Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 7 december 2024 11:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Raad van State, Hoge Raad, volgens mij haal je nu wat dingen door elkaar.
Driestappenplan ken ik niet, voorzichtig van de rechter is een waanzinnig idee in deze:quote:Op zaterdag 7 december 2024 12:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Het driestappenplan aangaande dit soort delicten is keurig en met voorzichtigheid gevolgd door de rechter. Nog los van het tweede feit waar ze ook schuldig is bevonden.
Totale nonsense dat dikgedrukte.quote:Op zaterdag 7 december 2024 09:11 schreef ricky3 het volgende:
"De woorden 'negroïde primaten' zijn door de verdachte gebruikt om op een laatdunkende manier te spreken over negroïde mensen. In de woordkeuze kan slechts de bedoeling worden gelezen om hen af te schilderen als agressieve apen. De verdachte heeft het anderzijds over 'weerloze blanken' en 'blanken' als 'slachtoffer' van die agressie."
De rechtbank kan wat mij betreft dit soort aannames echt niet maken.
Bijzonder, want dat is exact hetgeen in deze zaak gevolgd moet worden. Kan je ook gewoon lezen in de uitspraak.quote:
Ok, nou, bijzonder, leuk een stappenplak gevolgd maar de gesproken tekst waarover geoordeeld wordt volledig verkracht.quote:Op zaterdag 7 december 2024 12:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Bijzonder, want dat is exact hetgeen in deze zaak gevolgd moet worden. Kan je ook gewoon lezen in de uitspraak.
Gesproken tekst?quote:Op zaterdag 7 december 2024 12:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ok, nou, bijzonder, leuk een stappenplak gevolgd maar de gesproken tekst waarover geoordeeld wordt volledig verkracht.
Geen tijd voor een sanity check? Het heet rechtspraak hè.
Ja?quote:
Het gaat over 2 tweets..quote:Op zaterdag 7 december 2024 12:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja?
Waarom moeten deze discussies altijd semantisch naast de bal....
Dat is de crux. Het is een subjectieve interpretatie van DEZE rechter. Een andere rechter kan het anders interpreteren.quote:Op zaterdag 7 december 2024 12:22 schreef ludovico het volgende:
Twee grote missers, en het feit dat ik deze interpretatie geef is een ontkrachting van de observatie van de rechter dat er geen andere bedoelingen gelezen zouden kunnen worden "kan slechts de bedoeling worden gelezen"
Onzin, dus, kortweg.
quote:Op zaterdag 7 december 2024 13:12 schreef Montagui het volgende:
Dat is de crux. Het is een subjectieve interpretatie van DEZE rechter. Een andere rechter kan het anders interpreteren.
Deze rechter is derhalve ongeschikt. Hij kan niet naar de letter van de wet objectief oordelen.
Alleen deze?quote:Op zaterdag 7 december 2024 13:12 schreef Montagui het volgende:
Deze rechter is derhalve ongeschikt.
Cq vrijheid van meningsuiting is hier te ver ingeperkt, de rechter oordeelt over zaken die in het maatschappelijk verkeer door veel mensen heel anders worden beoordeeld dan hoe de rechter erover oordeelt.quote:Op zaterdag 7 december 2024 12:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat de vrijheid van meningsuiting uiterst selectief wordt toegepast? Dat het in deze eigenlijk vrij normaal zou moeten zijn dat mensen andere ideeën hebben dan de rechter, omdat ze oordelen over uiterst subjectieve zaken?
Dat dat inherent eigenlijk iets zegt over dit type rechtspraak.
Gewoon, een mens met negroide huidskleur? wat is er zo moeilijk aan? Nogmaals, de mens is een primaat.quote:Op zaterdag 7 december 2024 11:47 schreef Ludachrist het volgende:
Echt benieuwd naar wat de andere interpretatie van 'negroïde primaten' is.
Voor mij heeft het een connotatie primitieveling, ik vermoed dat het zo bedoelt is door Raisa, maar eigenlijk raar dat een rechter dat gaat zitten invullen. Daar is zo een term niet eenduidig genoeg voor.quote:Op zaterdag 7 december 2024 13:43 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Gewoon, een mens met negroide huidskleur? wat is er zo moeilijk aan? Nogmaals, de mens is een primaat.
exact. en zelfs al zou het primitieveling betekenen. lekker boeiend. heeft geen plaats in de rechtspraak. Het probleem is dat de rechter zo achterlijk is dat hij denkt dat het een aap betekent.quote:Op zaterdag 7 december 2024 13:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Voor mij heeft het een connotatie primitieveling, ik vermoed dat het zo bedoelt is door Raisa, maar eigenlijk raar dat een rechter dat gaat zitten invullen. Daar is zo een term niet eenduidig genoeg voor.
Ja primaten heeft connotatie met apen, dus wie weet, kan best dat ze aan apen dacht, ook mogelijk. Dan nog, is een persoon aap noemen, omdat die zwart is, racistisch? En als die blank is dan niet? Tis wat.quote:Op zaterdag 7 december 2024 13:48 schreef ricky3 het volgende:
[..]
exact. en zelfs al zou het primitieveling betekenen. lekker boeiend. heeft geen plaats in de rechtspraak. Het probleem is dat de rechter zo achterlijk is dat hij denkt dat het een aap betekent.
Context doet ertoe, helemaal als je het in je volgende zin hebt over ‘dit volk’ waarmee je iedereen met dezelfde uiterlijke kenmerken op een hoop gooit.quote:Op zaterdag 7 december 2024 13:48 schreef ricky3 het volgende:
[..]
exact. en zelfs al zou het primitieveling betekenen. lekker boeiend. heeft geen plaats in de rechtspraak. Het probleem is dat de rechter zo achterlijk is dat hij denkt dat het een aap betekent.
Je maakt er nu toch echt zelf van dat het onderwerp het uiterlijk was, ipv het gedrag, dat is nogal wat aangezien de comment onder een filmpje stond waarin je keek naar een geweldpleging van een groep richting een enkel persoon oid? Dat mis je totaal aan relevantie? Welke context heb jij het over als je dat wegsnijdt.quote:Op zaterdag 7 december 2024 13:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Context doet ertoe, helemaal als je het in je volgende zin hebt over ‘dit volk’ waarmee je iedereen met dezelfde uiterlijke kenmerken op een hoop gooit.
Nee hoor, dat maakte de rechter ervan. Terecht naar mijn mening.quote:Op zaterdag 7 december 2024 13:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je maakt er nu toch echt zelf van dat het onderwerp het uiterlijk was, ipv het gedrag, dat is nogal wat aangezien de comment onder een filmpje stond waarin je keek naar een geweldpleging van een groep richting een enkel persoon oid? Dat mis je totaal aan relevantie? Welke context heb jij het over als je dat wegsnijdt.
quote:
Je zegt het zelf.quote:Op zaterdag 7 december 2024 13:56 schreef Caland het volgende:
waarmee je iedereen met dezelfde uiterlijke kenmerken op een hoop gooit.
Lekker voor een ander bepalen wat de bedoelingen waren. En doen alsof er geen andere betekenis aan kan worden gegeven dan jouw eigen interpretatie, terwijl het logischerwijs natuurlijk wel kan.quote:
Uhuh. Ja.quote:Op zaterdag 7 december 2024 13:43 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Gewoon, een mens met negroide huidskleur? wat is er zo moeilijk aan? Nogmaals, de mens is een primaat.
quote:Op zaterdag 7 december 2024 13:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
Je zegt het zelf.
Dus je maakt het er ook zélf van.
[..]
Lekker voor een ander bepalen wat de bedoelingen waren. En doen alsof er geen andere betekenis aan kan worden gegeven dan jouw eigen interpretatie, terwijl het logischerwijs natuurlijk wel kan.
Ja, bijzonder benieuwd hoe je ‘dit volk’ op een andere manier kan interpreteren.quote:Wéér een blanke man op straat in elkaar getrapt door een groep negroïde primaten. Hoe veel weerloze blanken moeten nog slachtoffer worden? Talloze waarschijnlijk: de open grenzen-elite importeert dit volk met bosjes, met alle gevolgen van dien.
Dit volk, mensen die zo zijn, die komen ook via migratiestromen binnen, dat is de link ook met het onderwerp, die zijn - naar opvatting en beeld van Raisa - waarschijnlijk slecht geïntegreerde agressieve immigranten.quote:Op zaterdag 7 december 2024 14:03 schreef Caland het volgende:
[..]
[..]
Ja, bijzonder benieuwd hoe je ‘dit volk’ op een andere manier kan interpreteren.
Uitsluitend doelend op dat kleine groepje negroïde primaten, waarmee we eigenlijk gewoon donker getinte mensen bedoelen. Wat Raissa eigenlijk zegt is dat sommige donker getinte mensen ook agressief zijn en dat de overheid die hele specifieke subset binnenhaalt.quote:Op zaterdag 7 december 2024 14:03 schreef Caland het volgende:
[..]
[..]
Ja, bijzonder benieuwd hoe je ‘dit volk’ op een andere manier kan interpreteren.
Not really.quote:Op zaterdag 7 december 2024 14:05 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Uitsluitend doelend op dat kleine groepje negroïde primaten, waarmee we eigenlijk gewoon donker getinte mensen bedoelen.
Het onderwerp bij een filmpje van een geweldsuitbarsting van een grotere groep donkere mensen op één blank slachtoffer, is de algemene groep donker getinte mensen?quote:
Dit is INVULLING van jouw kant en daarmee een SCHANDE voot de rechtspraak in dit KAPOTTE land.quote:
Vertel het me maar, jij bent de Raissa-whisperer van dienst.quote:Op zaterdag 7 december 2024 14:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het onderwerp bij een filmpje van een geweldsuitbarsting van een grotere groep donkere mensen op één blank slachtoffer, is de algemene groep donker getinte mensen?
Ik stel nergens dat het onmogelijk is andere interpretaties te geven aan haar woorden. Dat is de rechter, de rechter is de Raisa whisperer van dienst.quote:Op zaterdag 7 december 2024 14:08 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Vertel het me maar, jij bent de Raissa-whisperer van dienst.
Ander verhaal.quote:Op zaterdag 7 december 2024 14:10 schreef Caland het volgende:
Kleuterneuker was volgens Raisa vast ook niet beledigend bedoeld
quote:Op zaterdag 7 december 2024 14:10 schreef Caland het volgende:
Kleuterneuker was volgens Raisa vast ook niet beledigend bedoeld
Met het benoemen van "kleuterneuker" diende Raisa het algemeen belang uit goede wil was ze ervan overtuigd en wilt het volk beschermen tegen de pedoseksueel.quote:3. Noch smaad, noch smaadschrift bestaat voor zover de dader heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging, of te goeder trouw heeft kunnen aannemen dat het te last gelegde waar was en dat het algemeen belang de telastlegging eiste.
Totaal ander onderwerp.quote:
nee niet. volk kan refereren aan de groep mensen alleen die betrokken was bij het incident, of alleen de groep mensen die het in zn hoofd haalt om iemand te schoppen, of de groep mensen behorend tot de groep met dezelfde uiterlijke kenmerken. Maar jij, net als de rechter, gaat meteen uit van de meest negatieve interpretatie.quote:Op zaterdag 7 december 2024 13:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Context doet ertoe, helemaal als je het in je volgende zin hebt over ‘dit volk’ waarmee je iedereen met dezelfde uiterlijke kenmerken op een hoop gooit.
slag van mensen, oftewel het type mens dat anderen in elkaar schopt. Dat volk hoef ik ook niet in Nederland.quote:volk (het; o; meervoud: volken, volkeren)
historisch gegroeide gemeenschap van erfelijk verwante mensen met min of meer gelijke taal en gewoonten: het Engelse volk
de gezamenlijke bewoners van een staat: het volk toespreken
mensenmenigte: er was veel volk op de been
slag van mensen: raar volk; scheepsvolk
gewone mensen: een man van het volk iem. die de taal van het gewone volk spreekt (en er meestal ook uit afkomstig is)
de bijen van een korf
Ja, wellicht had ze het wel over elfjes en helemaal niet over negroïde primaten ondanks dat dat in de vorige zin stond. Wie zal het zeggen, nietwaarquote:Op zaterdag 7 december 2024 14:25 schreef ricky3 het volgende:
[..]
nee niet. volk kan refereren aan de groep mensen alleen die betrokken was bij het incident, of alleen de groep mensen die het in zn hoofd haalt om iemand te schoppen, of de groep mensen behorend tot de groep met dezelfde uiterlijke kenmerken. Maar jij, net als de rechter, gaat meteen uit van de meest negatieve interpretatie.
[..]
ze had het over negroide primaten die hier naar nederland komen om vervolgens hier mensen in elkaar te schoppen. Dit "slag van mensen = volk" hoef ik hier ook niet. Het is tot daar aan toe dat Caland niet begrijpend kan lezen maar dat de rechter het niet kan is wel ernstig.quote:Op zaterdag 7 december 2024 14:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, wellicht had ze het wel over elfjes en helemaal niet over negroïde primaten ondanks dat dat in de vorige zin stond. Wie zal het zeggen, nietwaar
quote:volk (het; o; meervoud: volken, volkeren)
1
historisch gegroeide gemeenschap van erfelijk verwante mensen met min of meer gelijke taal en gewoonten: het Engelse volk
2
de gezamenlijke bewoners van een staat: het volk toespreken
3
mensenmenigte: er was veel volk op de been
4
slag van mensen: raar volk; scheepsvolk
5
gewone mensen: een man van het volk iem. die de taal van het gewone volk spreekt (en er meestal ook uit afkomstig is)
6
de bijen van een korf
Die hier naar Nederland komen ja? Ze kende de achtergrond al van de verdachten in het filmpje?quote:Op zaterdag 7 december 2024 14:32 schreef ricky3 het volgende:
[..]
ze had het over negroide primaten die hier naar nederland komen om vervolgens hier mensen in elkaar te schoppen. Dit "slag van mensen = volk" hoef ik hier ook niet. Het is tot daar aan toe dat Caland niet begrijpend kan lezen maar dat de rechter het niet kan is wel ernstig.
Doet er niet toe. Het slag mensen dat anderen schopt hebben we liever niet in Nederland. Wat mij betreft dan natuurlijkquote:Op zaterdag 7 december 2024 14:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Die hier naar Nederland komen ja? Ze kende de achtergrond al van de verdachten in het filmpje?
Dat staat voor mij los van huidskleur eigenlijk.quote:Op zaterdag 7 december 2024 14:36 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Doet er niet toe. Het slag mensen dat anderen schopt hebben we liever niet in Nederland. Wat mij betreft dan natuurlijk
Voor iedereen. Ook voor Raisa. Dat de mensen waarover zij sprak een negroide huidskleur hebben mag dus niet genoemd worden ofzo. Terwijl het feitelijk klopt. Al waren ze paars. dan had ze paarse primaten gezegd. nou poehpoeh, snel 80 uur schoffelen xdquote:Op zaterdag 7 december 2024 14:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat staat voor mij los van huidskleur eigenlijk.
Erger nog, ze trekken het zo uit verband dat ze doen alsof "een andere interpretatie écht niet mogelijk is"quote:Op zaterdag 7 december 2024 14:25 schreef ricky3 het volgende:
nee niet. volk kan refereren aan de groep mensen alleen die betrokken was bij het incident, of alleen de groep mensen die het in zn hoofd haalt om iemand te schoppen, of de groep mensen behorend tot de groep met dezelfde uiterlijke kenmerken. Maar jij, net als de rechter, gaat meteen uit van de meest negatieve interpretatie.
En zélfs zijn interpretatie voor de enig mogelijke zietquote:Op zaterdag 7 december 2024 14:32 schreef ricky3 het volgende:
maar dat de rechter het niet kan is wel ernstig.
Als ze het ziet als racistisch geweld krijg je het er gratis bij natuurlijk, dat benoemen van huidskleur.quote:Op zaterdag 7 december 2024 14:47 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Voor iedereen. Ook voor Raisa. Dat de mensen waarover zij sprak een negroide huidskleur hebben mag dus niet genoemd worden ofzo. Terwijl het feitelijk klopt. Al waren ze paars. dan had ze paarse primaten gezegd. nou poehpoeh, snel 80 uur schoffelen xd![]()
![]()
![]()
Klopt. Maar ze heeft er een polariserende context omheen gezet. Lees die ook effe.quote:Op zaterdag 7 december 2024 09:15 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Volk is ook gewoon een ander woord voor 'mensen'. Wederom een negatieve interpretatie van de rechtbank en ze stellen zelfs dat er geen andere interpretatie mogelijk is terwijl dit onjuist is. Volk kan informeel ook gewoon, luitjes, mensen, personen, betekenen.
' mensenmenigte: er was veel volk op de been '
hiermee zeg je niets over afkomst of uiterlijk.
Zou kunnen maar in de rest van de context niet. Die geeft duidelijk sturing aan hoe zij 'dit volk' bedoeld heeft en de rechtbank heeft dat heel goed verwoord.quote:Op zaterdag 7 december 2024 11:00 schreef Montagui het volgende:
Ik kan me wel voorstellen dat het gebruik van het woordje 'volk' ook op een racistische manier geïnterpreteerd kan worden, maar zoals het kan (zeker in het kader van deze tweet) ook bedoeld zijn om een bepaald deel (de gewelddadigen) van een bepaalde groep (negroïden) aan te duiden. Zeg maar net zoiets als "criminele Marokkanen".
Subjectief geïnterpreteerd en opgelegd in het vonnis als ultieme waarheid, alternatieve bedoelingen van die woorden zijn er niet.quote:Op zaterdag 7 december 2024 15:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Zou kunnen maar in de rest van de context niet. Die geeft duidelijk sturing aan hoe zij 'dit volk' bedoeld heeft en de rechtbank heeft dat heel goed verwoord.
Dat vind jij. Dat mag.quote:Op zaterdag 7 december 2024 11:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tjah weet niet, maar volgens mij moet je toch bewijzen dat de dader fout zit? Daar wordt wel erg losjes mee omgesprongen zo?
Schokkend.quote:Op zaterdag 7 december 2024 15:27 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat vind jij. Dat mag.
Ik vind het bewijs steekhoudend en duidelijk.
Alternatieve bedoelingen zijn ontkracht door de context (en ook dát waren letterlijke woorden van Raisa, 't is niet dat de rechtbank die zelf maar even heeft toegevoegd).quote:Op zaterdag 7 december 2024 15:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Subjectief geïnterpreteerd en opgelegd in het vonnis als ultieme waarheid, alternatieve bedoelingen van die woorden zijn er niet.
Volstrekt van lotje getikt statement.
Joh. Stel je effe aanquote:
Welke context doel je nu op specifiek, dan kan ik mee oordelen dat die context alternatieve bedoelingen ontkracht.quote:Op zaterdag 7 december 2024 15:29 schreef r_one het volgende:
[..]
Alternatieve bedoelingen zijn ontkracht door de context (en ook dát waren letterlijke woorden van Raisa, 't is niet dat de rechtbank die zelf maar even heeft toegevoegd).
r_one in NWS / Raisa Blommestijn gecanceld door Ongehoord Nederland deel 2 gelezen?quote:Op zaterdag 7 december 2024 15:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Welke context doel je nu op specifiek, dan kan ik mee oordelen dat die context alternatieve bedoelingen ontkracht.
quote:Op zaterdag 7 december 2024 15:32 schreef r_one het volgende:
[..]
r_one in NWS / Raisa Blommestijn gecanceld door Ongehoord Nederland deel 2 gelezen?
https://www.rechtspraak.n(...)n-smaadschrift-.aspxquote:Oordeel rechtbank tweet 10 mei 2023
De rechtbank oordeelt dat ze met de tweet van 10 mei 2023 heeft aangezet tot onverdraagzaamheid en zich schuldig heeft gemaakt aan groepsbelediging. De woorden 'negroïde primaten' zijn door de verdachte gebruikt om op een laatdunkende manier te spreken over negroïde mensen. In de woordkeuze kan slechts de bedoeling worden gelezen om hen af te schilderen als agressieve apen. De verdachte heeft het anderzijds over 'weerloze blanken' en 'blanken' als 'slachtoffer' van die agressie. Zij zet daarmee twee groepen mensen op basis van hun verschillende huidskleur tegenover elkaar, waarbij blanke mensen als slachtoffer van mensen met een donkere huidskleur worden neergezet. De verdachte treft daarmee de mensen die tot de laatste groep behoren collectief in wat voor die groep kenmerkend is, namelijk hun ras. Het gebruik van de woorden 'dit volk', die verwijzen naar een groep mensen met dezelfde raciale kenmerken, laat daar geen twijfel over bestaan. De rechtbank oordeelt daarom dat de uitlating van de verdachte op zichzelf als beledigend kan worden ervaren voor een groep mensen wegens hun ras.
Ten tijde van de gewraakte uitlating werd een maatschappelijk debat gevoerd over het migratiebeleid in Nederland. De verdachte zegt met haar bericht op X hieraan als opiniemaker een bijdrage te willen leveren. Uit niets blijkt echter dat zij de bedoeling had om alleen het gedrag aan te kaarten. Wel vestigde zij de aandacht op de huidskleur van een groep mensen ('negroïde primaten' en 'dit volk'). Niet valt in te zien dat de uitlating op enige wijze inhoudelijk heeft bijgedragen aan een maatschappelijk debat of als uiting van artistieke expressie is gedaan. De rechtbank oordeelt dat voor dergelijke uitspraken geen plaats is in de maatschappij.
quote:
quote:Op zaterdag 7 december 2024 15:29 schreef r_one het volgende:
Alternatieve bedoelingen zijn ontkracht
quote:Op zaterdag 7 december 2024 15:32 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
https://www.rechtspraak.n(...)n-smaadschrift-.aspx
[..]
Van A tot Z (behalve de voetnoten)quote:
Tjah sorry hoor maar als de wet niet wordt getoetst door de rechter is dat onrechtstatelijk, dit gaat mij veel te ver, anderen de les lezen hoe zaken geïnterpreteerd zouden moeten worden, en doen alsof dat de enige mogelijkheid is, dat is die niet en die hypothese is goed te toetsen.quote:
Iets met blanke slachtoffers (als tegenpool van 'dit volk').quote:Op zaterdag 7 december 2024 15:36 schreef ludovico het volgende:
https://uitspraken.rechts(...):NL:RBDHA:2024:20123
Dit valt an sich allemaal wel mee met de tekst, en daar zullen we het toch echt mee moeten doen, dit is de info die de rechtbank in overweging heeft genomen bij het vonnis, niet meer niet minder, ik zie geen context waarin mogelijkheden tot:
[..]
Ze uit een mening, waarbij zij geweld ziet met racistisch motief, hoe wil je dat duiden zonder huidskleur te benoemen?quote:Op zaterdag 7 december 2024 15:39 schreef r_one het volgende:
[..]
Iets met blanke slachtoffers (als tegenpool van 'dit volk').![]()
Ik blijf niet herhalen, geen zin aan. Kwestie van goed lezen.
Ik ben niet de rechter. De rechtbank hééft getoetst. Ik citeer en verduidelijk slechts.quote:Op zaterdag 7 december 2024 15:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tjah sorry hoor maar als de wet niet wordt getoetst door de rechter is dat onrechtstatelijk, dit gaat mij veel te ver, anderen de les lezen hoe zaken geïnterpreteerd zouden moeten worden, en doen alsof dat de enige mogelijkheid is, dat is die niet en die hypothese is goed te toetsen.
Zie #145.quote:Op zaterdag 7 december 2024 15:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ze uit een mening, waarbij zij geweld ziet met racistisch motief, hoe wil je dat duiden zonder huidskleur te benoemen?
quote:Dat jouw wereldbeeld compleet anders is en je het een waanzinnige opvatting vindt, prima, dat zal, en dat je dat wereldbeeld giftig kan vinden ook, dat zal, een Sander Schimmelpenninck vind ik ook giftig, maar strafbaar? Dat is echt een andere orde.
quote:Op zaterdag 7 december 2024 15:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik ben niet de rechter. De rechtbank hééft getoetst. Ik citeer en verduidelijk slechts.
Oh, je kan aan geweld zien dat het een racistisch motief heeft? Dat is nieuw.quote:Op zaterdag 7 december 2024 15:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ze uit een mening, waarbij zij geweld ziet met racistisch motief
Is de uitlating van 10 mei 2023 op zichzelf beledigend?quote:Op zaterdag 7 december 2024 15:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik ben niet de rechter. De rechtbank hééft getoetst. Ik citeer eb verduidelijk slechts.
quote:De verdachte heeft zich ter terechtzitting op het standpunt gesteld dat zij niet de bedoeling had om groepen of individuen opzettelijk te beledigen. Gelet evenwel op de inhoud en de context van de uitlating, zoals hierboven tot uitdrukking gebracht, is de rechtbank van oordeel dat de verdachte bewust de aanmerkelijke kans heeft aanvaard dat haar uitlating als beledigend kon worden ervaren voor een groep mensen wegens hun ras. De rechtbank verwerp daarom dit verweer.
Direct bovenstaande stukje tekst is volstrekt krankjorum. Om dit zo uit het verband te trekken van een directe aanleiding met (extreem) geweld, doe je echt geen recht aan de situatie.quote:Naar het oordeel van de rechtbank zijn de woorden “negroïde primaten” door de verdachte gebruikt om op een laatdunkende manier te spreken over negroïde mensen en kan in de woordkeuze slechts de bedoeling worden gelezen om hen af te schilderen als agressieve apen. De verdachte heeft het anderzijds over “weerloze blanken” en “blanken” als “slachtoffer” van die agressie. De verdachte zet daarmee twee groepen mensen op basis van hun verschillende huidskleur tegenover elkaar, waarbij blanke mensen als slachtoffer van mensen met een donkere huidskleur worden neergezet. De verdachte treft daarmee de mensen die tot de laatste groep behoren collectief in wat voor die groep kenmerkend is, namelijk hun ras. Het gebruik van de woorden “dit volk”, die verwijzen naar een groep mensen met dezelfde raciale kenmerken, laat daar geen twijfel over bestaan.
Dat is allicht wat zij ziet, dat is niet feitelijk, maar subjectief, maar ga mij nou niet betichten van het toedichten van het kunnen destilleren van iemands bedoelingen, dat doet de rechter namelijk in deze, en jijzelf, niet ik.quote:Op zaterdag 7 december 2024 15:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Oh, je kan aan geweld zien dat het een racistisch motief heeft? Dat is nieuw.
Jaquote:Op zaterdag 7 december 2024 15:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Is de uitlating van 10 mei 2023 op zichzelf beledigend?
Neemt de context het beledigende karakter van de uitlating weg?
Opzet op groepsbelediging?
quote:[..]mogelijk kunnen mensen zich beledigd voelen --> Strafbaar.
Men kan zich voor zoveel zaken beledigd voelen. Dit zegt niks, inhoudsloos.
Het doorslaggevende argument laat jij juist weg. Iets hogerquote:De verdachte heeft zich ter terechtzitting op het standpunt gesteld dat zij niet de bedoeling had om groepen of individuen opzettelijk te beledigen. Gelet evenwel op de inhoud en de context van de uitlating, zoals hierboven tot uitdrukking gebracht, is de rechtbank van oordeel dat de verdachte bewust de aanmerkelijke kans heeft aanvaard dat haar uitlating als beledigend kon worden ervaren voor een groep mensen wegens hun ras. De rechtbank verwerp daarom dit verweer.
Dat mag jij vinden.quote:[..]
Direct bovenstaande stukje tekst is volstrekt krankjorum. Om dit zo uit het verband te trekken van een directe aanleiding met (extreem) geweld, doe je echt geen recht aan de situatie.
Als je selectief quote: ja.quote:Daarom mist die rechter ook zo dat het om dat gewelddadige gedrag ging, die perst de gehele context opeens naar een zwart-wit dingetje. Alsof die agressie er niks mee te maken had, geen onderwerp, neeee, het onderwerp is het gehele zwarte ras.
Als ik niet bepaald de enige ben ontkracht dat de stelling van de rechter, maar dat zal de rechter niet getoetst hebben. Die is overtuigd dat zijn interpretatie de enige mogelijke is. Daar zit die gewoon snoeihard fout, met zijn Orwelliaanse gespin.quote:
Deed de rechter dit of de barbienazi door het over negroïde primaten vs. weerloze blanken te hebben om in de volgende zin de ‘negroïde primaten’ op een hoop te gooien door het te hebben over dit volk?quote:Op zaterdag 7 december 2024 15:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Daarom mist die rechter ook zo dat het om dat gewelddadige gedrag ging, die perst de gehele context opeens naar een zwart-wit dingetje.
We zijn met 18 miljoen mensen in Nederland hè. Zullen er vast wel meer zijn die jouw mening zijn toegedaan.quote:Op zaterdag 7 december 2024 15:54 schreef ludovico het volgende:
Als ik niet bepaald de enige ben ontkracht dat de stelling van de rechter
Wie zegt dat dit niet dezelfde groepen zijn?quote:Op zaterdag 7 december 2024 15:56 schreef Caland het volgende:
de ‘negroïde primaten’ op een hoop te gooien door het te hebben over dit volk?
quote:
Dat kan ook. Die komt vast wel.quote:laat maar, ik wacht wel op andere input.
De rechtbankquote:Op zaterdag 7 december 2024 15:57 schreef ludovico het volgende:
Wie zegt dat dit niet dezelfde groepen zijn?
Ik heb begrijpend lezen gehad op de basisschoolquote:Op zaterdag 7 december 2024 15:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wie zegt dat dit niet dezelfde groepen zijn?
Je interpreteert er lustig op los, en schuift bedoelingen in iemands schoenen, en rekent diegene daarop af, maar die bedoelingen heeft het persoon allicht niet gehad.
Hoe haalt dat die stelling van de rechter dan niet compleet door de gehaktmolen?quote:Op zaterdag 7 december 2024 15:57 schreef r_one het volgende:
We zijn met 18 miljoen mensen in Nederland hè. Zullen er vast wel meer zijn die jouw mening zijn toegedaan.
Nou blijkbaar niet.quote:Op zaterdag 7 december 2024 15:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb begrijpend lezen gehad op de basisschool
Jij weet het het beter dan de rechter? Zo kom je wat tegen op deze zaterdagmiddag.quote:Op zaterdag 7 december 2024 15:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als ik niet bepaald de enige ben ontkracht dat de stelling van de rechter, maar dat zal de rechter niet getoetst hebben. Die is overtuigd dat zijn interpretatie de enige mogelijke is. Daar zit die gewoon snoeihard fout, met zijn Orwelliaanse gespin.
Zonder dat stukje tekst zou die niet tot veroordeling komen, misschien was dat wel zijn doel? Vooringenomenheid bij de rechter? Hmmm.
Je weet dat er in hoger beroep weleens tot een ander oordeel wordt gekomen? Weet de rechter het dan beter dan de rechter?quote:Op zaterdag 7 december 2024 16:00 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Jij weet het het beter dan de rechter? Zo kom je wat tegen op deze zaterdagmiddag.
Jij vindt serieus dat alle 18 miljoen Nederlanders moeten staan applaudisseren om een gerechtelijke uitspraak 'rechtstatelijk' te maken? een soort referendum?quote:Op zaterdag 7 december 2024 15:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoe haalt dat die stelling van de rechter dan niet compleet door de gehaktmolen?
quote:Op zaterdag 7 december 2024 16:01 schreef r_one het volgende:
Jij vindt serieus dat alle 18 miljoen Nederlanders moeten staan applaudisseren om een gerechtelijke uitspraak 'rechtstatelijk' te maken? een soort referendum?
Het punt is dat er prima andere bedoelingen kunnen worden gelezen in de tekst.quote:Naar het oordeel van de rechtbank zijn de woorden “negroïde primaten” door de verdachte gebruikt om op een laatdunkende manier te spreken over negroïde mensen en kan in de woordkeuze slechts de bedoeling worden gelezen om hen af te schilderen als agressieve apen.
Toetsbare hypothesen zul je toch wel mee moeten nemen in je vonnis of je gaat uit van aannames i.p.v. bewijzen.quote:Op zaterdag 7 december 2024 16:01 schreef r_one het volgende:
In Nederland mag je het ook oneens zijn met de rechter. Ja werkelijk, dat mag.
Maar daar hoeft verder geen gehaktmolen aan te pas te komen
laat het hoger beroep maar komen dan. Wappie neemt het op voor een wappie, voor nu niks meer en niks minder.quote:Op zaterdag 7 december 2024 16:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je weet dat er in hoger beroep weleens tot een ander oordeel wordt gekomen? Weet de rechter het dan beter dan de rechter?
Zo kom je wat tegen op deze zaterdagmiddag.
Wat is dit voorn hersendood gelul zeg, je kan letterlijk het vonnis lezen en er een mening over vormen, over de interpretatie van woorden etc etc.
Nee we moeten de subjectieve gedachtekronkels van willekeurige rechter als ultieme waarheid aanschouwen.
Ja. Mooi systeem he?quote:Op zaterdag 7 december 2024 16:00 schreef ludovico het volgende:
Je weet dat er in hoger beroep weleens tot een ander oordeel wordt gekomen?
Dat kan (maar hoeft niet). Dat is nou juist de essentie van een hoger beroep.quote:Weet de rechter het dan beter dan de rechter?
Wie is de wappie? De subjectieve mening van een rechter is niet de ultieme waarheid, simple as that. Ik snap dat ontmenselijken van rechters niet alsof zij de ultieme waarheid spreken. Dat is naar mijn mening een heel bijzondere opvatting.quote:Op zaterdag 7 december 2024 16:04 schreef Bofjijff het volgende:
laat het hoger beroep maar komen dan.
Vrij kansloze exercitie als je soortgelijke zaken hebt gevolgd. Kans lijkt me groter dat ze wat meer moet schoffelen dan de veertig uur van nuquote:Op zaterdag 7 december 2024 16:05 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja. Mooi systeem he?
Zullen we dat dan even afwachten (en tot dat moment heeft deze rechter gesproken).
[..]
Dat kan (maar hoeft niet). Dat is nou juist de essentie van een hoger beroep.
in een fijne samenleving zoals de onze is dat het wel. Simple as that. Laat het hoger beroep maar komenquote:Op zaterdag 7 december 2024 16:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wie is de wappie? De subjectieve mening van een rechter is niet de ultieme waarheid, simple as that. Ik snap dat ontmenselijken van rechters niet alsof zij de ultieme waarheid spreken. Dat is naar mijn mening een heel bijzondere opvatting.
In de losstaande "negroïde primaten" uitspraak ja.quote:Op zaterdag 7 december 2024 16:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
Het punt is dat er prima andere bedoelingen kunnen worden gelezen in de tekst.
Hypothesen zijn getoetst, ze hebben de toets niet doorstaan.quote:[..]
Toetsbare hypothesen zul je toch wel mee moeten nemen in je vonnis of je gaat uit van aannames i.p.v. bewijzen.
Wat een flauwekul. Ook deze rechtbank is uitgegaan van de onschuld-presumptie (is na te lezen, zou niet best zijn als dat niet zo was) maar komt tot de eindconclusie dat mevrouw toch wel degelijk schuldig is.quote:Dat schendt de onschuld-presumptie.
Dat weet ik.quote:Op zaterdag 7 december 2024 16:06 schreef Caland het volgende:
Vrij kansloze exercitie als je soortgelijke zaken hebt gevolgd.
Neehoor heb daar al een paar keer op gereageerd die tegenstelling blank/donker is volstrekt logisch als je racistische daden aanduidt.quote:Op zaterdag 7 december 2024 16:11 schreef r_one het volgende:
In het geheel der delen (in combinatie met de "weerloze blanke slachtoffers", als tegenpool, niet meer.
Maar dat laatste ontwijk jij stelselmatig.
Die hypothese is uiteraard niet getoetst.quote:Op zaterdag 7 december 2024 16:11 schreef r_one het volgende:
Hypothesen zijn getoetst, ze hebben de toets niet doorstaan.
Voor dit soort mensen vermoedelijk alleen maar een bevestiging van D66 rechters, enzulksquote:Op zaterdag 7 december 2024 16:20 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat weet ik.
Maar mooi toch voor mensen die een andere mening zijn toegedaan (wat mag), dat ze van een hogere rechter nog eens de bevestiging krijgen dat de lagere rechter toch echt juist geoordeeld heeft.
En dan hebben we nog cassatie
Toetsbare hypothesen zul je toch wel mee moeten nemen in je vonnis of je gaat uit van aannames i.p.v. bewijzen.quote:Op zaterdag 7 december 2024 16:11 schreef r_one het volgende:
Wat een flauwekul. Ook deze rechtbank is uitgegaan van de onschuld-presumptie (is na te lezen, zou niet best zijn als dat niet zo was) maar komt tot de eindconclusie dat mevrouw toch wel degelijk schuldig is.
Oftewel: het tegendeel is wettig en overtuigend bewezen.
Dat jij niet overtuigd bent: soit
Ja doei hequote:Op zaterdag 7 december 2024 16:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Neehoor heb daar al een paar keer op gereageerd die tegenstelling blank/donker is volstrekt logisch als je racistische daden aanduidt.
Ze zal er toch echt zaken in gezien hebben die gericht waren van donker - blank. Zo heeft ze het namelijk verwoord.quote:
Ze had het over importeren van een volk.quote:Op zaterdag 7 december 2024 16:32 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ze zal er toch echt zaken in gezien hebben die gericht waren van donker - blank. Zo heeft ze het namelijk verwoord.
Het onderwerp is evident die geweldsuitbarsting van een selecte groep.
"Dit volk" duidt uiteraard op die selecte groep.
De rechter ziet dat allemaal anders en vindt andere opvattingen daaromtrent ondenkbaar.
Dus bekijk hetquote:Op zaterdag 7 december 2024 16:26 schreef ludovico het volgende:
die tegenstelling blank/donker is volstrekt logisch
Wéér een donkere man op straat in elkaar getrapt door een groep witte primaten. Hoe veel weerloze donkeren moeten nog slachtoffer worden? Talloze waarschijnlijk: De open grenzen-elite importeert dit volk met bosjes, met alle gevolgen van dien.quote:“Wéér een blanke man op straat in elkaar getrapt door een groep negroïde primaten. Hoe veel weerloze blanken moeten nog slachtoffer worden? Talloze waarschijnlijk: de open grenzen-elite importeert dit volk met bosjes, met alle gevolgen van dien". De tekst was geplaatst in reactie op een video waarin een blanke man werd getrapt door jongens met een donkere huidskleur.
Nee ze zegt "dit volk" na aanleiding van het kijken van een filmpje waarin een blanke man in elkaar wordt getrapt door een groep mensen met meer pigment in de huid.quote:Op zaterdag 7 december 2024 16:35 schreef r_one het volgende:
Ze had het over importeren van een volk.
quote:Op zaterdag 7 december 2024 16:35 schreef r_one het volgende:
En nou ben ik wel klaar met jou, ook jouw duiding grenst aan racisme.
Uiteraard.quote:Op zaterdag 7 december 2024 16:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Voor dit soort mensen vermoedelijk alleen maar een bevestiging van D66 rechters, enzulks
quote:Op zaterdag 7 december 2024 16:32 schreef ludovico het volgende:
De rechter ziet dat allemaal anders en vindt andere opvattingen daaromtrent ondenkbaar. Erkent de mogelijkheid niet dat daar andere dingen in te lezen zouden zijn dan hoe hij het ziet.
Terwijl het subjectieve karakter overduidelijk is, de rechter kan de opvattingen en opzet van Raisa niet lezen, jij lachte mij uit net, vanwege dat punt, maar de rechter is heilig en mag dat wel.
De schizofrenie is stuitend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |