peters perspectief interessant begon te vinden).quote:Op donderdag 9 januari 2025 22:28 schreef Adrian4 het volgende:
Ik ben ook Intermezzo aan het lezen van Sally Rooney.
Wat vinden jullie er van @:Mrs.Peel en @:trui?
Heb 't gisteren uitgelezen, en vond het heel mooi!quote:Op donderdag 9 januari 2025 22:28 schreef Adrian4 het volgende:
Ik ben ook Intermezzo aan het lezen van Sally Rooney.
Wat vinden jullie er van @:Mrs.Peel en @:trui?
Ik vond hem ook mooi!quote:Op dinsdag 21 januari 2025 15:59 schreef trui het volgende:
[..]
Heb 't gisteren uitgelezen, en vond het heel mooi!
quote:Wanneer een onbekende bij haar aan tafel komt zitten die tegen de ober zegt dat ze haar vrouw is, brengt dit Olive flink van haar stuk. Maar de onbekende wil praten, en… is dit niet precies waar Olive behoefte aan heeft op deze eenzame winteravond? Haar hart luchten bij iemand die haar niet kent? Ze durft haar vriendinnen de waarheid niet te vertellen: zes maanden na het huwelijk met de man voor wie iedereen haar heeft gewaarschuwd is haar leven een nachtmerrie. Misschien had Olive moeten vragen met wie haar tafelgenoot echt getrouwd was. Misschien had ze kunnen weten dat deze ‘toevallige’ ontmoeting iets te maken had met haar man. Want er blijkt een reeks verdwenen vrouwen te zijn, die iets te maken hebben met Mr Anderson. En wanneer de ochtend aanbreekt is Olive de laatste van die reeks.
quote:The Missing American by Kwei Quartey is a compelling mystery set in Ghana, blending cybercrime, romance, and murder. Emma Djan, a young private investigator, takes on the case of Gordon Tilson, an American widower who disappears after traveling to Ghana to meet a woman he fell for online. Tilson's pursuit of love turns deadly as he becomes entangled in an elaborate internet scam and a web of corruption. As Emma delves deeper, she navigates cultural complexities, dangerous criminals, and the human cost of deception. The novel weaves a vivid, suspenseful tale of justice and resilience in modern West Africa.
Deze was echt niet zo goed, qua schrijfstijl en super Amerikaanse inhoud, en dan ook nog een aantal personages die ik erg tenenkrommend vond. Wel uitgeluisterd, omdat één verhaallijn wél interessant was. 2,5/5 sterren, maximaal.quote:Op maandag 20 januari 2025 10:47 schreef Mrs.Peel het volgende:
Je bent prachtig, Ann Napolitano (luisterboek)
[ afbeelding ]
Deze klinkt leuk, laat je weten wat je er van vindt?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 15:58 schreef trui het volgende:
Ben gestart in: Maria Kager - De buitengewoon geslaagde opvoeding van Frida Wolf
[ afbeelding ]
Ik vind dat als Geert Mak schrijft, je moet lezen. Maar dit was een tamelijk overbodige losse collectie verhalen en lezingen.quote:Op maandag 13 januari 2025 19:02 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dit was fan-tas-tisch.
Niet lezen als je van plan bent ooit in je leven nog een hamburger te eten.
Next:
[ afbeelding ]
Zal ik doen!quote:Op zaterdag 25 januari 2025 16:04 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Deze klinkt leuk, laat je weten wat je er van vindt?
Hoe vond je het?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 15:58 schreef trui het volgende:
Ben gestart in: Maria Kager - De buitengewoon geslaagde opvoeding van Frida Wolf
[ afbeelding ]
Sanneke Langendoen - dit gebeurt alleen in filmsquote:Op vrijdag 17 januari 2025 08:06 schreef roos94 het volgende:
Heb 't nog niet uit, ga er een beetje langzaam doorheen wegens weinig leestijd. Maar tot nu toe vind ik het wel vermakelijk (en af en toe schrijnend.)quote:
quote:Kwei Quartey’s Sleep Well, My Lady is a gripping crime novel featuring Ghanaian PI Emma Djan. The story follows Emma as she investigates the murder of fashion icon Lady Araba, whose death is shrouded in secrecy and power struggles. Hired by Araba’s aunt, Emma navigates Accra’s elite circles, uncovering betrayals, family secrets, and corruption. As she pieces together clues, she faces dangerous adversaries determined to keep the truth buried. The novel blends intricate mystery with social commentary, highlighting gender dynamics and systemic injustice in Ghanaian society, making it a compelling and suspenseful read.
quote:The Blade Itself by Joe Abercrombie is a grimdark fantasy novel following three flawed protagonists: Logen Ninefingers, a battle-hardened barbarian seeking peace; Inquisitor Glokta, a crippled torturer navigating political intrigue; and Jezal dan Luthar, a vain nobleman training for a fencing competition. Their fates intertwine as war looms over the Union, and the enigmatic wizard Bayaz gathers them for a perilous journey. The novel subverts classic fantasy tropes, delivering brutal combat, cynical humor, and deep character exploration. With morally ambiguous choices and unpredictable twists, The Blade Itself sets the stage for the First Law trilogy’s dark, gripping tale.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |