Wie koopt de weduwemaker van Tom? En wat gaat er met de opbrengst gebeuren?quote:Op zondag 16 februari 2025 12:06 schreef Hyperdude het volgende:
Schijnt vers gereviseerd 3.0 blok te zijn (met 25K aan rekeningen aanwezig).
Dat is wel 30K waard voor iemand die zo'n blok nodig heeft, en dan krijg je de rest van de auto er gratis bij.
Staat nota bene in je eigen nieuwslink.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:25 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Wie koopt de weduwemaker van Tom? En wat gaat er met de opbrengst gebeuren?
Koopt Tom 100 kisten bier vanquote:Op zondag 16 februari 2025 15:25 schreef yessie234 het volgende:
[..]
En wat gaat er met de opbrengst gebeuren?
Daar wordt een verwachting over goede doelen uitgesproken, maar misschien hebben wij een idee voor Tom!quote:Op zondag 16 februari 2025 15:38 schreef maily het volgende:
[..]
Staat nota bene in je eigen nieuwslink.
Taakstraf?quote:Op zondag 16 februari 2025 15:56 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Daar wordt een verwachting over goede doelen uitgesproken, maar misschien hebben wij een idee voor Tom!
Daarom ging-ie ook maar met de auto natuurlijk, want lopen zat er niet meer inquote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:16 schreef Vincent_student het volgende:
Wauw! Lukt het dan nog om naar je auto te lopen?![]()
Hoe krijg je in godsnaam 14+ bier weg op een avond. 14+ glazen water is al een hele opgave denk ik.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:16 schreef Vincent_student het volgende:
Minstens 14 biertjes![]()
Die gaat het heel moeilijk krijgen in de rechtszaal. 14 biertjes en dan achter het stuur gaan zitten, dan ben je echt heel erg van het padje af. Dat is gewoon crimineel!
2.4 red je met gemak als geoefend drinker, wat Tommie nogal was.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hoe krijg je in godsnaam 14+ bier weg op een avond. 14+ glazen water is al een hele opgave denk ik.
Stelt dat je rond etenstijd begint, rond 18:00 en je stapt tegen 00:30 de wagen in. Dan heb je ongeveer elk half uur een biertje op. Een normaal tempo voor een standaard drinker.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hoe krijg je in godsnaam 14+ bier weg op een avond. 14+ glazen water is al een hele opgave denk ik.
Dan begin je doorgaans toch net op te warmen?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Niet gestudeerd zeker?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hangt er toch vanaf in hoeveel tijd hij die 14 biertjes heeft gedronken?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:16 schreef Vincent_student het volgende:
Minstens 14 biertjes![]()
Die gaat het heel moeilijk krijgen in de rechtszaal. 14 biertjes en dan achter het stuur gaan zitten, dan ben je echt heel erg van het padje af. Dat is gewoon crimineel!
Zelfs in m’n studententijd kreeg ik dat niet weg hoorquote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Belgen he, dus is 'maar' een blond biertje of 6-7 vermoedelijk.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:21 schreef nostra het volgende:
[..]
2.4 red je met gemak als geoefend drinker, wat Tommie nogal was.
Als ik eerlijk ben niet nee. Maar ik had even dat feestje in gedachte waar hij was en hoe lang dat feestje geduurd heeft (paar uurtjes dacht ik zo?). Maar hij had daarvoor ook al gedronken kunnen hebben inderdaad. Anyway, het is gewoon veel.quote:
Hier werd de promillage genoemd. Dat kwam overeen met 14 biertjes. Als je om 18 uur begint zijn om 0:00 uur de eerste 3 afgebroken (2 per uur zegt de politie), dus dan heeft er of 17 gehad, of hij heeft er 14 naar binnen geslagen in twee uur. Maar ja, ik heb in mijn studententijd meegemaakt dat iemand een fles jenever binnen twee uur naar binnen klokte als weddenschap. Die vent draaide totaal door, politie erbij alles. Dat was erg.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hangt er toch vanaf in hoeveel tijd hij die 14 biertjes heeft gedronken?
Er wordt slechts een promillage genoemd, niet wat hij daadwerkelijk heeft gedronken.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:32 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Hier werd de promillage genoemd. Dat kwam overeen met 14 biertjes. Als je om 18 uur begint zijn om 0:00 uur de eerste 4 afgebroken (2 per uur zegt de politie), dus dan heeft er of 18 gehad, of hij heeft er 14 naar binnen geslagen in twee uur.
Aan de hand daarvan kun je wel redelijk inschatten hoeveel standaardglazen hij gedronken heeft.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Er wordt slechts een promillage genoemd, niet wat hij daadwerkelijk heeft gedronken.
Op de radio had men het over 14 glazen.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Er wordt slechts een promillage genoemd, niet wat hij daadwerkelijk heeft gedronken.
Komt omdat iedereen het standaard gemiddelde aanhoudt dat promillage X zoveel bierglazen zijn, is nogal foutgevoelig.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 13:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Op de radio had men het over 14 glazen.
Pils is daar sowieso kindercola ja.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Belgen he, dus is 'maar' een blond biertje of 6-7 vermoedelijk.
Die in België ook wel "pinten" worden genoemd, terwijl een Amerikaanse "pint" bijna een halve liter is (473 ml) en een Britse "pint" ruim een halve liter is (568 ml), dus eigenlijk weet je dan nog niets, behalve dat je met 2,44 promille heel flink gezopen hebt.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 13:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Op de radio had men het over 14 glazen.
Nou, je kunt dan uitgaan van 2,8 tot 3,5 liter bier hoor, uitgaande van 0,2 of 0,25 cl glazen.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 14:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die in België ook wel "pinten" worden genoemd, terwijl een Amerikaanse "pint" bijna een halve liter is (473 ml) en een Britse "pint" ruim een halve liter is (568 ml), dus eigenlijk weet je dan nog niets, behalve dat je met 2,44 promille heel flink gezopen hebt.
Dat is m'n punt nietquote:Op vrijdag 28 maart 2025 14:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nou, je kunt dan uitgaan van 2,8 tot 3,5 liter bier hoor, uitgaande van 0,2 of 0,25 cl glazen.
Belgisch bier kan sterk zijn he. Die 14 glazen is ter vergelijk denk ik eerder.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 14:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nou, je kunt dan uitgaan van 2,8 tot 3,5 liter bier hoor, uitgaande van 0,2 of 0,25 cl glazen.
Ja, dat sowieso. Die 14 bier is een voorbeeld om aan het promillage te komen dat bij hem gemeten is. Dat betekent niet dat-ie dat letterlijk op had. Misschien zat-ie wel aan de wijn, weten wij veel.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Belgisch bier kan sterk zijn he. Die 14 glazen is ter vergelijk denk ik eerder.
En het is een vuistregel, zoveel andere factoren die meespelen. Als je een nachtje nauwelijks geslapen hebt, de hele dag niet gegeten, 1 meter 63 en Aziaat bent zit je na een paar glazen bier al op zo’n promillage waarschijnlijkquote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat sowieso. Die 14 bier is een voorbeeld om aan het promillage te komen dat bij hem gemeten is. Dat betekent niet dat-ie dat letterlijk op had. Misschien zat-ie wel aan de wijn, weten wij veel.
Natuurlijk weten we dat…quote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat sowieso. Die 14 bier is een voorbeeld om aan het promillage te komen dat bij hem gemeten is. Dat betekent niet dat-ie dat letterlijk op had. Misschien zat-ie wel aan de wijn, weten wij veel.
Dat is geen pint, dat is een vaasje. Een pint is een halve liter, een vaasje (of een Amsterdammer) is 30 cl.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Natuurlijk weten we dat…
https://www.hln.be/video/(...)-auto-gestapt-934660
Aan de pinten.
Weer wat geleerd!quote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:51 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Dat is geen pint, dat is een vaasje. Een pint is een halve liter, een vaasje (of een Amsterdammer) is 30 cl.
Zo werkt dat niet met promillage, of je nu op een lege maag of volle maag drinkt, je hebt sowieso veel gezopen bij 2,5 promille.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:34 schreef Caland het volgende:
Als je een nachtje nauwelijks geslapen hebt, de hele dag niet gegeten, 1 meter 63 en Aziaat bent zit je na een paar glazen bier al op zo’n promillage waarschijnlijk
Wat een gezeik, Belgen noemen het gewoon pinten of een pintje pakken.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:51 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Dat is geen pint, dat is een vaasje. Een pint is een halve liter, een vaasje (of een Amsterdammer) is 30 cl.
Het is in België. Dus het zijn pinten.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:51 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Jawelquote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:14 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet met promillage
Bono had gewoon een vooruitziende blikquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"You can call me Susan if it makes you happy"
quote:Op dinsdag 1 april 2025 21:22 schreef TLC het volgende:
Wat is een niet goed functioneerde navigatiesysteem voor in je auto ?Tomtestosterom. Keurig opgesteld, die wagen in de bocht van de tunnel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.humo.be/humor(...)%2Fwww.google.com%2F
Idd. Pak hem z’n rijbewijs maar voor altijd af. De teringlijer.quote:Op maandag 5 mei 2025 10:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
Toegegeven dat hij vaker met het drank achter het stuur op heb gezeten en dan nog zeggen mensen, 'Ach laat hem toch eens met rust. Fouten gebeuren' of 'Alsof we allemaal zo braaf zijn'. Halloooo dit is een potentiële moordenaar! Ongelooflijk dat mensen maar blijven kijken naar die (gespeelde) joviale gast op tv in plaats van zich bezig te houden met de feiten.
[ afbeelding ]
Onder invloed van alcohol ben je niet altijd helder van geest meer he.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 23:08 schreef RealistAtheist het volgende:
Eigenlijk is Tom gewoon een dikke klootzak. Ik vind zijn programma's leuk. Maar dit valt me gewoon zwaar tegen. Voor hetzelfde geld had hij iemand doodgereden. Beetje jammer dit Tom.
Gewoon iemand die echt geen rijbewijs meer zou mogen hebben dus. Bij één keer zoiets ben je een klootzak, maar dit is structureel. Decennia lang begrijpt hij het al niet.quote:‘talloze’ eerdere feiten van onder meer te hard rijden. Volgens Belga is Waes twintig jaar geleden al eens aangehouden met te veel drank op en voor te hard rijden.
Ja, maar nee, deze meneer heeft een drukke baan en straf moet je natuurlijk niet al teveel merken, aldus zijn advocaat.quote:Op maandag 5 mei 2025 17:06 schreef Tijn het volgende:
Waar slaat een rijontzegging van 3 maanden nou weer op? Pak die vent z'n rijbewijs voor altijd af.
Goede bron hoorquote:Op vrijdag 6 december 2024 11:20 schreef GoldenAge het volgende:
[..]
ik heb het van dezelfde bron die al op voorhand wist dat hij gedronken had
Misschien een hele andere discussie, maar ik vraag me serieus af waarom drank nog zo sociaal geaccepteerd wordt. Ik zat laatst een aflevering te kijken van Joling waar er een feestje was. Tafels vol met drank, en dat gebeurt zo vaak bij feestjes. Flessen wijn en bier (en laatstgenoemde is altijd wel ergens in de aanbieding) staat zo voor het oppakken in winkels.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 09:39 schreef Discombobulate het volgende:
Echt heel veel boomers rijden gewoon nog met drank op.
Jeetje wat een heftige eis voor iemand die geheel belangeloos (!) publiek het boetekleed heeft aangetrokken wat ziltige krokodillentraantjes heeft geveinsd.quote:
Nou ja zo'n straf moet natuurlijk niet als een straf voelen hè.quote:Op maandag 5 mei 2025 17:06 schreef Tijn het volgende:
Waar slaat een rijontzegging van 3 maanden nou weer op? Pak die vent z'n rijbewijs voor altijd af.
Hopelijk waren dat die drie maanden die hij in ziekenhuis lagquote:Op dinsdag 6 mei 2025 10:48 schreef Isdatzo het volgende:
Nou ja zo'n straf moet natuurlijk niet als een straf voelen hè.
Ik ken België niet maar hier in Nederland hebben we gelukkig het CBRquote:Op dinsdag 6 mei 2025 10:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Jeetje wat een heftige eis voor iemand die geheel belangeloos (!) publiek het boetekleed heeft aangetrokken wat ziltige krokodillentraantjes heeft geveinsd.
het is te lang terug dat ik er nog een oordeel over wil geven of het nou helemaal eerlijk is of niet.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 18:19 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Ik ken België niet maar hier in Nederland hebben we gelukkig het CBR(vraag maar aan @:kree )
De rechter geeft je straf, bv die boete en 3 maanden rijontzegging, dat geven ze ook door aan het CBR. Die vinden daar ook wat van en na die 3 maanden mag je op gesprek komen bij een psycholoog, bloed laten afnemen zodat je moet aantonen dat je maanden lang niet hebt gedronken en dan pas krijg je je rijbewijs terug.
3 maanden ligt het dan bij justitie en daarna met een beetje geluk nog 6 tot 12 maanden bij het cbr voordat je überhaupt zicht hebt op teruggave (waarin je dus 0 mag drinken want anders halen ze dat uit je pis of bloed, en krijg je het niet terug)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |