abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215583520
Joe Biden, President van de Verenigde Staten

Kamala Harris, Vice-President van de Verenigde Staten

2024 Presidentsverkiezingen
Democratische Kandidaat: Kamala D. Harris
Republikeinse Kandidaat: Donald J. Trump

Democratische Vice-President Kandidaat: Tim Walz
Republikeinse Vice-President Kandidaat: James David "JD" Vance

House of Representatives:
Republican (220)
Democratic (212)
Vacant (3)

United States Senate:
Republican (49)
Democratic (47)
Independents (4)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Mike Johnson (R)

Majority Leader of the House:
Steve Scalise (R)
Minority Leader of the House:
Hakeem Jeffries (D)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Schumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:

2024 Presidentsverkiezing

NOS Amerika Kiest - Vanaf 5 november 23.15 te zien op NPO1
NOS Liveblog: https://nos.nl/collectie/13966/liveblog/2543248

CNN Livestream: Te zien op HBO MAX.
> Vanaf 6 november 02.00 uur te zien op het Youtube kanaal: Bekijk deze YouTube-video

Wanneer sluiten de stemlokalen? 6 November Nederlandse tijd

Live results / Live uitslagen
https://apnews.com/projects/election-results-2024/

vrijdag 15 november 2024 @ 00:07:49 #2
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_215583530
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 00:03 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat vind ik dan wel weer komisch. 🤣
Denk dat er meer mensen gelachen hebben, ja.

Maar meer om dan mee.
pi_215583538
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 november 2024 00:07 schreef ExTec het volgende:

[..]
Denk dat er meer mensen gelachen hebben, ja.

Maar meer om dan mee.
Ja goed ik verwacht ook niet anders, ik ben immers in AMV. Ik kan er om lachen omdat die persoon het hoogst waarschijnlijk ook meent.
  vrijdag 15 november 2024 @ 00:14:26 #4
6484 ExTec
pi_215583563
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 00:09 schreef Chivaz het volgende:
Ja goed ik verwacht ook niet anders, ik ben immers in AMV.
Ja, wat gewoon vreemd blijft. Ga gewoon naar SHO, kan je ongelimiteerd je liefde verklaren aan die oranje idioot, zonder dat die vervelende mensen inhoudelijke, politieke vragen stellen.

Win win.
pi_215583631
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 november 2024 00:14 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, wat gewoon vreemd blijft. Ga gewoon naar SHO, kan je ongelimiteerd je liefde verklaren aan die oranje idioot, zonder dat die vervelende mensen inhoudelijke, politieke vragen stellen.

Win win.
Nee ik blijf gewoon lekker hier, ik wacht wel op het commentaar van Bas. Ik ben nog steeds erg benieuwd of hij kan/wil reflecteren op het beleid van Biden. Is een stuk makkelijker en ook nog eens relevant omdat hij indirect suggereert dat Trump het nooit beter zou kunnen doen dan Biden. Jammer dat er overigens zoveel pagina’s nodig zijn om een fatsoenlijk antwoord te krijgen.
Toegegeven Koos probeerde het nog door het hele probleem op te hangen aan inflatie, daar ga ik dan nog wel deels in mee maar om dan te suggereren dat Biden de inflatie heeft opgelost door vooral veel geld te lenen is dan weer erg tegenstrijdig.
Maar goed ik zal wel “intellectueel te licht zijn” om dat mysterie te begrijpen.
  vrijdag 15 november 2024 @ 00:47:27 #6
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215583661
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 00:32 schreef Chivaz het volgende:

Biden
Biden
Biden
Waar het hart van vol is...
Huilen dan.
  vrijdag 15 november 2024 @ 00:49:29 #7
6484 ExTec
pi_215583666
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 00:32 schreef Chivaz het volgende:
Nee ik blijf gewoon lekker hier, ik wacht wel op het commentaar van Bas.
Ow, dat was die episode waar je dacht te kunnen eisen dat anderen wel antwoord geven, maar jij natuurlijk niet anderen hun vragen hoeft te beantwoorden?

quote:
Maar goed ik zal wel “intellectueel te licht zijn” om dat mysterie te begrijpen.
Zelfkennis is een goede eigenschap.
  vrijdag 15 november 2024 @ 00:55:34 #8
6484 ExTec
pi_215583682
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 november 2024 00:47 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Waar het hart van vol is...
Ach, weetje;

Ik ben voorstander van: helder, biden heeft verloren. Klaar. Over. Schluss. El Punto Finale.

Maar dan moeten we het gaan hebben over wat trump dan gaat doen.

En daar lijkt de schoen nogal te wringen.

Dan gaan we blijkbaar liever:

quote:
JA, MAAR BIDEN!!!!!!!!1111 *)
pi_215583729
Wat worden het hele lange jaren voor zuur links zeg…dit topic brandt nu al bijna weg van de zuurgraad hier, en dan moet opperhoofd Trump en zijn helden nog gaan BEGINNEN. Een van de redenen waarom ik ook hoopte op Trump: nu hebben we vier heerlijke jaren aan volledig instortende gutmenschen waar dit topic een perfect voorbeeld van is. Oh laat ons GENIETEN. Ik heb vrij en ga zometeen met een heerlijke maaltijd de Election Night uitzending van de Young Turks op YouTube terugkijken. Dit worden heerlijke uren met een hoogtepunt als Trump dat podium op gaat lopen als de winnaar :)
pi_215583735
:')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_215583737
twitter

WE BLIJVEN MAAR WINNEN FIGHT FIGHT FIGHT WIN WIN WIN, wat een prachtige afbeelding is dit! Deze afbeelding vertegenwoordigd zó typisch de oude en de nieuwe politieke wind die is gaan waaien in Amerika!
Ik noem het de Amerikaanse LENTE. Mensen ontwaken na jarenlange woke indoctrinatie. Wat intens mooi om dit zo voor onze ogen te zien veranderen, Europa wees jaloers!

Oh en aan de haters die zeiden dat Trump zn beloften niet zou nakomen (zelfs een paar dagen geleden in dit topic nog): eat this. Tot nu toe is die nog geen dag in office en heeft die al enorm veel beloften ingelost, zoals het aanstellen van Kennedy aan het hoofd van de gezondheidsdienst wat een hele belangrijke belofte aan Kennedy, de Independents, en het volk was. Promises made, promises kept! Held.
pi_215583749
:')2
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_215583808
EaglesGOD _O_
De enige echte.
pi_215583845
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 01:29 schreef Eagles89 het volgende:
[ x ]
Deze afbeelding vertegenwoordigd zó typisch de oude en de nieuwe politieke wind die is gaan waaien in Amerika!

Die nieuwe wind is wel erg triest: totaal incompetente figuren nomineren om belangrijke departementen te leiden. Een nieuw dieptepunt in de Amerikaanse geschiedenis.

Rachel Levine is trouwens helemaal niet de Secretary of HHS. Veel gekwalificeerder dan RFK Jr. is ze wel maar dat vinden MAGA's niet belangrijk uiteraard.

quote:
het aanstellen van Kennedy aan het hoofd van de gezondheidsdienst wat een hele belangrijke belofte aan Kennedy, de Independents, en het volk was.
Ja natuurlijk houdt hij zich aan die belofte, hij moet wel. Het was immers een quid pro quo (de Trump-methode)? RFK Jr zou HHS krijgen in ruil voor zijn endorsement en uit de race stappen.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lawtxpqtlc2c

Of die kandidaten daadwerkelijk de baan krijgen is natuurlijk nog niet zeker maar dat interesseert Trump ook helemaal niet. Nomineert hij gewoon de volgende jaknikker en kan jij daar weer euforisch van worden.

[ Bericht 7% gewijzigd door Kijkertje op 15-11-2024 05:18:00 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_215583851
RF Kennedy kan echt niet. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_215583916
De Musk-methode: het aantrekken van genieen die het werk voor je doen

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_215583932
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 november 2024 04:03 schreef Kijkertje het volgende:
De Musk-methode: het aantrekken van genieen die het werk voor je doen

[ afbeelding ]
"DM your CV"
Betaald twitter user moeten zijn om te kunnen solliciteren
pi_215583949
Dat worden 'interessante' confirmation hearings

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lawustd64c2c

vrijdag 15 november 2024 @ 06:50:24 #19
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_215584057
Martin Shkreli was een betere keus geweest.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_215584061
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 06:50 schreef Hyperdude het volgende:
Martin Shkreli was een betere keus geweest.
Elk ander persoon was een betere keus geweest ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 15 november 2024 @ 07:03:32 #21
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_215584077
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 november 2024 06:54 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Elk ander persoon was een betere keus geweest ;)
Dan moeten ze die E.A. Persoon maar Minister van Financiën maken. :+
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_215584226
Wat een kneuzenkermis wordt dit kabinet :') Het is jammer voor de mensen die in dat land moeten wonen, maar het gaat vanaf een afstandje wel smullen worden de komende jaren.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 15 november 2024 @ 07:57:46 #23
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_215584239
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 november 2024 04:17 schreef Evangelion het volgende:

[..]
"DM your CV"
Betaald twitter user moeten zijn om te kunnen solliciteren
Hoezo betaald user? :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_215584305
Dit is 1 grote grap. :')
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  Vis een optie? vrijdag 15 november 2024 @ 08:16:30 #25
70532 loveli
N
pi_215584338
Er zijn wel wat dingen waar Kennedy mee aan de slag kan.

In 1985 werd het steeds lastiger voor farmaceuten om zich te verzekeren tegen aansprakelijkheids claims en de prijs van vaccins steeg.
Vanaf 1986 is de uitkering voor slachtoffers van vaccinatieschade gemaximeerd op $250.000 (nooit aangepast). Farmaceuten en artsen kunnen niet aansprakelijk worden gesteld.
twitter

https://en.m.wikipedia.or(...)d_Vaccine_Injury_Act
quote:
NCVIA's purpose was to eliminate the potential financial liability of vaccine manufacturers due to vaccine injury claims[1] to ensure a stable market supply of vaccines, and to provide cost-effective arbitration for vaccine injury claims.[2] Under the NCVIA, the National Vaccine Injury Compensation Program (NVICP) was created to provide a federal no-fault system for compensating vaccine-related injuries or death by establishing a claim procedure involving the United States Court of Federal Claims and special masters.
Als een vaccin is goedgekeurd voor kinderen, is de farmaceut beschermd tegen claims.
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')