Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 7 december 2024 11:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Raad van State, Hoge Raad, volgens mij haal je nu wat dingen door elkaar.
Driestappenplan ken ik niet, voorzichtig van de rechter is een waanzinnig idee in deze:quote:Op zaterdag 7 december 2024 12:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Het driestappenplan aangaande dit soort delicten is keurig en met voorzichtigheid gevolgd door de rechter. Nog los van het tweede feit waar ze ook schuldig is bevonden.
Totale nonsense dat dikgedrukte.quote:Op zaterdag 7 december 2024 09:11 schreef ricky3 het volgende:
"De woorden 'negroïde primaten' zijn door de verdachte gebruikt om op een laatdunkende manier te spreken over negroïde mensen. In de woordkeuze kan slechts de bedoeling worden gelezen om hen af te schilderen als agressieve apen. De verdachte heeft het anderzijds over 'weerloze blanken' en 'blanken' als 'slachtoffer' van die agressie."
De rechtbank kan wat mij betreft dit soort aannames echt niet maken.
Bijzonder, want dat is exact hetgeen in deze zaak gevolgd moet worden. Kan je ook gewoon lezen in de uitspraak.quote:
Ok, nou, bijzonder, leuk een stappenplak gevolgd maar de gesproken tekst waarover geoordeeld wordt volledig verkracht.quote:Op zaterdag 7 december 2024 12:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Bijzonder, want dat is exact hetgeen in deze zaak gevolgd moet worden. Kan je ook gewoon lezen in de uitspraak.
Gesproken tekst?quote:Op zaterdag 7 december 2024 12:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ok, nou, bijzonder, leuk een stappenplak gevolgd maar de gesproken tekst waarover geoordeeld wordt volledig verkracht.
Geen tijd voor een sanity check? Het heet rechtspraak hè.
Ja?quote:
Het gaat over 2 tweets..quote:Op zaterdag 7 december 2024 12:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja?
Waarom moeten deze discussies altijd semantisch naast de bal....
Dat is de crux. Het is een subjectieve interpretatie van DEZE rechter. Een andere rechter kan het anders interpreteren.quote:Op zaterdag 7 december 2024 12:22 schreef ludovico het volgende:
Twee grote missers, en het feit dat ik deze interpretatie geef is een ontkrachting van de observatie van de rechter dat er geen andere bedoelingen gelezen zouden kunnen worden "kan slechts de bedoeling worden gelezen"
Onzin, dus, kortweg.
quote:Op zaterdag 7 december 2024 13:12 schreef Montagui het volgende:
Dat is de crux. Het is een subjectieve interpretatie van DEZE rechter. Een andere rechter kan het anders interpreteren.
Deze rechter is derhalve ongeschikt. Hij kan niet naar de letter van de wet objectief oordelen.
Alleen deze?quote:Op zaterdag 7 december 2024 13:12 schreef Montagui het volgende:
Deze rechter is derhalve ongeschikt.
Cq vrijheid van meningsuiting is hier te ver ingeperkt, de rechter oordeelt over zaken die in het maatschappelijk verkeer door veel mensen heel anders worden beoordeeld dan hoe de rechter erover oordeelt.quote:Op zaterdag 7 december 2024 12:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat de vrijheid van meningsuiting uiterst selectief wordt toegepast? Dat het in deze eigenlijk vrij normaal zou moeten zijn dat mensen andere ideeën hebben dan de rechter, omdat ze oordelen over uiterst subjectieve zaken?
Dat dat inherent eigenlijk iets zegt over dit type rechtspraak.
Gewoon, een mens met negroide huidskleur? wat is er zo moeilijk aan? Nogmaals, de mens is een primaat.quote:Op zaterdag 7 december 2024 11:47 schreef Ludachrist het volgende:
Echt benieuwd naar wat de andere interpretatie van 'negroïde primaten' is.
Voor mij heeft het een connotatie primitieveling, ik vermoed dat het zo bedoelt is door Raisa, maar eigenlijk raar dat een rechter dat gaat zitten invullen. Daar is zo een term niet eenduidig genoeg voor.quote:Op zaterdag 7 december 2024 13:43 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Gewoon, een mens met negroide huidskleur? wat is er zo moeilijk aan? Nogmaals, de mens is een primaat.
exact. en zelfs al zou het primitieveling betekenen. lekker boeiend. heeft geen plaats in de rechtspraak. Het probleem is dat de rechter zo achterlijk is dat hij denkt dat het een aap betekent.quote:Op zaterdag 7 december 2024 13:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Voor mij heeft het een connotatie primitieveling, ik vermoed dat het zo bedoelt is door Raisa, maar eigenlijk raar dat een rechter dat gaat zitten invullen. Daar is zo een term niet eenduidig genoeg voor.
Ja primaten heeft connotatie met apen, dus wie weet, kan best dat ze aan apen dacht, ook mogelijk. Dan nog, is een persoon aap noemen, omdat die zwart is, racistisch? En als die blank is dan niet? Tis wat.quote:Op zaterdag 7 december 2024 13:48 schreef ricky3 het volgende:
[..]
exact. en zelfs al zou het primitieveling betekenen. lekker boeiend. heeft geen plaats in de rechtspraak. Het probleem is dat de rechter zo achterlijk is dat hij denkt dat het een aap betekent.
Context doet ertoe, helemaal als je het in je volgende zin hebt over ‘dit volk’ waarmee je iedereen met dezelfde uiterlijke kenmerken op een hoop gooit.quote:Op zaterdag 7 december 2024 13:48 schreef ricky3 het volgende:
[..]
exact. en zelfs al zou het primitieveling betekenen. lekker boeiend. heeft geen plaats in de rechtspraak. Het probleem is dat de rechter zo achterlijk is dat hij denkt dat het een aap betekent.
Je maakt er nu toch echt zelf van dat het onderwerp het uiterlijk was, ipv het gedrag, dat is nogal wat aangezien de comment onder een filmpje stond waarin je keek naar een geweldpleging van een groep richting een enkel persoon oid? Dat mis je totaal aan relevantie? Welke context heb jij het over als je dat wegsnijdt.quote:Op zaterdag 7 december 2024 13:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Context doet ertoe, helemaal als je het in je volgende zin hebt over ‘dit volk’ waarmee je iedereen met dezelfde uiterlijke kenmerken op een hoop gooit.
Nee hoor, dat maakte de rechter ervan. Terecht naar mijn mening.quote:Op zaterdag 7 december 2024 13:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je maakt er nu toch echt zelf van dat het onderwerp het uiterlijk was, ipv het gedrag, dat is nogal wat aangezien de comment onder een filmpje stond waarin je keek naar een geweldpleging van een groep richting een enkel persoon oid? Dat mis je totaal aan relevantie? Welke context heb jij het over als je dat wegsnijdt.
quote:
Je zegt het zelf.quote:Op zaterdag 7 december 2024 13:56 schreef Caland het volgende:
waarmee je iedereen met dezelfde uiterlijke kenmerken op een hoop gooit.
Lekker voor een ander bepalen wat de bedoelingen waren. En doen alsof er geen andere betekenis aan kan worden gegeven dan jouw eigen interpretatie, terwijl het logischerwijs natuurlijk wel kan.quote:
Uhuh. Ja.quote:Op zaterdag 7 december 2024 13:43 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Gewoon, een mens met negroide huidskleur? wat is er zo moeilijk aan? Nogmaals, de mens is een primaat.
quote:Op zaterdag 7 december 2024 13:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
Je zegt het zelf.
Dus je maakt het er ook zélf van.
[..]
Lekker voor een ander bepalen wat de bedoelingen waren. En doen alsof er geen andere betekenis aan kan worden gegeven dan jouw eigen interpretatie, terwijl het logischerwijs natuurlijk wel kan.
Ja, bijzonder benieuwd hoe je ‘dit volk’ op een andere manier kan interpreteren.quote:Wéér een blanke man op straat in elkaar getrapt door een groep negroïde primaten. Hoe veel weerloze blanken moeten nog slachtoffer worden? Talloze waarschijnlijk: de open grenzen-elite importeert dit volk met bosjes, met alle gevolgen van dien.
Dit volk, mensen die zo zijn, die komen ook via migratiestromen binnen, dat is de link ook met het onderwerp, die zijn - naar opvatting en beeld van Raisa - waarschijnlijk slecht geïntegreerde agressieve immigranten.quote:Op zaterdag 7 december 2024 14:03 schreef Caland het volgende:
[..]
[..]
Ja, bijzonder benieuwd hoe je ‘dit volk’ op een andere manier kan interpreteren.
Uitsluitend doelend op dat kleine groepje negroïde primaten, waarmee we eigenlijk gewoon donker getinte mensen bedoelen. Wat Raissa eigenlijk zegt is dat sommige donker getinte mensen ook agressief zijn en dat de overheid die hele specifieke subset binnenhaalt.quote:Op zaterdag 7 december 2024 14:03 schreef Caland het volgende:
[..]
[..]
Ja, bijzonder benieuwd hoe je ‘dit volk’ op een andere manier kan interpreteren.
Not really.quote:Op zaterdag 7 december 2024 14:05 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Uitsluitend doelend op dat kleine groepje negroïde primaten, waarmee we eigenlijk gewoon donker getinte mensen bedoelen.
Het onderwerp bij een filmpje van een geweldsuitbarsting van een grotere groep donkere mensen op één blank slachtoffer, is de algemene groep donker getinte mensen?quote:
Dit is INVULLING van jouw kant en daarmee een SCHANDE voot de rechtspraak in dit KAPOTTE land.quote:
Vertel het me maar, jij bent de Raissa-whisperer van dienst.quote:Op zaterdag 7 december 2024 14:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het onderwerp bij een filmpje van een geweldsuitbarsting van een grotere groep donkere mensen op één blank slachtoffer, is de algemene groep donker getinte mensen?
Ik stel nergens dat het onmogelijk is andere interpretaties te geven aan haar woorden. Dat is de rechter, de rechter is de Raisa whisperer van dienst.quote:Op zaterdag 7 december 2024 14:08 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Vertel het me maar, jij bent de Raissa-whisperer van dienst.
Ander verhaal.quote:Op zaterdag 7 december 2024 14:10 schreef Caland het volgende:
Kleuterneuker was volgens Raisa vast ook niet beledigend bedoeld
quote:Op zaterdag 7 december 2024 14:10 schreef Caland het volgende:
Kleuterneuker was volgens Raisa vast ook niet beledigend bedoeld
Met het benoemen van "kleuterneuker" diende Raisa het algemeen belang uit goede wil was ze ervan overtuigd en wilt het volk beschermen tegen de pedoseksueel.quote:3. Noch smaad, noch smaadschrift bestaat voor zover de dader heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging, of te goeder trouw heeft kunnen aannemen dat het te last gelegde waar was en dat het algemeen belang de telastlegging eiste.
Totaal ander onderwerp.quote:
nee niet. volk kan refereren aan de groep mensen alleen die betrokken was bij het incident, of alleen de groep mensen die het in zn hoofd haalt om iemand te schoppen, of de groep mensen behorend tot de groep met dezelfde uiterlijke kenmerken. Maar jij, net als de rechter, gaat meteen uit van de meest negatieve interpretatie.quote:Op zaterdag 7 december 2024 13:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Context doet ertoe, helemaal als je het in je volgende zin hebt over ‘dit volk’ waarmee je iedereen met dezelfde uiterlijke kenmerken op een hoop gooit.
slag van mensen, oftewel het type mens dat anderen in elkaar schopt. Dat volk hoef ik ook niet in Nederland.quote:volk (het; o; meervoud: volken, volkeren)
historisch gegroeide gemeenschap van erfelijk verwante mensen met min of meer gelijke taal en gewoonten: het Engelse volk
de gezamenlijke bewoners van een staat: het volk toespreken
mensenmenigte: er was veel volk op de been
slag van mensen: raar volk; scheepsvolk
gewone mensen: een man van het volk iem. die de taal van het gewone volk spreekt (en er meestal ook uit afkomstig is)
de bijen van een korf
Ja, wellicht had ze het wel over elfjes en helemaal niet over negroïde primaten ondanks dat dat in de vorige zin stond. Wie zal het zeggen, nietwaarquote:Op zaterdag 7 december 2024 14:25 schreef ricky3 het volgende:
[..]
nee niet. volk kan refereren aan de groep mensen alleen die betrokken was bij het incident, of alleen de groep mensen die het in zn hoofd haalt om iemand te schoppen, of de groep mensen behorend tot de groep met dezelfde uiterlijke kenmerken. Maar jij, net als de rechter, gaat meteen uit van de meest negatieve interpretatie.
[..]
ze had het over negroide primaten die hier naar nederland komen om vervolgens hier mensen in elkaar te schoppen. Dit "slag van mensen = volk" hoef ik hier ook niet. Het is tot daar aan toe dat Caland niet begrijpend kan lezen maar dat de rechter het niet kan is wel ernstig.quote:Op zaterdag 7 december 2024 14:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, wellicht had ze het wel over elfjes en helemaal niet over negroïde primaten ondanks dat dat in de vorige zin stond. Wie zal het zeggen, nietwaar
quote:volk (het; o; meervoud: volken, volkeren)
1
historisch gegroeide gemeenschap van erfelijk verwante mensen met min of meer gelijke taal en gewoonten: het Engelse volk
2
de gezamenlijke bewoners van een staat: het volk toespreken
3
mensenmenigte: er was veel volk op de been
4
slag van mensen: raar volk; scheepsvolk
5
gewone mensen: een man van het volk iem. die de taal van het gewone volk spreekt (en er meestal ook uit afkomstig is)
6
de bijen van een korf
Die hier naar Nederland komen ja? Ze kende de achtergrond al van de verdachten in het filmpje?quote:Op zaterdag 7 december 2024 14:32 schreef ricky3 het volgende:
[..]
ze had het over negroide primaten die hier naar nederland komen om vervolgens hier mensen in elkaar te schoppen. Dit "slag van mensen = volk" hoef ik hier ook niet. Het is tot daar aan toe dat Caland niet begrijpend kan lezen maar dat de rechter het niet kan is wel ernstig.
Doet er niet toe. Het slag mensen dat anderen schopt hebben we liever niet in Nederland. Wat mij betreft dan natuurlijkquote:Op zaterdag 7 december 2024 14:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Die hier naar Nederland komen ja? Ze kende de achtergrond al van de verdachten in het filmpje?
Dat staat voor mij los van huidskleur eigenlijk.quote:Op zaterdag 7 december 2024 14:36 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Doet er niet toe. Het slag mensen dat anderen schopt hebben we liever niet in Nederland. Wat mij betreft dan natuurlijk
Voor iedereen. Ook voor Raisa. Dat de mensen waarover zij sprak een negroide huidskleur hebben mag dus niet genoemd worden ofzo. Terwijl het feitelijk klopt. Al waren ze paars. dan had ze paarse primaten gezegd. nou poehpoeh, snel 80 uur schoffelen xdquote:Op zaterdag 7 december 2024 14:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat staat voor mij los van huidskleur eigenlijk.
Erger nog, ze trekken het zo uit verband dat ze doen alsof "een andere interpretatie écht niet mogelijk is"quote:Op zaterdag 7 december 2024 14:25 schreef ricky3 het volgende:
nee niet. volk kan refereren aan de groep mensen alleen die betrokken was bij het incident, of alleen de groep mensen die het in zn hoofd haalt om iemand te schoppen, of de groep mensen behorend tot de groep met dezelfde uiterlijke kenmerken. Maar jij, net als de rechter, gaat meteen uit van de meest negatieve interpretatie.
En zélfs zijn interpretatie voor de enig mogelijke zietquote:Op zaterdag 7 december 2024 14:32 schreef ricky3 het volgende:
maar dat de rechter het niet kan is wel ernstig.
Als ze het ziet als racistisch geweld krijg je het er gratis bij natuurlijk, dat benoemen van huidskleur.quote:Op zaterdag 7 december 2024 14:47 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Voor iedereen. Ook voor Raisa. Dat de mensen waarover zij sprak een negroide huidskleur hebben mag dus niet genoemd worden ofzo. Terwijl het feitelijk klopt. Al waren ze paars. dan had ze paarse primaten gezegd. nou poehpoeh, snel 80 uur schoffelen xd
Klopt. Maar ze heeft er een polariserende context omheen gezet. Lees die ook effe.quote:Op zaterdag 7 december 2024 09:15 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Volk is ook gewoon een ander woord voor 'mensen'. Wederom een negatieve interpretatie van de rechtbank en ze stellen zelfs dat er geen andere interpretatie mogelijk is terwijl dit onjuist is. Volk kan informeel ook gewoon, luitjes, mensen, personen, betekenen.
' mensenmenigte: er was veel volk op de been '
hiermee zeg je niets over afkomst of uiterlijk.
Zou kunnen maar in de rest van de context niet. Die geeft duidelijk sturing aan hoe zij 'dit volk' bedoeld heeft en de rechtbank heeft dat heel goed verwoord.quote:Op zaterdag 7 december 2024 11:00 schreef Montagui het volgende:
Ik kan me wel voorstellen dat het gebruik van het woordje 'volk' ook op een racistische manier geïnterpreteerd kan worden, maar zoals het kan (zeker in het kader van deze tweet) ook bedoeld zijn om een bepaald deel (de gewelddadigen) van een bepaalde groep (negroïden) aan te duiden. Zeg maar net zoiets als "criminele Marokkanen".
Subjectief geïnterpreteerd en opgelegd in het vonnis als ultieme waarheid, alternatieve bedoelingen van die woorden zijn er niet.quote:Op zaterdag 7 december 2024 15:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Zou kunnen maar in de rest van de context niet. Die geeft duidelijk sturing aan hoe zij 'dit volk' bedoeld heeft en de rechtbank heeft dat heel goed verwoord.
Dat vind jij. Dat mag.quote:Op zaterdag 7 december 2024 11:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tjah weet niet, maar volgens mij moet je toch bewijzen dat de dader fout zit? Daar wordt wel erg losjes mee omgesprongen zo?
Schokkend.quote:Op zaterdag 7 december 2024 15:27 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat vind jij. Dat mag.
Ik vind het bewijs steekhoudend en duidelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |