quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
En dat zit hem voor mij in een aantal dingen:
• Zitcomfort: niet slecht, niet geweldig. Na 3 uur vind ik het toch echt wel mooi geweest en ben ik blij om eruit te zijn.
• Het rijgedrag vind ik niet fantastisch, hij schommelt me net wat te veel. Zowel aan lage als aan hogere snelheden.
• Het ding maakt wat meer geluid dan me lief is (maar goed, het is dan ook een treinstel)
• Op veel plekken is de verhouding tussen waar de ramen zitten en waar de stoelen staan ronduit slecht te noemen. Dus je koffer heeft een mooi uitzicht vanuit het bagagerek, terwijl je zelf naar plastic kijkt.
• In de 1e klas zit de stiltecoupé precies achter een apparatenrek met luidruchtige ventilators.
• Om vanuit de 1e klas in de bistro te komen moet je door een stuk 2e klas. Het bistrorijtuig staat in dat opzicht precies verkeerd om.
• Geen uitsparingen voor bekers/glazen in de tafels, dus als je een Erdinger hebt gehaald mag je die lekker de hele tijd vasthouden om te voorkomen dat je glas van tafel danst.
• Geen gelijkvloerse instap, zelfs niet in slechts één rijtuig? In 2024? Dat er een ingebouwde rolstoellift is een schamele troostlap voor mensen met verminderde mobiliteit.
De grootste ergernis is voor mij: de ramen zelf. In de glaslaag is met een laser een heel fijn patroon gefreesd, dat ervoor zorgt dat 4G/5G-signalen beter in de trein komen. En het moet gezegd worden: het werkt geweldig! Onderweg had ik gewoon volle bak 4G/5G, zelfs aan 300 km/u.
[...]
Zoals beloofd even een geweldig bericht uit de ICE 225 naar München 123 naar Frankfurt (ICE 3neo).quote:Op dinsdag 26 november 2024 17:14 schreef Hojdhopper het volgende:
[...]
Ik zal tzt wel mijn ervaring delen.
Update:quote:Op zaterdag 30 december 2023 21:58 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Poolse treintjes hacken.
Bekijk deze YouTube-video
Niet de eerste keer dat het fout gaat, jaren geleden werd bij Geldermalsen een keer een SLT de Betuweroute op gestuurdquote:Op dinsdag 31 december 2024 13:52 schreef greavy het volgende:
ProRail heb t verkloot bij Rotterdam..
Een goederentrein van RRF met een 1600 de HSL op gestuurd bij Lombardijen ipv ri Kijfhoek..
HSL voorlopig gestremd.
Trein moet weggesleept gaan worden.
Oorzaak zou een fout in een planregel zijn, waardoor ARI de rijweg verkeerd legde.
Een volle IC die bij Onnen plots richting werkplaats gestuurd wordtquote:Op dinsdag 31 december 2024 15:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niet de eerste keer dat het fout gaat, jaren geleden werd bij Geldermalsen een keer een SLT de Betuweroute op gestuurd
De Ardennenexpressquote:Op zaterdag 28 december 2024 12:27 schreef marcb1974 het volgende:
Er was vroeger toch een trein vanuit Nederland direct naar Luxemburg? Kan die niet terug?
Kan de machinist aan het seinbeeld niet zien dat ie verkeerd gaat? Wegbekendheid?quote:Op dinsdag 31 december 2024 14:46 schreef greavy het volgende:
Spoor is weer vrij, trein is weggesleept. De dienstdoende TRDL zal wel even wat uit mogen leggen
Als je vanuit de Willemsspoortunnel komt en je rijdt op het buitenspoor krijg je volgens mij gewoon hoog groen tegen de tijd dat je bij het wissel komt dat je de HSL op stuurt, want 140 km/u-wissel.quote:Op dinsdag 31 december 2024 22:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kan de machinist aan het seinbeeld niet zien dat ie verkeerd gaat? Wegbekendheid?
Nee, dat zie je veel te laat. Je gaat namelijk beide keren met doorgaande rijweg, zonder snelheidsbeperking, vanaf Stadion richting Barendrecht. Pas veel te laat zie je dit, en met een 1700 ton keteltrein sta je niet in die korte afstand stil.quote:Op dinsdag 31 december 2024 22:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kan de machinist aan het seinbeeld niet zien dat ie verkeerd gaat? Wegbekendheid?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |