Vier kan een inschattingsfout zijn 14 is crimineel.quote:
Dit.quote:Op dinsdag 3 december 2024 21:35 schreef LXIV het volgende:
De Belgische mentaliteit wat drank en rijden betreft is volkomen achterlijk. Zoals in Nederland in de jaren 70. Begin dit jaar had een dronken bestuurder een het gezin f doodgereden. Gingen ze in een kroeg mensen filmen. Volkomen dronken, maar ze vonden allemaal dat ze nog recht hadden naar huis te rijden.
Ja je zou ook denk dat in België ongetwijfeld hetzelfde moraal heerst inzake rijden met alcohol.quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:02 schreef Ivo1985 het volgende:
België kent ongetwijfeld een vergelijkbaar wetsartikel.
Ik sta regelmatig ergens in een Belgisch café waarvan ik weet dat mensen moeten nog rijden en dat interesseert helemaal niemand.quote:Op dinsdag 3 december 2024 21:35 schreef LXIV het volgende:
De Belgische mentaliteit wat drank en rijden betreft is volkomen achterlijk. Zoals in Nederland in de jaren 70. Begin dit jaar had een dronken bestuurder een het gezin f doodgereden. Gingen ze in een kroeg mensen filmen. Volkomen dronken, maar ze vonden allemaal dat ze nog recht hadden naar huis te rijden.
Dos cervezas por favor en Tom rijdt gewoon met z'n Porsche door!!!!!!!!!!quote:Op dinsdag 3 december 2024 17:56 schreef Moonversion het volgende:
https://nos.nl/l/2546504
[..]
Bekijk deze YouTube-video
even de OP updaten
https://nos.nl/artikel/25(...)met-verkeerscamera-s
[..]
https://www.nu.nl/achterk(...)ond-van-ongeluk.html
[..]
Als je met 4 bier op gaat autorijden ben je een even grote eikel als dat je dat met 14 bier doet. En het kon overduidelijk niet, dat is duidelijk.quote:Op dinsdag 3 december 2024 21:44 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Omdat je met 4 nog makkelijk onder de 0,5 kunt zitten.
als je ergens de hele avond bent dan zijn de eerste twee biertjes al afgebroken maar ik snap je welquote:Op dinsdag 3 december 2024 21:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je met 4 bier op gaat autorijden ben je een even grote eikel als dat je dat met 14 bier doet. En het kon overduidelijk niet, dat is duidelijk.
En voor iedereen die voor zichzelf probeert te legitimeren dat dat laatste biertje toch nog best wel kan voor het naar huis rijden want (insert allerlei kutsmoezen): 4 bier = 1 liter * 5% = 0,05l alcohol, is op de 5 liter bloed van een gemiddeld mens 1 promille. Twee keer zo veel als toegestaan dus.
Onbegrijpelijk, al die mensen die proberen uit te leggen dat dat helemaal niet zo erg is. Daar kan echt maar één reden voor zijn.
Is voor iedereen anders. Gewicht, alcoholtolerantie, slaap, geslacht zelfs spelen o.a. allemaal mee.quote:Op dinsdag 3 december 2024 21:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je met 4 bier op gaat autorijden ben je een even grote eikel als dat je dat met 14 bier doet. En het kon overduidelijk niet, dat is duidelijk.
En voor iedereen die voor zichzelf probeert te legitimeren dat dat laatste biertje toch nog best wel kan voor het naar huis rijden want (insert allerlei kutsmoezen): 4 bier = 1 liter * 5% = 0,05l alcohol, is op de 5 liter bloed van een gemiddeld mens 1 promille. Twee keer zo veel als toegestaan dus.
Onbegrijpelijk, al die mensen die proberen uit te leggen dat dat helemaal niet zo erg is. Daar kan echt maar één reden voor zijn.
Gefeliciteerd. Wil je nu een sticker omdat je met een liter bier in je mik in de auto bent gestapt?quote:Op dinsdag 3 december 2024 21:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Is voor iedereen anders. Gewicht, alcoholtolerantie, slaap, geslacht zelfs spelen o.a. allemaal mee.
Ooit na twee halve liters moeten blazen. Mocht doorrijden met een beginnersrijbewijs.
Heb je deze wel eens gezien?quote:Op dinsdag 3 december 2024 21:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Wil je nu een sticker omdat je met een liter bier in je mik in de auto bent gestapt?
Als dat zou kunnen, graagquote:Op dinsdag 3 december 2024 21:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Wil je nu een sticker omdat je met een liter bier in je mik in de auto bent gestapt?
wa is da?quote:Op dinsdag 3 december 2024 22:02 schreef Vvdjemoeder het volgende:
[..]
Probeer eens met 2 tabs lsd. Wedden dat je dan niet meer kan rijden
Je vergeet de factor tijd.quote:Op dinsdag 3 december 2024 21:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Echt puur door dat ene voorval?quote:Op dinsdag 3 december 2024 22:09 schreef LXIV het volgende:
Zelf ben ik ook een keer met teveel alcohol op naar huis gereden. De volgende dag had ik veel spijt en iedere keer als ik hoorde dat een dronkenlap iemand doorgereden had dacht ik: ik had die lul ook kunnen zijn!
Het zat me zo dwars dat ik volledig gestopt ben met alcohol drinken, al ben ik thuis. Hele goede beslissing geweest
Dat is mooi, en lelijk tegelijkertijd. Knagend geweten, geweten dat knaagt. Voor jezelf heb je er iets meegedaan wat rust geeft. Mooi dat je dit hier zo deelt. Misschien inspireer je mensen met deze ontboezeming.quote:Op dinsdag 3 december 2024 22:09 schreef LXIV het volgende:
Zelf ben ik ook een keer met teveel alcohol op naar huis gereden. De volgende dag had ik veel spijt en iedere keer als ik hoorde dat een dronkenlap iemand doorgereden had dacht ik: ik had die lul ook kunnen zijn!
Het zat me zo dwars dat ik volledig gestopt ben met alcohol drinken, al ben ik thuis. Hele goede beslissing geweest
Party plates zoals in Ohio.quote:Op dinsdag 3 december 2024 21:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |