abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215786408
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 14:22 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Wat wil je onderbouwt zien

Dat constantinopel in 1453 was?
Hoeveel van de mensen die daar toen woonden wonen nu nog in vluchtelingekampen waarvan de voedselvoorziening gecontroleerd wordt door een andere regering?

Kom, je mag ook zelf nadenken
Moet ik andersmans posts gaan onderbouwen? En hoeveel van die vluchtelingenkampen waren er zonder terreuraanvallen vanuit Gaza?
pi_215786416
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 14:23 schreef havanagila het volgende:

[..]
Moet ik andersmans posts gaan onderbouwen? En hoeveel van die vluchtelingenkampen waren er zonder terreuraanvallen vanuit Gaza?
Heel Gaza is van origine een vluchtelingenkamp
  vrijdag 6 december 2024 @ 14:25:00 #228
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215786425
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 14:21 schreef havanagila het volgende:
Ja, maar dan krijg je dat kinderachtige "joden hebben moslimgebied gejat".

Niet dat dat de kern van het hele conflict is verder......
Dat mogen mensen best als argument opgooien, het is alleen niet waar.

Dit gebied is niet Islamitisch noch Arabisch. Islamitische Arabieren hebben nota bene dit gebied zelf (met geweld) veroverd en de lokale bevolkingen onderworpen aan hun religieuze ideologie en cultuur.

Dat een aanzienlijk aantal moslims een claim leggen op dit gebied laat juist weer het expansionistische en autoritaire element van de Islam zien. In radicaal Islamtische kringen ziet men Spanje ook nog als 'hun grondgebied'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 6 december 2024 @ 14:27:49 #229
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215786450
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 14:22 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Wat wil je onderbouwd zien

Dat constantinopel in 1453 was?
Hoeveel van de mensen die daar toen woonden wonen nu nog in vluchtelingenkampen waarvan de voedselvoorziening gecontroleerd wordt door een andere regering?

Kom, je mag ook zelf nadenken
Nee hoor, veel van deze vermeende vluchtelingenkampen zijn gewoon steden zoals bijvoorbeeld Nablus. Deze mensen zijn geen vluchtelingen meer.

En dat er een strenge controle is vanuit Israël, dat moet je bij een deel van de Palestijnen zelf zoeken. Als deze mensen niet zo'n zucht voor terrorisme hadden, was deze controle niet nodig.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215786471
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 december 2024 14:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, veel van deze vermeende vluchtelingenkampen zijn gewoon steden zoals bijvoorbeeld Nablus. Deze mensen zijn geen vluchtelingen meer.
En dat bepaal jij?
quote:
En dat er een strenge controle is vanuit Israël, dat moet je bij een deel van de Palestijnen zelf zoeken. Als deze mensen niet zo'n zucht voor terrorisme hadden, was deze controle niet nodig.
Strenge controle is 1 ding, afknijpen voedselvoorziening iets anders. En ja ik weet dat jij ontkent dat de voorziening wordt afgeknepen en dat iedereen die het tegendeel beweert gewoon extreem links is
pi_215786477
quote:
1s.gif Op vrijdag december 2024 13:47 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
De haya Sofia was een paar jaar geleden nog een kerk, maar zover ik weet heeft het geen levens gekost dat het nu een moskee is geworden.
De Hagia Sophia is al sinds 1453 geen kerk meer.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_215786565
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 14:30 schreef devlinmr het volgende:

[..]
En dat bepaal jij?
[..]
Strenge controle is 1 ding, afknijpen voedselvoorziening iets anders. En ja ik weet dat jij ontkent dat de voorziening wordt afgeknepen en dat iedereen die het tegendeel beweert gewoon extreem links is
Whataboutism......
  vrijdag 6 december 2024 @ 14:47:01 #233
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215786623
quote:

[..]
En dat bepaal jij?
[..]
Nee, daar zijn gewoon definities voor. We beschouwen de nakomelingen van etnische Duitsers uit Oost-Europa ook geen vluchtelingen meer of de nakomelingen van etnische Grieken die verdreven zijn uit Turkije tijdens de stichting van het land.
quote:
[..]
Nee hoor, dat ligt ook geheel aan de bron en de onderbouwing.

Het is natuurlijk ook wat vreemd dat twee partijen strijden, en één partij zowel voor de eigen burgers als de burgers van de tegenpartij verantwoordelijk is. Dat zien we in geen enkele andere oorlog.
pi_215786688
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 14:41 schreef havanagila het volgende:

[..]
Whataboutism......
:') nee
pi_215786726
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 14:53 schreef devlinmr het volgende:

[..]
:') nee
"Maar jij ontkent voedseltekorten"......
pi_215786758
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 december 2024 14:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, daar zijn gewoon definities voor. We beschouwen de nakomelingen van etnische Duitsers uit Oost-Europa ook geen vluchtelingen meer of de nakomelingen van etnische Grieken die verdreven zijn uit Turkije tijdens de stichting van het land.

Westelijke Jordaanoever en Oost-Jeruzalem: 810 duizend geregistreerde vluchtelingen, van wie een kwart in 19 kampen leeft;
Gazastrook: 1,3 miljoen geregistreerde vluchtelingen (circa 70 procent van de bevolking), van wie ruim een half miljoen in acht kampen;
Libanon: 450 duizend geregistreerde vluchtelingen, van wie 53 procent in twaalf kampen;
Jordanië: 2,2 miljoen geregistreerde vluchtelingen, van wie 370 duizend in tien kampen;
Syrië: 527 duizend geregistreerde vluchtelingen voor het begin van de Syrische burgeroorlog. Veel Palestijnse vluchtelingen in Syrië hebben moeten vluchten voor het oorlogsgeweld. Momenteel verleent de UNRWA hulp in tien vluchtelingenkampen in Syrië, en ondersteunt de organisatie Palestijnse vluchtelingen die naar buurlanden van Syrië zijn gevlucht.
Maar ja bron is UNRWA en die accepteer jij niet want pro palestijns/extreem links volgens Israel
quote:
[..]
Nee hoor, dat ligt ook geheel aan de bron en de onderbouwing.

Het is natuurlijk ook wat vreemd dat twee partijen strijden, en één partij zowel voor de eigen burgers als de burgers van de tegenpartij verantwoordelijk is. Dat zien we in geen enkele andere oorlog.
<sarcasme>tja, gelukkig zien we dat ze beide partijen gelijk behandelen en er geen enkel verschil is in de praktijk </sarcasme>
pi_215786764
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 december 2024 14:56 schreef havanagila het volgende:

[..]
"Maar jij ontkent voedseltekorten"......
nog steeds niet
  vrijdag 6 december 2024 @ 14:59:33 #238
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_215786779
Net als veel andere zg onbevooroordeelde rechtsprekers neemt Amnesty International niet de aanloop tot een gegeven situatie in ogenschouw noch verder hoeven te duiden met hoe het dan anders, beter moet.
Het is (te) gemakkelijk om te wijzen naar (zelf) gedeclameerde fouten met wat onjuist is wanneer je zelf(s) niet hoeft of wilt nadenken naar wat de onderliggende aanleiding tot het uiterst trieste gevolgen zijn/waren.

Wat Amnesty wmb bij aanvang al volstrekt verkeerd insteek zijn de actie Israël bezien als haat en vergelding; door o.a. te zwaaien allerlei uit verband getrokken en door anderen geroepen - juridische uitgekloofde - termen als apartheid, genocide en dehumanisatie.
Het primaire doel van Israël altijd is (en geweest) dat zij terreur jegens haar staat en burgers wil voorkomen. Dat daarbij genomen maatregelen gevolgen hebben voor mensen die zich wel beroepen op rechten zonder bijbehorende plichten te volgen, staat buiten de kijf daarvan.

Nee je mag niemand vermoorden maar als diegene mijn geliefden gaat bedreigen, kwaad en niemand dat gaat stoppen; gaan er anderen manieren gelden.

Hamas c.s. hier heeft planmatig (en blijft) de situatie, zeer bewust willens en weten uitlokken, aandikken en blijven veroorzaken.
Zij maakt zeer innovatief gebruik van (het) "westers" omdenken. In het westen kan (of wil) men zich de niet voorstellen dat anderen bereid zijn 'haar' verworven vrijheden, ter meerdere glorie van haar onderukkende bestaansreden; in de kiem te willen vernietigen. Kortom de "dader" hanteert methoden die zij zelf niet zal/hoef te volgen.
Het is daarbij wmb ook een schrijnend feit dat het ontstaan van Israël is omgeven door allerlei oneindig lang historisch onrecht dat nu onomkeerbaar niet anders maakt dat Israël er soeverein met haar burgers is.

Dat het voor allerlei mensen, ter plaatse en paradoxaal, een verrekt onaangename situatie is, staat bij mij buiten kijf. De eerste die dat leed ter plekke kan verzachten en zelfs oplossen, is de eigen hamas leiding die kan besluiten om Israël niet langer als overtuiging te willen bedreigen of plannen te maken om haar te doen vernietigen.

Probleem daarin is dat hamas juist haar bestaansreden ontleent aan het gegeven dat zij Israël als doel wenst te vernietigen en Israël dat zich zeker niet zal willen laten aandoen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 6 december 2024 @ 15:03:44 #239
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215786827
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 14:58 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Westelijke Jordaanoever en Oost-Jeruzalem: 810 duizend geregistreerde vluchtelingen, van wie een kwart in 19 kampen leeft;
Gazastrook: 1,3 miljoen geregistreerde vluchtelingen (circa 70 procent van de bevolking), van wie ruim een half miljoen in acht kampen;
Libanon: 450 duizend geregistreerde vluchtelingen, van wie 53 procent in twaalf kampen;
Jordanië: 2,2 miljoen geregistreerde vluchtelingen, van wie 370 duizend in tien kampen;
Syrië: 527 duizend geregistreerde vluchtelingen voor het begin van de Syrische burgeroorlog. Veel Palestijnse vluchtelingen in Syrië hebben moeten vluchten voor het oorlogsgeweld. Momenteel verleent de UNRWA hulp in tien vluchtelingenkampen in Syrië, en ondersteunt de organisatie Palestijnse vluchtelingen die naar buurlanden van Syrië zijn gevlucht.
Maar ja bron is UNRWA en die accepteer jij niet want pro palestijns/extreem links volgens Israel
[..]
Men komt op deze aantallen uit omdat er dus hele steden worden meegeteld en tevens de vele nakomelingen van mensen. Volgens deze redenering zou bijvoorbeeld de Koningin Rania van Jordanië een "vluchteling" zijn. Dat gaat dus nergens over.
  vrijdag 6 december 2024 @ 15:04:31 #240
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215786838
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 13:48 schreef havanagila het volgende:

[..]
Nee, de verovering van Constantinopel heeft geen levens gekost.... guttegut. "paar jaar geleden"

Niemand, maar dan ook niemand die oproept tot geweld, of het goedpraat.
Nu begin je over de verovering van Constantinopel.
Maar we hadden het over de haya Sofia, die pas vanaf 2018 zoiets weer een moskee is.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215786856
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 15:04 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nu begin je over de verovering van Constantinopel.
Maar we hadden het over de haya Sofia, die pas vanaf 2018 zoiets weer een moskee is.
Staat inderdaad volkomen los van elkaar. En google eens even.
pi_215786900
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 december 2024 15:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Men komt op deze aantallen uit omdat er dus hele steden worden meegeteld en tevens de vele nakomelingen van mensen. Volgens deze redenering zou bijvoorbeeld de Koningin Rania van Jordanië een "vluchteling" zijn. Dat gaat dus nergens over.
Wederom jouw mening, dit zijn de officiele cijfers.
pi_215786941
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 15:06 schreef havanagila het volgende:

[..]
Staat inderdaad volkomen los van elkaar. En google eens even.
Staat niet los van elkaar

in 1453 werd de Hagia een Moskee, daarvoor was het een Cathedraal
Vanaf 1934 werd het een museum en in 2020 weer een Moskee.
Volslagen onzinnige whataboutisme dus en daarnaast volledig off topic
  vrijdag 6 december 2024 @ 15:14:13 #244
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215786955
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 15:08 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Wederom jouw mening, dit zijn de officiele cijfers.
Nee, wat ik daar stel zijn feiten.

Alle nakomelingen van de Palestijnen en zelfs Palestijnen met bijvoorbeeld een Egyptisch, Jordaans of Libanees paspoort worden als vluchteling geteld. Hele steden worden als 'vluchtelingenkamp' meegenomen. Dan kun je wel stellen dat dit mijn mening is, maar dit is gewoon een feit dat jij niet wilt erkennen.

Want waarom zou iemand die al 50 jaar in Libanon of Jordanië woont en een paspoort van dit land heeft nog een vluchteling zijn? We tellen Joden die na de Tweede Wereldoorlog en Holocaust Europa hebben verlaten en naar de VS zijn gegaan toch ook niet meer als een vluchteling? Of zoals ik al eerder had aangehaald, ethnische Grieken of Duitsers die zijn verdreven uit respectievelijk Turkije en Oost-Europa?
pi_215786972
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 december 2024 15:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, wat ik daar stel zijn feiten.

Alle nakomelingen van de Palestijnen en zelfs Palestijnen met bijvoorbeeld een Egyptisch, Jordaans of Libanees paspoort worden als vluchteling geteld. Hele steden worden als 'vluchtelingenkamp' meegenomen. Dan kun je wel stellen dat dit mijn mening is, maar dit is gewoon een feit dat jij niet wilt erkennen.

Want waarom zou iemand die al 50 jaar in Libanon of Jordanië woont en een paspoort van dit land heeft nog een vluchteling zijn? We tellen Joden die na de Tweede Wereldoorlog en Holocaust Europa hebben verlaten en naar de VS zijn gegaan toch ook niet meer als een vluchteling? Of zoals ik al eerder had aangehaald, ethnische Grieken of Duitsers die zijn verdreven uit respectievelijk Turkije en Oost-Europa?
Nee, het gaat om GEREGISTREERDE vluchtelingen die wereldwijd erkent worden, behalve met redenen door Israel.
Dus nogmaals: jouw/Israelische regering mening.
  vrijdag 6 december 2024 @ 15:21:47 #246
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215787037
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 15:16 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Nee, het gaat om GEREGISTREERDE vluchtelingen die wereldwijd erkent worden, behalve met redenen door Israel.
Dus nogmaals: jouw/Israelische regering mening.
Je kunt het niet onderbouwen hè.

Ik zal de vraag nog een keer herhalen:

Waarom zou iemand die al 50 jaar in Libanon of Jordanië woont en een paspoort van dit land heeft nog een vluchteling zijn?

We tellen Joden die na de Tweede Wereldoorlog en Holocaust Europa hebben verlaten en naar de VS zijn gegaan toch ook niet meer als een vluchteling? Of zoals ik dus al eerder had aangehaald, ethnische Grieken of Duitsers die zijn verdreven uit respectievelijk Turkije en Oost-Europa?
pi_215787072
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 december 2024 15:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je kunt het niet onderbouwen hè.

Ik zal de vraag nog een keer herhalen:

Waarom zou iemand die al 50 jaar in Libanon of Jordanië woont en een paspoort van dit land heeft nog een vluchteling zijn?

We tellen Joden die na de Tweede Wereldoorlog en Holocaust Europa hebben verlaten en naar de VS zijn gegaan toch ook niet meer als een vluchteling? Of zoals ik dus al eerder had aangehaald, ethnische Grieken of Duitsers die zijn verdreven uit respectievelijk Turkije en Oost-Europa?
Ik hoef niks te onderbouwen, ik ga uit van de cijfers zoals die internationaal erkent worden. Jij pent hier je mening neer en komt met voorbeelden die als een tang op een varken slaan.
Om te beginnen met de Joden die na de Holocaust VRIJWILLIG naar de VS zijn vertrokken.
  vrijdag 6 december 2024 @ 15:41:01 #248
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215787174
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 15:27 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Ik hoef niks te onderbouwen, ik ga uit van de cijfers zoals die internationaal erkent worden. Jij pent hier je mening neer en komt met voorbeelden die als een tang op een varken slaan.
Om te beginnen met de Joden die na de Holocaust VRIJWILLIG naar de VS zijn vertrokken.
Zeker wel, als jij met cijfers gaat gooien dan zul je die ook moeten kunnen onderbouwen. Anders weet je blijkbaar eigenlijk helemaal niet waar je het over hebt.

En Joden die de Holocaust hadden overleefd, wiens huis, dorp of stad was vernietigd, soms volledige familie omgekomen, en meerdere jaren in een DP-camp hebben gezeten, zijn niet "vrijwillig" naar de VS zijn vertrokken. Men had geen andere keus.

Eenmaal aangekomen zijn die mensen in nieuwe samenleving opgegaan en daar een burger geworden. Dat is hoe het met een oorlog vaak werkt. Alleen wat uniek is aan de situatie met de groep Arabieren die zich de Palestijnen noemen, is dat ongeacht waar zij gaan wonen of welke nationaliteit zij krijgen, zij eeuwig vluchteling blijven en hun kinderen ook.

En zo kom je dus bij een bizarre situatie dat de Koningin Rania van Jordanië of bijvoorbeeld Mohammed Hadid, nu nog "vluchtelingen zijn". Dit staat ook op de site van UNRWA:
quote:
WHO ARE PALESTINE REFUGEES?

Palestine refugees are defined as “persons whose normal place of residence was Palestine during the period 1 June 1946 to 15 May 1948, and who lost both home and means of livelihood as a result of the 1948 conflict.”

Bron
Dat wil dus dat mensen die toen daar woonden en moeste vluchten, in een situatie van eeuwige vluchteling zitten.

Terwijl de definitie voor 'vluchteling' van de VN de volgende is:
quote:
Refugees are persons who are outside their country of origin for reasons of feared persecution, conflict, generalized violence, or other circumstances that have seriously disturbed public order and, as a result, require international protection. The refugee definition can be found in the 1951 Convention and regional refugee instruments, as well as UNHCR’s Statute.

Bron
Het tweede is dus tegenstrijdig met het eerste.
pi_215787380
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 december 2024 15:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zeker wel, als jij met cijfers gaat gooien dan zul je die ook moeten kunnen onderbouwen. Anders weet je blijkbaar eigenlijk helemaal niet waar je het over hebt.
ik heb je de bron gegeven, meer hoef ik niet te doen
quote:
En Joden die de Holocaust hadden overleefd, wiens huis, dorp of stad was vernietigd, soms volledige familie omgekomen, en meerdere jaren in een DP-camp hebben gezeten, zijn niet "vrijwillig" naar de VS zijn vertrokken. Men had geen andere keus.
jawel men had terug kunnen keren naar land van herkomst, iets wat Palestijnen niet kunnen
quote:
Eenmaal aangekomen zijn die mensen in nieuwe samenleving opgegaan en daar een burger geworden. Dat is hoe het met een oorlog vaak werkt. Alleen wat uniek is aan de situatie met de groep Arabieren die zich de Palestijnen noemen, is dat ongeacht waar zij gaan wonen of welke nationaliteit zij krijgen, zij eeuwig vluchteling blijven en hun kinderen ook.
vooral ook omdat velen statenloos zijn
quote:
En zo kom je dus bij een bizarre situatie dat de Koningin Rania van Jordanië of bijvoorbeeld Mohammed Hadid, nu nog "vluchtelingen zijn". Dit staat ook op de site van UNRWA:
[..]
Dat wil dus dat mensen die toen daar woonden en moeste vluchten, in een situatie van eeuwige vluchteling zitten.

Terwijl de definitie voor 'vluchteling' van de VN de volgende is:
[..]
Het tweede is dus tegenstrijdig met het eerste.
Klopt, maar is gezien de bijzondere situatie niet vreemd

Desalniettemin wordt de UNWRA definitie algemeen geaccepteerd.
pi_215787947
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 16:14 schreef devlinmr het volgende:

jawel men had terug kunnen keren naar land van herkomst,
Niet als je stad of dorp ineens in een ander land lag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')