Ik hoorde hier laatst nog dat Kennedy juist toegejuicht moest worden omdat de kinderen in de VS zo ziek zijn en het goed zou zijn om dan naar de vaccins te kijken.quote:In de VS zitten de snoepjes vol met gif, omstreden ministerskandidaat wil daar iets aan doen
Niet als Wray pas aan het einde van Biden's termijn ontslag neemt. Trump wordt zoals gewoonlijk weer geen strobreed in de weg gelegd, ook door Wray niet.quote:Op donderdag 12 december 2024 22:52 schreef la_perle_rouge het volgende:
Over “obeing in advance” gesproken: FBI Director Christopher Wray announced he will resign before President-elect Donald Trump takes office next year and before the end of his 10-year-term.
President-elect Trump had named Kash Patel to be Christopher Wray’s replacement even before Wray announced he would be stepping down.
Wray says he made this decision for the good of the FBI.
“I’ve decided the right thing for the bureau is for me to serve until the end of the current administration in January and then step down,” said Wray.
https://www.8newsnow.com/(...)ces-his-resignation/
Betekent dat eigenlijk niet dat Biden nu nog vlug even een FBI-directeur voor 10 jaar mag benoemen?
quote:Op donderdag 12 december 2024 23:52 schreef GarlandBriggs het volgende:
Slap van Wray natuurlijk...misschien vertelt hij nog wel een keer waarom hij echt "moest opstappen"...zal wel bedreigd zijn. (Aanname, ik weet).
Ondertussen wordt Kim Gargoyle in Griekenland gedumpt
https://www.hln.be/buiten(...)over-split~a257d20b/
Nog een schandaal in de maak. Everything Trump Touches Dies, and the best is yet to come! (Ken uw weirde klassiekers...)
Trump vond het ook wel een goed idee om Xi uit te nodigen voor zijn inauguratie (hoe meer 'sterke leiders' aanwezig hoe 'sterker' hij zichzelf waant uiteraard).quote:"All I can say is that if I'm elected President, we will pursue Election Fraudsters at levels never seen before, and they will be sent to prison for long periods of time. We already know who you are. DON'T DO IT! ZUCKERBUCKS, be careful!"
Een schoolvoorbeeld van het (bij voorbaat) buigen voor een autoritaire leiderquote:Op donderdag 12 december 2024 22:52 schreef la_perle_rouge het volgende:
Over “obeying in advance” gesproken: FBI Director Christopher Wray announced he will resign before President-elect Donald Trump takes office next year and before the end of his 10-year-term.
President-elect Trump had named Kash Patel to be Christopher Wray’s replacement even before Wray announced he would be stepping down.
Wray says he made this decision for the good of the FBI.
“I’ve decided the right thing for the bureau is for me to serve until the end of the current administration in January and then step down,” said Wray.
https://www.8newsnow.com/(...)ces-his-resignation/
Erg benieuwd of ook de Republikeinse senatoren weer gaan buigen voor hem bij de confirmation hearings van Trump's ondermaatse kandidaten voor belangrijke posten zoals bv Hegseth.quote:Ben-Ghiat, the author of “Strongmen: Mussolini to the Present,” meanwhile, talked about witnessing a collapse of checks and balances.
“The core definition of authoritarianism is that the executive overwhelms the other branches of government and all checks on power and the situation of the president, or head of state, are removed,” she said.
“This is actually something called personalist rule. It’s a type of authoritarian where you have a very strong one person [...] and the purpose of the party and ultimately government is to solve the legal and financial and other problems of the leader. And so everybody becomes a personal tool to the leader and that’s what is happening now. Everybody is folding to his will,” she said.
Dat de FBI informanten heeft was niet de complottheorie maar dat de FBI de aanval op het Capitool had georganiseerd en dat ze zich onder de meute bevonden en dat klopt dus ook nietquote:Op vrijdag 13 december 2024 06:36 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Het zaakje rond 6 januari stinkt, een volledige pardon voor een ieder die vast zit voor de gebeurtenissen op 6 januari.
Eerst klagen dat het bewaken van het materieel teveel geld kost en als dan aangedragen alternatieve opties uitgevoerd worden is het weer niet goed.quote:Op vrijdag 13 december 2024 06:39 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
En het ondermijnen van de volgende regering gaat uiteraard gewoon verder. Miljarden zijn verspild aan illegale immigratie en nu moet er ineens geld verdient worden met het verkopen van materialen………
Eigenlijk was er maar 1 optie he? Trump's muur moet afgebouwd!quote:GOP officials have complained that too much money has been spent guarding the materials and having contractors wait on "standby" while the border fence was in a holding pattern. It left the administration with the option of storing the materials elsewhere, using them to build the wall, abandoning them, or selling them off.
Some were farmed out to other states to have them build the wall.
"In February 2022, more than 1,700 unused panels were donated by the federal government to Texas to help build Texas Gov. Greg Abbott's state-funded border wall," the Arizona Daily Star reported. It totaled about $6 million in value, a Defense Department spokesman said at the time.
The remainder of the materials became part of an auction, and money was earned back. That fact infuriated Republicans who complained about it last year -- and continue to do so.
Bron
Mooi gratis geld toch? Als het goed is heeft Mexico er oorspronkelijk voor betaald.quote:Op vrijdag 13 december 2024 06:39 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
En het ondermijnen van de volgende regering gaat uiteraard gewoon verder. Miljarden zijn verspild aan illegale immigratie en nu moet er ineens geld verdient worden met het verkopen van materialen………
Dus eigenlijk zeg je dat Biden een smerige oplichter is en dat de Mexicanen eigenaar zijn van dat materiaal en een morele verplichting hebben om de muur af te bouwen?quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:42 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Mooi gratis geld toch? Als het goed is heeft Mexico er oorspronkelijk voor betaald.
Aparte reactie, vier jaar geleden claimde de media dat de volwassenen weer terug waren.quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:48 schreef Szura het volgende:
Geklaag over ondermijning van de volgende regering van degene die de president aanhangt die bij de vorige machtsoverdracht to-taal heeft verzaakt in z’n plichten!!
Dat rechtsen weinig van cynisme begrijpen bewijs je weer met verve.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:05 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg je dat Biden een smerige oplichter is en dat de Mexicanen eigenaar zijn van dat materiaal en een morele verplichting hebben om de muur af te bouwen?
Meh, donateurs ambassadeurs maken ergens is van alle tijden. Het probleem is hooguit dat de donateurs van Trump vaak wappies zijn.quote:Op vrijdag 13 december 2024 01:53 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
Duidelijk de meest gekwalificeerde kandidaat!
Welke ambassadeur die vanuit Nederland ons land vertegenwoordigd heeft donaties gedaan voordat deze de functie kreeg?quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:19 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Meh, donateurs ambassadeurs maken ergens is van alle tijden.
Hetzelfde geld voor de uitspraak “de volwassenen zijn terug” lol.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat rechtsen weinig van cynisme begrijpen bewijs je weer met verve.![]()
Aangezien Mexico de dwang van trump niet opvolgde en dus niets betaald heeft is de rest van je betoog totaal gezwets.
We hebben het toch niet over NLquote:Op vrijdag 13 december 2024 10:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Welke ambassadeur die vanuit Nederland ons land vertegenwoordigd heeft donaties gedaan voordat deze de functie kreeg?
Dat het in de VS wel eens gebeurde is al bizar.
Ik heb alleen plaatjes gezien van opgejutte Maga wappies in het kapitool.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ondermijning van de volgende administratie, dansende transgenders met de tieten ontbloot in het Witte Huis etc etc.
God wat ben ik blij dat die shitshow straks voorbij is.
Zoekt en gij zult vinden……quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb alleen plaatjes gezien van opgejutte Maga wappies in het kapitool.
Heb je voor ons dan wat plaatjes van de dansende transgenders met de tieten ontbloot in het Witte Huis etc etc.?
We hebben het idd niet over nl maar over een democratie waarbij het functioneren van de Amerikaanse democratie door o.a dit soms meer of minder voorkomende nepotisme en cliëntelisme erg bizar is.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:29 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
We hebben het toch niet over NL
Trump doet het uiteraard wel weer in overdreven mate en het zijn vaak rare mensen, maar het is verder toch echt iets van alle tijden:
https://www.npr.org/2020/(...)versies-have-followe
U.S. presidents have a long history of rewarding wealthy political donors with ambassadorships. Many appointees ably take on the work of diplomacy. Some others cause controversy.
Zo werkt het niet zoals ze in de VS zeggen "extraordinary claims require extraordinary evidence"quote:
Buiten het feit dat je onwetend bent over je geweldige president en de toestanden in het Witte Huis ben je ook nog eens lui lol.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zo werkt het niet zoals ze in de VS zeggen "extraordinary claims require extraordinary evidence"
Heb je daar een voorbeeld van?quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:44 schreef Sabata het volgende:
[..]
zegt degene die altijd om voorbeelden zeurt
Toen Trump in het Witte Huis zat weliswaar geen weed of cocaïne, maar gewoon een shitload aan 'stimulerende medicatie', of beter gezegd: speed.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:44 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Buiten het feit dat je onwetend bent over je geweldige president en de toestanden in het Witte Huis ben je ook nog eens lui lol.
[ x ]
Ik weet dat de fatsoensnormen behoorlijk zijn opgeschoven maar zelfs Biden vond dit toch ook wel iets te gortig. Uiteraard pas na dat er kritiek kwam maar goed zo hoort het ook hè in de politiek.
Verder moet ik altijd een beetje lachen om dat eeuwige gezeik uit conservatieve hoek over 'goede zeden'. Die hele Trumpworld bestaat uit smeerlapperige degenerates, maar o jee, als er maar geen transgender een tietje laat zien *clutches pearls*.quote:In January, the Defense Department’s inspector general released a report detailing how the White House Medical Unit during the Trump administration distributed controlled substances with scant oversight and even sloppier record keeping. Investigators repeatedly noted that the unit had ordered thousands and thousands of doses of the stimulant modafinil, which has been used by military pilots for decades to stay alert during long missions.
Bron
Ik kan deze whataboutism wel waarderen want om het veel erger te maken noemen ze dit gewoon speed lol.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Toen Trump in het Witte Huis zat weliswaar geen weed of cocaïne, maar gewoon een shitload aan 'stimulerende medicatie', of beter gezegd: speed.
[..]
Verder moet ik altijd een beetje lachen om dat eeuwige gezeik uit conservatieve hoek over 'goede zeden'. Die hele Trumpworld bestaat uit smeerlapperige degenerates, maar o jee, als er maar geen transgender een tietje laat zien *clutches pearls*.
Rondslingerend materiaal kost alleen maar geld. Prima om dat te verkopen dus.quote:Op vrijdag 13 december 2024 06:39 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Ik vind dat geëmmer over goede zeden vooral geneuzel. Oh noes, een paar blote borsten op het gazon van het Witte Huis! Stop the madness!quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:21 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik kan deze whataboutism wel waarderen want om het veel erger te maken noemen ze dit gewoon speed lol.
Ik vind het ook wel leuk dat je hier claimt dat ik vooral niets moet zeggen over blote transgenders op het gazon van het Witte Huis omdat Trump wel eens een andere vrouw heeft gepakt. Je zou een punt hebben als hij dat op het gazon van het Witte Huis zou doen zo dat iedereen dat kan zien maar dat is uiteraard niet het geval.
Als je een ex gebruiker bent van speed en coke dan weet je dat daar een groot verschil in zit vergeleken met medicinale oppeppers, groetjes van een ex dealer.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind dat geëmmer over goede zeden vooral geneuzel. Oh noes, een paar blote borsten op het gazon van het Witte Huis! Stop the madness!
Verder maak een beetje drugsgebruik mij niet uit, was zelf ook jarenlang een liefhebber. Maar ik heb er wel wat moeite mee dat figuren zoals jij enorm veel drama maken van weed en coke, om vervolgens je schouders op te halen bij het gebruik van medicinale oppeppers. Want als het een medicijn is, dan is er plots niets aan de hand.
Sure, maar het is belachelijk om je enorm op te winden over weed en geen enkele moeite te hebben met het grootverbruik van medicinale oppeppers.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:31 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als je een ex gebruiker bent van speed en coke dan weet je dat daar een groot verschil in zit vergeleken met medicinale oppeppers, groetjes van een ex dealer.
Nope!quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:05 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg je dat Biden een smerige oplichter is en dat de Mexicanen eigenaar zijn van dat materiaal en een morele verplichting hebben om de muur af te bouwen?
Ah daar hebben we meneer 'een kritisch iemand op gezondheid is goed, want nu kijkt er iemand eens naar de zieke kinderen van de VS' weer. Mr. misinformatie op onze site, wat ga je vandaag weer allemaal voor leugens posten? Ah, 6 januari was een hoax, zo kennen we je weer.quote:Op vrijdag 13 december 2024 06:36 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Het zaakje rond 6 januari stinkt, een volledige pardon voor een ieder die vast zit voor de gebeurtenissen op 6 januari.
Laat staan wat Trump jr allemaal tot zich neemt. En wat is er nu in hemelsnaam mis met wiet?quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sure, maar het is belachelijk om je enorm op te winden over weed en geen enkele moeite te hebben met het grootverbruik van medicinale oppeppers.
Da's voor linkse hippies en gekleurden, dus daar moet de 'muh vrijheid' conservatieveling niets van hebben. Liever zouden ze gebruikers op willen sluiten. Je mag god's perfecte creatie nou eenmaal niet gebruiken.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Laat staan wat Trump jr allemaal tot zich neemt. En wat is er nu in hemelsnaam mis met wiet?
Ik hoor trump nog steeds roepen dat hij de verkiezing van 2020 gewonnen had, fatsoensnormen nqleven gelden bij jou alleen voor biden en co?quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:44 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Buiten het feit dat je onwetend bent over je geweldige president en de toestanden in het Witte Huis ben je ook nog eens lui lol.
[ x ]
Ik weet dat de fatsoensnormen behoorlijk zijn opgeschoven maar zelfs Biden vond dit toch ook wel iets te gortig. Uiteraard pas na dat er kritiek kwam maar goed zo hoort het ook hè in de politiek.
Ben jij de Nederlandse George Santos?quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:31 schreef Chivaz het volgende:
[..]
ex gebruiker
groetjes van een ex dealer.
Geen idee wie dat is, maar ik ben niet echt te definiëren. Ik heb echt van alles gedaan in mijn leven en eigenlijk sinds een jaar of 10 ben ik echt een loonslaaf geworden. Huisje, boompje, beestje etc je kent het wel. Lekker burgerlijk op social media beetje zeuren over triviale zaken zoals de Amerikaanse politiek etc etc.quote:Op vrijdag 13 december 2024 14:52 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ben jij de Nederlandse George Santos?
Het ging niet zozeer om wiet of dat halve grammetje coke wat er lag. Het ging om het feit dat fatsoen zogenaamd terug was in het Witte Huis en vervolgens dansen er transgenders met blote tieten op het gazon.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sure, maar het is belachelijk om je enorm op te winden over weed en geen enkele moeite te hebben met het grootverbruik van medicinale oppeppers.
Nou... er zijn boeken over geschreven.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Laat staan wat Trump jr allemaal tot zich neemt. En wat is er nu in hemelsnaam mis met wiet?
Waarbij het geneuzel over wiet ook nogal achterhaald is omdat veel staen al een stuk liberaler wiet beleid hebben als we hier in nl hebben.quote:Op vrijdag 13 december 2024 16:29 schreef KoosVogels het volgende:
Ja, en alcohol helpt je lichaam volledig naar de klote. Mensen worden er agressief van, maken brokken in het verkeer en weet ik het allemaal nog meer.
Maar daar horen we de conservatieve moraalridders nooit over. Nee, alleen drugs are bad, m'kay.
Nogal een foute vergelijking, coke bijvoorbeeld is vele malen verslavender dan alcohol. Hoewel een alcohol verslaving mogelijk meer schade aanricht dan een cokeverslaving is de kans om verslaafd te raken aan coke vele malen groter.quote:Op vrijdag 13 december 2024 16:29 schreef KoosVogels het volgende:
Ja, en alcohol helpt je lichaam volledig naar de klote. Mensen worden er agressief van, maken brokken in het verkeer en weet ik het allemaal nog meer.
Maar daar horen we de conservatieve moraalridders nooit over. Nee, alleen drugs are bad, m'kay.
En die vergelijking gaat op omdat?quote:Op vrijdag 13 december 2024 16:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Om je geheugen even op te frissen wie dat ook alweer was.
Jij altijd netjes aan de appelsap natuurlijk.quote:Op vrijdag 13 december 2024 16:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nogal een foute vergelijking, coke bijvoorbeeld is vele malen verslavender dan alcohol. Hoewel een alcohol verslaving mogelijk meer schade aanricht dan een cokeverslaving is de kans om verslaafd te raken aan coke vele malen groter.
Daar komt nog bij dat met het gebruik van coke je ook meer alcohol gaat consumeren.
Wiet daarentegen is minder verslavend maar het is nog steeds niet goed voor je. Vooral voor de jongeren onder ons kan het gebruik van wiet vervelende gevolgen hebben.
Maar als ik het goed begrijp ben je voor volledige legalisatie van alle drugs want alcohol is immers ook legaal of bedoel je dat niet?
Mijn god....quote:Op vrijdag 13 december 2024 16:31 schreef Kijkertje het volgende:
En polio vaccins zijn ook heel gevaarlijk!
https://bsky.app/profile/nytimes.com/post/3ld6nyss3vk2q
[ afbeelding ]
Het gaat mij niet om het spelletje 'welk middel is slechter', maar om de selectieve verontwaardiging, die je vooral ziet in conservatieve kringen. Drugs zijn verschrikkelijk, maar je hoort ze niet over alcohol.quote:Op vrijdag 13 december 2024 16:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nogal een foute vergelijking, coke bijvoorbeeld is vele malen verslavender dan alcohol. Hoewel een alcohol verslaving mogelijk meer schade aanricht dan een cokeverslaving is de kans om verslaafd te raken aan coke vele malen groter.
Daar komt nog bij dat met het gebruik van coke je ook meer alcohol gaat consumeren.
Wiet daarentegen is minder verslavend maar het is nog steeds niet goed voor je. Vooral voor de jongeren onder ons kan het gebruik van wiet vervelende gevolgen hebben.
Maar als ik het goed begrijp ben je voor volledige legalisatie van alle drugs want alcohol is immers ook legaal of bedoel je dat niet?
Tegenwoordig wel, ik drink nauwelijks alcohol en drugs gebeurt heel soms en dan bedoel ik echt 1 keer per jaar op z’n hoogst.quote:Op vrijdag 13 december 2024 16:44 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Jij altijd netjes aan de appelsap natuurlijk.
En dan te bedenken dat er een user hier constant over gezondheid begint en bij die Kennedy ineens gaat zeggen 'het is heel goed dat er naar de kinderen gekeken wordt, want die zijn ziek in de VS en dan kijk je naar vaccins', terwijl het gif in al het Amerikaanse eten (vooral bij kinderen) bewust wordt genegeerd.quote:
En dus maar verbieden voor anderen ook toch? Of geloof je meer in vrijheid?quote:Op vrijdag 13 december 2024 16:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Tegenwoordig wel, ik drink nauwelijks alcohol en drugs gebeurt heel soms en dan bedoel ik echt 1 keer per jaar op z’n hoogst.
Ik ben op een leeftijd gekomen dat ik gezondheid belangrijker vind dan een avondje plezier waar ik vervolgens 2 dagen last van heb.
Je vind niet dat cocaïne en speed in dat rijtje thuis hoort? Ik heb helaas gezien hoe mensen kapot zijn gegaan aan dat soort middelen. Ik zou geen problemen hebben met het legaliseren van XTC en wiet maar daar blijft het dan ook bij.quote:Op vrijdag 13 december 2024 16:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om het spelletje 'welk middel is slechter', maar om de selectieve verontwaardiging, die je vooral ziet in conservatieve kringen. Drugs zijn verschrikkelijk, maar je hoort ze niet over alcohol.
Mij maakt het verder niet veel uit. We zijn volwassenen, wie zich klem wil zuipen of een lijntje wilt nemen, moet dat vooral doen. Ik ben dus inderdaad voor zoveel mogelijk vrijheid op dat vlak. Ik zou hooguit uitzonderingen maken voor de echt destructieve drugs, zoals crystal en heroïne. Maat zelfs bij dat verbod heb ik mijn twijfels.
Ik heb ook mensen kapot zien gaan aan alcohol. Een vriend van mij bevindt zich in het voorstadium van Korsakov en blijft vrolijk doordrinken. Die zie ik letterlijk voor m'n ogen aftakelen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 16:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je vind niet dat cocaïne en speed in dat rijtje thuis hoort? Ik heb helaas gezien hoe mensen kapot zijn gegaan aan dat soort middelen. Ik zou geen problemen hebben met het legaliseren van XTC en wiet maar daar blijft het dan ook bij.
Een van mijn maten is dood gegaan van de drank na al een behoorlijke tijd constant out te gaan. Zo bleek hij bijvoorbeeld ergens op bezoek te gaan met zijn kind en daar dan bijvoorbeeld 'ik moet even wat uit de auto pakken' om vervolgens compleet out te gaan. Na veel instellingen en ziekenhuisbezoeken overkleedt hij en zijn ouders waren verdrietig, maar ook erg opgelucht omdat ze al een lange tijd zo'n telefoontje verwachtten. Was altijd een goede gozer, lustte al graag wat bier, maar zijn zus overleed en daarna is ie hele dagen gaan drinken.quote:Op vrijdag 13 december 2024 16:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je vind niet dat cocaïne en speed in dat rijtje thuis hoort? Ik heb helaas gezien hoe mensen kapot zijn gegaan aan dat soort middelen. Ik zou geen problemen hebben met het legaliseren van XTC en wiet maar daar blijft het dan ook bij.
Alcohol is sociaal geaccepteerd en lang niet zo verslavend als andere verslavende middelen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 16:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb ook mensen kapot zien gaan aan alcohol. Een vriend van mij bevindt zich in het voorstadium van Korsakov en blijft vrolijk doordrinken. Die zie ik letterlijk voor m'n ogen aftakelen.
Maar niemand die je hoort over het ook maar enigszins beperken van alcohol.
Dus ja, ik ben geen voorstander van verbieden omdat er mensen zijn met slechte ervaringen.
Ik ben het helemaal met je eens, maar het gaat om cultuur en sociale acceptatie. Dat is er helaas niet bij wietgebruik of andere middelen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 17:03 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Een van mijn maten is dood gegaan van de drank na al een behoorlijke tijd constant out te gaan. Zo bleek hij bijvoorbeeld ergens op bezoek te gaan met zijn kind en daar dan bijvoorbeeld 'ik moet even wat uit de auto pakken' om vervolgens compleet out te gaan. Na veel instellingen en ziekenhuisbezoeken overkleedt hij en zijn ouders waren verdrietig, maar ook erg opgelucht omdat ze al een lange tijd zo'n telefoontje verwachtten. Was altijd een goede gozer, lustte al graag wat bier, maar zijn zus overleed en daarna is ie hele dagen gaan drinken.
Veel mensen hebben geprobeerd te helpen, maar drankverslaving is zeer dodelijk. Daar kom je bijna nooit meer uit.
Van mij hoeft ook niet alles gelegaliseerd te worden, ik ben het wel met Koos eens, maar het gaat vooral om de verontwaardiging als het om (soft)drugs gaat. Mijn familie gaat met kerst met elkaar en de kleinkinderen op vakantie, dan staan er tafels vol met drank en dat vinden zij (en ik ook overigens niet) geen probleem in de buurt van kinderen (en nuttigen dat van 's ochtends tot diep in de nacht). Maar als je dan even een blowtje zou roken uit de buurt van kinderen dan zien zij dat alsof je een heroïneverslaafde bent.
Nou, zo dus ook bij conservatief VS, het is prima om je zat te zuipen, je kinderen te slaan, assault rifles te hebben, maar wiet is van de duivel.
Dat moet wat mij betreft veranderen en dan niet dat alcohol ook verboden wordt. Beter goede voorlichting, mensen doen het toch wel.quote:Op vrijdag 13 december 2024 17:05 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens, maar het gaat om cultuur en sociale acceptatie. Dat is er helaas niet bij wietgebruik of andere middelen.
Betere voorlichting qua drugs vind ik helemaal prima. Maar toch blijf ik bij mijn standpunt dat drugs zoals coke, bruin en andere zwaar verslavende en schadelijke middelen verboden moet worden en dat de gebruikers evenals de goedkopers zware straffen moeten krijgen. Echt de schade is niet te overzien als mensen de vrijheid daar in krijgen. Let wel ik ben voor maximale vrijheid maar de bovengenoemde drugs zorgt ervoor dat mensen niet meer zich zelf zijn en op langere termijn niet alleen een gevaar zijn voor zich zelf maar voor de hele maatschappij.quote:Op vrijdag 13 december 2024 17:09 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat moet wat mij betreft veranderen en dan niet dat alcohol ook verboden wordt. Beter goede voorlichting, mensen doen het toch wel.
En daar hebben Vis en ik juist moeite mee, met die selectieve cultuur en acceptatie.quote:Op vrijdag 13 december 2024 17:05 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens, maar het gaat om cultuur en sociale acceptatie. Dat is er helaas niet bij wietgebruik of andere middelen.
Met andere middelen doel ik op wiet en XTC, ik ben nog steeds van mening dat al het andere verboden moet blijven.
Daar valt helaas weinig aan te doen, cultuur verander je niet zomaar. Daar gaan jaren overheen en men moet de voordelen daar van in zien.quote:Op vrijdag 13 december 2024 17:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En daar hebben Vis en ik juist moeite mee, met die selectieve cultuur en acceptatie.
Overigens heeft coke mij juist geholpen om van de drank af te komen. Het was een dankbaar substituut toen ik drank moest laten staan. Maar ik heb mij (gelukkig) nooit verloren in de coke.
Blijft ook link spul, daar heb je gewoon gelijk in. Heb vrienden van een pakketje per week naar een of twee per dag zien gaan. En dan in combinatie met een fles bacardi.quote:Op vrijdag 13 december 2024 18:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Daar valt helaas weinig aan te doen, cultuur verander je niet zomaar. Daar gaan jaren overheen en men moet de voordelen daar van in zien.
Overigens ben je wel redelijk uniek met je coke gebruik. Bij de meeste mensen gaat het precies andersom. Na alchohol wil men gaan snuiven omdat ze zo meer kunnen drinken en relatief nuchter blijven.
Knap van je dat je de coke onder controle heb weten te houden.
Er zijn al aardig wat mensen die er de voordelen van inzien, en cultuur is geen in steen gebeiteld gegeven. Het is overduidelijk dat hoe het nu gaat niet werkt, dan moet je maar tegen de cultuur inzwemmen. Mensen gaan vanzelf om als ze steeds meer voorbeelden van verantwoord gebruik zien. Kun je meteen desinformatie van conservatieven of christenen flink tegenspreken, want dat is onderdeel van die cultuur waar je het over hebt. Als de hele wereld je vertelt dat bepaalde drugs enorm gevaarlijk zijn moet je niet gek opkijken dat dat je wereldbeeld is.quote:Op vrijdag 13 december 2024 18:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Daar valt helaas weinig aan te doen, cultuur verander je niet zomaar. Daar gaan jaren overheen en men moet de voordelen daar van in zien.
Als deze clowns ervoor gaan zorgen dat ze in de VS zoveel mogelijk gaan stoppen met vaccineren, dan heb ik wel een rigoureus idee waar iemand als Trump (en zijn aanhangers & fans) begrip voor kunnen hebben: een inreisverbod voor Amerikanen in de hele EU.quote:Op vrijdag 13 december 2024 16:31 schreef Kijkertje het volgende:
En polio vaccins zijn ook heel gevaarlijk!
https://bsky.app/profile/nytimes.com/post/3ld6nyss3vk2q
[ afbeelding ]
Dit is leuk, maar ik zou dit geen 'wild verhaal' noemen. Als deze grote vriend blijkbaar 'seksueel misbruik' in plaats van 'verkrachting' had gezegd was er helemaal niks aan het handje geweest, dus een echte win is dit verhaal ook niet.quote:Op zondag 15 december 2024 08:02 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Ik vind de pro actieve houding van Trump en zijn team met betrekking tot de liegende pers wel erg fijn. De meest wilde ongefundeerde verhalen werden in 2015 tot 2020 zonder enige schaamte gepubliceerd om vervolgens daarna door de media persoonlijkheden herhaalt te worden op TV.
Dat spelletje zal nu niet meer zo makkelijk gaan en dat is maar goed ook.
Morgen Michiel Vos aan talkshowtafels.quote:Op zaterdag 14 december 2024 23:32 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)t-nieuwe-heup-na-val
Nancy Pelosi krijgt dus wel een nieuwe heup
Misschien kunnen Maga adapten hier weer eens over fatsoensnormen beginnen hoe die opgeschoven zijn en blijkbaar seksueel misbruik heel fatsoenlijk is in maga land.quote:Op zondag 15 december 2024 09:24 schreef Arcee het volgende:
Mooi dat MAGA en rechtse media nu trots de overwinning komen melden dat Trump aansprakelijk is gesteld voor seksueel misbruik.
quote:I have a partner who will always do little things to surprise me but today he sent me flowers because it’s the anniversary of George W. Bush getting a shoe thrown at him. I told him months ago that I considered it a holiday. Never had someone pay attention to my nonsense before.
Geld verdienen over de rug van zijn eigen moeke. Wat een schandebakker.quote:Op zondag 15 december 2024 09:11 schreef loveli het volgende:
[..]
Morgen Michiel Vos aan talkshowtafels.
Het is wel een buitengewoon slappe actie van ABCquote:Op zondag 15 december 2024 08:16 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dit is leuk, maar ik zou dit geen 'wild verhaal' noemen. Als deze grote vriend blijkbaar 'seksueel misbruik' in plaats van 'verkrachting' had gezegd was er helemaal niks aan het handje geweest, dus een echte win is dit verhaal ook niet.
Geheel ongelijk heeft Biden niet, maar hij vergeet wel even dat er niet zoiets is als de Verenigde Staten van Europa en dat het voor een relatief klein land best lastig is om je te mengen in een burgeroorlog.quote:Op zondag 15 december 2024 19:20 schreef Droopie het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Ik had deze nog nooit gezien?
Zo is het wel duidelijk hoe de gemiddelde amerikaan over Europa denkt.
Dat is heel wat beter inderdaad dan geld verdienen over de rug van arme mensen in de VS.quote:Op zondag 15 december 2024 11:57 schreef Rnie het volgende:
[..]
Geld verdienen over de rug van zijn eigen moeke. Wat een schandebakker.
Je zou alleen wel hopen dat die mensen ook iets verstandiger zouden zijn en niet steeds weer zouden trappen in de verkiezingscampagne van de oplichter des vaderlands.quote:Op zondag 15 december 2024 23:17 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat is heel wat beter inderdaad dan geld verdienen over de rug van arme mensen in de VS.
Kijk eens aan, zelfs de WaPo durft het nu aan om de waarheid (nou ja, een versie daarvan) te vertellen over dit onderwerp.quote:Look to science, not law, for real answers on youth gender medicine
The Supreme Court will rule on Tennessee’s puberty blocker ban. Science should have settled the issue first.
December 15, 2024 at 2:18 p.m. ESTYesterday at 2:18 p.m. EST
The Biden Justice Department on Dec. 4 challenged before the Supreme Court a Tennessee law that bans the use of puberty blockers and hormones for gender-transition treatments in minors on the grounds that it unlawfully discriminates based on sex.
The court’s decision will be consequential in the 24 states with these restrictions, but it won’t resolve the crux of the debate over pediatric gender medicine: whether, as the plaintiffs argued, the treatments can be lifesaving or, as some global health authorities have determined, the evidence is too thin to conclude that they are beneficial and the risks are not well-understood.
This unresolved dispute is why Tennessee has a colorable claim before the court; it would be ludicrous to suggest that patients have a civil right to be harmed by ineffective medical interventions — and, likewise, unconscionable for Tennessee to deny a treatment that improves patient lives, even if the state did so with majestic impartiality. The issue is subject to legal dispute in part because the medical questions have not been properly resolved.
Multiple European health authorities have reviewed the available evidence and concluded that it was “very low certainty,” “lacking” and “limited by methodological weaknesses.” Last week, Britain banned the use of puberty blockers indefinitely due to safety concerns.
“Children’s healthcare must always be evidence-led,” British Health and Social Care Secretary Wes Streeting said in a press release. “The independent expert Commission on Human Medicines found that the current prescribing and care pathway for gender dysphoria and incongruence presents an unacceptable safety risk for children and young people.”
The uncertainty is the result of scientists’ failure to study these treatments slowly and systematically as they developed them. Early studies from a Dutch clinic seemed to show promising results, but the research started with only 70 patients (dropping to 55 in a follow-up study) and no control group. Treatment results that look impressive in small groups often vanish when larger groups are studied. That’s why the Food and Drug Administration generally requires large, randomized controlled trials of drugs: to ensure that encouraging initial results aren’t mere statistical noise.
Conducting gold-standard medical research on gender-transition treatment was never going to be easy; it would have been obvious to those in any control group that they were getting placebos, making it impossible to conduct a “double-blind” study. Yet researchers could and should have used randomized control groups, gradually expanding a patient population enrolled in systematic clinical research, to rigorously assess effectiveness, refine treatment protocols, and — crucially — improve their ability to tell which patients benefit, since at least some patients who transitioned later experience regret and suffer the fate the treatments were supposed to avoid: a body that doesn’t match their gender identity.
Yet as other doctors began copying the Dutch, clinical practice outraced the research, especially as treatment protocols rapidly evolved. A British study attempting to replicate the Dutch researchers’ success with puberty blockers “identified no changes in psychological function” among those treated.
Some clinicians appear reluctant to publish findings that don’t show strong benefits. The British lackluster results were published nine years after the study began, after Britain’s High Court ruled that children younger than 16 were unlikely to be able to form informed consent to such treatments. Internal communications from the World Professional Association for Transgender Health suggest that the group tried to interfere with a review commissioned from a team of researchers at Johns Hopkins University.
Johanna Olson-Kennedy, medical director of the Center for Transyouth Health and Development at Children’s Hospital of Los Angeles, told the New York Times that a government-funded study of puberty blockers she helped conduct, which started in 2015, had not found mental health improvements, and those results hadn’t been published because more time was needed to ensure the research wouldn’t be “weaponized.” Medical progress is impossible unless null or negative results are published as promptly as positive ones.
The failure to adequately assess these treatments gives Tennessee reason to worry about them — and legal room to restrict them. We have serious reservations when states make decisions about minors’ medical care, rather than leaving them to parents. But in the absence of clear data — and with the possibility of significant publication bias or researchers massaging their results — parents might not have adequate information.
No matter how the court rules, though, the federal government should supply the missing evidence at the heart of this dispute. Randomized trials would be best, though harder to pull off now, since children who are placed in a control group might drop out and seek blockers and hormones elsewhere. Congress should nevertheless fund new research of maximum possible rigor, overseen by scientists who are not gender medicine practitioners. Those studies should set timetables and specify the outcomes to be studied in advance to avoid the risk that researchers will pick and choose what to show the public. Children with gender dysphoria deserve clearer answers.
Hypocrisie ten top.quote:Op maandag 16 december 2024 14:48 schreef MoreDakka het volgende:
https://www.washingtonpos(...)trans-supreme-court/
[..]
Kijk eens aan, zelfs de WaPo durft het nu aan om de waarheid (nou ja, een versie daarvan) te vertellen over dit onderwerp.
Wat? Wie is er hypocriet en wat hebben die andere dingen hier in vredesnaam mee te maken?quote:Op maandag 16 december 2024 15:11 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hypocrisie ten top.En ondertussen ook weigeren wat te doen aan mileu, vervuiling, bestrijdingsmiddelen, ongure mijnbouw praktijken en dat soort zaken.
Dat weet jij bestquote:Op maandag 16 december 2024 15:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat? Wie is er hypocriet en wat hebben die andere dingen hier in vredesnaam mee te maken?
quote:Op maandag 16 december 2024 15:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee waar je het over hebt.
Volgens wat ik kan vinden op internet werken puberteitsblokkers juist om kinderen minder lang te maken.quote:Op maandag 16 december 2024 17:41 schreef speknek het volgende:
De vraag is ook wat je ermee wil bewijzen (dit is vooral een retorische vraag). Puberteitsblokkers werken, want die worden al decennia voorgeschreven om kleine kinderen vijf tot tien centimeter langer te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |