quote:Na maanden van onzekerheid is het nu toch echt zover. Elon Musk is officieel eigenaar van Twitter. De man die in april vol enthousiasme een deal sloot - en daar vervolgens eenzijdig van afzag - liet deze maand weten alsnog bereid te zijn 44 miljard dollar neer te leggen. En nu is de kogel door de kerk.
Mogelijk heeft voor Musk meegespeeld dat als hij voet bij stuk had gehouden, hij naar de rechter had gemoeten. Waarschijnlijk wist hij dat zijn kansen in de rechtszaal niet zo groot waren. Zijn bewering dat Twitter niet eerlijk is geweest over de hoeveelheid nep- en spamaccounts horen we in elk geval niet meer. Ook bleek hij opeens wel weer toekomst te zien in Twitter: het zou onderdeel worden van de 'allesomvattende' app X.
Waarom is dit groot nieuws?
De kans is groot dat je dit leest, maar niet zoveel met Twitter hebt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook en Instagram is het platform relatief klein - in Nederland zijn volgens onderzoeksbureau Newcom 1,1 miljoen mensen dagelijks actief.
Toch wordt Twitter gezien als invloedrijk omdat er veel journalisten, politici en opiniemakers op zitten. Gesprekken en reacties op het nieuws kunnen daardoor verstrekkende gevolgen hebben voor de 'echte wereld'. Het vervult daarmee soms een invloedrijke rol in het maatschappelijke debat. Het is spannend om te zien hoe Musk daarmee omgaat.
Wordt Musk zelf de baas bij Twitter, of wordt hij alleen eigenaar?
Het is wel de verwachting dat hij de leiding op zich zal nemen, zij het tijdelijk. Vannacht werd al bekend dat de top is ontslagen.
quote:BlueSky is een nieuw social media platform dat als doel heeft om gebruikers meer controle te geven over hun online ervaring. Het is opgericht door Jack Dorsey, een van de oprichters van Twitter, en is bedoeld als een alternatief voor de traditionele sociale media zoals we die kennen.
Wat maakt BlueSky anders?
* Decentralisatie: In tegenstelling tot veel andere platforms, is BlueSky niet afhankelijk van één centrale server. Dit maakt het systeem stabieler en geeft gebruikers meer keuzevrijheid.
* Algoritmes: Bij BlueSky kun je zelf bepalen welke algoritmes je gebruikt om je tijdlijn samen te stellen. Dit betekent dat je meer controle hebt over wat je te zien krijgt.
* Openheid: Het platform is gebouwd op open standaarden, waardoor het makkelijker is om het te integreren met andere diensten en apps.
Game on!quote:Threads is een app die wat wegheeft van de functionaliteiten van Twitter (nu X). Net zoals Mastodon, Bluesky, Post en Spill is het een social media-platform dat inspeelt op het gemis van het oude Twitter.
Sinds Elon Musk aan het roer kwam, zijn er verschillende veranderingen doorgevoerd waar veel gebruikers door zijn afgehaakt. Voorbeelden zijn het kunnen kopen van verificatievinkjes, de toename van nepaccounts en spam en het weer herstellen van eerder verbannen accounts.
Threads laat je tekstberichten plaatsen, waar andere gebruikers op kunnen reageren of deze kunnen delen. Het plaatsen van tekstberichten op deze manier wordt ook wel gezien als microblogging: in compacte vorm bloggen over welk onderwerp dan ook. Op het platform is het mogelijk om berichten van maximaal 500 tekens te posten, waar dit op Twitter maximaal 280 tekens is. Ook kun je er foto's en video's van maximaal vijf minuten delen.
Nou ja, dat insinueert hij wel een beetje natuurlijk. Hij zegt 'we moeten Jokic en Wemby hebben', niet 'we moeten Jokic en Wemby hebben en daarbij ook nog eens een hele stapel bankzitters want anders heb ik niet genoeg spelers om lekker winstgevend te zijn'.quote:Op maandag 30 december 2024 16:07 schreef Repentless het volgende:
[..]
Hij zegt niet dat hij alleen de 0,1% top binnenhaalt.
Hij reageert op de criticasters van H1-B visa, die dat willen afschaffen en in zijn geheel geen legale arbeidsmigranten meer willen toelaten. Hij zegt dat het essentieel is om de top binnen te kunnen blijven halen in een analogie met topspelers in de NBA, zodat de VS kan blijven winnen.quote:Op maandag 30 december 2024 16:33 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nou ja, dat insinueert hij wel een beetje natuurlijk. Hij zegt 'we moeten Jokic en Wemby hebben', niet 'we moeten Jokic en Wemby hebben en daarbij ook nog eens een hele stapel bankzitters want anders heb ik niet genoeg spelers om lekker winstgevend te zijn'.
Ja, je mag het zo uitleggen. Wat mij betreft leunt hij echter wat te zwaar op 'we moeten toptalent hebben' en wat minder op 'en duizenden anderen' in deze discussie. Dat jij daar dit allemaal in wil lezen mag je zelf weten.quote:Op maandag 30 december 2024 16:51 schreef Repentless het volgende:
[..]
Hij reageert op de criticasters van H1-B visa, die dat willen afschaffen en in zijn geheel geen legale arbeidsmigranten meer willen toelaten. Hij zegt dat het essentieel is om de top binnen te kunnen blijven halen in een analogie met topspelers in de NBA, zodat de VS kan blijven winnen.
Als je het in zijn geheel afschaft, kun je het toptalent waar tekort aan is dus ook niet meer binnenhalen. Dat H1-B er niet alleen voor top-engineers is en er ook andere werknemers in andere werkvelden mee worden binnengehaald waar een tekort aan is, doet daar niks aan af.
Dat mag ik inderdaad zelf weten, net zoals jij alles dat je erin wilt lezen zelf mag weten.quote:Op maandag 30 december 2024 16:53 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, je mag het zo uitleggen. Wat mij betreft leunt hij echter wat te zwaar op 'we moeten toptalent hebben' en wat minder op 'en duizenden anderen' in deze discussie. Dat jij daar dit allemaal in wil lezen mag je zelf weten.
quote:Haar platform Bluesky maakt een onstuimige groei door. Ophef, haat en negativiteit krijgen er minder aandacht dan op X, het platform van Elon Musk. Veel ‘Twittervluchtelingen’ ervaren Bluesky als verfrissend. Wie is Jay Graber en hoe ziet zij de toekomst?
Nog steeds 5000 nederlandse posts per dag lol.quote:
quote:Op dinsdag 31 december 2024 15:28 schreef Rnie het volgende:
[..]
Nog steeds 5000 nederlandse posts per dag lol.
Is die Jay trouwens een vent?![]()
Behalve dat het een domme vraag is, wat heeft dit in godsnaam met het topic te maken?quote:Op woensdag 1 januari 2025 10:52 schreef Basp1 het volgende:
Elon heeft zijn x naam veranderd naar een nieuwe omstreden naam van een meme munt die hierdoor weer 900% stijgt. Is in de VS markt manipulatie toegestaan?
Techmiljardair en toekomstig hoofdrolspeler in de Amerikaanse politiek Elon Musk heeft zijn naam op X veranderd in Kekius Maximus.
Hoe zou het zijn met Adrian Dittman zijn tegenwoordig?quote:Op woensdag 1 januari 2025 10:52 schreef Basp1 het volgende:
Elon heeft zijn x naam veranderd naar een nieuwe omstreden naam van een meme munt die hierdoor weer 900% stijgt. Is in de VS markt manipulatie toegestaan?
Techmiljardair en toekomstig hoofdrolspeler in de Amerikaanse politiek Elon Musk heeft zijn naam op X veranderd in Kekius Maximus.
Retorische vraag neem ik aan?quote:Op woensdag 1 januari 2025 10:52 schreef Basp1 het volgende:
Wat heeft dit in godsnaam met dit topic te maken? Misschien beter om dit soort dingen die alleen jou wat boeien gewoon in DIG te posten waar het thuishoort.quote:
Eeuh alles misschien?quote:Op donderdag 2 januari 2025 12:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat heeft dit in godsnaam met dit topic te maken? Misschien beter om dit soort dingen die alleen jou wat boeien gewoon in DIG te posten waar het thuishoort.
Zoals wat? ik zie nooit iemand een reactie plaatsen op zo'n post. Toch bijzonder als het hoogst relevant is.quote:Op donderdag 2 januari 2025 14:14 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Eeuh alles misschien?
Wat is je bedoeling met deze rare vraag?
Een overzicht wat voor features er in 2024 bij het platform X bij zijn gekomen, in een topic waar het al 70 deeltjes over X (tegenwoordig meerdere platformen) gaat.quote:Op donderdag 2 januari 2025 12:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat heeft dit in godsnaam met dit topic te maken? Misschien beter om dit soort dingen die alleen jou wat boeien gewoon in DIG te posten waar het thuishoort.
Het geneuzel in combinatie met de uiterst domme vraag omtrent een cryptomunt die gemanipuleert zou worden doordat hij zijn naam op X heeft gewijzigd kan gewoon in SHO hoor, daar is een speciaal topic voor.quote:Op donderdag 2 januari 2025 15:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Is ook meer een reactie op Rnie natuurlijk die opeens de baas van Twitter niet relevant voor dit topic verklaart.
Eigenlijk is het best wel debiel dat een simpele naamsverandering van Musk op X zo'n impact heeft.quote:Op woensdag 1 januari 2025 10:52 schreef Basp1 het volgende:
quote:Een opmerkelijk voorbeeld is rektdolphin.eth, die 62 miljard PEPE tokens (met een waarde van $1,2 miljoen) ruilde voor 4,23 miljoen KEKIUS, die nu slechts $290.000 waard zijn. Analisten waarschuwden al snel tegen het najagen van speculatieve trends, waarbij er één opmerkte: “$1 miljoen weg in 12 uur – dit is waarom je niet moet FOMO-en in een hype.”
Was het een complete crash of is de coin alsnog flink wat meer waard als voor de naamsverandering van elon? Het stukje heeft het voornamelijk over verlies vanaf de maximum prijs.quote:Op donderdag 2 januari 2025 19:59 schreef Wantie het volgende:
De coin crasht onmiddellijk als Musk zijn naam weer aanpast...
https://bitcoinmagazine.n(...)erandering-elon-musk
[..]
Heerlijk.quote:
Volgens moet dadelijk wel iemand zeggen dat dit in sho hoort of zou hij niet zo consequent zijn.quote:
volgens wie?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 10:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens moet dadelijk wel iemand zeggen dat dit in sho hoort of zou hij niet zo consequent zijn.
De overstap van BN'ers die klaarblijkelijk overstappen in de "microblog wars" in het microblog wars topic is niet relevant voor het microblog wars topic zou je zeggen?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 10:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens moet dadelijk wel iemand zeggen dat dit in sho hoort of zou hij niet zo consequent zijn.
Hij heeft een account onder de naam van baardmans.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 10:33 schreef Rnie het volgende:
[..]
Heerlijk.![]()
Het zou me trouwens niets verbazen dat Dolfie een accountje op FOK! heeft.
Ow beste pseudo mod dus ik had volgens 1 persoon hier blijkbaar de geevolueerde titel aan moeten houden dan had ik niet over elons naams verandering mogen posten?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 10:39 schreef Rnie het volgende:
[..]
De overstap van BN'ers die klaarblijkelijk overstappen in de "microblog wars" in het microblog wars topic is niet relevant voor het microblog wars topic zou je zeggen?
Post nog eens iets over Elon Musk die last heeft van buikgriep oid, misschien dat dat wel hout snijdt hiero.
Ik gok op Mickie_TTquote:Op vrijdag 3 januari 2025 10:33 schreef Rnie het volgende:
[..]
Heerlijk.![]()
Probeer het morgen nog eens als die rotzooi is uitgewerkt.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 09:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ow beste pseudo mod dus ik had volgens 1 persoon hier blijkbaar de geevolueerde titel aan moeten houden dan had ik niet over elons naams verandering mogen posten?![]()
Ps geen stijl heeft het in de geplaatst x alleen over vertrek niet over een nieuw bsk account voor dolf past het wel binnen je erg strikte defenitie van overstap en microblog war?
Ja, men is nog steeds doodsbang dat Bluesky een succes gaat wordenquote:
Gebruik je Bluesky veel?quote:Op zaterdag 4 januari 2025 09:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, men is nog steeds doodsbang dat Bluesky een succes gaat worden
26,287,175 users inmiddels.
Op naar de 27 miljoen.
Ookwel bijzonder dat de leegloop op X vanwege het verziekte klimaat daar als 'heerlijk' wordt omschreven.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 10:33 schreef Rnie het volgende:
[..]
Heerlijk.![]()
Bron?quote:
Ik gebruik beide in combinatie met Fok, als er wordt verwezen naar een item.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 10:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Gebruik je Bluesky veel?
Ik heb wel een account. Maar merk dat ik eigenlijk toch altijd X opentrek.
Ik voel je frustratiequote:Op zaterdag 4 januari 2025 10:39 schreef Rnie het volgende:
[ x ]
[ x ]
Oprecht benieuwd naar de bluecry updates over time. Wat dat betreft gebeurd er volgens mij geen reet op dat platform, maar ik kan het mis hebben natuurlijk. Het lijkt er m.i. op dat ze enkel bezig zijn om als een bezeten baviaan te modereren als iemand zegt dat tranny's maar raar zijn.
Ja, terwijl Dolf niet zegt naar welk platform hij gaat, en hij dit gewoon mededeelt aan zijn volgers.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 10:29 schreef Rnie het volgende:
[..]
Bron?
Daarnaast is het gewoon een heerlijk stukje tekst wat Geenstijl weer de ether in heeft geslingerd.Maargoed, vanuit het perspectief van extreemlinks is Geenstijl natuurlijk nooit grappig.
Nu gaat Dolf Jansen zich door z'n eigen bubbel laten onderspuiten met een waterstraal van z'n eigen gelijk - HÉÉRLIJK. Veel plezier op Bluesky pikkie, we zien je daar.
Ik zou heel voorzichtig zijn met Grok, natuurlijk is het bedrijfsmodel om zoveel mogelijk persoonlijke shit van je af te snoepen.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 10:39 schreef Rnie het volgende:
[ x ]
[ x ]
Oprecht benieuwd naar de bluecry updates over time. Wat dat betreft gebeurd er volgens mij geen reet op dat platform, maar ik kan het mis hebben natuurlijk. Het lijkt er m.i. op dat ze enkel bezig zijn om als een bezeten baviaan te modereren als iemand zegt dat tranny's maar raar zijn.
Ook weer grappig deze post van hem gaat alleen over frustratie jegens bleusky waarbij de dualiteit erg bijzonder is omdat volgens deze persoon het in dit topic toch alleen over microblogwars moet gaan maar blijkbaar alleen als het hem uitkomt.quote:
AI gegenereerd nieuws lijkt me ook niet echt wenselijk.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 10:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ook weer grappig deze post van hem gaat alleen over frustratie jegens bleusky waarbij de dualiteit erg bijzonder is omdat volgens deze persoon het in dit topic toch alleen over microblogwars moet gaan maar blijkbaar alleen als het hem uitkomt.
Eensquote:Op zaterdag 4 januari 2025 10:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zou heel voorzichtig zijn met Grok, natuurlijk is het bedrijfsmodel om zoveel mogelijk persoonlijke shit van je af te snoepen.
quote:User Content: When you use our Service, we collect personal information that is included in user prompts or inputs to the Service (like the text, photos and images, file uploads, and other materials you submit to Grok) ("Input") and outputs of the Service (like the text responses Grok generates based on your Input) ("Output") (together, "User Content"). If you include personal information in Inputs you provide to the Service, this information may be reproduced in the Output. Please do not share any personal information (including any sensitive information) in your Input to the Service.
https://x.ai/legal/privac(...)personal-informationquote:With the exception of our recruitment activities, we do not aim to collect sensitive personal information (e.g., information related to racial or ethnic origin, political opinions, religion or other beliefs, health, biometric data, criminal background, or trade union membership) and ask that you do not provide us with any such information..
Want platformupdates zijn natuurlijk niet relevant voor dit topic inzake de onderlinge concurrentiestrijd van de platformen?quote:Op zaterdag 4 januari 2025 10:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ook weer grappig deze post van hem gaat alleen over frustratie jegens bleusky waarbij de dualiteit erg bijzonder is omdat volgens deze persoon het in dit topic toch alleen over microblogwars moet gaan maar blijkbaar alleen als het hem uitkomt.
Nieuws gebaseerd op X trends, dit wordt genieten.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 10:39 schreef Rnie het volgende:
[ x ]
[ x ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |