abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215619421
In Rusland wordt in praatprogramma's doodleuk gesproken over het nuken van West-Europese hoofdsteden, en hier worden wapperts al helemaal dol als de Rob de Wijk in Nieuwsuur zegt dat Rusland een gevaar vormt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 18 november 2024 @ 20:00:46 #127
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_215619458
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 19:46 schreef KoosVogels het volgende:
Wat de 'softe aanpak'-bepleiters niet begrijpen, is dat Rusland helemaal niet geïnteresseerd is in een vreedzame relatie met het westen. Het Kremlin beschouwt het westen als de vijand, en daar zal het stopzetten van de wapensteun aan Oekraïne niets aan veranderen.

Poetin wil de hegemonie van het westen breken en vindt in China een gelijkgestemde bondgenoot. Daarom BRICS en de zoektocht naar alliantie die tegenwicht kunnen bieden aan de westerse dominantie.

Ook als er vrede is in Oekraïne gaat Rusland met digitale oorlogsvoering tegen het westen, met spioneren en het ondermijnen van westerse samenlevingen met behulp van 'trollfarms'.

We moeten in het westen echt kappen met naïef zijn.
Eens.

Het is nota bene onze zwakte geweest die Putin (mede) heeft aangezet deze oorlog aan te durven. Wij zijn decennia lang bereid geweest tot bemiddeling, hebben nota bene Georgië en de Krim aan hun lot over gelaten zolang er maar zicht bleef op handel en vrede.

Dit is wat we oogsten: een ondermijning van onze natiestaten door subversieve propaganda, allerhande hacks op kritische infrastructuur, strategisch gestuurde migrantenstromen en dreigementen over een nucleaire holocaust. En o ja, een oorlog op onze drempel waarin moedwillig duizenden burgers worden afgeslacht onder het valse frame van een nazi regime.

Eénieder die meent dat "toenadering en begrip" nodig is kunnen dat beter inpakken en lekker opflikkeren naar Moskou. En dan hoor ik graag hoe begripvol men daar is over onze standpunten.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_215619516
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 19:55 schreef PrivacyKoning het volgende:

[..]
Ik weet niet in hoeverre de opzegging van het ABM tegen Rusland gericht was. Ik vermoed dat de VS China meer in het vizier had. Ook het opzeggen van het INF verdrag was meer gericht tegen de rijzende Chinese invloed, dan tegen Rusland.

De VS likes to play dirty. ;) In elk recent conflict van de afgelopen 3 decennia waar de VS niet zelf direct aan meedeed, maar wel een stakeholder is was, hebben de Amerikanen altijd beide zijden van het conflict bespeeld. Ik ben zeer benieuwd naar de 'vrede' van Trump en de exacte condities die aan de strijdende partijen worden opgelegd. Ik heb niet het idee dat de Amerikanen dit conflict genoeg uitgemolken hebben. Door Oekraine bewust buiten de NAVO te houden, sorteren zij voor op een beheerst conflict (geen echte 'oorlog') tussen Franse-Duitse-Poolse troepen en Rusland, zonder dat de NAVO in het spel komt.
Klopt denk ik wel. De VS heeft de Oekraïnse regering daar gestald. Ze op het laatst gebacked, ga niks tekenen met Putin “we got your back”. In de oorlog net te weinig doen. Maar wel steeds genoeg zodat het door kan rommelen. Ondertussen speler Rusland mooi naar de kloten helpen. En ook de EU economisch ingehaald.
Volgens mij interesseert hun Oekraïne zelf nog het allerminst.
Vakman pur sang
  maandag 18 november 2024 @ 20:08:57 #129
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_215619555
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2024 20:05 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Klopt denk ik wel. De VS heeft de Oekraïnse regering daar gestald. Ze op het laatst gebacked, ga niks tekenen met Putin “we got your back”. In de oorlog net te weinig doen. Maar wel steeds genoeg zodat het door kan rommelen. Ondertussen speler Rusland mooi naar de kloten helpen. En ook de EU economisch ingehaald.
Des te meer reden dat de EU zich ook als zelfstandige geostrategische speler gaat gedragen. Zolang we onder hun paraplu zitten zijn we de bitch van de Amerikanen.

Te beginnen met dat als Trump weer begint te zeuren over de NAVO rekening, we hem een rekening sturen voor al die opgevangen migranten die onze kant op kwamen dankzij allerhande Amerikaanse interventies in het midden oosten. En als 'ie niet betaalt dan haalt 'ie zijn high end litho-chip-apparaten maar in China.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_215619556
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2024 20:05 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Rusland helpt zichzelf naar de klote. Het Kremlin had Oekraïne met rust kunnen laten, dan was er nu niets aan de hand geweest.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 18 november 2024 @ 20:09:05 #131
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_215619559
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2024 19:50 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Juist Merkel's naïeve, zachte "Wandel durch Handel" aanpak van Rusland heeft tot deze oorlog geleid.
Yea, she's on crack.
  maandag 18 november 2024 @ 20:10:00 #132
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215619578
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2024 19:46 schreef KoosVogels het volgende:
Wat de 'softe aanpak'-bepleiters niet begrijpen, is dat Rusland helemaal niet geïnteresseerd is in een vreedzame relatie met het westen. Het Kremlin beschouwt het westen als de vijand, en daar zal het stopzetten van de wapensteun aan Oekraïne niets aan veranderen.

Poetin wil de hegemonie van het westen breken en vindt in China een gelijkgestemde bondgenoot. Daarom BRICS en de zoektocht naar allianties die tegenwicht kunnen bieden aan de westerse dominantie.

Ook als er vrede is in Oekraïne gaat Rusland met digitale oorlogsvoering tegen het westen, met spioneren en het ondermijnen van westerse samenlevingen met behulp van 'trollfarms'.

Ja, Rusland is de laatste 80 jaar afgekalfd tot een federatie wat geen proxyoorlog kan winnen in een afvallig vazalstaatje. Maar ze leven in een spiraal richting hun heilige oorlog tegen het westen.

Oké Koos.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 18 november 2024 @ 20:10:07 #133
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_215619582
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 18:47 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Jij wil nog even een mondiale oorlog meemaken in de herfst van je leven. Waarom? Heb je Wo2 net gemist?
Een stevige oorlog zou die Westerse Woke-mietjes net zo "hard" maken als die onoverwinnelijke Russen. Willen we dat?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_215619591
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 20:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Rusland helpt zichzelf naar de klote. Het Kremlin had Oekraïne met rust kunnen laten, dan was er nu niets aan de hand geweest.
JA DAT WEET IK NOU WEL.
Houd eens op met die kinderlijk eenvoudige zinnetjes. We hebben het hier over geopolitiek, niet wie de slechterik is in een C film.

Alsof je met volwassenen aan tafel zit, een goed gesprek en er jengelt steeds een verwend kind doorheen. Irritant.
Vakman pur sang
  maandag 18 november 2024 @ 20:11:15 #135
pi_215619600
quote:
7s.gif Op maandag 18 november 2024 19:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Met een stuk of wat precisie raketten houd je geen duizenden infanteristen tegen, verwacht niet (hoewel Kremlin communiqué anders spreekt) dat je over zoiets kan escaleren.

En dat zou ook niet moeten, we staan er als Westen niet goed op in Moskou.
Moskou staat er niet goed op in het Westen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  maandag 18 november 2024 @ 20:11:58 #136
pi_215619612
quote:
7s.gif Op maandag 18 november 2024 19:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Rusland is deels Europees en een buur met kernwapens.
We moeten juist toewerken naar wederzijds begrip, of zoals dat in sociaal-demoratische termen heet: mensen en volkeren verbinden
We moeten ze leren ons te begrijpen :Y
  maandag 18 november 2024 @ 20:13:12 #137
pi_215619633
quote:
7s.gif Op maandag 18 november 2024 19:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Misschien wel, normaal gesproken sta ik de harde aanpak voor. Maar met Rusland is het beter thee drinken zonder een gebalde vuist.

Dat hebben we al gedaan, en dat is geëindigd met een oorlog
Nee, dat hebben we niet gedaan. We hebben het minimale gedaan omdat we niet mochten escaleren en daarvoor hebben we 30 jaar lang vrienden met ze proberen te worden.
pi_215619649
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 20:08 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Des te meer reden dat de EU zich ook als zelfstandige geostrategische speler gaat gedragen. Zolang we onder hun paraplu zitten zijn we de bitch van de Amerikanen.

Te beginnen met dat als Trump weer begint te zeuren over de NAVO rekening, we hem een rekening sturen voor al die opgevangen migranten die onze kant op kwamen dankzij allerhande Amerikaanse interventies in het midden oosten. En als 'ie niet betaalt dan haalt 'ie zijn high end litho-chip-apparaten maar in China.
Zover zijn ze nog lang niet.
Ten eerste inbreekt het totaal aan eenheid. Zeker Duitsland / Frankrijk / Engeland kunnen niet samenwerken. De eerste 2 wereldoorlogen waren in Europa, dat kleeft nog aan ons. De Yanks worden te machtig en rommelen ons (de EU) in een oorlog zo.
Al zal Rutte weleens meer kunnen dan er gedacht wordt en de Europese vuis gebald krijgen.
Vakman pur sang
  maandag 18 november 2024 @ 20:14:26 #139
pi_215619655
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2024 19:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Man wat aanstellen, de user die je quoot is gewoon voor een meer softe aanpak. Dat is zijn mening,
Het is mijn mening om dat soort gasten naar hun favoriete stad te sturen en daarna Moskou te nuken.
  maandag 18 november 2024 @ 20:15:39 #140
pi_215619668
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2024 19:46 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
De enige rol die de Russen ooit in en richting Europa hebben vertolkt is die van aartsvijand. V.w.b. kernwapens; het is hoog tijd dat het Franse en Britse kernwapenarsenaal gezelschap gaat krijgen van dat van meerdere Europese NAVO-leden. Ook landen als Duitsland, Italië, Spanje, Nederland, Finland, Zweden enz. zullen over een eigen kernwapenarsenaal gaan moeten beschikken om onze geopolitieke argumenten kracht bij te kunnen zetten.
En dan is de EU de nieuwe supermacht.
pi_215619680
quote:
7s.gif Op maandag 18 november 2024 20:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Het is mijn mening om dat soort gasten naar hun favoriete stad te sturen en daarna Moskou te nuken.
Ja dat mag. Heel kinderachtig maar moet jij weten.
Vakman pur sang
  maandag 18 november 2024 @ 20:16:45 #142
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215619684
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2024 19:46 schreef KoosVogels het volgende:

Poetin wil de hegemonie van het westen breken en vindt in China een gelijkgestemde bondgenoot. Daarom BRICS en de zoektocht naar allianties die tegenwicht kunnen bieden aan de westerse dominantie.

Je overdrijft, de directe oorzaak van dit probleem is het scheden van het Boedapest memorandum (EU/navo wilde Oekraiene erbij halen), en dat is niet de ruimte die het memorandum biedt.

Ik denk dat je gelijk kan hebben dat het Rusland het westen willen ondermijnen, maar dat is wel iets dat wederzijds speelt. Wij beïnvloeden daar ook de opinies met technologie, proberen hun economisch op de knieeen te krijgen.

Het moet van twee kanten gaan stoppen.

En oja, na de inval bepleitte ik juist veel meer steun. Zeker toen Duitsland aanvankelijk zelfs EHBO's koffers sturen te ver vond gaan.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_215619693
quote:
7s.gif Op maandag 18 november 2024 20:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
En dan is de EU de nieuwe supermacht.
Moet je maar weer zien of de VS dan nog onze trouwe partner is.
Vakman pur sang
  maandag 18 november 2024 @ 20:19:02 #144
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215619714
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 20:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Had gekund, we hadden ook niet euro parlementariers naar Oekraiene kunnen sturen of ons mengen in bestuurlijke processen aldaar.

Praat ik goed wat Rusland doet? Geenszins. Maar het idee dat het Westen geen enkele rol heeft gespeeld in dit conflict is kolderiek.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  maandag 18 november 2024 @ 20:20:57 #145
pi_215619739
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2024 20:17 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Moet je maar weer zien of de VS dan nog onze trouwe partner is.
Eerder onze trouwe slaaf.
  maandag 18 november 2024 @ 20:21:45 #146
pi_215619745
quote:
7s.gif Op maandag 18 november 2024 20:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Had gekund, we hadden ook niet euro parlementariers naar Oekraiene kunnen sturen of ons mengen in bestuurlijke processen aldaar.

Praat ik goed wat Rusland doet? Geenszins. Maar het idee dat het Westen geen enkele rol heeft gespeeld in dit conflict is kolderiek.
Als iemand zich daar heeft lopen mengen was het Putin, met zijn slaaf-president en zijn scherpschutters.
  maandag 18 november 2024 @ 20:21:53 #147
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_215619748
quote:
7s.gif Op maandag 18 november 2024 20:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je overdrijft, de directe oorzaak van dit probleem is het scheden van het Boedapest memorandum (EU/navo wilde Oekraiene erbij halen), en dat is niet de ruimte die het memorandum biedt.

Ik denk dat je gelijk kan hebben dat het Rusland het westen willen ondermijnen, maar dat is wel iets dat wederzijds speelt. Wij beïnvloeden daar ook de opinies met technologie, proberen hun economisch op de knieeen te krijgen.

Het moet van twee kanten gaan stoppen.

En oja, na de inval bepleitte ik juist veel meer steun. Zeker toen Duitsland aanvankelijk zelfs EHBO's koffers sturen te ver vond gaan.
Het westen wil Rusland met een GDP ter grootte van pakweg Italië economisch op de knieën krijgen?

Want het wetboek ken ik ook
pi_215619772
quote:
7s.gif Op maandag 18 november 2024 20:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Eerder onze trouwe slaaf.
Zou mooi zijn. Is nu andersom.
Vakman pur sang
pi_215619806
quote:
7s.gif Op maandag 18 november 2024 20:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Als iemand zich daar heeft lopen mengen was het Putin, met zijn slaaf-president en zijn scherpschutters.
Ja zeker voordat het de VS gelukt was een pro eu regering te stallen was het het Kremlin wat er de wet bepaalde.
Dat lees je ook allemaal terug in het artikel wat ik postte, kost denk ik wel 30min om te lezen.
Vakman pur sang
pi_215619839
quote:
7s.gif Op maandag 18 november 2024 20:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat je echt geen flauw idee hebt wat er in het budapest memorandum wel staat en wat niet.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')