Eens.quote:Op maandag 18 november 2024 19:46 schreef KoosVogels het volgende:
Wat de 'softe aanpak'-bepleiters niet begrijpen, is dat Rusland helemaal niet geïnteresseerd is in een vreedzame relatie met het westen. Het Kremlin beschouwt het westen als de vijand, en daar zal het stopzetten van de wapensteun aan Oekraïne niets aan veranderen.
Poetin wil de hegemonie van het westen breken en vindt in China een gelijkgestemde bondgenoot. Daarom BRICS en de zoektocht naar alliantie die tegenwicht kunnen bieden aan de westerse dominantie.
Ook als er vrede is in Oekraïne gaat Rusland met digitale oorlogsvoering tegen het westen, met spioneren en het ondermijnen van westerse samenlevingen met behulp van 'trollfarms'.
We moeten in het westen echt kappen met naïef zijn.
Klopt denk ik wel. De VS heeft de Oekraïnse regering daar gestald. Ze op het laatst gebacked, ga niks tekenen met Putin “we got your back”. In de oorlog net te weinig doen. Maar wel steeds genoeg zodat het door kan rommelen. Ondertussen speler Rusland mooi naar de kloten helpen. En ook de EU economisch ingehaald.quote:Op maandag 18 november 2024 19:55 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Ik weet niet in hoeverre de opzegging van het ABM tegen Rusland gericht was. Ik vermoed dat de VS China meer in het vizier had. Ook het opzeggen van het INF verdrag was meer gericht tegen de rijzende Chinese invloed, dan tegen Rusland.
De VS likes to play dirty.In elk recent conflict van de afgelopen 3 decennia waar de VS niet zelf direct aan meedeed, maar wel een stakeholder is was, hebben de Amerikanen altijd beide zijden van het conflict bespeeld. Ik ben zeer benieuwd naar de 'vrede' van Trump en de exacte condities die aan de strijdende partijen worden opgelegd. Ik heb niet het idee dat de Amerikanen dit conflict genoeg uitgemolken hebben. Door Oekraine bewust buiten de NAVO te houden, sorteren zij voor op een beheerst conflict (geen echte 'oorlog') tussen Franse-Duitse-Poolse troepen en Rusland, zonder dat de NAVO in het spel komt.
Des te meer reden dat de EU zich ook als zelfstandige geostrategische speler gaat gedragen. Zolang we onder hun paraplu zitten zijn we de bitch van de Amerikanen.quote:Op maandag 18 november 2024 20:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Klopt denk ik wel. De VS heeft de Oekraïnse regering daar gestald. Ze op het laatst gebacked, ga niks tekenen met Putin “we got your back”. In de oorlog net te weinig doen. Maar wel steeds genoeg zodat het door kan rommelen. Ondertussen speler Rusland mooi naar de kloten helpen. En ook de EU economisch ingehaald.
Volgens mij interesseert hun Oekraïne zelf nog het allerminst.
Rusland helpt zichzelf naar de klote. Het Kremlin had Oekraïne met rust kunnen laten, dan was er nu niets aan de hand geweest.quote:Op maandag 18 november 2024 20:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Klopt denk ik wel. De VS heeft de Oekraïnse regering daar gestald. Ze op het laatst gebacked, ga niks tekenen met Putin “we got your back”. In de oorlog net te weinig doen. Maar wel steeds genoeg zodat het door kan rommelen. Ondertussen speler Rusland mooi naar de kloten helpen. En ook de EU economisch ingehaald.
Volgens mij interesseert hun Oekraïne zelf nog het allerminst.
quote:Op maandag 18 november 2024 19:50 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Juist Merkel's naïeve, zachte "Wandel durch Handel" aanpak van Rusland heeft tot deze oorlog geleid.
Ja, Rusland is de laatste 80 jaar afgekalfd tot een federatie wat geen proxyoorlog kan winnen in een afvallig vazalstaatje. Maar ze leven in een spiraal richting hun heilige oorlog tegen het westen.quote:Op maandag 18 november 2024 19:46 schreef KoosVogels het volgende:
Wat de 'softe aanpak'-bepleiters niet begrijpen, is dat Rusland helemaal niet geïnteresseerd is in een vreedzame relatie met het westen. Het Kremlin beschouwt het westen als de vijand, en daar zal het stopzetten van de wapensteun aan Oekraïne niets aan veranderen.
Poetin wil de hegemonie van het westen breken en vindt in China een gelijkgestemde bondgenoot. Daarom BRICS en de zoektocht naar allianties die tegenwicht kunnen bieden aan de westerse dominantie.
Ook als er vrede is in Oekraïne gaat Rusland met digitale oorlogsvoering tegen het westen, met spioneren en het ondermijnen van westerse samenlevingen met behulp van 'trollfarms'.
Een stevige oorlog zou die Westerse Woke-mietjes net zo "hard" maken als die onoverwinnelijke Russen. Willen we dat?quote:Op maandag 18 november 2024 18:47 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Jij wil nog even een mondiale oorlog meemaken in de herfst van je leven. Waarom? Heb je Wo2 net gemist?
JA DAT WEET IK NOU WEL.quote:Op maandag 18 november 2024 20:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Rusland helpt zichzelf naar de klote. Het Kremlin had Oekraïne met rust kunnen laten, dan was er nu niets aan de hand geweest.
Moskou staat er niet goed op in het Westen.quote:Op maandag 18 november 2024 19:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Met een stuk of wat precisie raketten houd je geen duizenden infanteristen tegen, verwacht niet (hoewel Kremlin communiqué anders spreekt) dat je over zoiets kan escaleren.
En dat zou ook niet moeten, we staan er als Westen niet goed op in Moskou.
We moeten ze leren ons te begrijpenquote:Op maandag 18 november 2024 19:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Rusland is deels Europees en een buur met kernwapens.
We moeten juist toewerken naar wederzijds begrip, of zoals dat in sociaal-demoratische termen heet: mensen en volkeren verbinden
Nee, dat hebben we niet gedaan. We hebben het minimale gedaan omdat we niet mochten escaleren en daarvoor hebben we 30 jaar lang vrienden met ze proberen te worden.quote:Op maandag 18 november 2024 19:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Misschien wel, normaal gesproken sta ik de harde aanpak voor. Maar met Rusland is het beter thee drinken zonder een gebalde vuist.
Dat hebben we al gedaan, en dat is geëindigd met een oorlog
Zover zijn ze nog lang niet.quote:Op maandag 18 november 2024 20:08 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Des te meer reden dat de EU zich ook als zelfstandige geostrategische speler gaat gedragen. Zolang we onder hun paraplu zitten zijn we de bitch van de Amerikanen.
Te beginnen met dat als Trump weer begint te zeuren over de NAVO rekening, we hem een rekening sturen voor al die opgevangen migranten die onze kant op kwamen dankzij allerhande Amerikaanse interventies in het midden oosten. En als 'ie niet betaalt dan haalt 'ie zijn high end litho-chip-apparaten maar in China.
Het is mijn mening om dat soort gasten naar hun favoriete stad te sturen en daarna Moskou te nuken.quote:Op maandag 18 november 2024 19:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Man wat aanstellen, de user die je quoot is gewoon voor een meer softe aanpak. Dat is zijn mening,
En dan is de EU de nieuwe supermacht.quote:Op maandag 18 november 2024 19:46 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
De enige rol die de Russen ooit in en richting Europa hebben vertolkt is die van aartsvijand. V.w.b. kernwapens; het is hoog tijd dat het Franse en Britse kernwapenarsenaal gezelschap gaat krijgen van dat van meerdere Europese NAVO-leden. Ook landen als Duitsland, Italië, Spanje, Nederland, Finland, Zweden enz. zullen over een eigen kernwapenarsenaal gaan moeten beschikken om onze geopolitieke argumenten kracht bij te kunnen zetten.
Ja dat mag. Heel kinderachtig maar moet jij weten.quote:Op maandag 18 november 2024 20:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is mijn mening om dat soort gasten naar hun favoriete stad te sturen en daarna Moskou te nuken.
Je overdrijft, de directe oorzaak van dit probleem is het scheden van het Boedapest memorandum (EU/navo wilde Oekraiene erbij halen), en dat is niet de ruimte die het memorandum biedt.quote:Op maandag 18 november 2024 19:46 schreef KoosVogels het volgende:
Poetin wil de hegemonie van het westen breken en vindt in China een gelijkgestemde bondgenoot. Daarom BRICS en de zoektocht naar allianties die tegenwicht kunnen bieden aan de westerse dominantie.
Moet je maar weer zien of de VS dan nog onze trouwe partner is.quote:Op maandag 18 november 2024 20:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En dan is de EU de nieuwe supermacht.
Had gekund, we hadden ook niet euro parlementariers naar Oekraiene kunnen sturen of ons mengen in bestuurlijke processen aldaar.quote:Op maandag 18 november 2024 20:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Rusland helpt zichzelf naar de klote. Het Kremlin had Oekraïne met rust kunnen laten, dan was er nu niets aan de hand geweest.
Eerder onze trouwe slaaf.quote:Op maandag 18 november 2024 20:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Moet je maar weer zien of de VS dan nog onze trouwe partner is.
Als iemand zich daar heeft lopen mengen was het Putin, met zijn slaaf-president en zijn scherpschutters.quote:Op maandag 18 november 2024 20:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Had gekund, we hadden ook niet euro parlementariers naar Oekraiene kunnen sturen of ons mengen in bestuurlijke processen aldaar.
Praat ik goed wat Rusland doet? Geenszins. Maar het idee dat het Westen geen enkele rol heeft gespeeld in dit conflict is kolderiek.
Het westen wil Rusland met een GDP ter grootte van pakweg Italië economisch op de knieën krijgen?quote:Op maandag 18 november 2024 20:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je overdrijft, de directe oorzaak van dit probleem is het scheden van het Boedapest memorandum (EU/navo wilde Oekraiene erbij halen), en dat is niet de ruimte die het memorandum biedt.
Ik denk dat je gelijk kan hebben dat het Rusland het westen willen ondermijnen, maar dat is wel iets dat wederzijds speelt. Wij beïnvloeden daar ook de opinies met technologie, proberen hun economisch op de knieeen te krijgen.
Het moet van twee kanten gaan stoppen.
En oja, na de inval bepleitte ik juist veel meer steun. Zeker toen Duitsland aanvankelijk zelfs EHBO's koffers sturen te ver vond gaan.
Zou mooi zijn. Is nu andersom.quote:Op maandag 18 november 2024 20:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Eerder onze trouwe slaaf.
Ja zeker voordat het de VS gelukt was een pro eu regering te stallen was het het Kremlin wat er de wet bepaalde.quote:Op maandag 18 november 2024 20:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als iemand zich daar heeft lopen mengen was het Putin, met zijn slaaf-president en zijn scherpschutters.
Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat je echt geen flauw idee hebt wat er in het budapest memorandum wel staat en wat niet.quote:Op maandag 18 november 2024 20:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je overdrijft, de directe oorzaak van dit probleem is het scheden van het Boedapest memorandum (EU/navo wilde Oekraiene erbij halen), en dat is niet de ruimte die het memorandum biedt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |