abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215954644
Topic over de Nederlandse politiek

Kabinet Schoof

Bewindslieden

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Formatie
Bureau woordvoering kabinetsformatie
Verslag van verkenner Plasterk
Verslag van informateur Plasterk
Verslag van informateur Putters
Verslag van informateurs Dijkgraaf en Van Zwol
Hoofdlijnenakkoord met financiële bijlages

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
De Hond

[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 24-12-2024 19:51:14 ]
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_215954680
quote:
This is our land, our freedom, our life.
Niet die van Wilders :)

Wilders moet oppleuren naar Israël
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
  zondag 22 december 2024 @ 12:58:16 #3
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215954983
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 12:11 schreef Szura het volgende:
[ x ]
Ach Pieter
Mens toont emotie, het is wat. Het zegt veel over de staat van de Nederlandse journalistiek dat dit hét hoogtepunt is van het interview. Ik vind het veel schokkender dat iemand dit soort dingen de ether ingooit en je dan als partij van goed bestuur denkt 'laat ik daar mijn lot eens aan verbinden!'.

quote:
Daarna gaat het gesprek over de moeizame formatie. Omtzigt vertelt dat NSC onder andere verregaande maatregelen tegen moslims van tafel kreeg. "Een gevangenisstraf van drie tot vijf jaar op het bezit van een koran." Het verbod op de koran stond in wetsvoorstellen van de PVV, die in januari door Wilders 'in de ijskast werden gezet'. Ook spreekt Omtzigt over 'andere bizarre straffen', zoals een voorstel voor jarenlange celstraffen voor het bezetten van een straat.
Waarom is hier niet keihard naar doorgevraagd?
Put these foolish ambitions to rest.
pi_215955032
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 12:58 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Mens toont emotie, het is wat. Het zegt veel over de staat van de Nederlandse journalistiek dat dit hét hoogtepunt is van het interview. Ik vind het veel schokkender dat iemand dit soort dingen de ether ingooit en je dan als partij van goed bestuur denkt 'laat ik daar mijn lot eens aan verbinden!'.
[..]
En dan ga je gewoon door met de onderhandelingen :')

Daar zeg je toch nee hier doen we niet aan mee
pi_215955042
quote:

[..]
[..]
Omdat Rick Nieman nooit echt doorvraagt. Dit was in de basis gewoon weer een gezapig interview en daarmee relatief veilig voor Omtzigt. Die was echt niet naar Buitenhof gekomen.
pi_215955101
quote:
2s.gif Op zondag 22 december 2024 13:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Omdat Rick Nieman nooit echt doorvraagt. Dit was in de basis gewoon weer een gezapig interview en daarmee relatief veilig voor Omtzigt. Die was echt niet naar Buitenhof gekomen.
Omdat Rick Nieman op de PVV stemt
pi_215955111
quote:

[..]
[..]
Kom op zeg. Emotie tonen is prima maar hier is toch nog wel sprake van ongecontroleerde en overtrokken uitingen van emotie op vragen van Nieman die niet heel spannend waren. Hij is duidelijk nog niet hersteld, dus het is een kwestie van tijd voor hij weer gaat uitvallen.

Pieter zou voor zijn eigen gezondheid de conclusie moeten trekken dat de politiek voor hem een giftige omgeving is die zijn herstel in de weg blijft staan.
  zondag 22 december 2024 @ 13:16:43 #8
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215955175
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 13:01 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Vrijheid van godsdienst, vrijheid van meningsuiting en mensenrechten zijn zo 2023.

En dan wel lopen janken dat “ze” onze normen en waarden niet respecteren.

Als er iemand onze normen en waarden niet respecteert dan is het onze polder-fascist wel.
pi_215955185
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 13:08 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Omdat Rick Nieman op de PVV stemt
Dat weet ik niet. Heb meer het idee dat hij vooral van zijn stoel glijdt voor de VVD. Maar goed, erg kritisch wordt het gewoon nooit bij hem.
pi_215955203
quote:
2s.gif Op zondag 22 december 2024 13:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ik denk dat Omtzigt wel woedend zal zijn dat die beelden toch uitgezonden zijn

Die rick niemand geilt op aandacht

wel walgelijk dat ze dit uitgezonden hebben terwijl hij duidelijk zegt dat hij wil stoppen

sensatie is belangrijker dan de persoon in kwestie die toch al kwetsbaar is beschermen

de laatste keer dat we omtzigt in wnl zien vermoed ik zo
pi_215955248
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 13:18 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

wel walgelijk dat ze dit uitgezonden hebben terwijl hij duidelijk zegt dat hij wil stoppen

sensatie is belangrijker dan de persoon in kwestie die toch al kwetsbaar is beschermen

Tja, als je de softe Nieman al niet aankan, dan kan je beter geen enkel interview meer geven. Wel wat ingewikkeld voor een politicus maar het kan…
pi_215955283
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 13:09 schreef Breekfast het volgende:

Pieter zou voor zijn eigen gezondheid de conclusie moeten trekken dat de politiek voor hem een giftige omgeving is die zijn herstel in de weg blijft staan.
Dat vond ik 2 jaar geleden al.
Pieter moet de politiek verlaten, rustig baantje zoeken ---->> functie elders
pi_215955287
quote:

[..]

Zo werkt interviews geven niet hè.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_215955307
quote:

[..]

Ik vind het wel een politiek relevant feit, aangezien het inzicht geeft in hoeverre Omtzigt momenteel kan functioneren als partijleider van een coalitiepartij.

Daarnaast is het niet de taak van Nieman om Omtzigt te beschermen. Als Omtzigt niet in staat is om een standaard interview af te geven dan moet hij voor zichzelf de conclusie trekken dat hij te vroeg weer aan het werk is gegaan.
pi_215955369
quote:
10s.gif Op zondag 22 december 2024 13:23 schreef nostra het volgende:

[..]
Zo werkt interviews geven niet hè.
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 13:24 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Ik vind het wel een politiek relevant feit, aangezien het inzicht geeft in hoeverre Omtzigt momenteel kan functioneren als partijleider van een coalitiepartij.

Daarnaast is het niet de taak van Nieman om Omtzigt te beschermen. Als Omtzigt niet in staat is om een standaard interview af te geven dan moet hij voor zichzelf de conclusie trekken dat hij te vroeg weer aan het werk is gegaan.
de vraag is of omtzigt toestemming gegeven heeft om dit uit te zenden

hij zegt toch duidelijk stop

dan bedoelt hij dat heel het intervieuw stop gezet moet worden

dan moet je die beelden in de stop periode niet uitzenden

dat is de wet van respect

deze beelden worden uitgezonden om hem te beschadigen
pi_215955446
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 13:09 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Kom op zeg. Emotie tonen is prima maar hier is toch nog wel sprake van ongecontroleerde en overtrokken uitingen van emotie op vragen van Nieman die niet heel spannend waren. Hij is duidelijk nog niet hersteld, dus het is een kwestie van tijd voor hij weer gaat uitvallen.

Dit ja, dit land is het ook niet waard om je gezondheid zo door te laten schaden.

Ga lekker opiniestukken en boeken schrijven.
Hell To The Liars
  zondag 22 december 2024 @ 13:33:44 #17
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215955455
quote:
10s.gif Op zondag 22 december 2024 13:21 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tja, als je de softe Nieman al niet aankan, dan kan je beter geen enkel interview meer geven. Wel wat ingewikkeld voor een politicus maar het kan…
Om de (volgens Mart Smeets) beste journalist die we in Nederland ooit gehad hebben te citeren: "If you can't stand the heat, stay out of the kitchen".
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_215955485
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 13:28 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
[..]

De man kan moeilijk verwachten dat Nieman het over sjoelen gaat hebben en het verleden het verleden laat. Natuurlijk komen die vragen - en bepaald agressief waren die ook niet; sterker nog, met een heel gemakkelijke opening naar zijn geschetste gedrag te nuanceren.

Als je dat niveau van 'weerstand' en kritiek al niet aankan, dan moet je er gewoon niet gaan zitten, zijn de verhalen ook wel overduidelijk waar en moet hij gewoon lekker wat in de luwte gaan doen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_215955527
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 13:28 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
[..]

Alles hangt af van de afspraken die vantevoren zijn gemaakt. Ik vind het wel journalistiek relevant dat een politiek leider breekt bij een vrij softe vraag over onderhandelingen. Maar als er afspraken over zijn gemaakt hoor je het alsnog niet uit te zenden. Zoals je sappige off-the-record opmerkingen ook niet opschrijft.
pi_215955673
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2024 13:36 schreef nostra het volgende:

[..]
De man kan moeilijk verwachten dat Nieman het over sjoelen gaat hebben en het verleden het verleden laat. Natuurlijk komen die vragen - en bepaald agressief waren die ook niet; sterker nog, met een heel gemakkelijke opening naar zijn geschetste gedrag te nuanceren.

Als je dat niveau van 'weerstand' en kritiek al niet aankan, dan moet je er gewoon niet gaan zitten, zijn de verhalen ook wel overduidelijk waar en moet hij gewoon lekker wat in de luwte gaan doen.
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2024 13:39 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Alles hangt af van de afspraken die vantevoren zijn gemaakt. Ik vind het wel journalistiek relevant dat een politiek leider breekt bij een vrij softe vraag over onderhandelingen. Maar als er afspraken over zijn gemaakt hoor je het alsnog niet uit te zenden. Zoals je sappige off-the-record opmerkingen ook niet opschrijft.
Dit gebeurt gewoon vaker dat een iemand die geïnterviewd wordt even een pauze of een stop wil

Maar dit is gewoon sensatie om het uit te zenden omdat hij omtzigt een tijdje heeft ziek gemeld

hiermee willen ze duidelijk omtzigt beschadigen om een beeld te vormen dat hij nog steeds niet beter is of onstabiel is als partijleider

schokkender in dat intervieuw is dat wilders allerlei zaken tegen moslims wilde regelen zoals een koran verbod

maar daar wordt niet de nadruk op gelegd
  zondag 22 december 2024 @ 13:50:03 #21
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215955714
quote:
Daarna gaat het gesprek over de moeizame formatie. Omtzigt vertelt dat NSC onder andere verregaande maatregelen tegen moslims van tafel kreeg. "Een gevangenisstraf van drie tot vijf jaar op het bezit van een koran." Het verbod op de koran stond in wetsvoorstellen van de PVV, die in januari door Wilders 'in de ijskast werden gezet'. Ook spreekt Omtzigt over 'andere bizarre straffen', zoals een voorstel voor jarenlange celstraffen voor het bezetten van een straat.
Afgelopen maand doodgegooid met belerende teksten van Dilan Yesilgoz over zogenaamde vrijheden en normen en waarden en onze fantastische cultuur en samenleving.

Maar Pieter Omtzigt moet mensen uit de cel redden waar ze anders ingegooid zouden worden voor het demonstreren op straat of het bezitten van een boek.

Deze passage zou echt groot nieuws moeten zijn maar het grootste deel van Nederland inclusief de gehele parlementaire pers heeft zich allang neergelegd bij het feit dat de regerende partijen met 'vrijheid' uitsluitend 'beperkingen voor andersdenkenden' bedoelen en gaan gewoon mee in de new-speak. Ze willen de gelijkschakeling een stap voor zijn en conformeren nu alvast.
  zondag 22 december 2024 @ 13:53:22 #22
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215955794
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 13:01 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Met de beschuldigende vinger hoeven we wat mij betreft niet alleen naar Omtzigt te kijken hoor. De VVD van zelfbenoemd vrijheidsstrijders als Dilan Yesilgoz en Eric van den Burg dreigden niet eens met opstappen in die fase; het klinkt deze 'liberalen' natuurlijk als muziek in de oren om voor iedereen die ze niet zint nieuwe strafmaatregelen te verzinnen.
  zondag 22 december 2024 @ 13:58:10 #23
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215955900
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 13:53 schreef VoMy het volgende:

[..]
Met de beschuldigende vinger hoeven we wat mij betreft niet alleen naar Omtzigt te kijken hoor. De VVD van zelfbenoemd vrijheidsstrijders als Dilan Yesilgoz en Eric van den Burg dreigden niet eens met opstappen in die fase; het klinkt deze 'liberalen' natuurlijk als muziek in de oren om voor iedereen die ze niet zint nieuwe strafmaatregelen te verzinnen.
De VVD zou ik in dat opzicht allang als verloren willen beschouwen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 22 december 2024 @ 13:59:49 #24
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215955932
Fascinerend dat een emotioneel moment van Pieter Omtzigt wel voor nieuwskoppen en discussie zorgt maar Wilders en Yesilgoz die samen in alle rust overleggen hoe ze Hitlers inzichten over de beperking van de meningsuiting in het openbaar en achter de voordeur het beste tot hun recht kunnen laten komen niet eens meer de wenkbrauwen doet fronsen.

Want het echte probleem is natuurlijk dat Omtzigt een brok in zijn keel kreeg toen hij gevraagd werd naar het lekken van beschadigende, vertrouwelijke informatie over zijn gedrag tijdens die onderhandelingen.
pi_215957361
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 13:59 schreef VoMy het volgende:
Fascinerend dat een emotioneel moment van Pieter Omtzigt wel voor nieuwskoppen en discussie zorgt maar Wilders en Yesilgoz die samen in alle rust overleggen hoe ze Hitlers inzichten over de beperking van de meningsuiting in het openbaar en achter de voordeur het beste tot hun recht kunnen laten komen niet eens meer de wenkbrauwen doet fronsen.

Want het echte probleem is natuurlijk dat Omtzigt een brok in zijn keel kreeg toen hij gevraagd werd naar het lekken van beschadigende, vertrouwelijke informatie over zijn gedrag tijdens die onderhandelingen.
omdat de media in nederland voornamelijk nazi is....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')