abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 december 2024 @ 16:07:38 #1
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216095991

quote:
Na maanden van onzekerheid is het nu toch echt zover. Elon Musk is officieel eigenaar van Twitter. De man die in april vol enthousiasme een deal sloot - en daar vervolgens eenzijdig van afzag - liet deze maand weten alsnog bereid te zijn 44 miljard dollar neer te leggen. En nu is de kogel door de kerk.

Mogelijk heeft voor Musk meegespeeld dat als hij voet bij stuk had gehouden, hij naar de rechter had gemoeten. Waarschijnlijk wist hij dat zijn kansen in de rechtszaal niet zo groot waren. Zijn bewering dat Twitter niet eerlijk is geweest over de hoeveelheid nep- en spamaccounts horen we in elk geval niet meer. Ook bleek hij opeens wel weer toekomst te zien in Twitter: het zou onderdeel worden van de 'allesomvattende' app X.

Waarom is dit groot nieuws?
De kans is groot dat je dit leest, maar niet zoveel met Twitter hebt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook en Instagram is het platform relatief klein - in Nederland zijn volgens onderzoeksbureau Newcom 1,1 miljoen mensen dagelijks actief.

Toch wordt Twitter gezien als invloedrijk omdat er veel journalisten, politici en opiniemakers op zitten. Gesprekken en reacties op het nieuws kunnen daardoor verstrekkende gevolgen hebben voor de 'echte wereld'. Het vervult daarmee soms een invloedrijke rol in het maatschappelijke debat. Het is spannend om te zien hoe Musk daarmee omgaat.

Wordt Musk zelf de baas bij Twitter, of wordt hij alleen eigenaar?
Het is wel de verwachting dat hij de leiding op zich zal nemen, zij het tijdelijk. Vannacht werd al bekend dat de top is ontslagen.

quote:
BlueSky is een nieuw social media platform dat als doel heeft om gebruikers meer controle te geven over hun online ervaring. Het is opgericht door Jack Dorsey, een van de oprichters van Twitter, en is bedoeld als een alternatief voor de traditionele sociale media zoals we die kennen.
Wat maakt BlueSky anders?

* Decentralisatie: In tegenstelling tot veel andere platforms, is BlueSky niet afhankelijk van één centrale server. Dit maakt het systeem stabieler en geeft gebruikers meer keuzevrijheid.

* Algoritmes: Bij BlueSky kun je zelf bepalen welke algoritmes je gebruikt om je tijdlijn samen te stellen. Dit betekent dat je meer controle hebt over wat je te zien krijgt.

* Openheid: Het platform is gebouwd op open standaarden, waardoor het makkelijker is om het te integreren met andere diensten en apps.

quote:
Threads is een app die wat wegheeft van de functionaliteiten van Twitter (nu X). Net zoals Mastodon, Bluesky, Post en Spill is het een social media-platform dat inspeelt op het gemis van het oude Twitter.

Sinds Elon Musk aan het roer kwam, zijn er verschillende veranderingen doorgevoerd waar veel gebruikers door zijn afgehaakt. Voorbeelden zijn het kunnen kopen van verificatievinkjes, de toename van nepaccounts en spam en het weer herstellen van eerder verbannen accounts.

Threads laat je tekstberichten plaatsen, waar andere gebruikers op kunnen reageren of deze kunnen delen. Het plaatsen van tekstberichten op deze manier wordt ook wel gezien als microblogging: in compacte vorm bloggen over welk onderwerp dan ook. Op het platform is het mogelijk om berichten van maximaal 500 tekens te posten, waar dit op Twitter maximaal 280 tekens is. Ook kun je er foto's en video's van maximaal vijf minuten delen.
Game on!
pi_216096665
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 16:07 schreef Repentless het volgende:

[..]
Hij zegt niet dat hij alleen de 0,1% top binnenhaalt.
Nou ja, dat insinueert hij wel een beetje natuurlijk. Hij zegt 'we moeten Jokic en Wemby hebben', niet 'we moeten Jokic en Wemby hebben en daarbij ook nog eens een hele stapel bankzitters want anders heb ik niet genoeg spelers om lekker winstgevend te zijn'.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 30 december 2024 @ 16:51:29 #3
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216097055
quote:
2s.gif Op maandag 30 december 2024 16:33 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Nou ja, dat insinueert hij wel een beetje natuurlijk. Hij zegt 'we moeten Jokic en Wemby hebben', niet 'we moeten Jokic en Wemby hebben en daarbij ook nog eens een hele stapel bankzitters want anders heb ik niet genoeg spelers om lekker winstgevend te zijn'.
Hij reageert op de criticasters van H1-B visa, die dat willen afschaffen en in zijn geheel geen legale arbeidsmigranten meer willen toelaten. Hij zegt dat het essentieel is om de top binnen te kunnen blijven halen in een analogie met topspelers in de NBA, zodat de VS kan blijven winnen.

Als je het in zijn geheel afschaft, kun je het toptalent waar tekort aan is dus ook niet meer binnenhalen. Dat H1-B er niet alleen voor top-engineers is en er ook andere werknemers in andere werkvelden mee worden binnengehaald waar een tekort aan is, doet daar niks aan af.
pi_216097088
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 16:51 schreef Repentless het volgende:

[..]
Hij reageert op de criticasters van H1-B visa, die dat willen afschaffen en in zijn geheel geen legale arbeidsmigranten meer willen toelaten. Hij zegt dat het essentieel is om de top binnen te kunnen blijven halen in een analogie met topspelers in de NBA, zodat de VS kan blijven winnen.

Als je het in zijn geheel afschaft, kun je het toptalent waar tekort aan is dus ook niet meer binnenhalen. Dat H1-B er niet alleen voor top-engineers is en er ook andere werknemers in andere werkvelden mee worden binnengehaald waar een tekort aan is, doet daar niks aan af.
Ja, je mag het zo uitleggen. Wat mij betreft leunt hij echter wat te zwaar op 'we moeten toptalent hebben' en wat minder op 'en duizenden anderen' in deze discussie. Dat jij daar dit allemaal in wil lezen mag je zelf weten.
  maandag 30 december 2024 @ 16:55:39 #5
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216097136
quote:
14s.gif Op maandag 30 december 2024 16:53 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Ja, je mag het zo uitleggen. Wat mij betreft leunt hij echter wat te zwaar op 'we moeten toptalent hebben' en wat minder op 'en duizenden anderen' in deze discussie. Dat jij daar dit allemaal in wil lezen mag je zelf weten.
Dat mag ik inderdaad zelf weten, net zoals jij alles dat je erin wilt lezen zelf mag weten.
pi_216114987
Volkskrant schrijft
quote:
Haar platform Bluesky maakt een onstuimige groei door. Ophef, haat en negativiteit krijgen er minder aandacht dan op X, het platform van Elon Musk. Veel ‘Twittervluchtelingen’ ervaren Bluesky als verfrissend. Wie is Jay Graber en hoe ziet zij de toekomst?
pi_216120297
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 10:38 schreef Bluesdude het volgende:
Volkskrant schrijft
[..]

Nog steeds 5000 nederlandse posts per dag lol.

Is die Jay trouwens een vent? :?
De enige echte.
pi_216122783
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 december 2024 15:28 schreef Rnie het volgende:

[..]
Nog steeds 5000 nederlandse posts per dag lol.

Is die Jay trouwens een vent? :?
pi_216122965
Nog maar 70.000 posters *O*

25,930,046

Jay haar geboortenaam betekent Bluesky O+
pi_216132386
Elon heeft zijn x naam veranderd naar een nieuwe omstreden naam van een meme munt die hierdoor weer 900% stijgt. Is in de VS markt manipulatie toegestaan?

Techmiljardair en toekomstig hoofdrolspeler in de Amerikaanse politiek Elon Musk heeft zijn naam op X veranderd in Kekius Maximus.
pi_216133714
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 10:52 schreef Basp1 het volgende:
Elon heeft zijn x naam veranderd naar een nieuwe omstreden naam van een meme munt die hierdoor weer 900% stijgt. Is in de VS markt manipulatie toegestaan?

Techmiljardair en toekomstig hoofdrolspeler in de Amerikaanse politiek Elon Musk heeft zijn naam op X veranderd in Kekius Maximus.

Behalve dat het een domme vraag is, wat heeft dit in godsnaam met het topic te maken? :? Als ik me niet vergis is er in SHO een Elon Musk topic.

Eventueel kan je dit vragen in WGR. :)
De enige echte.
pi_216133733
twitter

_O_
De enige echte.
pi_216133744
quote:

Hoe zou het zijn met Adrian Dittman zijn tegenwoordig?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216145420
quote:

Retorische vraag neem ik aan?
Natuurlijk is dat toegestaan in Amerika. Zeker als je vriendjes bent met de aankomend president.
pi_216145441
quote:
2s.gif Op woensdag 1 januari 2025 13:00 schreef Rnie het volgende:
[ x ]

_O_
Wat heeft dit in godsnaam met dit topic te maken? Misschien beter om dit soort dingen die alleen jou wat boeien gewoon in DIG te posten waar het thuishoort.
pi_216146951
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 12:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat heeft dit in godsnaam met dit topic te maken? Misschien beter om dit soort dingen die alleen jou wat boeien gewoon in DIG te posten waar het thuishoort.
Eeuh alles misschien?
Wat is je bedoeling met deze rare vraag?
pi_216147945
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 14:14 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Eeuh alles misschien?
Wat is je bedoeling met deze rare vraag?
Zoals wat? ik zie nooit iemand een reactie plaatsen op zo'n post. Toch bijzonder als het hoogst relevant is.

Is ook meer een reactie op Rnie natuurlijk die opeens de baas van Twitter niet relevant voor dit topic verklaart. Dat ging je blijkbaar boven de pet.
pi_216149042
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 12:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Een overzicht wat voor features er in 2024 bij het platform X bij zijn gekomen, in een topic waar het al 70 deeltjes over X (tegenwoordig meerdere platformen) gaat.

Wat heb jij gesnoven of gerookt joh? :')
De enige echte.
pi_216149157
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 15:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Is ook meer een reactie op Rnie natuurlijk die opeens de baas van Twitter niet relevant voor dit topic verklaart.
Het geneuzel in combinatie met de uiterst domme vraag omtrent een cryptomunt die gemanipuleert zou worden doordat hij zijn naam op X heeft gewijzigd kan gewoon in SHO hoor, daar is een speciaal topic voor.
De enige echte.
pi_216150191
quote:

Eigenlijk is het best wel debiel dat een simpele naamsverandering van Musk op X zo'n impact heeft.

Maar het lijkt mij niet verboden.
pi_216150473
En schaamteloos gejat ook nog, alsof Musk op 4chan zat.
pi_216151058
De coin crasht onmiddellijk als Musk zijn naam weer aanpast...

https://bitcoinmagazine.n(...)erandering-elon-musk

quote:
Een opmerkelijk voorbeeld is rektdolphin.eth, die 62 miljard PEPE tokens (met een waarde van $1,2 miljoen) ruilde voor 4,23 miljoen KEKIUS, die nu slechts $290.000 waard zijn. Analisten waarschuwden al snel tegen het najagen van speculatieve trends, waarbij er één opmerkte: “$1 miljoen weg in 12 uur – dit is waarom je niet moet FOMO-en in een hype.”
pi_216158092
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2025 19:59 schreef Wantie het volgende:
De coin crasht onmiddellijk als Musk zijn naam weer aanpast...

https://bitcoinmagazine.n(...)erandering-elon-musk
[..]

Was het een complete crash of is de coin alsnog flink wat meer waard als voor de naamsverandering van elon? Het stukje heeft het voornamelijk over verlies vanaf de maximum prijs.

Het blijft bizar om te zien hoeveel een gebruikersnaam verandering van elon op zijn x effect op zo'n markt heeft.
pi_216158126
twitter
Plaats hier uw advertentie
pi_216158201
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 10:24 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ x ]
Heerlijk. _O_

Het zou me trouwens niets verbazen dat Dolfie een accountje op FOK! heeft.
De enige echte.
pi_216158204
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 10:24 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ x ]
Volgens moet dadelijk wel iemand zeggen dat dit in sho hoort of zou hij niet zo consequent zijn. _O-
pi_216158234
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 10:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Volgens moet dadelijk wel iemand zeggen dat dit in sho hoort of zou hij niet zo consequent zijn. _O-
volgens wie?
pi_216158252
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 10:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]
De overstap van BN'ers die klaarblijkelijk overstappen in de "microblog wars" in het microblog wars topic is niet relevant voor het microblog wars topic zou je zeggen?

Post nog eens iets over Elon Musk die last heeft van buikgriep oid, misschien dat dat wel hout snijdt hiero.
De enige echte.
pi_216160285
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 10:33 schreef Rnie het volgende:

[..]
Heerlijk. _O_

Hij heeft een account onder de naam van baardmans.
pi_216165678
Elon Musk posts undercover on 4chan and gets exposed

twitter

Reddit:

Adrian Dittmann (Elon) loses his shit on 4chan, leaks screenshot with x.com admin privileges visible in the bottom right corner

https://www.reddit.com/r/(...)s_his_shit_on_4chan/

4chan:

https://archive.4plebs.org/pol/thread/493045390/#493057242
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_216165754
"Elon is a father who gets lots of sex"

_O-
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_216166017
Kek your friends later anons :')

Oepsie?

pi_216169677
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 10:39 schreef Rnie het volgende:

[..]
De overstap van BN'ers die klaarblijkelijk overstappen in de "microblog wars" in het microblog wars topic is niet relevant voor het microblog wars topic zou je zeggen?

Post nog eens iets over Elon Musk die last heeft van buikgriep oid, misschien dat dat wel hout snijdt hiero.
Ow beste pseudo mod dus ik had volgens 1 persoon hier blijkbaar de geevolueerde titel aan moeten houden dan had ik niet over elons naams verandering mogen posten? :+

Ps geen stijl heeft het in de geplaatst x alleen over vertrek niet over een nieuw bsk account voor dolf past het wel binnen je erg strikte defenitie van overstap en microblog war? _O-
pi_216169706
twitter
pi_216169762
quote:

[..]
Heerlijk. _O_

Ik gok op Mickie_TT
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_216169930
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 09:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ow beste pseudo mod dus ik had volgens 1 persoon hier blijkbaar de geevolueerde titel aan moeten houden dan had ik niet over elons naams verandering mogen posten? :+

Ps geen stijl heeft het in de geplaatst x alleen over vertrek niet over een nieuw bsk account voor dolf past het wel binnen je erg strikte defenitie van overstap en microblog war? _O-
Probeer het morgen nog eens als die rotzooi is uitgewerkt.
De enige echte.
pi_216169988
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 09:09 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ x ]
Ja, men is nog steeds doodsbang dat Bluesky een succes gaat worden :Y

26,287,175 users inmiddels.
Op naar de 27 miljoen.
  Moderator zaterdag 4 januari 2025 @ 10:01:48 #38
236264 crew  capricia
pi_216170017
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 09:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, men is nog steeds doodsbang dat Bluesky een succes gaat worden :Y

26,287,175 users inmiddels.
Op naar de 27 miljoen.

Gebruik je Bluesky veel?
Ik heb wel een account. Maar merk dat ik eigenlijk toch altijd X opentrek.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216170031
quote:

[..]
Heerlijk. _O_

Ookwel bijzonder dat de leegloop op X vanwege het verziekte klimaat daar als 'heerlijk' wordt omschreven.
pi_216170201
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 10:04 schreef Wantie het volgende:
verziekte klimaat
Bron?

Daarnaast is het gewoon een heerlijk stukje tekst wat Geenstijl weer de ether in heeft geslingerd. _O_ Maargoed, vanuit het perspectief van extreemlinks is Geenstijl natuurlijk nooit grappig.

Nu gaat Dolf Jansen zich door z'n eigen bubbel laten onderspuiten met een waterstraal van z'n eigen gelijk - HÉÉRLIJK. Veel plezier op Bluesky pikkie, we zien je daar.
De enige echte.
pi_216170276
twitter

twitter

Oprecht benieuwd naar de bluecry updates over time. Wat dat betreft gebeurd er volgens mij geen reet op dat platform, maar ik kan het mis hebben natuurlijk. Het lijkt er m.i. op dat ze enkel bezig zijn om als een bezeten baviaan te modereren als iemand zegt dat tranny's maar raar zijn. _O-
De enige echte.
pi_216170293
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 10:01 schreef capricia het volgende:

[..]
Gebruik je Bluesky veel?
Ik heb wel een account. Maar merk dat ik eigenlijk toch altijd X opentrek.
Ik gebruik beide in combinatie met Fok, als er wordt verwezen naar een item.
Ik heb voor beide een account.
Ik volg beide zelf niet echt. Ik zit meer op youtube, die ik gebruik als podcast tijdens hond wandelen, douchen, huishoudelijke taken, etc.
pi_216170301
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 10:39 schreef Rnie het volgende:
[ x ]

[ x ]

Oprecht benieuwd naar de bluecry updates over time. Wat dat betreft gebeurd er volgens mij geen reet op dat platform, maar ik kan het mis hebben natuurlijk. Het lijkt er m.i. op dat ze enkel bezig zijn om als een bezeten baviaan te modereren als iemand zegt dat tranny's maar raar zijn. _O-
Ik voel je frustratie :*
pi_216170334
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 10:29 schreef Rnie het volgende:

[..]
Bron?

Daarnaast is het gewoon een heerlijk stukje tekst wat Geenstijl weer de ether in heeft geslingerd. _O_ Maargoed, vanuit het perspectief van extreemlinks is Geenstijl natuurlijk nooit grappig.

Nu gaat Dolf Jansen zich door z'n eigen bubbel laten onderspuiten met een waterstraal van z'n eigen gelijk - HÉÉRLIJK. Veel plezier op Bluesky pikkie, we zien je daar.
Ja, terwijl Dolf niet zegt naar welk platform hij gaat, en hij dit gewoon mededeelt aan zijn volgers.

Wat GeenStijl ziet als 'veel bombarie'

GeenStijl is inderdaad niet grappig, maar dat heeft niets van doen met links of rechts.
Het is pestkopjournalistiek, die begrijpelijkerwijs goed ligt bij X-fans.
pi_216170387
quote:
[ x ]

[ x ]

Ik zou heel voorzichtig zijn met Grok, natuurlijk is het bedrijfsmodel om zoveel mogelijk persoonlijke shit van je af te snoepen.
pi_216170399
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 10:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ook weer grappig deze post van hem gaat alleen over frustratie jegens bleusky waarbij de dualiteit erg bijzonder is omdat volgens deze persoon het in dit topic toch alleen over microblogwars moet gaan maar blijkbaar alleen als het hem uitkomt. :D
pi_216170422
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 10:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ook weer grappig deze post van hem gaat alleen over frustratie jegens bleusky waarbij de dualiteit erg bijzonder is omdat volgens deze persoon het in dit topic toch alleen over microblogwars moet gaan maar blijkbaar alleen als het hem uitkomt. :D
AI gegenereerd nieuws lijkt me ook niet echt wenselijk.
pi_216170489
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 10:50 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik zou heel voorzichtig zijn met Grok, natuurlijk is het bedrijfsmodel om zoveel mogelijk persoonlijke shit van je af te snoepen.
Eens

quote:
User Content: When you use our Service, we collect personal information that is included in user prompts or inputs to the Service (like the text, photos and images, file uploads, and other materials you submit to Grok) ("Input") and outputs of the Service (like the text responses Grok generates based on your Input) ("Output") (together, "User Content"). If you include personal information in Inputs you provide to the Service, this information may be reproduced in the Output. Please do not share any personal information (including any sensitive information) in your Input to the Service.
quote:
With the exception of our recruitment activities, we do not aim to collect sensitive personal information (e.g., information related to racial or ethnic origin, political opinions, religion or other beliefs, health, biometric data, criminal background, or trade union membership) and ask that you do not provide us with any such information..
https://x.ai/legal/privac(...)personal-information
De enige echte.
pi_216170545
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 10:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Want platformupdates zijn natuurlijk niet relevant voor dit topic inzake de onderlinge concurrentiestrijd van de platformen?

Helder.
De enige echte.
pi_216171140
quote:
[ x ]

[ x ]

Nieuws gebaseerd op X trends, dit wordt genieten.
pi_216171229
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 12:16 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Nieuws gebaseerd op X trends, dit wordt genieten.
X users (en nieuws outlets) die een behoorlijke engagement en weinig community notes hebben moet m.i. de norm zijn. :Y
De enige echte.
pi_216171435
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 12:26 schreef Rnie het volgende:

[..]
X users (en nieuws outlets) die een behoorlijke engagement en weinig community notes hebben moet m.i. de norm zijn. :Y
Maar nieuws outlets worden juist onderdrukt op X.
pi_216171455
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 12:26 schreef Rnie het volgende:

[..]
Wat ik zeg, wordt genieten.
pi_216171849
200 IQ move

twitter

pi_216171885
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 13:57 schreef Ali_boo het volgende:
200 IQ move

[ x ]

[ afbeelding ]
Mr Free Speach :') :') Wat een sneue onzekere stakker is het toch eigenlijk.
pi_216172422
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 13:57 schreef Ali_boo het volgende:
200 IQ move

[ x ]

[ afbeelding ]
En vlak daarvoor heeft hij blauwe vinkjes verwijderd van mensen die kritiek op hem hadden.

Dat werd nog afgedaan als heel onschuldig.
pi_216179570
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 14:04 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Mr Free Speach :') :') Wat een sneue onzekere stakker is het toch eigenlijk.
hoe is het op Bluesky?
pi_216179917
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 08:44 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
hoe is het op Bluesky?
Daar staat bier en chips klaar terwijl met verbazing naar de overkant wordt gekeken.
pi_216179946
twitter
pi_216180224
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 09:49 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ x ]
Decentralization will save us - uses centralized servers. :D

Alles aan deze post is spot on. _O_
De enige echte.
pi_216180373
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2025 10:31 schreef Rnie het volgende:

[..]
Decentralization will save us - uses centralized servers. :D

Alles aan deze post is spot on. _O_
Ja, de angst zit er goed in bij de X-fans :Y
pi_216180456
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 10:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, de angst zit er goed in bij de X-fans :Y
Angst? Waarvoor? :?
De enige echte.
pi_216180500
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2025 10:57 schreef Rnie het volgende:

[..]
Angst? Waarvoor? :?
Dat is de vraag de emotionele reacties die x verslaafden hier plaatsen omtrent bleusky spreekt in ieder geval boekdelen. :D
pi_216180635
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 11:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dat is de vraag de emotionele reacties die x verslaafden hier plaatsen omtrent bleusky spreekt in ieder geval boekdelen. :D
De angst zit er volgens jullie klaarblijkelijk goed in bij X-users (?), ik vraag waarvoor er in godsnaam angst zou moeten zijn is en je krijgt als reactie: "Ja, dat is de vraag". _O-

Vanwaar de gedachte dat er angst heerst onder X-users? Dat een ander platform wat redelijk stabiel blijft in userposts maar dagelijks heel zwak stijgt met kleine aantallen qua useraantallen (lol), het op den duur gaat winnen van X ofzo? :?

Extremisme heeft namelijk nog nooit gewonnen, waarom zou dat voor zo'n casus als deze wel het geval zijn?

[ Bericht 3% gewijzigd door Rnie op 05-01-2025 11:20:57 ]
De enige echte.
pi_216181018
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2025 11:14 schreef Rnie het volgende:

[..]
De angst zit er volgens jullie klaarblijkelijk goed in bij X-users (?), ik vraag waarvoor er in godsnaam angst zou moeten zijn is en je krijgt als reactie: "Ja, dat is de vraag". _O-

Vanwaar de gedachte dat er angst heerst onder X-users? Dat een ander platform wat redelijk stabiel blijft in userposts maar dagelijks heel zwak stijgt met kleine aantallen qua useraantallen (lol), het op den duur gaat winnen van X ofzo? :?

Extremisme heeft namelijk nog nooit gewonnen, waarom zou dat voor zo'n casus als deze wel het geval zijn?
Het is inderdaad de vraag waarom X-fans zo panisch doen over Bluesky.

Kun jij dat misschien uitleggen?

Wat je zelf al aangeeft: Bluesky is een dwerg vergeleken met X.
Met 26 miljoen accounts. Hoeveel heeft X? Ik meende een half miljard.
pi_216181045
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 12:00 schreef Wantie het volgende:
Het is inderdaad de vraag waarom X-fans zo panisch doen over Bluesky.
Kun jij dat misschien uitleggen?

Jij claimt dat ze panisch doen, niet ik. :')

Wat heb je gerookt joh?
De enige echte.
pi_216181111
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2025 12:03 schreef Rnie het volgende:

[..]
Jij claimt dat ze panisch doen, niet ik. :')

Wat heb je gerookt joh?
Je liked zelf een panische reactie over Bluesky, en laat vervolgens zien dat je niet begrijpt wat bedoeld wordt met decentralisatie.

Maar je kunt kennelijk niet verklaren waarom zo panisch wordt gedaan over een insignificant platform.
pi_216181154
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 12:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je liked zelf een panische reactie over Bluesky, en laat vervolgens zien dat je niet begrijpt wat bedoeld wordt met decentralisatie.

Maar je kunt kennelijk niet verklaren waarom zo panisch wordt gedaan over een insignificant platform.
Ga terug naar post #66 en reageer even opnieuw. Lukt je wel.
De enige echte.
pi_216181162
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2025 12:18 schreef Rnie het volgende:

[..]
Ga terug naar post #66 en reageer even opnieuw. Lukt je wel.
Ja, dan weet je je geen houding te geven...
pi_216181192
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 12:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, dan weet je je geen houding te geven...
Ik claim ook niks, jij claimt dat er angst en paniek heerst onder X-users en vraagt aan mij waar dat vandaan komt. _O-

Ga terug naar post #66 en reageer even opnieuw. Tweede keer, come on!
De enige echte.
pi_216181265
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2025 12:22 schreef Rnie het volgende:

[..]
Ik claim ook niks, jij claimt dat er angst en paniek heerst onder X-users en vraagt aan mij waar dat vandaan komt. _O-

Ga terug naar post #66 en reageer even opnieuw. Tweede keer, come on!
Tja, dat jij je angst voor Bluesky niet onder ogen wilt zien is niet mijn probleem.

Ik vind het heel bijzonder dat er zo panisch wordt gereageerd door X- fans op een (in verhouding) minuscuul sociaal platform...

Alsof hun wereld er door bedreigd wordt...
  zondag 5 januari 2025 @ 12:33:53 #72
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216181291
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 12:31 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, dat jij je angst voor Bluesky niet onder ogen wilt zien is niet mijn probleem.

Ik vind het heel bijzonder dat er zo panisch wordt gereageerd door X- fans op een (in verhouding) minuscuul sociaal platform...

Het doet me denken aan de reactie van veel fanatieke vleesliefhebbers op de komst van vleesloze varianten van hun lievelingskostje, terwijl ze dat ook gewoon kunnen blijven kopen.
pi_216181359
quote:

[..]

Van meningen feiten maken heeft nooit gewerkt. Waarom probeer je mij angst aan te praten?

quote:

Generaliseren om je gelijk te halen heeft nooit gewerkt. Waarom die noodzaak?

Ga terug naar post #70, je mag het voor de derde keer proberen, daarna ben ik er wel klaar mee hoor. :')
De enige echte.
pi_216181407
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 12:33 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Het doet me denken aan de reactie van veel fanatieke vleesliefhebbers op de komst van vleesloze varianten van hun lievelingskostje, terwijl ze dat ook gewoon kunnen blijven kopen.
Dus als er bijvoorbeeld een meme voorbij zou komen die (in de optiek van diegene die de meme maakt of zou liken) de hypocrisie blootlegt van veganisten en vegetariers, dan is dat automatisch een paniekreactie op de komst van vleesloze varianten? :?

[ Bericht 0% gewijzigd door Rnie op 05-01-2025 12:59:42 ]
De enige echte.
pi_216181442
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2025 12:49 schreef Rnie het volgende:

[..]
Dus als er bijvoorbeeld een meme voorbij zou komen die (in de optiek van diegene die de meme maakt of zou liken) de hypocrici blootlegt van veganisten en vegetariers, dan is dat automatisch een paniekreactie op de komst van vleesloze varianten? :?
Waar komt die drang vandaan om de hypocrisie van vegetariërs bloot te leggen als vleeseter?

Verder moet je gaan ganzenborden met je man, niet met mij.
pi_216181468
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 12:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
Waar komt die drang vandaan om de hypocrisie van vegetariërs bloot te leggen als vleeseter?

Wtf ? _O- Hypocrisie blootleggen is dus altijd een paniekreactie? :D Gast, waar heb je het allemaal over joh? Je flikkert alles ongenuanceerd in een doos en doet er een strik omheen.

quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 12:51 schreef Wantie het volgende:
Verder moet je gaan ganzenborden met je man, niet met mij.
Met mijn man? Waar heb je het in godsnaam over? :')
De enige echte.
pi_216181570
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2025 12:49 schreef Rnie het volgende:

[..]
Dus als er bijvoorbeeld een meme voorbij zou komen die (in de optiek van diegene die de meme maakt of zou liken) de hypocrisie blootlegt van veganisten en vegetariers, dan is dat automatisch een paniekreactie op de komst van vleesloze varianten? :?
Niet dat die meme nou echt hypocrisie blootlegt verder.
pi_216181703
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2025 12:54 schreef Rnie het volgende:

[..]
Wtf ? _O- Hypocrisie blootleggen is dus altijd een paniekreactie? :D Gast, waar heb je het allemaal over joh? Je flikkert alles ongenuanceerd in een doos en doet er een strik omheen.
[..]

Als ik een reclame zie van Vales, en ik zie daaronder allerlei posts van vleesliefhebbers die proberen aan te tonen dat vegetariërs hypocriet zijn, en vraag ik me wel af wat er mis is met ze.

Helemaal bij vleeseters die de drang hebben te moeten vertellen hoeveel kilo steak ze gisteren hebben verorberd.

Dan vraag ik me toch af waar die bang voor zijn. Waarom plaats je dat onder een bericht over een vegetarisch product.

Wat Bluesky betreft: naast X is er een heel scala aan andere social media platformen.

Maar X-fans die hakken alleen in op Bluesky.
Dat is best fascinerend.

Helemaal als ze net doen dat ze geen idee hebben dat ze het doen.

quote:
Met mijn man? Waar heb je het in godsnaam over? :')
Ganzenborden.

Ga terug naar post #66
Ga terug naar post #70

Doe dat lekker met je man.
pi_216181851
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 13:14 schreef Wantie het volgende:
Als ik een reclame zie van Vales, en ik zie daaronder allerlei posts van vleesliefhebbers die proberen aan te tonen dat vegetariërs hypocriet zijn, en vraag ik me wel af wat er mis is met ze.

Helemaal bij vleeseters die de drang hebben te moeten vertellen hoeveel kilo steak ze gisteren hebben verorberd.

Dan vraag ik me toch af waar die bang voor zijn. Waarom plaats je dat onder een bericht over een vegetarisch product.
Als iemand het ergens niet mee eens is en dat online uit door met voorbeelden te komen, wordt diegene altijd door jouw weggezet als angstig, bangig en panisch. Dit hoef je niet meer uit te leggen aan de hand van een voorbeeld hoor. Met jouw retoriek zou ik ook kunnen zeggen dat jij angstig en panisch bent voor Elon Musk en X omdat je de hele tijd negatief praat over Elon Musk en X. In mijn optiek zou dat onterecht zijn.

Daarbij is generaliseren ook je ding, prima verder.

quote:
Wat Bluesky betreft: naast X is er een heel scala aan andere social media platformen.
Maar X-fans die hakken alleen in op Bluesky.
Dat is best fascinerend.
Niet op Hyves nee, je punt precies? Voorstanders van X hebben geen kritiek op Threads of Mastodon online? Wat betreft FOK! loop je volgens mij pas 3 deeltjes mee in dit topic. Mijn advies is om even de voorgaande 60+ deeltjes te lezen.

quote:
Ganzenborden.

Ga terug naar post #66
Ga terug naar post #70

Doe dat lekker met je man.
Hoe kom je erbij dat ik een man zou hebben? :? Of geloof jij dat Ernie en Bert een stelletje zijn?
De enige echte.
pi_216182102
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2025 13:31 schreef Rnie het volgende:

[..]
Als iemand het ergens niet mee eens is en dat online uit door met voorbeelden te komen, wordt diegene altijd door jouw weggezet als angstig, bangig en panisch. Dit hoef je niet meer uit te leggen aan de hand van een voorbeeld hoor. Met jouw retoriek zou ik ook kunnen zeggen dat jij angstig en panisch bent voor Elon Musk en X omdat je de hele tijd negatief praat over Elon Musk en X. In mijn optiek zou dat onterecht zijn.
Aah, het is dus iets persoonlijks tegen mij.

Dat verklaart het.

quote:
Daarbij is generaliseren ook je ding, prima verder.
[..]
Niet op Hyves nee, je punt precies? Voorstanders van X hebben geen kritiek op Threads of Mastodon online? Wat betreft FOK! loop je volgens mij pas 3 deeltjes mee in dit topic. Mijn advies is om even de voorgaande 60+ deeltjes te lezen.
[..]
Hoe kom je erbij dat ik een man zou hebben? :? Of geloof jij dat Ernie en Bert een stelletje zijn?
pi_216182351
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 13:52 schreef Wantie het volgende:
Aah, het is dus iets persoonlijks tegen mij.

Dat verklaart het.
Sorry, ik geef het echt op, dit is niet meer te doen. Ik weet me geen houding meer te geven en loop vast. :'(

Je hebt gewonnen. Stickers, tienen, alles is voor jou. ^O^
De enige echte.
pi_216183647
Musk heeft de kritiek op X serieus genomen lijkt het:

twitter
pi_216183874
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 16:18 schreef Wantie het volgende:

[ x ]
De verkiezingen zijn ook voorbij, dat scheelt.

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 maandag 6 januari 2025 @ 19:03:39 #84
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_216193358
quote:

[ x ]
Die wil niet dat men tijdens zijn regeerperiode over politiek gaat praten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_216193573
quote:

[ x ]
Welke kritiek? Het algoritme meer en meer tweaken naar meer informatieve en entertainment content gericht op jou wordt toch al jaren gedaan?

[ Bericht 5% gewijzigd door Rnie op 07-01-2025 00:42:33 ]
De enige echte.
pi_216193595
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2025 19:24 schreef Rnie het volgende:

[..]
Welke kritiek?
Dat dus.
pi_216193602
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2025 19:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat dus.
Sorry? :?
De enige echte.
pi_216195480
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2025 19:27 schreef Rnie het volgende:

[..]
Sorry? :?
Jouw manier van een deel van zijn tweet te omzeilen.
pi_216196039
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2025 20:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jouw manier van een deel van zijn tweet te omzeilen.
Welk deel?
De enige echte.
pi_216196570
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2025 21:19 schreef Rnie het volgende:

[..]
Welk deel?
Dat dus.
pi_216198466
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2025 21:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat dus.
Je 4D chess gelul wordt een beetje irritant op deze manier. :W Mooi om te zien dat dit gedrag in andere topics ook niet onoplettend voorbij gaat.
De enige echte.
pi_216202463
twitter

The team that build X's Community Notes talks about their design process and the philosophy behind their approach to combatting false information on the platform.

Interessante content ^O^
De enige echte.
pi_216203730
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 19:03 schreef Ulx het volgende:

[..]
Die wil niet dat men tijdens zijn regeerperiode over politiek gaat praten.
Precies. Zo moeilijk is het allemaal niet. Voor verkiezingen: Musk koopt Twitter om radicaal rechts te promoten en zich in te kopen in de regering en alles is politiek en negatief. Nu dat is gebeurd moet er juist minder over politiek gepraat worden en meer over brood en spelen zodat de politieke problemen minder worden gezien.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_216206376
https://nos.nl/artikel/25(...)actcheckers-in-de-vs

ZuckerGOD begint het eindelijk te snappen. _O_
De enige echte.
pi_216206415
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:33 schreef Rnie het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)actcheckers-in-de-vs

ZuckerGOD begint het eindelijk te snappen. _O_
Ja,die likt zichzelf nu ook omhoog bij Trump.
pi_216206438
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 00:20 schreef Rnie het volgende:

[..]
Je 4D chess gelul wordt een beetje irritant op deze manier. :W Mooi om te zien dat dit gedrag in andere topics ook niet onoplettend voorbij gaat.
Ja, dan val je maar op de persoon aan...
pi_216206517
twitter

_O_
De enige echte.
pi_216207223
Facts don't matter apparently :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_216207280
Is het conervatief rechts eigenlijk al wel eens gelukt om een succesvol socialmedia platform te ontwikkelen eigenlijk?
pi_216208215
twitter
De enige echte.
pi_216208989
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:44 schreef Rnie het volgende:
[ x ]

_O_
Kijk het succes van X zet mensen zoals Zuckerberg ook aan het denken.
Weg met vooral de ideologisch gedreven fektjekkers en welkom community notes.
Wederom wat meer gelijkheid online, de wereld verandert in rap tempo en big tech verandert gelukkig mee.
pi_216209305
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 19:47 schreef xpompompomx het volgende:
Is het conervatief rechts eigenlijk al wel eens gelukt om een succesvol socialmedia platform te ontwikkelen eigenlijk?
Niet echt volgens mij. Ze zijn wel goed in luie linkse kompjoeterhobbyisten, die doorgaan voor werknemers, aan het werk te zetten.
De enige echte.
pi_216209309
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 22:08 schreef Chivaz het volgende:
Waarvan akte. Gelukkig ziet Zuck dit nu ook in.
De enige echte.
pi_216209777
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:44 schreef Rnie het volgende:
[ x ]

_O_
Partijdige fact checkers was volgens de usual suspects hier op fok een complottheorie, blijkt nu gewoon waar te zijn.
pi_216210332
Er wordt op extreemlinkse Redditkanaaltjes opgeroepen om WhatsApp en Instagram per direct te verwijderen. Ze trekken het niet meer. _O-
De enige echte.
  woensdag 8 januari 2025 @ 00:32:49 #106
168739 Red_85
'echt wel'
pi_216210337
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 00:31 schreef Rnie het volgende:
Er wordt op extreemlinkse Redditkanaaltjes opgeroepen om WhatsApp en Instagram per direct te verwijderen. Ze trekken het niet meer. _O-
Ooow heerlijk die meltdowns.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_216210341
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:07 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Partijdige fact checkers was volgens de usual suspects hier op fok een complottheorie, blijkt nu gewoon waar te zijn.
100% eens, dit heeft Zuckerberg zelf bevestigd.
De enige echte.
pi_216210350
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 00:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ooow heerlijk die meltdowns.
Totdat ze hun moeder moeten appen, dan krijgen ze het moeilijk. _O-
De enige echte.
  woensdag 8 januari 2025 @ 00:40:12 #109
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_216210359
Maar o wee als je een tietje post.
Yea, she's on crack.
pi_216210369
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 00:40 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
Maar o wee als je een tietje post.
Die regelgeving snap ik enigszins wel hoor. Je mag namelijk als minderjarige een Facebook account aanmaken. Het is daarom niet meer dan logisch dan dat soort content voor de volle 100% geweerd wordt.

X doet het daarentegen wel, wat mij best verbaast.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rnie op 08-01-2025 00:57:37 ]
De enige echte.
pi_216210373
twitter

Bij The Verge zijn ze ook he-le-maal de weg kwijt. Ze zijn nu lijstjes aan het maken van de "horrible things you can now say on Instagram and Facebook". _O-

https://www.theverge.com/(...)ct-policy-moderation

[ Bericht 29% gewijzigd door Rnie op 08-01-2025 01:01:56 ]
De enige echte.
pi_216210397
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2025 00:51 schreef Rnie het volgende:
[ x ]

Bij The Verge zijn ze ook he-le-maal de weg kwijt. Ze zijn nu lijstjes aan het maken van de "horrible things you can now say on Instagram and Facebook". _O-

Je hoorde nooit wat van die woke blogs toen kinderporno normaal was op twitter, maar wanneer iemand een kerel in een jurk geen mevrouw noemt, breekt de hele los...
pi_216210682
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:07 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Waaruit blijkt dat dan?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_216210690
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 22:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Kijk het succes van X zet mensen zoals Zuckerberg ook aan het denken.
Wederom wat meer gelijkheid online, de wereld verandert in rap tempo en big tech verandert gelukkig mee.
Big Tech heeft ineens het licht gezien!

woensdag 8 januari 2025 @ 08:19:32 #115
168739 Red_85
'echt wel'
pi_216211076
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2025 00:51 schreef Rnie het volgende:
[ x ]

Texas is voor de belastingregels.
Of gebrek daar aan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_216211150
quote:
10s.gif Op woensdag 8 januari 2025 05:15 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Waaruit blijkt dat dan?
Wellicht dat je het niet hebt meegekregen;

Mark Zuckerberg, de ceo van Meta, liet op dinsdag weten dat de onafhankelijke experts die een onderdeel waren van het programma 'toch te bevooroordeeld waren'. "Dit zagen we terug in de keuzes die sommige factcheckers maakten over wat ze moesten factchecken en hoe. Na verloop van tijd kregen we te veel inhoud die op feiten werd gecontroleerd. Ons systeem heeft daar vervolgens blijvende gevolgen aan verbonden in de vorm van opdringerige labels en verminderde zichtbaarheid. Het programma dat bedoeld was om gebruikers te informeren werd te vaak ingezet om te censureren", aldus Zuckerberg.
De enige echte.
pi_216211570
Aldus Zuckerberg. Nou, dan zal het wel waar zijn.
pi_216211639
Zag net iets op straat liggen wat Suckerberg verloren is:
pi_216212764
quote:
10s.gif Op woensdag 8 januari 2025 05:42 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Big Tech heeft ineens het licht gezien!

[ afbeelding ]
Wees niet getreurd @Kijkertje, BlueSky is er nog waar je met een select groepje elkaar vingers in de reet kan steken en jullie zelf gelukkig kunnen prijzen met het idee dat jullie “de waarheid” in pacht hebben.
pi_216213208
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 10:59 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wees niet getreurd @:Kijkertje, BlueSky is er nog waar je met een select groepje elkaar vingers in de reet kan steken en jullie zelf gelukkig kunnen prijzen met het idee dat jullie “de waarheid” in pacht hebben.
Nu is het wachten tot WokeyCry ook overgaat op een soortgelijk systeem. De politie zal dan de Van Brienenoordbrug goed in de gaten moeten houden. :Y
De enige echte.
pi_216213214
quote:
2s.gif Op woensdag 8 januari 2025 09:21 schreef xpompompomx het volgende:
Zag net iets op straat liggen wat Suckerberg verloren is:
[ afbeelding ]
Ik voel je frustratie. :*
De enige echte.
pi_216213267
quote:
2s.gif Op woensdag 8 januari 2025 11:44 schreef Rnie het volgende:

[..]
Frustratie vanwege wat precies?
pi_216213826
twitter

Nog meer mensen die oproepen tot censuur want miljardairs die zich meningen in de politiek moeten we niet hebben toch?
  Overall beste user 2022 woensdag 8 januari 2025 @ 14:14:42 #124
3928 Ulx
pi_216215079
quote:
2s.gif Op woensdag 8 januari 2025 08:29 schreef Rnie het volgende:

[..]
Wellicht dat je het niet hebt meegekregen;

Mark Zuckerberg, de ceo van Meta, liet op dinsdag weten dat de onafhankelijke experts die een onderdeel waren van het programma 'toch te bevooroordeeld waren'. "Dit zagen we terug in de keuzes die sommige factcheckers maakten over wat ze moesten factchecken en hoe. Na verloop van tijd kregen we te veel inhoud die op feiten werd gecontroleerd. Ons systeem heeft daar vervolgens blijvende gevolgen aan verbonden in de vorm van opdringerige labels en verminderde zichtbaarheid. Het programma dat bedoeld was om gebruikers te informeren werd te vaak ingezet om te censureren", aldus Zuckerberg.
Ah, die wil van FB een soort X maken. Als Zuck denkt dat dat een goed plan is gaat hij zijn gang maar. Het zal mij een rotzorg wezen. Het is jammer van de accounts van bands en concertzalen die ik volg. Als die alleen daar updates plaatsen krijgen ze hun info minder snel bij mij. Maar ook daarvoor werd FB veel minder bruikbaar door het nutteloze bullshit bombardement. Het was al aardig vershittificeerd door bullshitreclames en het fantastische idee dat wanneer je een random filmpje kijkt je automatisch alleen maar dat soort filmpjes wil zien, dus dit kan er ook wel bij.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 8 januari 2025 @ 14:38:34 #125
3928 Ulx
pi_216215348
De groei van het aantal gebruikers van BSky versnelt weer wat. Het zakte na de boost in november/december een tijdje naar zo'n 50-80k nieuwe inschrijvingen per dag, maar de laatste dagen gaat het zo te zien weer met meer dan 120k per dag.
pi_216215784
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 14:38 schreef Ulx het volgende:
maar de laatste dagen gaat het zo te zien weer met meer dan 120k per dag.
De enige echte.
pi_216216549

Groei folks.

_O-
De enige echte.
pi_216216558
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 14:14 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ah, die wil van FB een soort X maken. Als Zuck denkt dat dat een goed plan is gaat hij zijn gang maar. Het zal mij een rotzorg wezen. Het is jammer van de accounts van bands en concertzalen die ik volg. Als die alleen daar updates plaatsen krijgen ze hun info minder snel bij mij. Maar ook daarvoor werd FB veel minder bruikbaar door het nutteloze bullshit bombardement. Het was al aardig vershittificeerd door bullshitreclames en het fantastische idee dat wanneer je een random filmpje kijkt je automatisch alleen maar dat soort filmpjes wil zien, dus dit kan er ook wel bij.
De enige echte.
pi_216216907
quote:
7s.gif Op woensdag 8 januari 2025 09:15 schreef chibibo het volgende:
Aldus Zuckerberg. Nou, dan zal het wel waar zijn.
Ja dit topic zit vol met Musk adepten die al zijn leugens opvreten. Blijkbaar denken diezelfde mensen dat iedereen van Zuck houdt.

Wel mooi om te zien hoe al onze voorspellingen in dit topic waarheid zijn geworden. Bijvoorbeeld dat Musk twitter enkel kocht voor de invloed op verkiezingen en het onderdrukken van vrijheid van meningsuiting op het platform.
pi_216217009
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 16:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja dit topic zit vol met Musk adepten die al zijn leugens opvreten. Blijkbaar denken diezelfde mensen dat iedereen van Zuck houdt.

Wel mooi om te zien hoe al onze voorspellingen in dit topic waarheid zijn geworden. Bijvoorbeeld dat Musk twitter enkel kocht voor de invloed op verkiezingen en het onderdrukken van vrijheid van meningsuiting op het platform.
Ha die Lord! Alweer een tijdje geleden dat ik je hier aantrof. Beste wensen nog he?
De enige echte.
  Overall beste user 2022 woensdag 8 januari 2025 @ 17:18:22 #131
3928 Ulx
pi_216217125
quote:
2s.gif Op woensdag 8 januari 2025 16:29 schreef Rnie het volgende:

[..]
Hoezo? Als die info die ik zoek niet meer op FB te zien krijg kijk ik wel ergens anders. Het is misschien wat lastig, maar niet onoverkomelijk. Gewoon weer terug naar sites opnemen in de favorieten van mijn browser. Het zal me verder een rotzorg zijn.
pi_216217470
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 17:18 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hoezo? Als die info die ik zoek niet meer op FB te zien krijg kijk ik wel ergens anders. Het is misschien wat lastig, maar niet onoverkomelijk. Gewoon weer terug naar sites opnemen in de favorieten van mijn browser. Het zal me verder een rotzorg zijn.
Mooi hoe dit werkt. _O-

Jij bent toch diegene die zelf vertrekt en niet andersom? :') Dat het je een rotzorg zal zijn is dus gelul, aangezien je zelf op de lange termijn capriolen moet uithalen om hetzelfde te verwezenlijken.
De enige echte.
pi_216217481
quote:
2s.gif Op woensdag 8 januari 2025 17:45 schreef Rnie het volgende:

[..]
Mooi hoe dit werkt. _O-

Jij bent toch diegene die zelf vertrekt en niet andersom? :') Dat het je een rotzorg zal zijn is dus gelul, aangezien je zelf op de lange termijn capriolen moet uithalen om hetzelfde te verwezenlijken.
  Overall beste user 2022 woensdag 8 januari 2025 @ 17:48:06 #134
3928 Ulx
pi_216217502
quote:
2s.gif Op woensdag 8 januari 2025 17:45 schreef Rnie het volgende:

[..]
Mooi hoe dit werkt. _O-

De loodzware capriolen als een site toevoegen aan de favorieten bedoel je?
pi_216217560
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 16:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Wacht even, zeg je nu dat de vrijheid van meningsuiting op X word onderdrukt? Heb je daar voorbeelden van?
pi_216217603
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 17:52 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wacht even, zeg je nu dat de vrijheid van meningsuiting op X word onderdrukt? Heb je daar voorbeelden van?
Legio. Bijvoorbeeld de criticasters op Musk. Of Elonjet, of autoritaire landen waar ze onder de nieuwe leiding altijd gehoor geven aan bans. Maar hun algoritme bepaald sowieso wat je te zien krijgt. Op die manier is er al geen vrijheid van meningsuiting, immers de site kan gewoon mensen boosten en praktisch onzichtbaar maken naar eigen inzicht.

Dat weet je natuurlijk wel is ook al 100x behandeld in deze reeks.
pi_216217654
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 17:48 schreef Ulx het volgende:

[..]
De loodzware capriolen als een site toevoegen aan de favorieten bedoel je?
Nee beste @Ulx , op lange termijn zeg ik. Als jij 50 bandjes/zaaltjes/whatever volgt en je 50 websites moet toevoegen aan je favorieten is dat natuurlijk niet het probleem. Wel als je 50 afzonderlijke websites moet bezoeken om het nieuws of updates te volgen.
Je zegt het zelf: "Als die alleen daar updates plaatsen krijgen ze hun info minder snel bij mij".

"Had ik nou maar een soort van tijdlijn ofzo waar alles netjes onder elkaar zou staan. Dat zou toch GRANDIOOS zijn?!?!?! |:("
De enige echte.
  Overall beste user 2022 woensdag 8 januari 2025 @ 18:02:57 #138
3928 Ulx
pi_216217676
quote:
2s.gif Op woensdag 8 januari 2025 18:00 schreef Rnie het volgende:

"Had ik nou maar een soort van tijdlijn ofzo waar alles netjes onder elkaar zou staan. Dat zou toch GRANDIOOS zijn?!?!?! |:("
Netjes onder elkaar zou handig zijn. Maar dat staat het op FB natuurlijk ook niet.
pi_216217686
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 18:02 schreef Ulx het volgende:

[..]
Netjes onder elkaar zou handig zijn. Maar dat staat het op FB natuurlijk ook niet.
Nee? Staat het door elkaar?
De enige echte.
  Overall beste user 2022 woensdag 8 januari 2025 @ 18:08:04 #140
3928 Ulx
pi_216217724
quote:
2s.gif Op woensdag 8 januari 2025 18:04 schreef Rnie het volgende:

[..]
Nee?
Nee, want FB is zo slim om er allerlei shit die me weinig boeit tussen te pleuren of evenementen te rubriceren als 'dat vind Ulx niet leuk dus toon ik die niet'.

Dus kan ik net zo goed die vijftig sites even bekijken. Het is gewoon een gemiste kans van Zuck en Musk en al die andere lui die graag voor mij willen bepalen wat mij interesseert.
pi_216217995
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 17:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Legio. Bijvoorbeeld de criticasters op Musk. Of Elonjet, of autoritaire landen waar ze onder de nieuwe leiding altijd gehoor geven aan bans. Maar hun algoritme bepaald sowieso wat je te zien krijgt. Op die manier is er al geen vrijheid van meningsuiting, immers de site kan gewoon mensen boosten en praktisch onzichtbaar maken naar eigen inzicht.

Dat weet je natuurlijk wel is ook al 100x behandeld in deze reeks.
Dus je bent meer voor een platform zoals 4chan of Gab?
pi_216218264
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 18:30 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dus je bent meer voor een platform zoals 4chan of Gab?
Nee? 4chan was in toen ik op de middelbare school zat. Daar ben ik nu wel een jaar of 20 overheen. Gab heb ik nog nooit van gehoord.
pi_216218356
quote:
2s.gif Op woensdag 8 januari 2025 18:00 schreef Rnie het volgende:

Ja dat was leuk. En toen bedachten social media sites dat ze liever steeds meer crap op die tijdslijnen willen gooien. Dat het blijkbaar beter werkt als het niet meer chronologisch is.
Wat ULX zegt klopt precies. Voor de lol ga ik even naar facebook, bovenaan 1 artiest die ik volg, vervolgens krijg iets van 20 berichten van dingen die ik niet volg, sommige kan ik met een beetje goede wil misschien zeggen dat het in de buurt komt van dingen die ik leuk zou kunnen vinden. Maar ook echt heel veel crap wat ik nooit zal aanklikken.
Dan weer 1 artiest die ik volg en weer een stuk of 10 dingen die ik niet volg. Volgens mij volg ik op die site meer dan 500 artiesten. Daar moet best een wat betere feed van te maken zijn dan 1 waar ik misschien 3% van wat ik volg te zien krijg.
pi_216218416
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 18:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja dat was leuk. En toen bedachten social media sites dat ze liever steeds meer crap op die tijdslijnen willen gooien. Dat het blijkbaar beter werkt als het niet meer chronologisch is.
Wat ULX zegt klopt precies. Voor de lol ga ik even naar facebook, bovenaan 1 artiest die ik volg, vervolgens krijg iets van 20 berichten van dingen die ik niet volg, sommige kan ik met een beetje goede wil misschien zeggen dat het in de buurt komt van dingen die ik leuk zou kunnen vinden. Maar ook echt heel veel crap wat ik nooit zal aanklikken.
Dan weer 1 artiest die ik volg en weer een stuk of 10 dingen die ik niet volg. Volgens mij volg ik op die site meer dan 500 artiesten. Daar moet best een wat betere feed van te maken zijn dan 1 waar ik misschien 3% van wat ik volg te zien krijg.
Je zou het algoritme zelf kunnen testen natuurlijk met een wegwerpaccountje. Heb je veel vrienden op FB? FB heeft er wel een handje van om zaken die je vrienden leuk vinden ook weer door te pushen op je tijdlijn. Het rotte is, is dat in de praktijk een "vriend" vaak een klasgenoot van 25 jaar geleden is die je nooit meer hebt gezien. :')
De enige echte.
pi_216218450
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2025 19:04 schreef Rnie het volgende:

[..]
Je zou het algoritme zelf kunnen testen natuurlijk met een wegwerpaccountje. Heb je veel vrienden op FB? FB heeft er wel een handje van om zaken die je vrienden leuk vinden ook weer door te pushen op je tijdlijn. Het rotte is is dat in de praktijk een "vriend" vaak een klasgenoot van 25 jaar geleden is die je nooit meer hebt gezien.
Mijn timeline op mijn ultra woke Twitter account krijgt alleen maar anti-Trump/PVV/FvD/Elon/Wilders ect content.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  Overall beste user 2022 woensdag 8 januari 2025 @ 19:42:56 #146
3928 Ulx
pi_216218992
quote:

[..]
Je zou het algoritme zelf kunnen testen natuurlijk met een wegwerpaccountje. Heb je veel vrienden op FB? FB heeft er wel een handje van om zaken die je vrienden leuk vinden ook weer door te pushen op je tijdlijn. Het rotte is, is dat in de praktijk een "vriend" vaak een klasgenoot van 25 jaar geleden is die je nooit meer hebt gezien. :')
Waarom zou ik dat doen? Als ik iets leuk vind dan wil ik daar berichten van zien. Wat ik niet wil is dat een of andere techbro op basis daarvan denkt dat allerlei andere shit me interesseert en me dat laat zien in plaats van datgene dat ik wil zien. Dat deed X ook, en die site werd daarmee nutteloos voor me.
pi_216219178
quote:
10s.gif Op woensdag 8 januari 2025 19:06 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Mijn timeline op mijn ultra woke Twitter account krijgt alleen maar anti-Trump/PVV/FvD/Elon/Wilders ect content.
Vreemd,die waren toch allemaal naar BlueSky?
pi_216219536
pi_216219654
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 19:42 schreef Ulx het volgende:
Als ik iets leuk vind dan wil ik daar berichten van zien. Wat ik niet wil is dat een of andere techbro op basis daarvan denkt dat allerlei andere shit me interesseert en me dat laat zien in plaats van datgene dat ik wil zien.
De grap is dat je dit dus 15 jaar lang hebt getolereerd en nu met het factcheck nieuws inzake Meta, het je ineens te kwaad wordt allemaal.

Daarbij, heet jij Lord-Ronddraai? :?

quote:
Dat deed X ook, en die site werd daarmee nutteloos voor me.
Weet jij uberhaupt wel hoe X werkt? :? Je loopt al tientallen deeltjes mee en je following tijdlijn + lists is je totaal onbekend? :?

[ Bericht 13% gewijzigd door Rnie op 08-01-2025 20:19:51 ]
De enige echte.
  Overall beste user 2022 woensdag 8 januari 2025 @ 21:01:23 #150
3928 Ulx
pi_216220495
quote:
2s.gif Op woensdag 8 januari 2025 20:12 schreef Rnie het volgende:

[..]
De grap is dat je dit dus 15 jaar lang hebt getolereerd en nu met het factcheck nieuws inzake Meta, het je ineens te kwaad wordt allemaal.
De grap is dat ik FB al tijdje een suffe reeks filmpjes vind en zodra ik er een van kijk, of überhaupt in beeld heb, die site in klap mijn hele tijdlijn volspamt met vergelijkbare filmpjes en dat accounts/zaken/etc die ik een like geef daaronder bedolven worden. En zie ik mijn timeline binnenkort waarschijnlijk volgescheten worden met allerlei bullshitberichten en daar heb ik gewoon geen zin in. Maar misschien valt het mee.

quote:
Daarbij, heet jij Lord-Ronddraai? :?
[..]
Is dit een forum of wou je een privé gesprek?

quote:
Weet jij uberhaupt wel hoe X werkt? :? Je loopt al tientallen deeltjes mee en je following tijdlijn + lists is je totaal onbekend? :?
Ik weet prima hoe het werkt. Maar ik heb er geen zin meer in. De interessante accounts zijn amper meer te vinden. Dus dan kijk ik gewoon op BSky waar die lui ook vaak gewoon posten, maar dan zonder ellenlange lijsten verzuurd gezanik of supercharged BNW geneuzel bij de reacties.

Prima toch? Iedereen moet dat gewoon lekker zelf weten. Jij kijkt op X en lepelt die verbale klompjes chocolademousse likkebaardend naar binnen en ik zie dat het geen chocolademousse en dus zeg ik nee dank je.

Ik snap nog steeds niet wat het probleem voor je is.
  woensdag 8 januari 2025 @ 21:09:37 #151
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216220634
quote:

[..]
Waarom zou ik dat doen? Als ik iets leuk vind dan wil ik daar berichten van zien. Wat ik niet wil is dat een of andere techbro op basis daarvan denkt dat allerlei andere shit me interesseert en me dat laat zien in plaats van datgene dat ik wil zien. Dat deed X ook, en die site werd daarmee nutteloos voor me.
Maar zo werkt het toch op vrijwel alle social media / techplatforms? Bij YouTube en Google (zelfde bedrijf natuurlijk, maar twee verschillende functionaliteiten) krijg ik ook allerlei suggesties wanneer ik bijvoorbeeld een search doe. De eerste twee of drie zijn relevant, daarna ook veel ongerelateerde crap op basis van je andere interesses/eerdere zoekopdrachten.

Op YouTube werkt het voor mijn gevoel dan vaak wel om op datum te sorteren. Dan krijg je aflopend meer content m.b.t. je search. Maar goed, dat is slechts mijn indruk. Misschien klopt dat niet eens.
pi_216220637
quote:

[..]
Ik geloof dat veel van mijn vrienden hetzelfde ervaren en dus niets posten. Ik heb ook al een jaar of 5 niks gepost. Gebruikte sowieso die hele site eigenlijk alleen maar om aan concertdata te komen maar zelfs dat is nu dus bijna niet meer mogelijk want ja totale tijdlijn volgespamt met bullshit. Ik snap er ook de ballen van waarom elke keer een andere random chick mijn tijdslijn in wordt gepompt. Dan opeens vindt Facebook dat ik 20 Femke Bol flimpjes dan weer Avril Lavigne dan weer een of andere populair iemand die me niets boeit. Misschien scroll ik er niet snel genoeg langs ofzo.

Verder heb ik geen enkele behoefte om het algoritme te testen of te verbeteren. Ik snap hoe het werkt en op die manier, laat maar.

Ik zie meer in gewoon blijven roepen om regulering van die monopolisten op internet. Alleen laat het een keer door een 30'iger gebeuren ofzo, niet van die fossielen die weer nutteloze shit als fact-checkers bedenken.
  woensdag 8 januari 2025 @ 21:15:30 #153
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216220707
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 21:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik geloof dat veel van mijn vrienden hetzelfde ervaren en dus niets posten. Ik heb ook al een jaar of 5 niks gepost. Gebruikte sowieso die hele site eigenlijk alleen maar om aan concertdata te komen maar zelfs dat is nu dus bijna niet meer mogelijk want ja totale tijdlijn volgespamt met bullshit. Ik snap er ook de ballen van waarom elke keer een andere random chick mijn tijdslijn in wordt gepompt. Dan opeens vindt Facebook dat ik 20 Femke Bol flimpjes dan weer Avril Lavigne dan weer een of andere populair iemand die me niets boeit. Misschien scroll ik er niet snel genoeg langs ofzo.

Verder heb ik geen enkele behoefte om het algoritme te testen of te verbeteren. Ik snap hoe het werkt en op die manier, laat maar.

Ik zie meer in gewoon blijven roepen om regulering van die monopolisten op internet. Alleen laat het een keer door een 30'iger gebeuren ofzo, niet van die fossielen die weer nutteloze shit als fact-checkers bedenken.
Waarschijnlijk ook gewoon veel gesponsorde content. Bedrijven betalen om bepaalde content te pushen bij een bepaalde doelgroep. Ondanks dat je zelf niks met die content hebt en je jezelf niet als doelgroep ziet, kan het bijvoorbeeld "man, midden 30, woonachtig in..., functieniveau xx" zijn.
pi_216220790
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 21:01 schreef Ulx het volgende:
Ik weet prima hoe het werkt. Maar ik heb er geen zin meer in.
Aha, dan zijn we er toch? Waarom verkondig je dan dat X nutteloos wordt? Als je weet hoe het werkt, dan weet je dondersgoed dat je gewoon chronologisch je tijdlijn kan volgen en zelfs lijsten kan maken met uitsluitend users die JIJ wilt zien.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 21:01 schreef Ulx het volgende:
Is dit een forum of wou je een privé gesprek?

Als er onderling een vraag wordt gesteld van een user naar een andere user, dan ga ik ook niet voor diegene antwoorden. Snap die gedachtegang niet, maargoed.
De enige echte.
pi_216220928
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 21:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ik vermoed toch echt dat dit deels komt door de interesses van je "vrienden" en je "vrienden van vrienden" (dus ook een vriendin van je moeder, die dus niet je vriend op FB is en die de godsganse dag glitterplaatjes deelt met haar tijdlijn), in combinatie met je "onbewuste" eigen zoekopdrachten de hele dag.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 21:15 schreef Repentless het volgende:

[..]
Waarschijnlijk ook gewoon veel gesponsorde content. Bedrijven betalen om bepaalde content te pushen bij een bepaalde doelgroep. Ondanks dat je zelf niks met die content hebt en je jezelf niet als doelgroep ziet, kan het bijvoorbeeld "man, midden 30, woonachtig in..., functieniveau xx" zijn.
Ook dit inderdaad. :Y

Je kan volgens mij FB behoorlijk instellen naar eigen wensen, maar dat is natuurlijk extreem verborgen en lastig gemaakt.
De enige echte.
pi_216221091
Wat mij opvalt bij Facebook, is dat ik bijvoorbeeld een bericht krijg van een of ander weetjes platform.
Dan klik ik op 'verbergen', en dan krijg ik 3 de vraag of ik de advertentie van Jumbo Supermarkten wil verbergen.

Nee, ik wil dat kanaal verbergt.
Dat lukt dus niet, en de enige optie die ik dan krijg is dat ik het kanaal 30 dagen op snoozen zet.

Verder valt me op dat als ik 1 kanaal op verbergen zet, ik 10 vergelijkbare kanalen ter vervanging krijg te zien.

Zelfde met misleidende reclame.
Rapporteer eentje, en vervolgens zit je tijdslijn vol met vergelijkbare misleidende reclame.

Maar wat is sowieso niet begrijp is dat de voorgestelde kanalen de overhand hebben boven de content van vrienden.

Dat hele Facebook verzandt tot 1 groot onzin platform.
  woensdag 8 januari 2025 @ 21:43:58 #157
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216221225
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2025 21:36 schreef Wantie het volgende:

Maar wat is sowieso niet begrijp is dat de voorgestelde kanalen de overhand hebben boven de content van vrienden.

Heel simpel te beantwoorden: lalala geld.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 00:03:26 #158
3928 Ulx
pi_216222811
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2025 21:36 schreef Wantie het volgende:

Dat hele Facebook verzandt tot 1 groot onzin platform.
Klopt. Ik open FB nu:

1. Seinfeld clip, volg/like ik niet.
2. Post van vriend/liked account
3. Unilad crap, like/volg ik niet
4. Een of andere wood workshop, volg ik niet
5. Een of andere snoepmaker, volg ik niet
6. Post van vriend/liked account
7. Post van vriend/liked account
8. Post van iets dat ik niet meer volg
9. Post van vriend/liked account
10. Post van BBC Wales, volg ik niet
11. Andere wood workshop, volg ik niet
12. Post van vriend/liked account
13. Post van vriend/liked account
14. Post van een of andere borduursite, volg ik niet
15. Weer een wood workshop, volg ik niet
16. Post hoe je lekkende gasleidingen kunt afsluiten met kauwgom om zo geld te besparen, volg ik niet.
17. Post van vriend/liked account
18. Post over een landend vliegtuig, volg ik niet
19. Wood workshop nummer vier, volg ik niet.
20. Unilad crap.

Wat moet ik hier nou mee? En nu gaat Zuck tussen al deze meuk ook nog eens een keer een partij nepnieuws sodemieteren? Krijg effe lekker de vliegende fuckshit, mafkees.
pi_216223611
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 00:03 schreef Ulx het volgende:

[..]
Klopt. Ik open FB nu:

1. Seinfeld clip, volg/like ik niet.
2. Post van vriend/liked account
3. Unilad crap, like/volg ik niet
4. Een of andere wood workshop, volg ik niet
5. Een of andere snoepmaker, volg ik niet
6. Post van vriend/liked account
7. Post van vriend/liked account
8. Post van iets dat ik niet meer volg
9. Post van vriend/liked account
10. Post van BBC Wales, volg ik niet
11. Andere wood workshop, volg ik niet
12. Post van vriend/liked account
13. Post van vriend/liked account
14. Post van een of andere borduursite, volg ik niet
15. Weer een wood workshop, volg ik niet
16. Post hoe je lekkende gasleidingen kunt afsluiten met kauwgom om zo geld te besparen, volg ik niet.
17. Post van vriend/liked account
18. Post over een landend vliegtuig, volg ik niet
19. Wood workshop nummer vier, volg ik niet.
20. Unilad crap.

Wat moet ik hier nou mee? En nu gaat Zuck tussen al deze meuk ook nog eens een keer een partij nepnieuws sodemieteren? Krijg effe lekker de vliegende fuckshit, mafkees.
Heel herkenbaar.
En dan verberg ik Unilad, en vervolgens krijg ik Unilad Australia, Unilad New Zeeland, Unilad Scotland, Unilad Ireland, etc

Terwijl ik die nooit zag toen ik Unilad in mijn tijdlijn tolereerde.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 11:25:57 #160
3928 Ulx
pi_216226020
Unilad whack-a-mole. Vermoeiend.
pi_216227403
twitter

Het ziet er naar uit dat de politici in Europa het niet zo op hebben met Musk. Het vrije woord is niet vrij in Europa tenzij je een bepaalde ideologie aanhoud dan kun je natuurlijk alles maken.
pi_216230747
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 13:07 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Het ziet er naar uit dat de politici in Europa het niet zo op hebben met Musk. Het vrije woord is niet vrij in Europa tenzij je een bepaalde ideologie aanhoud dan kun je natuurlijk alles maken.
Wat een onzin zeg. Musk die politici koopt begint gewoon een beetje vermoeiend te worden. Dat hij Meloni bijvoorbeeld in zijn broekzak heeft is ook vooral uit eigen belang. Door haar te kopen stemt Italïe ertegen dat Europa een eigen alternatief voor Starlink opzet.

quote:
Ook in Brussel zal samenwerking tussen Meloni en Musk bepaald niet met gejuich worden ontvangen. De Europese Commissie tekende afgelopen december het contract voor een Europees alternatief voor Starlink. Onder de naam IRIS2 wil Brussel over vijf jaar 290 eigen satellieten de lucht in schieten, met de bedoeling om strategisch onafhankelijker te worden.

De financiering van dat netwerk, geschat op 10,6 miljard euro, is tot 2027 gegarandeerd. Het vervolg is afhankelijk van het enthousiasme van de lidstaten.
https://nos.nl/artikel/25(...)atellieten-gebruiken
pi_216230787
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 13:07 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Nee. Ook musk geeft niks om 'het vrije woord'. Behalve als het hem goed uitkomt.
pi_216232911
Wel apart dat de "hep ik op faceboek gelezen" users daadwerkelijk hier Wantie en Ulx zijn.
In eens klagen ze over faceboek, hebben ze zelf niet door dat ze zelf de "hep ik op faceboek faceboek users" zijn.

Nu de fakechecks en cheap fakes weggaan beginnen ze in eens te haten op hen geliefde platform. Hmmm. Interesting.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 21:08:07 #165
3928 Ulx
pi_216233225
quote:
10s.gif Op donderdag 9 januari 2025 20:50 schreef epicbeardman het volgende:
Wel apart dat de "hep ik op faceboek gelezen" users daadwerkelijk hier Wantie en Ulx zijn.
In eens klagen ze over faceboek, hebben ze zelf niet door dat ze zelf de "hep ik op faceboek faceboek users" zijn.

Nu de fakechecks en cheap fakes weggaan beginnen ze in eens te haten op hen geliefde platform. Hmmm. Interesting.
Je bedoelt dat overzicht van mijn timeline dat ik postte? Eh, ja, dat hep op feesboek gestaan.

Heb je nog meer snuggere opmerkingen, Einstein?
pi_216233240
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 21:08 schreef Ulx het volgende:

[..]
Je bedoelt dat overzicht van mijn timeline dat ik postte? Eh, ja, dat hep op feesboek gestaan.

Heb je nog meer snuggere opmerkingen, Einstein?
Ja, geweldig niet?
Het hek van BNW ligt uit zijn scharnieren.
pi_216234759
quote:
10s.gif Op donderdag 9 januari 2025 20:50 schreef epicbeardman het volgende:

Heeft meer te maken met mensen die de hele dag op facebook, X en bluesky zitten. Die zijn compleet de weg kwijt namelijk. Denken dat de hele samenleving verdeeld is in woke en wappies, omdat ze zelf 1 van de 2 zijn.
pi_216235194
Musk en AfD-leider Weidel verdraaien in gesprek op X historische feiten: 'Nazi's waren eigenlijk socialisten’
Onwaarheden en verdraaiingen van historische feiten domineerden donderdagavond het gesprek van Elon Musk met AfD-leider Weidel op X, het platform van de Amerikaanse techmiljardair. ,,Eindelijk een normaal gesprek zonder onderbroken of geframed te worden.’’

https://www.ad.nl/buitenl(...)ocialisten~a4a7af33/

:')
pi_216235274
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2025 21:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, geweldig niet?
Het hek van BNW ligt uit zijn scharnieren.
Je had dat hek dicht willen laten he? Ja he?
De enige echte.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 23:51:11 #170
3928 Ulx
pi_216235366
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 22:46 schreef havanagila het volgende:

[..]
Heeft meer te maken met mensen die de hele dag op facebook, X en bluesky zitten. Die zijn compleet de weg kwijt namelijk. Denken dat de hele samenleving verdeeld is in woke en wappies, omdat ze zelf 1 van de 2 zijn.
Alleen als dat vooral is wat je te zien krijgt. Maar dat zijn zelf vaak ragejunkies. Die worden vaak boos als je daar geen zin in hebt en besluit niet mee te doen aan dat gelul.
pi_216235449
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 23:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Musk en AfD-leider Weidel verdraaien in gesprek op X historische feiten: 'Nazi's waren eigenlijk socialisten’
Onwaarheden en verdraaiingen van historische feiten domineerden donderdagavond het gesprek van Elon Musk met AfD-leider Weidel op X, het platform van de Amerikaanse techmiljardair. ,,Eindelijk een normaal gesprek zonder onderbroken of geframed te worden.’’

https://www.ad.nl/buitenl(...)ocialisten~a4a7af33/

Dit kan naar SHO of POL
De enige echte.
pi_216235570
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 00:03 schreef Rnie het volgende:

[..]
Dit kan naar SHO of POL
De bezigheden van de baas van X op X passen prima binnen een topic over X of microblogs.
pi_216236047
quote:
2s.gif Op donderdag 9 januari 2025 23:39 schreef Rnie het volgende:

[..]
Liever die mensen op laten pakken, zoals in de UK gebeurt voor het posten van de 'verkeerde mening'.
pi_216236175
quote:
2s.gif Op donderdag 9 januari 2025 23:39 schreef Rnie het volgende:

[..]
BNW wil zelf dat hek.
Laat ze er dan ook achter blijven.
pi_216236191
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 06:15 schreef stinkielinkie het volgende:

[..]
Liever die mensen op laten pakken, zoals in de UK gebeurt voor het posten van de 'verkeerde mening'.
Dat zou BNW geweldig vinden..
pi_216236400
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 07:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat zou BNW geweldig vinden..
Want mensen in BNW hebben 1 mening..
pi_216236850
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 00:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
De bezigheden van de baas van X op X passen prima binnen een topic over X of microblogs.
Dus we mogen ook streams van Musk plaatsen als hij weer aan het gamen is? :?
De enige echte.
pi_216236894
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 07:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
BNW wil zelf dat hek.
Laat ze er dan ook achter blijven.
Hoe kom je daarbij?
De enige echte.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 11:07:43 #179
319979 Fok-it
All is well
pi_216238104
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 09:25 schreef Rnie het volgende:

[..]
Daar zal jij vast urenlang met een strakke plasser naar kijken ja
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_216239266
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 09:25 schreef Rnie het volgende:

[..]
Is dat nieuwswaardig genoeg om in de krant te komen dan? Beetje raar om Musk die op zijn gebooste POE2 account speelt te vergelijken met zijn politiek aspiraties. Daarbij zie ik jou niet snel iets posten wat Musk in een slecht daglicht plaatst.
pi_216239497
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 12:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Is dat nieuwswaardig genoeg om in de krant te komen dan? Beetje raar om Musk die op zijn gebooste POE2 account speelt te vergelijken met zijn politiek aspiraties. Daarbij zie ik jou niet snel iets posten wat Musk in een slecht daglicht plaatst.
Je zou een afzonderlijk Musk topic kunnen maken in NWS, POL of in SHO om de Musk fascinatie van obsessieve users te voeden. Dit topic hoort hedendaags wmb in DIG. We zijn al lang en breed over het nieuws (Musk takeover van Twitter) heen.
De enige echte.
pi_216239502
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 11:07 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Daar zal jij vast urenlang met een strakke plasser naar kijken ja
Want?
De enige echte.
pi_216239513
https://www.hln.be/binnen(...)%2Fwww.google.com%2F

De Groene Khmer laat haar ware gezicht zien.
pi_216239772
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 12:41 schreef Rnie het volgende:

[..]
Je zou een afzonderlijk Musk topic kunnen maken in NWS, POL of in SHO om de Musk fascinatie van obsessieve users te voeden. Dit topic hoort hedendaags wmb in DIG. We zijn al lang en breed over het nieuws (Musk takeover van Twitter) heen.
:') Alsof jij niet legio posts over Jack Dorsey hebt geplaatst nadat Jack Dorsey niet meer de baas van Twitter was. Daarbij is het onzin dat de baas van X niet meer verbonden zou zijn met X. Ik postte letterlijk een nieuwsartikel over de baas van X die iets doet op X in het topic over X en nu probeer jij al meerdere posts te beargumenteren dat het niets met X van doen heeft.
pi_216240008
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 13:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
:') Alsof jij niet legio posts over Jack Dorsey hebt geplaatst nadat Jack Dorsey niet meer de baas van Twitter was. Daarbij is het onzin dat de baas van X niet meer verbonden zou zijn met X. Ik postte letterlijk een nieuwsartikel over de baas van X die iets doet op X in het topic over X en nu probeer jij al meerdere posts te beargumenteren dat het niets met X van doen heeft.
Zoals ik dus al zei, Musk zijn gaming escapades horen dus met jou retoriek hier ook thuis? Het is een stream van de baas van X die iets doet op X, in het topic over X (het is je vergeven, aangezien het hier niet meer over enkel X gaat)?

Wat betreft Dorsey, bedoel je de X aandeelhouder Dorsey? Die Dorsey? Over wat voor Dorsey posts gaat het dan? Zijn mening omtrent freedom of speech en de struggle die Twitter ervaarde al die jaren?

Je kan ook nog doelen op het feit dat ik Dorsey posts heb gepost omtrent Bluesky.

Hey verrek! Zie de TT!
De enige echte.
pi_216240219
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 09:31 schreef Rnie het volgende:

[..]
Hoe kom je daarbij?
Dat is al jaren zo.
pi_216240330
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 12:42 schreef NeeOfTochJA het volgende:
https://www.hln.be/binnen(...)%2Fwww.google.com%2F

De Groene Khmer laat haar ware gezicht zien.
Verruil de naam Musk met Soros, en je mening was 180 graden gedraaid.
pi_216240390
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 13:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is al jaren zo.
Dat users die in BNW posten ook elders posten op FOK? De brutaliteit! Vooral omdat ze zelf om dat hek hebben gevraagd (?) is dit onacceptabel.

Maargoed, je zou het wel willen natuurlijk he?
De enige echte.
pi_216241021
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 13:57 schreef Rnie het volgende:

[..]
Dat users die in BNW posten ook elders posten op FOK? De brutaliteit! Vooral omdat ze zelf om dat hek hebben gevraagd (?) is dit onacceptabel.

Maargoed, je zou het wel willen natuurlijk he?
Leuke draai, maar het ging om het gegeven dat BNW niet open staat voor buitenstaanders.

Niet andersom.
pi_216242484
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 13:24 schreef Rnie het volgende:

[..]
Zoals ik dus al zei, Musk zijn gaming escapades horen dus met jou retoriek hier ook thuis? Het is een stream van de baas van X die iets doet op X, in het topic over X (het is je vergeven, aangezien het hier niet meer over enkel X gaat)?

Wat betreft Dorsey, bedoel je de X aandeelhouder Dorsey? Die Dorsey? Over wat voor Dorsey posts gaat het dan? Zijn mening omtrent freedom of speech en de struggle die Twitter ervaarde al die jaren?

Je kan ook nog doelen op het feit dat ik Dorsey posts heb gepost omtrent Bluesky.

Hey verrek! Zie de TT!
Ja je begon al over de gaming van Musk. Daar heb ik je ook al een antwoord op gegeven. Dat is niet nieuwswaardig, of zie jij artikelen in de krant dat Musk weer een kekke stream heeft gedaan met Path of Exile 2.
Dat je het verschil in relevantie tussen een hobby bezigheid of beïnvloeding van een verkiezing niet snapt is vrij ongeloofwaardig.

Over Dorsey, ik zet letterlijk de volledige naam van de man. Waarom vraag je je vervolgens af wie ik bedoel.

Waarom het extra relevant is dat in gesprek met Musk nog maar weer eens leugens over Nazi's worden verteld is omdat bijvoorbeeld jij extreem lang je kop in het zand hebt gestoken voor het feit dat de man een fascsist is.
pi_216244956
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 17:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dat is niet nieuwswaardig, of zie jij artikelen in de krant dat Musk weer een kekke stream heeft gedaan met Path of Exile 2.
Dit is een topic over X en het is de baas van X, daarnaast zie ik het op X dus dan hoort het toch in in dit topic?

Of toch niet? Ik gebruik enkel jou retoriek hierin. Jij mag het zeggen. :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 17:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

Waarom het extra relevant is dat in gesprek met Musk nog maar weer eens leugens over Nazi's worden verteld is omdat bijvoorbeeld jij extreem lang je kop in het zand hebt gestoken voor het feit dat de man een fascsist is.
Classic Lord-ronddraai _O- Goed je weer hier te zien ouwe reus.
De enige echte.
pi_216247814
Joe Rogan Experience #2255 - Mark Zuckerberg

Bekijk deze YouTube-video
De enige echte.
pi_216247856
quote:
Meta stopt met DEI

Techgigant Meta stopt per direct met zijn programma voor diversiteit, gelijkheid en inclusie, bekend onder de naam DEI. In een memo aan alle medewerkers wereldwijd schrijft het bedrijf dat "het juridische en beleidsmatige landschap rondom diversiteit, gelijkheid en inclusie in de Verenigde Staten verandert".

"Het Hooggerechtshof van de Verenigde Staten heeft onlangs besluiten genomen die een verschuiving inluiden in de manier waarop rechtbanken DEI zullen benaderen", zo staat in de memo. "Ook is de term 'DEI' beladen geworden omdat die door sommigen wordt opgevat als een praktijk waarbij bepaalde groepen een voorkeursbehandeling krijgen boven andere."

In de praktijk houdt de memo onder meer in dat Meta niet meer actief op zoek gaat naar leveranciers met een diverse achtergrond en dat niet meer voor iedere vacature wordt gekeken naar een diverse groep kandidaten. Meta gaat zich in plaats daarvan richten op programma's die vooroordelen voor iedereen verminderen ongeacht de achtergrond van mensen.

Factcheckers
Andere grote Amerikaanse bedrijven, zoals supermarktketen Walmart en fastfoodketen McDonalds hebben onlangs ook hun diversiteits- en gelijkheidsprogramma's aangepast.

De Amerikaanse nieuwssite Axios ziet de stap van Meta als een duidelijk signaal aan Meta-werknemers dat de drang van het bedrijf om vooruitgang te boeken bij de nieuwe regering van Donald Trump niet alleen een pose is, maar ook een verandering in de bedrijfsethiek die gevolgen zal hebben voor de bedrijfsvoering.

Eerder deze week kondigde Meta-eigenaar Mark Zuckerberg ook een aantal andere veranderingen aan. Het bedrijf stopt met de samenwerking met factcheckers. De samenwerking met experts, onder wie journalisten van grote internationale persbureaus, wordt opgezegd op, omdat die volgens Zuckerberg "politiek bevooroordeeld" zijn.

Ook wil hij het moderatiebeleid veranderen rondom bepaalde onderwerpen. Hij wil minder restricties rond onderwerpen als immigratie en gender.
De enige echte.
pi_216247983
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 23:44 schreef Rnie het volgende:

[..]

Hee een post over Mark Zuckerberg. Moet dit niet in SHOW of DIG?
  Overall beste user 2022 zaterdag 11 januari 2025 @ 00:11:47 #195
3928 Ulx
pi_216248306
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 23:44 schreef Rnie het volgende:

[..]

Ze doen maar. Dat moeten ze lekker zelf weten. Het zal wel weer een uptick geven in aanmeldingen bij Bsky, maar verder is het eerder een probleem van het personeel.

.
pi_216248384
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 23:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Hee een post over Mark Zuckerberg. Moet dit niet in SHOW of DIG?
De rode draad in de podcast is voornamelijk Meta en de beweegredenen waarom ze hun beleid omtrend factcheckers en DEI hebben aangepast. Op een enkele uitspatting omtrent martial arts na is het dus behoorlijk relevant voor dit topic.

Beschouw die enkele uitspattingen in een drie-urige podcast maar even als overmacht.
De enige echte.
pi_216248436
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 00:11 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ze doen maar. Dat moeten ze lekker zelf weten. Het zal wel weer een uptick geven in aanmeldingen bij Bsky, maar verder is het eerder een probleem van het personeel.

.
How the tables have turned. Pedocry wordt het woke en het nieuwe bnw hoekje van 2025 onwards. :D Plaatsen jullie alvast zelf even een hekje?
De enige echte.
  Overall beste user 2022 zaterdag 11 januari 2025 @ 00:32:59 #198
3928 Ulx
pi_216248463
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 00:30 schreef Rnie het volgende:

[..]
How the tables have turned. Pedocry wordt het woke en het nieuwe bnw hoekje van 2025 onwards. :D Plaatsen jullie alvast zelf even een hekje?
En het was daarvoor FB of X?
pi_216248559
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 00:32 schreef Ulx het volgende:

[..]
En het was daarvoor FB of X?
Wat betreft regelgeving waren FB en Twitter behoorlijk woke ja. Dit is dus bij beide platformen teruggeschroefd. Enkel het eigen gelijk wordt nog maar getolereerd bij Bluesky. Het neigt naar verkapte cult of sekte taferelen waar eenieder met andere opvattingen de mond wordt gesnoerd.

Maargoed, veel plezier aldaar.
De enige echte.
  Overall beste user 2022 zaterdag 11 januari 2025 @ 00:49:40 #200
3928 Ulx
pi_216248574
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 00:46 schreef Rnie het volgende:

[..]
Wat betreft regelgeving waren FB en Twitter behoorlijk woke ja. Dit is dus bij beide platformen teruggeschroefd. Enkel het eigen gelijk wordt nog maar getolereerd bij Bluesky. Het neigt naar verkapte cult of sekte taferelen waar eenieder met andere opvattingen de mond wordt gesnoerd.

Maargoed, veel plezier aldaar.
Prima, dat gebagger is niet wat ik zoek. Als mensen zo tegen me praten in de kroeg loop ik ook bij ze weg. Censureer ik ze dan ook?
pi_216250557
twitter
pi_216250876
twitter

Tering wat sneu _O-

Niet dat ik het eens ben met Volt (bij lange na niet), maar is het dan niet JUIST handig om als politieke partij op een platform te zitten waar in jou ogen een ander geluid geldt? Strategisch is het echt dom. :')
De enige echte.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 09:51:09 #203
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216250930
Opmerkelijk hoe alle zelfverklaard 'zelfstandig kritisch denkers' nog niet zo lang geleden de bek vol hadden over dE eLiTE en hun 'big <whatever>', en nu loopt het kwijl ze uit de mond bij Musk, Trump, Zuckerberg, ... .

Het kan verkeren.
Huilen dan.
pi_216250987
twitter
  zaterdag 11 januari 2025 @ 10:18:39 #205
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216251200
quote:
Meer of minder bang dan jij voor een prikje?
Huilen dan.
  Overall beste user 2022 zaterdag 11 januari 2025 @ 12:19:26 #206
3928 Ulx
pi_216253022
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 09:47 schreef Rnie het volgende:
[ x ]

Tering wat sneu _O-

Niet dat ik het eens ben met Volt (bij lange na niet), maar is het dan niet JUIST handig om als politieke partij op een platform te zitten waar in jou ogen een ander geluid geldt? Strategisch is het echt dom. :')

Nee, X is de facto een platform van iemand van de Amerikaanse regering. Je kunt beter de schijn van belangenverstrengeling en de mogelijkheid om onder druk te worden gezet vermijden. Ik vind dat Nederlandse overheidsinstanties dat ook zouden moeten doen. De belangen van de regering Musk zijn niet hetzelfde als die van ons of van andere Europese landen. Mochten ze bijvoorbeeld Groenland binnenvallen verwacht ik dat Musk berichten van, uit en over Denemarken naar beneden duwt. Daar moet je niet op gaan wachten.
pi_216253067
quote:
Verander Musk in Soros, en heel BNW ontploft.

En nu staan de BNW-adepten te juichen bij het machtsmisbruik van Musk.
pi_216253353
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 12:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nee, X is de facto een platform van iemand van de Amerikaanse regering. Je kunt beter de schijn van belangenverstrengeling en de mogelijkheid om onder druk te worden gezet vermijden. Ik vind dat Nederlandse overheidsinstanties dat ook zouden moeten doen. De belangen van de regering Musk zijn niet hetzelfde als die van ons of van andere Europese landen. Mochten ze bijvoorbeeld Groenland binnenvallen verwacht ik dat Musk berichten van, uit en over Denemarken naar beneden duwt. Daar moet je niet op gaan wachten.
Deze post is louter gebaseert op aannames en onderbuik. Helder. :Y

Grappig hoe dat werkt eigenlijk, Twitter viel praktisch onder het bewind van de democraten en toen maakte lefties zich niet druk over dit soort zaken.
De enige echte.
pi_216253598
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 12:45 schreef Rnie het volgende:

[..]

Grappig hoe dat werkt eigenlijk, Twitter viel praktisch onder het bewind van de democraten en toen maakte lefties zich niet druk over dit soort zaken.
Oh,ik kan me niet herinneren dat de CEO van Twitter zich als Siamese tweeling van Biden gedroeg en probeerde de verkiezingen in Duitsland en VK te beïnvloeden.
pi_216253620
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 13:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oh,ik kan me niet herinneren dat de CEO van Twitter zich als Siamese tweeling van Biden gedroeg en probeerde de verkiezingen in Duitsland en VK te beïnvloeden.
Dat moeten we allemaal natuurlijk anders zien. :')
pi_216254608
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 13:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dorsey? :?
De enige echte.
pi_216262243
Leaked Meta Rules: Users Are Free to Post “Mexican Immigrants Are Trash!” or “Trans People Are Immoral”

Under Meta's relaxed hate speech rules, users can now post "I'm a proud racist" or "Black people are more violent than whites."

https://theintercept.com/(...)-content-moderation/
De enige echte.
pi_216262403
quote:
2s.gif Op zondag 12 januari 2025 00:00 schreef Rnie het volgende:
Leaked Meta Rules: Users Are Free to Post “Mexican Immigrants Are Trash!” or “Trans People Are Immoral”

Under Meta's relaxed hate speech rules, users can now post "I'm a proud racist" or "Black people are more violent than whites."

https://theintercept.com/(...)-content-moderation/
Tja, dat levert meer geld op voor Meta.

Intern leidt dit wel tot spanningen onder de medewerkers.
Maar zoals een goed Amerikaans bedrijf betaamt geeft Meta daar geen zak om.
pi_216262467
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 12:45 schreef Rnie het volgende:

[..]

Wat een onzin. Jij weet ook dat de Twitter files uitwezen dat er amper beinvloeding was. Naar Trump luisterde Twitter ook gewoon.

Best apart om toch weer te liegen hierover.
pi_216262556
Grappig hoe dat werkt eigenlijk, Twitter viel praktisch onder het bewind van de Democraten toen er nog gefactcheckt/ gemodereerd werd op des- en misinformatie denken Elon-volgelingen.
pi_216262824
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 00:25 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, dat levert meer geld op voor Meta.

Intern leidt dit wel tot spanningen onder de medewerkers.
Maar zoals een goed Amerikaans bedrijf betaamt geeft Meta daar geen zak om.
En waarom zou je er een zak om geven, als je al van de leg raakt van wat woorden dan ben je mentaal niet sterk genoeg voor het echte leven.
pi_216263416
twitter
pi_216263466
Ik zit nog wel op Twitter, maar kom er vrijwel niet meer, het Algoritme is dermate toxic dat het echt storend is.
Ik zit er eigenlijk alleen nog op omdat ik een aantal interessante mensen volg die het als platform gebruiken om te publiceren.
pi_216263555
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 09:42 schreef raptorix het volgende:
Ik zit nog wel op Twitter, maar kom er vrijwel niet meer, het Algoritme is dermate toxic dat het echt storend is.
Ik zit er eigenlijk alleen nog op omdat ik een aantal interessante mensen volg die het als platform gebruiken om te publiceren.
Iedereen die het heilige evangelie Musk niet omarmt is een linkse deuger. :{w
pi_216263573
quote:
15s.gif Op zondag 12 januari 2025 09:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je merkt het vooral als je op iets "trending" clicked, de eerste 20 posts is allemaal MAGA/QAN bagger.
pi_216263580
pi_216263606
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 08:01 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En waarom zou je er een zak om geven, als je al van de leg raakt van wat woorden dan ben je mentaal niet sterk genoeg voor het echte leven.
En dan?

Anyway, in het echte leven word je ook niet elke dag de huid vol gescholden.
Waarom is dat in de digitale wereld dan normaal?

Op dit forum mag dat ook niet.
pi_216263622
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 08:01 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wanneer je structureel discriminerende grote groepen normaal vind en daarna wel gaat klagen dat er blm rellen zijn ben je ook een compleet achterlijke mongool.
pi_216263659
quote:
Op een sociaal platform met interactie tussen content makers en users lijkt mij dat vrij normaal.

Maar blijkbaar is het tegen het zere been als een contentmaker X verlaat.
pi_216263705
quote:
15s.gif Op zondag 12 januari 2025 09:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En dat is dan beledigend bedoeld _O-
pi_216263736
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 09:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
Op een sociaal platform met interactie tussen content makers en users lijkt mij dat vrij normaal.

Maar blijkbaar is het tegen het zere been als een contentmaker X verlaat.
Eerder komisch. Want veel van die mensen blijven gewoon op X. Dolf Jansen zit ook nog steeds op X.
pi_216263917
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 10:06 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Eerder komisch. Want veel van die mensen blijven gewoon op X. Dolf Jansen zit ook nog steeds op X.
Ik zou zeggen, laat maar zien dat Dolf nog steeds op X post.
pi_216264028
Wat is X toch een shithole geworden zeg. Mijn tijdlijn wordt nu (ongevraagd) volgegooid met theorieën dat de bosbranden in LA intentioneel door de democraten zijn gepland:

twitter

Wil iemand nog iets toevoegen hoe goed de community notes op X werken om dit soort onzin van 'context' te voorzien? :')
pi_216264041
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 09:51 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je merkt het vooral als je op iets "trending" clicked, de eerste 20 posts is allemaal MAGA/QAN bagger.
Maar als dat nou trending is op X? Moet je dan je kop in het zand steken en dan maar negeren dat het trending is?
De enige echte.
pi_216264078
quote:
2s.gif Op zondag 12 januari 2025 10:43 schreef Rnie het volgende:

[..]
Maar als dat nou trending is op X? Moet je dan je kop in het zand steken en dan maar negeren dat het trending is?
Niet zo raar inderdaad als trump net president is geworden. En als mensen die onderwerpen niet willen zien kunnen ze die woorden gewoon blokkeren maar ze klagen er liever over hier en op X 🤡
pi_216264104
quote:

[..]
Ik dacht dat een pluspunt van X was dat het geen klankkast was.
pi_216264109
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 10:46 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Niet zo raar inderdaad als trump net president is geworden. En als mensen die onderwerpen niet willen zien kunnen ze die woorden gewoon blokkeren maar ze klagen er liever over hier en op X 🤡
Dat is wat ik ook niet begrijp. Je kan gewoon bepaalde woorden muten en je enkel bezighouden met accounts die je interesseren. Op het moment dat jij ingelogd bent en je zit in een polariserend topic te kijken (noem een AMW als voorbeeld) dan ben je dus je eigen graf aan het graven doordat je je algoritme te kennen geeft dat je je dus bezigt met dit soort content. Sta dan niet raar op je neus te kijken dat je "For you" tijdlijn gevuld wordt met dit soort dingen.
De enige echte.
pi_216264116
quote:

[..]
Negeren, die MAGA-shit
pi_216264129
twitter
pi_216264171
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 10:51 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]

pi_216264175
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 10:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Negeren, die MAGA-shit
https://help.x.com/en/usi(...)0edit%20or%20unmute.

Even muten die handel en je online niet bezigen met content die je zelf natuurlijk gemute hebt he?
De enige echte.
pi_216264185
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 10:56 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Maar je er toch druk om maken _O-
pi_216264193
quote:
2s.gif Op zondag 12 januari 2025 10:57 schreef Rnie het volgende:

[..]

Even muten die handel en je online niet bezigen met content die je zelf natuurlijk gemute hebt he?
Dat mag?

Want overstappen naar Bluesky mag niet.
pi_216264246
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 10:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat mag?

Wie zegt dat je niet mag overstappen?
De enige echte.
pi_216264262
Ik heb echt bij ontzettend veel MAGA posts en gebruikers "niet geïnteresseerd in deze post" of ".... negeren" aangegeven, maar ik blijf gevoed worden met die MAGA bullshit.

Dat X probeert een politiek gebalanceerde tijdlijn aan gebruikers te voeden is gewoon een keiharde leugen. Of je nu wilt of niet, het algoritme blijft gebruikers voeden met MAGA posts.
pi_216264288
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:09 schreef Breekfast het volgende:
Ik heb echt bij ontzettend veel MAGA posts en gebruikers "niet geïnteresseerd in deze post" of ".... negeren" aangegeven, maar ik blijf gevoed worden met die MAGA bullshit.

Dat X probeert een politiek gebalanceerde tijdlijn aan gebruikers te voeden is gewoon een keiharde leugen. Of je nu wilt of niet, het algoritme blijft gebruikers voeden met MAGA posts.
Je zou dus eens een bepaalde lijst met maga gerelateerde woorden en hashtags kunnen muten. Daarnaast even de meestvoorkomende social media embed functionaliteiten uitzetten (kan ook op FOK! is mij begrepen).

Benieuwd naar de uitkomst over twee weekjes. Succes!
De enige echte.
pi_216264317
quote:
2s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:12 schreef Rnie het volgende:

[..]
Je zou dus eens een bepaalde lijst met maga gerelateerde woorden en hashtags kunnen muten. Daarnaast even de meestvoorkomende social media embed functionaliteiten uitzetten (kan ook op FOK! is mij begrepen).

Dat je er twee weken in zou moeten steken om minder maga-geneuzel en gescheld te zien geeft natuurlijk al aan dat twitter compleet verneukt is.
pi_216264327
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 10:59 schreef Wantie het volgende:

[..]

pi_216264393
quote:
2s.gif Op zondag 12 januari 2025 10:57 schreef Rnie het volgende:

[..]

Want als je je vingers in je oren steekt is er geen geluid meer om je heen ofzo?
Het punt is dat X nu dat soort theoriën naar de gebruikers pusht. Omdat de grote baas extreem-rechts is en dus iedereen dwingt dat te zien. X censureert dus ook mensen die wel zinnige berichtgeving over dat nieuws hebben ten voordele van Alex Jones achtige types.

Wel grappig om te zien hoe je altijd tegen deze beïnvloeding door Twitter was maar nu dat probleem veel groter is geworden is het opeens okay.
pi_216264451
quote:
2s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:12 schreef Rnie het volgende:

[..]

Ik denk dat het lastig is om MAGA er goed uit te filteren met steekwoorden en hashtags. En zoals hierboven al genoemd, eigenlijk zegt het genoeg over het algoritme van X als ik zoveel moeite moet doen om MAGA eruit te filteren.

Ik vind het echt jammer, Twitter gaf altijd sneller en meer informatie dan via de standaard nieuwskanalen. Er waren interessante bijdragen van professionals uit verschillende vakgebieden.

Nu is het een megafoon voor elke scheet van de willekeurige gebruiker, gecombineerd met ongevraagde vervuiling van je tijdlijn met MAGA/complottheorieën/extreemrechts.

Bluesky is een prima alternatief, maar mist nog de levendigheid. En ik hoop ook dat het (gematigde) rechtse geluid ook overstapt naar Bluesky. Een Twitter zoals het voor Musk was, dat zou mooi zijn.
pi_216264504
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Want als je je vingers in je oren steekt is er geen geluid meer om je heen ofzo?
Snap dat ook niet echt inderdaad. Het is wat mij betreft wegkijken van wat er om je heen allemaal gebeurd. Maargoed, voor die users die dat dus willen is er op X een optie om dat te doen.

quote:
Het punt is dat X nu dat soort theoriën naar de gebruikers pusht.
Andersom, het werd tegengehouden op Twitter. Om jezelf even te quoten "Want als je je vingers in je oren steekt is er geen geluid meer om je heen ofzo?"

quote:
Wel grappig om te zien hoe je altijd tegen deze beïnvloeding door Twitter was maar nu dat probleem veel groter is geworden is het opeens okay.
Graag een quote dat ik het eens ben met de mogelijkheid om te muten op social media.
De enige echte.
pi_216264531
quote:
2s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:07 schreef Rnie het volgende:

[..]
Wie zegt dat je niet mag overstappen?
Dat roepen alle X-fans hier in koor
Die verwijten overstappers dat ze geen ander geluid dulden en daarom een platform kiezen met alleen gelijkgestemden.

En nu wordt opeens gepusht om je X-feed zo in te richten dat je alleen maar gelijkgestemden leest...

Tja ...
pi_216264648
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat roepen alle X-fans hier in koor
Die verwijten overstappers dat ze geen ander geluid dulden en daarom een platform kiezen met alleen gelijkgestemden.

En nu wordt opeens gepusht om je X-feed zo in te richten dat je alleen maar gelijkgestemden leest...

Tja ...
Gepusht door wie? Persoonlijk ben ik een tegenstander van die optie, maarja, wie ben ik? Het gaat erom dat jullie, de ferfente tegenstanders, alles onder een bizarre vergrootglas leggen wat betreft X en het glas dus altijd halfvol is.

Nu valt het hier relatief mee in bewoording natuurlijk en overdrijven we vaak over en weer, maar je moet eens voor de grap op Reddit zoeken naar EnoughMuskSpam, sommige users die zich daar manifesteren zijn van het kaliber Luigi, die moordenaar van Brian Thompson. Het is echt eng gewoon. :{
De enige echte.
pi_216264690
quote:

[..]
Het gaat er niet om iets trending is (Dat mechanisme is trouwens sowieso stuk), maar dat als je op clicked dat je alleen maar shit krijgt, neem die branden in LA, de eerste 20 posts gaan alleen maar over de geaardheid van die vrouw. Maar goed, dat heeft natuurlijk niks met Elon te maken die zo autistisch is dat geen serieuze vrouw iets met hem wil.
pi_216264712
quote:
2s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:52 schreef Rnie het volgende:

[..]
Gepusht door wie? Persoonlijk ben ik een tegenstander van die optie, maarja, wie ben ik?
Dat vind ik ook zo raar: tegenstander zijn van een instelling.

quote:
Het gaat erom dat jullie, de ferfente tegenstanders, alles onder een bizarre vergrootglas leggen wat betreft X en het glas dus altijd halfvol is.
Ik heb hier wekenlang gezien hoe Bluesky onder een bizarre vergrootglas werd gelegd door X-fans die zelf niet op Bluesky komen...

quote:
Nu valt het hier relatief mee in bewoording natuurlijk en overdrijven we vaak over en weer, maar je moet eens voor de grap op Reddit zoeken naar EnoughMuskSpam, sommige users die zich daar manifesteren zijn van het kaliber Luigi, die moordenaar van Brian Thompson. Het is echt eng gewoon. :{
Daarop zou gemodereerd moeten worden.
Maar daar ben jij dan weer geen voorstander van.
pi_216264722
quote:
2s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:52 schreef Rnie het volgende:

[..]
Gepusht door wie? Persoonlijk ben ik een tegenstander van die optie, maarja, wie ben ik? Het gaat erom dat jullie, de ferfente tegenstanders, alles onder een bizarre vergrootglas leggen wat betreft X en het glas dus altijd halfvol is.

Als Musk ballen heeft opensourced hij de boel gewoon.
  zondag 12 januari 2025 @ 12:03:07 #252
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216264744
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:56 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het gaat er niet om iets trending is (Dat mechanisme is trouwens sowieso stuk), maar dat als je op clicked dat je alleen maar shit krijgt, neem die branden in LA, de eerste 20 posts gaan alleen maar over de geaardheid van die vrouw. Maar goed, dat heeft natuurlijk niks met Elon te maken die zo autistisch is dat geen serieuze vrouw iets met hem wil.
Met die bankrekening kan ik me voorstellen dat er best wat types van het kaliber Sylvie Meis belangstelling hebben. De antisociale persoonlijkheid nemen ze er dan wel bij.
pi_216264772
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:09 schreef Breekfast het volgende:

Ik selecteer de accounts. Op X klik ik niet aan "voor jou" linksboven.
Komen er toch vervelend geleuterreacties bij een gekozen account, dan scroll ik door.
Niet altijd, meestal wel.
pi_216264812
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:59 schreef Wantie het volgende:
Dat vind ik ook zo raar: tegenstander zijn van een instelling.
Hoezo is dat raar?

quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:59 schreef Wantie het volgende:
Daarop zou gemodereerd moeten worden.
Maar daar ben jij dan weer geen voorstander van.
Klopt, daar ben ik geen voorstander van.
De enige echte.
pi_216264855
quote:
2s.gif Op zondag 12 januari 2025 12:08 schreef Rnie het volgende:

[..]
Hoezo is dat raar?
[..]
Ik vind dat iedereen zelf moet kunnen bepalen wat hij wel of niet tot zich krijgt.

Dat jij die instelling niet gebruikt: prima.
Maar waarom dat bij anderen opleggen.

quote:
Klopt, daar ben ik geen voorstander van.
Moet je er ook niet over klagen.
pi_216264869
Het historisch nieuwsblad is onlangs gestopt met X
pi_216264897
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 12:13 schreef Wantie het volgende:
Moet je er ook niet over klagen.
Ik klaag niet? :? Ik constateer alleen dat wat ik zie, dat dat eng is.Vooral de extreme haat naar een enkel persoon. Ik kan wel mijn vingers in mijn oren stoppen of mijn ogen sluiten voor dat soort dingen, maar daar schiet ik persoonlijk niks mee op.
De enige echte.
pi_216264992
quote:
2s.gif Op zondag 12 januari 2025 12:17 schreef Rnie het volgende:

[..]
Ik klaag niet? :? Ik constateer alleen dat wat ik zie, dat dat eng is.Vooral de extreme haat naar een enkel persoon. Ik kan wel mijn vingers in mijn oren stoppen of mijn ogen sluiten voor dat soort dingen, maar daar schiet ik persoonlijk niks mee op.
Waarom niet?

Ik ga dat soort zaken niet op zoeken.
En daar schiet ik persoonlijk wel wat mee op.
pi_216265021
https://www.gelderlander.(...)n-accounts~a7a22024/

quote:
Ik wil weg bij Instagram en Facebook, hoe verwijder ik mijn accounts?
Meta, het moederbedrijf van Facebook en Instagram, ligt onder vuur vanwege een omstreden nieuw beleid. Misschien twijfelde je al om van Instagram en Facebook te gaan en is dit voor jou de druppel. Met onderstaande tips kun je het platform verlaten zonder dat al je gedeelde berichten, foto’s en video’s verloren gaan.

Bastiaan Vroegop 12-01-25, 10:15
pi_216265088
quote:
Thanks man. Ik vond het drama. Toen ik een jaar geleden mijn FB account wilde verwijderen.
En dan moet je 30 dagen niet inloggen (ook niet per ongelijk via een andere app) voordat de ingang naar je account weg is. En 90 dagen voordat echt alles weg is.

Eigenlijk is dat absurd. Het aanmaken kan namelijk in 2 minuten.
pi_216265583
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 12:39 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Thanks man. Ik vond het drama. Toen ik een jaar geleden mijn FB account wilde verwijderen.
En dan moet je 30 dagen niet inloggen (ook niet per ongelijk via een andere app) voordat de ingang naar je account weg is. En 90 dagen voordat echt alles weg is.

Eigenlijk is dat absurd. Het aanmaken kan namelijk in 2 minuten.
Tis wat.
De enige echte.
pi_216265755
https://www.ad.nl/auto/an(...)%2Fwww.google.com%2F

Mensen zijn nu anti-tesla door musk. Met Volkswagen hebben ze dan weer geen probleem 🤡
pi_216269187
twitter
  Overall beste user 2022 zondag 12 januari 2025 @ 18:30:40 #264
3928 Ulx
pi_216270307
De groei van BSky versnelt weer sinds een paar dagen. De groei zakte terug naar 50-60.000 nieuwe gebruikers per dag na de boom van november maar sinds de aankondiging dat Meta allerlei bullshit en nepnieuws gaat toestaan stijgt het weer. Nu zo'n 150.000 per dag. En bij veel berichten over de koerswijziging van Facebook/Meta zie ik Bluesky genoemd worden als alternatief (wat het niet is, maar goed).
  zondag 12 januari 2025 @ 18:56:40 #265
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216270659
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 13:48 schreef NeeOfTochJA het volgende:

Mensen zijn nu anti-tesla door musk. Met Volkswagen hebben ze dan weer geen probleem 🤡
"I bought this before we knew Elon was crazy"-bumperstickers. Dat mensen denken dat het iemand ook maar een reet interesseert en daar de hele dag mee bezig zijn.

Misschien een idee voor die stickermaker om ook stickers met "I bought this after we knew that the cobalt for the batteries was won with Congolese child labour and many parts were manufactured in undemocratic China, but I didn't give a fuck about that". Kunnen ze die er mooi onder plakken.
pi_216270997
quote:

Probeert die de Duitse verkiezingen te beïnvloeden door een extreemrechtse partij te pushen?

Anyway, het is en mooie handel voor Etsy.
Ondertussen is het ABP uit Tesla gestapt stoppen meerdere Duitse organisaties met Twitter, stoppen bedrijven met het leasen van Tesla's....

Anti Woke is er niets bij...
  Overall beste user 2022 zondag 12 januari 2025 @ 19:38:48 #267
3928 Ulx
pi_216271199
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 18:56 schreef Repentless het volgende:
Misschien een idee voor die stickermaker om ook stickers met "I bought this after we knew that the cobalt for the batteries was won with Congolese child labour and many parts were manufactured in undemocratic China, but I didn't give a fuck about that". Kunnen ze die er mooi onder plakken.
Ach, je hebt een meme gezien met mevrouw Thunberg. Wat schattig.

Apple is woke gegaan voor hun batterijen en willen voortaan alleen nog maar gerecycled kobalt gebruiken. Wat doet Tesla eigenlijk? Gaat Musk ook woke doen of gaat hij voor de kinderarbeid?
  zondag 12 januari 2025 @ 19:39:38 #268
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216271209
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 19:38 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ach, je hebt een meme gezien met mevrouw Thunberg. Wat schattig.

Apple is woke gegaan voor hun batterijen en willen voortaan alleen nog maar gerecycled kobalt gebruiken. Wat doet Tesla eigenlijk? Gaat Musk ook woke doen of gaat hij voor de kinderarbeid?
Nee, niet gezien.
pi_216271324
quote:

Net nog lekker in de Id4 gereden inderdaad.
  Overall beste user 2022 zondag 12 januari 2025 @ 19:53:05 #270
3928 Ulx
pi_216271369
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 19:39 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nee, niet gezien.
Die gaat weer rond.

Maar gaat Musk woke doen of gaat hij door met kinderarbeid voor zijn batterijen?
pi_216272832
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 18:30 schreef Ulx het volgende:
Nu zo'n 150.000 per dag.
De enige echte.
pi_216273905
Het groeit wel gestaag door, nu iets meer dan 27 miljoen gebruikers. Hopelijk krijgt het een beetje een sneeuwbaleffect op een zeker moment.
  Overall beste user 2022 maandag 13 januari 2025 @ 01:40:33 #273
3928 Ulx
pi_216274805
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 22:43 schreef Breekfast het volgende:
Het groeit wel gestaag door, nu iets meer dan 27 miljoen gebruikers. Hopelijk krijgt het een beetje een sneeuwbaleffect op een zeker moment.
De groei gaat weer wat omhoog. Ik zie ineens ook wat meer chatter over BSky op FB langskomen van mensen die zich daar ook maar inschrijven. Het zegt niet veel, maar het is wel opvallend.

Dit is wel grappig om te zien: Een live inkijkje in de BSky firehose: https://firehose3d.theo.io/
pi_216275685
quote:
2s.gif Op zondag 12 januari 2025 21:32 schreef Rnie het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
27,219,117
  maandag 13 januari 2025 @ 08:27:33 #275
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216276473
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 22:43 schreef Breekfast het volgende:
Het stikt op Bluesky iig van de 'ik heb X nu definitief verlaten'-berichten.
pi_216276540
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 19:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Probeert die de Duitse verkiezingen te beïnvloeden door een extreemrechtse partij te pushen?

Anyway, het is en mooie handel voor Etsy.
Ondertussen is het ABP uit Tesla gestapt stoppen meerdere Duitse organisaties met Twitter, stoppen bedrijven met het leasen van Tesla's....

Anti Woke is er niets bij...
Hitler was een goede vent inderdaad 🤡
pi_216276853
Zal bluesky decentralisatie blijven omarmen? Het lijkt er meer op dat dit totaal niet meer de boventoon voert aangezien het merendeel een bsky.social aanmaakt. Wat betreft moderatie heeft een enkele partij de overhand en dat is dus bluesky zelf.
De enige echte.
pi_216277160
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2025 09:20 schreef Rnie het volgende:
Zal bluesky decentralisatie blijven omarmen? Het lijkt er meer op dat dit totaal niet meer de boventoon voert aangezien het merendeel een bsky.social aanmaakt. Wat betreft moderatie heeft een enkele partij de overhand en dat is dus bluesky zelf.
Je positioneert dit als een tegenstrijdigheid, maar dat is het niet.
  maandag 13 januari 2025 @ 09:46:34 #279
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216277218
quote:
Misschien maar beter ook.

Ik heb een blauwe maandag een Mastodon-account gehad, en het is bij die blauwe maandag gebleven omdat het door alle verschillende 'hokjes' moeilijk bruikbaar bleek. Zoeken buiten je eigen hokje was bijvoorbeeld lastig.
pi_216277335
quote:
7s.gif Op maandag 13 januari 2025 09:42 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Je positioneert dit als een tegenstrijdigheid, maar dat is het niet.
Ik snap wat je zegt, maar ik doel natuurlijk op de 99% die gebruik maakt van bsky.social. Voor de overige 1% heeft bluesky daar geen zeggenschap over. Als er zometeen middels een advertentieconstructie (want dat moet er linksom of rechtsom op den duur gewoon komen) het een en ander opgetuigt moet worden, zal sales bij bluesky grijpen naar het feit dat ze zelf de controle hebben over het moderatiebeleid. Dat is namelijk hun enige USP tov X. Bluesky is wat dat betreft extreem karig voor bedrijven.
De enige echte.
pi_216277435
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2025 09:55 schreef Rnie het volgende:

[..]
Ik snap wat je zegt, maar ik doel natuurlijk op de 99% die gebruik maakt van bsky.social. Voor de overige 1% heeft bluesky daar geen zeggenschap over. Als er zometeen middels een advertentieconstructie (want dat moet er linksom of rechtsom op den duur gewoon komen) het een en ander opgetuigt moet worden, zal sales bij bluesky grijpen naar het feit dat ze zelf de controle hebben over het moderatiebeleid. Dat is namelijk hun enige USP tov X. Bluesky is wat dat betreft extreem karig voor bedrijven.

Je stelt dat decentralisatie 'totaal niet meer de boventoon voert', en dat link je aan het aantal mensen dat op bsky.social een account aanmaakt.

Dat mensen op een bepaalde server gaan zitten is een keuze van die mensen, niet van bluesky zelf. Je kunt dus moeilijk stellen dat bluesky niet meer van de decentralisatie is omdat mensen die niks met de ontwikkeling van bluesky te maken hebben op dezelfde server zitten.

Als je wilt beargumenteren dat ze van decentralisatie af willen (of af moeten) omdat ze geld moeten gaan verdienen met advertenties moet je dat schrijven.
pi_216277677
twitter
pi_216277857
twitter
  Overall beste user 2022 maandag 13 januari 2025 @ 10:45:30 #284
3928 Ulx
pi_216277917
quote:
BlueSky moet zelf concurrenten opzetten?
pi_216277955
quote:
7s.gif Op maandag 13 januari 2025 10:03 schreef Ludachrist het volgende:
Je stelt dat decentralisatie 'totaal niet meer de boventoon voert', en dat link je aan het aantal mensen dat op bsky.social een account aanmaakt.
Nee, ik stel mezelf enkel de vraag of bluesky decentralisatie zal blijven omarmen nu ze merken dat 99% er geen gebruik van maakt. Ik merk gewoon, voornamelijk bij nieuws outlets en subreddits, dat er niet tot weinig over gerept wordt. Daarnaast hoor je bluesky er ook niet echt over, maar ik kan het mis hebben.

quote:
Dat mensen op een bepaalde server gaan zitten is een keuze van die mensen, niet van bluesky zelf.
Ik denk dat 99% nieteens weet hoe het werkt.

quote:
Als je wilt beargumenteren dat ze van decentralisatie af willen (of af moeten) omdat ze geld moeten gaan verdienen met advertenties moet je dat schrijven.
Bij deze. Ik denk dat dit de meest logische stap is in de toekomst. Dorsey voorzag dit natuurlijk en beargumenteerd dus dat het niks anders is dan een centralized Twitterkloon.

"That was the second moment I thought, uh, nope," Dorsey said. "This is literally repeating all the mistakes we made [at Twitter/X]. This is not a protocol that's truly decentralized. It's another app."
De enige echte.
  Overall beste user 2022 maandag 13 januari 2025 @ 10:52:43 #286
3928 Ulx
pi_216277988
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2025 10:49 schreef Rnie het volgende:

[..]
Nee, ik stel mezelf enkel de vraag of bluesky decentralisatie zal blijven omarmen nu ze merken dat 99% er geen gebruik van maakt. Ik merk gewoon, voornamelijk bij nieuws outlets en subreddits, dat er niet tot weinig over gerept wordt. Daarnaast hoor je bluesky er ook niet echt over, maar ik kan het mis hebben.
[..]
[..]
Bij deze. Ik denk dat dit de meest logische stap is in de toekomst. Dorsey voorzag dit natuurlijk en beargumenteerd dus dat het niks anders is dan een centralized Twitterkloon.

"That was the second moment I thought, uh, nope," Dorsey said. "This is literally repeating all the mistakes we made [at Twitter/X]. This is not a protocol that's truly decentralized. It's another app."
Het protocol gaat naar de IETF om er een standaard van te maken, dus veel succes met het centraliseren.

https://docs.bsky.app/blog/looking-back-2024
pi_216278033
quote:
Ik denk dat je hier een punt hebt
Mensen gaan niet naar bluesky vanwege de decentralisatie (de meeste). Ze gaan omdat ze geen deel (of minder) uit willen maken van het netwerk van Musk. Zodra er op bluesky van deze zelfde praktijken zullen plaatsvinden zullen de meeste ook hier weer vertrekken

Zie het als een kroeg, je komt vaak in een kroeg het is er leuk. Maar na een aantal jaar wordt de sfeer steeds grimmiger, en kiest de eigenaar partij voor de raddraaiers.
Dan besluit je naar een andere kroeg te gaan, waar het wel (weer) leuk is.
Daar blijf je hangen, maar als het dan daar ook kut wordt dan ga je natuurlijk weer.

Wat decentralisatie precies is, heb ik ook geen idee van. Maar ik zit er dus wegens bovenstaande.
  Overall beste user 2022 maandag 13 januari 2025 @ 11:05:42 #288
3928 Ulx
pi_216278108
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 10:56 schreef koemleit het volgende:

[..]
Ik denk dat je hier een punt hebt
Mensen gaan niet naar bluesky vanwege de decentralisatie (de meeste). Ze gaan omdat ze geen deel (of minder) uit willen maken van het netwerk van Musk. Zodra er op bluesky van deze zelfde praktijken zullen plaatsvinden zullen de meeste ook hier weer vertrekken

Zie het als een kroeg, je komt vaak in een kroeg het is er leuk. Maar na een aantal jaar wordt de sfeer steeds grimmiger, en kiest de eigenaar partij voor de raddraaiers.
Dan besluit je naar een andere kroeg te gaan, waar het wel (weer) leuk is.
Daar blijf je hangen, maar als het dan daar ook kut wordt dan ga je natuurlijk weer.

Wat decentralisatie precies is, heb ik ook geen idee van. Maar ik zit er dus wegens bovenstaande.
De Bluesky app/site is niets andere dan een front-end voor het AT:// protocol. Dus bevalt BlueSky je niet want advertenties/moderatie is kut, of whatever? Kies je een andere. Of bouw je die. Microsoft gaat uiteraard gewoon ondersteuning voor dat protocol in Windows bouwen zodra het door de IETF is. De Linux distros zullen dat ook wel doen.
  Overall beste user 2022 maandag 13 januari 2025 @ 11:09:07 #289
3928 Ulx
pi_216278166
Kan deze in de OP worden gezet? Live overzicht van berichten in de BlueSky Firehose.

https://firesky.tv/
pi_216278226
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2025 10:49 schreef Rnie het volgende:

[..]
Ik zou niet weten waarom niet. Het protocol is er al, Bluesky is daar alleen een service op.

quote:
Dat lijkt me een optimistische schatting.

quote:

Hij zegt niet dat het een 'centralized twitterkloon' is; hij zegt dat het niet truly decentralized is.
pi_216279713
twitter

Hij wil maar niet vertrekken lol.
pi_216280000
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 13:08 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Lol.

Het mooie is dat Laurens Dassen geen exit kan inplannen van Youtube, waarbij de eerste hit op zijn naam "Volt-leider Dassen met mond vol tanden na grap Wilders" is. _O-

Wat een engnekken zijn het toch. Walgelijk clubje mensen :W
De enige echte.
pi_216280321
quote:
[ x ]
Hoezo? Hij is toch weg.
pi_216282133
https://www.geenstijl.nl/5180896/vandaag-de-exodus-exit

quote:
De kampwachters van X donderen massaal op naar hun safe space. Volt Nederland heeft min of meer evenveel volgers als accounts die iedere dag dezelfde foto van een plak boterhamworst plaatsen, de dooie poezen van Geert Wilders, een wandelende tak genaamd Jopie en chemtrailsrealist Willem Engel. En daar gaan ze dan, met bombastisch geschreeuw en getier over een 'giftig politiek wapen', met de enige ware reden in tweetje drie en vier: steun Volt & word lid van Volt. Snikkend een 'beweging' kapen om straks met een clubje gelijkgestemde blanke natuurwijnnippers, nepobaby's en wereldvreemde broekplassers elkaar helemaal kapot te tongen op een Punica-party in de saaiste disco van het internet. Het is alsof Goudse Belegenkaas vertrekt uit Noord-Korea, maar nog wel even een vliegtuiglading hysterische flyers over Pyongyang werpt.

Wat is Volt toch kut.
_O- _O_
De enige echte.
pi_216282339
Lol als iemand niet meer op x wil pisten en uitlegt waarom krijgen ze de volle laag :').

Wat mij betreft verdwijn je gewoon met stille trom. Maar om zulke mensen nu "walgelijk" te noemen omdat ze niet meer op je favoriete social media zitten :').

Om nog maar te zwijgen over GeenStijl die het over bombastisch heeft. Zou GeenStijl zelf nooit doen :').

Ja volt probeert zoveel mogelijk aandacht voor zichzelf te creëeren. Maar dat is zo'n beetje uitgevonden door GeenStijl natuurlijk.
pi_216282470
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2025 13:51 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Hoezo? Hij is toch weg.
Zijn account is nog steeds in de lucht. Hij moet natuurlijk wel de reacties van al die fascisten lezen en hopen dat de gelijkgestemden mee verhuizen.
Zelden heb ik zulke slappe zakken gezien als het Laurens Dassen en dat clubje eurofielen die een tyfushekel hebben aan vvmu en democratie.
pi_216282537
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2025 13:28 schreef Rnie het volgende:

[..]
Lol.

Het mooie is dat Laurens Dassen geen exit kan inplannen van Youtube, waarbij de eerste hit op zijn naam "Volt-leider Dassen met mond vol tanden na grap Wilders" is. _O-

Wat een engnekken zijn het toch. Walgelijk clubje mensen :W
Als politicus geen enkel profiel hebben op internet zal niet echt meer werken in deze tijd lijkt me.
Waarom hij een engnek is geen idee dat zul je moeten uitleggen. Hier geeft hij duidelijk het goede voorbeeld.
In tegenstelling tot Musk liegt hij geen woord met dit statement.
pi_216282859
quote:
[ x ]
Hij is weg.

Dat is weer erg pijnlijk voor X....
pi_216282895
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 16:27 schreef koemleit het volgende:
Lol als iemand niet meer op x wil pisten en uitlegt waarom krijgen ze de volle laag :').

Wat mij betreft verdwijn je gewoon met stille trom. Maar om zulke mensen nu "walgelijk" te noemen omdat ze niet meer op je favoriete social media zitten :').

Om nog maar te zwijgen over GeenStijl die het over bombastisch heeft. Zou GeenStijl zelf nooit doen :').

Ja volt probeert zoveel mogelijk aandacht voor zichzelf te creëeren. Maar dat is zo'n beetje uitgevonden door GeenStijl natuurlijk.
Met stille trom vertrekken is niet chique naar je volgers toe.
Zelfde als plotsklaps het account volledig verwijderen.
Dat kan best blijven staan, zodat volgers weten wat er gebeurd is.
  Overall beste user 2022 maandag 13 januari 2025 @ 17:03:53 #300
3928 Ulx
pi_216282911
Je bent pas echt weg als je je account weer hebt vrijgegeven voor een ander zodat die je kan gaan trollen en daar mag je niets tegen doen want je hebt gezegd dat je weg bent.

Of zoiets.
pi_216282981
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 16:37 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Zijn account is nog steeds in de lucht.
Dat zal het misschien ook nog wel even blijven, want dan kan iedereen die daar komt lezen dat je weg bent en op de links klikken met de nieuwe socials he.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')