abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215858728
Ja, en alcohol helpt je lichaam volledig naar de klote. Mensen worden er agressief van, maken brokken in het verkeer en weet ik het allemaal nog meer.

Maar daar horen we de conservatieve moraalridders nooit over. Nee, alleen drugs are bad, m'kay.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_215858746
En polio vaccins zijn ook heel gevaarlijk!

https://bsky.app/profile/nytimes.com/post/3ld6nyss3vk2q

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_215858803
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 15:35 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Geen idee wie dat is.
Om je geheugen even op te frissen wie dat ook alweer was.

^O^
pi_215858810
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 16:29 schreef KoosVogels het volgende:
Ja, en alcohol helpt je lichaam volledig naar de klote. Mensen worden er agressief van, maken brokken in het verkeer en weet ik het allemaal nog meer.

Maar daar horen we de conservatieve moraalridders nooit over. Nee, alleen drugs are bad, m'kay.
Waarbij het geneuzel over wiet ook nogal achterhaald is omdat veel staen al een stuk liberaler wiet beleid hebben als we hier in nl hebben. :D
pi_215858820
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 16:29 schreef KoosVogels het volgende:

Nogal een foute vergelijking, coke bijvoorbeeld is vele malen verslavender dan alcohol. Hoewel een alcohol verslaving mogelijk meer schade aanricht dan een cokeverslaving is de kans om verslaafd te raken aan coke vele malen groter.
Daar komt nog bij dat met het gebruik van coke je ook meer alcohol gaat consumeren.
Wiet daarentegen is minder verslavend maar het is nog steeds niet goed voor je. Vooral voor de jongeren onder ons kan het gebruik van wiet vervelende gevolgen hebben.
Maar als ik het goed begrijp ben je voor volledige legalisatie van alle drugs want alcohol is immers ook legaal of bedoel je dat niet?
  vrijdag 13 december 2024 @ 16:42:23 #56
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215858825
:') |:( :|W

We gaan weer terug de tijd in. Je moet eens weten wat alcohol allemaal aanricht voor ellende, dat vele malen erger is, maar alcohol is nog steeds prima....

'Freedom!'
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_215858836
quote:
En die vergelijking gaat op omdat?
  vrijdag 13 december 2024 @ 16:44:33 #58
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215858843
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 16:42 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nogal een foute vergelijking, coke bijvoorbeeld is vele malen verslavender dan alcohol. Hoewel een alcohol verslaving mogelijk meer schade aanricht dan een cokeverslaving is de kans om verslaafd te raken aan coke vele malen groter.
Daar komt nog bij dat met het gebruik van coke je ook meer alcohol gaat consumeren.
Wiet daarentegen is minder verslavend maar het is nog steeds niet goed voor je. Vooral voor de jongeren onder ons kan het gebruik van wiet vervelende gevolgen hebben.
Maar als ik het goed begrijp ben je voor volledige legalisatie van alle drugs want alcohol is immers ook legaal of bedoel je dat niet?
Jij altijd netjes aan de appelsap natuurlijk.

Maar meneer 'gezondheid', we hebben het over wiet, jij komt met coke aanzetten. Alcohol is vele malen slechter voor je lichaam dan wiet. En van mij mag je gewoon alcohol drinken hoor, ik drink zelf geen druppel. Maar dat verbieden van dingen is wel erg selectief.
pi_215858870
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 december 2024 16:31 schreef Kijkertje het volgende:

[ afbeelding ]
Mijn god....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_215858875
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 16:42 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het gaat mij niet om het spelletje 'welk middel is slechter', maar om de selectieve verontwaardiging, die je vooral ziet in conservatieve kringen. Drugs zijn verschrikkelijk, maar je hoort ze niet over alcohol.

Mij maakt het verder niet veel uit. We zijn volwassenen, wie zich klem wil zuipen of een lijntje wilt nemen, moet dat vooral doen. Ik ben dus inderdaad voor zoveel mogelijk vrijheid op dat vlak. Ik zou hooguit uitzonderingen maken voor de echt destructieve drugs, zoals crystal en heroïne. Maat zelfs bij dat verbod heb ik mijn twijfels.
pi_215858889
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 16:44 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Jij altijd netjes aan de appelsap natuurlijk.
Tegenwoordig wel, ik drink nauwelijks alcohol en drugs gebeurt heel soms en dan bedoel ik echt 1 keer per jaar op z’n hoogst.
Ik ben op een leeftijd gekomen dat ik gezondheid belangrijker vind dan een avondje plezier waar ik vervolgens 2 dagen last van heb.
  vrijdag 13 december 2024 @ 16:48:20 #62
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215858890
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 december 2024 16:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Mijn god....
En dan te bedenken dat er een user hier constant over gezondheid begint en bij die Kennedy ineens gaat zeggen 'het is heel goed dat er naar de kinderen gekeken wordt, want die zijn ziek in de VS en dan kijk je naar vaccins', terwijl het gif in al het Amerikaanse eten (vooral bij kinderen) bewust wordt genegeerd.
  vrijdag 13 december 2024 @ 16:48:54 #63
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215858900
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 16:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Tegenwoordig wel, ik drink nauwelijks alcohol en drugs gebeurt heel soms en dan bedoel ik echt 1 keer per jaar op z’n hoogst.
Ik ben op een leeftijd gekomen dat ik gezondheid belangrijker vind dan een avondje plezier waar ik vervolgens 2 dagen last van heb.
En dus maar verbieden voor anderen ook toch? Of geloof je meer in vrijheid?
pi_215858907
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 16:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Het gaat mij niet om het spelletje 'welk middel is slechter', maar om de selectieve verontwaardiging, die je vooral ziet in conservatieve kringen. Drugs zijn verschrikkelijk, maar je hoort ze niet over alcohol.

Mij maakt het verder niet veel uit. We zijn volwassenen, wie zich klem wil zuipen of een lijntje wilt nemen, moet dat vooral doen. Ik ben dus inderdaad voor zoveel mogelijk vrijheid op dat vlak. Ik zou hooguit uitzonderingen maken voor de echt destructieve drugs, zoals crystal en heroïne. Maat zelfs bij dat verbod heb ik mijn twijfels.
Je vind niet dat cocaïne en speed in dat rijtje thuis hoort? Ik heb helaas gezien hoe mensen kapot zijn gegaan aan dat soort middelen. Ik zou geen problemen hebben met het legaliseren van XTC en wiet maar daar blijft het dan ook bij.
pi_215858928
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 16:49 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je vind niet dat cocaïne en speed in dat rijtje thuis hoort? Ik heb helaas gezien hoe mensen kapot zijn gegaan aan dat soort middelen. Ik zou geen problemen hebben met het legaliseren van XTC en wiet maar daar blijft het dan ook bij.
Ik heb ook mensen kapot zien gaan aan alcohol. Een vriend van mij bevindt zich in het voorstadium van Korsakov en blijft vrolijk doordrinken. Die zie ik letterlijk voor m'n ogen aftakelen.

Maar niemand die je hoort over het ook maar enigszins beperken van alcohol.

Dus ja, ik ben geen voorstander van verbieden omdat er mensen zijn met slechte ervaringen.
  vrijdag 13 december 2024 @ 17:03:26 #66
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215859031
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 16:49 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Een van mijn maten is dood gegaan van de drank na al een behoorlijke tijd constant out te gaan. Zo bleek hij bijvoorbeeld ergens op bezoek te gaan met zijn kind en daar dan bijvoorbeeld 'ik moet even wat uit de auto pakken' om vervolgens compleet out te gaan. Na veel instellingen en ziekenhuisbezoeken overkleedt hij en zijn ouders waren verdrietig, maar ook erg opgelucht omdat ze al een lange tijd zo'n telefoontje verwachtten. Was altijd een goede gozer, lustte al graag wat bier, maar zijn zus overleed en daarna is ie hele dagen gaan drinken.

Veel mensen hebben geprobeerd te helpen, maar drankverslaving is zeer dodelijk. Daar kom je bijna nooit meer uit.

Van mij hoeft ook niet alles gelegaliseerd te worden, ik ben het wel met Koos eens, maar het gaat vooral om de verontwaardiging als het om (soft)drugs gaat. Mijn familie gaat met kerst met elkaar en de kleinkinderen op vakantie, dan staan er tafels vol met drank en dat vinden zij (en ik ook overigens niet) geen probleem in de buurt van kinderen (en nuttigen dat van 's ochtends tot diep in de nacht). Maar als je dan even een blowtje zou roken uit de buurt van kinderen dan zien zij dat alsof je een heroïneverslaafde bent.

Nou, zo dus ook bij conservatief VS, het is prima om je zat te zuipen, je kinderen te slaan, assault rifles te hebben, maar wiet is van de duivel.
pi_215859038
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 16:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik heb ook mensen kapot zien gaan aan alcohol. Een vriend van mij bevindt zich in het voorstadium van Korsakov en blijft vrolijk doordrinken. Die zie ik letterlijk voor m'n ogen aftakelen.

Maar niemand die je hoort over het ook maar enigszins beperken van alcohol.

Dus ja, ik ben geen voorstander van verbieden omdat er mensen zijn met slechte ervaringen.
Alcohol is sociaal geaccepteerd en lang niet zo verslavend als andere verslavende middelen.
Daarom is men geneigd om de gevaren van alcohol gebruik te bagatelliseren. Je hebt een punt dat we alcohol ook als een drug moeten benaderen maar dat gaat gewoon niet gebeuren. Alcohol gebruik zit gebakken in onze cultuur dus elke vergelijking en of discussie hier over is bij voorbaat zinloos.
pi_215859050
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 17:03 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Een van mijn maten is dood gegaan van de drank na al een behoorlijke tijd constant out te gaan. Zo bleek hij bijvoorbeeld ergens op bezoek te gaan met zijn kind en daar dan bijvoorbeeld 'ik moet even wat uit de auto pakken' om vervolgens compleet out te gaan. Na veel instellingen en ziekenhuisbezoeken overkleedt hij en zijn ouders waren verdrietig, maar ook erg opgelucht omdat ze al een lange tijd zo'n telefoontje verwachtten. Was altijd een goede gozer, lustte al graag wat bier, maar zijn zus overleed en daarna is ie hele dagen gaan drinken.

Veel mensen hebben geprobeerd te helpen, maar drankverslaving is zeer dodelijk. Daar kom je bijna nooit meer uit.

Van mij hoeft ook niet alles gelegaliseerd te worden, ik ben het wel met Koos eens, maar het gaat vooral om de verontwaardiging als het om (soft)drugs gaat. Mijn familie gaat met kerst met elkaar en de kleinkinderen op vakantie, dan staan er tafels vol met drank en dat vinden zij (en ik ook overigens niet) geen probleem in de buurt van kinderen (en nuttigen dat van 's ochtends tot diep in de nacht). Maar als je dan even een blowtje zou roken uit de buurt van kinderen dan zien zij dat alsof je een heroïneverslaafde bent.

Nou, zo dus ook bij conservatief VS, het is prima om je zat te zuipen, je kinderen te slaan, assault rifles te hebben, maar wiet is van de duivel.
Ik ben het helemaal met je eens, maar het gaat om cultuur en sociale acceptatie. Dat is er helaas niet bij wietgebruik of andere middelen.

Met andere middelen doel ik op wiet en XTC, ik ben nog steeds van mening dat al het andere verboden moet blijven.
  vrijdag 13 december 2024 @ 17:09:10 #69
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215859083
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 17:05 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik ben het helemaal met je eens, maar het gaat om cultuur en sociale acceptatie. Dat is er helaas niet bij wietgebruik of andere middelen.
Dat moet wat mij betreft veranderen en dan niet dat alcohol ook verboden wordt. Beter goede voorlichting, mensen doen het toch wel.
pi_215859148
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 17:09 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat moet wat mij betreft veranderen en dan niet dat alcohol ook verboden wordt. Beter goede voorlichting, mensen doen het toch wel.
Betere voorlichting qua drugs vind ik helemaal prima. Maar toch blijf ik bij mijn standpunt dat drugs zoals coke, bruin en andere zwaar verslavende en schadelijke middelen verboden moet worden en dat de gebruikers evenals de goedkopers zware straffen moeten krijgen. Echt de schade is niet te overzien als mensen de vrijheid daar in krijgen. Let wel ik ben voor maximale vrijheid maar de bovengenoemde drugs zorgt ervoor dat mensen niet meer zich zelf zijn en op langere termijn niet alleen een gevaar zijn voor zich zelf maar voor de hele maatschappij.
pi_215859302
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 17:05 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Met andere middelen doel ik op wiet en XTC, ik ben nog steeds van mening dat al het andere verboden moet blijven.
En daar hebben Vis en ik juist moeite mee, met die selectieve cultuur en acceptatie.

Overigens heeft coke mij juist geholpen om van de drank af te komen. Het was een dankbaar substituut toen ik drank moest laten staan. Maar ik heb mij (gelukkig) nooit verloren in de coke.
pi_215859768
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 17:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
En daar hebben Vis en ik juist moeite mee, met die selectieve cultuur en acceptatie.

Overigens heeft coke mij juist geholpen om van de drank af te komen. Het was een dankbaar substituut toen ik drank moest laten staan. Maar ik heb mij (gelukkig) nooit verloren in de coke.
Daar valt helaas weinig aan te doen, cultuur verander je niet zomaar. Daar gaan jaren overheen en men moet de voordelen daar van in zien.
Overigens ben je wel redelijk uniek met je coke gebruik. Bij de meeste mensen gaat het precies andersom. Na alchohol wil men gaan snuiven omdat ze zo meer kunnen drinken en relatief nuchter blijven.
Knap van je dat je de coke onder controle heb weten te houden.
pi_215859884
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:22 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Daar valt helaas weinig aan te doen, cultuur verander je niet zomaar. Daar gaan jaren overheen en men moet de voordelen daar van in zien.
Overigens ben je wel redelijk uniek met je coke gebruik. Bij de meeste mensen gaat het precies andersom. Na alchohol wil men gaan snuiven omdat ze zo meer kunnen drinken en relatief nuchter blijven.
Knap van je dat je de coke onder controle heb weten te houden.
Blijft ook link spul, daar heb je gewoon gelijk in. Heb vrienden van een pakketje per week naar een of twee per dag zien gaan. En dan in combinatie met een fles bacardi.

Goed dat jij inmiddels een onthouder bent. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad dat ik alcohol vaarwel heb gezegd.
pi_215861395
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:22 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Er zijn al aardig wat mensen die er de voordelen van inzien, en cultuur is geen in steen gebeiteld gegeven. Het is overduidelijk dat hoe het nu gaat niet werkt, dan moet je maar tegen de cultuur inzwemmen. Mensen gaan vanzelf om als ze steeds meer voorbeelden van verantwoord gebruik zien. Kun je meteen desinformatie van conservatieven of christenen flink tegenspreken, want dat is onderdeel van die cultuur waar je het over hebt. Als de hele wereld je vertelt dat bepaalde drugs enorm gevaarlijk zijn moet je niet gek opkijken dat dat je wereldbeeld is.
What Would Goku Do
pi_215863929
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 december 2024 16:31 schreef Kijkertje het volgende:

[ afbeelding ]
Als deze clowns ervoor gaan zorgen dat ze in de VS zoveel mogelijk gaan stoppen met vaccineren, dan heb ik wel een rigoureus idee waar iemand als Trump (en zijn aanhangers & fans) begrip voor kunnen hebben: een inreisverbod voor Amerikanen in de hele EU.
Ik doe het ff rustig aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')