Bekijk deze YouTube-videoquote:Presentator Tom Waes zwaargewond bij auto-ongeluk in Antwerpen
De Belgische tv-presentator en acteur Tom Waes (56) is vannacht zwaargewond geraakt bij een auto-ongeluk, melden Belgische media.
Het ongeluk gebeurde rond 01.00 uur bij de Kennedytunnel in Antwerpen. De VRT schrijft dat Waes met zijn Porsche 911 was ingereden op een verkeersbord dat daar stond om wegwerkzaamheden aan te geven.
De manager van de presentator bevestigt dat Waes achter het stuur zat. De hulpdiensten hebben de auto opengeknipt om hem uit het voertuig te halen.
De presentator is gereanimeerd en naar het ziekenhuis gebracht. Zijn toestand is niet langer levensbedreigend. Bij het ongeluk waren volgens een politiewoordvoerder geen andere voertuigen betrokken.
https://www.nu.nl/achterk(...)ond-van-ongeluk.htmlquote:Ongeluk Tom Waes vastgelegd met verkeerscamera's
Het verkeersongeluk waarbij de Belgische presentator Tom Waes zwaargewond raakte, is vastgelegd met verkeerscamera's. Dat bevestigt het Openbaar Ministerie in Antwerpen aan Vlaamse media.
Justitie hoopt dat die beelden helpen om vast te stellen of Waes te snel reed en waarom hij de wegafzetting waarop hij inreed laat heeft opgemerkt.
Ook is er bloed afgenomen voor onderzoek. Normaal gesproken wordt dat zo snel mogelijk na een ongeval gedaan, maar door de zware verwondingen was dat niet mogelijk. Justitie zegt tegen de Vlaamse omroep VRT dat de resultaten van het bloedonderzoek nog niet bekend zijn.
Intensive care
Acteur en presentator Tom Waes raakte in de nacht van vrijdag op zaterdag ernstig gewond bij een verkeersongeval. Hij botste toen met zijn oldtimer vlak voor de Kennedytunnel op de Antwerpse ring op een zogenoemde botsabsorbeerder. Dat is een aanhanger die bij wegwerkzaamheden wordt gebruikt om botsingen op te vangen.
Waes ligt nog altijd op de intensive care. In een verklaring meldt de VRT namens zijn familie dat de toestand van Waes stabiel is en dat hij buiten onmiddellijk levensgevaar is. De komende dagen proberen artsen via een scan een beter zicht te krijgen op mogelijke botbreuken.
quote:Tom Waes had te veel gedronken toen hij in de nacht van vrijdag op zaterdag zwaargewond raakte bij een auto-ongeluk. De acteur noemt het een "onbegrijpelijke fout" van zichzelf.
Waes was voor het ongeluk in een restaurant en een café geweest. "Toch ben ik in mijn auto gestapt om thuis te geraken. Onbegrijpelijk. Dat had ik nooit mogen doen, daar bestaat geen enkele twijfel over", zegt de acteur in een verklaring tegenover VRT.
Maandag werd duidelijk dat Waes nog op de intensive care ligt, maar dat zijn toestand stabiel is. "Ik besef dat ik geweldig veel geluk gehad heb. Geluk dat ik geen slachtoffers gemaakt heb. Geluk dat ik het zelf overleefd heb. Het is een grote, onbegrijpelijke fout, waar ik me verschrikkelijk bij voel. Ik wil dan ook mijn oprechte excuses aanbieden, aan iedereen. Het spijt me verschrikkelijk."
De acteur en tv-maker bedankt het medisch personeel en zegt zich nu op zijn herstel te gaan richten.
VRT, de werkgever van Waes, reageert teleurgesteld. "Dit kan echt niet", zegt een woordvoerder van de Vlaamse omroep. "Onze schermgezichten hebben ook op dat vlak een voorbeeldfunctie voor het brede publiek. We verwachten dat Tom zijn verantwoordelijkheid neemt en vinden het belangrijk dat hij zelfinzicht toont."
Ik begreep dat hij met alcohol op achter het stuur was gaan zitten.quote:Op dinsdag 3 december 2024 17:55 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Een antieke porsche? Lijkt me niet.
Ik begreep dat het een onoverzichtelijk rotstuk is waar hij verongelukte. Hij kwam via een inrit de weg op, maar moest onmiddelijk uitwijken voor die borden, die hem naar de naastliggende baan dwongen. En daar ging het mis.
Betere en geloofwaardigere samenvatting dan die van @Ghost_Busterquote:Op dinsdag 3 december 2024 18:09 schreef maily het volgende:
[..]
Ik begreep dat hij met alcohol op achter het stuur was gaan zitten.
En daar ging het mis.
Klopt dat heeft Tom ook zelf toegegeven. Wel beter dat hij het zelf naar buiten heeft gebracht in plaats van dat de media het had gedaan later.quote:Op dinsdag 3 december 2024 18:09 schreef maily het volgende:
[..]
Ik begreep dat hij met alcohol op achter het stuur was gaan zitten.
En daar ging het mis.
Dat onmiddellijk reageren gaat ook lastiger als je met te veel alcohol op achter het stuur zit.quote:Op dinsdag 3 december 2024 17:55 schreef Ghost_Buster het volgende:
Ik begreep dat het een onoverzichtelijk rotstuk is waar hij verongelukte. Hij kwam via een inrit de weg op, maar moest onmiddelijk uitwijken voor die borden, die hem naar de naastliggende baan dwongen. En daar ging het mis.
quote:Op dinsdag 3 december 2024 18:47 schreef Janneke141 het volgende:
Bezopen dus. Tv-contract per direct ontbinden s.v.p.
En mogelijk omdat er al beelden opdoken van de avond voorafgaand aan zijn ritje met de Porsche waarop hij met alcoholische versnaperingen te zien was.quote:Op dinsdag 3 december 2024 14:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hij geeft het toe omdat hij een BV’er is en er dus een bepaald (eigen)belang mee gediend is. Ik kan het maar moeilijk zien als een nobele daad.
Met vermoeidheid rijden an sich is inderdaad niet strafbaar.quote:Op dinsdag 3 december 2024 12:50 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Met vermoeidheid gaan rijden is niet slim maar ook niet strafbaar. Was best reëel geweest toch als hardwerkende BV-er
Idd, "maar hij had".....quote:Op dinsdag 3 december 2024 17:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar hij had zichzelf ook hartstikke dood kunnen rijden he?
Wat wilde je dan met je quote zeggen?
Wat ik heb gelezen op een Vlaamse nieuwssite is dat ze de beelden van hem drinkend al in het weekend hadden ontvangen. Ik gok dat Tom voelde dat hij geen andere keus had dan met de billen bloot te gaan.quote:Op dinsdag 3 december 2024 18:36 schreef Ama het volgende:
[..]
Klopt dat heeft Tom ook zelf toegegeven. Wel beter dat hij het zelf naar buiten heeft gebracht in plaats van dat de media het had gedaan later.
Op basis van welke gronden?quote:Op dinsdag 3 december 2024 18:47 schreef Janneke141 het volgende:
Bezopen dus. Tv-contract per direct ontbinden s.v.p.
Vriendjespolitiekquote:Op dinsdag 3 december 2024 18:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
iemand die een aanrijding veroorzaakt heeft moet voortaan zelf een botsabsorbeerder op zijn eigen auto monteren.
Ik zou hem omdraaien. Moet je als Belgische of Nederlandse publieke omroep een podium bieden aan een alcomobilist?quote:
Van de weg afgeduwd? Hangen toch camera's in de Kennedytunnel. En ja, ik vind het ook geen fijne tunnel om te rijden, met al die afslagen. Tom is BV, een opzetje om hem te framen kan niet uitgesloten worden. Maar dat moeten de Vlamingen onderling maar uitzoeken.quote:Op dinsdag 3 december 2024 17:55 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Maar dat ging om misdragingen in de context van het werk dat ze deden voor de televisie.quote:Op dinsdag 3 december 2024 20:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zou hem omdraaien. Moet je als Belgische of Nederlandse publieke omroep een podium bieden aan een alcomobilist?
En we hebben Matthijs van N., Ali B. en Marco B. toch ook ontslagen bij televisieprogramma's? Dus kennelijk kan het.
Waarom?quote:Op dinsdag 3 december 2024 21:15 schreef Zwansen het volgende:
Hoeveel had ie gedronken? 4 bier of 14? Zit nogal een verschil in.
Framen? Hij rijdt gewoon dronken een wegwerker aan. Wat valt er nog te framen dan?quote:Op dinsdag 3 december 2024 20:18 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Van de weg afgeduwd? Hangen toch camera's in de Kennedytunnel. En ja, ik vind het ook geen fijne tunnel om te rijden, met al die afslagen. Tom is BV, een opzetje om hem te framen kan niet uitgesloten worden. Maar dat moeten de Vlamingen onderling maar uitzoeken.
Ook in België mag je niet dronken rondrijden.quote:Op dinsdag 3 december 2024 21:32 schreef yessie234 het volgende:
@:LXIV
Tot een in de Europese Unie te komen tot een eenduidige regel mbt alcohol en verkeer waardoor dit type nieuwsberichten niet meer tot lokale discussies leidt. Iets wat de aandacht geweldig afleidt van waar het werkelijk om gaat.
Vier kan een inschattingsfout zijn 14 is crimineel.quote:
Dit.quote:Op dinsdag 3 december 2024 21:35 schreef LXIV het volgende:
De Belgische mentaliteit wat drank en rijden betreft is volkomen achterlijk. Zoals in Nederland in de jaren 70. Begin dit jaar had een dronken bestuurder een het gezin f doodgereden. Gingen ze in een kroeg mensen filmen. Volkomen dronken, maar ze vonden allemaal dat ze nog recht hadden naar huis te rijden.
Ja je zou ook denk dat in België ongetwijfeld hetzelfde moraal heerst inzake rijden met alcohol.quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:02 schreef Ivo1985 het volgende:
België kent ongetwijfeld een vergelijkbaar wetsartikel.
Ik sta regelmatig ergens in een Belgisch café waarvan ik weet dat mensen moeten nog rijden en dat interesseert helemaal niemand.quote:Op dinsdag 3 december 2024 21:35 schreef LXIV het volgende:
De Belgische mentaliteit wat drank en rijden betreft is volkomen achterlijk. Zoals in Nederland in de jaren 70. Begin dit jaar had een dronken bestuurder een het gezin f doodgereden. Gingen ze in een kroeg mensen filmen. Volkomen dronken, maar ze vonden allemaal dat ze nog recht hadden naar huis te rijden.
Dos cervezas por favor en Tom rijdt gewoon met z'n Porsche door!!!!!!!!!!quote:Op dinsdag 3 december 2024 17:56 schreef Moonversion het volgende:
https://nos.nl/l/2546504
[..]
Bekijk deze YouTube-video
even de OP updaten
https://nos.nl/artikel/25(...)met-verkeerscamera-s
[..]
https://www.nu.nl/achterk(...)ond-van-ongeluk.html
[..]
Als je met 4 bier op gaat autorijden ben je een even grote eikel als dat je dat met 14 bier doet. En het kon overduidelijk niet, dat is duidelijk.quote:Op dinsdag 3 december 2024 21:44 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Omdat je met 4 nog makkelijk onder de 0,5 kunt zitten.
als je ergens de hele avond bent dan zijn de eerste twee biertjes al afgebroken maar ik snap je welquote:Op dinsdag 3 december 2024 21:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je met 4 bier op gaat autorijden ben je een even grote eikel als dat je dat met 14 bier doet. En het kon overduidelijk niet, dat is duidelijk.
En voor iedereen die voor zichzelf probeert te legitimeren dat dat laatste biertje toch nog best wel kan voor het naar huis rijden want (insert allerlei kutsmoezen): 4 bier = 1 liter * 5% = 0,05l alcohol, is op de 5 liter bloed van een gemiddeld mens 1 promille. Twee keer zo veel als toegestaan dus.
Onbegrijpelijk, al die mensen die proberen uit te leggen dat dat helemaal niet zo erg is. Daar kan echt maar één reden voor zijn.
Is voor iedereen anders. Gewicht, alcoholtolerantie, slaap, geslacht zelfs spelen o.a. allemaal mee.quote:Op dinsdag 3 december 2024 21:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je met 4 bier op gaat autorijden ben je een even grote eikel als dat je dat met 14 bier doet. En het kon overduidelijk niet, dat is duidelijk.
En voor iedereen die voor zichzelf probeert te legitimeren dat dat laatste biertje toch nog best wel kan voor het naar huis rijden want (insert allerlei kutsmoezen): 4 bier = 1 liter * 5% = 0,05l alcohol, is op de 5 liter bloed van een gemiddeld mens 1 promille. Twee keer zo veel als toegestaan dus.
Onbegrijpelijk, al die mensen die proberen uit te leggen dat dat helemaal niet zo erg is. Daar kan echt maar één reden voor zijn.
Gefeliciteerd. Wil je nu een sticker omdat je met een liter bier in je mik in de auto bent gestapt?quote:Op dinsdag 3 december 2024 21:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Is voor iedereen anders. Gewicht, alcoholtolerantie, slaap, geslacht zelfs spelen o.a. allemaal mee.
Ooit na twee halve liters moeten blazen. Mocht doorrijden met een beginnersrijbewijs.
Heb je deze wel eens gezien?quote:Op dinsdag 3 december 2024 21:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Wil je nu een sticker omdat je met een liter bier in je mik in de auto bent gestapt?
Als dat zou kunnen, graagquote:Op dinsdag 3 december 2024 21:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Wil je nu een sticker omdat je met een liter bier in je mik in de auto bent gestapt?
wa is da?quote:Op dinsdag 3 december 2024 22:02 schreef Vvdjemoeder het volgende:
[..]
Probeer eens met 2 tabs lsd. Wedden dat je dan niet meer kan rijden
Je vergeet de factor tijd.quote:Op dinsdag 3 december 2024 21:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Echt puur door dat ene voorval?quote:Op dinsdag 3 december 2024 22:09 schreef LXIV het volgende:
Zelf ben ik ook een keer met teveel alcohol op naar huis gereden. De volgende dag had ik veel spijt en iedere keer als ik hoorde dat een dronkenlap iemand doorgereden had dacht ik: ik had die lul ook kunnen zijn!
Het zat me zo dwars dat ik volledig gestopt ben met alcohol drinken, al ben ik thuis. Hele goede beslissing geweest
Dat is mooi, en lelijk tegelijkertijd. Knagend geweten, geweten dat knaagt. Voor jezelf heb je er iets meegedaan wat rust geeft. Mooi dat je dit hier zo deelt. Misschien inspireer je mensen met deze ontboezeming.quote:Op dinsdag 3 december 2024 22:09 schreef LXIV het volgende:
Zelf ben ik ook een keer met teveel alcohol op naar huis gereden. De volgende dag had ik veel spijt en iedere keer als ik hoorde dat een dronkenlap iemand doorgereden had dacht ik: ik had die lul ook kunnen zijn!
Het zat me zo dwars dat ik volledig gestopt ben met alcohol drinken, al ben ik thuis. Hele goede beslissing geweest
Party plates zoals in Ohio.quote:Op dinsdag 3 december 2024 21:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Beide is teveel en heeft geleid tot een aanrijding op een manier die een nuchtere persoon die niet met zijn telefoon bezig is niet zal overkomen. Want hoe kun je in godsnaam die 3 meter hoge, lichtgevende pijl op de botsabsorber over het hoofd zien als je er met je koppie bij bent als bestuurder?quote:Op dinsdag 3 december 2024 21:15 schreef Zwansen het volgende:
Moreel onder de bevolking en wetsartikelen zijn totaal los van elkaar staande zaken.quote:Op dinsdag 3 december 2024 21:42 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ja je zou ook denk dat in België ongetwijfeld hetzelfde moraal heerst inzake rijden met alcohol.
Omdat de gemiddelde persoon met 4 bier nog vrij goed kan rijden, helemaal als dat over de hele avond is verspreid, met 14 wordt dat al heel lastig.quote:
Dat zegt niemand volgens mij. Het gaat erom dat er een groot verschil is tussen net iets te veel en veel te veel.quote:Op dinsdag 3 december 2024 21:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In Belgie wordt onderscheid gemaakt tussen alcoholintoxicatie (meetbaar, adem- of bloedtest) en het verkeren in staat van dronkenschap, (subjectief) dat gevolgen had voor de verkeersveiligheid.quote:Op dinsdag 3 december 2024 23:19 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Moreel onder de bevolking en wetsartikelen zijn totaal los van elkaar staande zaken.
Ook in België mag je dronken niet rijden. Helaas is het er toch sociaal geaccepteerd.
Link?quote:Op woensdag 4 december 2024 06:28 schreef raptorix het volgende:
Voor iedereen die dacht dat hij misschien nog fatsoenlijk kon rijden, check even het filmpje van die avond dat hij in Cafe staat, staat echt te zwalken.
Ook tof dat de filmers hem in de auto hebben laten stappen… net als die uitbater van de kroeg.quote:Op woensdag 4 december 2024 06:51 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
https://m.gva.be/cnt/dmf2(...)neybuilder=nopaywall
Achtervolg jij elke dronken idioot die je in de kroeg tegenkomt naar mogelijk zijn of haar auto dan?quote:Op woensdag 4 december 2024 10:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ook tof dat de filmers hem in de auto hebben laten stappen… net als die uitbater van de kroeg.
Alles voor de likes blijkbaar.
Zou jij de Grote meneer Waes, tegen durven te houden? Of hem aanbieden een taxi voor hem te bellen?quote:Op woensdag 4 december 2024 10:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ook tof dat de filmers hem in de auto hebben laten stappen… net als die uitbater van de kroeg.
Wat?quote:Op woensdag 4 december 2024 10:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als personeel, eentje die staat te waggelen op zijn benen en zijn autosleutels pakt wel ja.quote:Op woensdag 4 december 2024 10:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Achtervolg jij elke dronken idioot die je in de kroeg tegenkomt naar mogelijk zijn of haar auto dan?
Ja, wij hadden vroeger die Hans Kraaij net zo dronken aan de bar hangen. Werd netjes een taxi voor gebeld.quote:Op woensdag 4 december 2024 10:47 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Zou jij de Grote meneer Waes, tegen durven te houden? Of hem aanbieden een taxi voor hem te bellen?
Ik café's worden mensen nu eenmaal (een beetje) dronken, hun beoordelingsvermogen is ook aangetast. Wel filmen en niets tegen de persoon of iemand uit zijn gezelschap zeggen. "
Erg verknipt beeld van de taken van horecapersoneel dan, zo werkt het hooguit in de dorpskroeg waar dezelfde vier man aan de bar zittenquote:Op woensdag 4 december 2024 11:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als personeel, eentje die staat te waggelen op zijn benen en zijn autosleutels pakt wel ja.
Gewoon dat. Sociale controle heet dat. Als je onder vrienden bij een feestje zes bier naar binnen werkt en je daarna achter het stuur wilt stappen, houden je vrienden je ook tegen. In mijn vriendenkring is het altijd nul de maat voor autobestuurders. Vrij normaal.quote:
Dat zal dan wel anno 2024, ik weet niet beter dan dat de volgende regels gelden:quote:Op woensdag 4 december 2024 11:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Erg verknipt beeld van de taken van horecapersoneel dan, zo werkt het hooguit in de dorpskroeg waar dezelfde vier man aan de bar zitten
Ah, de papieren werkelijkheid.quote:Op woensdag 4 december 2024 11:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat zal dan wel anno 2024, ik weet niet beter dan dat de volgende regels gelden:
Je mag geen alcohol verkopen en schenken aan personen die in een kennelijke staat van dronkenschap verkeren. Het is verboden een dronken persoon toe te laten in je horecalokaal.
Zo hoort barpersoneel ook te handelen, als die weet dat een zuipert van plan is met de auto naar huis te gaan. Ik vermoed dat dit in Belgie iets anders ligt. Dat iemand zelf mag bepalen of die in staat van dronkenschap is of niet. Ligt een beetje aan de kroeg ook.quote:Op woensdag 4 december 2024 11:25 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, wij hadden vroeger die Hans Kraaij net zo dronken aan de bar hangen. Werd netjes een taxi voor gebeld.
Officieel zou je hem de toegang moeten weigeren volgens de wet.quote:Op woensdag 4 december 2024 10:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Achtervolg jij elke dronken idioot die je in de kroeg tegenkomt naar mogelijk zijn of haar auto dan?
Haha. Jij komt dus niet in kroegen. Naïviteitquote:Op woensdag 4 december 2024 11:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat zal dan wel anno 2024, ik weet niet beter dan dat de volgende regels gelden:
Je mag geen alcohol verkopen en schenken aan personen die in een kennelijke staat van dronkenschap verkeren. Het is verboden een dronken persoon toe te laten in je horecalokaal.
Dan kan je de nachthoreca wel opheffenquote:Op woensdag 4 december 2024 11:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Officieel zou je hem de toegang moeten weigeren volgens de wet.
Ja, het zal inderdaad 99 keer goed gaan van de 100.quote:
Klopt.quote:Op woensdag 4 december 2024 11:43 schreef Kuhn het volgende:
[..]
Haha. Jij komt dus niet in kroegen. Naïviteit
Geen enkele gevolgen natuurlijk. Zou een mooie boel worden als je als kroeguitbater verantwoordelijk wordt gehouden voor het gedrag van je gasten als zij je tent verlatenquote:Op woensdag 4 december 2024 11:46 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, het zal inderdaad 99 keer goed gaan van de 100.
Geen idee wat de gevolgen kunnen zijn voor het restaurant in het Museum en de kroeg.
Het gaat daarvoor al fout.quote:Op woensdag 4 december 2024 11:54 schreef OProg het volgende:
Van die mooie kroegen in de binnenstad waar de auto een heel stuk verderop staat en dan verwachten dat het personeel elke beschonken gast achterna gaat lopen of ze niet naar de auto gaan.
Alleen nog maar drink&drive bij vd. Valk.quote:Op woensdag 4 december 2024 11:54 schreef OProg het volgende:
Van die mooie kroegen in de binnenstad waar de auto een heel stuk verderop staat en dan verwachten dat het personeel elke beschonken gast achterna gaat lopen of ze niet naar de auto gaan.
Alleen maar dit.quote:Op woensdag 4 december 2024 12:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
We weten niet wat er gebeurt is. Misschien hebben ze wel gezegd dat hij beter niet kon gaan rijden, misschien hebben ze niks gezegd. Feit is dat dit zijn eigen verantwoordelijkheid is. Niet van iemand anders.
Moet je kijken wat ze in de VS bedacht hadden:quote:Op woensdag 4 december 2024 13:45 schreef Jahr00n het volgende:
Dit is puur zijn eigen verantwoordelijkheid. Gelukkig rijdt ie alleen zichzelf bijna dood en niet een gezin. Ik heb er geen medelijden mee. Ik hoop dat zijn carriere nu wel voorbij is en op alle mogelijke manieren gecanceld gaat worden incl. strafrechtelijke vervolging.
Je moet dit soort criminelen wat mij betreft helemaal slopen.
Stomdronken op Fok is ook geen succes zo te zienquote:Op woensdag 4 december 2024 14:27 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Moet je kijken wat ze in de VS bedacht hadden:
https://nos.nl/artikel/25(...)nwege-alcoholgebruik
Hij is een BV. Een programmamaker.
VRT let op:
Ergens een locatie op eigen terrein inrichten met lastige verkeerssituaties en een kroeg. Laat die Waes zijn eerst volgende programma daar vandaan maken, met camera er boven op. In de kroeg, in de auto, kroeg weer in, auto weer in. Iedere keer blazen.
Stomdronken op televisie aan het woord laten en achter het stuur laten zitten en zijn ook zijn verhaal over zijn auto en dat ongeluk laten doen, dit keer op een plaats waar dat mag, en wedden dat het publiek hem weer omarmd.
Zo ben ik altijd als ik nuchter benquote:Op woensdag 4 december 2024 16:48 schreef XLVNB het volgende:
[..]
Stomdronken op Fok is ook geen succes zo te zien
quote:Op maandag 2 december 2024 22:57 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Welke betrouwbare bron is dat dan? Volgens mij kun je na 12 biertjes allang niet meer op je benen staan. Dan ben je zo dronken dat je nog geen kilometer redt in een auto.
Een journalist die het had opgevangen in een gesprek gerelateerd aan de VRT. Maar inmiddels heeft Waes publiekelijk al bekend zie ikquote:
Een promillage van 2,7, reken zelf maar uit hoeveel glazen dat zijnquote:Op dinsdag 3 december 2024 21:15 schreef Zwansen het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Zomer 2017 was ik op een festival. Na een ochtend + voormiddag redelijk veel mixdrankjes tanken dacht ik dat ik ruim 8 uur later wel weer naar huis kon rijden. Bij politiecontrole zat nog een half glaasje teveel in mijn bloed (want als je veel drinkt duurt het ook veel langer voordat alles is afgebroken). Dikke boete.quote:Op dinsdag 3 december 2024 22:09 schreef LXIV het volgende:
Zou geen slecht idee zijn.quote:Op woensdag 4 december 2024 11:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan kan je de nachthoreca wel opheffen
Eens, ik hou het zelf bij een half kratje. Meer den een halve krat op is vervangend vervoer regelen. Vind het echt onverantwoord als mensen straalbezopen achter het stuur kruipen.quote:Op woensdag 4 december 2024 19:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Zomer 2017 was ik op een festival. Na een ochtend + voormiddag redelijk veel mixdrankjes tanken dacht ik dat ik ruim 8 uur later wel weer naar huis kon rijden. Bij politiecontrole zat nog een half glaasje teveel in mijn bloed (want als je veel drinkt duurt het ook veel langer voordat alles is afgebroken). Dikke boete.
Ik heb daarna nooit meer alcohol gedronken terwijl ik nog moest rijden. Goede les geweest![]()
Veel fijner voor jezelf om de grenzen niet op te zoeken maar gewoon voor de nultolerantie te kiezen als je nog moet deelnemen aan het verkeer. Wandelen en fietsen raad ik dronken mensen ook af, is net zo goed gevaarlijk.
quote:Op woensdag 4 december 2024 19:35 schreef damsco het volgende:
[..]
Eens, ik hou het zelf bij een half kratje. Meer den een halve krat op is vervangend vervoer regelen. Vind het echt onverantwoord als mensen straalbezopen achter het stuur kruipen.
Was die bron nou maar Spa geweestquote:Op maandag 2 december 2024 22:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Welke bron?
Hln natuurlijk. Die wisten ook direct te vertellen dat hij een diner had in het KMSKA en vervolgens met de studenten de stad in is gegaan.quote:
Hln zegt daar niets overquote:Op donderdag 5 december 2024 10:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hln natuurlijk. Die wisten ook direct te vertellen dat hij een diner had in het KMSKA en vervolgens met de studenten de stad in is gegaan.
Nergens is 2,7 te vinden, klinkt als een random bedacht getalquote:De uitslag van het bloedonderzoek wordt de komende dagen verwacht. Waes hangt een zware straf boven het hoofd. Hij heeft zelf al aangegeven te veel te hebben gedronken. Hoeveel Waes had gedronken, dat moet het onderzoek uitwijzen. “We gaan ervan uit dat hij gedagvaard zal worden voor de rechtbank”, aldus VSV.
Stond in de maandag editie plus abonnement.quote:Op donderdag 5 december 2024 12:06 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Hln zegt daar niets over
Dit is van 10 minuten geleden
https://www.hln.be/binnen(...)olcampagne~a1831237/
[..]
Nergens is 2,7 te vinden, klinkt als een random bedacht getal
Dat kan natuurlijk nietquote:Op donderdag 5 december 2024 12:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Stond in de maandag editie plus abonnement.
Toen speculeerden ze nog of dat die test mogelijk zaterdag was afgenomen en wat de invloed van een bloedtransfusie zou kunnen zijn. 2,7 werd duidelijk genoemd, dat jij het niet kan vinden wil dus niet zeggen dat de andere user liegt. Verre van.
Of Stom Dwaesquote:
Misschien had ie wel 2,7 liter Kriek Lambik gedronkenquote:Op donderdag 5 december 2024 13:27 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk nietals ze dinsdag schreven dat het parket zijn bloedstaal niet met voorrang zal behandelen en er toen nog geen uitslag was, kan er maandag geen uitslag zijn geweest. ( Er stond wel dat die Porsche een 2.7liter motor achterin heeft liggen)
Die jeugdige kunstcritici hebben hem een kunstje geflikt.quote:Op donderdag 5 december 2024 10:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hln natuurlijk. Die wisten ook direct te vertellen dat hij een diner had in het KMSKA en vervolgens met de studenten de stad in is gegaan.
Niks randoms aan, heb het van iemand die het letterlijk heeft overgenomen uit een gesprek tussen journalisten. Is gewoon de meetwaarde van de alcoholblaastest.quote:Op donderdag 5 december 2024 12:06 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Hln zegt daar niets over
Dit is van 10 minuten geleden
https://www.hln.be/binnen(...)olcampagne~a1831237/
[..]
Nergens is 2,7 te vinden, klinkt als een random bedacht getal
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
quote:Op donderdag 5 december 2024 17:13 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Niks randoms aan, heb het van iemand die het letterlijk heeft overgenomen uit een gesprek tussen journalisten. Is gewoon de meetwaarde van de alcoholblaastest.
Waardes in deze orde van grootte worden wel vaker bevonden bij mensen die stomdronken achter het stuur zijn gekropen.De achterneef van mijn buurman had 3.1 gehoord van zijn. TanteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bijzonder dat het niet in het nieuws komt
Ik heb wel eens 0,8 geblazen terwijl ik vanuit de theorie van aantallen glazen drinken toch echt 2,7 promille moest hebben.quote:Op donderdag 5 december 2024 18:27 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
De achterneef van mijn buurman had 3.1 gehoord van zijn. Tante
Bijzonder dat het niet in het nieuws komt
Van die ‘theorie’ klopt dan ook helemaal niets. Heb je dat in Belgie geleerd?quote:Op donderdag 5 december 2024 19:24 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Ik heb wel eens 0,8 geblazen terwijl ik vanuit de theorie van aantallen glazen drinken toch echt 2,7 promille moest hebben.
Is wat we onder Belgie verstaan natuurlijk.quote:Op vrijdag 6 december 2024 10:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Van die ‘theorie’ klopt dan ook helemaal niets. Heb je dat in Belgie geleerd?
quote:Op vrijdag 6 december 2024 10:20 schreef Loverboii het volgende:
blijkbaar ook cocaine gevonden in zijn bloed,
wordt vervolgd?
waar staat datquote:Op vrijdag 6 december 2024 10:20 schreef Loverboii het volgende:
wordt vervolgd?
Zo dan. Als dat waar is, is hij nog meer fucked dan hij al was.quote:Op vrijdag 6 december 2024 10:20 schreef Loverboii het volgende:
wordt vervolgd?
Ik zie een tweet op x inderdaad. We wachten af. Als het waar is, is het einde oefening lijkt me.quote:Op vrijdag 6 december 2024 11:20 schreef Loverboii het volgende:
[..]
ik heb het van dezelfde bron die al op voorhand wist dat hij gedronken had
Is wel zo.quote:Op vrijdag 6 december 2024 11:29 schreef Caland het volgende:
Wel slim als je kacheltjelam bent om een punt te pakken, dan functioneer je daarna weer wat beter
Hij bedoelde het dus goed
quote:Op vrijdag 6 december 2024 11:29 schreef Caland het volgende:
Wel slim als je kacheltjelam bent om een punt te pakken, dan functioneer je daarna weer wat beter
Hij bedoelde het dus goed
Dit soort dingen zijn lastig onder de pet te houden bij zo'n klapper van een BV.quote:Op vrijdag 6 december 2024 11:20 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Ze geven Tom Waes de gelegenheid de vlucht naar voren te nemen, zelf te communiceren, zelf te reageren op de berichten die het parket geeft.quote:Op zaterdag 14 december 2024 13:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat ik niet snap (waarschijnlijk al voorbij gekomen hier), waarom duurt die uitslag zo lang? Ben je Jan met de korte achternaam, heb je de uitslag zo binnen.
Zita moet overal in Vlaanderen werken, en doet dus tussen de 45.000 en 50.000 kilometer per jaar met de wagen. Ze heeft haar rijbewijs dus heel hard nodig. Wat de alcohol betreft: het is waar dat ze een positieve test aflegde, maar ze had niet zo heel veel gedronken.”quote:Op woensdag 18 december 2024 11:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
We gaan nog even door met beschonken Bekende Vlamingen: de dochter van Koen Wauters is vandaag veroordeeld voor rijden onder invloed. Ook was haar auto niet gekeurd![]()
https://www.hln.be/brugge(...)AnWUbPzOlbjXhX5KmyDA
Lekker bezig daar.
Damn...quote:Op woensdag 18 december 2024 12:42 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Zita moet overal in Vlaanderen werken, en doet dus tussen de 45.000 en 50.000 kilometer per jaar met de wagen. Ze heeft haar rijbewijs dus heel hard nodig. Wat de alcohol betreft: het is waar dat ze een positieve test aflegde, maar ze had niet zo heel veel gedronken.”x 1000!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Haar advocaatje.quote:Op woensdag 18 december 2024 12:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Damn...
Wie zit dat zo goed te praten?
Pas maar op, daar zit ook alcohol in.quote:
Godver... en heeft hij ook nog een BS excuus voor het feit dat haar auto niet gekeurd was, of had ze daar simpelweg geen tijd voor tussen het drinken en kilometers maken?quote:
Keuringquote:Op woensdag 18 december 2024 12:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Godver... en heeft hij ook nog een BS excuus voor het feit dat haar auto niet gekeurd was, of had ze daar simpelweg geen tijd voor tussen het drinken en kilometers maken?
Oh echt, daar ook nog een BS verhaal voor...quote:Op woensdag 18 december 2024 12:47 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Keuring
“Door een vorig ongeval had ze schade aan haar voertuig. Ze wist dat ze naar de keuring moest, maar wilde eerst naar de garage om de schade te herstellen. Uiteindelijk heeft ze er dan niet meer aan gedacht om naar de keuring te gaan”, zegt Bosman.
Zita Wauters kreeg een rijverbod van vijftien dagen, een geldboete van in totaal 480 euro en ze moet haar praktisch rijexamen opnieuw afleggen, omdat ze haar rijbewijs nog geen twee jaar heeft.
Afgelopen weekend werd ook het rijbewijs van VRT-sportanker Ruben Van Gucht ingetrokken na een positieve ademtest. Eind november veroorzaakte ook VRT-gezicht Tom Waes een ongeval aan de Kennedytunnel in Antwerpen nadat hij dronken achter het stuur was gekropen.
'Uiteindelijk heeft ze er dan niet meer aan gedacht om naar de keuring te gaan'. Het wordt zo gebracht alsof het allemaal niks uit maakt. En wat je zegt, inderdaad BS, want elke keer dat je in je auto stapt wordt je daar gewoon aan herinnert.quote:Op woensdag 18 december 2024 13:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh echt, daar ook nog een BS verhaal voor...
En dat met minder dan 2 jaar rijbewijs ook allemaal.
Op je 20ste is je brein misschien nog niet uitontwikkeld?quote:Op woensdag 18 december 2024 13:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
'Uiteindelijk heeft ze er dan niet meer aan gedacht om naar de keuring te gaan'. Het wordt zo gebracht alsof het allemaal niks uit maakt. En wat je zegt, inderdaad BS, want elke keer dat je in je auto stapt wordt je daar gewoon aan herinnert.
Ik ken dat mens nauwelijks, maar ik ben al direct klaar met zulke types die overal schijt aan hebben.
Niet 40-45k?quote:Op woensdag 18 december 2024 12:42 schreef Jeroboam het volgende:
Zita moet overal in Vlaanderen werken, en doet dus tussen de 45.000 en 50.000 kilometer per jaar met de wagen.
Are you serious?quote:Op woensdag 18 december 2024 14:04 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Op je 20ste is je brein misschien nog niet uitontwikkeld?
Nee, maar het is wel zo.quote:
Ja weet ik veel, ik lees op fok zoveel vreemde dingenquote:Op woensdag 18 december 2024 14:32 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Nee, maar het is wel zo.
Tussen de 20 en 25 jaar zijn de hersenen biologisch gezien volgroeid. Hoewel de hersenen niet meer groeien, betekent dit niet dat je hersenen daarna niet meer veranderen. Dit gebeurt namelijk je hele leven lang. Wanneer je nieuwe dingen leert of traint, worden verbindingen gemaakt of versterkt.
Ik probeerde net zulke belachelijke argumenten te verzinnen als die advocaat maar dat had je niet door?!
En poedersuiker er bovenopquote:Op woensdag 18 december 2024 12:44 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Pas maar op, daar zit ook alcohol in.
Nergens, test was negatiefquote:
Ik ken de bijzonderheid van deze uitvoering niet, maar het is een Porsche, dus alle techniek zit achterin en zal dus grotendeels intact zijn. In het artikel spreken ze er over dat motorblok+versnellingsbak al 25k waard zouden kunnen zijn.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:42 schreef yessie234 het volgende:
Bieden op de auto van Waes.
Was wel Tommie die er in reed!
https://www.rtl.nl/boulev(...)g-ongeluk-30000-euro
Wie koopt de weduwemaker van Tom? En wat gaat er met de opbrengst gebeuren?quote:Op zondag 16 februari 2025 12:06 schreef Hyperdude het volgende:
Schijnt vers gereviseerd 3.0 blok te zijn (met 25K aan rekeningen aanwezig).
Dat is wel 30K waard voor iemand die zo'n blok nodig heeft, en dan krijg je de rest van de auto er gratis bij.
Staat nota bene in je eigen nieuwslink.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:25 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Wie koopt de weduwemaker van Tom? En wat gaat er met de opbrengst gebeuren?
Koopt Tom 100 kisten bier vanquote:Op zondag 16 februari 2025 15:25 schreef yessie234 het volgende:
[..]
En wat gaat er met de opbrengst gebeuren?
Daar wordt een verwachting over goede doelen uitgesproken, maar misschien hebben wij een idee voor Tom!quote:Op zondag 16 februari 2025 15:38 schreef maily het volgende:
[..]
Staat nota bene in je eigen nieuwslink.
Taakstraf?quote:Op zondag 16 februari 2025 15:56 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Daar wordt een verwachting over goede doelen uitgesproken, maar misschien hebben wij een idee voor Tom!
Daarom ging-ie ook maar met de auto natuurlijk, want lopen zat er niet meer inquote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:16 schreef Vincent_student het volgende:
Wauw! Lukt het dan nog om naar je auto te lopen?![]()
Hoe krijg je in godsnaam 14+ bier weg op een avond. 14+ glazen water is al een hele opgave denk ik.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:16 schreef Vincent_student het volgende:
Minstens 14 biertjes![]()
Die gaat het heel moeilijk krijgen in de rechtszaal. 14 biertjes en dan achter het stuur gaan zitten, dan ben je echt heel erg van het padje af. Dat is gewoon crimineel!
2.4 red je met gemak als geoefend drinker, wat Tommie nogal was.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hoe krijg je in godsnaam 14+ bier weg op een avond. 14+ glazen water is al een hele opgave denk ik.
Stelt dat je rond etenstijd begint, rond 18:00 en je stapt tegen 00:30 de wagen in. Dan heb je ongeveer elk half uur een biertje op. Een normaal tempo voor een standaard drinker.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hoe krijg je in godsnaam 14+ bier weg op een avond. 14+ glazen water is al een hele opgave denk ik.
Dan begin je doorgaans toch net op te warmen?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Niet gestudeerd zeker?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hangt er toch vanaf in hoeveel tijd hij die 14 biertjes heeft gedronken?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:16 schreef Vincent_student het volgende:
Minstens 14 biertjes![]()
Die gaat het heel moeilijk krijgen in de rechtszaal. 14 biertjes en dan achter het stuur gaan zitten, dan ben je echt heel erg van het padje af. Dat is gewoon crimineel!
Zelfs in m’n studententijd kreeg ik dat niet weg hoorquote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Belgen he, dus is 'maar' een blond biertje of 6-7 vermoedelijk.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:21 schreef nostra het volgende:
[..]
2.4 red je met gemak als geoefend drinker, wat Tommie nogal was.
Als ik eerlijk ben niet nee. Maar ik had even dat feestje in gedachte waar hij was en hoe lang dat feestje geduurd heeft (paar uurtjes dacht ik zo?). Maar hij had daarvoor ook al gedronken kunnen hebben inderdaad. Anyway, het is gewoon veel.quote:
Hier werd de promillage genoemd. Dat kwam overeen met 14 biertjes. Als je om 18 uur begint zijn om 0:00 uur de eerste 3 afgebroken (2 per uur zegt de politie), dus dan heeft er of 17 gehad, of hij heeft er 14 naar binnen geslagen in twee uur. Maar ja, ik heb in mijn studententijd meegemaakt dat iemand een fles jenever binnen twee uur naar binnen klokte als weddenschap. Die vent draaide totaal door, politie erbij alles. Dat was erg.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hangt er toch vanaf in hoeveel tijd hij die 14 biertjes heeft gedronken?
Er wordt slechts een promillage genoemd, niet wat hij daadwerkelijk heeft gedronken.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:32 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Hier werd de promillage genoemd. Dat kwam overeen met 14 biertjes. Als je om 18 uur begint zijn om 0:00 uur de eerste 4 afgebroken (2 per uur zegt de politie), dus dan heeft er of 18 gehad, of hij heeft er 14 naar binnen geslagen in twee uur.
Aan de hand daarvan kun je wel redelijk inschatten hoeveel standaardglazen hij gedronken heeft.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Er wordt slechts een promillage genoemd, niet wat hij daadwerkelijk heeft gedronken.
Op de radio had men het over 14 glazen.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Er wordt slechts een promillage genoemd, niet wat hij daadwerkelijk heeft gedronken.
Komt omdat iedereen het standaard gemiddelde aanhoudt dat promillage X zoveel bierglazen zijn, is nogal foutgevoelig.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 13:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Op de radio had men het over 14 glazen.
Pils is daar sowieso kindercola ja.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Belgen he, dus is 'maar' een blond biertje of 6-7 vermoedelijk.
Die in België ook wel "pinten" worden genoemd, terwijl een Amerikaanse "pint" bijna een halve liter is (473 ml) en een Britse "pint" ruim een halve liter is (568 ml), dus eigenlijk weet je dan nog niets, behalve dat je met 2,44 promille heel flink gezopen hebt.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 13:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Op de radio had men het over 14 glazen.
Nou, je kunt dan uitgaan van 2,8 tot 3,5 liter bier hoor, uitgaande van 0,2 of 0,25 cl glazen.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 14:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die in België ook wel "pinten" worden genoemd, terwijl een Amerikaanse "pint" bijna een halve liter is (473 ml) en een Britse "pint" ruim een halve liter is (568 ml), dus eigenlijk weet je dan nog niets, behalve dat je met 2,44 promille heel flink gezopen hebt.
Dat is m'n punt nietquote:Op vrijdag 28 maart 2025 14:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nou, je kunt dan uitgaan van 2,8 tot 3,5 liter bier hoor, uitgaande van 0,2 of 0,25 cl glazen.
Belgisch bier kan sterk zijn he. Die 14 glazen is ter vergelijk denk ik eerder.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 14:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nou, je kunt dan uitgaan van 2,8 tot 3,5 liter bier hoor, uitgaande van 0,2 of 0,25 cl glazen.
Ja, dat sowieso. Die 14 bier is een voorbeeld om aan het promillage te komen dat bij hem gemeten is. Dat betekent niet dat-ie dat letterlijk op had. Misschien zat-ie wel aan de wijn, weten wij veel.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Belgisch bier kan sterk zijn he. Die 14 glazen is ter vergelijk denk ik eerder.
En het is een vuistregel, zoveel andere factoren die meespelen. Als je een nachtje nauwelijks geslapen hebt, de hele dag niet gegeten, 1 meter 63 en Aziaat bent zit je na een paar glazen bier al op zo’n promillage waarschijnlijkquote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat sowieso. Die 14 bier is een voorbeeld om aan het promillage te komen dat bij hem gemeten is. Dat betekent niet dat-ie dat letterlijk op had. Misschien zat-ie wel aan de wijn, weten wij veel.
Natuurlijk weten we dat…quote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat sowieso. Die 14 bier is een voorbeeld om aan het promillage te komen dat bij hem gemeten is. Dat betekent niet dat-ie dat letterlijk op had. Misschien zat-ie wel aan de wijn, weten wij veel.
Dat is geen pint, dat is een vaasje. Een pint is een halve liter, een vaasje (of een Amsterdammer) is 30 cl.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Natuurlijk weten we dat…
https://www.hln.be/video/(...)-auto-gestapt-934660
Aan de pinten.
Weer wat geleerd!quote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:51 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Dat is geen pint, dat is een vaasje. Een pint is een halve liter, een vaasje (of een Amsterdammer) is 30 cl.
Zo werkt dat niet met promillage, of je nu op een lege maag of volle maag drinkt, je hebt sowieso veel gezopen bij 2,5 promille.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:34 schreef Caland het volgende:
Als je een nachtje nauwelijks geslapen hebt, de hele dag niet gegeten, 1 meter 63 en Aziaat bent zit je na een paar glazen bier al op zo’n promillage waarschijnlijk
Wat een gezeik, Belgen noemen het gewoon pinten of een pintje pakken.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:51 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Dat is geen pint, dat is een vaasje. Een pint is een halve liter, een vaasje (of een Amsterdammer) is 30 cl.
Het is in België. Dus het zijn pinten.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:51 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Jawelquote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:14 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet met promillage
Bono had gewoon een vooruitziende blikquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"You can call me Susan if it makes you happy"
quote:Op dinsdag 1 april 2025 21:22 schreef TLC het volgende:
Wat is een niet goed functioneerde navigatiesysteem voor in je auto ?Tomtestosterom. Keurig opgesteld, die wagen in de bocht van de tunnel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.humo.be/humor(...)%2Fwww.google.com%2F
Idd. Pak hem z’n rijbewijs maar voor altijd af. De teringlijer.quote:Op maandag 5 mei 2025 10:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
Toegegeven dat hij vaker met het drank achter het stuur op heb gezeten en dan nog zeggen mensen, 'Ach laat hem toch eens met rust. Fouten gebeuren' of 'Alsof we allemaal zo braaf zijn'. Halloooo dit is een potentiële moordenaar! Ongelooflijk dat mensen maar blijven kijken naar die (gespeelde) joviale gast op tv in plaats van zich bezig te houden met de feiten.
[ afbeelding ]
Onder invloed van alcohol ben je niet altijd helder van geest meer he.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 23:08 schreef RealistAtheist het volgende:
Eigenlijk is Tom gewoon een dikke klootzak. Ik vind zijn programma's leuk. Maar dit valt me gewoon zwaar tegen. Voor hetzelfde geld had hij iemand doodgereden. Beetje jammer dit Tom.
Gewoon iemand die echt geen rijbewijs meer zou mogen hebben dus. Bij één keer zoiets ben je een klootzak, maar dit is structureel. Decennia lang begrijpt hij het al niet.quote:‘talloze’ eerdere feiten van onder meer te hard rijden. Volgens Belga is Waes twintig jaar geleden al eens aangehouden met te veel drank op en voor te hard rijden.
Ja, maar nee, deze meneer heeft een drukke baan en straf moet je natuurlijk niet al teveel merken, aldus zijn advocaat.quote:Op maandag 5 mei 2025 17:06 schreef Tijn het volgende:
Waar slaat een rijontzegging van 3 maanden nou weer op? Pak die vent z'n rijbewijs voor altijd af.
Goede bron hoorquote:Op vrijdag 6 december 2024 11:20 schreef GoldenAge het volgende:
[..]
Misschien een hele andere discussie, maar ik vraag me serieus af waarom drank nog zo sociaal geaccepteerd wordt. Ik zat laatst een aflevering te kijken van Joling waar er een feestje was. Tafels vol met drank, en dat gebeurt zo vaak bij feestjes. Flessen wijn en bier (en laatstgenoemde is altijd wel ergens in de aanbieding) staat zo voor het oppakken in winkels.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 09:39 schreef Discombobulate het volgende:
Echt heel veel boomers rijden gewoon nog met drank op.
Jeetje wat een heftige eis voor iemand die geheel belangeloos (!) publiek het boetekleed heeft aangetrokken wat ziltige krokodillentraantjes heeft geveinsd.quote:
Nou ja zo'n straf moet natuurlijk niet als een straf voelen hè.quote:Op maandag 5 mei 2025 17:06 schreef Tijn het volgende:
Waar slaat een rijontzegging van 3 maanden nou weer op? Pak die vent z'n rijbewijs voor altijd af.
Hopelijk waren dat die drie maanden die hij in ziekenhuis lagquote:Op dinsdag 6 mei 2025 10:48 schreef Isdatzo het volgende:
Nou ja zo'n straf moet natuurlijk niet als een straf voelen hè.
Ik ken België niet maar hier in Nederland hebben we gelukkig het CBRquote:Op dinsdag 6 mei 2025 10:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Jeetje wat een heftige eis voor iemand die geheel belangeloos (!) publiek het boetekleed heeft aangetrokken wat ziltige krokodillentraantjes heeft geveinsd.
het is te lang terug dat ik er nog een oordeel over wil geven of het nou helemaal eerlijk is of niet.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 18:19 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Ik ken België niet maar hier in Nederland hebben we gelukkig het CBR(vraag maar aan @:kree )
De rechter geeft je straf, bv die boete en 3 maanden rijontzegging, dat geven ze ook door aan het CBR. Die vinden daar ook wat van en na die 3 maanden mag je op gesprek komen bij een psycholoog, bloed laten afnemen zodat je moet aantonen dat je maanden lang niet hebt gedronken en dan pas krijg je je rijbewijs terug.
3 maanden ligt het dan bij justitie en daarna met een beetje geluk nog 6 tot 12 maanden bij het cbr voordat je überhaupt zicht hebt op teruggave (waarin je dus 0 mag drinken want anders halen ze dat uit je pis of bloed, en krijg je het niet terug)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |