En zeker als ze niets nieuws melden, maar het gewoon een herhaling van een Tweet is die al meerdere keren gepost is.quote:Op zaterdag 7 december 2024 17:29 schreef Falco het volgende:
Kunnen we die kutkrant gewoon niet negeren?
Allejezus, ik zou niet voor mezelf instaan. Dan komt er echt een kransje bij op dat kerkhof.quote:Op zaterdag 7 december 2024 17:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Yep, en ik heb dat uit eerste hand, want die moeder was net verhuisd en een vriendin van mij woonde inmiddels in dat huis.
Ik dank OLH dat ze zelf geen kinderen heeft, want je zou een rolberoerte krijgen als je de deur opendoet en iemand douwt een microfoon in je gezicht met de vraag hoe het is dat het lichaam van je dochter gevonden is.
En dit is niets nieuws hè, dit was echt al jaren geleden.quote:Op zaterdag 7 december 2024 17:32 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Allejezus, ik zou niet voor mezelf instaan. Dan komt er echt een kransje bij op dat kerkhof.
Wordt nauwelijks gehandhaafdquote:
Waarom zijn er die twee explosies vooraf? Weet jij dat?quote:Op zaterdag 7 december 2024 17:38 schreef HiDiHo het volgende:
Gasexplosies en explosies door explosieven hebben verschillende kenmerken, zowel in oorzaak als in effect. Hier zijn enkele belangrijke verschillen:
### 1. **Oorzaak**
- **Gasexplosie**:
- Ontstaat door het mengen van een brandbaar gas (zoals aardgas of waterstof) met zuurstof in de lucht, gevolgd door ontsteking (bijvoorbeeld door een vonk of een open vlam).
- Vereist een specifieke verhouding tussen gas en zuurstof om een explosieve atmosfeer te vormen (explosiegrenzen).
- Komt vaak voor in afgesloten ruimtes waar gasophoping mogelijk is.
- **Explosieven**:
- Ontstaan door het gecontroleerd tot ontploffing brengen van een chemisch mengsel of materiaal zoals TNT, dynamiet, of ANFO.
- Explosieven bevatten al de benodigde oxidatoren en brandstof, waardoor ze onafhankelijk van de omgeving kunnen detoneren.
---
### 2. **Explosieve kracht**
- **Gasexplosie**:
- Relatief minder krachtig dan explosieven.
- De kracht hangt af van de hoeveelheid gas, de concentratie, en de omgeving (bijv. afgesloten ruimte of open gebied).
- Het veroorzaakt doorgaans overdrukgolven die schade aan gebouwen veroorzaken, maar de energie is verspreid.
- **Explosieven**:
- Extreem krachtig en gericht; explosieven zijn ontworpen om maximale energie in een korte tijd vrij te geven.
- Kan perforeren, fragmenteren en schade toebrengen over grote afstanden.
---
### 3. **Fragmentatie**
- **Gasexplosie**:
- Fragmentatie is meestal het gevolg van de omgeving (bijvoorbeeld gebroken ramen, scheuren in muren).
- De explosie zelf genereert geen scherven of projectielen tenzij omringende objecten breken.
- **Explosieven**:
- Ontworpen om scherven/projectielen te produceren (bijv. granaatscherven) die gericht schade veroorzaken.
---
### 4. **Geluid en zichtbare effecten**
- **Gasexplosie**:
- Produceert vaak een doffe, lage knal met een vuurbal (afhankelijk van het type gas).
- Het zichtbare effect is vaak brand na de explosie.
- **Explosieven**:
- Produceert een scherpe, harde knal en vaak geen vuurbal, tenzij brandbare materialen in de omgeving aanwezig zijn.
- Explosieven laten vaak een krater of duidelijke detonatiesporen achter.
---
### 5. **Schadepatronen**
- **Gasexplosie**:
- Veroorzaakt schade aan omliggende structuren door de drukgolf die uitzet in alle richtingen.
- Schadepatronen zijn vaak minder symmetrisch en meer verspreid.
- **Explosieven**:
- Meestal een geconcentreerde en doelgerichte impact, met een symmetrisch schadepatroon rond het detonatiepunt.
---
### 6. **Restanten**
- **Gasexplosie**:
- Laat weinig tot geen specifieke chemische residuen achter, behalve sporen van verbrand materiaal.
- Analyse richt zich op de oorzaak van gasophoping (bijv. lekkages).
- **Explosieven**:
- Laten vaak detecteerbare chemische residuen achter, afhankelijk van het type explosief (bijv. nitraten, TNT-sporen).
- Onderzoek kan gericht zijn op geïdentificeerde explosieve stoffen.
---
Deze verschillen kunnen nuttig zijn bij het analyseren van een incident om de oorzaak vast te stellen. In forensisch onderzoek worden vaak drukpatronen, chemische analyses, en schadepatronen gebruikt om een onderscheid te maken tussen gasexplosies en explosieven.
Bij zulke grote hoeveelheden mag dat wel ja.quote:Op zaterdag 7 december 2024 17:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wordt nauwelijks gehandhaafd
Gelijk stellen met wapenhandel of terrorisme, keihard handhaven, 5-10 jaar op zetten.
Dat blijft speculeren maar ik denk dat de eerste explosie veroorzaakt is in een kleine ruime met minder gas waarna een grote ruimte met veel gas af gingquote:Op zaterdag 7 december 2024 17:42 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Waarom zijn er die twee explosies vooraf? Weet jij dat?
[ x ]
Klopt, onderzoek moet dat uitwijzenquote:
Ze zoeken dus naar pricacy schendende camera's.quote:Op zaterdag 7 december 2024 17:45 schreef egayalS het volgende:
Toen ze bij de politie ook die beelden van die deurbel zagen, dachten ze ook waarschijnlijk, "Dat zijn we vergeten jongens. De deurbellen!"
[ x ]
Vuurwerk gewoon Europees verbieden, ook beter voor het milieu en dieren.quote:Op zaterdag 7 december 2024 17:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Bij zulke grote hoeveelheden mag dat wel ja.
Maar goed, wat vuurwerk afsteken valt niet te handhaven.
De deurbel ligt een paar straten verder nu.quote:Op zaterdag 7 december 2024 17:45 schreef egayalS het volgende:
Toen ze bij de politie ook die beelden van die deurbel zagen, dachten ze ook waarschijnlijk, "Dat zijn we vergeten jongens. De deurbellen!"
[ x ]
Vuurwerkverboddiscussie mag lekker in dat topic. Niet hier.quote:Op zaterdag 7 december 2024 17:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Vuurwerk gewoon Europees verbieden, ook beter voor het milieu en dieren.
Vervolgens keihard handhaven.
Dat is absoluut geen gasexplosie geweest, niet als trigger iig.quote:Op zaterdag 7 december 2024 17:42 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Waarom zijn er die twee explosies vooraf? Weet jij dat?
[ x ]
De experts groeien weer aan de bomen lees ik...quote:Op zaterdag 7 december 2024 17:45 schreef HiDiHo het volgende:
Dat blijft speculeren maar ik denk dat de eerste explosie veroorzaakt is in een kleine ruime met minder gas waarna een grote ruimte met veel gas af ging
Filmpje geluisterd; klinkt als doffe knallen zoals bij gas het geval is. Ook zie je eerst de flits en daarna de knal, ook dit duidt op een langzame ontsteking.
Of een V2quote:
Ja dit kan ik mij ook nog goed herinneren, kut krant. Volgens mij werd het jochie gebeld terwijl hij nog niet eens wist dat zijn ouders waren overleden.quote:Op zaterdag 7 december 2024 17:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik ben de Telegraaf die de enige (jeugdige) overlevende van een vliegramp ging bellen ook nog niet vergeten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |