En denk je dat er in Rotterdam minder jodenhatende reljeugd rondloopt? Zet daar 3.000 Joodse hooligans op de Coolsingel en er gebeurt exact hetzelfde.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
PvdA was ruim 30 jaar de grootste partij in Rotterdam. Sinds de komst van Fortuyn is de LPF en daarna diens opvolger Leefbaar Rotterdam de grootste geweest. Het kan dus wel...........maar ik zie dat in Amsterdam niet gebeuren , nee.
Voor de oorlog en voor dit kabinet was er geen probleemquote:Op dinsdag 12 november 2024 13:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Hoofdoorzaak van de Amsterdamse Jodenjacht is het extreemrechtse kabinet in Den Haag.
Hij zegt het echt
Sheher Khan van Denk.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:11 schreef Scorpie het volgende:
Wat is dit voor mongool aan het woord?
Een Denk mongool.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:11 schreef Scorpie het volgende:
Wat is dit voor mongool aan het woord?
Hij zegt wat een groot deel van de Islamtische gemeenschap denkt.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:11 schreef Scorpie het volgende:
Sheher Khan praat gewoon het geweld tegen joden goed want Palestina.
Wat een debiel
Zegt voldoende toch als zelfs politici dit min of meer goedpraten? Ons land is volledig gepolariseerd en laat zich gijzelen door islamitische fundementalisten.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:11 schreef Scorpie het volgende:
Wat een debiel
Daar zal hij vast geen seconde van wakker liggen. Hij heeft namelijk wel goed functionerende hersens.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:13 schreef Starhopper het volgende:
Kreuger krijgt geen enkele respect van mij
Mensen hebben op rechte partijen gestemd omdat ze zich zorgen maken over migranten, kom laten we ze nog meer munitie geven om zich in hun zorgen bevestigd te zien!quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:10 schreef Saekerhett het volgende:
De reden van de rellen in Amsterdam is een extreemrechts kabinet volgens die mafkees.
WTF?
U had anders verwacht?quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:11 schreef Scorpie het volgende:
Wat een debiel
Het valt niet te ontkennen dat hij olie op het vuur gooit en misbruik maakt van die narigheid.quote:
Nee, ik zeg nergens dat ik dat goed vind?quote:Op dinsdag 12 november 2024 12:02 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
En dus ga je die mensen opjagen, in elkaar slaan, auto's en trams in de fik steken, verder vandalisme plegen, het gezag ondermijnen, de boel bij elkaar schreeuwen, elkaar opjutten en optrommelen, mensen hun paspoort eisen om te laten zien, en nog veel meer ellende. En dat kunnen ze gewoon ongestraft doen, omdat er een burgemeester zit die het allemaal prima tolereert en zegt dat Amsterdam voor iedereen is. En bianconeri vindt dat allemaal wel prima. Zo rolt hij.
Doe je dat ook niet als je als progressieve gekkie roept dat de scooterboys zich terecht boos maken?quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het valt niet te ontkennen dat hij olie op het vuur gooit en misbruik maakt van die narigheid.
Ja, surequote:Op dinsdag 12 november 2024 13:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het valt niet te ontkennen dat hij olie op het vuur gooit en misbruik maakt van die narigheid.
Veel andere gemeenteraden doen het niet beter. De kleinste raden, op de Wadden, slingeren van verdeel en heers naar ons kent ons.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:15 schreef Solotovski het volgende:
Deze gemeenteraad hahaha
Je zal er wonen, in Amsterdam
Man man man
Het waren toch echt de hooligans die begonnen met de aandacht verleggen naar Gaza door walgelijke leuzen over Gaza te zingen. Dat raakt mensen. Terecht dat ze dit tijdens het debat benoemen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:15 schreef inslagenreuring het volgende:
Natuurlijk wordt de aandacht verlegd naar de Gazastrook. Er moet een legitieme aanleiding gecreëerd worden door onze allochtonenknuffelaars.
Wil je lid worden (pun intended)?quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:12 schreef Starhopper het volgende:
Wat een held deze kerel! Van welke partij is hij?
Yep vooral de oorzakelijke werkelijkheid buiten jezelf houden.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:17 schreef Scorpie het volgende:
Stuk voor stuk clowns hier aan het woord. Wat een figuren.
Ja, dit is gewoon een sterk staaltje geschiedvervalsing.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:18 schreef Saekerhett het volgende:
"Enkele relschoppers"
"Waarvan we de achtergrond nog helemaal niet hebben vastgesteld"
KOEKOEK![]()
![]()
Wilders gooit geen olie op het vuur, Wilders benoemd problemen. Problemen die progressieve en linkse partijen juist bagatelliseren, ontkennen en op die manier antisemitisch geweld legitimeren.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Daarom komt de Mossad zelf wel even helpen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:18 schreef Scorpie het volgende:
"We hebben de achtergrond niet vastgesteld van de relschoppers."
Dit meen je niet toch?
Nee, heb begrepen dat die allemaal blank zijn en iedereen ze altijd makkelijk kan onderscheiden van andere woestijnbewoners.quote:
Resultaat van giftige mannelijkheidquote:Op dinsdag 12 november 2024 13:18 schreef Saekerhett het volgende:
"Enkele relschoppers"
"Waarvan we de achtergrond nog helemaal niet hebben vastgesteld"
KOEKOEK![]()
![]()
Ja, als gemeenteraadslid van Amsterdam ontvang je gewoon een volwaardig salaris. In kleinere gemeenten niet, dan heb je het echt over hobbywerk. Die debatten kunnen dan ook pas echt lachwekkend worden.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:17 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Veel andere gemeenteraden doen het niet beter. De kleinste raden, op de Wadden, slingeren van verdeel en heers naar ons kent ons.
Het inhoudelijke debat, zoals we het op school of bij een politieke jongerenorganisatie leerden, verleden tijd. Wie helpt om het te reanimeren?
Heinhuis, PvdA.quote:
Een van de ontsporingen in het debat.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee, ik zeg nergens dat ik dat goed vind?
Ik zeg in mijn post dat iedereen elkaar met rust moet laten.
Ik geef alleen aan dat Israel de agressor is en dat een aantal groepen daar boos over wordt en een reactie geeft.
Actie = reactie. Daarmee zeg ik niet dat het goed te praten is, maar als je ziet wat Israel doet(en dat al tientallen jaren) dan kan ik mij inbeelden dat mensen er niet blij van worden.
Speciale scooterbanen zodat ze veilig op jacht kunnen in de binnenstad.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
'De veiligheid van Islamitische Amsterdammers'
Nou, dat vind ik teveel eer, hoor!quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:23 schreef Scorpie het volgende:
Zouden deze mensen nou zelf denken dat ze een heel belangrijke bijdrage leveren aan de maatschappij? Het zijn allemaal spreekbeurten van het gemiddelde niveau van groep 8.
Er de draak mee steken en op die manier zowel de gemeenteraad als die scooterlulletjes voor lul zetten. Ik ben vóórquote:Op dinsdag 12 november 2024 13:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ja weet je, misschien is enthousiast meedoen met de Jodenjacht en er een persiflage van maken wel de juiste manier. Doe je beste Herr Flick-imitatie, versper de weg met wat geuniformeerde Kameraden, vraag passanten naar hun Ausweiss, begeleid ongewenste elementen hardhandig naar het Bahnhof. Gaan de oogjes dan wel open?
Raar hoe dat altijd maar 1 kant op werktquote:
Ah, een blik in hoe men heel bewust is dat het hun niet gaat om Moslims, maar puur het verdelen van het volk.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:21 schreef Nober het volgende:
Dagboek vrede
1. Moslimhaat
2. Moskeeën beschermen
Maar, dan voelen ze zich weer beledigd!! En dat is dan weer een reden om auto's, trams in brand te steken en winkelruiten in te gooien!!quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:23 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Er de draak mee steken en op die manier zowel de gemeenteraad als die scooterlulletjes voor lul zetten. Ik ben vóór.
800 politieagenten hadden geen grip op die 'enkelen'.quote:
quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:21 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
https://amsterdam.pvda.nl/wieiswie/lian-heinhuis/
Goh. Verrassend.quote:ik werk als programmamanager bij een filantropisch fonds
Ja, want je moet begrip hebben voor hun emoties mbt tot hun broeders in Gaza!quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:23 schreef Solotovski het volgende:
Deze mensen zouden nog verbinding willen zoeken als hun hele familie is onthoofd
'Brought to you by Islam'quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:20 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Resultaat van giftige mannelijkheid
Nee, gewoon ordinaire heteroseksuele mannen ofzoquote:Op dinsdag 12 november 2024 13:27 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
'Brought to you by Islam'
Om de vijf meter drempels om ze af te remmenquote:Op dinsdag 12 november 2024 13:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Speciale scooterbanen zodat ze veilig op jacht kunnen in de binnenstad.
IJzerdraad spannen!! Om ze af te remmen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:29 schreef Aether het volgende:
[..]
Om de vijf meter drempels om ze af te remmen
Welkom bij de lokale politiek.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:30 schreef Hathor het volgende:
Afgezet, dit is niet om aan te zien.
Wat een triestheid....en dit zijn dan beleidsmakers, het is godverdomme net een kleuterklas.
Zijn een hoop kasthomo's joh. Lekker dicht tegen elkaar samen op de scooter rondrijden, en dan vooral lekker hard over al die Amsterdamse drempels natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:28 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Nee, gewoon ordinaire heteroseksuele mannen ofzo
Ja, dat is wat ik zegquote:Op dinsdag 12 november 2024 13:28 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Nee, gewoon ordinaire heteroseksuele mannen ofzo
Mooi opinistuk van de Televaag, het was wachten tot het gebeurde.quote:Normaliseren Jodenhaat begon op de campussen
1 min geledenin Binnenland
Wat begon als universiteitsprotest tegen Israëls reactie op de brute aanvallen van Hamas, ontwikkelde zich tot openlijke Jodenhaat en een georganiseerde jacht op fans van Maccabi Tel Aviv en zichtbaar of verondersteld Joodse burgers. Dit drama speelde zich af in drie bedrijven, beginnend op de campussen en gekenmerkt door telkens falende autoriteiten en instellingen.
Politie tijdens het persmoment van zaterdag over de Kristallnachtherdenking, die werd afgelast vanwege de klopjacht op Joden, twee dagen eerder.
© FOTO’s ANP/HH
Politie tijdens het persmoment van zaterdag over de Kristallnachtherdenking, die werd afgelast vanwege de klopjacht op Joden, twee dagen eerder.
Eerste bedrijf: genegeerde vijandigheid op de campus.
Na de Hamas-aanvallen ontstonden op Nederlandse universiteiten anti-Israëlprotesten, die al snel overgingen in openlijke vijandigheid tegen Joodse en Israëlische studenten en medewerkers. Universiteiten richtten ’ethische commissies’ op om internationale samenwerkingen te evalueren – een schijnmaatregel gericht op Israëlische instellingen. Joodse studenten en medewerkers werden echter niet beschermd. Uit angst voor intimidatie over erger, vermeden sommigen de universiteit.
Geldstromen
Protesten met professionele borden en spandoeken suggereerden externe financiering. Op de Radboud Universiteit zou een spreker van Samidoun – een organisatie geassocieerd met terrorisme – optreden. Dit werd pas na overheidsinterventie voorkomen. Ondertussen zamelen anti-Israëlorganisaties duizenden euro’s per week in ’voor Gaza’, zonder dat deze geldstromen worden onderzocht.
Opvallend genoeg blijven groepen die oproepen tot geweld, zoals met de tekst ’Kill all Zionists’ welkom op de campus. Universiteiten gaven zo een zorgwekkend signaal: vijandigheid tegen Joden wordt getolereerd, misschien zelfs aangemoedigd.
Tweede bedrijf: antisemitisme op straat.
In maart protesteerden activisten tijdens de opening van het Holocaust Museum, een daad van openlijk antisemitisme. In juli verbood Queer Amsterdam Israëlische vlaggen tijdens Pride, wat feitelijk Joodse deelnemers uitsloot. In Nijmegen probeerde een ’burgerwacht’ Joden te weren van de Vierdaagse, gebaseerd op niets meer dan het dragen van Israëlische vlaggen of Davidsterren. Autoriteiten keken weg.
Derde bedrijf: een pogrom in Amsterdam.
Deze week bereikte de situatie een dieptepunt met een Jodenjacht in Amsterdam. Via sociale media werden groepen gemobiliseerd die zich met Hamas identificeerden. Hun doelwit waren aanvankelijk fans van Maccabi Tel Aviv, maar al snel richtten ze zich op iedereen die zichtbaar Joods was. De burgemeester van Amsterdam erkende het falen van haar beleid en sprak de Joodse gemeenschap toe. De landelijke overheid reageert te laat: door antisemitische incidenten over te laten aan universiteiten, heeft ze deze crisis mede mogelijk gemaakt. Er is nog geen Jodenjager vervolgd.
Keuze
Nederland staat voor een keuze. Zal geweld tegen Joden verder escaleren, of nemen autoriteiten eindelijk maatregelen? Een zerotolerancebeleid tegen antisemitisme is essentieel. Universiteiten en publieke instellingen moeten verantwoordelijk worden gehouden voor beslissingen die Joden in gevaar brengen. Daarnaast moeten wetten tegen haatmisdrijven strikt worden gehandhaafd.
Joodse en Israëlische gemeenschappen moeten worden betrokken bij de aanpak van deze crisis. Zij verdienen een stem in beleid dat hun veiligheid en welzijn beïnvloedt. Tegelijkertijd moet het OM individuen vervolgen die betrokken zijn bij antisemitische protesten en geweld. Alleen door consequenties te verbinden aan antisemitisch gedrag, kan verandering worden bereikt.
Nederland staat op een kruispunt. Het is tijd om Joodse burgers te beschermen en onze toewijding aan rechtvaardigheid en tolerantie te waarborgen.
Eliyahu Sapir en Amanda Kluveld zijn respectievelijk politicoloog en historicus, verbonden aan de Universiteit Maastricht.
Ja, van het 'dat kan je aanvoelen aan het theewater'.quote:
Ze komt over als een kleuterjufquote:
>Leestquote:Op dinsdag 12 november 2024 13:31 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Mooi opinistuk van de Televaag, het was wachten tot het gebeurde.
Toen met de protesten bij de uni's had ik al het gevoel dat het alles behalve genuanceerd was. En als je hier dan ook leest dat Joodse mensen niet meer naar hun universiteit durfden. Ja hoe triest wil je het hebben, zo ontstaan trauma's voor het leven.
Lekker een vrije avond als chauffeur, ja toch.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:34 schreef Gia het volgende:
Die brand in die tram gisteren? Aangestoken door de chauffeur??
Nee. Dat zegt ze niet. Maar het gooit wel olie op het vuur.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:35 schreef Gia het volgende:
De supporters gebruikten verschrikkelijke woorden!
En dat rechtvaardigt dergelijk geweld??
Ze wil er wel mee impliceren dat er begrip moet zijn voor de daden van de mocro's.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee. Dat zegt ze niet. Maar het gooit wel olie op het vuur.
Ja, precies. De feiten benoemen = olie op het vuur gooienquote:Op dinsdag 12 november 2024 13:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Een gleegenheidsargument, nadat de pro-pallies de afgelopen maanden straffeloos oproepen tot geweld konden scanderen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:35 schreef Gia het volgende:
De supporters gebruikten verschrikkelijke woorden!
En dat rechtvaardigt dergelijk geweld??
Ex-BIJ1. Een oude vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Jayzie met zijn Pallisjaal in het gemeentedebat
Kunnen Marokkanen ook al Hebreeuws?quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:39 schreef Tjoent het volgende:
En laaangs het tuinpad van haar vader, zag Femke de 'scooterjongeren' staan. Ze was een kind en wist niet beter, dan dat ze de verbinding aan moest blijven gaan
Ik begrijp nu volledig waarom Amsterdam zo'n puinhoop is.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:42 schreef inslagenreuring het volgende:
Wat een debielenfreakshow.
En dit moet dan kordaat optreden.
Het is zelfs nog erger gesteld met die mentaal achtergestelde gemeenteraad dan ik dacht. Ongelooflijk.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:43 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik begrijp nu volledig waarom Amsterdam zo'n puinhoop is.
Het stadsbestuur en de angstige islamieten verdienen elkaar. Zodat ze zich maar mooi samen kunnen afkeren van de rechts radicaal extreme regering.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:43 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik begrijp nu volledig waarom Amsterdam zo'n puinhoop is.
Je bent uiteraard een 'realist'.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:43 schreef Scorpie het volgende:
Op dit moment ben ik voorstander van het volledig af laten sluiten van Amsterdam inclusief gemeenteraad. We missen echt helemaal niks aan die stad en hun walgelijke vertegenwoordigers. Hek eromheen en laat ze het daar uit zoeken in die teringbende.
Republiek Amsterdam! Vrijstaat voor moslims. Laat ze allemaal maar daarheen verhuizen!quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:43 schreef Scorpie het volgende:
Op dit moment ben ik voorstander van het volledig af laten sluiten van Amsterdam inclusief gemeenteraad. We missen echt helemaal niks aan die stad en hun walgelijke vertegenwoordigers. Hek eromheen en laat ze het daar uit zoeken in die teringbende.
Dan kunnen de Joden in elk geval een stuk veiliger leven in welke andere willekeurige plaats in Nederland.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Republiek Amsterdam! Vrijstaat voor moslims. Laat ze allemaal maar daarheen verhuizen!
Het is ook echt een fucking schoolbelquote:
quote:
Dat is om hun basisschoolniveau te benadrukken.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het is ook echt een fucking schoolbel![]()
![]()
![]()
Ik snap ook wel waarom je daar zoveel subsidie en aandacht opslokkende activistenklupjes hebt. Een groot deel van de gemeenteraad is zelf betrokken bij minstens een handvol van die naieve hippieinitiatieven.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is zelfs nog erger gesteld met die mentaal achtergestelde gemeenteraad dan ik dacht. Ongelooflijk.
Straks bericht het buitenland er ook nog over…quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:48 schreef IntensiveGary het volgende:
Mijn hemel, wat een puinhoop, dit debat. Als één ding duidelijk is, dan is het dat dit stadsbestuur de controle compleet kwijt is.
Wat mij betreft grijpt Den Haag is en stelt de stad onder curatele. Nooit gedacht ik dat nog eens over mn eigen stad zou moeten zeggen. Godsgeklaagd.
De gehele driehoek is de controle kwijt. De stad is in handen gekomen van georganiseerde bendes die vanavond gewoon weer op pad gaan om alles te slopen. Ik zou zeggen: zet het leger in en schiet met scherp.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:48 schreef IntensiveGary het volgende:
Mijn hemel, wat een puinhoop, dit debat. Als één ding duidelijk is, dan is het dat dit stadsbestuur de controle compleet kwijt is.
Wat mij betreft grijpt Den Haag is en stelt de stad onder curatele. Nooit gedacht ik dat nog eens over mn eigen stad zou moeten zeggen. Godsgeklaagd.
Dat is een tikje overkill, alhoewel mijn onderbuik het met je eens is.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De gehele driehoek is de controle kwijt. De stad is in handen gekomen van georganiseerde bendes die vanavond gewoon weer op pad gaan om alles te slopen. Ik zou zeggen: zet het leger in en schiet met scherp.
Dat weet elke joodse familie ook al dik tachtig jaar.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:34 schreef xzaz het volgende:
Je zal maar Amsterdammer zijn;
de Familie Frank heeft de verkeerde stad gekozen
Dat lijkt me dan ook deels terecht gezien ze op de vorige persconferentie durfde aan te geven dat dit supporters zijn waar eigenlijk nooit incidenten mee zijn, terwijl ze zelfs in eigen land al bekend staan als racistische extremisten, net iets minder erg dan Beitar.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Straks gaan ze proberen om Halsema af te zetten omdat ze niet hard genoeg optrad tegen de Maccabi-hooligans
Is de ene helft van Vonk. De andere helft is Jazie Veldhuizen. Die kon niet zelf spreken omdat hij te moe is, om meteen te vervolgen met "en bovendien heb ik straks nog andere interviews buiten de deur".quote:
Halsema moet eruit klaarquote:Op dinsdag 12 november 2024 13:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Straks gaan ze proberen om Halsema af te zetten omdat ze niet hard genoeg optrad tegen de Maccabi-hooligans
Misschien wat Jiddisch.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:39 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Kunnen Marokkanen ook al Hebreeuws?
En als het rapport vervolgens niet de gewenste uitkomsten heeft, pleuren we het gewoon in de lade en negeren we het.quote:Op dinsdag 12 november 2024 12:56 schreef Perrin het volgende:
Elke keer zijn ze weer verbaasd wat er gebeurd. Eerst een onderzoek. Eerst een rapport. Nee je mag geen oordeel hebben hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |