abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215796661
Kleuterneuker was volgens Raisa vast ook niet beledigend bedoeld _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215796668
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 14:10 schreef Caland het volgende:
Ander verhaal.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215796712
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 14:11 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ander verhaal.
Nee, exact dezelfde zaak.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215796727
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 14:10 schreef Caland het volgende:
quote:
3. Noch smaad, noch smaadschrift bestaat voor zover de dader heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging, of te goeder trouw heeft kunnen aannemen dat het te last gelegde waar was en dat het algemeen belang de telastlegging eiste.
Met het benoemen van "kleuterneuker" diende Raisa het algemeen belang uit goede wil was ze ervan overtuigd en wilt het volk beschermen tegen de pedoseksueel. ;)

Nee zo ver ga ik ook niet, denk dat ze hier terecht voor bestraft wordt, maar dat maakt die andere discussie nog niet een gelopen zaak.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215796729
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 14:14 schreef Caland het volgende:

[..]
Nee, exact dezelfde zaak.
Totaal ander onderwerp.
pi_215796830
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 13:56 schreef Caland het volgende:

[..]
Context doet ertoe, helemaal als je het in je volgende zin hebt over ‘dit volk’ waarmee je iedereen met dezelfde uiterlijke kenmerken op een hoop gooit.
nee niet. volk kan refereren aan de groep mensen alleen die betrokken was bij het incident, of alleen de groep mensen die het in zn hoofd haalt om iemand te schoppen, of de groep mensen behorend tot de groep met dezelfde uiterlijke kenmerken. Maar jij, net als de rechter, gaat meteen uit van de meest negatieve interpretatie.

quote:
volk (het; o; meervoud: volken, volkeren)

historisch gegroeide gemeenschap van erfelijk verwante mensen met min of meer gelijke taal en gewoonten: het Engelse volk

de gezamenlijke bewoners van een staat: het volk toespreken

mensenmenigte: er was veel volk op de been

slag van mensen: raar volk; scheepsvolk

gewone mensen: een man van het volk iem. die de taal van het gewone volk spreekt (en er meestal ook uit afkomstig is)

de bijen van een korf
slag van mensen, oftewel het type mens dat anderen in elkaar schopt. Dat volk hoef ik ook niet in Nederland.

https://www.vandale.nl/gr(...)lands/betekenis/volk

[ Bericht 15% gewijzigd door ricky3 op 07-12-2024 14:30:38 ]
pi_215796860
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 14:25 schreef ricky3 het volgende:

[..]
nee niet. volk kan refereren aan de groep mensen alleen die betrokken was bij het incident, of alleen de groep mensen die het in zn hoofd haalt om iemand te schoppen, of de groep mensen behorend tot de groep met dezelfde uiterlijke kenmerken. Maar jij, net als de rechter, gaat meteen uit van de meest negatieve interpretatie.
[..]

Ja, wellicht had ze het wel over elfjes en helemaal niet over negroïde primaten ondanks dat dat in de vorige zin stond. Wie zal het zeggen, nietwaar
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215796905
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 december 2024 14:28 schreef Caland het volgende:

[..]
Ja, wellicht had ze het wel over elfjes en helemaal niet over negroïde primaten ondanks dat dat in de vorige zin stond. Wie zal het zeggen, nietwaar
ze had het over negroide primaten die hier naar nederland komen om vervolgens hier mensen in elkaar te schoppen. Dit "slag van mensen = volk" hoef ik hier ook niet. Het is tot daar aan toe dat Caland niet begrijpend kan lezen maar dat de rechter het niet kan is wel ernstig.

Het is bizar dat je niet doorziet dat het woord volk meerdere mogelijke betekenissen heeft. hieronder nog eenmaal:
quote:
volk (het; o; meervoud: volken, volkeren)
1
historisch gegroeide gemeenschap van erfelijk verwante mensen met min of meer gelijke taal en gewoonten: het Engelse volk
2
de gezamenlijke bewoners van een staat: het volk toespreken
3
mensenmenigte: er was veel volk op de been
4
slag van mensen: raar volk; scheepsvolk
5
gewone mensen: een man van het volk iem. die de taal van het gewone volk spreekt (en er meestal ook uit afkomstig is)
6
de bijen van een korf
pi_215796920
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 14:32 schreef ricky3 het volgende:

[..]
ze had het over negroide primaten die hier naar nederland komen om vervolgens hier mensen in elkaar te schoppen. Dit "slag van mensen = volk" hoef ik hier ook niet. Het is tot daar aan toe dat Caland niet begrijpend kan lezen maar dat de rechter het niet kan is wel ernstig.
Die hier naar Nederland komen ja? Ze kende de achtergrond al van de verdachten in het filmpje?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215796937
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 14:34 schreef Caland het volgende:

[..]
Die hier naar Nederland komen ja? Ze kende de achtergrond al van de verdachten in het filmpje?
Doet er niet toe. Het slag mensen dat anderen schopt hebben we liever niet in Nederland. Wat mij betreft dan natuurlijk
pi_215796947
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 14:36 schreef ricky3 het volgende:

[..]
Doet er niet toe. Het slag mensen dat anderen schopt hebben we liever niet in Nederland. Wat mij betreft dan natuurlijk
Dat staat voor mij los van huidskleur eigenlijk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215797061
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 14:37 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat staat voor mij los van huidskleur eigenlijk.
Voor iedereen. Ook voor Raisa. Dat de mensen waarover zij sprak een negroide huidskleur hebben mag dus niet genoemd worden ofzo. Terwijl het feitelijk klopt. Al waren ze paars. dan had ze paarse primaten gezegd. nou poehpoeh, snel 80 uur schoffelen xd :') :') :') :')
pi_215797211
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 14:25 schreef ricky3 het volgende:
Erger nog, ze trekken het zo uit verband dat ze doen alsof "een andere interpretatie écht niet mogelijk is"
Waarmee ze defacto hun positie niet waard zijn om zo scheef te spreken, maar dit hadden ze nodig om haar te bestraffen, als je het mij vraagt een politiek proces, op dat vlak in ieder geval. Die gast heeft gewoon wat zitten zoeken om haar te kunnen straffen.

Ik weet ook niet wat je ermee moet, maar defacto is dit type kromredeneren een aantasting van onze rechtstaat.
pi_215797225
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 14:32 schreef ricky3 het volgende:
maar dat de rechter het niet kan is wel ernstig.
En zélfs zijn interpretatie voor de enig mogelijke ziet _O-
pi_215797234
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 14:47 schreef ricky3 het volgende:

[..]
Voor iedereen. Ook voor Raisa. Dat de mensen waarover zij sprak een negroide huidskleur hebben mag dus niet genoemd worden ofzo. Terwijl het feitelijk klopt. Al waren ze paars. dan had ze paarse primaten gezegd. nou poehpoeh, snel 80 uur schoffelen xd :') :') :') :')
Als ze het ziet als racistisch geweld krijg je het er gratis bij natuurlijk, dat benoemen van huidskleur.
pi_215797427
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 09:15 schreef ricky3 het volgende:

[..]
Volk is ook gewoon een ander woord voor 'mensen'. Wederom een negatieve interpretatie van de rechtbank en ze stellen zelfs dat er geen andere interpretatie mogelijk is terwijl dit onjuist is. Volk kan informeel ook gewoon, luitjes, mensen, personen, betekenen.

' mensenmenigte: er was veel volk op de been '

hiermee zeg je niets over afkomst of uiterlijk.
Klopt. Maar ze heeft er een polariserende context omheen gezet. Lees die ook effe.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_215797525
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:00 schreef Montagui het volgende:
Ik kan me wel voorstellen dat het gebruik van het woordje 'volk' ook op een racistische manier geïnterpreteerd kan worden, maar zoals het kan (zeker in het kader van deze tweet) ook bedoeld zijn om een bepaald deel (de gewelddadigen) van een bepaalde groep (negroïden) aan te duiden. Zeg maar net zoiets als "criminele Marokkanen".

Zou kunnen maar in de rest van de context niet. Die geeft duidelijk sturing aan hoe zij 'dit volk' bedoeld heeft en de rechtbank heeft dat heel goed verwoord.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_215797584
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 15:24 schreef r_one het volgende:

[..]
Zou kunnen maar in de rest van de context niet. Die geeft duidelijk sturing aan hoe zij 'dit volk' bedoeld heeft en de rechtbank heeft dat heel goed verwoord.
Subjectief geïnterpreteerd en opgelegd in het vonnis als ultieme waarheid, alternatieve bedoelingen van die woorden zijn er niet.

Volstrekt van lotje getikt statement.
pi_215797585
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:40 schreef ludovico het volgende:

[..]
Tjah weet niet, maar volgens mij moet je toch bewijzen dat de dader fout zit? Daar wordt wel erg losjes mee omgesprongen zo?
Dat vind jij. Dat mag.
Ik vind het bewijs steekhoudend en duidelijk.
.
pi_215797594
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 15:27 schreef r_one het volgende:

[..]
Dat vind jij. Dat mag.
Ik vind het bewijs steekhoudend en duidelijk.
Schokkend.
pi_215797613
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 15:27 schreef ludovico het volgende:

[..]
Subjectief geïnterpreteerd en opgelegd in het vonnis als ultieme waarheid, alternatieve bedoelingen van die woorden zijn er niet.

Volstrekt van lotje getikt statement.
Alternatieve bedoelingen zijn ontkracht door de context (en ook dát waren letterlijke woorden van Raisa, 't is niet dat de rechtbank die zelf maar even heeft toegevoegd).
.
pi_215797625
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 15:28 schreef ludovico het volgende:

[..]
Schokkend.
Joh. Stel je effe aan :')
.
pi_215797634
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 15:29 schreef r_one het volgende:

[..]
Alternatieve bedoelingen zijn ontkracht door de context (en ook dát waren letterlijke woorden van Raisa, 't is niet dat de rechtbank die zelf maar even heeft toegevoegd).
Welke context doel je nu op specifiek, dan kan ik mee oordelen dat die context alternatieve bedoelingen ontkracht.
pi_215797670
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 15:30 schreef ludovico het volgende:

[..]
Welke context doel je nu op specifiek, dan kan ik mee oordelen dat die context alternatieve bedoelingen ontkracht.
r_one in NWS / Raisa Blommestijn gecanceld door Ongehoord Nederland deel 2 gelezen?
.
pi_215797677
quote:
quote:
Oordeel rechtbank tweet 10 mei 2023
De rechtbank oordeelt dat ze met de tweet van 10 mei 2023 heeft aangezet tot onverdraagzaamheid en zich schuldig heeft gemaakt aan groepsbelediging. De woorden 'negroïde primaten' zijn door de verdachte gebruikt om op een laatdunkende manier te spreken over negroïde mensen. In de woordkeuze kan slechts de bedoeling worden gelezen om hen af te schilderen als agressieve apen. De verdachte heeft het anderzijds over 'weerloze blanken' en 'blanken' als 'slachtoffer' van die agressie. Zij zet daarmee twee groepen mensen op basis van hun verschillende huidskleur tegenover elkaar, waarbij blanke mensen als slachtoffer van mensen met een donkere huidskleur worden neergezet. De verdachte treft daarmee de mensen die tot de laatste groep behoren collectief in wat voor die groep kenmerkend is, namelijk hun ras. Het gebruik van de woorden 'dit volk', die verwijzen naar een groep mensen met dezelfde raciale kenmerken, laat daar geen twijfel over bestaan. De rechtbank oordeelt daarom dat de uitlating van de verdachte op zichzelf als beledigend kan worden ervaren voor een groep mensen wegens hun ras.

Ten tijde van de gewraakte uitlating werd een maatschappelijk debat gevoerd over het migratiebeleid in Nederland. De verdachte zegt met haar bericht op X hieraan als opiniemaker een bijdrage te willen leveren. Uit niets blijkt echter dat zij de bedoeling had om alleen het gedrag aan te kaarten. Wel vestigde zij de aandacht op de huidskleur van een groep mensen ('negroïde primaten' en 'dit volk'). Niet valt in te zien dat de uitlating op enige wijze inhoudelijk heeft bijgedragen aan een maatschappelijk debat of als uiting van artistieke expressie is gedaan. De rechtbank oordeelt dat voor dergelijke uitspraken geen plaats is in de maatschappij.
https://www.rechtspraak.n(...)n-smaadschrift-.aspx

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 15:32 schreef r_one het volgende:

[..]
gelezen?
pi_215797734
https://uitspraken.rechts(...):NL:RBDHA:2024:20123

Dit valt an sich allemaal wel mee met de tekst, en daar zullen we het toch echt mee moeten doen, dit is de info die de rechtbank in overweging heeft genomen bij het vonnis, niet meer niet minder, ik zie geen context waarin mogelijkheden tot:
quote:
Alternatieve bedoelingen zijn ontkracht
pi_215797741
quote:
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 22:00 schreef r_one het volgende:
Ik wel
Van A tot Z (behalve de voetnoten)
.
pi_215797761
quote:

[..]
Joh. Stel je effe aan :')
Tjah sorry hoor maar als de wet niet wordt getoetst door de rechter is dat onrechtstatelijk, dit gaat mij veel te ver, anderen de les lezen hoe zaken geïnterpreteerd zouden moeten worden, en doen alsof dat de enige mogelijkheid is, dat is die niet en die hypothese is goed te toetsen.
pi_215797770
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 15:36 schreef ludovico het volgende:
https://uitspraken.rechts(...):NL:RBDHA:2024:20123

Dit valt an sich allemaal wel mee met de tekst, en daar zullen we het toch echt mee moeten doen, dit is de info die de rechtbank in overweging heeft genomen bij het vonnis, niet meer niet minder, ik zie geen context waarin mogelijkheden tot:
[..]

Iets met blanke slachtoffers (als tegenpool van 'dit volk'). :{w

Ik blijf niet herhalen, geen zin aan. Kwestie van goed lezen.
.
pi_215797797
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 15:39 schreef r_one het volgende:

[..]
Iets met blanke slachtoffers (als tegenpool van 'dit volk'). :{w

Ik blijf niet herhalen, geen zin aan. Kwestie van goed lezen.
Ze uit een mening, waarbij zij geweld ziet met racistisch motief, hoe wil je dat duiden zonder huidskleur te benoemen?

Dat jouw wereldbeeld compleet anders is en je het een waanzinnige opvatting vindt, prima, dat zal, en dat je dat wereldbeeld giftig kan vinden ook, dat zal, een Sander Schimmelpenninck vind ik ook giftig, maar strafbaar? Dat is echt een andere orde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')