Dit roepen mensen die tegen een vuurwerkverbod zijn al jaren maar er werd nooit naar geluisterd.quote:Op woensdag 1 januari 2025 20:45 schreef RichardHammond het volgende:
Wat ik wel heel flauw vind is dat als 'compensatie' of alternatief voor van het vuurwerkverbod een gemeentelijke vuurwerkshow zou worden georganiseerd. Maar nu heb je in Rotterdam straks niks meer, want de gemeente draait de geldkraan dicht. Dan sta je dus met lege handen en is er helemaal niks meer met oud & nieuw. Nu steek ik zelf geen vuurwerk af, maar vind het wel een hele smerige manier hoe dit de nek wordt omgedraaid. In Rotterdam zijn er misschien nog wel geldschieters te vinden om het te organiseren, maar in veel kleinere gemeentes zal hiervan geen sprake zijn. En het is natuurlijk kwestie van tijd voor de gemeente Rotterdam met aanvullende eisen kom vanwege vervuiling- of geluidsoverlast.
[..]
https://www.rijnmond.nl/n(...)ots-gaan-de-lucht-in
Dat zijn niet de mensen die de overlast veroorzaken.quote:Op woensdag 1 januari 2025 20:48 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het heeft ook niet zozeer met straffen te maken, maar met de mogelijkheid tot aanschaf. Daar zit, denk ik, de mogelijkheid om het in ieder geval weer enigszins binnen de perken te krijgen. Generaties die niet meer opgroeien met het vuurwerkkrantje en de rijen bij de Boerenbond.
Maar als ik jouw woorden zo bekijk zie jij er juist 'iemand zijn plezier' in. Dan draag je dus bij aan het in stand houden van de normalisatie van illegaal vuurwerk.quote:Op woensdag 1 januari 2025 20:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De stokers zullen alleen maar meer illegaal spul scoren.
Maar dan is het doel alleen het verbieden van vuurwerk? Het illegale vuurwerk wordt nog steeds afgestoken. Nog steeds zullen er (zelfs meer) slachtoffers gaan vallen. Zowel bij de afstekers als de omstanders. Gaan we die dan niet meer helpen?quote:Op woensdag 1 januari 2025 20:49 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Kom op , blijven nadenken, ik leg het al een paar keer uit. Als er miljoenen mensen iets afsteken, kun je daar minder op toezien, dan dat er duizenden mensen wat afsteken. Je hebt dagelijks nooit genoeg agenten om iedere plek in Nederland te kunnen zien wie er wat afsteekt. Hier ligt ook een taak voor de burgers om dit niet meer aan je kinderen toe te vertrouwen.
Dan schaffen we gewoon heel het fenomeen oudjaarsdag af, want dan lopen er ook niet zoveel mensen buiten en is het makkelijker handhaven.quote:Op woensdag 1 januari 2025 20:53 schreef CR7 het volgende:
[..]
Maar dan is het doel alleen het verbieden van vuurwerk? Het illegale vuurwerk wordt nog steeds afgestoken. Nog steeds zullen er (zelfs meer) slachtoffers gaan vallen. Gaan we die dan niet meer helpen?
En hulpverleners zullen nog steeds worden aangevallen. Maar dan met nog zwaarder vuurwerk en de nog niet verboden bakstenen. Voor boetes zullen tokkies ook niet bang zijn. Die hebben weinig te verliezen.
Dat klopt, maar je kunt ten eerste de cultuur van het vuurwerk “stoken” laten uitsterven en je geeft gehoor aan de oproep van vele artsen die al jaren vragen om verdergaande maatregelen dan wat we nu hebben. Met name dat eerste, die totaal uit de klauwen gelopen vuurwerkcultuur in Nederland, kun je maar op 1 manier een stille dood laten sterven.quote:Op woensdag 1 januari 2025 20:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zijn niet de mensen die de overlast veroorzaken.
Ik vind het wel jammer dat je blijkbaar mijn verhaal mist over wat er wel is veranderd sindsdien. Daarnaast kun je wel alles bij politie gaan leggen, maar je moet eens weten hoeveel mensen illegale vuurwerk normaliseren, daar kun je nooit tegenop handhaven. Maar als iedereen vuurwerk staat af te steken, dan bellen er dus ook heel veel mensen naar de politie en blijkt uit controle dat het om legaal vuurwerk gaat. Ik denk dat veel menen echt niet snappen met hoeveel meldingen de politie met deze dagen te maken krijgen. Je hebt geen miljoenen agenten elke dag die je naar elke melding kunt sturen en als ze wel gaan kunnen diezelfde mensen op dat moment niet naar een andere melding, tenzij daar spoed is.quote:Op woensdag 1 januari 2025 20:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het legale werk niet. Komen we weer op het legaal/illegaal verhaal uit. Je kunt iets wat legaal is niet verbieden omdat de illegale tegenhanger misbruikt wordt. Dat doen we met helemaal niets. Ja, ideeën als "geen kinderen onder de 14 op een ebike" lijken er enigszins op omdat ze op dezelfde wankele logica zijn gebaseerd.
Mwah, ze dienen nu natuurlijk wel als uitstekend schild voor tokkies die het zwaardere spul inkopen en afsteken.quote:Op woensdag 1 januari 2025 20:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zijn niet de mensen die de overlast veroorzaken.
Ik denk bij een groot deel toch wel.quote:Op woensdag 1 januari 2025 20:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, ook dat is helemaal niet zo. Ook hardere straffen werken niet afschrikkend.
Dat zijn allemaal aannames, terwijl je zeker kunt zeggen dat bij geen verbod de handhaving nog minder mogelijk is dan bij een algeheel verbod. Dat verbod hoeft van mij echt niet, maar ik leg het je alleen uit. Van mij mag het gewoon doorgaan.quote:Op woensdag 1 januari 2025 20:53 schreef CR7 het volgende:
[..]
Maar dan is het doel alleen het verbieden van vuurwerk? Het illegale vuurwerk wordt nog steeds afgestoken. Nog steeds zullen er (zelfs meer) slachtoffers gaan vallen. Zowel bij de afstekers als de omstanders. Gaan we die dan niet meer helpen?
En hulpverleners zullen nog steeds worden aangevallen. Maar dan met nog zwaarder vuurwerk en de nog niet verboden bakstenen. Voor boetes zullen tokkies ook niet bang zijn. Die hebben weinig te verliezen.
Prima idee, doen we daarna het huisdieren bezit? Elk jaar talloze doden, gewonden en dalende vogelpopulaties voor iets wat geen enkel nut dient.quote:Op woensdag 1 januari 2025 20:54 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat klopt, maar je kunt ten eerste de cultuur van het vuurwerk “stoken” laten uitsterven en je geeft gehoor aan de oproep van vele artsen die al jaren vragen om verdergaande maatregelen dan wat we nu hebben. Met name dat eerste, die totaal uit de klauwen gelopen vuurwerkcultuur in Nederland, kun je maar op 1 manier een stille dood laten sterven.
Vroeger ging met ook gewoon met de politie vechten, sterker nog, dan werd er expres een vuurtje gestookt zodat brandweer en politie zouden komen. Ambulancepersoneel inderdaad niet.quote:Op woensdag 1 januari 2025 20:55 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik denk bij een groot deel toch wel.
Was ook in de docu op videoland te zien dat een aantal wilde stoppen omdat er zwaardere straffen aan zitten te komen.
Niet straffen werkt sowieso niet, het tuig valt zelfs de hulpverleners aan. Dat was vroeger niet zo.
Lees je mijn post nu bewust verkeerd? Ik zeg nadrukkelijk dat het niet de schuld is van de politie. Die kunnen niet veel anders doen dan dat ze nu al doen.quote:Op woensdag 1 januari 2025 20:54 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik vind het wel jammer dat je blijkbaar mijn verhaal mist over wat er wel is veranderd sindsdien. Daarnaast kun je wel alles bij politie gaan leggen, maar je moet eens weten hoeveel mensen illegale vuurwerk normaliseren, daar kun je nooit tegenop handhaven. Maar als iedereen vuurwerk staat af te steken, dan bellen er dus ook heel veel mensen naar de politie en blijkt uit controle dat het om legaal vuurwerk gaat. Ik denk dat veel menen echt niet snappen met hoeveel meldingen de politie met deze dagen te maken krijgen. Je hebt geen miljoenen agenten elke dag die je naar elke melding kunt sturen en als ze wel gaan kunnen diezelfde mensen op dat moment niet naar een andere melding, tenzij daar spoed is.
Maar ik snap ook dat het heel makkelijk is om maar te roepen dat de politie niet wil. En als je het dan uitlegt zijn er nog steeds mensen die er liever voor kiezen om makkelijke dingen te blijven roepen zonder echt achter de feiten aan te gaan.
Hou maar op, straks stellen ze een avondklok voor oud en nieuw nog in ook.quote:Op woensdag 1 januari 2025 20:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan schaffen we gewoon heel het fenomeen oudjaarsdag af, want dan lopen er ook niet zoveel mensen buiten en is het makkelijker handhaven.
Ja, kijk ik snap dat je graag vuurwerk wil behouden, maar je begrijpt het verschil toch ook wel of worden al die mensen gebeten tussen 23.00 en 02.00 op en bepaalde dag?quote:Op woensdag 1 januari 2025 20:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Prima idee, doen we daarna het huisdieren bezit? Elk jaar talloze doden, gewonden en dalende vogelpopulaties voor iets wat geen enkel nut dient.
Beginnen we met een fok verbod en dan werken we zo naar het asiel toe. Moet gewoon een stille dood sterven.
Lees je mijn post nu bewust verkeerd? Ik zeg nadrukkelijk dat het niet de schuld is van de politie. Die kunnen niet veel anders doen dan dat ze nu al doen.quote:Op woensdag 1 januari 2025 20:54 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik vind het wel jammer dat je blijkbaar mijn verhaal mist over wat er wel is veranderd sindsdien. Daarnaast kun je wel alles bij politie gaan leggen, maar je moet eens weten hoeveel mensen illegale vuurwerk normaliseren, daar kun je nooit tegenop handhaven. Maar als iedereen vuurwerk staat af te steken, dan bellen er dus ook heel veel mensen naar de politie en blijkt uit controle dat het om legaal vuurwerk gaat. Ik denk dat veel menen echt niet snappen met hoeveel meldingen de politie met deze dagen te maken krijgen. Je hebt geen miljoenen agenten elke dag die je naar elke melding kunt sturen en als ze wel gaan kunnen diezelfde mensen op dat moment niet naar een andere melding, tenzij daar spoed is.
Maar ik snap ook dat het heel makkelijk is om maar te roepen dat de politie niet wil. En als je het dan uitlegt zijn er nog steeds mensen die er liever voor kiezen om makkelijke dingen te blijven roepen zonder echt achter de feiten aan te gaan.
Maar dat is illegaal.quote:Op woensdag 1 januari 2025 20:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah, ze dienen nu natuurlijk wel als uitstekend schild voor tokkies die het zwaardere spul inkopen en afsteken.
Fijne avond.quote:Op woensdag 1 januari 2025 20:59 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, kijk ik snap dat je graag vuurwerk wil behouden, maar je begrijpt het verschil toch ook wel of worden al die mensen gebeten tussen 23.00 en 02.00 op en bepaalde dag?
Vechten ja, en dan afdruipen met een gummyknuppel in de nek.quote:Op woensdag 1 januari 2025 20:57 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Vroeger ging met ook gewoon met de politie vechten, sterker nog, dan werd er expres een vuurtje gestookt zodat brandweer en politie zouden komen. Ambulancepersoneel inderdaad niet.
Tuurlijk is handhaven bij een totaalverbod makkelijker. Maar je weet dat er nu al wijken zijn in Nederland waar politie niet durft op te treden. Of alles maar met de liefde der mantel bedekt. Als ze straks in het donker worden bekogeld met cobra's. Nou ben heel benieuwd.quote:Op woensdag 1 januari 2025 20:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal aannames, terwijl je zeker kunt zeggen dat bij geen verbod de handhaving nog minder mogelijk is dan bij een algeheel verbod. Dat verbod hoeft van mij echt niet, maar ik leg het je alleen uit. Van mij mag het gewoon doorgaan.
Van het aantal slachtoffers weten ze dat 28% gewond raakte door legaal vuurwerk en 29% door illegaal. De rest weten ze niet, het zijn vaak omstanders die gewond raken. Van het vuurwerk dat afgestoken is is 2/3de legaal en 1/3de illegaal. Ik denk dat we er niet vanuit moeten gaan dat op lange termijn de mensen die nu legaal vuurwerk afsteken dus over gaan op illegaal vuurwerk.quote:Op woensdag 1 januari 2025 20:53 schreef CR7 het volgende:
[..]
Maar dan is het doel alleen het verbieden van vuurwerk? Het illegale vuurwerk wordt nog steeds afgestoken. Nog steeds zullen er (zelfs meer) slachtoffers gaan vallen. Zowel bij de afstekers als de omstanders. Gaan we die dan niet meer helpen?
Je begint over dat illegale vuurwerk al verboden is. Ik stel dat het makkelijker handhaven is als er niet miljoenen mensen buiten vuurwerk staan af te steken. Maar inderdaad, tokkies wil tok. Buiten dat om vind ik het dan wel weer treffend dat sommige mensen zelfs over het illegale vuurwerk te makkelijk doen alsof het iemand zijn plezier afpakken is, maar in andere topics meteen met de meest zware vergrijpen aankomt als het om andere mensen gaat (niet jij hoor).quote:Op woensdag 1 januari 2025 20:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Lees je mijn post nu bewust verkeerd? Ik zeg nadrukkelijk dat het niet de schuld is van de politie. Die kunnen niet veel anders doen dan dat ze nu al doen.
Lijkt me vrij kansloos als het gaat om draagvlak onder de gemiddelde artsen, beleidsbepalers of de gemiddelde burger. Domme vergelijking.quote:Op woensdag 1 januari 2025 20:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Prima idee, doen we daarna het huisdieren bezit? Elk jaar talloze doden, gewonden en dalende vogelpopulaties voor iets wat geen enkel nut dient.
Beginnen we met een fok verbod en dan werken we zo naar het asiel toe. Moet gewoon een stille dood sterven.
Niet door de jeugd en vaak ook niet door hun ouders. Sowieso het idee dat je zogenaamd meer respect voor de politie hebt en dan alsnog zou gaan vechten met de politie.quote:Op woensdag 1 januari 2025 21:01 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Vechten ja, en dan afdruipen met een gummyknuppel in de nek.
Maar over het algemeen was er wel veel meer respect voor de politie.
Ook dit is weer totale onzin, loop anders eens mee met de politie op zo'n avond.quote:Op woensdag 1 januari 2025 21:02 schreef CR7 het volgende:
Maar je weet dat er nu al wijken zijn in Nederland waar politie niet durft op te treden. Of alles maar met de liefde der mantel bedekt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |