Geweldig nieuws en SIGNIFICANT sneller dan de huidige high speed trains.quote:China presenteert prototypes van 's werelds snelste hogesnelheidstrein
Prototypes van de CR450-hogesnelheidstrein, met een testsnelheid van maximaal 450 kilometer per uur en een operationele snelheid van 400 kilometer per uur, zijn zondag in Peking gepresenteerd. Hiermee benadrukt China zijn geavanceerde vooruitgang in spoorwegtechnologie en bijdrage aan de mondiale spoorwegindustrie.
De CR450 is aanzienlijk sneller dan de huidige CR400 Fuxing-hogesnelheidstreinen, die opereren met een snelheid van 350 kilometer per uur.
De China State Railway Group Co., Ltd. (China Railway) zal een reeks lijntests uitvoeren voor de prototypes en technische indicatoren optimaliseren om ervoor te zorgen dat de CR450 zo snel mogelijk in commerciële dienst komt.
INNOVATIE-GEDREVEN
In vergelijking met zijn voorgangers zal de algehele operationele weerstand van de CR450 met 22 procent worden verminderd en het gewicht met 10 procent worden teruggebracht, aldus China Railway.
De nieuwe prototypes omvatten twee CR450-modellen: de CR450AF en de CR450BF. Beide hebben een samenstelling van acht wagons, bestaande uit vier aangedreven en vier niet-aangedreven wagons, volgens CRRC Corporation Limited (CRRC), China's belangrijkste treinproducent.
De hogesnelheidstreinen worden gekenmerkt door een geavanceerd, watergekoeld permanentmagneettractiesysteem en een betrouwbaar, zeer stabiel boogiesysteem, wat uitstekende prestaties en veiligheid tijdens de operatie garandeert.
De treinen zijn uitgerust met een geavanceerd, meerlagig noodremsysteem en meer dan 4.000 sensoren voor realtime monitoring van belangrijke systemen, waaronder de treinromp, de hoogspanningspantograaf, treinbesturing en branddetectiesystemen. Een horizonoverschrijdend systeem wordt ook toegepast voor verbeterde herkenning van noodsituaties, aldus de CRRC.
De CR450 introduceert een nieuw ontwerp voor boogiebehuizingen om de luchtweerstand bij hoge snelheden te minimaliseren, samen met een gestroomlijnde, lage luchtweerstandsneus, aerodynamische windschermen en lichtgewicht materialen.
Geavanceerde geluidreductietechnieken worden op verschillende gebieden en frequenties toegepast, waardoor het interieurgeluid met 2 decibel wordt verminderd en de passagiersruimte met 4 procent toeneemt in vergelijking met eerdere modellen.
Deze innovaties zullen nieuw leven inblazen in de wereldwijde vooruitgang van hogesnelheidsspoortechnologie, aldus de CRRC.
MONDIALE BEREIK
Sinds de lancering van de Beijing-Tianjin Intercity Railway in 2008, met een ontwerpsnelheid van 350 kilometer per uur, heeft China het meest uitgebreide en geavanceerde hogesnelheidsspoorwegnetwerk ter wereld gebouwd.
Belangrijke projecten zoals de Guangzhou-Shenzhen-Hong Kong Express Rail Link hebben de connectiviteit en regionale ontwikkeling aanzienlijk verbeterd. Tot op heden bedraagt de totale lengte van China's operationele hogesnelheidsspoor ongeveer 47.000 kilometer, volgens gegevens van de Nationale Spoorwegadministratie.
De uitbreiding van het nationale hogesnelheidsspoorwegnetwerk heeft een cruciale rol gespeeld in de economische en sociale ontwikkeling van het land, door reistijden te verkorten en industriële ontwikkeling langs spoorlijnen te stimuleren.
De Chinese hogesnelheidstreinen – een succesvol voorbeeld van onafhankelijke innovatie – worden nu gezien als een Chinees visitekaartje en worden wereldwijd gewaardeerd.
In juli dit jaar werd opgemerkt dat de hogesnelheidsspoorweg Jakarta-Bandung in Indonesië 4 miljoen passagiers had vervoerd sinds de commerciële exploitatie begon op 17 oktober 2023. Indonesische machinisten besturen treinen met een snelheid van 350 kilometer per uur, in het eerste overzeese hogesnelheidsproject dat volledig gebruikmaakt van Chinese spoorwegsystemen, technologie en industriële componenten.
De hogesnelheidsspoorweg Belgrado-Novi Sad, een ander door China gebouwd project, vierde in maart zijn tweede jubileum. Het project heeft de lokale connectiviteit in de afgelopen twee jaar aanzienlijk verbeterd.
Het door de Internationale Spoorwegunie (UIC) in 1992 geïnitieerde UIC World Congress on High-Speed Rail wordt om de twee à drie jaar gehouden. Het 12e congres vindt plaats in Peking van 8 tot 11 juli 2025 en zal een krachtig getuigenis zijn van China's vooruitgang en bijdragen aan de wereldwijde hogesnelheidsspoorindustrie.
China heeft het voortouw genomen bij de ontwikkeling van alle 13 systeembrede internationale hogesnelheidsnormen die door de UIC zijn opgesteld, zoals aangekondigd tijdens de invloedrijke 17e Zhan Tianyou Spoorwegwetenschaps- en Technologieprijsuitreiking in november.
Boh, deze nog niet gelezen. FF checken! Dacht eigenlijk ergens te lezen dat de VS hier al mee bezig was!quote:Op zondag 29 december 2024 21:03 schreef rutger05 het volgende:
China vaart haar eigen koers en ik ben erg benieuwd naar de vorderingen die China maakt bij het ontwikkelen van nieuwe technologie.
https://www.upinthesky.nl(...)neratie-straaljager/
BYD is in principe een prima auto. Een instapmodel dat betaalbaar is voor alle lagen van de samenleving. Moet je niet vergelijken met flagshipsquote:Op zondag 29 december 2024 21:09 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ziet er ook allemaal een stuk beter uit dan die pauperzooi hier. Best vreemd dat je hier dan zulke lelijke bakken van dat BYD of Xpeng ziet rijden, blijkbaar hebben ze best competent volk aan de tekentafel.
Niet om aan te gluren en de eerste Chinese wagen die dat wel is, moet ik volgens mij nog tegenkomen. Het lijkt erop dat ze het beste voor henzelf bewaren en dat is precies wat de VS ook doet. Waarom we de VS dan wel vertrouwen en China niet, is me dan weer een raadsel.quote:Op zondag 29 december 2024 21:11 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
BYD is in principe een prima auto. Een instapmodel dat betaalbaar is voor alle lagen van de samenleving. Moet je niet vergelijken met flagships
zien er beter uit dan de gemiddelde Volkswagen polo of Fiat...quote:Op zondag 29 december 2024 21:14 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Niet om aan te gluren en de eerste Chinese wagen die dat wel is, moet ik volgens mij nog tegenkomen. Het lijkt erop dat ze het beste voor henzelf bewaren en dat is precies wat de VS ook doet. Waarom we de VS dan wel vertrouwen en China niet, is me dan weer een raadsel.
Origineel design wel. De makers zullen zich vast niet door Tesla hebben laten inspireren.quote:Op zondag 29 december 2024 21:19 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
zien er beter uit dan de gemiddelde Volkswagen polo of Fiat...
[ afbeelding ]
BYD is in China ook het grootste automerk (onder nieuwe auto's)
Maar komt niet in de buurt van de Mazda 3 of een Ateca. Ken je nagaan welke modellen onze kenner @CoolGuy hier nog kan aandragen.quote:Op zondag 29 december 2024 21:19 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
zien er beter uit dan de gemiddelde Volkswagen polo of Fiat...
[ afbeelding ]
BYD is in China ook het grootste automerk (onder nieuwe auto's)
Elke witte auto is al fugly, maar die onderste is wel net wat fuglier dan de bovenste.quote:
Lijken niet eens op mekaar. Overeenkomst is dat ze beiden wit zijnquote:
Mooie BYD.quote:Op zondag 29 december 2024 21:35 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Lijken niet eens op mekaar. Overeenkomst is dat ze beiden wit zijn
Auto's zijn sowieso in vorm op mekaar gaan lijken. Is hier niet anders.
Die luchttaxiquote:Op zondag 29 december 2024 21:49 schreef gwn_een_user het volgende:
lucht taxi
Bekijk deze YouTube-video
politie robot
Bekijk deze YouTube-video
nieuwe straaljager
Bekijk deze YouTube-video
china knalt vooruitik weet nog goed die dagen dat mensen china constant liepen uit te lachen, nu lopen ze op zoveel vlakken voorop
europa ligt op sterven en dat is lekker verdiend. hadden we concurrentie met china maar serieuzer moeten nemen, en meer moeten investeren. hebben we niet gedaan dus we houden het allemaal niet meer bij. zeg ik niet met plezier.
goed voor china
Prototype werd in 2016 getoond.quote:Op zondag 29 december 2024 21:54 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Die luchttaxikende ik nog niet, maar natuurlijk weer in Hangzhou
De Chinezen hebben zowat alle technologische vooruitgang uit het Westen inmiddels wel gejat en daar plukken ze nu de vruchten van. Binnen 5 jaar is China wereldleider nummer 1.quote:Op zondag 29 december 2024 21:03 schreef rutger05 het volgende:
China vaart haar eigen koers en ik ben erg benieuwd naar de vorderingen die China maakt bij het ontwikkelen van nieuwe technologie.
https://www.upinthesky.nl(...)neratie-straaljager/
Heb ooit een Japans rapport uit de jaren 90 gelezen waarin de verwachting was dat de topsnelheid uiteindelijk rond de 350 km/h zou liggen. Bij een hogere snelheid zou de reis minder comfortabel zijn, de slijtage aan de rails en trein te groot worden en de benodigde elektriciteit te hoog om rendabel te zijn.quote:Op maandag 30 december 2024 06:24 schreef Resistor het volgende:
De prototypes zullen wel geweldig zijn, maar ik verwacht dat de latere (productie)modellen problemen als Bekijk deze YouTube-video gaan krijgen.
Fun fact: Het Chinese high speed netwerk is nooit rendabel geweest. Volgens het bedrijf gaan ze dat ook nooit worden.quote:Op maandag 30 december 2024 09:10 schreef Aether het volgende:
[..]
Heb ooit een Japans rapport uit de jaren 90 gelezen waarin de verwachting was dat de topsnelheid uiteindelijk rond de 350 km/h zou liggen. Bij een hogere snelheid zou de reis minder comfortabel zijn, de slijtage aan de rails en trein te groot worden en de benodigde elektriciteit te hoog om rendabel te zijn.
Dit lijkt me wel interessant eigenlijk. Zelf nooit problemen ervaren, maar ik heb dan ook alleen de grotere routes gepakt. (Beijing-shanghai-Xian-Chengdu-chongqing)quote:Op maandag 30 december 2024 06:24 schreef Resistor het volgende:
De prototypes zullen wel geweldig zijn, maar ik verwacht dat de latere (productie)modellen problemen als Bekijk deze YouTube-video gaan krijgen.
Dat is zeker een mogelijkheid.quote:Op zondag 29 december 2024 22:46 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
De Chinezen hebben zowat alle technologische vooruitgang uit het Westen inmiddels wel gejat en daar plukken ze nu de vruchten van. Binnen 5 jaar is China wereldleider nummer 1.
Ja, is me bekend. Zie je wel vaker in China, of R&D waarbij niet (direct) een toepassing voor is.quote:Op maandag 30 december 2024 09:20 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Fun fact: Het Chinese high speed netwerk is nooit rendabel geweest. Volgens het bedrijf gaan ze dat ook nooit worden.
Ze maken miljardenverliezen omdat de tickets ook heel goedkoop zijn, maar nemen dat maar voor lief. Het treinnetwerk wordt daar niet gezien als winstmodel, maar net zoals autowegen - niet direct winstgevend, maar wel goed voor de mobiliteit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |