Welke investeringen? Die operationele kosten? Da's peanuts.quote:Op maandag 18 november 2024 21:47 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Bedankt voor de link. Ik was niet bekend met EDA. Maar het lijkt mij dat het geen alternatief is voor de NAVO. Ik ben van mening dat de VS de eigen investeringen in de NAVO niet zomaar in het gevaar zal laten komen.
Afzonderlijke lidstaten zijn niet in staat om coherent en gecoördineerd oorlog te voeren. Gebruik maken van elkaars sterke punten en elkaars zwaktes aanvullen. Daar is de NAVO voor nodig. Die leverage zal de VS blijven houden.
Maar wij zullen moeten wachten tot januari 2025. Of de NAVO wel of geen rol in Oekraïne gaat spelen is nu nog te summier. Hierover speculeren is zinloos.
Poetin heeft geen enkele reden om te luisteren.quote:Op maandag 18 november 2024 21:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
We zullen zien of Poetin naar hem luistert.
Ik denk van niet.
Ik heb het geen alternatief voor de NAVO genoemd en dat was ook je vraag nietquote:Op maandag 18 november 2024 21:47 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Bedankt voor de link. Ik was niet bekend met EDA. Maar het lijkt mij dat het geen alternatief is voor de NAVO. Ik ben van mening dat de VS de eigen investeringen in de NAVO niet zomaar in het gevaar zal laten komen.
Afzonderlijke lidstaten zijn niet in staat om coherent en gecoördineerd oorlog te voeren. Gebruik maken van elkaars sterke punten en elkaars zwaktes aanvullen. Daar is de NAVO voor nodig. Die leverage zal de VS blijven houden.
Maar wij zullen moeten wachten tot januari 2025. Of de NAVO wel of geen rol in Oekraïne gaat spelen is nu nog te summier. Hierover speculeren is zinloos.
Ik zie ze het ze ook niet doen, maar NAVO bestaat bij de gratie van vertrouwen. En zou jij nog geheime informatie met Trump en Gabbard en de rest van de Poetinaanbidders gaan delen?quote:Op maandag 18 november 2024 21:49 schreef sp3c het volgende:
De VS stapt niet uit de NAVO en minder kernwapens in de wereld lijkt me beter dan meer
Informatie is ruilhandel dus ja surequote:Op maandag 18 november 2024 21:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik zie ze het ze ook niet doen, maar NAVO bestaat bij de gratie van vertrouwen. En zou jij nog geheime informatie met Trump en Gabbard en de rest van de Poetinaanbidders gaan delen?
Dat moest van de Deep State.quote:Op maandag 18 november 2024 22:03 schreef Viesdik het volgende:
waarom wordt mijn reactie nou weer weggehaald?
De investeringen als in het aangaan van een economische relatie waarbij Europa volop profiteerde van de Amerikaanse aanwezigheid. Het zelf niet hoeven te betalen voor honderdduizenden Amerikaanse soldaten die in Europa gestationeerd waren in de Koude Oorlog is ook een vorm van investering. De Europese defensiesector hoefde zich de afgelopen 70 jaar geen zorgen te maken over het voorop blijven lopen op militair gebied en kon profiteren van de enorme Amerikaanse uitgaven aan R&D. De Europese ongelimiteerde toegang tot de Amerikaanse technologiesector is ook een vorm van investeren door de Amis.quote:Op maandag 18 november 2024 21:53 schreef sp3c het volgende:
En welke investeringen in de NAVO van de VS zouden überhaupt in gevaar komen?
Itt de EU kost de NAVO niks, klein beetje contributie en je krijgsmacht op peil houden en zelfs dat laatste is geen harde regel
de deep state zit ook overal achter , nu is viesdik de pineut van de deepsatequote:
Ik lees hier niets over een investering die in gevaar zou komen als Europa een eigen defensie structuur op zou zettenquote:Op maandag 18 november 2024 22:19 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
De investeringen als in het aangaan van een economische relatie waarbij Europa volop profiteerde van de Amerikaanse aanwezigheid. Het zelf niet hoeven te betalen voor honderdduizenden Amerikaanse soldaten die in Europa gestationeerd waren in de Koude Oorlog is ook een vorm van investering. De Europese defensiesector hoefde zich de afgelopen 70 jaar geen zorgen te maken over het voorop blijven lopen op militair gebied en kon profiteren van de enorme Amerikaanse uitgaven aan R&D. De Europese ongelimiteerde toegang tot de Amerikaanse technologiesector is ook een vorm van investeren door de Amis.
Er is een tal van voorbeelden die ik zou kunnen noemen waaruit blijkt dat de Amerikanen hebben geïnvesteerd en de Europeanen hebben geprofiteerd van deze relatie. Met investeren bedoel ik niet letterlijk de directe uitgaven aan de NAVO maar ook de politieke en economische bijvangst voor de Europese landen. Die is niet altijd direct in geld en uitgaven uit te drukken.
De AUKUS-landen die in elkaar investeren en Europa achterwege laten zijn een voorbeeld. De 66 miljard die de Europese economie direct misloopt doordat Australië de onderzeeboten niet van Frankrijk maar van de VS gaat kopen. Daarmee bedoel ik dat de VS in die landen investeert (en in dit specifieke geval iets ervoor terugkrijgt).
De blijvende Europese afhankelijkheid van de Amerikanen. Als Europeanen op eigen benen kunnen staan, is die politiek-economische investering in vorm van de NAVO, voor niks geweest.quote:Op maandag 18 november 2024 22:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik lees hier niets over een investering die in gevaar zou komen als Europa een eigen defensie structuur op zou zetten
Kun je nagaan hoe effectief de russische propaganda/desinfo is.quote:Op maandag 18 november 2024 19:56 schreef KoosVogels het volgende:
In Rusland wordt in praatprogramma's doodleuk gesproken over het nuken van West-Europese hoofdsteden, en hier worden wapperts al helemaal dol als de Rob de Wijk in Nieuwsuur zegt dat Rusland een gevaar vormt.
Kunnen we al, willen we nietquote:Op maandag 18 november 2024 22:29 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
De blijvende Europese afhankelijkheid van de Amerikanen. Als Europeanen op eigen benen kunnen staan, is die politiek-economische investering van de Amerikanen voor niks geweest.
Zonder NAVO had West-Duitsland geen leger mogen hebben na WO2. Weet je hoeveel Amerikaanse soldaten er dan nodig waren geweest om te voorkomen dat de USSR een zooi tanks door de Fulda-gap zou laten racen?quote:Op maandag 18 november 2024 22:19 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
De investeringen als in het aangaan van een economische relatie waarbij Europa volop profiteerde van de Amerikaanse aanwezigheid. Het zelf niet hoeven te betalen voor honderdduizenden Amerikaanse soldaten die in Europa gestationeerd waren in de Koude Oorlog is ook een vorm van investering. De Europese defensiesector hoefde zich de afgelopen 70 jaar geen zorgen te maken over het voorop blijven lopen op militair gebied en kon profiteren van de enorme Amerikaanse uitgaven aan R&D. De Europese ongelimiteerde toegang tot de Amerikaanse technologiesector is ook een vorm van investeren door de Amis.
Er is een tal van voorbeelden die ik zou kunnen noemen waaruit blijkt dat de Amerikanen hebben geïnvesteerd en de Europeanen hebben geprofiteerd van deze relatie. Met investeren bedoel ik niet letterlijk de directe uitgaven aan de NAVO maar ook de politieke en economische bijvangst voor de Europese landen. Die is niet altijd direct in geld en uitgaven uit te drukken.
De AUKUS-landen die in elkaar investeren en Europa achterwege laten zijn een voorbeeld. De 66 miljard die de Europese economie direct misloopt doordat Australië de onderzeeboten niet van Frankrijk maar van de VS gaat kopen. Daarmee bedoel ik dat de VS in die landen investeert (en in dit specifieke geval iets ervoor terugkrijgt).
Het voortbestaan van onafhankelijke Europese landen was niet van existentieel belang voor de VS.quote:Op maandag 18 november 2024 22:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zonder NAVO had West-Duitsland geen leger mogen hebben na WO2. Weet je hoeveel Amerikaanse soldaten er dan nodig waren geweest om te voorkomen dat de USSR een zooi tanks door de Fulda-gap zou laten racen?
Hint: Iets meer dan met de Bondsrepubliek met een leger in NAVO.
Met je investering.
Het voortbestaan van Rusland tegenwoordig helaas wel.quote:Op maandag 18 november 2024 22:38 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Het voortbestaan van onafhankelijke Europese landen van niet van existentieel belang voor de VS.
Vice versa ook nietquote:Op maandag 18 november 2024 22:38 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Het voortbestaan van onafhankelijke Europese landen was niet van existentieel belang voor de VS.
Nou zou de Fulda gap niet gebruikt worden voor de hoofdaanval, die zou via de noord-Duitse laagvlakte gaan.quote:Op maandag 18 november 2024 22:33 schreef Ulx het volgende:
Zonder NAVO had West-Duitsland geen leger mogen hebben na WO2. Weet je hoeveel Amerikaanse soldaten er dan nodig waren geweest om te voorkomen dat de USSR een zooi tanks door de Fulda-gap zou laten racen?
Hint: Iets meer dan met de Bondsrepubliek met een leger in NAVO.
Met je investering.
Zonder usa is er geen leiding of eenheidquote:Op maandag 18 november 2024 21:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
NATO zonder USA is toch nog steeds 100 keer sterker dan Poetin
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |