Niet die van Wildersquote:This is our land, our freedom, our life.
Mens toont emotie, het is wat. Het zegt veel over de staat van de Nederlandse journalistiek dat dit hét hoogtepunt is van het interview. Ik vind het veel schokkender dat iemand dit soort dingen de ether ingooit en je dan als partij van goed bestuur denkt 'laat ik daar mijn lot eens aan verbinden!'.quote:
Waarom is hier niet keihard naar doorgevraagd?quote:Daarna gaat het gesprek over de moeizame formatie. Omtzigt vertelt dat NSC onder andere verregaande maatregelen tegen moslims van tafel kreeg. "Een gevangenisstraf van drie tot vijf jaar op het bezit van een koran." Het verbod op de koran stond in wetsvoorstellen van de PVV, die in januari door Wilders 'in de ijskast werden gezet'. Ook spreekt Omtzigt over 'andere bizarre straffen', zoals een voorstel voor jarenlange celstraffen voor het bezetten van een straat.
En dan ga je gewoon door met de onderhandelingenquote:Op zondag 22 december 2024 12:58 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Mens toont emotie, het is wat. Het zegt veel over de staat van de Nederlandse journalistiek dat dit hét hoogtepunt is van het interview. Ik vind het veel schokkender dat iemand dit soort dingen de ether ingooit en je dan als partij van goed bestuur denkt 'laat ik daar mijn lot eens aan verbinden!'.
[..]
Waarom is hier niet keihard naar doorgevraagd?
Omdat Rick Nieman nooit echt doorvraagt. Dit was in de basis gewoon weer een gezapig interview en daarmee relatief veilig voor Omtzigt. Die was echt niet naar Buitenhof gekomen.quote:Op zondag 22 december 2024 12:58 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Mens toont emotie, het is wat. Het zegt veel over de staat van de Nederlandse journalistiek dat dit hét hoogtepunt is van het interview. Ik vind het veel schokkender dat iemand dit soort dingen de ether ingooit en je dan als partij van goed bestuur denkt 'laat ik daar mijn lot eens aan verbinden!'.
[..]
Omdat Rick Nieman op de PVV stemtquote:Op zondag 22 december 2024 13:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Omdat Rick Nieman nooit echt doorvraagt. Dit was in de basis gewoon weer een gezapig interview en daarmee relatief veilig voor Omtzigt. Die was echt niet naar Buitenhof gekomen.
Kom op zeg. Emotie tonen is prima maar hier is toch nog wel sprake van ongecontroleerde en overtrokken uitingen van emotie op vragen van Nieman die niet heel spannend waren. Hij is duidelijk nog niet hersteld, dus het is een kwestie van tijd voor hij weer gaat uitvallen.quote:Op zondag 22 december 2024 12:58 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
[..]
Vrijheid van godsdienst, vrijheid van meningsuiting en mensenrechten zijn zo 2023.quote:Op zondag 22 december 2024 13:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
En dan ga je gewoon door met de onderhandelingen
Daar zeg je toch nee hier doen we niet aan mee
Dat weet ik niet. Heb meer het idee dat hij vooral van zijn stoel glijdt voor de VVD. Maar goed, erg kritisch wordt het gewoon nooit bij hem.quote:Op zondag 22 december 2024 13:08 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Omdat Rick Nieman op de PVV stemt
Ik denk dat Omtzigt wel woedend zal zijn dat die beelden toch uitgezonden zijnquote:Op zondag 22 december 2024 13:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Omdat Rick Nieman nooit echt doorvraagt. Dit was in de basis gewoon weer een gezapig interview en daarmee relatief veilig voor Omtzigt. Die was echt niet naar Buitenhof gekomen.
Tja, als je de softe Nieman al niet aankan, dan kan je beter geen enkel interview meer geven. Wel wat ingewikkeld voor een politicus maar het kan…quote:Op zondag 22 december 2024 13:18 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik denk dat Omtzigt wel woedend zal zijn dat die beelden toch uitgezonden zijn
Die rick niemand geilt op aandacht
wel walgelijk dat ze dit uitgezonden hebben terwijl hij duidelijk zegt dat hij wil stoppen
sensatie is belangrijker dan de persoon in kwestie die toch al kwetsbaar is beschermen
de laatste keer dat we omtzigt in wnl zien vermoed ik zo
Dat vond ik 2 jaar geleden al.quote:Op zondag 22 december 2024 13:09 schreef Breekfast het volgende:
Pieter zou voor zijn eigen gezondheid de conclusie moeten trekken dat de politiek voor hem een giftige omgeving is die zijn herstel in de weg blijft staan.
Zo werkt interviews geven niet hè.quote:Op zondag 22 december 2024 13:18 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
wel walgelijk dat ze dit uitgezonden hebben terwijl hij duidelijk zegt dat hij wil stoppen
sensatie is belangrijker dan de persoon in kwestie die toch al kwetsbaar is beschermen
Ik vind het wel een politiek relevant feit, aangezien het inzicht geeft in hoeverre Omtzigt momenteel kan functioneren als partijleider van een coalitiepartij.quote:Op zondag 22 december 2024 13:18 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
quote:
de vraag is of omtzigt toestemming gegeven heeft om dit uit te zendenquote:Op zondag 22 december 2024 13:24 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik vind het wel een politiek relevant feit, aangezien het inzicht geeft in hoeverre Omtzigt momenteel kan functioneren als partijleider van een coalitiepartij.
Daarnaast is het niet de taak van Nieman om Omtzigt te beschermen. Als Omtzigt niet in staat is om een standaard interview af te geven dan moet hij voor zichzelf de conclusie trekken dat hij te vroeg weer aan het werk is gegaan.
Dit ja, dit land is het ook niet waard om je gezondheid zo door te laten schaden.quote:Op zondag 22 december 2024 13:09 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Kom op zeg. Emotie tonen is prima maar hier is toch nog wel sprake van ongecontroleerde en overtrokken uitingen van emotie op vragen van Nieman die niet heel spannend waren. Hij is duidelijk nog niet hersteld, dus het is een kwestie van tijd voor hij weer gaat uitvallen.
Pieter zou voor zijn eigen gezondheid de conclusie moeten trekken dat de politiek voor hem een giftige omgeving is die zijn herstel in de weg blijft staan.
Om de (volgens Mart Smeets) beste journalist die we in Nederland ooit gehad hebben te citeren: "If you can't stand the heat, stay out of the kitchen".quote:Op zondag 22 december 2024 13:21 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, als je de softe Nieman al niet aankan, dan kan je beter geen enkel interview meer geven. Wel wat ingewikkeld voor een politicus maar het kan…
De man kan moeilijk verwachten dat Nieman het over sjoelen gaat hebben en het verleden het verleden laat. Natuurlijk komen die vragen - en bepaald agressief waren die ook niet; sterker nog, met een heel gemakkelijke opening naar zijn geschetste gedrag te nuanceren.quote:Op zondag 22 december 2024 13:28 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[..]
de vraag is of omtzigt toestemming gegeven heeft om dit uit te zenden
hij zegt toch duidelijk stop
dan bedoelt hij dat heel het intervieuw stop gezet moet worden
dan moet je die beelden in de stop periode niet uitzenden
dat is de wet van respect
deze beelden worden uitgezonden om hem te beschadigen
Alles hangt af van de afspraken die vantevoren zijn gemaakt. Ik vind het wel journalistiek relevant dat een politiek leider breekt bij een vrij softe vraag over onderhandelingen. Maar als er afspraken over zijn gemaakt hoor je het alsnog niet uit te zenden. Zoals je sappige off-the-record opmerkingen ook niet opschrijft.quote:Op zondag 22 december 2024 13:28 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[..]
de vraag is of omtzigt toestemming gegeven heeft om dit uit te zenden
hij zegt toch duidelijk stop
dan bedoelt hij dat heel het intervieuw stop gezet moet worden
dan moet je die beelden in de stop periode niet uitzenden
dat is de wet van respect
deze beelden worden uitgezonden om hem te beschadigen
quote:Op zondag 22 december 2024 13:36 schreef nostra het volgende:
[..]
De man kan moeilijk verwachten dat Nieman het over sjoelen gaat hebben en het verleden het verleden laat. Natuurlijk komen die vragen - en bepaald agressief waren die ook niet; sterker nog, met een heel gemakkelijke opening naar zijn geschetste gedrag te nuanceren.
Als je dat niveau van 'weerstand' en kritiek al niet aankan, dan moet je er gewoon niet gaan zitten, zijn de verhalen ook wel overduidelijk waar en moet hij gewoon lekker wat in de luwte gaan doen.
Dit gebeurt gewoon vaker dat een iemand die geïnterviewd wordt even een pauze of een stop wilquote:Op zondag 22 december 2024 13:39 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Alles hangt af van de afspraken die vantevoren zijn gemaakt. Ik vind het wel journalistiek relevant dat een politiek leider breekt bij een vrij softe vraag over onderhandelingen. Maar als er afspraken over zijn gemaakt hoor je het alsnog niet uit te zenden. Zoals je sappige off-the-record opmerkingen ook niet opschrijft.
Afgelopen maand doodgegooid met belerende teksten van Dilan Yesilgoz over zogenaamde vrijheden en normen en waarden en onze fantastische cultuur en samenleving.quote:Op zondag 22 december 2024 12:58 schreef Koffieplanter het volgende:
Daarna gaat het gesprek over de moeizame formatie. Omtzigt vertelt dat NSC onder andere verregaande maatregelen tegen moslims van tafel kreeg. "Een gevangenisstraf van drie tot vijf jaar op het bezit van een koran." Het verbod op de koran stond in wetsvoorstellen van de PVV, die in januari door Wilders 'in de ijskast werden gezet'. Ook spreekt Omtzigt over 'andere bizarre straffen', zoals een voorstel voor jarenlange celstraffen voor het bezetten van een straat.
Met de beschuldigende vinger hoeven we wat mij betreft niet alleen naar Omtzigt te kijken hoor. De VVD van zelfbenoemd vrijheidsstrijders als Dilan Yesilgoz en Eric van den Burg dreigden niet eens met opstappen in die fase; het klinkt deze 'liberalen' natuurlijk als muziek in de oren om voor iedereen die ze niet zint nieuwe strafmaatregelen te verzinnen.quote:Op zondag 22 december 2024 13:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
En dan ga je gewoon door met de onderhandelingen
Daar zeg je toch nee hier doen we niet aan mee
De VVD zou ik in dat opzicht allang als verloren willen beschouwen.quote:Op zondag 22 december 2024 13:53 schreef VoMy het volgende:
[..]
Met de beschuldigende vinger hoeven we wat mij betreft niet alleen naar Omtzigt te kijken hoor. De VVD van zelfbenoemd vrijheidsstrijders als Dilan Yesilgoz en Eric van den Burg dreigden niet eens met opstappen in die fase; het klinkt deze 'liberalen' natuurlijk als muziek in de oren om voor iedereen die ze niet zint nieuwe strafmaatregelen te verzinnen.
omdat de media in nederland voornamelijk nazi is....quote:Op zondag 22 december 2024 13:59 schreef VoMy het volgende:
Fascinerend dat een emotioneel moment van Pieter Omtzigt wel voor nieuwskoppen en discussie zorgt maar Wilders en Yesilgoz die samen in alle rust overleggen hoe ze Hitlers inzichten over de beperking van de meningsuiting in het openbaar en achter de voordeur het beste tot hun recht kunnen laten komen niet eens meer de wenkbrauwen doet fronsen.
Want het echte probleem is natuurlijk dat Omtzigt een brok in zijn keel kreeg toen hij gevraagd werd naar het lekken van beschadigende, vertrouwelijke informatie over zijn gedrag tijdens die onderhandelingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |