Een alternatieve interpretatie zou dan ook wel heel erg veel mentale lenigheid vragen.quote:Op zaterdag 7 december 2024 11:08 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Doen ze niet. ze gaan uit van de meest negatieve interpretatie van alle mogelijke interpretaties, en bovendien! stellen ze zelfs dat een andere interpretatie onmogelijk is.
lol nee. zoals ik eerder al aangaf hoef je alleen het woordenboek te openen. Maarja als ze dus geen woordenboeken hebben daar en ook geen toegang tot het internet, zie ik het somber in eigenlijk.quote:Op zaterdag 7 december 2024 11:10 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Een alternatieve interpretatie zou dan ook wel heel erg veel mentale lenigheid vragen.
Tjah weet niet, maar volgens mij moet je toch bewijzen dat de dader fout zit? Daar wordt wel erg losjes mee omgesprongen zo?quote:
Juist.quote:Op zaterdag 7 december 2024 09:15 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Volk is ook gewoon een ander woord voor 'mensen'. Wederom een negatieve interpretatie van de rechtbank en ze stellen zelfs dat er geen andere interpretatie mogelijk is terwijl dit onjuist is. Volk kan informeel ook gewoon, luitjes, mensen, personen, betekenen.
' mensenmenigte: er was veel volk op de been '
hiermee zeg je niets over afkomst of uiterlijk.
Die heeft ook gewoon grenzen op basis van die artikeltjes zoals 261 en Orwelliaans - wel legaal uberhaupt?? - 266.quote:Op zaterdag 7 december 2024 09:18 schreef MissButterflyy het volgende:
De vrijheid van meningsuiting heeft grenzen in NL, jij vindt schijnbaar van niet, deze rechters vinden van wel.
quote:Op zaterdag 7 december 2024 09:11 schreef ricky3 het volgende:
"De woorden 'negroïde primaten' zijn door de verdachte gebruikt om op een laatdunkende manier te spreken over negroïde mensen. In de woordkeuze kan slechts de bedoeling worden gelezen om hen af te schilderen als agressieve apen. De verdachte heeft het anderzijds over 'weerloze blanken' en 'blanken' als 'slachtoffer' van die agressie."
De rechtbank kan wat mij betreft dit soort aannames echt niet maken.
Raad van State, Hoge Raad, volgens mij haal je nu wat dingen door elkaar.quote:Op zaterdag 7 december 2024 11:46 schreef ludovico het volgende:
[ x ]
Om maar even te bevestigen dat de Hoge Raad ook gewoon teruggefloten dient te worden voor waanzinnige ideeën.
Want?quote:Op zaterdag 7 december 2024 11:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Raad van State, Hoge Raad, volgens mij haal je nu wat dingen door elkaar.
Je praat in raadsels.quote:Op zaterdag 7 december 2024 11:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Want?
Ah, artikel gaat over RvS, hmm, bestuursrechter?
Dan snap jij de rol niet van de RvS.quote:
En wat heeft dit precies met het onderwerp te maken?quote:Op zaterdag 7 december 2024 11:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan snap jij de rol niet van de RvS.
De juridische procedure is gelopen via een aanklacht tegen de burgemeester en is via de bestuursrechter gelopen, niet via de strafrechter, daarom lag de uitspraak bij de RvS, en niet de Hoge Raad. Die hier dwaalt. W.m.b.
Het is een oproep tot geweld en dat is illegaal.
Ik had het voor de strafrechter gegooid. Geen idee of dat nu nog kan, overigens, zo diep zit ik er niet in.
Donker getinte primitievelingen.quote:Op zaterdag 7 december 2024 11:47 schreef Ludachrist het volgende:
Echt benieuwd naar wat de andere interpretatie van 'negroïde primaten' is.
Dat is een vertaling, geen interpretatie.quote:Op zaterdag 7 december 2024 11:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Donker getinte primitievelingen.
Dat rechtspraak weleens faalt. We hebben het hier over vrijheid van meningsuiting en de hoogste bestuursrechter van Nederland keurt een oproep voor geweld tegen baby-meisjes goed (anyhow, daar lijkt het zo toch sterk op, maar ik zou het vonnis moeten lezen), mijn punt is voornamelijk dat dit soort uitspraken politieke consequenties dienen te hebben.quote:Op zaterdag 7 december 2024 11:57 schreef Caland het volgende:
[..]
En wat heeft dit precies met het onderwerp te maken?
Pardon?quote:Op zaterdag 7 december 2024 11:59 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat is een vertaling, geen interpretatie.
Oké danquote:Op zaterdag 7 december 2024 11:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat rechtspraak weleens faalt. We hebben het hier over vrijheid van meningsuiting en de hoogste bestuursrechter van Nederland keurt een oproep voor geweld tegen baby-meisjes goed.
Oké dan.quote:
Ik zeg alleen dat een interpretatie iets anders is dan woorden vervangen door synoniemen en dan doen alsof er iets anders staat.quote:Op zaterdag 7 december 2024 12:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Pardon?
Als jij vindt dat ik nu een vertaling geef, en de rechter interpreteert het woord primaten als "apen" dan interpreteert de rechter het dus fout naar jouw mening? Ook goed.
Maar de intentie van het woordgebruik van primaten kan natuurlijk alleen Raisa zélf weten.
En er ligt nogal wat indicatie in alle omstandigheden dat ze hier wilt benadrukken dat er racistisch geweld wordt gepleegd.
Nee man, ik snap het verband gewoon niet zo.quote:Op zaterdag 7 december 2024 12:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Oké dan.
Zit je nu meisjesbesnijdenis te bagatelliseren? Misschien is er nog plek voor je bij de RvS.
Primitievelingen is geen synoniem voor primaten. En dat woord heeft een hele andere lading, als je het vertaald naar apen heeft het meer raakvlak met racisme dan primitievelingen. Kijk, die rechter heeft zo zélf zitten sturen en interpreteren.quote:Op zaterdag 7 december 2024 12:04 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat een interpretatie iets anders is dan woorden vervangen door synoniemen en dan doen alsof er iets anders staat.
Ik noteer: goed verhaal.quote:Op zaterdag 7 december 2024 12:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Primitievelingen is geen synoniem voor primaten. En dat woord heeft een hele andere lading, als je het vertaald naar apen heeft het meer raakvlak met racisme dan primitievelingen. Kijk, die rechter heeft zo zélf zitten sturen en interpreteren.
Interpretatie, ja, je doet alsof hele andere woorden dezelfde betekenis hebben, heeft het niet.
Dat de vrijheid van meningsuiting uiterst selectief wordt toegepast? Dat het in deze eigenlijk vrij normaal zou moeten zijn dat mensen andere ideeen hebben dan de rechter, omdat ze oordelen over uiterst subjectieve zaken?quote:Op zaterdag 7 december 2024 12:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee man, ik snap het verband gewoon niet zo.
Reageer je er nog inhoudelijk op of wat?quote:
Nee, ik heb een beetje je posts gelezen en ben tot de conclusie gekomen dat ik helemaal geen zin heb in een gesprek hierover en ik liever wat leuks ga doen. Doei!quote:Op zaterdag 7 december 2024 12:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Reageer je er nog inhoudelijk op of wat?
Je vindt primitievelingen een synoniem voor primaten en je vindt dat die woorden dezelfde lading dekken?
Mijn hemel. Kansloos gedrag van je. Had dan langer weggebleven als je hier inhoudelijks niks wilde zoeken.quote:Op zaterdag 7 december 2024 12:11 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee, ik heb een beetje je posts gelezen en ben tot de conclusie gekomen dat ik helemaal geen zin heb in een gesprek hierover en ik liever wat leuks ga doen. Doei!
Er zitten nu eenmaal grenzen aan die vrijheid van meningsuiting, de barbienazi is ook lang niet de eerste die dat nu moet ondervinden al doet ze zelf graag van wel.quote:Op zaterdag 7 december 2024 12:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat de vrijheid van meningsuiting uiterst selectief wordt toegepast? Dat het in deze eigenlijk vrij normaal zou moeten zijn dat mensen andere ideeen hebben dan de rechter, omdat ze oordelen over uiterst subjectieve zaken?
Dat dat inherent eigenlijk iets zegt over dit type rechtspraak.
Dat is totaal het punt niet van mijn comment.quote:Op zaterdag 7 december 2024 12:12 schreef Caland het volgende:
Er zitten nu eenmaal grenzen aan die vrijheid van meningsuiting
Het zegt er inherent iets over en als je hier niet voorzichtig bent in interpretatieruimte die wordt genomen zit je defacto politiek te bedrijven over een grondrecht.quote:Op zaterdag 7 december 2024 12:12 schreef Caland het volgende:
Dat de vrijheid van meningsuiting uiterst selectief wordt toegepast? Dat het in deze eigenlijk vrij normaal zou moeten zijn dat mensen andere ideeen hebben dan de rechter, omdat ze oordelen over uiterst subjectieve zaken?
Dat dat inherent eigenlijk iets zegt over dit type rechtspraak.
Tsja, geef haar dan geen podium…quote:Op zaterdag 7 december 2024 11:09 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En zo gaat ook het hoger beroep haar weer geld opleveren. En blijft ze doorgaan met radicale uitspraken. Het is vrij plat allemaal
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |