SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?
Dit kan (tijdelijk) via de webpagina van Radio49 bij Listen2MyRadio.![]()
Klik hier voor onze Facebookpagina waar vooraf aangemelde radioshows vermeld worden.
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met livelink.![]()
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.
quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:44 schreef DJ11 het volgende:
Sandra - (I'll Never Be Your) Maria Magdalena
quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:52 schreef livelink het volgende:
Iron Maiden in de herkansing dan maar - Can I play with madness
quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:52 schreef DJ11 het volgende:
De zanger van Iron Maiden die al decennia naar hetzelfde band-lidmaatschap solliciteert: Can I Play With Madness?
quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:59 schreef DJ11 het volgende:
Nog een kneitertje: Simple Minds - Don't You Forget About Me
En klinkt die een beetje?quote:Op zondag 29 december 2024 00:05 schreef DJ11 het volgende:
Ze schijnen ook een Engelstalige versie te hebben gemaakt, die "Luxemburg" heet. Op Veronica lieten ze laatst een stukje horen.
Kun je lekker meeschreeuwen.quote:Op zondag 29 december 2024 00:16 schreef livelink het volgende:
Ik vond dit nummer van Guns n' Roses wel altijd erg lekker. En nu nog steeds.
quote:Op zondag 29 december 2024 00:26 schreef livelink het volgende:
Foreigner - I wanna know what love is
Denk dat die op tijd afgehaakt zijn.quote:Op zondag 29 december 2024 00:31 schreef livelink het volgende:
Nou, dat was gezellig met veel grote eighties-hits. Dank je wel Melting!
De Groupies hebben weinig van zich laten horen trouwens.
Ik moet maandag wel werken, weet niet of ik om 18.30 al thuis/klaar ben. Dus schakel wellicht wat later in.quote:Op zondag 29 december 2024 00:33 schreef DJ11 het volgende:
Nog even spammen voor maandag: het begint dus al om 18:30 uur, eindtijd rond 21:30 uur.
[ afbeelding ]
Wegens een uitvaart én vlak daarna een verjaardagsdiner (bizar contrast, maar dat valt niet te plannen…) zal ik maandag niet aanwezig zijn…quote:Op zondag 29 december 2024 00:33 schreef DJ11 het volgende:
Nog even spammen voor maandag: het begint dus al om 18:30 uur, eindtijd rond 21:30 uur.
[ afbeelding ]
Alle begrip, sterkte morgen.quote:Op zondag 29 december 2024 09:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wegens een uitvaart én vlak daarna een verjaardagsdiner (bizar contrast, maar dat valt niet te plannen…) zal ik maandag niet aanwezig zijn…
Goedenavond en welkom aRdquote:Op maandag 30 december 2024 18:24 schreef anotherRandomdude het volgende:
Goedenavond
Luister een gedeelte mee
Gaafquote:Op maandag 30 december 2024 18:30 schreef livelink het volgende:
Dankzij rustige bussen, een mazzeltje bij de overstap en man die bij thuiskomst het eten klaar had, ben ik er zowaar op tijd bij.
Goedenavond livelinkquote:Op maandag 30 december 2024 18:30 schreef livelink het volgende:
Dankzij rustige bussen, een mazzeltje bij de overstap en man die bij thuiskomst het eten klaar had, ben ik er zowaar op tijd bij.
quote:
Het wordt vanzelf duidelijk. De nummer-1 staat voor mij al weken vast. De nummer-2 trouwens ook. Verder is er echt nog van alles geschoven. Eergisteren is nog een nummer in de top-10 belandquote:Op maandag 30 december 2024 18:32 schreef livelink het volgende:
Ik kan dit keer niks voorspellen (of het moet nog tot me komen), maar ik verwacht in de bovenste regionen een hoop oh, ja'tjes.
De kerstdagen zijn prima verlopen, had alleen wel een amandel/keelontstekingquote:Op maandag 30 december 2024 18:32 schreef livelink het volgende:
[..]![]()
Toch nog een beetje leuke Kerst gehad ondanks de familieperikelen?
Hopelijk gaat het nu de goede kant op?quote:Op maandag 30 december 2024 18:35 schreef anotherRandomdude het volgende:
[..]
De kerstdagen zijn prima verlopen, had alleen wel een amandel/keelontsteking. Eten en drinken was wat minder plezierig. (Een waarbij wel antibiotica nodig was omdat het na 10 dagen niet bepaald uit zich zelf over ging en alleen maar erger werd)
Gelukkig wel inderdaadquote:Op maandag 30 december 2024 18:37 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Hopelijk gaat het nu de goede kant op?
Ai, dat is inderdaad erg naar en pijnlijk. Gelukkig gaat het nu beter. En dan nu maar een inhaalslag maken met lekkere hapjes en drinken.quote:Op maandag 30 december 2024 18:35 schreef anotherRandomdude het volgende:
[..]
De kerstdagen zijn prima verlopen, had alleen wel een amandel/keelontsteking. Eten en drinken was wat minder plezierig. (Een waarbij wel antibiotica nodig was omdat het na 10 dagen niet bepaald uit zich zelf over ging en alleen maar erger werd)
Glad you likequote:Op maandag 30 december 2024 18:41 schreef livelink het volgende:
Tot nog toe geen herkenning, maar het klinkt wel lekker. Deze is bijzonder aanstekelijk.
Ook een prima nummer hoor van hem.quote:Op maandag 30 december 2024 18:49 schreef DJ11 het volgende:
Vorig jaar voerde deze Canadese zanger met Waterfallin' de lijst aan. Dit jaar verschenen een aantal tracks die het album Pearl niet haalden. De beste daarvan staat op #46:046. Bobby Bazini - Hometown (Take Me To)
Een treurwilg?quote:Op maandag 30 december 2024 18:52 schreef livelink het volgende:
Het enige nummer dat ik in mijn hoofd heb voor een hoge notering is volgens mij van vorig jaar (denk aan een treurwilg)
Hij heeft zijn naam wel geïnternationaliseerd, zo te zien.quote:Op maandag 30 december 2024 18:55 schreef DJ11 het volgende:
In tegenstelling tot de vorige artiest, is deze man wél volledig Nederlands. Product van eigen bodem dat naadloos op het vorige nummer aansluit:044. Säm Wilder - Usually
Kijk, de jaren vliegen aan me voorbij.quote:
In de hoogste regionen staat wel een nummer met een soortgelijke sfeer, kan ik melden.quote:Op maandag 30 december 2024 18:57 schreef livelink het volgende:
[..]
Kijk, de jaren vliegen aan me voorbij.
Oef, moet ik zo even tellen...quote:Op maandag 30 december 2024 19:04 schreef livelink het volgende:
Hoeveel niet-Engelstalige nummers staan er in je top50, DJ11?
Geteld: het zijn er negen...quote:Op maandag 30 december 2024 19:04 schreef livelink het volgende:
Hoeveel niet-Engelstalige nummers staan er in je top50, DJ11?
Ongeveer tot 21:30 uur. Het is een jaarlijstquote:Op maandag 30 december 2024 19:06 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik kom er zo aan!
Tot wanneer draai je
Eerst nog even koffie met mijn oudersquote:Op maandag 30 december 2024 19:07 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ongeveer tot 21:30 uur. Het is een jaarlijst
Koffie klinkt goed (als mijn man het wil zetten).quote:Op maandag 30 december 2024 19:08 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Eerst nog even koffie met mijn ouders
Een jonge George Michael doet hij me aan denken.quote:Op maandag 30 december 2024 19:08 schreef DJ11 het volgende:
De muziek van dit Britse multitalent is lastig te omschrijven: soul, alternatieve pop, her en der zelfs wat jazz. Een nummer dat je vaker moet horen.040. Jordan Rakei - Learning
Ik snap je associatie wel.quote:Op maandag 30 december 2024 19:10 schreef livelink het volgende:
[..]
Een jonge George Michael doet hij me aan denken.
Ja, daar verwacht ik nog wel iets in de hoogste regionen (top10)quote:
Ik kan daar uiteraard geen mededelingen over doenquote:Op maandag 30 december 2024 19:19 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, daar verwacht ik nog wel iets in de hoogste regionen (top10)
Bedankt voor het luisterenquote:Op maandag 30 december 2024 19:21 schreef anotherRandomdude het volgende:
Bedankt voor het draaien van je top 50 van 2024 DJ11, maar ik haak nu af.
Fijne avond nog en alvast welterusten voor straks
Vandaag op het werk de Bankzitters...quote:Op maandag 30 december 2024 19:28 schreef livelink het volgende:
Ik vermaak me wel hoor. Lekkere muziek. Ik heb me nog niet geërgerd, terwijl ik me wel loop te ergeren aan de top2000 dit jaar.
Die heb ik gelukkig gemist, maar ik ken een hoop nummers niet en wat ik wel ken heeft een hoog Blof-gehalte. Ik mis de pareltjes dit jaar. Of ik ben er gewoonweg niet voor in de stemming, dat kan ook.quote:Op maandag 30 december 2024 19:29 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Vandaag op het werk de Bankzitters...Echt.. hoe erg is dat? Je zou Susan & Freek bijna gaan waarderen...
Als ik iets goeds hoor, schrik ik een poosje later weer van een baggernummer dat veel hoger staatquote:Op maandag 30 december 2024 19:31 schreef livelink het volgende:
[..]
Die heb ik gelukkig gemist, maar ik ken een hoop nummers niet en wat ik wel ken heeft een hoog Blof-gehalte. Ik mis de pareltjes dit jaar. Of ik ben er gewoonweg niet voor in de stemming, dat kan ook.
Edit: in jouw jaarlijst, dan. Ook in de top2000, maar dat bedoelde ik niet.quote:Op maandag 30 december 2024 19:32 schreef livelink het volgende:
Ik vind dat ik nog relatief weinig vrouwenstemmen heb gehoord.
Dat viel mij zelf ook op toen ik de lijst klaar had.quote:Op maandag 30 december 2024 19:32 schreef livelink het volgende:
Ik vind dat ik nog relatief weinig vrouwenstemmen heb gehoord.
Proostquote:Op maandag 30 december 2024 19:38 schreef livelink het volgende:
Bij gebrek aan koffie het laatste restje wijn maar ingeschonken
Het komt ook wel een beetje gehaast op me over.quote:Op maandag 30 december 2024 19:42 schreef DJ11 het volgende:
Het kortste nummer uit de lijst, maar desondanks gebeurt er van alles in die 2 minuten en 16 seconden:031. Berq - Still
Lekker eigenzinnigquote:Op maandag 30 december 2024 19:43 schreef livelink het volgende:
[..]
Het komt ook wel een beetje gehaast op me over.
Welkom. Hopelijk vermaak je je een beetje. Tot nu toe heb je alleen a-typische uitzendingen van me gehoordquote:
En dit is een typische?quote:Op maandag 30 december 2024 19:45 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Welkom. Hopelijk vermaak je je een beetje. Tot nu toe heb je alleen a-typische uitzendingen van me gehoord
Wat voor een soort muziek luister jij normaal naar, sinterklaaskapoentje?quote:
Allesbehalve. Het is mijn jaarlijst. Normaal draai ik oud en nieuw, met ruimte voor verzoekjesquote:Op maandag 30 december 2024 19:45 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
En dit is een typische?
Absoluutquote:Op maandag 30 december 2024 19:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Al deze nummers zijn dit jaar uitgekomen?
Dat gevaar lag het hele jaar ook helaas op de loer. Onafwendbaar achteraf.quote:Op maandag 30 december 2024 19:50 schreef DJ11 het volgende:
Hoewel dit nummer in april al uitkwam, klinkt het alsof het een reactie is op de verkiezingszege van Trump:028. Charley Crockett - America
Voor die onbekendere bands moet dat best leuk zijn, die bedankfilmpjes maken.quote:Op maandag 30 december 2024 19:53 schreef DJ11 het volgende:
Toen ik mijn Spotify Wrapped bekeek, kreeg ik van deze formatie een bedankfilmpje. Drie andere nummers staan in de onderste helft van de Top 100, maar deze scoort een stuk hoger:027. Future Utopia - Exit Strategy
Ik heb Kanye West al 2 jaar als #1 in mijn wrapped. Hij blijft goed.quote:Op maandag 30 december 2024 19:53 schreef DJ11 het volgende:
Toen ik mijn Spotify Wrapped bekeek, kreeg ik van deze formatie een bedankfilmpje. Drie andere nummers staan in de onderste helft van de Top 100, maar deze scoort een stuk hoger:027. Future Utopia - Exit Strategy
quote:Op maandag 30 december 2024 19:57 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik heb Kanye West al 2 jaar als #1 in mijn wrapped. Hij blijft goed.
Jij bent wel van de Duitse muziek hèquote:Op maandag 30 december 2024 20:00 schreef DJ11 het volgende:
Fraaie, Duitstalige ballads.. Maak de borst maar nat, want dit is niet de laatste.025. Mika Noé - Flügel
Dat kan ik moeilijk ontkennen. Muzikaal gezien ben ik bijkans een halve Duitser inmiddels. Er komt zo veel gaafs vandaan...quote:Op maandag 30 december 2024 20:01 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Jij bent wel van de Duitse muziek hè
Vorig jaar had ik JEREMIASquote:Op maandag 30 december 2024 19:56 schreef livelink het volgende:
[..]
Voor die onbekendere bands moet dat best leuk zijn, die bedankfilmpjes maken.
Ben je deze week nog vrij, Melting?quote:
quote:Op maandag 30 december 2024 20:06 schreef livelink het volgende:
[..]
Ben je deze week nog vrij, Melting?
Leuk hoor. Was het druk?quote:Op maandag 30 december 2024 20:07 schreef Melting het volgende:
[..]
Vandaag met een maat naar de efteling geweest. Dus de nodige stappen gezet.
Enorm.quote:Op maandag 30 december 2024 20:07 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Leuk hoor. Was het druk?
Leuk! Ik ben vandaag maar naar kantoor gegaan. Op de heenreis wat bushaltes verder gelopen en in de lunch gewandeld, dus ik ben vandaag ook nog aan mijn stappen gekomen. Bij elkaar gesprokkeld kan ik het beter noemen.quote:Op maandag 30 december 2024 20:07 schreef Melting het volgende:
[..]
Vandaag met een maat naar de efteling geweest. Dus de nodige stappen gezet.
Maar toch goed bezig geweest dan.quote:Op maandag 30 december 2024 20:08 schreef livelink het volgende:
[..]
Leuk! Ik ben vandaag maar naar kantoor gegaan. Op de heenreis wat bushaltes verder gelopen en in de lunch gewandeld, dus ik ben vandaag ook nog aan mijn stappen gekomen. Bij elkaar gesprokkeld kan ik het beter noemen.
Nee, we waren met z'n drieën.quote:Op maandag 30 december 2024 20:09 schreef Melting het volgende:
[..]
Maar toch goed bezig geweest dan.
Was het druk op kantoor?
Ik was er een half jaartje geleden als cadeautje voor een vriendin. Was bijna niemand. Overal direct snel de attracties inquote:Op maandag 30 december 2024 20:08 schreef Melting het volgende:
[..]
Enorm.
Maar was toch leuk. Niets moet, en dat scheelt al veel.
Dat lijkt me heerlijk.quote:Op maandag 30 december 2024 20:09 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik was er een half jaartje geleden als cadeautje voor een vriendin. Was bijna niemand. Overal direct snel de attracties in
Dat is fijn hè?quote:Op maandag 30 december 2024 20:09 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik was er een half jaartje geleden als cadeautje voor een vriendin. Was bijna niemand. Overal direct snel de attracties in
Bedoelde je de schreeuw van net met de bridge?quote:Op maandag 30 december 2024 20:09 schreef DJ11 het volgende:
Hoewel z'n naam Nederlands klinkt, komt deze zanger uit Noorwegen. Extra medaille () voor de beste bridge van alle songs uit de lijst:
022. Sander Helmers - The Worst Is Yet To Come
equote:
Ik was met mijn familie naar Legoland op een vakantiedag. Half uur moeten wachten op een attractiequote:
Die toonsveranderingquote:Op maandag 30 december 2024 20:12 schreef livelink het volgende:
[..]
Bedoelde je de schreeuw van net met de bridge?
Absoluut niet. Hierna komt al een vrij zwaarmoedig nummer...quote:Op maandag 30 december 2024 20:14 schreef livelink het volgende:
En is dit ook het laatste verdrietige liedje van vanavond?
Maken die nog muziek johquote:Op maandag 30 december 2024 20:16 schreef DJ11 het volgende:
Een groeiparel, de afsluitende track van het album Nonetheless. Behoorde aanvankelijk absoluut niet bij m'n favorieten, maar is gaandeweg steeds verder gegroeid.020. Pet Shop Boys - Love Is The Law
Sterker nog: ze zijn nooit gestopt. En zelden brachten ze zoveel nieuwe muziek uit als in 2024.quote:Op maandag 30 december 2024 20:19 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Maken die nog muziek joh
Ik zie het ja, 2 EP's en een albumquote:Op maandag 30 december 2024 20:20 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Sterker nog: ze zijn nooit gestopt. En zelden brachten ze zoveel nieuwe muziek uit als in 2024.
Niet echt EP's, maar een flink aantal singles. Maar daar staan meestal meerdere nummers op, die niet op albums staan.quote:Op maandag 30 december 2024 20:22 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik zie het ja, 2 EP's en een album
respect
Heb op MusicMeter alleen het album Very beoordeeld. Met een 4/5.quote:Op maandag 30 december 2024 20:23 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Niet echt EP's, maar een flink aantal singles. Maar daar staan meestal meerdere nummers op, die niet op albums staan.
Hun op één na beste album wat mij betreft. Mijn favoriet is Behaviour, de voorloper van Very.quote:Op maandag 30 december 2024 20:24 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Heb op MusicMeter alleen het album Very beoordeeld. Met een 4/5.
Ik las Delhaize.quote:Op maandag 30 december 2024 20:21 schreef DJ11 het volgende:
Deze jonge Nederlandse artiest ging voor zijn ingetogen en soms bombastische liedjes de studio in met Wouter Hardy, die eerder het winnende Songfestival-nummer van Duncan Laurence produceerde. Dat leverde mooie resultaten op, zoals deze titeltrack van zijn EP. Het nummer "Blind" haalde ook de Top 100 en staat op #95.019. DEHAZE - Tell The World
Die zal ik dan ook eens beluisteren. Ben nog een beginner wat Pet Shop Boys betekentquote:Op maandag 30 december 2024 20:25 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Hun op één na beste album wat mij betreft. Mijn favoriet is Behaviour, de voorloper van Very.
Gewoon mijn uitzendingen luisteren. Ze komen zeer regelmatig voorbij. Dat kunnen de andere luisteraars wel beamen.quote:Op maandag 30 december 2024 20:25 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Die zal ik dan ook eens beluisteren. Ben nog een beginner wat Pet Shop Boys betekent
quote:Op maandag 30 december 2024 20:26 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Belgische of Franse supermarktketen toch?
Ben ik wel van plan ja!quote:Op maandag 30 december 2024 20:26 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Gewoon mijn uitzendingen luisteren. Ze komen zeer regelmatig voorbij. Dat kunnen de andere luisteraars wel beamen.
Dit was mijn eerste echt oh, jaquote:Op maandag 30 december 2024 20:25 schreef DJ11 het volgende:
Hoewel er al veel jonge artiesten voorbijkkwamen, spant deze de kroon. Deze countryzanger was nog 17 toen dit nummer uitkwam. Ik hoor er steeds een tweede stem bij - misschien omdat het zo'n hoog Everly Brothers-gehalte heeft:018. Mason Ramsey - I'll See You In My Dreams
Slachtoffers van de Bende van Nijvel volgens mij.quote:
Ik ben bang dat je liefde voor Jeremias andere platen een beetje ondergesneeuwd heeft.quote:Op maandag 30 december 2024 20:28 schreef DJ11 het volgende:
Zoals al beloofd: Meer van JEREMIAS (hun hoogste notering dit jaar)
017. JEREMIAS - Meer
Inderdaad.... dat is ook in een supermarkt van Delhaize gebeurd.quote:Op maandag 30 december 2024 20:30 schreef livelink het volgende:
[..]
Slachtoffers van de Bende van Nijvel volgens mij.
Nee hoorquote:Op maandag 30 december 2024 20:31 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik ben bang dat je liefde voor Jeremias andere platen een beetje ondergesneeuwd heeft.
Dan is het vast Jantje Smit.quote:Op maandag 30 december 2024 20:29 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Kijk, we komen ergens.
Hierna denk ik ook een "oh, ja". Ik zeg alvast: het is niet Heintje...
Ben wel benieuwd naar je top 10quote:Op maandag 30 december 2024 20:34 schreef DJ11 het volgende:
Ruim 2/3 van de uitzending zit er alweer op. Nog maar 15 nummers te gaan...
Het duurde even voordat ik doorhad dat het niet weer Duitstalig was.quote:Op maandag 30 december 2024 20:35 schreef DJ11 het volgende:
Wie mij 2-3 jaar geleden had gezegd dat de zanger van Måneskin nog eens in de hoogste regionen van mijn jaarlijst zou staan, was voor gek verklaard. Daar staat deze Italiaan wél, niet in de laatste plaats dankzij het muzikale genie dat voor dit nummer tekende: Labrinth015. Damiano David - Silverlines
Overigens is dit één van de zeer weinige nummers die airplay kreeg op de radio. Het stond ook maar liefst twee weken in de Tipparade...
Engels met lichtelijk Italiaans accentquote:Op maandag 30 december 2024 20:39 schreef livelink het volgende:
[..]
Het duurde even voordat ik doorhad dat het niet weer Duitstalig was.
Ben benieuwdquote:Op maandag 30 december 2024 20:47 schreef DJ11 het volgende:
Hierna: de reden waarom de Spotify-playlist van deze Top 100, niet 100 maar 101 tracks telt...
Dat kan natuurlijk niet. Dan valt nummer 1 automatisch af.quote:Op maandag 30 december 2024 20:47 schreef DJ11 het volgende:
Hierna: de reden waarom de Spotify-playlist van deze Top 100, niet 100 maar 101 tracks telt...
Zonder nummer 1 is het geen rond geheelquote:Op maandag 30 december 2024 20:49 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk niet. Dan valt nummer 1 automatisch af.
Met 101 platen ook niet.quote:Op maandag 30 december 2024 20:50 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Zonder nummer 1 is het geen rond geheel
Het is een soort Marillion Kayleigh/Lavenderquote:Op maandag 30 december 2024 20:49 schreef DJ11 het volgende:
Een tamelijk unicum in mijn jaarlijst: want "REM" en "Sprites" zijn feitelijk twee losse/verschillende nummers. Maar omdat ze in elkaar doorlopen, delen ze één plek.011. Ethan Bortnick - REM/Sprites
(In het verleden deelden A Light (Night) en A Light (Day) van Charlie Winston al eens één plek: twee verschillende versies van hetzelfde nummer)
(En "REM" duurt maar 1:27 minuten en is dus korter dan het nummer van Berq dat ik eerder noemde)
Speelt 'ie zelf alle instrumenten?quote:Op maandag 30 december 2024 20:53 schreef DJ11 het volgende:
Eén van de meest catchy liedjes van dit jaar komt van de Ierse eenmansband Villagers. Goed voor plek #10:010. Villagers - Mountain Out Of A Molehill
Ik verwacht hier toch een oh ja-momentje
Maar heb je een idee welke platen in de top 3 staan?quote:Op maandag 30 december 2024 20:53 schreef livelink het volgende:
Oh ja, omdat ik deze had moeten weten.
Weet ik niet.quote:Op maandag 30 december 2024 20:53 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Speelt 'ie zelf alle instrumenten?
Ik zou het knap vinden. Eentje is goed te raden, denk ikquote:Op maandag 30 december 2024 20:54 schreef Melting het volgende:
[..]
Maar heb je een idee welke platen in de top 3 staan?
Nee, geen idee. Ik verwacht nog een Bohemische PSB, maar geen idee op welke positie. En verder kom ik tot helemaal niks dit jaar.quote:Op maandag 30 december 2024 20:54 schreef Melting het volgende:
[..]
Maar heb je een idee welke platen in de top 3 staan?
We gaan het zienquote:Op maandag 30 december 2024 20:55 schreef livelink het volgende:
[..]
Nee, geen idee. Ik verwacht nog een Bohemische PSB, maar geen idee op welke positie. En verder kom ik tot helemaal niks dit jaar.
Dat wordt ongetwijfeld een oh, ja natuurlijk.quote:Op maandag 30 december 2024 20:57 schreef DJ11 het volgende:
[..]
We gaan het zienToch heb ik de nummer-1 wel met enige regelmaat gedraaid.
Ah, deze herken ik ook wel.quote:Op maandag 30 december 2024 20:59 schreef DJ11 het volgende:
Eén van de meest bijzondere nummers in de lijst komt van een Amerikaanse indie-artiest die nogal op de klassieke toer gaat:008. SYML - My Four Friends
Een lekkere hardcore stamptrack?quote:Op maandag 30 december 2024 20:58 schreef DJ11 het volgende:
Het zijn veel rustige liedjes in de Top 10. Er is eigenlijk nog maar één vreemde eend in de bijt...
Hardcore is wat overdreven, maar lekker uptempo is -ie zekerquote:Op maandag 30 december 2024 21:01 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Een lekkere hardcore stamptrack?
Love her at the carnavalparade is geen plaat van dit jaar.quote:Op maandag 30 december 2024 21:02 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Hardcore is wat overdreven, maar lekker uptempo is -ie zeker
Dat weet ikquote:Op maandag 30 december 2024 21:02 schreef Dj_Vout het volgende:
[..]
Love her at the carnavalparade is geen plaat van dit jaar.
De Weeping Willow look-a-like wellicht?quote:Op maandag 30 december 2024 21:04 schreef DJ11 het volgende:
Ik kondig vast aan dat er hierna geheid een oh ja-momentje komt.
Dit is sterk 70s beïnvloed. Zijn beste album, uit 2019, is door de toetsenist van Elbow geproduceerd. Maar meestal speelt en produceert hij alles zelf.quote:Op maandag 30 december 2024 21:05 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Deze geeft me wel eindejaarsvibes
Het is maar een liefdesliedje, hoor.quote:Op maandag 30 december 2024 21:06 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Dit is sterk 70s beïnvloed. Zijn beste album, uit 2019, is door de toetsenist van Elbow geproduceerd. Maar meestal speelt en produceert hij alles zelf.
De gehele top 5?quote:Op maandag 30 december 2024 21:10 schreef DJ11 het volgende:
Eerder op de avond vroeg Livelink zich al waar de vrouwelijke vocalisten zijn. Hierna ga ik dat een beetje proberen goed te maken.
Ik vond je Zweedse zangeres van net ook wel erg mooi, trouwens. Deze ook, ja.quote:Op maandag 30 december 2024 21:13 schreef DJ11 het volgende:
Dit prachtige kleine liedje verscheen in november ergens op de re-issue van een album. Het krijgt amper aandacht, maar het is prachtig:005. Imogen and the Knife - Dream Died With You, Blue
Deze heb ik misschien wel eens gehoord.quote:Op maandag 30 december 2024 21:16 schreef DJ11 het volgende:
Misschien is het de leeftijd van deze Australische zangeres - geboren in september 1976 - maar de tekst komt zo binnen. Het is zo herkenbaar. Een nummer over een verloren vriendschap.
Now I do not likе what I see
A life not aligned with my dreams
I'm not who I thought I would bе
And it's bothering me004. Sarah Blasko - Bothering Me
quote:Op maandag 30 december 2024 21:16 schreef Melting het volgende:
[..]
Deze heb ik misschien wel eens gehoord.
Nee, ik stop er dan mee. Ik moet zelfs nog etenquote:Op maandag 30 december 2024 21:16 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Leuk die jingle ook
Ga je nog verder draaien na deze toplijst?
Ja, sorry, maar de meeste nummers blijven niet hangen bij me.quote:
Vast welquote:Op maandag 30 december 2024 21:16 schreef Melting het volgende:
[..]
Deze heb ik misschien wel eens gehoord.
Begrijpelijk, want je hoort ze weinig.quote:Op maandag 30 december 2024 21:17 schreef Melting het volgende:
[..]
Ja, sorry, maar de meeste nummers blijven niet hangen bij me.
Dan kan ik nietquote:Op maandag 30 december 2024 21:17 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Nee, ik stop er dan mee. Ik moet zelfs nog eten![]()
Waarschijnlijk doe ik zaterdag om 19:00 uur weer een reguliere uitzending, inclusief ruimte voor verzoekjes
Nee, dat snap ik. Maar deze was voor mij juist wel nieuw. Het klinkt een beetje bekend, maar meer ook niet. Wel een mooi nummer trouwens.quote:Op maandag 30 december 2024 21:17 schreef Melting het volgende:
[..]
Ja, sorry, maar de meeste nummers blijven niet hangen bij me.
Nog meer PSBquote:Op maandag 30 december 2024 21:24 schreef DJ11 het volgende:
Recent heb ik mijn Pet Shop Boys Top 20 herzien. Daar staat dit nummer nu in, op #17.![]()
Hoewel de Pet Shop Boys al veel goede B-kanten hebben afgeleverd, zag ik dit niet aankomen. Niet een single, niet een albumtrack, maar een B-kant (een bonustrack op een cd-single) spant qua PSB voor mij de kroon dit jaar. Het nummer staat terecht op deze plek: het is mijn #1 meest beluisterde nummer, geeft Spotify Wrapped aan. Ik krijg er dan ook werkelijk geen genoeg van.
In these imminent dark ages
if you find it too bizarre
and nothing seems to make sense any more
just remember who you are
002. Pet Shop Boys - Sense Of Time
Dat kunnen er nogal wat zijn, natuurlijk.quote:Op maandag 30 december 2024 21:27 schreef DJ11 het volgende:
Ik heb al TIG hints afgegeven over de nummer-1...
Nog eentje dan: de nummer-1 komt uit een land waar vandaan nog nooit eerder een artiest op #1 heeft gestaan in mijn jaarlijst...
Als je hints geeft, moet je wel een hint geven waar we iets aan hebben hè?quote:Op maandag 30 december 2024 21:27 schreef DJ11 het volgende:
Ik heb al TIG hints afgegeven over de nummer-1...
Nog eentje dan: de nummer-1 komt uit een land waar vandaan nog nooit eerder een artiest op #1 heeft gestaan in mijn jaarlijst...
Flappie?quote:Op maandag 30 december 2024 21:29 schreef livelink het volgende:
Ach, Flappie. Dat had ik inderdaad moeten kunnen raden.
Vind dit jaar wel regelmatig dezelfde bands terugkomen in je lijst. Zo weinig kwaliteit bij de rest?quote:Op maandag 30 december 2024 21:29 schreef DJ11 het volgende:
Een unicum zolang ik muziek luister en jaarlijsten maak, of wat er maar op lijkt: een Nederlandse artiest voert de lijst aan. Ik vind dit een pareltje van de bovenste plank, fantastisch geproduceerd. Wat een talent! En wat een schande hoe weinig aandacht er voor deze plaat was. Het *minst* beluisterde nummer van alles wat je vanavond hoorde staat op plek 1...
Round and Round and Round you circle through my mind
Like the love I couldn't find
You tell yourself it's not alright to feel the same
Cause they're driving you insane
With their sins and their shame
001. DEHAZE - Round And Round
![]()
Bij het begin moet ik altijd aan Flappie denken.quote:
Ja ik weet het. Had helaas eerder geen tijd.quote:Op maandag 30 december 2024 21:32 schreef Melting het volgende:
Dit is al het laatste liedje van vanavond, Shii.
Lastig te zeggen, uiteindelijk kies ik gewoon voor wat ik het mooist vind.quote:Op maandag 30 december 2024 21:31 schreef Melting het volgende:
[..]
Vind dit jaar wel regelmatig dezelfde bands terugkomen in je lijst. Zo weinig kwaliteit bij de rest?
Jij ook een fijne avond en heel fijne oudjaarsdag!quote:Op maandag 30 december 2024 21:36 schreef livelink het volgende:
Fijne avond allemaal en fijne jaarwisseling alvast.
Ik heb de nodige hints afgegeven. Het lijkt "Wie Is De Mol" wel. Ik zal ze zo even op een rij zettenquote:Op maandag 30 december 2024 21:29 schreef livelink het volgende:
Ach, Flappie. Dat had ik inderdaad moeten kunnen raden.
Meteen daarna draaide ik:quote:Op zaterdag 21 december 2024 19:01 schreef DJ11 het volgende:
Over jaarlijsten gesproken....
Dit is alweer de laatste reguliere DJ11-uitzending van dit jaar. Op maandag 30 december volgt de jaarlijst. Dan komt er een opvolger voor deze plaat, die vorig jaar op #1 stond in mijn lijst:Bobby Bazini - Waterfallin'
Wie / wat zal er dit jaar op #1 staan?![]()
De promo voor deze uitzending:quote:Op zaterdag 21 december 2024 19:06 schreef DJ11 het volgende:
Spandau Ballet - Round And Round (single version)
quote:Op maandag 30 december 2024 18:25 schreef DJ11 het volgende:
Ik zie vanzelf wanneer er luisteraars verschijnen, maar de vooraf-track loopt.
Even in de archieven van 2024 gedoken:
• Ash - Haze
Hoe slim en oplettend denk je dat wij zijnquote:Op maandag 30 december 2024 21:41 schreef DJ11 het volgende:
Even wat stiekeme hints die ik heb gegeven:
[..]
Meteen daarna draaide ik:
[..]
De promo voor deze uitzending:
[ afbeelding ]
DJ11 en mijn UI beiden in een cirkel: Round and Round
De vooraf-track vanavond:
[..]
Ja.... DJ11 heeft een te hoge pet van ons op.quote:Op maandag 30 december 2024 21:45 schreef livelink het volgende:
[..]
Hoe slim en oplettend denk je dat wij zijn
Ik moet een beetje scherpte bij jullie trainen. Komende maand komt er weer een Connection aanquote:Op maandag 30 december 2024 21:45 schreef livelink het volgende:
[..]
Hoe slim en oplettend denk je dat wij zijn
Ik ga achter elke post van jou nu iets zoeken.quote:Op maandag 30 december 2024 21:45 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik moet een beetje scherpte bij jullie trainen. Komende maand komt er weer een Connection aan![]()
Succes!quote:Op maandag 30 december 2024 21:46 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik ga achter elke post van jou nu iets zoeken.
Sowieso altijd goed om te doenquote:Op maandag 30 december 2024 21:46 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik ga achter elke post van jou nu iets zoeken.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 30 december 2024 21:45 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik moet een beetje scherpte bij jullie trainen. Komende maand komt er weer een Connection aan![]()
In my mind is er leegte. En nu helaas vuurwerklawaai.quote:Op dinsdag 31 december 2024 17:33 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Fijne jaarwisseling allemaal![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |