De allereerste oorlog is volgens mij begonnen nadat er 750000 Arabieren werden verdreven en 400 dorpen werden vernietigd om plek te maken voor Israël.quote:Op donderdag 5 december 2024 07:14 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het zionisme is een deel van het probleem. Je negeert echter dat een ander deel van het probleem het antisemitisme onder Arabieren is en hun angst voor een florerende Joodse staat. Deze is namelijk een bedreiging voor de legitimiteit van hun eigen falende regimes. Vandaar alle oorlogen die ze zijn begonnen.
Haha, parodie account Shauli. Niet serieus te nemen, wel lekker radicaal links.quote:Op donderdag 5 december 2024 23:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hier een item van CNN, in centraal gaza, met 'tallozen' duidelijke beelden die laten zien dat veel mensen erg hard hun best doen om aan eten te komen. Misschien vervelen al die mensen zich, kan, of ze hebben honger. In het gedrang zijn zelfs drie mensen omgekomen. Blijkbaar gaat het daar zoals de beelden ook al laten zien niet ontspannen aan toe.
Beelden sec 25, minuut 1:03, minuut 1:34
[ x ]
Tijd om uit je bubbel te komen en de wreedheden onder ogen te zien.quote:Op vrijdag 6 december 2024 11:36 schreef Cuendillar het volgende:
Tijd om te erkennen dat het vergrootglas waar Israël onder ligt, een vertekend beeld geeft.
Hmm.quote:Op vrijdag 6 december 2024 12:14 schreef Chadi het volgende:
[..]
Tijd om uit je bubbel te komen en de wreedheden onder ogen te zien.
Goed dat je het aanhaalt. Ik vind het eigenlijk best goed en best belangrijk dat wij hier in dit topic, geconfronteerd blijven worden met meningen van buiten onze eigen bubbel. Ook al schieten we er niets mee op en blijven we bij onze standpunten, het is belangrijk om te beseffen dat er ook andere meningen zijn, hoe verachtelijk en verkeerd die ook zijn.quote:Op vrijdag 6 december 2024 12:14 schreef Chadi het volgende:
[..]
Tijd om uit je bubbel te komen en de wreedheden onder ogen te zien.
Het gaat niet over meningen. Het gaat over feiten die je negeert of niet wil accepteren. Je kan jezelf afvragen waarom je al die humanitaire onpartijdige organisaties negeert en denkt zelf betere kennis in huis te hebben.quote:Op vrijdag 6 december 2024 12:28 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Goed dat je het aanhaalt. Ik vind het eigenlijk best goed en best belangrijk dat wij hier in dit topic, geconfronteerd blijven worden met meningen van buiten onze eigen bubbel. Ook al schieten we er niets mee op en blijven we bij onze standpunten, het is belangrijk om te beseffen dat er ook andere meningen zijn, hoe verachtelijk en verkeerd die ook zijn.
Hoeveel mensen blijven er wel niet in hun bubbel steken omdat ze niets anders horen?
Dit is niet véél betermaar het is wel beter.
Jij haalt feiten en gevolgtrekkingen door elkaar. Er zijn geen feiten die ik negeer of niet accepteer. Over feiten kun je niet discussiëren; feiten zijn gewoon feiten. Er zijn Palestijnse burgers omgekomen in Gaza: feit. Er wordt genocide gepleegd: gevolgtrekking. Een opinie. Er wordt geen genocide gepleegd is daarentegen wél een feit, omdat die gevolgtrekking van zonet niet is/kan worden bewezen.quote:Op vrijdag 6 december 2024 12:35 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het gaat niet over meningen. Het gaat over feiten die je negeert of niet wil accepteren. Je kan jezelf afvragen waarom je al die humanitaire onpartijdige organisaties negeert en denkt zelf betere kennis in huis te hebben.
Helaas werkt de Nederlandse media niet op basis van feiten en wordt de genocide gewoon als feit gepresenteerd.quote:Op vrijdag 6 december 2024 09:22 schreef Montagui het volgende:
[..]
Deze meneer op twitter probeert het uit te leggen. Amnesty heeft eigenhandig de voorwaarden wanneer iets genocide is aangepast (en dat zelfs ook toegegeven in het rapport). Zonder intentie kan je al bijna nooit spreken over genocide. De intentie van Israël tot een genocide is (vooralsnog) niet te bewijzen, de intentie van Hamas daarentegen wel. Misschien interessant om zijn uitleg eens door te nemen?
[ x ]
Amnesty is verworden tot een extremistische organisatie (o.a. met anti-Israel bias) die zich in dit rapport met name baseert op (oncontroleerbare) cijfers van een terroristische organisatie (Hamas). Niet alleen voor Israël adepten, maar ook voor de neutralist in deze is deze rapportage dan ook totaal ongeloofwaardig.
Gelet op het aanpassen van de voorwaarden voor een genocide zelfs kwaadaardig.
Heb je een link? Want nu.nl heeft over dit onderwerp een tijd geleden de mogelijkheid om te reageren uitgeschakeld.quote:Op vrijdag 6 december 2024 12:48 schreef mackinac het volgende:
[..]
Helaas werkt de Nederlandse media niet op basis van feiten en wordt de genocide gewoon als feit gepresenteerd.
Op nu.nl staat bijvoorbeeld dit: "In de reacties mag je voortaan spreken van genocide in Gaza zonder dat je dat onderbouwt met argumenten"
Ik blijf me erover verbazen hoe kranten en media zoals NRC, de Volkskrant en de NOS te werk gaan in dit conflict.
Deze media zijn selectief en doen berichtgeving aan de hand van halve waarheden of hele leugens.quote:Op vrijdag 6 december 2024 12:48 schreef mackinac het volgende:
[..]
Helaas werkt de Nederlandse media niet op basis van feiten en wordt de genocide gewoon als feit gepresenteerd.
Op nu.nl staat bijvoorbeeld dit: "In de reacties mag je voortaan spreken van genocide in Gaza zonder dat je dat onderbouwt met argumenten"
Ik blijf me erover verbazen hoe kranten en media zoals NRC, de Volkskrant en de NOS te werk gaan in dit conflict.
En wat is je mening over Hamas, die zich tussen burgers verstoppen na een oorlog uit te lokken?quote:Op vrijdag 6 december 2024 01:58 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zeker weten dat dat een probleem van Israel is. Je moet dan een stedelijke oorlog voeren maar dat willen ze niet. Ze willen liever alle Palestijnen bombarderen in de hoop een Hamas lid te raken. En dat komt mooi uit voor dat genocidale regime want dan gaan de Palestijnen vanzelf wel ergens anders wonen.
De moskee in Istanbul was vroeger ook een kerk, ook keihard gejat.quote:Op vrijdag 6 december 2024 11:41 schreef devlinmr het volgende:
[..]
De allereerste oorlog is volgens mij begonnen nadat er 750000 Arabieren werden verdreven en 400 dorpen werden vernietigd om plek te maken voor Israël.
De haya Sofia was een paar jaar geleden nog een kerk, maar zover ik weet heeft het geen levens gekost dat het nu een moskee is geworden.quote:Op vrijdag 6 december 2024 13:42 schreef havanagila het volgende:
[..]
De moskee in Istanbul was vroeger ook een kerk, ook keihard gejat.
Hoeveel christelijken roepen op tot vernietiging van Turkije?
Nee, de verovering van Constantinopel heeft geen levens gekost.... guttegut. "paar jaar geleden"quote:Op vrijdag 6 december 2024 13:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De haya Sofia was een paar jaar geleden nog een kerk, maar zover ik weet heeft het geen levens gekost dat het nu een moskee is geworden.
Bovenal is het nog steeds een toeristische attractie.
hele rare whataboutismequote:Op vrijdag 6 december 2024 13:42 schreef havanagila het volgende:
[..]
De moskee in Istanbul was vroeger ook een kerk, ook keihard gejat.
Hoeveel christelijken roepen op tot vernietiging van Turkije?
quote:
Dit is als reactie op de tekst ervoor in dit hoofdstuk, vanaf pagina 85, waarin de kaders van genocide besproken worden. Er wordt verder uitgeweid tot pagina 105.quote:The jurisprudence on genocidal intent on the part of a state is more limited. The ICJ has accepted that, in the absence of direct proof, specific intent may be established indirectly by inference for purposes of state responsibility, and has adopted much of the reasoning of the international tribunals. However, its rulings on inferring intent can be read extremely narrowly, in a manner that would potentially preclude a state from having genocidal intent alongside one or more additional motives or goals in relation to the conduct of its military
operations. As outlined below, Amnesty International considers this an overly cramped interpretation of international jurisprudence and one that would effectively preclude a finding of genocide in the context of an armed conflict.
https://www.amnesty.org/en/documents/mde15/8668/2024/en/
Pagina 101
Bijzonder? Kom op jij bent veel slimmer dan je je in dit soort gevallen voordoet. Hoe zei je dat in je vorige post in de laatste alinea ook alweer..?quote:Op vrijdag 6 december 2024 12:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha, parodie account Shauli. Niet serieus te nemen, wel lekker radicaal links.
Over de beelden van CNN: ik blijf mij toch afvragen hoe dit dan zo zou kunnen verschillen in zo'n klein gebied. Dan heb je dus op één plek meer dan genoeg te eten en twee kilometer verderop voedseltekorten? Bijzonder.
Ja, onderbouw eens dan.quote:Op vrijdag 6 december 2024 14:19 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Wat valt er uit te leggen. Neem aan dat je weet wat een "whataboutisme" is
En daar zit je weer mis.quote:Op vrijdag 6 december 2024 11:41 schreef devlinmr het volgende:
[..]
De allereerste oorlog is volgens mij begonnen nadat er 750000 Arabieren werden verdreven en 400 dorpen werden vernietigd om plek te maken voor Israël.
De eerste echte oorlog was de burgeroorlog in 1947, ook weer begonnen door Arabieren tegen Joden. De zogenaamde "Nakba" was mede het resultaat van de Arabische landen die Israël aanvielen in 1948 tijdens de Onafhankelijkheidsoorlog.quote:From 1830 to 1948, these repeated massacres aimed to expel the Jews from Palestine, dissuade European refugees from seeking sanctuary there, and thwart the establishment of a ” Homeland for the Jewish people” through extreme violence.
Bron
Wat wil je onderbouwd zienquote:
Het is zelfs de titel van het artikel:quote:Op vrijdag 6 december 2024 13:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heb je een link? Want nu.nl heeft over dit onderwerp een tijd geleden de mogelijkheid om te reageren uitgeschakeld.
Moet ik andersmans posts gaan onderbouwen? En hoeveel van die vluchtelingenkampen waren er zonder terreuraanvallen vanuit Gaza?quote:Op vrijdag 6 december 2024 14:22 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Wat wil je onderbouwt zien
Dat constantinopel in 1453 was?
Hoeveel van de mensen die daar toen woonden wonen nu nog in vluchtelingekampen waarvan de voedselvoorziening gecontroleerd wordt door een andere regering?
Kom, je mag ook zelf nadenken
Heel Gaza is van origine een vluchtelingenkampquote:Op vrijdag 6 december 2024 14:23 schreef havanagila het volgende:
[..]
Moet ik andersmans posts gaan onderbouwen? En hoeveel van die vluchtelingenkampen waren er zonder terreuraanvallen vanuit Gaza?
Dat mogen mensen best als argument opgooien, het is alleen niet waar.quote:Op vrijdag 6 december 2024 14:21 schreef havanagila het volgende:
Ja, maar dan krijg je dat kinderachtige "joden hebben moslimgebied gejat".
Niet dat dat de kern van het hele conflict is verder......
Nee hoor, veel van deze vermeende vluchtelingenkampen zijn gewoon steden zoals bijvoorbeeld Nablus. Deze mensen zijn geen vluchtelingen meer.quote:Op vrijdag 6 december 2024 14:22 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Wat wil je onderbouwd zien
Dat constantinopel in 1453 was?
Hoeveel van de mensen die daar toen woonden wonen nu nog in vluchtelingenkampen waarvan de voedselvoorziening gecontroleerd wordt door een andere regering?
Kom, je mag ook zelf nadenken
En dat bepaal jij?quote:Op vrijdag 6 december 2024 14:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, veel van deze vermeende vluchtelingenkampen zijn gewoon steden zoals bijvoorbeeld Nablus. Deze mensen zijn geen vluchtelingen meer.
Strenge controle is 1 ding, afknijpen voedselvoorziening iets anders. En ja ik weet dat jij ontkent dat de voorziening wordt afgeknepen en dat iedereen die het tegendeel beweert gewoon extreem links isquote:En dat er een strenge controle is vanuit Israël, dat moet je bij een deel van de Palestijnen zelf zoeken. Als deze mensen niet zo'n zucht voor terrorisme hadden, was deze controle niet nodig.
De Hagia Sophia is al sinds 1453 geen kerk meer.quote:Op vrijdag december 2024 13:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De haya Sofia was een paar jaar geleden nog een kerk, maar zover ik weet heeft het geen levens gekost dat het nu een moskee is geworden.
Whataboutism......quote:Op vrijdag 6 december 2024 14:30 schreef devlinmr het volgende:
[..]
En dat bepaal jij?
[..]
Strenge controle is 1 ding, afknijpen voedselvoorziening iets anders. En ja ik weet dat jij ontkent dat de voorziening wordt afgeknepen en dat iedereen die het tegendeel beweert gewoon extreem links is
Nee, daar zijn gewoon definities voor. We beschouwen de nakomelingen van etnische Duitsers uit Oost-Europa ook geen vluchtelingen meer of de nakomelingen van etnische Grieken die verdreven zijn uit Turkije tijdens de stichting van het land.quote:
Nee hoor, dat ligt ook geheel aan de bron en de onderbouwing.quote:Op vrijdag 6 december 2024 14:30 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Strenge controle is 1 ding, afknijpen voedselvoorziening iets anders. En ja ik weet dat jij ontkent dat de voorziening wordt afgeknepen en dat iedereen die het tegendeel beweert gewoon extreem links is
Westelijke Jordaanoever en Oost-Jeruzalem: 810 duizend geregistreerde vluchtelingen, van wie een kwart in 19 kampen leeft;quote:Op vrijdag 6 december 2024 14:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, daar zijn gewoon definities voor. We beschouwen de nakomelingen van etnische Duitsers uit Oost-Europa ook geen vluchtelingen meer of de nakomelingen van etnische Grieken die verdreven zijn uit Turkije tijdens de stichting van het land.
<sarcasme>tja, gelukkig zien we dat ze beide partijen gelijk behandelen en er geen enkel verschil is in de praktijk </sarcasme>quote:[..]
Nee hoor, dat ligt ook geheel aan de bron en de onderbouwing.
Het is natuurlijk ook wat vreemd dat twee partijen strijden, en één partij zowel voor de eigen burgers als de burgers van de tegenpartij verantwoordelijk is. Dat zien we in geen enkele andere oorlog.
nog steeds nietquote:Op vrijdag 6 december 2024 14:56 schreef havanagila het volgende:
[..]
"Maar jij ontkent voedseltekorten"......
Men komt op deze aantallen uit omdat er dus hele steden worden meegeteld en tevens de vele nakomelingen van mensen. Volgens deze redenering zou bijvoorbeeld de Koningin Rania van Jordanië een "vluchteling" zijn. Dat gaat dus nergens over.quote:Op vrijdag 6 december 2024 14:58 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Westelijke Jordaanoever en Oost-Jeruzalem: 810 duizend geregistreerde vluchtelingen, van wie een kwart in 19 kampen leeft;
Gazastrook: 1,3 miljoen geregistreerde vluchtelingen (circa 70 procent van de bevolking), van wie ruim een half miljoen in acht kampen;
Libanon: 450 duizend geregistreerde vluchtelingen, van wie 53 procent in twaalf kampen;
Jordanië: 2,2 miljoen geregistreerde vluchtelingen, van wie 370 duizend in tien kampen;
Syrië: 527 duizend geregistreerde vluchtelingen voor het begin van de Syrische burgeroorlog. Veel Palestijnse vluchtelingen in Syrië hebben moeten vluchten voor het oorlogsgeweld. Momenteel verleent de UNRWA hulp in tien vluchtelingenkampen in Syrië, en ondersteunt de organisatie Palestijnse vluchtelingen die naar buurlanden van Syrië zijn gevlucht.
Maar ja bron is UNRWA en die accepteer jij niet want pro palestijns/extreem links volgens Israel
[..]
Nu begin je over de verovering van Constantinopel.quote:Op vrijdag 6 december 2024 13:48 schreef havanagila het volgende:
[..]
Nee, de verovering van Constantinopel heeft geen levens gekost.... guttegut. "paar jaar geleden"
Niemand, maar dan ook niemand die oproept tot geweld, of het goedpraat.
Staat inderdaad volkomen los van elkaar. En google eens even.quote:Op vrijdag 6 december 2024 15:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nu begin je over de verovering van Constantinopel.
Maar we hadden het over de haya Sofia, die pas vanaf 2018 zoiets weer een moskee is.
Wederom jouw mening, dit zijn de officiele cijfers.quote:Op vrijdag 6 december 2024 15:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Men komt op deze aantallen uit omdat er dus hele steden worden meegeteld en tevens de vele nakomelingen van mensen. Volgens deze redenering zou bijvoorbeeld de Koningin Rania van Jordanië een "vluchteling" zijn. Dat gaat dus nergens over.
Staat niet los van elkaarquote:Op vrijdag 6 december 2024 15:06 schreef havanagila het volgende:
[..]
Staat inderdaad volkomen los van elkaar. En google eens even.
Nee, wat ik daar stel zijn feiten.quote:Op vrijdag 6 december 2024 15:08 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Wederom jouw mening, dit zijn de officiele cijfers.
Nee, het gaat om GEREGISTREERDE vluchtelingen die wereldwijd erkent worden, behalve met redenen door Israel.quote:Op vrijdag 6 december 2024 15:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, wat ik daar stel zijn feiten.
Alle nakomelingen van de Palestijnen en zelfs Palestijnen met bijvoorbeeld een Egyptisch, Jordaans of Libanees paspoort worden als vluchteling geteld. Hele steden worden als 'vluchtelingenkamp' meegenomen. Dan kun je wel stellen dat dit mijn mening is, maar dit is gewoon een feit dat jij niet wilt erkennen.
Want waarom zou iemand die al 50 jaar in Libanon of Jordanië woont en een paspoort van dit land heeft nog een vluchteling zijn? We tellen Joden die na de Tweede Wereldoorlog en Holocaust Europa hebben verlaten en naar de VS zijn gegaan toch ook niet meer als een vluchteling? Of zoals ik al eerder had aangehaald, ethnische Grieken of Duitsers die zijn verdreven uit respectievelijk Turkije en Oost-Europa?
Je kunt het niet onderbouwen hè.quote:Op vrijdag 6 december 2024 15:16 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nee, het gaat om GEREGISTREERDE vluchtelingen die wereldwijd erkent worden, behalve met redenen door Israel.
Dus nogmaals: jouw/Israelische regering mening.
Ik hoef niks te onderbouwen, ik ga uit van de cijfers zoals die internationaal erkent worden. Jij pent hier je mening neer en komt met voorbeelden die als een tang op een varken slaan.quote:Op vrijdag 6 december 2024 15:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je kunt het niet onderbouwen hè.
Ik zal de vraag nog een keer herhalen:
Waarom zou iemand die al 50 jaar in Libanon of Jordanië woont en een paspoort van dit land heeft nog een vluchteling zijn?
We tellen Joden die na de Tweede Wereldoorlog en Holocaust Europa hebben verlaten en naar de VS zijn gegaan toch ook niet meer als een vluchteling? Of zoals ik dus al eerder had aangehaald, ethnische Grieken of Duitsers die zijn verdreven uit respectievelijk Turkije en Oost-Europa?
Zeker wel, als jij met cijfers gaat gooien dan zul je die ook moeten kunnen onderbouwen. Anders weet je blijkbaar eigenlijk helemaal niet waar je het over hebt.quote:Op vrijdag 6 december 2024 15:27 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ik hoef niks te onderbouwen, ik ga uit van de cijfers zoals die internationaal erkent worden. Jij pent hier je mening neer en komt met voorbeelden die als een tang op een varken slaan.
Om te beginnen met de Joden die na de Holocaust VRIJWILLIG naar de VS zijn vertrokken.
Dat wil dus dat mensen die toen daar woonden en moeste vluchten, in een situatie van eeuwige vluchteling zitten.quote:WHO ARE PALESTINE REFUGEES?
Palestine refugees are defined as “persons whose normal place of residence was Palestine during the period 1 June 1946 to 15 May 1948, and who lost both home and means of livelihood as a result of the 1948 conflict.”
Bron
Het tweede is dus tegenstrijdig met het eerste.quote:Refugees are persons who are outside their country of origin for reasons of feared persecution, conflict, generalized violence, or other circumstances that have seriously disturbed public order and, as a result, require international protection. The refugee definition can be found in the 1951 Convention and regional refugee instruments, as well as UNHCR’s Statute.
Bron
ik heb je de bron gegeven, meer hoef ik niet te doenquote:Op vrijdag 6 december 2024 15:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zeker wel, als jij met cijfers gaat gooien dan zul je die ook moeten kunnen onderbouwen. Anders weet je blijkbaar eigenlijk helemaal niet waar je het over hebt.
jawel men had terug kunnen keren naar land van herkomst, iets wat Palestijnen niet kunnenquote:En Joden die de Holocaust hadden overleefd, wiens huis, dorp of stad was vernietigd, soms volledige familie omgekomen, en meerdere jaren in een DP-camp hebben gezeten, zijn niet "vrijwillig" naar de VS zijn vertrokken. Men had geen andere keus.
vooral ook omdat velen statenloos zijnquote:Eenmaal aangekomen zijn die mensen in nieuwe samenleving opgegaan en daar een burger geworden. Dat is hoe het met een oorlog vaak werkt. Alleen wat uniek is aan de situatie met de groep Arabieren die zich de Palestijnen noemen, is dat ongeacht waar zij gaan wonen of welke nationaliteit zij krijgen, zij eeuwig vluchteling blijven en hun kinderen ook.
Klopt, maar is gezien de bijzondere situatie niet vreemdquote:En zo kom je dus bij een bizarre situatie dat de Koningin Rania van Jordanië of bijvoorbeeld Mohammed Hadid, nu nog "vluchtelingen zijn". Dit staat ook op de site van UNRWA:
[..]
Dat wil dus dat mensen die toen daar woonden en moeste vluchten, in een situatie van eeuwige vluchteling zitten.
Terwijl de definitie voor 'vluchteling' van de VN de volgende is:
[..]
Het tweede is dus tegenstrijdig met het eerste.
Niet als je stad of dorp ineens in een ander land lag.quote:Op vrijdag 6 december 2024 16:14 schreef devlinmr het volgende:
jawel men had terug kunnen keren naar land van herkomst,
Dat was het gevolg. Niet liegen.quote:Op vrijdag 6 december 2024 11:41 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Bezit van paspoort of waar je woont, doet niet terzake.quote:Op vrijdag 6 december 2024 15:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, wat ik daar stel zijn feiten.
Alle nakomelingen van de Palestijnen en zelfs Palestijnen met bijvoorbeeld een Egyptisch, Jordaans of Libanees paspoort worden als vluchteling geteld. Hele steden worden als 'vluchtelingenkamp' meegenomen. Dan kun je wel stellen dat dit mijn mening is, maar dit is gewoon een feit dat jij niet wilt erkennen.
Want waarom zou iemand die al 50 jaar in Libanon of Jordanië woont en een paspoort van dit land heeft nog een vluchteling zijn? We tellen Joden die na de Tweede Wereldoorlog en Holocaust Europa hebben verlaten en naar de VS zijn gegaan toch ook niet meer als een vluchteling? Of zoals ik al eerder had aangehaald, ethnische Grieken of Duitsers die zijn verdreven uit respectievelijk Turkije en Oost-Europa?
Lastig is (weer) de uit verband gerukte term "Palestine" want voor 1952 bestond dat anders als gebiedsterm of mandaat sws niet en maakt het aangeduide gebied nu deel uit van Egypte, Jordanië, Libanon, Syrië, Israël en natuurlijk de huidig Palestijnse Staat.quote:This term was defined in 1952 as any person whose "normal place of residence was Palestine during the period 1 June 1946 to 15 May 1948 and who lost both home and means of livelihood as a result of the 1948 conflict." Palestine refugees are persons who fulfil the above definition and descendants of fathers fulfilling the definition.
Nee, Israël begon met verdrijven in 1947 met als climax de oorlog in 1948quote:Op vrijdag 6 december 2024 17:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat was het gevolg. Niet liegen.
Wat bij terugkerende Joden niet het geval wasquote:Op vrijdag 6 december 2024 17:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Niet als je stad of dorp ineens in een ander land lag.
Wat? De grenzen in Oost Europa zijn niet veranderd na WO2?quote:Op vrijdag 6 december 2024 18:22 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Wat bij terugkerende Joden niet het geval was
quote:Op vrijdag 6 december 2024 18:19 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nee, Israël begon met verdrijven in 1947 met als climax de oorlog in 1948
de Nakba was toen de Joden de Arabieren uit hun huizen verdreven en 400 dorpen vernietigden.quote:Op vrijdag 6 december 2024 14:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En daar zit je weer mis.
De eerste conflicten in deze regio begonnen nadat Arabieren, vaak met barbaars geweld, Joodse gemeenschappen in deze regio aanvielen. Dit was al gaande in de eind 19e eeuw:
[..]
De eerste echte oorlog was de burgeroorlog in 1947, ook weer begonnen door Arabieren tegen Joden. De zogenaamde "Nakba" was mede het resultaat van de Arabische landen die Israël aanvielen in 1948 tijdens de Onafhankelijkheidsoorlog.
Even gecorrigeerd en vwb B waarom zou je accepteren dat je uit je huis verdreven wordt?quote:Dit allemaal was niet nodig geweest als de Arabieren A) Joden hadden geaccepteerd in het gebied waar zij de inheemse bewoners zijn en de Arabieren te gast Zionistische Joden geen land hadden geclaimd waar ze geen recht op hadden. en B) het VN-verdelingsplan hadden geaccepteerd.
Nee, feitelijkquote:Op vrijdag 6 december 2024 18:30 schreef Cuendillar het volgende:
[..]![]()
Gelukkig beschouw je de situatie volstrekt eenzijdig.
Niet in enorme matequote:Op vrijdag 6 december 2024 18:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat? De grenzen in Oost Europa zijn niet veranderd na WO2?
Right. Estland, Letland, Litouwen en stukken Duitland, Polen, Roemenië, Tsjechoslowakije en Finland naar de USSR is klein bier vergeleken met de door de VN in 1947 voorgestelde douane-unie?quote:
Maar bestonden de landen nog? Ja hè. Dat ze puppet regeringen hadden is waar, maar de grenzen en landen bestonden gewoon nogquote:Op vrijdag 6 december 2024 18:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Right. Estland, Letland, Litouwen en stukken Duitland, Polen, Roemenië, Tsjechoslowakije en Finland naar de USSR is klein bier vergeleken met de door de VN in 1947 voorgestelde douane-unie?
Estland, Letland en Litouwen niet.quote:Op vrijdag 6 december 2024 18:51 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Maar bestonden de landen nog? Ja hè
quote:Breaking: Today, Hamas militias killed the Palestinian activist Ziad Abu Hayya. Returning to his tent with some food for his kids, Hamas militias shot him in the head in front of his children.
Ziad was known for his criticism of Hamas and their reckless actions that led the Gazan people to slaughter, particularly from a video in which he pleaded, "Save us from Hamas."
On 7th September 2024, Hamas kidnapped Ziad, subjected him to brutal torture, and broke his limbs. Yet even this barbarity was not enough for them.
Dus niet hun eigen land.quote:
Dat Hamas kut is ontkent niemand. Maar een halve bevolkingsgroep uitroeien om Hamas te vernietigen werkt averechts en zal Hamas alleen maar sterker makenquote:Op vrijdag 6 december 2024 18:56 schreef Nober het volgende:
[..]
[ x ]
https://x.com/IhabHassane/status/1865066332988866636
Stop de genocide!
En dan gaan ze nog een keer een 7/10 doen, en dan lukt het wel? Dan worden de Joden de zee in gedreven? Dan wel?quote:Op vrijdag 6 december 2024 19:01 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dat Hamas kut is ontkent niemand. Maar een halve bevolkingsgroep uitroeien om Hamas te vernietigen werkt averechts en zal Hamas alleen maar sterker maken
Of Israel stopt met zijn apartheidsregime en wordt een fatsoenlijke democratiequote:Op vrijdag 6 december 2024 19:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
En dan gaan ze nog een keer een 7/10 doen, en dan lukt het wel? Dan worden de Joden de zee in gedreven? Dan wel?
Of krijgen ze dan weer een enorm pak slaag?
Hebben alleen joden stemrecht in Israël?quote:Op vrijdag 6 december 2024 19:07 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Of Israel stopt met zijn apartheidsregime en wordt een fatsoenlijke democratie
quote:Op vrijdag 6 december 2024 19:07 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Onzin vraagquote:Op vrijdag 6 december 2024 19:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hebben alleen joden stemrecht in Israël?
Er wordt niemand uitgeroeid.quote:Op vrijdag 6 december 2024 19:01 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dat Hamas kut is ontkent niemand. Maar een halve bevolkingsgroep uitroeien om Hamas te vernietigen werkt averechts en zal Hamas alleen maar sterker maken
Kut hè, een andere mening.quote:Op vrijdag 6 december 2024 19:14 schreef Cuendillar het volgende:
[..]![]()
Jullie tijd is nu wel voorbij. Goeie mening, veel plezier ermee maar rot alsjeblieft gewoon op uit de discussie. Laat dat even aan volwassen mensen over.
Geef eens antwoord. Simpel ja of nee voldoet.quote:
Nee, het waren Sovjet-republieken binnen de USSR.quote:Op vrijdag 6 december 2024 18:58 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Jawel, onder Sovjet bewind
Maar boeit verder niet voor dit topic
Zoals op 7 oktober?quote:Op vrijdag 6 december 2024 19:25 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Oh sorry... Doodgeschoten, gemarteld, uitgehongerd of gebombardeerd
Heeft de niet-Joodse bevolking evenveel recht op zelfbeschikking als de Joodse bevolking?quote:Op vrijdag 6 december 2024 19:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hebben alleen joden stemrecht in Israël?
Ach gut...quote:Op vrijdag 6 december 2024 19:07 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Een populistische woke mening waar niemand wat aan heeft.quote:
Graag wat specifieker dan. Heb je het oa ook over de bezette gebieden waar Joden wel en Palestijnen geen stemrecht hebben? Of over het originele Israël waar 1,6 miljoen Palestijnen op 3% van het grondgebied woont en waar Israël er voor zorgt dat ze altijd slechts een onbeduidende minderheid zal blijven zodat Israël de schijn van een democratie kan ophouden?quote:Op vrijdag 6 december 2024 19:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Geef eens antwoord. Simpel ja of nee voldoet.
quote:Op vrijdag 6 december 2024 19:31 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Graag wat specifieker dan. Heb je het oa ook over de bezette gebieden waar Joden wel en Palestijnen geen stemrecht hebben? Of over het originele Israël waar 1,6 miljoen Palestijnen op 3% van het grondgebied woont en waar Israël er voor zorgt dat ze altijd slechts een onbeduidende minderheid zal blijven zodat Israël de schijn van een democratie kan ophouden?
Hamas moet kapot.quote:Op vrijdag 6 december 2024 19:01 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Wat er vooral niet klopt is die tenenkrommende selectieve verontwaardiging.quote:
Ik heb het over Israëli's. Mensen met een Israëlisch paspoort dus.quote:Op vrijdag 6 december 2024 19:31 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Graag wat specifieker dan. Heb je het oa ook over de bezette gebieden waar Joden wel en Palestijnen geen stemrecht hebben? Of over het originele Israël waar 1,6 miljoen Palestijnen op 3% van het grondgebied woont en waar Israël er voor zorgt dat ze altijd slechts een onbeduidende minderheid zal blijven zodat Israël de schijn van een democratie kan ophouden?
Ik ben niet verontwaardigd. En al helemaal niet selectief. En als je weer gaat beginnen over hoe erg moslimlanden zijn dan ben je vrij om een apart topic te openen.quote:Op vrijdag 6 december 2024 19:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat er vooral niet klopt is die tenenkrommende selectieve verontwaardiging.
Dus je bent het met me eens dat Palestijnen in bezette gebieden apart worden behandeld?quote:Op vrijdag 6 december 2024 19:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik heb het over Israëli's. Mensen met een Israëlisch paspoort dus.
Hebben van die mensen alleen joden stemrecht?
waar jij zult schitteren door afwezigheid.quote:Op vrijdag 6 december 2024 19:38 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ik ben niet verontwaardigd. En al helemaal niet selectief. En als je weer gaat beginnen over hoe erg moslimlanden zijn dan ben je vrij om een apart topic te openen.
neuh, maar ik denk dat het een kort topic zal zijn omdat de meesten het er daar wel over eens zijnquote:Op vrijdag 6 december 2024 19:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
waar jij zult schitteren door afwezigheid.
Rustig Ettoquote:het is niet in Israël waar homo's ter dood veroordeeld worden, waar vrouwen hersendood geslagen worden als ze 'religieuze instructie' niet serieus nemen, waar je kapot gestenigd wordt vanwege 'afvalligheid'.
Maar dat soort zaken interesseren onze woke strijders niet. Teveel kleur, waardoor het allemaal wat te 'racistisch' wordt... laten we daarom een veilig target als het niet-islamitische, niet-kleurige Israël hebben om de schijn van 'zorgen omtrent mensenrechten in het M.O.' hoog te houden.
Lafbekken, dat zijn jullie.
Vervelend, niet, wanneer die 'progressieve' spagaat weer eens duidelijk wordt.quote:Op vrijdag 6 december 2024 19:49 schreef devlinmr het volgende:
[..]
neuh, maar ik denk dat het een kort topic zal zijn omdat de meesten het er daar wel over eens zijn
[..]
Rustig Etto
Hebben die Israëlische paspoorten?quote:Op vrijdag 6 december 2024 19:40 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dus je bent het met me eens dat Palestijnen in bezette gebieden apart worden behandeld?
Litouwen, Letland en Estland bestonden ook niet als land tussen 1944-1991.quote:Op vrijdag 6 december 2024 19:57 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Geen doelpalen verschuiven. We hadden het over het niet meer bestaan van het land.
ik kan prima leven met mijn mening dat beide besturen kut zijnquote:Op vrijdag 6 december 2024 19:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vervelend, niet, wanneer die 'progressieve' spagaat weer eens duidelijk wordt.
Nee, net zomin als dat ik de straat op ga tegen de regering van Israëlquote:Ga je nog de straat op om te 'eisen' dat Saudi Arabië of Afghanistan democratieën worden?
Waar zou het als homo, vrouw of andersdenkende beter toeven zijn? Isräel of Saudi-Arabië?quote:Op vrijdag 6 december 2024 20:00 schreef devlinmr het volgende:
[..]
ik kan prima leven met mijn mening dat beide besturen kut zijn
[..]
Nee, net zomin als dat ik de straat op ga tegen de regering van Israël
voor de hele wereld behalve de ussr wel. En zelfs binnen de USSR bestonden zequote:Op vrijdag 6 december 2024 19:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Litouwen, Letland en Estland bestonden ook niet als land tussen 1944-1991.
Prima, maar bestond Polen nog?quote:Polen verloor haar oostelijke kresy en werd opgezadeld met communisten, net als Tsjecho-Slowakije, Hongarije en Roemenië.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |