Maar als men weet dat dit niet houdbaar is en men weet ook dat je vitale beroepsgroepen enorm helpt door te beginnen met een verbod is er toch heel weinig tegenin te brengen? Zeker als je weet dat het pas een eerste stap van 16 is als het gaat om ook de ellende van shells en Cobras t.z.t. tegen te kunnen gaan. Het totaalverbod is een eerste stap en een grote blijk van respect richting de vitale beroepsgroepen waar je als samenleving van afhankelijk bent.quote:Op woensdag 1 januari 2025 21:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik zie ook wel in dat zoals het nu gaat niet houdbaar is en op termijn waarschijnlijk wel tot een verbod gaat leiden. Ik zou het alleen jammer vinden voor de mensen die er wel plezier aan beleven zonder dat ze er een potje van maken.
En het zou helemaal zonder zijn om meteen de trekker over te halen(een verbod dus) terwijl ik het idee heb dat er nog wel meer mogelijk is.
Als we het over uit de hand gelopen culturen hebben dan denk ik dat het verstandiger is om alcohol rond de jaarwisseling aan te pakken.quote:Op woensdag 1 januari 2025 20:54 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat klopt, maar je kunt ten eerste de cultuur van het vuurwerk “stoken” laten uitsterven en je geeft gehoor aan de oproep van vele artsen die al jaren vragen om verdergaande maatregelen dan wat we nu hebben. Met name dat eerste, die totaal uit de klauwen gelopen vuurwerkcultuur in Nederland, kun je maar op 1 manier een stille dood laten sterven.
Uiteindelijk is alcoholgebruik enorm genormaliseerd. Toen ik een aantal jaar geleden nog een weekend met familie ivm Sinterklaas meeging, stonden er meerdere tafels vol met wijn, bier en andere sterke drank, Dat terwijl er veel kinderen de hele dag langs die tafels liepen. Ik drink zelf geen druppel en van mij hoeven ze het niet van die tafels af te halen, maar als ik even buiten het pak een blowtje zou roken (waar geen kind bij is) dan weet ik zeker dat ze allemaal gaan steigeren. Ga er ook niet over in discussie, want dan komen er allemaal argumenten als 'dealers op de straat' en verslaving e.d. op tafel, terwijl het eerste niet aan de orde is met de vele coffeeshops in NL en het tweede net zo goed of zelfs meer geldt bij alcoholgebruik. Mijn keuze: gewoon helemaal links laten liggen dat soort mensen.quote:Op woensdag 1 januari 2025 21:48 schreef Hoppahop het volgende:
Elke dag rijden er honderden mensen onder invloed van alcohol in het verkeer. Dagelijks gebeuren hier ongelukken mee. Het gebeurt zo vaak dat het al geen nieuws meer is. Over verdovende middelen zal ik het niet hebben. Lachgas e.d. ook niet.
Alcoholcontroles zijn er amper. Veel mensen kunnen niet met alcohol overweg. Net zoals met vuurwerk.
Elk weekend hebben handhavers en politie hun handvol aan dronken mensen en het geweld wat hier uit vloeit. Elke weekend heeft de EH druk.
Maar ik hoor niks over een alcoholverbod. Waarom zo selectief?
Daarom is er ook zo ontzettend veel gedoe op zo'n, je verdwijnt werkelijk in een toneel van chaos. Nogmaals, van mij hoeft het niet verboden te worden, maar ik begrijp wel degelijk waarom hulpdiensten en handhaving er een groot probleem mee hebben.quote:Op woensdag 1 januari 2025 21:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik weet er helaas van alles van. Pakkans is veel belangrijker dan de sanctie. Daarom werkt het verhogen van de boetes ook niet.
Alcohol is ook buiten de jaarwisseling een probleem. Ik zou niet weten hoe je dat sec op alleen die dag zou kunnen aanpakken.quote:Op woensdag 1 januari 2025 21:54 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Als we het over uit de hand gelopen culturen hebben dan denk ik dat het verstandiger is om alcohol rond de jaarwisseling aan te pakken.
Kun je na gaan wat de combinatie oplevert. Maar ja, net als met corona kun je er beter vanuit gaan dat mensen in opstand komen als ze gevraagd of gedwongen worden solidair te zijn met hulpdiensten.quote:Op woensdag 1 januari 2025 21:54 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Als we het over uit de hand gelopen culturen hebben dan denk ik dat het verstandiger is om alcohol rond de jaarwisseling aan te pakken.
Ik ook, maar ik heb ook gezien hoe het steeds verder uit de hand heeft kunnen lopen. Nogmaals, dat is iets waar de politie niets aan heeft kunnen doen anders dan met lede ogen te aanschouwen. Ik zie alleen nog wel een weg terug.quote:Op woensdag 1 januari 2025 21:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Daarom is er ook zo ontzettend veel gedoe op zo'n, je verdwijnt werkelijk in een toneel van chaos. Nogmaals, van mij hoeft het niet verboden te worden, maar ik begrijp wel degelijk waarom hulpdiensten en handhaving er een groot probleem mee hebben.
Deze redenering is me niet duidelijk. Er is zeker wat tegenin te brengen, maar ik vraag me überhaupt af waarom het helpen van beroepsgroepen een argument is?quote:Op woensdag 1 januari 2025 21:52 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maar als men weet dat dit niet houdbaar is en men weet ook dat je vitale beroepsgroepen enorm helpt door te beginnen met een verbod is er toch heel weinig tegenin te brengen?
Zorg is overbelast!quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Deze redenering is me niet duidelijk. Er is zeker wat tegenin te brengen, maar ik vraag me überhaupt af waarom het helpen van beroepsgroepen een argument is?
Als je niet begrijpt dat je gedrag zodanig aanpassen zodat oogartsen, traumachirurgen en verplegend personeel op de Spoed niet extra zwaar belast worden in hun toch al zo zware werk een goed idee is ben je sowieso al “mentaal uitgedaagd”.quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Deze redenering is me niet duidelijk. Er is zeker wat tegenin te brengen, maar ik vraag me überhaupt af waarom het helpen van beroepsgroepen een argument is?
En nogmaals, blijven nadenken, vuurwerk afsteken voor 18.00 uur is verboden, toch gebeurt dit met grote regelmaat, zelfs al vanaf november zo'n beetje en dat gaat dan echt om die 'duizenden mensen', niet de massa die om 12 uur siervuurwerk gaat afsteken.quote:Op woensdag 1 januari 2025 20:49 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Kom op , blijven nadenken, ik leg het al een paar keer uit. Als er miljoenen mensen iets afsteken, kun je daar minder op toezien, dan dat er duizenden mensen wat afsteken. Je hebt dagelijks nooit genoeg agenten om iedere plek in Nederland te kunnen zien wie er wat afsteekt. Hier ligt ook een taak voor de burgers om dit niet meer aan je kinderen toe te vertrouwen.
Dat je zo'n avond met veel personeel op de been bent heeft ook zijn uitwerking in de weken er naar toe en de weken erna. Maar dat is mijn probleem ook met deze discussie, er wordt door sommigen amper nagedacht wat zo'n avond nu eigenlijk betekend voor welke mensen. En hoe je zoiets op poten moet zetten, terwijl de pleuris in de chaos uitbreekt en mensen zich tegen je keren op het moment zelf en later ook nog eens in de 'publieke opinie' bij mensen die verder niet nadenken over de gevolgen van dit soort avonden en toestanden.quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:12 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als je niet begrijpt dat je gedrag zodanig aanpassen zodat oogartsen, traumachirurgen en verplegend personeel op de Spoed niet extra zwaar belast worden in hun toch al zo zware werk een goed idee is ben je sowieso al “mentaal uitgedaagd”.
Nee, er is een categorie die je het hele jaar mag afsteken. Heel veel, maar dan ook echt heel veel mensen die dan gaan bellen dat er wel vuurwerk wordt afgestoken. Ik vind het vreemd dat we nu allerlei 'maar die mensen komen er mee weg' gaan opdragen om te laten zien dat de politie niet wil. Terwijl je zelf al aangeeft dat er duizenden mensen al overdag bezig zijn. Het normale werk gaat ook door van de politie en die manschappen hebben ze vooral 's avond nodig, je kunt ze niet twee shifts per dag laten draaien omdat er een paar mensen willen knallen. Dus overdag ga je met het aanwezige personeel gewoon op meldingen af, zoals elke andere dag. Of wil je dat elke agent dubbel werkt in december, maar elke gebruikte agent heeft na zoveel uur of bepaalde dagen ook weer recht op vrije dagen. Dus zulke dingen werken langer door dan een avond of dag of maand.quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:15 schreef Zelva het volgende:
[..]
En nogmaals, blijven nadenken, vuurwerk afsteken voor 18.00 uur is verboden, toch gebeurt dit met grote regelmaat en dat gaat dan echt om duizenden mensen, niet de massa die om 12 uur siervuurwerk gaat afsteken.
Toch wordt daar niet op gehandhaafd. Hoe verandert dit als je sierpotjes om middernacht gaat verbieden?
Ah het gaat niet om de slachtoffers maar de vermoeide zorgmedewerkers. Dan boeit het mij nog een stuk minder gelukkig.quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat je zo'n avond met veel personeel op de been bent heeft ook zijn uitwerking in de weken er naar toe en de weken erna. Maar dat is mijn probleem ook met deze discussie, er wordt door sommigen amper nagedacht wat zo'n avond nu eigenlijk betekend voor welke mensen. En hoe je zoiets op poten moet zetten, terwijl de pleuris in de chaos uitbreekt en mensen zich tegen je keren op het moment zelf en later ook nog eens in de 'publieke opinie' bij mensen die verder niet nadenken over de gevolgen van dit soort avonden en toestanden.
Totdat je ze nodig hebt of ga je dan ook zeggen dat je ze niet nodig hebt? Het gaat niet om medelijden, het gaat om de logistiek en planning van zo'n avond. Man, man, het is blijkbaar voor sommigen heel lastig om hier echt over na te denken.quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:19 schreef CR7 het volgende:
[..]
Ah het gaat niet om de slachtoffers maar de vermoeide zorgmedewerkers. Dan boeit het mij nog een stuk minder gelukkig.
quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:12 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als je niet begrijpt dat je gedrag zodanig aanpassen zodat oogartsen, traumachirurgen en verplegend personeel op de Spoed niet extra zwaar belast worden in hun toch al zo zware werk een goed idee is ben je sowieso al “mentaal uitgedaagd”.
Bron Trimbos.quote:Verkeersgewonden
In 2021 bezocht 6 procent van de 110.000 verkeersslachtoffers de spoedeisende hulp (SEH) doordat zij alcohol en/of drugs hadden gebruikt, wat naar schatting neerkomt op 6.400 verkeersslachtoffers. Bij tweederde van hen was er sprake van ernstig letsel [4].
Bij verkeersslachtoffers die in de afgelopen tien jaar op de SEH-afdeling van een ziekenhuis belandden, bleek bijna iedereen (93%) voor het ongeval alcohol en/of drugs te hebben gebruikt als bestuurder. Van hen was 76 procent op de fiets, 10 procent op een brommer, snorfiets, scooter of fiets met hulpmotor en 10 procent in een auto [4].
Is dat op een avond of verspreid over het hele jaar? Maar dat gaat ook gewoon door, oudejaars of niet en dan komen de andere incidenten daar dus nog bij.quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:21 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
[..]
Bron Trimbos.
In het weekend heeft de SEH het sowieso druk. Deze cijfers hebben alleen betrekking op alcohol en verkeer.
Mijn vraag? Wat kost meer vuurwerk of alcohol?
Wat is nou je punt? Hoezo zit ik ineens in een financiële quiz?quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:21 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
[..]
Bron Trimbos.
In het weekend heeft de SEH het sowieso druk. Deze cijfers hebben alleen betrekking op alcohol en verkeer.
Mijn vraag? Wat kost meer vuurwerk of alcohol?
Wil je die koelkast nu wel of niet winnen?quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:23 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wat is nou je punt? Hoezo zit ik ineens in een financiële quiz?
Er is de afgelopen 14 jaar een kaalslag geweest mbt handhaving. Roosters niet rond krijgen is onderbezetting. Onderbezetting komt door budgettaire redenen. Geen fte’s willen aannemen.quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:19 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, er is een categorie die je het hele jaar mag afsteken. Heel veel, maar dan ook echt heel veel mensen die dan gaan bellen dat er wel vuurwerk wordt afgestoken. Ik vind het vreemd dat we nu allerlei 'maar die mensen komen er mee weg' gaan opdragen om te laten zien dat de politie niet wil. Terwijl je zelf al aangeeft dat er duizenden mensen al overdag bezig zijn. Het normale werk gaat ook door van de politie en die manschappen hebben ze vooral 's avond nodig, je kunt ze niet twee shifts per dag laten draaien omdat er een paar mensen willen knallen. Dus overdag ga je met het aanwezige personeel gewoon op meldingen af, zoals elke andere dag. Of wil je dat elke agent dubbel werkt in december, maar elke gebruikte agent heeft na zoveel uur of bepaalde dagen ook weer recht op vrije dagen. Dus zulke dingen werken langer door dan een avond of dag of maand.
Nee, we doen aan cherrypicking. De kosten die met vuurwerk( misbruik) komen en de slachtoffers ( hoe erg ook ) vallen in het niet bij alcoholmisbruik.quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:23 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wat is nou je punt? Hoezo zit ik ineens in een financiële quiz?
Het is helemaal geen cherrypicking. Het is luisteren naar de oproep die de vitale beroepen doen. Ze zullen ongetwijfeld ook een mening hebben over bezopen rondrijden op de SEH, maar dat staat los van de casus oud en nieuw waar ze het in dit geval over hebben.quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:28 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Nee, we doen aan cherrypicking. De kosten die met vuurwerk( misbruik) komen en de slachtoffers ( hoe erg ook ) vallen in het niet bij alcoholmisbruik.
Maar het bekt zo lekker om vuurwerk te verbieden.
We weten waar het illegale vuurwerk vandaan komt. Maar ohwee als er aan de grens gecontroleerd wordt.
Dit zijn verkeersslachtoffers icm alcohol over een heel jaar. Alleen verkeersslachtoffers.quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:23 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Is dat op een avond of verspreid over het hele jaar? Maar dat gaat ook gewoon door, oudejaars of niet en dan komen de andere incidenten daar dus nog bij.
In veel gevallen zou het meer helpen als bepaalde mensen een verbod krijgen op kinderen krijgen. Dan zouden er pas een stuk minder "incidenten" gebeurenquote:Op woensdag 1 januari 2025 21:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit klopt natuurlijk als een bus. Dat probleem zie je in veel meer aspecten terug, van onbeschofte blagen die de verkeersregels aan hun laars lappen tot aan uitschelden van leraren aan toe.
Ik denk ook niet dat je het een los van het ander kan zien. Dat de groep idioten groeit en extremer wordt kan geen reden zijn om de welwillende groep daarvoor te straffen.
Het is niet (alleen) een budgettaire reden. Goed personeel vinden, scannen, opleiden en na 3 jaar volledig in kunnen zetten, denk eens na wat daar achter de schermen allemaal voor nodig is. En dan zijn er altijd maar een paar die na die drie jaar geschikt genoeg zijn,. Ja, in de USA daar krijg je een opleiding van soms maar een half jaar en word je ook niet helemaal binnenstebuiten gehaald voordat je aangenomen bent, laat staan de controles tijdens de opleiding en werk. En dan heb je in de tussentijd te maken met mensen die in de ziekenboeg belanden wegens hun werk, mensen die met pensioen gaan en dat je het aantal aanwezige agenten en andere medewerkers niet constant hele dagen kan laten werken. Dus het hoopt op die manier op en elke nieuwe medewerker wordt na de opleiding meteen meegenomen in het hele circus dat al achterloopt. Dan heb je nog de bergen aan administratie en andere regelgeving. Daarnaast zijn meer mensen niet geschikt dan wel voor de politie. Naast de agenten werken er ook nog eens heel erg veel achter de schermen met allemaal dezelfde checks, opleidingen en roosterproblemen.quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:25 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Er is de afgelopen 14 jaar een kaalslag geweest mbt handhaving. Roosters niet rond krijgen is onderbezetting. Onderbezetting komt door budgettaire redenen. Geen fte’s willen aannemen.
Vorig jaar nog zitten gapen naar een statistiek die aantoonde dat wintersport een wolf in schaapskleren is als het gaat om een maatschappij dit ontwricht wordt. Koekoek.quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:31 schreef opgebaarde het volgende:
Nice. Het onderwerp alcohol wordt erbij gehaald om tegen een vuurwerkverbod of aanpassing te ageren. Het is alles of niks.
Vanavond of morgen wordt de rest er ook bijgehaald. Zoals sporters die in het weekend een blessure oplopen en een beroep op HAP of EH doen (jaarlijks terugkerend van onze vuurwerkvriend), gevolgen van teveel suiker, overwerk, gevaarlijke beroepen, mensen die niet mediteren, maar boeren zorgen ook voor vervuiling, en vergeet mensen niet die vliegen, of mensen met kinderen etc etc. Het is maar een traditie
Alles om vuurwerk te kunnen blijven afsteken.quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:31 schreef opgebaarde het volgende:
Nice. Het onderwerp alcohol wordt erbij gehaald om tegen een vuurwerkverbod of aanpassing te ageren. Het is alles of niks.
Vanavond of morgen wordt de rest er ook bijgehaald. Zoals sporters die in het weekend een blessure oplopen en een beroep op HAP of EH doen (jaarlijks terugkerend van onze vuurwerkvriend), gevolgen van teveel suiker, overwerk, gevaarlijke beroepen, mensen die niet mediteren, maar boeren zorgen ook voor vervuiling, en vergeet mensen niet die vliegen, of mensen met kinderen etc etc. Het is maar een traditie
Neen, ik geef aan dat wij hypocriet zijn. Er zijn afgelopen oudejaarsavond meer alcoholslachtoffers op de SEH gekomen dan vuurwerkslachtoffers.quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:31 schreef opgebaarde het volgende:
Dit betekent dat een organisatie niet kan plannen.quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:32 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het is niet (alleen) een budgettaire reden. Goed personeel vinden, scannen, opleiden en na 3 jaar volledig in kunnen zetten, denk eens na wat daar achter de schermen allemaal voor nodig is. En dan zijn er altijd maar een paar die na die drie jaar geschikt genoeg zijn,. Ja, in de USA daar krijg je een opleiding van soms maar een half jaar en word je ook niet helemaal binnenstebuiten gehaald voordat je aangenomen bent, laat staan de controles tijdens de opleiding en werk. En dan heb je in de tussentijd te maken met mensen die in de ziekenboeg belanden wegens hun werk, mensen die met pensioen gaan en dat je het aantal aanwezige agenten en andere medewerkers niet constant hele dagen kan laten werken. Dus het hoopt op die manier op en elke nieuwe medewerker wordt na de opleiding meteen meegenomen in het hele circus dat al achterloopt. Dan heb je nog de bergen aan administratie en andere regelgeving. Daarnaast zijn meer mensen niet geschikt dan wel voor de politie. Naast de agenten werken er ook nog eens heel erg veel achter de schermen met allemaal dezelfde checks, opleidingen en roosterproblemen.
Wat is dat voor figuur joh die Kooiman?quote:Op woensdag 1 januari 2025 20:44 schreef Red_85 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ntallen-slachtoffers
Ik zou zeggen: ga hier eerst eens werk van maken
Nou nee hoor.quote:Kooiman wijst ook op de dood van een 14-jarige jongen in Rotterdam. „Dat had ieders kind kunnen zijn.
Ja, en die blijven ook gewoon doorgaan. Het is alleen op geen enkele manier verboden aan wel of geen vuurwerk verbieden.quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:35 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Neen, ik geef aan dat wij hypocriet zijn. Er zijn afgelopen oudejaarsavond meer alcoholslachtoffers op de SEH gekomen dan vuurwerkslachtoffers.
Ik ben geen vuurwerkfan. Maar we moeten niet doen alsof er een ramp is gebeurd. 2 doden, heel erg! Maar op koningsdag vallen er meer en met een beetje pech bij het zomercarnaval in Rotterdam ook.quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:35 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Alles om vuurwerk te kunnen blijven afsteken.
Een heel stuk tekst met een goede uitleg en alles wat jij dan kan zeggen is 'dan kunnen ze niet goed plannen' , wat een armoe. Het is geen HEMA, het is de politie.quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:36 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Dit betekent dat een organisatie niet kan plannen.
Whahahaha dit is wel heel ziek hoorquote:Op woensdag 1 januari 2025 20:50 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Maar als ik jouw woorden zo bekijk zie jij er juist 'iemand zijn plezier' in. Dan draag je dus bij aan het in stand houden van de normalisatie van illegaal vuurwerk.
Met jouw argumenten zal je ook alcohol moeten verbieden. Want gevaarlijk etcquote:Op woensdag 1 januari 2025 22:38 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, en die blijven ook gewoon doorgaan. Het is alleen op geen enkele manier verboden aan wel of geen vuurwerk verbieden.
Ah, nadat het argument alcohol + verkeer als een lul op een drumstel slaat in een discussie over een vuurwerkverbod gaan we over op plan B: bagatelliseren.quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:38 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Ik ben geen vuurwerkfan. Maar we moeten niet doen alsof er een ramp is gebeurd. 2 doden, heel erg! Maar op koningsdag vallen er meer en met een beetje pech bij het zomercarnaval in Rotterdam ook.
Man, man, let eens effe op.quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Whahahaha dit is wel heel ziek hoor
Ik gun het iemand lekker met O&N fijn te kunnen knallen met wat gewoon verkrijgbaar is en dan ben ik een illegale steuner en een instandhouder.. wtf man, laat je nakijken. Halve.
Als al die vuurwerkhuilies zo zijn snap ik het wel. Valt niet fatsoenlijk mee te praten
het was een opmerking over illegaal vuurwerk. Vervolgens kom jij aan met:quote:Misschien kunnen ze wat piepers lenen van Israël en die als een pakket bij het vuurwerk stoppen in de rest van de EU, als je dan de grens overgaat gaat bij Nederland dan gaat die pieper af.
Blijkbaar let je zelf niet helemaal op.quote:Op woensdag 1 januari 2025 20:08 schreef Red_85 het volgende:
Jij wil overlijken om dat jij een ander geen pleziertje gunt eens in het jaar?
Alles heeft te maken met vuurwerk. Alles.quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat is dat voor figuur joh die Kooiman?
[..]
Nou nee hoor.
Nee, je weet als organisatie wat er speelt. Je weet wanneer mensen met pensioen gaan, je weet de gemiddelde verzuimcijfers. Ik heb 25 jaar als diender gewerkt. Vuurwerk was gewoon k*t. Maar de meest gevaarlijke avonden waren de “ gewone “ horeca avonden, festivals en koningsdag.quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:38 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Een heel stuk tekst met een goede uitleg en alles wat jij dan kan zeggen is 'dan kunnen ze niet goed plannen' , wat een armoe. Het is geen HEMA, het is de politie.
Hous op met dat gescheld.quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Whahahaha dit is wel heel ziek hoor
Ik gun het iemand lekker met O&N fijn te kunnen knallen met wat gewoon verkrijgbaar is en dan ben ik een illegale steuner en een instandhouder.. wtf man, laat je nakijken. Halve.
Als al die vuurwerkhuilies zo zijn snap ik het wel. Valt niet fatsoenlijk mee te praten
Joh dan doe je dat, van mij hoeft het allemaal niet, ook vuurwerk verbieden niet. Fijn dat je zo inhoudelijk op mijn comments ingaat. De oneliner blijft weer eens langer hangen dan een gedegen uitleg. Want dan haakt de onelineroeper af. Een beetje de politiek van afgelopen jaar in een notendop.quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:39 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Met jouw argumenten zal je ook alcohol moeten verbieden. Want gevaarlijk etc
Dan ben je het waarschijnlijk al even niet meer, want oudejaarsavond is op het moment vele en vele malen zwaarder werk dan welk weekend of evenement dan ook.quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:46 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Nee, je weet als organisatie wat er speelt. Je weet wanneer mensen met pensioen gaan, je weet de gemiddelde verzuimcijfers. Ik heb 25 jaar als diender gewerkt. Vuurwerk was gewoon k*t. Maar de meest gevaarlijke avonden waren de “ gewone “ horeca avonden, festivals en koningsdag.
In een discussie over handhaving van een eventueel algemeen vuurwerkverbod.quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:42 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Man, man, let eens effe op.
Ik zeg:
[..]
het was een opmerking over illegaal vuurwerk. Vervolgens kom jij aan met:
[..]
Blijkbaar let je zelf niet helemaal op.
Het wordt te moeilijk zie ik, en je hebt alweer gestrooid met 'met jou geen fatsoenlijke discussie te voeren', maar ik ga er even vanuit dat de ironie je volledig ontgaat.quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In een discussie over handhaving van een eventueel algemeen vuurwerkverbod.
...
Denk niet dat de voorzitter van de Nederlandse politiebond in een psychose zit als ze uitlegt wat de jaarwisseling in deze huidige vorm betekent voor politiemensen.quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alles heeft te maken met vuurwerk. Alles.
Ook als het it is of elektronica, vuurwerk is de schuldige.
Dan zit je in een psychose. Zoals al die magnieters.
Het is ook niet een werkend argument in welke discussie dan ook. Over tradities is het moeilijk met argumenten komen, omdat het nu eenmaal veel tegen onderbuiken aangaan, die vervolgens op een rare manier gaan 'discussievoeren' met argumenten die 5 minuten daarna ineens 180 graden draaien, om het standpunt maar vast te houden.quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:50 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Denk niet dat de voorzitter van de Nederlandse politiebond in een psychose zit als ze uitlegt wat de jaarwisseling in deze huidige vorm betekent voor politiemensen.
Haar verhaal staat je waarschijnlijk niet aan, dat is wat anders.
'Zwaarder'quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:48 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dan ben je het waarschijnlijk al even niet meer, want oudejaarsavond is op het moment vele en vele malen zwaarder werk dan welk weekend of evenement dan ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |