Persco om 15.00 uurquote:In een portiekflat in Den Haag woedt zaterdagmorgen een zeer grote brand na een explosie. Op beelden is te zien dat de gevel van enkele woningen is weggevaagd. Hulpdiensten zijn bezig met het zoeken en redden van mensen in het pand.
En 1 iemand levend onder het puin vandaan gehaald!quote:
Dicht bij elkaar gevonden, was mijn indruk. Men leek op 1 plek bezig, voor een iemand kwam infuus & dergelijke, voor de ander een lijkkist.quote:Op zaterdag 7 december 2024 18:18 schreef Vicky het volgende:
[..]
En 1 iemand levend onder het puin vandaan gehaald!
Ik gok de levende persoonquote:
Verschrikkelijk!quote:Op zaterdag 7 december 2024 18:21 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dicht bij elkaar gevonden, was mijn indruk. Men leek op 1 plek bezig, voor een iemand kwam infuus & dergelijke, voor de ander een lijkkist.
Dat lijkt mij ook. Een stoffelijk overschot aan het zuurstof brengen, lijkt mij wat optimistisch.quote:
Wat heeft dit met kinderen te maken?quote:Op zaterdag 7 december 2024 18:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De getroffen woningen zijn overigens particulier eigendom. Dus géén sociale woningbouw. Dus ook geen sprake van "mensen die toch al niets hebben". Bron: nieuwe liveblog Omroep West.
Dit heeft te maken met je post van vanmiddag over "arme mensen die toch al niets hebben"..quote:Op zaterdag 7 december 2024 18:31 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Wat heeft dit met kinderen te maken?
Uren geleden, toen was er nog amper wat bekend.quote:Op zaterdag 7 december 2024 18:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dit heeft te maken met je post van vanmiddag over "arme mensen die toch al niets hebben"..
Dus je geeft toe dat je toen maar wat riep?quote:Op zaterdag 7 december 2024 18:33 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Uren geleden, toen was er nog amper wat bekend.
Opvolger van de BX. Zie ik soms ook nog wel rondrijden, die Citroenenquote:Op zaterdag 7 december 2024 18:18 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Xantia, fenomenale auto als V6
Het ziet er wel uit als een pauperbuurt, maar goed onthouden.quote:Op zaterdag 7 december 2024 18:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dus je geeft toe dat je toen maar wat riep?
Goh echt joh? ik denk dat de meeste mensen liever eerst 20 uur kreperenquote:Op zaterdag 7 december 2024 18:28 schreef halfway het volgende:
Als mij zoiets overkomt hoop ik meteen dood te zijn en niet uren of dagen onder het puin te liggen.
Wat zijn dit voor rare gifjesquote:Op zaterdag 7 december 2024 18:38 schreef HiDiHo het volgende:
Aangrijpend verhaal van Robert die het meisje hoorde schreeuwen en hulp wou bieden maar niet kon en mocht.
[ afbeelding ]
Schijnt een broodje aap verhaal te zijn, er lagen geen kinderen onder het puinquote:Op zaterdag 7 december 2024 18:38 schreef HiDiHo het volgende:
Aangrijpend verhaal van Robert die het meisje hoorde schreeuwen en hulp wou bieden maar niet kon en mocht.
[ afbeelding ]
Is gewoon EenVandaag hoorquote:
je bent niet bepaald goed in vragen beantwoorden he?quote:Op zaterdag 7 december 2024 18:36 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Het ziet er wel uit als een pauperbuurt, maar goed onthouden.
Ja, wel dusquote:Op zaterdag 7 december 2024 18:40 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Schijnt een broodje aap verhaal te zijn, er lagen geen kinderen onder het puin
Is gewoon een capture van een interview met Robert op normale snelheidquote:Op zaterdag 7 december 2024 18:42 schreef mschol het volgende:
[..]
versneld afgespeeld en raar geknipt
Het feit dat hij geen kinderen kon horen huilen, wil niet zeggen dat hij wat hij hoorde, zo geïnterpreteerd heeft.quote:Op zaterdag 7 december 2024 18:40 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Bron: Omroep Westquote:18.40 uur: Aantal vermisten onbekend
De politie zegt niet te weten hoeveel mensen er op dit moment vermist worden. Een woordvoerder bevestigt dat het aantal slachtoffers op acht staat: vier doden en vier gewonden. De identiteit van de overledenen is nog niet vastgesteld.
De zoektocht naar slachtoffers onder het puin gaat door. 'Dat gebeurt onder zware omstandigheden. De regen en kou speelt parten. Maar iedereen is gemotiveerd en werkt hard om alles goed te onderzoeken', aldus de politiewoordvoerder.
En zo te zien al de zoveelste keer dat hij het vertelt, en inmiddels denkt hij dat hij Freek Vonk is.quote:Op zaterdag 7 december 2024 18:44 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Is gewoon een capture van een interview met Robert op normale snelheid
nou enquote:Op zaterdag 7 december 2024 18:52 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Overigens zien die woningen er wel uit alsof het oorspronkelijk wel sociale huurwoningen waren. Mogelijk zijn ze door de woningcorporatie voor een zacht prijsje aan de bewoners verkocht.
Neequote:Op zaterdag 7 december 2024 18:53 schreef roos94 het volgende:
Maar is er nou al iets bekend over oorzaak?
quote:Op zaterdag 7 december 2024 18:57 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Verder niets.
Dit was gewoon mijn bijdrage aan de discussie wat voor woningen het waren.
Waarom?quote:Op zaterdag 7 december 2024 18:38 schreef superniger het volgende:
Erg ongepast al die kerstbomen bij Boulevard.
Hou het nieuws in de gaten.quote:Op zaterdag 7 december 2024 18:36 schreef yessie234 het volgende:
Is er al iets meer duidelijk over de toedracht? Wanneer gaat van Zaanen follow up geven, is dat al bekend?
Dat doen ze wel vaker.quote:Op zaterdag 7 december 2024 17:56 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ze zoeken dus naar pricacy schendende camera's.
Dat maakt een onervaren VVE verantwoordelijk voor zaken waar ze geen verstand van hebben.quote:
Waar héb je het over?quote:Op zaterdag 7 december 2024 19:06 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Dat maakt een onervaren VVE verantwoordelijk voor zaken waar ze geen verstand van hebben.
Dus dat is lekker makkelijk afschuiven straks
Vanwaar al die gifjes steeds?quote:Op zaterdag 7 december 2024 18:38 schreef HiDiHo het volgende:
[ afbeelding ]
"Ik hoorde die klap natuurlijk en het leek wel of er een bom aan het vallen was want ik hoorde een klap. Ik kijk naar buiten en zag het vuur en alles. En door mijn reactie heen klop ik eerst bij de buren aan naast me en kijk of alles goed was want ik realiseer me misschien zijn alle ramen van ons ik hoorde zo'n klap."
"Dat vuur was aan het opladen en ik hoor een meisje gillen daartussen van 'help, help' Dus ik sta daar zo maar door die vlammen en doen. Ik zeg 'hoor je me?' Ja zegt ze 'ik hoor je'. Dus help, help. Ik zeg 'Kun je me zien?' Toen zei ze ook ja. Maar door die vlammen en rook en door de sirenes kon ik haar niet meer horen. Dus ik wordt weggetrokken want ik stond voor me eigen leven daar want het dak hing erbij. Ik wou er alsnog ingaan maar je ziet wat voor ravage het is dus dat had ik niet overleefd. Ik hoop dat het meisje goed is."
quote:
quote:
Burgers en bedrijven kunnen zich voor datzelfde doel ook vrijwillig aanmelden bij het 'Camera in Beeld'-systeem van de politie.quote:Op zaterdag 7 december 2024 19:06 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dat doen ze wel vaker.
Een aantal jaren geleden kwamen ze bij mijn werk (aan een hoofd-straat in de gemeente) zelfs actief inventariseren of er camera's aan de buitenzijde van het pand waren, in hoeverre de openbare weg daarop te zien was en of beelden werden opgeslagen en bewaard.
Om snel actie te kunnen nemen bij een ernstig misdrijf en gericht camerabeelden te kunnen opvragen.
Nog meer mensen vermist dus.quote:Op zaterdag 7 december 2024 19:02 schreef tesssssssss het volgende:
Hier staat het hele item uit EenVandaag:
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/vandaag-in-eenvandaag/
Je moet wel even naar beneden scrollen, want met die link lukt het niet.
Heb ik jaren geleden ook gedaan en al diverse keren beelden geüpload op verzoek van oom agent.quote:Op zaterdag 7 december 2024 19:10 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Burgers en bedrijven kunnen zich voor datzelfde doel ook vrijwillig aanmelden bij het 'Camera in Beeld'-systeem van de politie.
Bericht waar @AchJa op reageerde:quote:
Daarover.quote:Op zaterdag 7 december 2024 18:52 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Overigens zien die woningen er wel uit alsof het oorspronkelijk wel sociale huurwoningen waren. Mogelijk zijn ze door de woningcorporatie voor een zacht prijsje aan de bewoners verkocht.
Je denkt echt te ver door.quote:Op zaterdag 7 december 2024 19:06 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Dat maakt een onervaren VVE verantwoordelijk voor zaken waar ze geen verstand van hebben.
Dus dat is lekker makkelijk afschuiven straks. Iets wat ik niet hoop voor de mensen, overigens.
Wie was de verkopende partij?
Bericht waar @AchJa op reageerde:quote:
Daarover. Een onervaren VVE. Wie was de verkopende partij? Fokkers die daar in de buurt wonen?quote:Op zaterdag 7 december 2024 18:52 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
In de berichtgeving van vanochtend stond dat er vier personen naar het ziekenhuis waren vervoerd, waaronder een kind. Later is het aantal gewonden bijgesteld naar drie. Mogelijk is het kind niet noemenswaardig gewond geraakt, maar de ouder(s) wel gewond in het ziekenhuis opgenomen en daarom besloten om het kind dan ook naar hetzelfde ziekenhuis te vervoeren als de gewonde ouder. Zeker als de ouder niet heel ernstig gewond is en aanspreekbaar is, is het in deze situatie wenselijk om het kind bij/in de buurt van de ouder te laten zijn.quote:Op zaterdag 7 december 2024 18:03 schreef DrDentz het volgende:
Huh waarom zeggen al die mensen op het nieuws dat ze een kindje hoorden roepen, maar zijn er geen kinderen bij betrokken? Zijn dit pathologische leugenaars?
Denk teveel van bepaalde middelen gesnoept in zijn levenquote:Op zaterdag 7 december 2024 19:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nog meer mensen vermist dus.![]()
Wat een rare gast trouwens, die Robert Jas. Hij praat een beetje als Kees de autist.
Doe eens normaal johquote:Op zaterdag 7 december 2024 19:15 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Bericht waar @:AchJa op reageerde:
[..]
Daarover. Een onervaren VVE. Wie was de verkopende partij? Fokkers die daar in de buurt wonen?
Dat maakt hem zo mediageniek voor politieke doeleinden. Pravda.quote:Op zaterdag 7 december 2024 19:16 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Denk teveel van bepaalde middelen gesnoept in zijn leven
Dat is geen feit maar speculatie.quote:Op zaterdag 7 december 2024 19:15 schreef yessie234 het volgende:
[..]
[..]
Daarover. Een onervaren VVE. Wie was de verkopende partij? Fokkers die daar in de buurt wonen?
en wat boeit dat precies als dat al zo zou zijn?quote:Op zaterdag 7 december 2024 18:52 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Typisch een "Henk" dusquote:Op zaterdag 7 december 2024 19:16 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Denk teveel van bepaalde middelen gesnoept in zijn leven
Dat vind ik juist niet typisch een Henk. Maar goed, lekker belangrijk.quote:
Jij hebt de hele berg puin inmiddels al doorzocht?quote:Op zaterdag 7 december 2024 18:40 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Die kerstbomen zijn sinds gisteren het standaard decor voor de komende weken.quote:Op zaterdag 7 december 2024 18:38 schreef superniger het volgende:
Erg ongepast al die kerstbomen bij Boulevard.
Een feit, en een serieuze vraag. Moet kunnen. Vooral dat laatste.quote:Op zaterdag 7 december 2024 19:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is geen feit maar speculatie.
???quote:Op zaterdag 7 december 2024 19:12 schreef yessie234 het volgende:
[..]
[..]
Daarover.
Wat een vreemde aanname. Misschien zijn de bewoners al decennia lang eigenaar en hebben ze hun zaken prima op orde.quote:Op zaterdag 7 december 2024 19:06 schreef yessie234 het volgende:
Dus dat is lekker makkelijk afschuiven straks. Iets wat ik niet hoop voor de mensen, overigens.
Wie was de verkopende partij?
Inderdaad...dat was een drugslab dacht ikquote:Op zaterdag 7 december 2024 19:28 schreef Duveldrinker het volgende:
Doet mij denken aan die explosie in Rotterdam niet zo gek lang geleden.
Nee, het is géén feit.quote:Op zaterdag 7 december 2024 19:29 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Een feit, en een serieuze vraag. Moet kunnen. Vooral dat laatste.
Fokkers ter plaatse?
Hier is heel veel speculatie te lezen, ook over de toedracht en achtergronden.
Exact.quote:Op zaterdag 7 december 2024 19:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat een vreemde aanname. Misschien zijn de bewoners al decennia lang eigenaar en hebben ze hun zaken prima op orde.
Ja klopt heb daar ook verder niks meer over gelezen, of er nog mensen zijn veroordeeld toen. Of dat er nog rechtszaken lopen.quote:Op zaterdag 7 december 2024 19:33 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Inderdaad...dat was een drugslab dacht ik
NWS / Drie doden na explosie vermoedelijk drugslab in Rotterdam Zuid #4quote:Op zaterdag 7 december 2024 19:35 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Ja klopt heb daar ook verder niks meer over gelezen, of er nog mensen zijn veroordeeld toen. Of dat er nog rechtszaken lopen.
Kan ook zijn dat hij hallucineerde, de man komt over als een drugsgebruikerquote:Op zaterdag 7 december 2024 18:46 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Het feit dat hij geen kinderen kon horen huilen, wil niet zeggen dat hij wat hij hoorde, zo geïnterpreteerd heeft.
Bedenk even wat een man vlak na zo'n explosie meemaakt. Als er iets niet klopt aan zijn verhaal, zou ik er niet direct vanuit gaan dat deze getuige niet authentiek is als getuige van het gebeuren. We shall see.
Zelfs de blaadjes zijn van de bomen afgewaaidquote:Op zaterdag 7 december 2024 19:38 schreef HiDiHo het volgende:
Voor en na de explosie
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij zei geen "kind" hij zei "meisje."quote:Op zaterdag 7 december 2024 19:38 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat hij hallucineerde, de man komt over als een drugsgebruiker
Is gewoon van Google streetview zo te zien?quote:Op zaterdag 7 december 2024 19:38 schreef HiDiHo het volgende:
Voor en na de explosie
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je zal maar precies naast dat ingestorte woning wonen. Dan kijk je uit het raam sochtends na de knal, is het hele pand van je buurman weg.quote:Op zaterdag 7 december 2024 20:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is gewoon van Google streetview zo te zien?
2 jaar voor de explosie dus, de sportschool zit er ook al een hele tijd niet meer.
Hontenquote:Op zaterdag 7 december 2024 20:16 schreef tesssssssss het volgende:
Ik weet niet of deze foto al geplaatst was, maar dit is zo een reddingshond. Ik vind het wel een mooie foto.
[ afbeelding ]
Hontenfoto is altijdquote:Op zaterdag 7 december 2024 20:16 schreef tesssssssss het volgende:
Ik weet niet of deze foto al geplaatst was, maar dit is zo een reddingshond. Ik vind het wel een mooie foto.
[ afbeelding ]
Een collega van mij zit bij deze organisatie, als een soort van sponsorschap, krijg hij betaald vrij voor dit soort situaties.quote:Op zaterdag 7 december 2024 20:16 schreef tesssssssss het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wilde 'm in de OP zetten maar we zijn al een deel verder natuurlijkquote:Op zaterdag 7 december 2024 20:16 schreef tesssssssss het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 7 december 2024 20:16 schreef tesssssssss het volgende:
[ afbeelding ]
Weer een Golden Retriever die het vertrouwen van het baasje probeert te winnen. Het is wel duidelijk waartoe dat leidquote:
SBS6 krijgt geen miljard aan belastinggeld, NOS wel. Vandaar.quote:Op zaterdag 7 december 2024 19:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
wat mankeren de mensen die live verslaggeving van NOS eisen van een groot dodelijk incident? 'want sbs doet het wel'
Is een prachtige organisatie jaquote:Op zaterdag 7 december 2024 20:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een collega van mij zit bij deze organisatie, als een soort van sponsorschap, krijg hij betaald vrij voor dit soort situaties.
Nou, dat had je dan al door voor je naar buiten keek, ik weet van iemand honderden meters verderop dat het bed zelfs bewoog door de klap, dus als je ernaast woonde dan voelde je de tocht van het verdwenen huis en daarna de hitte van de brand al zonder naar buiten te kijken.quote:Op zaterdag 7 december 2024 20:17 schreef roos94 het volgende:
[..]
Je zal maar precies naast dat ingestorte woning wonen. Dan kijk je uit het raam sochtends na de knal, is het hele pand van je buurman weg.
Goede bekende van me woont 1 straat verder en heeft niets gemerkt. Is overal doorheen getukt, ook door de geluiden van de hulpdiensten en alles heenquote:Op zaterdag 7 december 2024 20:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, dat had je dan al door voor je naar buiten keek, ik weet van iemand honderden meters verderop dat het bed zelfs bewoog door de klap, dus als je ernaast woonde dan voelde je de tocht van het verdwenen huis en daarna de hitte van de brand al zonder naar buiten te kijken.
Als zoiets naast je gebeurt is het zo angstaanjagend dat je alleen maar je huis uit wilt.
Slapen is dan ook heel belangrijk en fijnquote:Op zaterdag 7 december 2024 20:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Goede bekende van me woont 1 straat verder en heeft niets gemerkt. Is overal doorheen getukt, ook door de geluiden van de hulpdiensten en alles heen
Ze werd pas wakker toen haar dochter maar bleef bellen
Zulke mensen bestaan
Ja op zich wel 😅quote:Op zaterdag 7 december 2024 20:28 schreef roos94 het volgende:
[..]
Slapen is dan ook heel belangrijk en fijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |