Geen van deze voorbeelden staat ook maar enigszins in verhouding met een heuse ‘jodenjacht’, het is me dus een raadsel waarom deze post zoveel plusjes krijgt.quote:Op zaterdag 16 november 2024 08:03 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Integratieprobleem? In het licht dat in Nederland voetbalsupporters regelmatig "Joden aan het gas" roepen, boeren politici in doodskisten wensen, studentencorpsen structureel vrouwonvriendelijk zijn (even een retorische vraag. Zou Wilders wel gaan twitteren als een groep jonge mannelijke Marokkanen vrouwen zou vergelijken met spermaemmers?) en op de biblebelt homo's worden buitengesloten lijkt mij dat de relschoppers van die donderdag juist uitstekend zijn gentegreerd in Nederland.
Je hoeft geen racistische opmerkingen te maken om het probleem te benoemen...quote:Op zaterdag 16 november 2024 09:32 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar moeten islamscholen beveiligd worden door de marechaussee? Staan er enorme heken rondom moskeen? Je kunt het antisemitisme op 1 hoop gooien met moslimhaat maar dat is toch wel je kop in het zand steken.
Ik zal niet ontkennen dat er moslimhaat plaats vindt maar deze is niet te vergelijken met wat joden al decennia lang over zich heen krijgen.
Waar ik een beetje moeite mee heb is dat er terecht een probleem wordt benoemd. Dat gaat soms met harde woorden die misschien beter of anders gekozen hadden kunnen worden. Maar in plaats van in te zoomen op het probleem worden we vervolgens doodgegooid met allerlei argumenten en verwijten naar personen die dan zogenaamd racistisch zouden zijn. Ondertussen lekker wegkijkend van het probleem want het is natuurlijk veel belangrijker dat we onze minister-president een racist kunnen noemen dan dat we daadwerkelijk eens wat aan het probleem gaan doen.
https://www.ad.nl/zoeterm(...)weg-hebben~a631160e/quote:Op zaterdag 16 november 2024 09:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wat beveiliging betreft is het natuurlijk ernstig dat Joodse gebouwen beschermd moeten worden, maar ik mag hopen dat ALS moslimhaat zodanig erg wordt dat Islamistische scholen ook beschermd worden want als de dreiging net zo groot is dan behandelen we ze gelijk.
Het artikel dat je aanhaalt plaatst zelf echter wel een nuancering:quote:Op zaterdag 16 november 2024 09:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/zoeterm(...)weg-hebben~a631160e/
Racistische uitlatingen, intimidatie, branden en vernielingen. De schoolleiding van Yunus Emre heeft het gevoel dat de enige islamitische basisschool van de stad ongewenst is bij sommige buurtbewoners. ,,Ze zijn hier niet blij met een islamitische school.” Omwonenden wijzen op een andere oorzaak.
Brandstichting en vernieling en je hoort er niemand over. We behandelen ze duidelijk niet gelijk.
en:quote:,,Die school had nooit zo mogen uitbreiden”, vindt Jeanette Guijt, die tegenover Yunus Emre woont. ,,Wij kunnen soms een uur lang niet weg door alle auto’s voor onze deur. Als ik er iets van zeg, krijg ik een grote mond van die ouders. Ik ben zelfs uitgescholden voor ‘kanker-Hollander’. Ze voelen zich meteen aangevallen, maar racisme als reden voor de brand is onzin. Bij de school ernaast zijn ook vaak incidenten.”
quote:,,We hebben geen aanleiding om te denken dat er sprake zou zijn van racistische motieven. Vandalisme bij scholen zien we op meerdere locaties”, meldt een gemeentewoordvoerder.
Zoek eens op "zit in het dna" of "zit en ons dna" en verdiep je daarna in stijlfiguren en beeldspraken.quote:Op vrijdag 15 november 2024 23:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan het genetisch maken.
Dat is hetzelfde als zeggen dat alle Duitsers oorlog in hun genen hebben of zo.
Gewoon fout, walgelijk en potentieel gevaarlijk.
Ook als je "zit in het DNA" niet letterlijk, maar figuurlijk bedoelt is het een walgelijke opmerking die voor een bewindspersoon voor ontslag op staande voet zou moeten zorgen. Je zegt dan namelijk dat alle moslims antisemitisch zijn. Dan ben je gewoon 100% ongeschikt om aan de ministerraad te zitten.quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:01 schreef quo_ het volgende:
[..]
Zoek eens op "zit in het dna" of "zit en ons dna" en verdiep je daarna in stijlfiguren en beeldspraken.
Deze uitdrukking wordt veel gebruikt zonder dat er ooit iets echt genetisch mee bedoeld is.
Het is er eentje in de catgorie "het regent pijpenstelen" of "je dood ergeren"
Je kunt inderdaad discussieren of het gebruik van zo'n vergelijking fatsoenlijk is.quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ook als je "zit in het DNA" niet letterlijk, maar figuurlijk bedoelt is het een walgelijke opmerking die voor een bewindspersoon voor ontslag op staande voet zou moeten zorgen. Je zegt dan namelijk dat alle moslims antisemitisch zijn. Dan ben je gewoon 100% ongeschikt om aan de ministerraad te zitten.
Eens.quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ook als je "zit in het DNA" niet letterlijk, maar figuurlijk bedoelt is het een walgelijke opmerking die voor een bewindspersoon voor ontslag op staande voet zou moeten zorgen. Je zegt dan namelijk dat alle moslims antisemitisch zijn. Dan ben je gewoon 100% ongeschikt om aan de ministerraad te zitten.
Je quote goedpraterij van de buurtbewoners en een gemeente die zegt: "Nou, het is vast geen racisme, die vernielingen, zo gaat dat nou eenmaal". Hoe denk je dat vernielingen bij een joodse school worden opgepakt? Als toeval? Kan gebeuren? Hoort erbij? In combinatie met klagende, intimiderende buurtbewoners en alles?quote:Op zaterdag 16 november 2024 09:59 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Het artikel dat je aanhaalt plaatst zelf echter wel een nuancering:
[..]
en:
[..]
Het tweede citaat is van de gemeentewoordvoerder.quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je quote goedpraterij van de buurtbewoners en een gemeente die zegt: "Nou, het is vast geen racisme, die vernielingen, zo gaat dat nou eenmaal". Hoe denk je dat vernielingen bij een joodse school worden opgepakt? Als toeval? Kan gebeuren? Hoort erbij? In combinatie met klagende, intimiderende buurtbewoners en alles?
Al bezig je een veel gebruikte frase/uitdrukking, in mijn ogen is die in deze onwaar. Het is NIET fatsoenlijk en gaat vl te ver. Als bewindspersoon, maar ook al niet-bewindspersoon.quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:14 schreef quo_ het volgende:
[..]
Je kunt inderdaad discussieren of het gebruik van zo'n vergelijking fatsoenlijk is.
Nee, daar valt niet over te discussieren. Je kunt nooit zeggen dat elke moslim antisemitisch is, zeker niet als bewindspersoon. Daar is geen enkele discussie over mogelijk.quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:14 schreef quo_ het volgende:
[..]
Je kunt inderdaad discussieren of het gebruik van zo'n vergelijking fatsoenlijk is.
Zoetermeer is een knalrechtse gemeente. Logisch dus dat ze daar ontkennen dat er racisme mee speelt.quote:Op zaterdag 16 november 2024 09:59 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Het artikel dat je aanhaalt plaatst zelf echter wel een nuancering:
[..]
en:
[..]
Als je het over de combinatie DNA en antisemitisch hebt, dan heb je de schijn op z'n minst tegen. En als iemand er dan aanstoot neemt en je maakt gelijk excuses of neemt je uitspraak terug, dan is het ook klaar. Maar het de hele week door laten etteren is gewoon een bewuste actie hoor.quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:01 schreef quo_ het volgende:
[..]
Zoek eens op "zit in het dna" of "zit en ons dna" en verdiep je daarna in stijlfiguren en beeldspraken.
Deze uitdrukking wordt veel gebruikt zonder dat er ooit iets echt genetisch mee bedoeld is.
Het is er eentje in de catgorie "het regent pijpenstelen" of "je dood ergeren", qua waarheidsgehalte van de vergelijking.
Ja, dat snap ik. En daarmee zie je toch het verschil met joodse scholen, daar wordt echt niet zo schouderophalend over gedaan als er vernielingen zijn?quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:19 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Het tweede citaat is van de gemeentewoordvoerder.
En dit is dus het probleem met wegkijkende deugers. Met grote stelligheid de eigen norm tot waarheid verheffen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, daar valt niet over te discussieren. Je kunt nooit zeggen dat elke moslim antisemitisch is, zeker niet als bewindspersoon. Daar is geen enkele discussie over mogelijk.
Hangt van de gehele context af. Kennelijk wordt er net zo schouderophalend gedaan over de incidenten op de andere, niet-Islamitische, scholen in de buurt.quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:35 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. En daarmee zie je toch het verschil met joodse scholen, daar wordt echt niet zo schouderophalend over gedaan als er vernielingen zijn?
Mee eens. Maar ik betwijfel wel of het een bewuste actie is of gewoon dommigheidquote:Op zaterdag 16 november 2024 10:32 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Als je het over de combinatie DNA en antisemitisch hebt, dan heb je de schijn op z'n minst tegen. En als iemand er dan aanstoot neemt en je maakt gelijk excuses of neemt je uitspraak terug, dan is het ook klaar. Maar het de hele week door laten etteren is gewoon een bewuste actie hoor.
Alles om de uitspraken te bagatelliseren.quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:32 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Als je het over de combinatie DNA en antisemitisch hebt, dan heb je de schijn op z'n minst tegen. En als iemand er dan aanstoot neemt en je maakt gelijk excuses of neemt je uitspraak terug, dan is het ook klaar. Maar het de hele week door laten etteren is gewoon een bewuste actie hoor.
Of je nou letterlijk of figuurlijk wilt zeggen dat antisemitisme diep in het dna van moslims zit, dan lijkt dat me eigenlijk altijd bewust. Je noemt dan mensen op basis van hun geloof antisemitisch.quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:38 schreef quo_ het volgende:
[..]
Mee eens. Maar ik betwijfel wel of het een bewuste actie is of gewoon dommigheid
Dus elke moslim draagt antisemitisme met zich mee? Dat ontkennen is 'deugen'? Wat is mis met deugen en fatsoen?quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:37 schreef quo_ het volgende:
[..]
En dit is dus het probleem met wegkijkende deugers. Met grote stelligheid de eigen norm tot waarheid verheffen.
inderdaad zeg je probeert met grote stelligheid je norm aan anderen op te leggen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:37 schreef quo_ het volgende:
[..]
En dit is dus het probleem met wegkijkende deugers. Met grote stelligheid de eigen norm tot waarheid verheffen.
Dit dus. Deugde iedereen maar.quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat is mis met deugen en fatsoen?
Je zegt niet uit domheid of onbewust dat elke moslim antisemitisch is, dat zeg je omdat je dat vind en dan ben je dus gewoon aan het discrimineren en hoor je niet in de ministerraad. Een beetje premier had dit ook niet laten passeren binnen een vergadering: terugnemen of wegwezen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:38 schreef quo_ het volgende:
[..]
Mee eens. Maar ik betwijfel wel of het een bewuste actie is of gewoon dommigheid
Dank dat je me een deuger noemt, n van de grootste complimenten die je kunt krijgen. Maar wegkijken? Mensen die hier over discussieren of het laten passeren, die kijken weg. En als de 'eigen norm' bestaat uit 'we discrimineren niet op geloof', dan mag ik hopen dat dat iedereens norm is. Zeker van bewindspersonen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:37 schreef quo_ het volgende:
[..]
Maar helaas hebben we een PVV-premier…quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je zegt niet uit domheid of onbewust dat elke moslim antisemitisch is, dat zeg je omdat je dat vind en dan ben je dus gewoon aan het discrimineren en hoor je niet in de ministerraad. Een beetje premier had dit ook niet laten passeren binnen een vergadering: terugnemen of wegwezen.
Een domme actie van iemand met racistische elementen in haar hoofd die niet nadenkt voor ze wat zegt.quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:38 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik begin steeds meer te twijfelen of we een premier hebben, volgens mij zit hij als een soort notulerende ambtenaar aan tafel. Hij ziet zichzelf als puur uitvoerend.quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:48 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Maar helaas hebben we een PVV-premier…
Precies wat Omtzigt wou en Wilders vindt het fantastischquote:Op zaterdag 16 november 2024 10:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik begin steeds meer te twijfelen of we een premier hebben, volgens mij zit hij als een soort notulerende ambtenaar aan tafel. Hij ziet zichzelf als puur uitvoerend.
quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dank dat je me een deuger noemt, n van de grootste complimenten die je kunt krijgen. Maar wegkijken? Mensen die hier over discussieren of het laten passeren, die kijken weg. En als de 'eigen norm' bestaat uit 'we discrimineren niet op geloof', dan mag ik hopen dat dat iedereens norm is. Zeker van bewindspersonen.
Het is een marionet.quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik begin steeds meer te twijfelen of we een premier hebben, volgens mij zit hij als een soort notulerende ambtenaar aan tafel. Hij ziet zichzelf als puur uitvoerend.
Dat denkt hij niet en heeft hij gister ook gewoon gezegd.quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:15 schreef Szura het volgende:
Dat Schoof denkt een premier van alle Nederlanders te zijn met alleen al dit hoofdlijnenakkoord als uitgangspunt, is de parodie voorbij
Niet 'iedereen' maar zo een 30% van Nederland heeft racistische, welvaartschauvinistische en autoritaire denkbeelden.quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:44 schreef Droopie het volgende:
Iedereen is tegenwoordig fascist en racist als je de sociale media een beetje volgt.
duidelijk is dat hij 5 keer per dag contact heeft met wilders en co......quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:59 schreef aloa het volgende:
[..]
Het is een marionet.
Bizar om te zien.
Nou doe je net alsof dat een slechte zaak is.quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Niet 'iedereen' maar zo een 30% van Nederland heeft racistische, welvaartschauvinistische en autoritaire denkbeelden.
Wanneer je naar de surveys en onderzoeken kijkt. Bijvoorbeeld de "sterke leider zonder veel van het parlement hoeven aantrekken" vraag.
Dat is in 25 jaar verder gegroeid, als n van de weinige landen in Europa.
Het is helaas een vrij forse minderheid.
Racisme lijkt ook mij inderdaad een slechte zaak.quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou doe je net alsof dat een slechte zaak is.
Tuurlijk zijn we vaderlandslievend, waarom niet?
Ik wilde Schoof heel graag het voordeel van de twijfel geven. De man heeft een indrukwekkend cv en stond bovendien voor een bijzonder moeilijke opdracht. Hij moest de mogelijkheid krijgen om in deze rol te groeien.quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Met dit kabinet gewoon dommigheid. Zelf zou ik het altijd over een groot deel hebben gehad (kan dan alles zijn van bv. 10% tot 90%).quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:38 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er mensen bestaan die 100 procent 'deugen'.quote:
Trok hij zijn eerdere uitspraak dan in? Of was hij dat vergeten? Wel lekker aan teambuilding gedaan gisteren. Ze zullen het vast een hoop gezelliger hebben als racisten onder mekaar zonder Marokkaanse ertussen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat denkt hij niet en heeft hij gister ook gewoon gezegd.
Rutte is nooit een verbinder geweest. Misschien heel effe onder druk van D66.quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik wilde Schoof heel graag het voordeel van de twijfel geven. De man heeft een indrukwekkend cv en stond bovendien voor een bijzonder moeilijke opdracht. Hij moest de mogelijkheid krijgen om in deze rol te groeien.
Maar helaas, Schoof is volledig door het ijs gezakt. Hij weet niet te verbinden en is niet in staat om de angel eruit te trekken wanneer er sprake is van onrust in de samenleving, een talent waar zijn voorganger juist in grote mate mee was gezegend.
Gisteren was duidelijk een dieptepunt, maar vooral met zijn optreden na de onlusten in Amsterdam stelt hij enorm teleur. Het vuur aanwakkeren in plaats van het proberen te doven. Maar wat ik nog erger vind: coalitiepartijen ondermijnen de positie van een burgemeester, blijven haar persoonlijk aanvallen, proberen haar zelfs tot aftreden te dwingen. En Schoof hult zich in stilzwijgen.
Deze ondermijning van lokale bestuur zit mij zo enorm dwars. Het is boosmakend, vooral omdat Halsema wordt gesteund door vrijwel de gehele gemeenteraad. Ze moeten hiermee kappen in Den Haag en de premier moet zijn steun uitspreken voor de burgemeesters in ons land.
Rutte kon wel lullen als Brugman om alle neuzen weer zelfde kant op te krijgen. En er zijn verhalen dat hij wel eens woede-uitbarstingen had naar andere bewindslieden om daarna wel meteen excuses aan te bieden.quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:22 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Rutte is nooit een verbinder geweest. Misschien heel effe onder druk van D66.
Tijdens de Turkije rellen van 2017 won hij wel mooi de verkiezingen van Wilders ermee. En in 2021 met de avondklok was hij erg kritisch op de demonstranten buiten
Oh wat is dit citaat van gisteren dan?quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat denkt hij niet en heeft hij gister ook gewoon gezegd.
Het is soms gewoon de gemiddelde Nederlander.quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:46 schreef -XOR- het volgende:
Wat ik wel eerlijk vond van Schoof was dat hij, na enig aandringen, toegaf dat dit kabinet weinig op heeft met Nederlanders van Marokkaanse komaf.
"Alle Nederlanders".quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:24 schreef Szura het volgende:
[..]
Oh wat is dit citaat van gisteren dan?
Vraag
Wat is dan het signaal aan de samenleving van u?
Schoof
Dat er was en is geen sprake van racisme en zoals ik ook net in mijn statement heb gegeven, dat dit kabinet er voor iedereen wil zijn en dat dit kabinet absoluut tegen racisme is, tegen discriminatie, tegen antisemitisme, dat dat vooropstaat. En dat dit kabinet er ook aan wil werken en dat dit kabinet er wil zijn voor alle Nederlanders en dat ik de premier ben en wil zijn van alle Nederlanders.
Met die ultieme nonsens over premier van alle Nederlanders begon hij al toen hij in mei werd voorgesteld en daar is hij sindsdien niet mee gestopt. Wat lachwekkend is als je de maatregelen leest die in het hoofdlijnenakkoord staan en nog lachwekkender als je de morele houding van deze houtje-touwtje-coalitie gadeslaat.
Uiteindelijk zei hij op een herhaling van de vraag zoiets als: "wij zijn een kabinet van een bepaalde signatuur en niet iedereen zal zich in ons herkennen", wat min of meer neerkomt op "Van Marokkanen moeten wij gewoon niet zoveel hebben" .quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:24 schreef Szura het volgende:
[..]
Oh wat is dit citaat van gisteren dan?
Vraag
Wat is dan het signaal aan de samenleving van u?
Schoof
Dat er was en is geen sprake van racisme en zoals ik ook net in mijn statement heb gegeven, dat dit kabinet er voor iedereen wil zijn en dat dit kabinet absoluut tegen racisme is, tegen discriminatie, tegen antisemitisme, dat dat vooropstaat. En dat dit kabinet er ook aan wil werken en dat dit kabinet er wil zijn voor alle Nederlanders en dat ik de premier ben en wil zijn van alle Nederlanders.
Met die ultieme nonsens over premier van alle Nederlanders begon hij al toen hij in mei werd voorgesteld en daar is hij sindsdien niet mee gestopt. Wat lachwekkend is als je de maatregelen leest die in het hoofdlijnenakkoord staan en nog lachwekkender als je de morele houding van deze houtje-touwtje-coalitie gadeslaat.
Neenee... Je moet alles kunnen benoemenquote:Op zaterdag 16 november 2024 11:25 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Het is soms gewoon de gemiddelde Nederlander.
Maar dat is net zoals dat ik mijn vrouwelijke collega ga complimenteren over haar borsten. Sommige gedachtes dien je niet uit te spreken. Stukje filterGENOT.
quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Trok hij zijn eerdere uitspraak dan in? Of was hij dat vergeten? Wel lekker aan teambuilding gedaan gisteren. Ze zullen het vast een hoop gezelliger hebben als racisten onder mekaar zonder Marokkaanse ertussen.
Nou ja, komt goed uit aangezien de gemiddelde Marokkaan zich geen Nederlander voelt. En dat is een constatering.quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:26 schreef Toby56 het volgende:
[..]
"Alle Nederlanders".
PVV-ers kunnen gewoon een andere definitie hanteren van wat een "Nederlander" is.
Goed geregeld. Dan zit je altijd 'safe'.
Schoof heeft dan ook 0 zetels achter zich. Beetje moeilijk lullen zonder politieke machtquote:Op zaterdag 16 november 2024 11:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Rutte kon wel lullen als Brugman om alle neuzen weer zelfde kant op te krijgen. En er zijn verhalen dat hij wel eens woede-uitbarstingen had naar andere bewindslieden om daarna wel meteen excuses aan te bieden.
Is dat zo? Volgens mij wordt de staat Isral inderdaad aan de Joden toegekend in de Koranquote:Op zaterdag 16 november 2024 11:28 schreef Oud_student het volgende:
Als we het logisch gaan bekijken, dan is de uitspraak van de staatsecretaris onjuist, want ook te absoluut.
1. Het is niet zo dat alle Marokkanen moslim zijn.
2. Niet alle moslims houden zich aan de Koran + aanverwante geschriften
3. In de Koran + aanverwante geschriften worden joden antisemitisch benaderd (moeten dood)
Dus de uitspraak x% van de Marokkanen is antisemitisch zou wel juist geweest zijn
Iemand een compliment geven over het uiterlijk zelf (dus niet het kapsel, de kleding etc.) slaat sowieso al nergens op.quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:25 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Het is soms gewoon de gemiddelde Nederlander.
Maar dat is net zoals dat ik mijn vrouwelijke collega ga complimenteren over haar borsten. Sommige gedachtes dien je niet uit te spreken. Stukje filterGENOT.
Rutte kende een paar opportunistische uitspattingen uit electorale overwegingen, en de Turkse rellen zijn daar inderdaad een goed voorbeeld van.quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:22 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Rutte is nooit een verbinder geweest. Misschien heel effe onder druk van D66.
Tijdens de Turkije rellen van 2017 won hij wel mooi de verkiezingen van Wilders ermee. En in 2021 met de avondklok was hij erg kritisch op de demonstranten buiten
Welke staatssecretaris heb je het nu over?quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:28 schreef Oud_student het volgende:
Als we het logisch gaan bekijken, dan is de uitspraak van de staatsecretaris onjuist, want ook te absoluut.
1. Het is niet zo dat alle Marokkanen moslim zijn.
2. Niet alle moslims houden zich aan de Koran + aanverwante geschriften
3. In de Koran + aanverwante geschriften worden joden antisemitisch benaderd (moeten dood)
Dus de uitspraak x% van de Marokkanen is antisemitisch zou wel juist geweest zijn
Je hebt gelijk. Ga maandag gelijk mijn collega een compliment gevenquote:Op zaterdag 16 november 2024 11:30 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Neenee... Je moet alles kunnen benoemen
'De' Marokkaan bestaat niet. Niet zo generaliseren dudequote:Op zaterdag 16 november 2024 11:32 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Nou ja, komt goed uit aangezien de gemiddelde Marokkaan zich geen Nederlander voelt. En dat is een constatering.
Welke je als kabinetslid ook beter niet kan uitspreken.
het een sluit het ander niet uitquote:Op zaterdag 16 november 2024 11:33 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Is dat zo? Volgens mij wordt de staat Isral inderdaad aan de Joden toegekend in de Koran
Daar heb je onderzoek naar gedaan?quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:32 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Nou ja, komt goed uit aangezien de gemiddelde Marokkaan zich geen Nederlander voelt. En dat is een constatering.
https://www.trouw.nl/opin(...)moeilijker~b3e585b7/quote:Terwijl het onderzoek naar de gebeurtenissen in Amsterdam nog loopt, wijst premier Schoof erop dat jongeren die bij deze aanvallen betrokken waren een migratieachtergrond hebben. Volgens de premier zou er sprake zijn van “een breder achterliggend probleem”. Dat ben ik met hem eens. Maar het bredere probleem is dat het kabinet er alles aan doet om van mislukte migratie een selffulfilling prophecy te maken. Populisme gedijt alleen bij chaos. Als de cijfers geen chaos aangeven, kun je die chaos altijd nog zelf creren.
Jij zou uitstekend passen in deze extreemrechtse racistische kabinet jeetje. Met je slappe aannames en generalisaties.quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:32 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Beter nog Rutte is de bedenker van de Toeslagenaffaire. Als staatssecretaris in 2006 van Sociale Zaken voerde hij de war on fraud in door gemeentes te adviseren om mensen met een dubbele nationaliteit zoals Ethiopirs extra te controleren. In 2008 werd hij door de rechter veroordeeld en was zijn antwoord "dan moeten we de wet maar aanpassen" wat ook gebeurde na de Bulgaren fraude.quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Rutte kende een paar opportunistische uitspattingen uit electorale overwegingen, en de Turkse rellen zijn daar inderdaad een goed voorbeeld van.
Maar Rutte sloeg vaak een verbindende toon aan, hij verzette zich tegen de hatelijke opmerkingen van Wilders, sprak zich daar ook tegen uit. Rutte deed lang niet alles goed - de toeslagenaffaire gebeurde ook onder zijn wakend oog - maar hij probeerde wel om mensen het gevoel te geven dat iedereen erbij hoort.
En je moet ook kijken naar de manier waarop hij zijn kabinetten bestuurde. Hoe hij keer op keer alle kikkers in de mand wist te houden, ondanks dat hij te maken had met moeizame samenwerkingsverbanden.
De mythologisering van Rutte neemt absurde vormen aan (hij vond dit huidige regeerprogramma trouwens beter dan Rutte 2-4quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:17 schreef KoosVogels het volgende:
Maar helaas, Schoof is volledig door het ijs gezakt. Hij weet niet te verbinden en is niet in staat om de angel eruit te trekken wanneer er sprake is van onrust in de samenleving, een talent waar zijn voorganger juist in grote mate mee was gezegend.
Klopt, dat is niet zo.quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:33 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Is dat zo? Volgens mij wordt de staat Isral inderdaad aan de Joden toegekend in de Koran
Ik ken geen 'gemiddelde' Marokkaan.quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:32 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
De gemiddelde Marokkaan wereldwijd misschien niet, de Nederlanders met een Marokkaans paspoort over het algemeen wel.quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:32 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Terecht.quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:36 schreef Origami94 het volgende:
Dit krijgt nog wel een staartje. Als er geen debat komt gaat de oppositie wel in andere debatten vragen stellen en als er geen meerderheid is om de notulen te openbaren door NSC dan krijgen ze de volle laag ivm transparant bestuur
Mag Van Vroonhoven weer gaan verdedigen
Daarom houden de meeste mannen het ook bij denken.quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Iemand een compliment geven over het uiterlijk zelf (dus niet het kapsel, de kleding etc.) slaat sowieso al nergens op.
Of je ziet alleen zwart gemaakte stukken, dan weet je ook genoegquote:Op zaterdag 16 november 2024 11:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ministerrraad notulen worden vrijwel nooit geopenbaard dus ik denk dat die route niet gaat lukken. Zo wel, dan staat er ook weinig in de notulen want je notuleert nooit elke uitspraak van elk persoon.
Dit gaat zeker nog wel even naetteren. Maar van Vroonhoven gaat ditmaal mee in het narratief dat er geen notulen gedeeld mogen worden.quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:36 schreef Origami94 het volgende:
Dit krijgt nog wel een staartje. Als er geen debat komt gaat de oppositie wel in andere debatten vragen stellen en als er geen meerderheid is om de notulen te openbaren door NSC dan krijgen ze de volle laag ivm transparant bestuur
Mag Van Vroonhoven weer gaan verdedigen
Ik zie NSC er nog wel voor stemmen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ministerrraad notulen worden vrijwel nooit geopenbaard dus ik denk dat die route niet gaat lukken. Zo wel, dan staat er ook weinig in de notulen want je notuleert nooit elke uitspraak van elk persoon.
De enige Joodse school in Nederland ziet er zo uit:quote:Op zaterdag 16 november 2024 09:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/zoeterm(...)weg-hebben~a631160e/
Racistische uitlatingen, intimidatie, branden en vernielingen. De schoolleiding van Yunus Emre heeft het gevoel dat de enige islamitische basisschool van de stad ongewenst is bij sommige buurtbewoners. ,,Ze zijn hier niet blij met een islamitische school.” Omwonenden wijzen op een andere oorzaak.
Brandstichting en vernieling en je hoort er niemand over. We behandelen ze duidelijk niet gelijk.
Die hebben bij elkaar 9 zetels? NSC heeft er dacht ik 20 dus in die zin...quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:51 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ik zie NSC er nog wel voor stemmen.
Dan is het de vraag of de SGP, FVD of Ja21 voor stemmen. De laatste sluit ik uit
Een val van het kabinet omdat de notulen openbaar worden? NSC kan dan spelen alsof ze moreel een geweten hebben en transparant zijn omtrent bestuurquote:Op zaterdag 16 november 2024 11:50 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dit gaat zeker nog wel even naetteren. Maar van Vroonhoven gaat ditmaal mee in het narratief dat er geen notulen gedeeld mogen worden.
Een van de redenen dat ze het kabinet gisteren niet heeft laten vallen is dat de partij dan bijna niets meer waard is.
Zou ze nu meestemmen met de oppositie en Schoof voor het blok zetten krijg je alsnog een val van een kabinet, want Wilders wil graag verder maar die laat zich niet in het hemd zetten.
Nou ja bedoel dus met de gehele oppositie erbijquote:Op zaterdag 16 november 2024 11:53 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Die hebben bij elkaar 9 zetels? NSC heeft er dacht ik 20 dus in die zin...
Bron?quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De enige Joodse school in Nederland ziet er zo uit:
[ afbeelding ]
Voornamelijk vanwege het gevaar vanuit de Islamtische hoek. Maar blijf vooral doorjammeren over hoe moeilijk moslims het in Nederland zouden hebben. Misschien is een hek en camerabewaking ook aan uitkomst daar.
Deze school wordt al jren zo beveiligd. Al minstens 20 jaar.quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Voornamelijk vanwege het gevaar vanuit de Islamtische hoek. Maar blijf vooral doorjammeren over hoe moeilijk moslims het in Nederland zouden hebben. Misschien is een hek en camerabewaking ook aan uitkomst daar.
Ja, Kabinet spreekt met 1 mond.quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:53 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Een val van het kabinet omdat de notulen openbaar worden? NSC kan dan spelen alsof ze moreel een geweten hebben en transparant zijn omtrent bestuur
En NSC 20 zetels of 2 zetels. Omtzigt twijfelde heel lang om niet iets anders te gaan doen. De partij heeft geen historie en kan net zo goed op de populistische toer gaan
Op die manier kan er natuurlijk nooit een premier van alle Nederlanders zijn.quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:32 schreef Szura het volgende:
Ik kan je een hele lijst opsommen waar Dick Schoof en z’n rechtse rotkabinet met z’n sloopbeleid geen premier van is:
- Van de medeoverheden die worden geschoffeerd, gepasseerd en genegeerd
- Van de landgenoten met een migratieachtergrond die niks te maken hebben met rellend tuig en gewoon dagelijks hun bijdrage leveren aan deze samenleving
- Van de natuur die gerust nog verder kapot mag gaan ten faveure van vervuilboeren
- Van de noodhulporganisaties die worden gekort
- Van de studenten die worden gepakt
- Van de cultuursector die bij het vuilnis wordt gezet
- Van de journalistiek die zou worden gekortwiekt
- Van de fantastische sporters waarmee zo werd gekoketteerd maar die dezelfde bezuinigingen mochten slikken
Etc etc
Kan niet genoeg benadrukt worden hoe triest dat is.quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Deze school wordt al jren zo beveiligd. Al minstens 20 jaar.
Triest h.
Ja, alleen is dat dus al sinds de jaren 80 al zo (voor deze specifieke school) en komt/kwam dat zeker niet alleen uit Islamitische hoek. Deze school staat nota bene in Buitenveldert!quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Kan niet genoeg benadrukt worden hoe triest dat is.
Dat klopt niet, het stamt al van veel eerder.quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:42 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Klopt, dat is niet zo.
Joden die het 'rechte' of juiste pad verlaten zijn vervloekt.
Maar dat geldt ook voor alle niet-joden.
Mohammed had heel wat te stellen met een aantal joodse stammen.
Maar dat leidde niet tot een algehele haat jegens alle Joden.
Hij trouwde zelfs met een joodse vrouw en accepteerde geen beledigingen jegens haar.
Gedurende vele eeuwen dat joden door christenen werden vervolgd, waren ze veiliger bij/tussen de moslims.
Imams en islamitische geestelijken die antisemitisme prediken lullen uit hun nek, net als christenen die dat eeuwen lang hebben gedaan (en nog wel doen). Christenen baseerden zich vaak op de uitroep "Zijn bloed kome over ons en onze kinderen!" bij de veroordeling van Jezus door Pilatus, moslims baseerden zich vaak op de oorlogen die Mohammed met Joodse stammen in Medina had gevoerd.
En vanwege de Arabisch-Isralische Oorlog van 1948 kreeg dit antisemitisme weer een nieuwe impuls en werd ze onderdeel van een meedogenloze retoriek.
En ook is er tijdens de Tweede Wereldoorlog veel antisemitisme vanuit Europa over de Islamitische en Arabische wereld verspreid. Arabische leiders zoals Amin al-Husseini bracht zelfs nog tijd door in Berlijn, waarvandaan er via de radio talloze antisemitische berichtgeving was over Joden die in de Islamtische wereld veel gehoor vond. Dat het dus pas in 1948 begon, klopt niet. Het woekerde al veel langer, maar werd overschaduwd door de gebeurtenissen in Europa.quote:On October 7, 2023, a pogrom took place in Israel for the first time since the creation of the Jewish state. According to the French Press Agency (AFP), the anti-Semitic massacre perpetrated by the terrorist organization Hamas claimed 1,160 victims, mostly civilians, men, women, old people and children all of whom died in atrocious conditions often after being raped and tortured. The terrorists took approximately 250 people hostage, some of whom were released in exchange for prisoners, while others died in captivity, although the number of deaths was unknown at the time of publication.
This act of unprecedented violence failed to generate the the expected expression of solidarity, particularly in view of the historical context, seventy-nine years after the first Nuremberg Trials. On the contrary, we quickly saw the emergence of a more or less accepted argument establishing a causal link between Israeli policy in the Palestinian territories and the violence of October 7, 2023. However, a historical review of relations between the Jewish and Arab communities of Palestine shows that in the century preceding the creation of the State of Israel, Palestine was already the scene of numerous pogroms of a violence comparable to that of October 7.
From 1830 to 1948, these repeated massacres aimed to expel the Jews from Palestine, dissuade European refugees from seeking sanctuary there, and thwart the establishment of a ” Homeland for the Jewish people” through extreme violence.
Georges Bensoussan’s research underscores that murderous anti-Semitism plagued the Jews of Palestine long before the formation of a Jewish state. Therefore, the events of October 7, 2023, cannot be comprehended without contextualizing them within this history of pervasive anti-Jewish violence in Palestine. Advocates of a “two-state solution” must acknowledge this reality.
Bron
Heel triest. Net zo triest als hoe de afgelopen 20 jaar vele Marokkanen of anderen met een migratieachtergrond zich niet thuis voelen in dit land door klote opmerkingen en steeds kutter wordend politiek beleid.quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Triest h.
Beetje gevaarlijk als allochtoon zijnde, dus ik zou sowieso passen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Jij zou uitstekend passen in deze extreemrechtse racistische kabinet jeetje. Met je slappe aannames en generalisaties.
Dus we kunnen concluderen dat het niet zoveel met de huidige oorlog tussen Hamas en Israel te maken heeft?quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:01 schreef Falco het volgende:
[..]
Heel triest. Net zo triest als hoe de afgelopen 20 jaar vele Marokkanen of anderen met een migratieachtergrond zich niet thuis voelen in dit land door klote opmerkingen en steeds kutter wordend politiek beleid.
Dat gezeur over de jeugd die egoistisch is of de verkeerde kant op gaat mag ook wel stoppen. Kijk wat ze aan voorbeeld hebben met zo'n Schoof aan het hoofd van ons land.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:01 schreef Falco het volgende:
[..]
Heel triest. Net zo triest als hoe de afgelopen 20 jaar vele Marokkanen of anderen met een migratieachtergrond zich niet thuis voelen in dit land door klote opmerkingen en steeds kutter wordend politiek beleid.
Er zijn 3 joodse scholen in Nederland.quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En zoals veel Nederlanders zich steeds minder thuis voelen door voortdurende criminaliteit en overlast van straattuig van Marokkaanse afkomst.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:01 schreef Falco het volgende:
[..]
Misschien doen we er goed aan om voor de toekomst van de jeugd niet zo veel naar de politiek te kijken. Een beter milieu begint bij jezelf, enzo.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat gezeur over de jeugd die egoistisch is of de verkeerde kant op gaat mag ook wel stoppen. Kijk wat ze aan voorbeeld hebben met zo'n Schoof aan het hoofd van ons land.
Wel met het conflict als geheel (dat al decennia duurt) gok ik.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus we kunnen concluderen dat het niet zoveel met de huidige oorlog tussen Hamas en Israel te maken heeft?
Mijn verhaaltje was inderdaad te kort (ook vanwege de complexiteit en het gedeeltelijk off-topic karakter)... maar je hebt gelijk: het onderwerp 'antisemitisme bij diverse groeperingen' verdient uiteraard veel meer uitleg en context.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat klopt niet, het stamt al van veel eerder.
Er waren in eeuwen voordien ook talloze pogroms in de Islamtische wereld jegens Joden. Joden (en Christenen trouwens ook) moesten in deze samenlevingen altijd als 'dhimmi' leven, een soort tweederangsburger.
Vanaf het begin van de 19e eeuw waren geweldsuitbarsting tegen Joden in het Ottomaanse Rijk zelfs een manier om schrik aan te jagen en Joden uit andere gebieden te ontmoedigen richting de Levant te komen. Zie bijvoorbeeld:
[..]
En ook is er tijdens de Tweede Wereldoorlog veel antisemitisme vanuit Europa over de Islamitische en Arabische wereld verspreid. Arabische leiders zoals Amin al-Husseini bracht zelfs nog tijd door in Berlijn, waarvandaan er via de radio talloze antisemitische berichtgeving was over Joden die in de Islamtische wereld veel gehoor vond. Dat het dus pas in 1948 begon, klopt niet. Het woekerde al veel langer, maar werd overschaduwd door de gebeurtenissen in Europa.
Nou ja, het is een domino effect.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus we kunnen concluderen dat het niet zoveel met de huidige oorlog tussen Hamas en Israel te maken heeft?
Drie kanten zelfs! Ik voel me zelf weer steeds minder thuis met dat suffe gelul over benoemen en al die racistische drek die nu vanuit het kabinet gespuid wordt.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:04 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
En zoals veel Nederlanders zich steeds minder thuis voelen door voortdurende criminiteit en overlast van straattuig van Marokkaanse afkomst.
Je ziet, het werkt twee kanten op.
Naieve gedachte. Een beter milieu begint met een overheid die de mogelijkheid daartoe schept. Als individu is het altijd vechten tegen de bierkaai.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien doen we er goed aan om voor de toekomst van de jeugd niet zo veel naar de politiek te kijken. Een beter milieu begint bij jezelf, enzo.
Niet 20 jaar. 40 jaar. In Buitenveldert nota bene (voormalig NSB stronghold, net als Wassenaar).quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Triest h.
Komt doordat Israel door veel MENA-moslims als Fremdkrper in het Midden-Oosten wordt beschouwd, dat daar door de Westerse mogelijkheden gedumpt is, en ze zijn de staat Israel gaan vereenzelvigen met de Joden. Die koppeling moet er op z'n minst af.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Jij had verwacht dat hij het nieuwe kabinet af zou fakkelen, terwijl hij net het stokje over heeft gedragen aan Yesilgoz, aan wie nog volop wordt getwijfeld?quote:
Te triest voor woorden inderdaad. Geen enkele school in Nederland zou een half fort moeten zijn. Tenzij het een mega speelkasteel is maar dat terzijde.quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Triest h.
Er zijn een heleboel ouders die een andere rol zouden kunnen spelen in de toekomst van hun eigen kind(eren), maar die niet pakken. Daar ligt een veelheid aan oorzaken onder, maar als je van huis uit meekrijgt dat een opleiding maar onzinnig is, of voorgehouden krijgt dat het meeste geld nog altijd te verdienen is in het illegale circuit, of dagelijks-wekelijks meemaakt dat de beste manier om een conflict op te lossen is om erop te slaan, dan maak ik me niet de illusie dat de overheid daar veel tegen kan doen. Natuurlijk, in sommige situaties zijn de randvoorwaarden ruk, maar in veel van de 'achterstands'gevallen worden kinderen gewoon door hun ouders de ellende in gestuurd.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Naieve gedachte. Een beter milieu begint met een overheid die de mogelijkheid daartoe schept. Als individu is het altijd vechten tegen de bierkaai.
Er staat bij mijn weten nergens in de Koran dat Joden de vijanden zijn. Is iets van de laatste 100 jaar van vlak voor de oprichting van de staat Isral.quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:37 schreef Droopie het volgende:
[..]
het een sluit het ander niet uit
Misschien is het handig om redelijk te blijven.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Niet 20 jaar. 40 jaar. In Buitenveldert nota bene (voormalig NSB stronghold, net als Wassenaar).
Maar ook de Islamitische hoek is niet veilig hoor. Het haalt gewoon minder het nieuws en/of is minder aandacht en subsidie voor (wegbezuinigd).
20 jaar geleden:
Na de moord op Theo van Gogh op 2 november 2004 was er opnieuw sprake van een enorme toename van geweld gericht tegen enkele kerken, maar vooral tegen islamitische scholen en moskeen. Alleen al tussen 2 november 2004 (de dag dat Van Gogh vermoord werd) en 30 november 2004 registreerde de Monitor Racisme en Extreemrechts 174 incidenten waarbij in 106 gevallen sprake was van islamofoob geweld dat in 47 gevallen gericht was tegen een moskee.
De Telegraaf bleef stil.
Nee je kunt hier op het forum en de frontpage toch zien dat het grote probleem in Nederland toch vooral de migranten zijn. Dat beloftes richting Nederlanders niet waargemaakt worden heb je altijd, met elke partij volgens die mensen. Daarbij is weinig beloftes waarmaken een kleine prijs om te betalen als we in de toekomst weer puur van bloed kunnen worden uiteraard.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:06 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Zou het de PVV-stemmers al beginnen op te vallen hoe weinig aandacht er eigenlijk is voor hen zelf? Moslims moeten continu verdacht gemaakt worden, joden (zelfs de niet-ingezetenen) ten koste van alles beschermd, maar hetgeen beloofd was aan de gemiddelde Nederlander is inmiddels niet haalbaar, van tafel of 'verbogen'.
Gelukkig ziet de NSC nog wel ruime mogelijkheden om met deze profeten van't gezond verstand de Nederlandse heilstaat verder in te richten.
Het is niet "voortdurend". Zoals in alle Westerse landen is de criminaliteit al heel wat minder dan 20-30 jaar terug.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:04 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
En zoals veel Nederlanders zich steeds minder thuis voelen door voortdurende criminaliteit en overlast van straattuig van Marokkaanse afkomst.
Je ziet, het werkt twee kanten op.
Het is complex en voegt weinig toe aan dit topic nu, het is interpretatie en tijdsgeest van het boek.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:12 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Er staat bij mijn weten nergens in de Koran dat Joden de vijanden zijn. Is iets van de laatste 100 jaar van vlak voor de oprichting van de staat Isral.
Ik zal het even sterker en scherper vertellen;quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:12 schreef Droopie het volgende:
[..]
Misschien is het handig om redelijk te blijven.
Een boos telefoontje met bedreigingen hoort niet, maar dat staat niet in verhouding met de stand van het land toen.
Volgens mij zijn of waren er ook altijd nog wel een paar minder strenge/orthodoxe joodse scholen. Laat onverlet dat geen kind in een bunker naar school zou moeten.quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik ga ervanuit dat de meeste ouders hun best doen voor hun kinderen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zijn een heleboel ouders die een andere rol zouden kunnen spelen in de toekomst van hun eigen kind(eren), maar die niet pakken. Daar ligt een veelheid aan oorzaken onder, maar als je van huis uit meekrijgt dat een opleiding maar onzinnig is, of voorgehouden krijgt dat het meeste geld nog altijd te verdienen is in het illegale circuit, of dagelijks-wekelijks meemaakt dat de beste manier om een conflict op te lossen is om erop te slaan, dan maak ik me niet de illusie dat de overheid daar veel tegen kan doen. Natuurlijk, in sommige situaties zijn de randvoorwaarden ruk, maar in veel van de 'achterstands'gevallen worden kinderen gewoon door hun ouders de ellende in gestuurd.
Ik bewonder je grenzeloze optimisme.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is niet "voortdurend". Zoals in alle Westerse landen is de criminaliteit al heel wat minder dan 20-30 jaar terug.
Wil je betere integratie en minder schotjesgeest dan is er linkser beleid nodig (onderwijs, gemengde wijken etc). Niet Fortuynisme doorzetten en op steroden geplaatst.
Zou je de PVV eigenlijk ook als een politieke migrant kunnen beschouwen? Het zijn toch relatief nieuwe, kansarme potverteerders met een ondemocratische achtergrond, die zich niet aan politieke conventies, regels en etiquette (laat staan de grondwet) houden, dus ik zie toch paralellen... Laat ze zich daar eens over buigen, de hoge heeren in Den Haag!quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee je kunt hier op het forum en de frontpage toch zien dat het grote probleem in Nederland toch vooral de migranten zijn. Dat beloftes richting Nederlanders niet waargemaakt worden heb je altijd, met elke partij volgens die mensen. Daarbij is weinig beloftes waarmaken een kleine prijs om te betalen als we in de toekomst weer puur van bloed kunnen worden uiteraard.
Waarom denk je met je onderbuik?quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:19 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Ik bewonder je grenzeloze optimisme.
Nee natuurlijk niet, maar hij vindt kennelijk Rutte-1 (met PVV) inhoudelijk het beste kabinet van de vier onder zijn leiding. Dat hoef je publiekelijk niet zo te stellen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij had verwacht dat hij het nieuwe kabinet af zou fakkelen, terwijl hij net het stokje over heeft gedragen aan Yesilgoz, aan wie nog volop wordt getwijfeld?
Het beeld van wat het beste is is alleen bij nogal wat ouders vertekend.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik ga ervanuit dat de meeste ouders hun best doen voor hun kinderen.
De SG controleert en voert moties in, het kabinet voert uit. Van Vroonhoven zit niet in het kabinet.quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:56 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ja, Kabinet spreekt met 1 mond.
Als NSC dan weer tegen het kabinet ingaat kan je elkaar niet meer vertrouwen en is het einde verhaal.
Zal gisteren ook wel besproken zijn in die paar uur.
Nu doe je net alsof Van Gogh nooit bekritiseerd is om die uitspraak. En het zijn woorden, bij mijn weten heeft hij nooit Joden bedreigd of fysiek aangevallen. Van Gogh was niet de reden dat er marechaussee bij de joodse scholen staat.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:18 schreef -XOR- het volgende:
Het blijft overigens vreemd dat men antisemitisme onder slechte integratie vindt vallen waarvoor het paspoort afgepakt dient te worden want dat past niet binnen de Nederlandse samenleving terwijl "Onze Theo", ja, die was Amsterdam, lekker recht voor zijn raap. 'Wat ruikt 't hier naar Caramel? Vandaag verbranden ze alleen de suikerzieke joden.' Blijkbaar een heel normale opmerking uit de mond van een autochtoon.
Denk je dat de gemiddelde (oh jee) Nederlander op gemengde wijken aan het wachten is?quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is niet "voortdurend". Zoals in alle Westerse landen is de criminaliteit al heel wat minder dan 20-30 jaar terug.
Wil je betere integratie en minder schotjesgeest dan is er linkser beleid nodig (onderwijs, gemengde wijken etc). Niet Fortuynisme doorzetten en op steroden geplaatst.
De rol van Van Gogh in de jaren 80 was vergelijkbaar met een haatimam.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:22 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Nu doe je net alsof Van Gogh nooit bekritiseerd is om die uitspraak. En het zijn woorden, bij mijn weten heeft hij nooit Joden bedreigd of fysiek aangevallen. Van Gogh was niet de reden dat er marechaussee bij de joodse scholen staat.
De gemiddelde Nederlander zit vooral niet op bruinhemden opmerkingen van hun politiek leiders te wachten zoals gister het geval wasquote:Op zaterdag 16 november 2024 12:23 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Denk je dat de gemiddelde (oh jee) Nederlander op gemengde wijken aan het wachten is?
Dat laatste beweer ik ook nergens. Er is weldegelijk sprake van een zeer groot en zeer zorgelijk anti-Joden probleem binnen Nederlands-islamistische gemeenschappen maar autochtoon antisemitisme wordt altijd wel heel snel met de mantel der liefde bedekt om het te doen laten lijken dat het ons volkomen wezensvreemd is, terwijl dat niet zo is. In die zin zou Heinen wel gelijk hebben als hij gezegd heeft "antisemitisme is pus dat door de hele samenleving zit".quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:22 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Nu doe je net alsof Van Gogh nooit bekritiseerd is om die uitspraak. En het zijn woorden, bij mijn weten heeft hij nooit Joden bedreigd of fysiek aangevallen. Van Gogh was niet de reden dat er marechaussee bij de joodse scholen staat.
Dus jij wil liever segregatie, ghettos en apartheid?quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:23 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Denk je dat de gemiddelde (oh jee) Nederlander op gemengde wijken aan het wachten is?
Zelfde met autochtone homofobie. Je zou er bijna een patroon in gaan zienquote:Op zaterdag 16 november 2024 12:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat laatste beweer ik ook nergens. Er is weldegelijk sprake van een zeer groot en zeer zorgelijk anti-Joden probleem binnen Nederlands-islamistische gemeenschappen maar autochtoon antisemitisme wordt altijd wel heel snel met de mantel der liefde bedekt om het te doen laten lijken dat het ons volkomen wezensvreemd is, terwijl dat niet zo is. In die zin zou Heinen wel gelijk hebben als hij gezegd heeft "antisemitisme is pus dat door de hele samenleving zit".
Autochtone homofobie is een deel van Caroline en Geert haar achterban. En deel van hun agenda (en internationale vrienden). De VVD in de jaren 90 had eveneens homofobe elementen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:26 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zelfde met autochtone homofobie. Je zou er bijna een patroon in gaan zien
Dat was toch best een grote rel in mijn herinnering.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:18 schreef -XOR- het volgende:
Het blijft overigens vreemd dat men antisemitisme onder slechte integratie vindt vallen waarvoor het paspoort afgepakt dient te worden want dat past niet binnen de Nederlandse samenleving terwijl "Onze Theo", ja, die was Amsterdam, lekker recht voor zijn raap. 'Wat ruikt 't hier naar Caramel? Vandaag verbranden ze alleen de suikerzieke joden.' Blijkbaar een heel normale opmerking uit de mond van een autochtoon.
Dat antisemitisme in de Islamtische heiligen boeken zit is een feit. Daarom vond de verspreiding van antisemitisme tijdens de Tweede Wereldoorlog ook juist gehoor bij religieuze moslims. Zie bijvoorbeeld:quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:06 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Mijn verhaaltje was inderdaad te kort (ook vanwege de complexiteit en het gedeeltelijk off-topic karakter)... maar je hebt gelijk: het onderwerp 'antisemitisme bij diverse groeperingen' verdient uiteraard veel meer uitleg en context.
Maar dat antisemitisme in het DNA van alle moslims zit omdat de Koran dat voorschrijft, is gewoon flauwekul.
quote:The Nazi leadership sought ways to burst the bounds of nationalist particularism and even of the doctrine of the Aryan master race in order to appeal to Arabs and Muslims. The Arabs and Muslims in Berlin engaged in a variant of what I have called “re- actionary modernism” as they demonstrated a mastery of modern propaganda techniques in the interest of advocating a revival of a fundamentalist version of Islam.
Radical anti-Semitism did not enter Arab and Islamic politics because of the cleverness of Nazi propagandists; on the contrary, their cleverness lay partly in understanding that some currents in Arab politics and the religion of Islam offered points of entry for a positive reception of Nazism’s message. Nazi officials working with the Arab exiles in Berlin and the Orientalists working for the SS and the Foreign Ministry believed that the Koran, as well as commentaries and oral folk wisdom, offered powerful points of connection with mod- ern European anti-Semitism. Thus their propaganda combined appeals to secular Arab nationalists with distinctly religious appeals to Muslims.
Neither the Nazis nor the Arab exiles could have achieved alone what they achieved together. Hitler’s dictatorship had few native speakers of Arabic who also were familiar with the details of local politics in the Middle East. The Arab exiles in Berlin made up for these deficiencies. In return, the exiles from Palestine and Iraq now had a way of reaching a mass audience in their home countries. Fascist Italy’s and Nazi Germany’s shortwave radio transmitters, their printing presses, and, from 1940s to 1943, their armies fighting in North Africa made that possible.
Bron (p. 5)
quote:Radical anti-Semitism was a central component throughout the broadcasts. Where Nazi propagandists in Europe informed audiences that the Nazi regime was then in the process of exterminating Europe’s Jews, the Arabic- speaking announcers on Berlin in Arabic and the VFA would on a number of occasions urge listeners to take matters into their own hands, to, as they put it, “kill the Jews.” The Cairo transcripts offer unprecedented documentation of the merging of National Socialist with radical Islamist anti-Semitism and its diffusion to the Middle East, as well as of the incitement to violence and murder purveyed in the Arabic-language radio broadcasts from Nazi Germany.
Bron (p. 11)
Dat het niets met DNA te maken heeft ben ik volledig met je eens. 'Moslim' zijn is ook geen etniciteit, het is een religie dan wel ideologie. En dat staat totaal los van de onveranderlijke kenmerken, laat staan genetische kernmerken, van mensen.quote:In their Arabic-language materials, Nazi propagandists moved seamlessly between references to the secular conspiracy theories of modern anti-Semitism, on the one hand, and quotations from the Koran and other religious texts and authorities, on the other. In this propaganda, there was no distinction between hatred of the Jews and opposition to Zionism.
Bron (p. 14)
Ik heb het in de Amerikaansche rubrieken al eens gezegd: wat daar gebeurt, is echt niet zo uitzonderlijk.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maar zit er bij NSC dan niemand met geweten? Lijkt me tijd voor wat zetelroof. Je wil toch geen deel uitmaken van zon club die racisme geen probleem vindt.
Antisemitisme vond in de Tweede Wereldoorlog vooral gretig aftrek bij Westerlingen die het blanke ras superieur vonden en de Blanke thuislanden gecorrumpeerd vonden raken door mensen uit het Midden-Oosten.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat antisemitisme in de Islamtische heiligen boeken zit is een feit. Daarom vond de verspreiding van antisemitisme tijdens de Tweede Wereldoorlog ook juist gehoor bij religieuze moslims. Zie bijvoorbeeld:
[..]
[..]
[..]
Dat het niets met DNA te maken heeft ben ik volledig met je eens. 'Moslim' zijn is ook geen etniciteit, het is een religie dan wel ideologie. En dat staat totaal los van de onveranderlijke kenmerken, laat staan genetische kernmerken, van mensen.
Het gaat er niet over wat ik wil. Wanneer je toekomstige verkiezingen wilt winnen moet je je afvragen wat de gemiddelde PVV kiezer (verder) wilt.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dus jij wil liever segregatie, ghettos en apartheid?
De wens is de vader van de gedachte.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Autochtone homofobie is een deel van Caroline en Geert haar achterban. En deel van hun agenda (en internationale vrienden). De VVD in de jaren 90 had eveneens homofobe elementen.
Haat en verdeeldheid zaaien zodat je aan de top kan graaien en uitbuiten. Dat is hun agenda.
Geert zijn politieke vrienden in het buitenland zijn zelf antisemieten.
Nouja op zich kan het niet snel genoeg gebeuren. Kan niet wachten tot Ali B Siewert van Lienden minister van justitie wordt gemaakt of Willem Engel op volksgezondheid wordt neergeplempt.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:33 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik heb het in de Amerikaansche rubrieken al eens gezegd: wat daar gebeurt, is echt niet zo uitzonderlijk.
En blijkbaar wil men tegenwoordig niet voor deugers en Gutmenschen en wat al niet te worden 'uitgemaakt'.
Zelfs in Belgi komen de eerste scheurtjes in het cordon sanitaire.
Dan zit antisemitisme ook in de Bijbel, Nieuwe Testament.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat antisemitisme in de Islamtische heiligen boeken zit is een feit. Daarom vond de verspreiding van antisemitisme tijdens de Tweede Wereldoorlog ook juist gehoor bij religieuze moslims. Zie bijvoorbeeld:
[..]
[..]
[..]
Dat het niets met DNA te maken heeft ben ik volledig met je eens. 'Moslim' zijn is ook geen etniciteit, het is een religie dan wel ideologie. En dat staat totaal los van de onveranderlijke kenmerken, laat staan genetische kernmerken, van mensen.
Dat zal ook helemaal niemand ontkennen, maar het ging hier specifiek over antisemitisme en de Islam.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Antisemitisme vond in de Tweede Wereldoorlog vooral gretig aftrek bij Westerlingen die het blanke ras superieur vonden en de Blanke thuislanden gecorrumpeerd vonden raken door mensen uit het Midden-Oosten.
Wat eerst de Joden waren zijn nu de Marokkanen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:36 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dan zit antisemitisme ook in de Bijbel, Nieuwe Testament.
Bach wordt af en toe voor antisemiet uitgemaakt vanwege de Johannes-Passion. Maar het zijn gewoon citaten uit het Evangelie van Johannes.
Luther, de sociale hervormer, was overigens ook een verwoed antisemiet.
Et cetera.
De band tussen islam en antisemitisme is net zo 'bewezen' als alle andere overtuigingen en etniciteiten die te lijden hebben (gehad) van antisemitisme.
Niet alle Koranvorsers zijn het eens met het ronduit negatieve beeld.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zal ook helemaal niemand ontkennen, maar het ging hier specifiek over antisemitisme en de Islam.
Is op een vreselijke manier aan zijn einde gekomen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:18 schreef -XOR- het volgende:
Hij was regelmatig een enorme klootzak en hork maar ik heb hem ooit eens min of meer ontmoet en het was toen een ontzettend aardige man. Ook Maarten van Rossem heeft meermaals verteld hoe Theo hem in Amsterdam op sleeptouw nam. Hij had gewoon een beetje een gespleten persoonlijkheid.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:38 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Is op een vreselijke manier aan zijn einde gekomen.
Maar los daarvan was dat gewoon een irritante botte klootzak.
Dat is waar het bij jou als enige om gaat ja. Je zou eens iets van beide kanten bekritiseren. Laten we dat vooral niet doen. Racisme binnen het kabinet? Nee hoor, Slinks!! Maakt er een crisis van. Autochtone homofobie? Waarom begin je niet over de andere kant? Laten we die enkele autochtoon maar gewoon negerenquote:Op zaterdag 16 november 2024 12:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zal ook helemaal niemand ontkennen, maar het ging hier specifiek over antisemitisme en de Islam.
Theo van Gogh, Boudewijn Bch, Ischa Meijer (jawel!), dat soort figuren.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hij was regelmatig een enorme klootzak en hork maar ik heb hem ooit eens min of meer ontmoet en het was toen een ontzettend aardige man. Ook Maarten van Rossem heeft meermaals verteld hoe Theo hem in Amsterdam op sleeptouw nam. Hij had gewoon een beetje een gespleten persoonlijkheid.
Wat bedoelt de premier dan met kernwaarden? Is daarin dan ook meegerekend dat een deel van de allochtone jeugd niet in Holocaust gelooft?quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:44 schreef la_perle_rouge het volgende:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lb25gtk6nj2l
Geweldige column van Shiela Sitalsing.
Het geeft (ook) aan dat we geen ruk wensen te leren van het verleden.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:44 schreef la_perle_rouge het volgende:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lb25gtk6nj2l
Geweldige column van Shiela Sitalsing.
Onze eigen Erasmus, als een echte homo universalis haatte joden en moslims.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:36 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dan zit antisemitisme ook in de Bijbel, Nieuwe Testament.
Bach wordt af en toe voor antisemiet uitgemaakt vanwege de Johannes-Passion. Maar het zijn gewoon citaten uit het Evangelie van Johannes.
Luther, de sociale hervormer, was overigens ook een verwoed antisemiet.
Et cetera.
De band tussen islam en antisemitisme is net zo 'bewezen' als alle andere overtuigingen en etniciteiten die te lijden hebben (gehad) van antisemitisme.
https://www.nporadio1.nl/(...)sokkels-over-erasmusquote:Zuivering
Bart Wallet, gespecialiseerd in de joodse geschiedenis, vindt dat Erasmus problematische dingen schreef. Hij schreef over verdraagzaamheid, maar hij schreef ook hele overdraagzame teksten, vertelt hij: "Dan gaat het met name om joden, maar ook om moslims. Daar had hij het niet zo op. Hij schreef dingen als 'Joden zijn de pest, de satan is hun leider, ze zijn altijd bezig de eenheid te verstoren, joods gif'. Het is problematische taal die we uit de mond van deze Rotterdammer horen."
Erasmus preekte saamhorigheid tussen Europeanen, maar daar was wel een zuivering voor nodig, vertelt Wallet. "Invloeden van buitenaf moesten van Erasmus buiten gehouden worden. Dat waren de moslims - de Turken die oprukken -- en binnenin had je de Joden. Die verstoren het spel ook en trekken christenen terug in allerlei zaken zoals de buitenkant, gericht zijn op geld, in plaats van het geestelijke", aldus de historicus.
Misschien gaat Maxima hem ooit uitleggen wat de Nederlandsche kernwaarden zijn.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:47 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Wat bedoelt de premier dan met kernwaarden? Is daarin dan ook meegerekend dat een deel van de allochtone jeugd niet in Holocaust gelooft?
Haat is als de pest.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:51 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Onze eigen Erasmus, als een echte homo universalis haatte joden en moslims.
[..]
https://www.nporadio1.nl/(...)sokkels-over-erasmus
Ik heb het niet als een crisis beschouwd.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:54 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Er was gisteren helemaal geen crisis, dat hebben de media en mensen alleen maar zo ervaren. Maar is het dan echt of niet?
Er was geen kabinetscrisis. Onze zintuigen hebben inderdaad gefaald, de media ook in hun duiding. Het was gewoon de normale gang van zaken voor dit rampenkabinet. Ze zijn keihard aan het werk de zon in Nederland weer te laten schijnen en daar horen Indonesisch eten, pizza's en opgesloten staatssecretarissen die willen stoppen bij.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:54 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Er was gisteren helemaal geen crisis, dat hebben de media en mensen alleen maar zo ervaren. Maar is het dan echt of niet?
Een grote hoeveelheid niet-Europeanen is door de Europeanen zelf binnen gehaald.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Misschien was het wel gewoon heel verstandig wat Erasmus daar zegt.
Hoe zou Europa en nederland eruit zien als er geen, niet-Europese, volkeren waren. Geen joden, geen moslims, geen Chinezen of Hindoestanen.
De kerk was wel uitgedoofd en een heel trouw, keurig volk met kleine excessen waren overgebleven. Geld voor justitie en veiligheid kon door de helft. Van buitenlandse oorlogen geen binnenlandse onrusten.
Een groot Walhalla.
"Ministers gegijzeld door hoogste baas van het land"quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:54 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Intern werd elkaar natuurlijk ook voortdurend de hersens ingeslagen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:59 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Een grote hoeveelheid niet-Europeanen is door de Europeanen zelf binnen gehaald.
Nadat 'wij' de oceanen hadden bevaren, van andere beschavingen de koppen hadden gesneld en heiligdommen hadden vernield... veel ellende op deze wereld is door die Europese gristenhonden veroorzaakt. Expansief clubje was me dat.
Vrolijke boel eigenlijk altijd, op dat Europese vasteland.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Intern werd elkaar natuurlijk ook voortdurend de hersens ingeslagen.
Het is wel vaker ondekt door geheime opnames e.d. dat er in moskeen juist jodenhaat wordt geprediktquote:Op zaterdag 16 november 2024 12:43 schreef Klopkoek het volgende:
Het idee dat moskeen zich nooit uitspreken en niks doen is ook zo een leuke. Beeldvorming die staatsecretaris Nobel nu in stand houdt door nu het gesprek aan te gaan met moskeen en andere blabla.
https://www.welingelichte(...)ten-keuren-geweld-af
Alweer: dat het niet (prominent) in het nieuws komt betekent niet dat er niks gebeurt.
Voorstel: Schoof is een deugniet.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:05 schreef Kickinalfa het volgende:
Overigens mag de titel van de dit topic wel eens fatsoenlijk gemaakt worden.
Dat is helemaal geen geheim.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is wel vaker ondekt door geheime opnames e.d. dat er in moskeen juist jodenhaat wordt gepredikt
Gewoon houden zo, hij leid een kabinet dat houdt van benoemen. Laten we dan benoemen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:05 schreef Kickinalfa het volgende:
Toen mocht er inderdaad nog flink gerookt worden op tv.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:44 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Theo van Gogh, Boudewijn Bch, Ischa Meijer (jawel!), dat soort figuren.
Ze hebben allemaal ook nog eens geweldige TV gemaakt. De interviews van Van Gogh - zeker de eerste seizoenen van 'Een prettig gesprek' voor AT5 - waren een genot om naar te kijken/luisteren. Met sigaretten, drank en griezelige cactussen.
Ja, en sommige bisschoppen van de katholieke kerk moedigden het stelen in supermarkten aan. En nu? Er wordt nogal makkelijk overheen gestapt hoe het Westen zelf een lange geschiedenis heeft met antisemitisme (en andere haat, waar een Wilders gewoon vrolijk aan mee blijft doen, en antisemitische vrienden heeft, Mussolini fans in de fractie). Het omvormen van een Joodse school in Buitenveldert tot een bunker dateert van de jaren 80 (waar Janmaat cs. een veel grotere rol in speelde dan moslims).quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is wel vaker ondekt door geheime opnames e.d. dat er in moskeen juist jodenhaat wordt gepredikt
Mwah, tis niet zo dat je hele identiteit anders zal wezen als je (een keer) uiterst-rechts stemt. Je hebt alleen wat andere denkwijze dan de mediaan.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:07 schreef Klopkoek het volgende:
https://dekanttekening.nl(...)om-als-nederlanders/
Goed stuk. Nederland inderdaad net zo achterlijk als al die Trump stemmers.
Ook Wilders schijnt in omgang heel sympathiek te zijn, om je daarna in het debat net dat extra duwtje te geven zodat je wel onder de bus beland. Ik snap niet hoe dat werkt bij zulke mensen en vind een beetje een gespleten persoonlijkheid bijna overkomen als goedpraten.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hij was regelmatig een enorme klootzak en hork maar ik heb hem ooit eens min of meer ontmoet en het was toen een ontzettend aardige man. Ook Maarten van Rossem heeft meermaals verteld hoe Theo hem in Amsterdam op sleeptouw nam. Hij had gewoon een beetje een gespleten persoonlijkheid.
Omdat hij naast zijn werk ook een leven heeft? Je werk is niet je identiteit hoe veel dat ook met elkaar versmolten is.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:14 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ook Wilders schijnt in omgang heel sympathiek te zijn, om je daarna in het debat net dat extra duwtje te geven zodat je wel onder de bus beland. Ik snap niet hoe dat werkt bij zulke mensen en vind een beetje een gespleten persoonlijkheid bijna overkomen als goedpraten.
Je kan van alles vinden van Schoof maar dat hijzelf een racist is slaat nergens op.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Gewoon houden zo, hij leid een kabinet dat houdt van benoemen. Laten we dan benoemen.
Zoiets?quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:05 schreef Kickinalfa het volgende:
Nederland glijdt idd al 25 jaar van het pad af. Lang proces.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:12 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Mwah, tis niet zo dat je hele identiteit anders zal wezen als je (een keer) uiterst-rechts stemt. Je hebt alleen wat andere denkwijze dan de mediaan.
Wilders heeft Kaag gewoon weggetreiterd uit het land. Aan gezet tot bedreigingen. Dat is dan kennelijk professioneel en zakelijk.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:15 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Omdat hij naast zijn werk ook een leven heeft? Je werk is niet je identiteit hoe veel dat ook met elkaar versmolten is.
? Je kunt niet ontkennen dat hij racist is. Hij heeft geen probleem met racisme, dat is hetzelfde.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:16 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Je kan van alles vinden van Schoof maar dat hijzelf een racist is slaat nergens op.
Uiteindelijk was de enige crisis er eentje binnen NSC over het hoe om te gaan met iemand die wegging vanwege teksten die de rest van de NSC-bewindslieden (klaarblijkelijk) niet als heel schokkend heeft ervaren.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:54 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Dat is natuurlijk instrumenteel voor hem en niet gemeend.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:14 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ook Wilders schijnt in omgang heel sympathiek te zijn, om je daarna in het debat net dat extra duwtje te geven zodat je wel onder de bus beland. Ik snap niet hoe dat werkt bij zulke mensen en vind een beetje een gespleten persoonlijkheid bijna overkomen als goedpraten.
Dan waren waarschijnlijk FvD, SGP en JA21 ingestapt.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:25 schreef Origami94 het volgende:
Wat zou er gebeurd zijn als de NSC bewindslieden waren opgestapt?
Ik neem aan dat NSC dan niet doodleuk nieuwe mensen in het kabinet zet. Blijven die plaatsen onbezet? Kan de koning een tijdelijke vervanger oproepen? Of moet de SG er iemand neerzetten?
De crisis is dat er geen enkel vertrouwen meer is en dat bij verkeerde uitlatingen degene die er wat van zegt weg moet, in plaats van degene die de uitlatingen deed.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:22 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Uiteindelijk was de enige crisis er eentje binnen NSC over het hoe om te gaan met iemand die wegging vanwege teksten die de rest van de NSC-bewindslieden (klaarblijkelijk) niet als heel schokkend heeft ervaren.
Je kan dan natuurlijk als NSC-bewindslieden niet zeggen 'ok doei', maar dan moet je moeilijk doen, zogenaamd de vraag op tafel zetten of ze dan als partij uit de coalitie stappen om dan uiteindelijk dat niet te doen. Ik denk dat de andere 3 partijen gisteren voornamelijk aan het kaarten waren.
Dan valt het kabinet. Of de drie partijen gaan dan door met minderheidskabinet of ze zoeken een nieuwe partner of nieuwe verkiezingen uitschrijven.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:25 schreef Origami94 het volgende:
Ik neem aan dat NSC dan niet doodleuk nieuwe mensen in het kabinet zet. Blijven die plaatsen onbezet? Kan de koning een tijdelijke vervanger oproepen? Of moet de SG er iemand neerzetten?
Als de fractie dan uit de coalitie stapt dan vullen de andere partijen die plekken weer in, als ze niet uit de coalitie stappen dan zou NSC zelf andere mensen weer in het kabinet zetten.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:25 schreef Origami94 het volgende:
Dan waren ze verder gegaan als minderheidskabinet, zouden er mogelijk wat portefeuilles zijn samengevoegd en kwamen er meer bewindspersonen van VVD, BBB en PVV (al is het een raadsel waar die laatste vandaan moeten komen).quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:25 schreef Origami94 het volgende:
Alleen is er zonder NSC geen meerderheid. En ik zie andere partijen op de linkerflank niet zomaar instappen of bewindslieden leveren. Zelfs het CDA wilt dat nietquote:Op zaterdag 16 november 2024 13:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Als de fractie dan uit de coalitie stapt dan vullen de andere partijen die plekken weer in, als ze niet uit de coalitie stappen dan zou NSC zelf andere mensen weer in het kabinet zetten.
Of het was gewoon niet zo boeiend en Achahbar is een crybaby.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
Overigens gewoon lachwekkend onderhandeld weer van Van Vroonhoven om niet op zn minst excuses te krijgen vanuit het kabinet of iets dergelijks. Gewoon weer gebukt en bij hokje getekend.
Dat maakt in de basis niet uit, een kabinet heeft geen meerderheid in de tweede kamer nodig.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:28 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Alleen is er zonder NSC geen meerderheid. En ik zie andere partijen op de linkerflank niet zomaar instappen of bewindslieden leveren. Zelfs het CDA wilt dat niet
Ja praat racisme maar goed. Applaus weer voor jezelfquote:Op zaterdag 16 november 2024 13:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Of het was gewoon niet zo boeiend en Achahbar is een crybaby.
Alleen hebben ze geen meerderheid zonder NSCquote:Op zaterdag 16 november 2024 13:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan waren ze verder gegaan als minderheidskabinet, zouden er mogelijk wat portefeuilles zijn samengevoegd en kwamen er meer bewindspersonen van VVD, BBB en PVV (al is het een raadsel waar die laatste vandaan moeten komen).
"rEcHtStAaTsVeRkLaRiNg NoGmAaLs OnDeRsChReVeN"quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
Overigens gewoon lachwekkend onderhandeld weer van Van Vroonhoven om niet op zn minst excuses te krijgen vanuit het kabinet of iets dergelijks. Gewoon weer gebukt en bij hokje getekend.
Er zijn 2 mogelijkheden of Achabar heeft gelijk en er was racisme of de andere 20+ kabinetsleden hebben gelijk en er was geen racisme. Dan ga ik toch echt voor de grote meerderheid.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ja praat racisme maar goed. Applaus weer voor jezelf
Dus dan is de SG overbodig.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
een kabinet heeft geen meerderheid in de tweede kamer nodig.
Ja, geen toestemming van de Tweede Kamer daarvoor nodig.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:28 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Alleen hebben ze geen meerderheid zonder NSC
Kan het kabinet bewindslieden aanstellen zonder meerderheid?
De kamer heeft geen rol bij het aanstellen van bewindspersonen. Dus ja, zolang ze geen motie van wantrouwen krijgen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:28 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Alleen hebben ze geen meerderheid zonder NSC
Kan het kabinet bewindslieden aanstellen zonder meerderheid?
en zelfs een motie van wantrouwen is niet echt bindend.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
De kamer heeft geen rol bij het aanstellen van bewindspersonen. Dus ja, zolang ze geen motie van wantrouwen krijgen.
Of de derde mogelijkheid dat het gros van het kabinet racisme simpelweg met de mantel der liefde bedekt.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Er zijn 2 mogelijkheden of Achabar heeft gelijk en er was racisme of de andere 20+ kabinetsleden hebben gelijk en er was geen racisme. Dan ga ik toch echt voor de grote meerderheid.
Gister vroeg een journalist nog aan Schoof zoiets van;quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Er zijn 2 mogelijkheden of Achabar heeft gelijk en er was racisme of de andere 20+ kabinetsleden hebben gelijk en er was geen racisme. Dan ga ik toch echt voor de grote meerderheid.
Dan wordt de boel heel instabiel. Je zult in de praktijk dan op voorhand gedoogpartners moeten hebben. Dat zullen dan FvD, SGP en JA21 worden.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat maakt in de basis niet uit, een kabinet heeft geen meerderheid in de tweede kamer nodig.
Wat valt er te onderhandelen dan. Ze zien haar aankomen. Gewoon even naar de peilingen wijzen en Vroonhoven gaat terug haar hok in.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dan zijn de verhoren eigenlijk ook meer voor de show.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
De kamer heeft geen rol bij het aanstellen van bewindspersonen. Dus ja, zolang ze geen motie van wantrouwen krijgen.
Maar dat zijn 75 zetels en dus geen meerderheid.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:32 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dan wordt de boel heel instabiel. Je zult in de praktijk dan op voorhand gedoogpartners moeten hebben. Dat zullen dan FvD, SGP en JA21 worden.
Dan zeg je tabee. Nu eruit is decimeren, straks eruit is decimeren. Er is geen scenario voor NSC wat nog positief uitkomtquote:Op zaterdag 16 november 2024 13:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat valt er te onderhandelen dan. Ze zien haar aankomen. Gewoon even naar de peilingen wijzen en Vroonhoven gaat terug haar hok in.
Het is de schuld van Achabar dat dit kabinet niks voor elkaar krijgt?quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:34 schreef capricia het volgende:
Nu de storm wat over gewaaid is, bij mij althans, vind het toch wel opmerkelijk dat ze ontslag genomen heeft. Bedoel, zij had als taak het rechtsherstel van de toeslagenouders. En al deze mensen zijn dus weer in de steek gelaten.
Haar loyaliteit lag kennelijk niet bij de gedupeerde ouders.
Rustig aan Sywert.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:34 schreef capricia het volgende:
Nu de storm wat over gewaaid is, bij mij althans, vind het toch wel opmerkelijk dat ze ontslag genomen heeft. Bedoel, zij had als taak het rechtsherstel van de toeslagenouders. En al deze mensen zijn dus weer in de steek gelaten.
Ik dacht dat het er dan 76 waren. Dan kan het kabinet dus niet doorregeren.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar dat zijn 75 zetels en dus geen meerderheid.
In steek gelaten door Schoof en de rest van het kabinet ja dank je wel.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:34 schreef capricia het volgende:
Dat kan op papier wel degelijk.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik dacht dat het er dan 76 waren. Dan kan het kabinet dus niet doorregeren.
Een MVW is dan ook niet mogelijk, dus het kan op zich welquote:Op zaterdag 16 november 2024 13:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik dacht dat het er dan 76 waren. Dan kan het kabinet dus niet doorregeren.
Je hoeft je niet alles te laten welgevallen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:34 schreef capricia het volgende:
Raar om maar zonder reden meteen de kant van Achahbar te kiezen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
In steek gelaten door Schoof en de rest van het kabinet ja dank je wel.
Raar om dit op Achahbar af te schuiven.
Nee, ik reageerde op een post van de user Toby56, en daar was het onderwerp was Islam en antisemitisme.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:43 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat is waar het bij jou als enige om gaat ja. Je zou eens iets van beide kanten bekritiseren. Laten we dat vooral niet doen. Racisme binnen het kabinet? Nee hoor, Slinks!! Maakt er een crisis van. Autochtone homofobie? Waarom begin je niet over de andere kant? Laten we die enkele autochtoon maar gewoon negeren
Het is zo droevig doorzichtig allemaal
Als jij racistische opmerkingen prima vindt dan kies je inderdaad de kant van het kabinet.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Raar om maar zonder reden meteen de kant van Achahbar te kiezen.
Zou kunnen maar in praktijk heb je dan dus een kabinet van de meest rechtse partijen die een minderheidsregering vormen en dat gaat niet werken, daarvoor zijn de tegenstellingen te groot. Had je bijvoorbeeld een PvdAGL/CDA/VVD-kabinet gehad dan had het wel gekund.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat kan op papier wel degelijk.
Ik weet niet wat er precies gezegd is, en wat zij precies besproken heeft met de betrokkenen. Maar zo direct je ontslagbrief inleveren, is ook wel heel abrupt.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
In steek gelaten door Schoof en de rest van het kabinet ja dank je wel.
Raar om dit op Achahbar af te schuiven.
Dit vind ik nogal een bizarre conclusie.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:34 schreef capricia het volgende:
Nu de storm wat over gewaaid is, bij mij althans, vind het toch wel opmerkelijk dat ze ontslag genomen heeft. Bedoel, zij had als taak het rechtsherstel van de toeslagenouders. En al deze mensen zijn nu dus weer in de steek gelaten.
Wellicht had zij dit ook anders kunnen aanpakken.
Hoe krijg je dit uit je mond....quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:34 schreef capricia het volgende:
Nu de storm wat over gewaaid is, bij mij althans, vind het toch wel opmerkelijk dat ze ontslag genomen heeft. Bedoel, zij had als taak het rechtsherstel van de toeslagenouders. En al deze mensen zijn nu dus weer in de steek gelaten.
Ach als het in de kroeg kan, waarom niet bij dit kabinet.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als jij racistische opmerkingen prima vindt dan kies je inderdaad de kant van het kabinet.
De loyaliteit van het kabinet ligt daar niet. Dat ze liever racistische uitlatingen willen kunnen doen in de ministerraad heeft de voorkeur boven wat betekenen voor gedupeerde ouders blijkbaar.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:34 schreef capricia het volgende:
Inderdaad, alsof ze een soort gedresseerde aap zou zijn die zou moeten dansen als Wilders roept "dans".quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dit vind ik nogal een bizarre conclusie.
Er zal vast een goede reden zijn.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet niet wat er precies gezegd is, en wat zij precies besproken heeft met de betrokkenen. Maar zo direct je ontslagbrief inleveren, is ook wel heel abrupt.
Jij denkt dat ze tussen maandag en donderdag/vrijdag niemand gesproken heeft?quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet niet wat er precies gezegd is, en wat zij precies besproken heeft met de betrokkenen. Maar zo direct je ontslagbrief inleveren, is ook wel heel abrupt.
Zeker na de eigen verontwaardiging en grote woorden van gisterenquote:
Maar zij werd al aan alle kanten dwars gezeten door het kabinet op dit dossier en ook Eelco Heinen. De ontwikkelingen op dit terrein waren al niet positief en waarschijnlijk tegen haar zin. Wat je ook van een rechts kabinet kan verwachten; die boeien dit geheel niet (veel ouders met een kleurtje natuurlijk).quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:34 schreef capricia het volgende:
Ja, dat heb ik ook wel. Gaat echt nergens over allemaal. Er gebeurt ook niks. Er wordt nergens inhoudelijk over gepraat. Het is alleen maar geschreeuw om aandacht en ophef en beeldvorming. Doodvermoeiend.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:35 schreef Janneke141 het volgende:
Dit heeft dus allemaal niks meer met politiek te maken. Je kunt net zo goed Goede Tijden Slechte Tijden gaan volgen ofzo.
Ik vind dit niet boeiend om te volgen, en ik vind het ook niet leuk om over te discussiren. Het is toch sinds de val van Rutte-4 nergens meer echt over de inhoud gegaan?
Het is een keuze hoe je daar mee omgaat en wat je vervolgacties zijn. Je kunt op meerdere manieren reageren op wat je als onrecht ziet.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je hoeft je niet alles te laten welgevallen.
Er is een neiging bij deze coalitiepartijen te ontkennen dat wat Faber (anti-semitisme zit in de genen van Marokkanen) zei racisme is, dan wel op racisme lijkt.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Gister vroeg een journalist nog aan Schoof zoiets van;
"Als je vraagt aan een racist of een opmerking racistisch was zou degene altijd nee zeggen, zit daar wat in?
Het is erg makkelijk voor de blanke mensen om te zeggen dat iets niet racistisch is want zij beleven het zelf niet zo. Als Achahbar iets racistisch vindt dan dient Schoof op te komen voor haar en daar de grens te trekken. De grote meerderheid heeft niet altijd gelijk.
quote:De heer Wilders (PVV):
Die moslims, waaronder de moslims van vorige week donderdag, die Jodenhaat hebben tot in hun DNA en die achter Joden aan zijn gaan jagen, zullen zich wat mij betreft nooit veilig mogen voelen, nooit en te nimmer.
Wow..quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is een keuze hoe je daar mee omgaat en wat je vervolgacties zijn. Je kunt op meerdere manieren reageren op wat je als onrecht ziet.
Nu is zij weg, hebben al die toeslagen ouders helemaal niets, en het kabinet zit er nog.
Komt op mij niet heel toegewijd aan dat rechtsherstel voor die ouders over.
Laat jij je bij je werk ook gewoon zomaar beledigen en wegzetten door je collega's? Ga je dan elke dag nog vrolijk naar kantoor toe? Je hebt het gemeld maar je baas negeert het. Sterker nog, je baas doet eraan mee.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is een keuze hoe je daar mee omgaat en wat je vervolgacties zijn. Je kunt op meerdere manieren reageren op wat je als onrecht ziet.
Nu is zij weg, hebben al die toeslagen ouders helemaal niets, en het kabinet zit er nog.
Lekker praten met Wilders en de VVD is al niemand 30 jaar gelukt. Maar ene Achabar zou het vast gelukt zijn.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Komt over als iemand met principes en een grens. Ze zijn haar grens over gegaan, dan ben je weg.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee, er moet eerst voldaan zijn aan een aantal basisvoorwaarden om je uberhaupt te willen committeren aan een kabinet. Achahbar heeft geconcludeerd dat die niet aanwezig waren/ zijn geschonden door deze racistische bende.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Alsof dat met dit kneiterrechtse en racistische zooitje mogelijk is.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:40 schreef capricia het volgende:
Als zij zelf racistisch bejegend is, dan is daar toch het presidium voor? Daar kan gewoon een onderzoek naar komen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Laat jij je bij je werk ook gewoon zomaar beledigen en wegzetten door je collega's? Ga je dan elke dag nog vrolijk naar kantoor toe? Je hebt het gemeld maar je baas negeert het. Sterker nog, je baas doet eraan mee.
Echt geschokt om je post. Bizar.
Presidium is er niet voor ministers, daar zou de premier onmiddelijk moeten ingrijpen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Als zij zelf racistisch bejegend is, dan is daar toch het presidium voor? Daar kan gewoon een onderzoek naar komen.
Verders wist ze toch in wat voor kabinet ze stapte? Een Faber is gewoon niet subtiel in haar uitlatingen.
Niet subtiel? Wel heel licht uitgedruktquote:Op zaterdag 16 november 2024 13:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Als zij zelf racistisch bejegend is, dan is daar toch het presidium voor? Daar kan gewoon een onderzoek naar komen.
Verders wist ze toch in wat voor kabinet ze stapte? Een Faber is gewoon niet subtiel in haar uitlatingen.
Je weet natuurlijk niet of er niet eerder al voorvallen waren waar ze op jouw manier mee om is gegaan, en dat de maat nu vol was.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Sowieso alsof je veel kan betekenen voor toeslagenouders in dit kabinet. Ze bereiken niet eens iets op hun speerpunten. Laat staan dat er veel beweging komt op zaken die ze zien als verspilling.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Laat jij je bij je werk ook gewoon zomaar beledigen en wegzetten door je collega's? Ga je dan elke dag nog vrolijk naar kantoor toe? Je hebt het gemeld maar je baas negeert het. Sterker nog, je baas doet eraan mee.
Echt geschokt om je post. Bizar.
Ja. Ze heeft het zichzelf allemaal heel persoonlijk aangetrokken, denk ik.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Komt over als iemand met principes en een grens. Ze zijn haar grens over gegaan, dan ben je weg.
Presidium is er voor de Kamer.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat is er veranderd tussen gisteren en vandaag?quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou Ja, de gesprekken die zij met de premier gehad heeft hierover, zijn natuurlijk ook niet openbaar. Dus of die er geweest zijn, weten we helemaal niet.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Presidium is er niet voor ministers, daar zou de premier onmiddelijk moeten ingrijpen.
Dat klopt. En dat zou dan een aanname zijn dat er al van alles voorgevallen is.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:45 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Je weet natuurlijk niet of er niet eerder al voorvallen waren waar ze op jouw manier mee om is gegaan, en dat de maat nu vol was.
Worden er wel eens grappen gemaakt over het Indonesi van Wilders en de oorlog die er gewoed heeft. Of hoe zuid-Limburg armoede heeft gekend sinds het sluiten van de mijnen. Misschien dat Cherry het kan proberen om dat soort grappen te maken, wellicht krijgt hij de lachers op zijn hand.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Ze heeft het zichzelf allemaal heel persoonlijk aangetrokken, denk ik.
En dat lijkt me al een probleem in de politiek. Als je daar niet goed tegen kunt, is het heel moeilijk. Als je ziet wat een Wilders of een Timmermans of ieder ander over zich heen krijgt.
Nee, dat is normaal geen probleem in de ministerraad. Ze heeft het misschien zich ook helemaal niet persoonlijk aangetrokken, ze trekt het niet als een hele bevolkingsgroep, de groep waar zij bij hoort en die ze ook dagelijks ziet omdat juist die groep is geraakt bij de toeslagenaffaire, discriminerend of racistisch wordt bejegend.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:46 schreef capricia het volgende:
[..]
En dat lijkt me al een probleem in de politiek. Als je daar niet goed tegen kunt, is het heel moeilijk. Als je ziet wat een Wilders of een Timmermans of ieder ander over zich heen krijgt.
Het is allemaal de schuld van links. En zo gaan we naar een precedent waar oplossen niet meer het doel is maar alles de schuld is van iemand anders.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Typisch gevalletje shoot de messenger om Achahbar het probleem te maken. Zo zie je wel hoe dit kabinet de successen behaalt.
De nuance ligt vaak in het midden.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat is er veranderd tussen gisten en vandaag?
Want gisteren was je buitengewoon verontwaardigd en moesten volgens jou de (vermeende) racisten eruit gegooid worden en niet de stas.
En nu is ineens alles de schuld vd stas, heeft ze het helemaal verkeerd aangepakt en "laat zij de toeslagenouders in de steek".![]()
![]()
Ik vind het nogal een aanname die jij doet alsof zij zomaar, plotseling is opgestapt. Niet met iemand heeft gesproken. En alsof ze het alleen doet omdat ze zich persoonlijk voelde aangevallen, niet omdat ze principes heeft.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat klopt. En dat zou dan een aanname zijn dat er al van alles voorgevallen is.
Dus daar ga ik even niet zomaar vanuit.
Het midden ligt echter al buiten de kaders van dit kabinet.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:49 schreef capricia het volgende:
[..]
De nuance ligt vaak in het midden.
Als de emoties wat weggeebt zijn, dan kijk je ook naar haar rol.
Nogmaals: waarom ben jij ineens 180 graden gedraaid? Waar komt jouw "voortschrijdend inzicht" ineens vandaan?quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Er is geen nuance mogelijk bij racisme. Gewoon niet.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Hier is geen nuance mogelijk. En uiteindelijk zal ze zich ook beseffen dat zij ook weer niet zo belangrijk is, ze is een vervangbaar poppetje en het doel binnen het ministerie, het zo snel mogelijk oplossen van de toeslagenaffaire, blijft gelijk welk poppetje er ook zit.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus je denkt niet dat ze het zich persoonlijk aangetrokken heeft?quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat is normaal geen probleem in de ministerraad. Ze heeft het misschien zich ook helemaal niet persoonlijk aangetrokken, ze trekt het niet als een hele bevolkingsgroep, de groep waar zij bij hoort en die ze ook dagelijks ziet omdat juist die groep is geraakt bij de toeslagenaffaire, discriminerend of racistisch wordt bejegend.
Punt 1 Spreek voor jezelf. Ik kijk er daar meteen al naar.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik mag ervan uit gaan dat nu de PVV in het kabinet zit dat de "toeslagenaffaire" nooit opgelost gaat worden. Althans niet onder de PVVquote:Op zaterdag 16 november 2024 13:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hier is geen nuance mogelijk. En uiteindelijk zal ze zich ook beseffen dat zij ook weer niet zo belangrijk is, ze is een vervangbaar poppetje en het doel binnen het ministerie, het zo snel mogelijk oplossen van de toeslagenaffaire, blijft gelijk welk poppetje er ook zit.
En toch kun je prima over ieders rol in dit verhaal praten.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er is geen nuance mogelijk bij racisme. Gewoon niet.
Het lijkt wel alsof er iemand anders onder jouw naam post nuquote:Op zaterdag 16 november 2024 13:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus je denkt niet dat ze het zich persoonlijk aangetrokken heeft?
Zo las ik dat gewoon tijdens het debat Judith Uitermark al moest huilen.
Komt op mij wel echt over als dat het allemaal heel persoonlijk is voor die club.
Ik denk dat ze principes heeft. Ik zou ook eerder huilen als er namens mij groepen worden aangevallen/weggezet of voor onrecht richting anderen dan als ikzelf zou worden aangevallen, weet ik uit ervaring. Dus nee, lijkt me niet zo persoonlijk.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus je denkt niet dat ze het zich persoonlijk aangetrokken heeft?
Zo las ik dat gewoon tijdens het debat Judith Uitermark al moest huilen.
Komt op mij wel echt over als dat het allemaal heel persoonlijk is voor die club.
Ik ga er ook niet vanuit dat een kabinetslid zomaar direct opstapt bij het eerste geringste voorval.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat klopt. En dat zou dan een aanname zijn dat er al van alles voorgevallen is.
Dus daar ga ik even niet zomaar vanuit.
Als een collega mij op het werk maar wat graag pootje ligt, terwijl hij in het dagelijks leven wel sympathiek is, dan kan ik het geen sympathiek persoon vinden. Ik vraag mij dan eerder af “wat is er mis met je.”quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:15 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Omdat hij naast zijn werk ook een leven heeft? Je werk is niet je identiteit hoe veel dat ook met elkaar versmolten is.
Die komen er niet, niemand gaat meer lekken.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:55 schreef capricia het volgende:
Ben benieuwd naar alle reconstructies die er ongetwijfeld gaan komen.
De schuld?quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:54 schreef Janneke141 het volgende:
Ah, we zijn inmiddels op het punt dat ook dit gewoon de schuld is van de buutnlander. Waar POL meets NWS.
Doofpot. Dat gaat er komenquote:Op zaterdag 16 november 2024 13:55 schreef capricia het volgende:
Ben benieuwd naar alle reconstructies die er ongetwijfeld gaan komen.
Er zijn geen meerdere kanten bij racisme. Racisme is racisme.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:56 schreef capricia het volgende:
[..]
De schuld?
Nee. Er zijn meerdere mensen en belangen betrokken. Ik zie er geen probleem in om dit van meerdere kanten te bekijken.
Zou je willen ophouden met mensen framen hier?quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gewoon een zwakke Marokkaanse, niks aan te doen.
Allemaal doorlopen!
Dat is ook een manier om het onfatsoen van de PVV te normaliseren natuurlijk.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:56 schreef capricia het volgende:
[..]
De schuld?
Nee. Er zijn meerdere mensen en belangen betrokken. Ik zie er geen probleem in om dit van meerdere kanten te bekijken.
Je hebt niet door dat JIJ hier de stas ah framen bent?quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Zou je willen ophouden met mensen framen hier?
Dat betwijfel ik persoonlijk. Deze coalitie is gebouwd op fluistercampgnes en moddergooien. Er gaat ongetwijfeld een telefoontje, ik vermoed zelf VVDiaans, richting de Telegraaf om zichzelf even positief te positioneren.quote:
Eensquote:Op zaterdag 16 november 2024 13:58 schreef Hanca het volgende:
Het hier aanvallen van degene die wat zegt over uitspraken (te emotioneel, laat toeslagenouders in de steek) in plaats van degene die de uitspraken doet vind ik echt zeer, zeer schokkend.
Het is mij nog steeds niet duidelijk wat er nu precies is gezegd.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:58 schreef Hanca het volgende:
Het hier aanvallen van degene die wat zegt over uitspraken (te emotioneel, laat toeslagenouders in de steek) in plaats van degene die de uitspraken doet vind ik echt zeer, zeer schokkend.
Eens, dit gaat mij te ver nuquote:
Wtf...quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Discriminatie is geen racisme, die uitweg is gevonden.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is mij nog steeds niet duidelijk wat er nu precies is gezegd.
Schoof zegt dat het niet racistisch was. Hij is de premier.
Zeg het maar...staat die man daar glashard te liegen?
Ik weet het niet.
Eens, en als het voortaan zo gaat zoek ik wel een andere plek...quote:
Feit is dat Achahbar het racistisch vond. Of er in elk geval niet mee kon leven. Dat Schoof en de rest het niet zo erg vonden, zegt denk ik meer over hun dan over haar.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is mij nog steeds niet duidelijk wat er nu precies is gezegd.
Schoof zegt dat het niet racistisch was. Hij is de premier.
Zeg het maar...staat die man daar glashard te liegen?
Ik weet het niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |