Als iemand voor mijn neus een clublogo of vlag gaat verbranden doet mij dat helemaal niets. Misschien doet het jou wat of ook helemaal niets. Maar provocaties komen voor wanneer je een groep supporters ergens naartoe laat reizen waar ze kunnen provoceren.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat die hersenloze voetbalsupporters zich niet kunnen gedragen is logisch, maar dat is geen uitnodiging of reden tot geweld en dat weet je zelf ook wel. De reden voor het geweld ligt ergens anders.
Laat reizen?quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:52 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als iemand voor mijn neus een clublogo of vlag gaat verbranden doet mij dat helemaal niets. Misschien doet het jou wat of ook helemaal niets. Maar provocaties komen voor wanneer je een groep supporters ergens naartoe laat reizen waar ze kunnen provoceren.
Antisemitisme is ook in veel hogere mate aanwezig bij Christenen woonachtig in het Midden-Oosten. Twee-derde zegt het ADL.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:48 schreef mcmlxiv het volgende:
Mij lijkt dat het handig is om de meningen van Hanca en MoreDakka een beetje vermengen en van daaruit toch iets meer in het midden uit te komen.
Het lijkt mij best aannemelijk dat anti-semitisme een groter probleem is onder moslim-gemeenschappen dan onder de meeste autochtone. Het lijkt mij best aannemelijk dat bij het geweld van gisteravond verhoudingsgewijs zeer veel moslim-jongeren betrokken waren.
Tegelijkertijd zijn zeker niet alle moslims jodenhater of anderszins crimineel. Ook onder deze groep is het overgrote deel gewoon vooral bezig met de normale dingen van het leven en helemaal niet extreem, extremistisch of überhaupt overdreven met religie en dergelijke.
Net als bij boeren of om het even welke groep dan ook lijkt het mij voor de samenleving en al helemaal voor de politiek uiterst belangrijk dat we weer leren het individu te onderscheiden van de groep EN tegelijkertijd leren met iets minder emotie te praten over het feit dat sommige problemen groter zijn bij sommige groepen.
Doen we dat niet dan gaat de spiraal naar beneden alleen maar door en is haat tegenover haat het enige mogelijke eindresultaat.
Jij begrijpt het! Weg met ons!quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Logisch; hoe beter je witte-erfschuld-diversiteit-inclusie-fetisj tonen dan te stemmen op een salafisten partij.
Niets weerhoudt je je heil elders te zoeken. Zat niet-witte landen waar je je beter kunt voelen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 19:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jij begrijpt het! Weg met ons!
Goed draadje:
[ x ]
https://x.com/Johnpatrick500/status/1854841403685142852
PVV en vergelijkbaar zijn voor mij juist de partijen die niet doen wat ik verkondig. Misbruik maken van dit soort haat is eigenlijk net zo erg als deze haat zelf omdat het uiteindelijk de situatie verergert.quote:Op vrijdag 8 november 2024 19:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Antisemitisme is ook in veel hogere mate aanwezig bij Christenen woonachtig in het Midden-Oosten. Twee-derde zegt het ADL.
https://www.trouw.nl/nieu(...)over-joden~b632b550/
Je moet (denk ik) veel meer naar de onderliggende structuren kijken. En voor dat heeft PVV (en rechts) al 20 jaar geen oplossingen. Integendeel, dat zorgt alleen maar voor nog meer desintegratie, verwijdering en apartheid. Integratie doen ze niks aan. Verdeel en heers terwijl daarboven de knikkers worden verdeeld. Sowieso heeft de PVV zelf raakvlakken en banden met antisemitisme (net als de hele MAGA beweging).
Ja Nederland moet al die schofferingen door de Israelische regering niet pikken. Boycot die lui.quote:Op vrijdag 8 november 2024 19:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Goed draadje:
[ x ]
ONZ is ergens anders.quote:Op vrijdag 8 november 2024 19:51 schreef Bassie48 het volgende:
Nooit gedacht dat ik Wilders na ruim 10 jaar toch nog bewonder met zijn beroemde woorden: "willen jullie meer of minder Marokkanen? Nah, dan gaan we dat regelen."
Ik denk dat het beste is dat Schoof het leger op Amsterdam afstuurt en de gehele incompetente linkse gemeenteraad inclusief burgemeester huisarrest geeft en de hele stad schoonveegt. Er is geen plaats meer voor linkse politiek want die zijn laf en slap. Aanpakken die hap en snel.
Fijne avond verder.
Volgens mij is dat Beitar Jerusalem. Die supporters braken ooit de tent af toen er 2 moslims uit Rusland werden gecontracteerd.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Maccabi Tel Aviv is de meest racistische club en islamofobe club van Israel. Of je dat nu leuk vind of niet.
En ja, het waren niet alleen moslims die de supporters in elkaar sloegen. Bij de Taxichauffeurs zitten ook blanken (en daarnaast: Maccabi aanhang had op eerdere dagen Taxichauffeurs belaagd, en elkaar opgepookt met 'de politie doet toch niks').
Je kunt veel dingen beweren, maar moslims horen niet bij een minderheid.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar ook omdat hij of zij moslim/dragqueen oid is. Minderheden zijn helaas altijd al slachtoffer van geweld geweest.
Beter pakken ze antidemocratische idioten zoals jij op.quote:Op vrijdag 8 november 2024 19:51 schreef Bassie48 het volgende:
Nooit gedacht dat ik Wilders na ruim 10 jaar toch nog bewonder met zijn beroemde woorden: "willen jullie meer of minder Marokkanen? Nah, dan gaan we dat regelen."
Ik denk dat het beste is dat Schoof het leger op Amsterdam afstuurt en de gehele incompetente linkse gemeenteraad inclusief burgemeester huisarrest geeft en de hele stad schoonveegt. Er is geen plaats meer voor linkse politiek want die zijn laf en slap. Aanpakken die hap en snel.
Fijne avond verder.
En jij bent te dom om te snappen dat wat gisteren gebeurd is PVV heel groot gaat maken.quote:Op vrijdag 8 november 2024 19:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Beter pakken ze antidemocratische idioten zoals jij op.
Wat is dat toch met rechts volk dat zo graag het leger af wil sturen op de bevolkingquote:Op vrijdag 8 november 2024 19:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Beter pakken ze antidemocratische idioten zoals jij op.
De Kutlinkse politici in kabinet Geert-1?quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:00 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
En jij bent te dom om te snappen dat wat gisteren gebeurd is PVV heel groot gaat maken.
Fuck de rechtsstaat als Nederlanders niet meer veilig op straat kunnen lopen door aanhangers van terroristische groeperingen. En daar zijn kutlinkse politici voor verantwoordelijk.
Ah ja, al die linkse partijen die landelijk (bijna) nooit aan de macht zijn geweest.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:00 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
En jij bent te dom om te snappen dat wat gisteren gebeurd is PVV heel groot gaat maken.
Fuck de rechtsstaat als Nederlanders niet meer veilig op straat kunnen lopen door aanhangers van terroristische groeperingen. En daar zijn kutlinkse politici voor verantwoordelijk.
4-5% van Nederland, er zijn meer volwassen homo's dan volwassen moslims in Nederland.quote:Op vrijdag 8 november 2024 19:57 schreef loveli het volgende:
[..]
Je kunt veel dingen beweren, maar moslims horen niet bij een minderheid.
Wat denk jij toe te voegen hier in POL? Ik krijg alleen maar een grotere hekel aan jouw soort.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:00 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Links krijgt weer eens de schuld van de puinhopen van rechts.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:00 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Laten we vooral grote groepen mensen op basis van enkele kenmerken en mogelijke sympathieën gaan opjagen en vervolgen, dat gaat vast helpen, "want al die moslims/Marokkanen/whatever" deugen niet!quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:00 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Slachtoffers die zelf ook rotzooi trappen en een minuut stilte verstoren.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:00 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Sowieso vreemd dat de anti-arab liederen en ophemelen van IDF onderbelicht blijft in Nederlandse media. Wordt slechts als een voetnoot genoemd. In buitenland pakken ze daar nochtans groter mee uitquote:Op vrijdag 8 november 2024 19:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Goed draadje:
[ x ]
Maar Nederland heeft al een best streng strafregime, naar Westerse standaarden. Al heel lang wordt er gereageerd met 'lik op stuk', snelrecht en hogere straffen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 19:42 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
PVV en vergelijkbaar zijn voor mij juist de partijen die niet doen wat ik verkondig. Misbruik maken van dit soort haat is eigenlijk net zo erg als deze haat zelf omdat het uiteindelijk de situatie verergert.
Tegelijkertijd is het echt noodzakelijk dat de varkens, de vuile viezeriken die dit gedrag vertonen structureel aangepakt gaan worden. En ja, als de doodstraf nodig is om dit soort smeerlappen te stoppen dan is dat maar zo. Individuen die alleen maar haten, die denken boven de wet te staan kan geen plaats voor zijn. Weg, dood of opgesloten, meer keuzes zijn er niet.
Nou nou nouquote:Op vrijdag 8 november 2024 19:42 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
PVV en vergelijkbaar zijn voor mij juist de partijen die niet doen wat ik verkondig. Misbruik maken van dit soort haat is eigenlijk net zo erg als deze haat zelf omdat het uiteindelijk de situatie verergert.
Tegelijkertijd is het echt noodzakelijk dat de varkens, de vuile viezeriken die dit gedrag vertonen structureel aangepakt gaan worden. En ja, als de doodstraf nodig is om dit soort smeerlappen te stoppen dan is dat maar zo. Individuen die alleen maar haten, die denken boven de wet te staan kan geen plaats voor zijn. Weg, dood of opgesloten, meer keuzes zijn er niet.
Tja en dan vind men het gek dat de term dom rechts of in dit geval gestoord rechts gebruikt wordtquote:Op vrijdag 8 november 2024 19:51 schreef Bassie48 het volgende:
Fijne avond verder.
In Amsterdam is links sinds WO2 natuurlijk wel aan de macht geweest.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:18 schreef koemleit het volgende:
[..]
Links krijgt weer eens de schuld van de puinhopen van rechts.
Geert is blij met mensen zoals jij.
Nee, dit meen ik echt. Mensen die geen respect hebben voor de gemeenschap waarin ze leven hebben geen recht van leven in die gemeenschap. Mensen die denken geweld te mogen toepassen om de eigen denkbeelden te realiseren zijn erger dan gewone moordenaars. Het zijn mensen die onstopbaar zijn omdat ze een waarheid hebben die niet te verenigen is met het belang van onze gemeenschap, een waarheid die altijd tot geweld zal leiden.quote:
De veronderstelling is een beetje alsof het altijd 2002 blijft, alsof de rellen nu erger dan vroeger zijn (nee, dat zijn ze niet, niet dodelijker iig) en alsof de oplossing puur in het strafrecht zit.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:33 schreef mcmlxiv het volgende:
De grote vraag is, hoe gaan we binnen de rechtsstatelijke grenzen echt een antwoord vinden op deze shit.
Vinden we geen antwoord dan ben ik bang dat op enig moment de rechtsstaat ten onder gaat omdat het te lang duurt om binnen die grenzen een afdoende antwoord te vinden en daarmee antwoorden buiten die grenzen gezocht gaan worden.
We moeten een methode vinden om EN de daders van deze shit echt aan te pakken EN mensen die denken dit ook te gaan willen doen echt af te schrikken. Vinden we die methode niet, dan zijn de alternatieven eigenlijk te erg om over na te denken.
Ik vind Bosma niet zo'n goede Kamervoorzitter. Ik weet dat er mensen zijn die hem geweldig vinden. Maar bespeur vaak iets van vooringenomenheid. En dat zou hij niet moeten doen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Voor de mensen die dat asieldebat hadden gemist is deze wel een goede. Toont ook mijn ergernis met Bosma, ik bedoel Bontenbal is toch super to the point. Moet Bosma dan in die 5 minuten ook 5 keer of iets dergelijks onderbreken.
De media mag inderdaad met eerlijkere verslaggeving komen; de Maccabi-fans riepen ook gewoon “no schools in Gaza because there are no children left” & “Let the IDF win to f*** the Arabs”. Maar kennelijk mag dat ook gewoon.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:42 schreef rutger05 het volgende:
Ik ben zeer diep geschokt door deze pogrom in Amsterdam. De rot zit nog veel dieper dan ik dacht.
Dit is buitengewoon triest voor de mensen die deze gewelddadige klopjacht hebben moeten ondergaan en de joodse gemeenschap in Nederland. Het imago van Nederland is hierdoor echt ernstig geschaad.
Politiek en media moeten nu gezamenlijk in actie komen.
Media moeten in actie komen? Als in activisme?quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:42 schreef rutger05 het volgende:
Politiek en media moeten nu gezamenlijk in actie komen.
Zullen we niet net doen alsof het naar beneden trekken van een vlag of het roepen van leuzen hetzelfde is of een excuus is voor dit beestachtige geweld? Net zoals wat Israël doet geen excuus is voor geweld tegen Israelische burgers? Gewoon niet, nooit!quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
De media mag inderdaad met eerlijkere verslaggeving komen; de Maccabi-fans riepen ook gewoon “no schools in Gaza because there are no children left” & “Let the IDF win to f*** the Arabs”. Maar kennelijk mag dat ook gewoon.
En de politiek mag inderdaad wat minder polariserend doen.
Dan heb jij ongetwijfeld ook filmpjes gemist waarin Maccabi-fans moslims die gewoon over straat lopen aanvallen. Wat nu wordt getoond is eenzijdig. Geweld kwam van beide kanten en is niet goed te praten maar dit wordt nu opgeblazen tot epische proporties alsof het totaal uit het niets kwam.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:46 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Zullen we niet net doen alsof het naar beneden trekken van een vlag of het roepen van leuzen hetzelfde is of een excuus is voor dit beestachtige geweld? Net zoals wat Israël doet geen excuus is voor geweld tegen Israelische burgers? Gewoon niet, nooit!
Nee, dit kwam niet van beide kanten.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dan heb jij ongetwijfeld ook filmpjes gemist waarin Maccabi-fans moslims die gewoon over straat lopen aanvallen. Wat nu wordt getoond is eenzijdig. Geweld kwam van beide kanten en is niet goed te praten maar dit wordt nu opgeblazen tot epische proporties alsof het totaal uit het niets kwam.
Ik weet niet ik keek eens naar RTL (doe ik bijna nooit) en ook al hoor ik Klopkoek vaak tieren over de media ik vond het best okay. Ik zag daar ook hoe een Palestijnse vlag werd gepakt, hoe de Maccabi hooli's zich misdroegen bij de minuut stilte voor Valencia en op de dam. Ik vond in ieder geval niet dat het allemaal zo super eenzijdig belicht werd.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
De media mag inderdaad met eerlijkere verslaggeving komen; de Maccabi-fans riepen ook gewoon “no schools in Gaza because there are no children left” & “Let the IDF win to f*** the Arabs”. Maar kennelijk mag dat ook gewoon.
En de politiek mag inderdaad wat minder polariserend doen.
Daders uit de Maccabi hoek moeten hetzelfde behandeld worden, maar op een of andere manier heb ik toch het idee dat de totale orgie van geweld een behoorlijk georganiseerd ziek karakter kende vanuit de andere hoek.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dan heb jij ongetwijfeld ook filmpjes gemist waarin Maccabi-fans moslims die gewoon over straat lopen aanvallen. Wat nu wordt getoond is eenzijdig. Geweld kwam van beide kanten en is niet goed te praten maar dit wordt nu opgeblazen tot epische proporties alsof het totaal uit het niets kwam.
In dit geval valt het heel erg mee inderdaad. Komt ook doordat het internationaal in de belangstelling staat en doordat RTL twee dagen geleden op hun website een melding maakte over Maccabi supporters die een taxi chauffeur in elkaar rosten. Ze waren er vroeg bij.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik weet niet ik keek eens naar RTL (doe ik bijna nooit) en ook al hoor ik Klopkoek vaak tieren over de media ik vond het best okay. Ik zag daar ook hoe een Palestijnse vlag werd gepakt, hoe de Maccabi hooli's zich misdroegen bij de minuut stilte voor Valencia en op de dam. Ik vond in ieder geval niet dat het allemaal zo super eenzijdig belicht werd.
Dat is wel een legitieme reden om op jodenjacht te gaan.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
De taxichauffeurs waren zeker georganiseerd. Zeker waar. Ze waren uit op wraak.quote:Op vrijdag 8 november 2024 21:00 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Daders uit de Maccabi hoek moeten hetzelfde behandeld worden, maar op een of andere manier heb ik toch het idee dat de totale orgie van geweld een behoorlijk georganiseerd ziek karakter kende vanuit de andere hoek.
Dat zeg ik nergens. Kinderachtige frame weer.quote:Op vrijdag 8 november 2024 21:01 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat is wel een legitieme reden om op jodenjacht te gaan.
Ja bepaald geen wereldnieuws dat er extreem louche lui tussen taxichauffers in Amsterdam zitten toch. Joden ratten noemen is walgelijk.quote:
Ja, droom maar mooi een stuk door in die fascistische utopie van je.quote:Op vrijdag 8 november 2024 19:51 schreef Bassie48 het volgende:
Fijne avond verder.
Laten we daarom in Amsterdam de Israëlische vlag hijsen, op de burgemeesterswoning ofzo.quote:Op vrijdag 8 november 2024 21:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja bepaald geen wereldnieuws dat er extreem louche lui tussen taxichauffers in Amsterdam zitten toch. Joden ratten noemen is walgelijk.
Toch zouden Israelische gasten hier ook niet getriggered moeten zijn door Palestijnse vlaggen, wij hebben wel een vrij land.
Je moet torenhoge straffen geven voor groepshaat en uitingen daarvan. Echt snoeihard afstraffen en het een grote zonde in de moderne maatschappij maken, want anders gaat het inderdaad niet goed komen. Ook uitgebreid op scholen stilstaan bij de grote gevaren van groepshaat. Het is de kern van heel veel problemen. Je moet mensen beoordelen op hun eigen woorden en daden, en niet op hun afkomst.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:33 schreef mcmlxiv het volgende:
De grote vraag is, hoe gaan we binnen de rechtsstatelijke grenzen echt een antwoord vinden op deze shit.
Vinden we geen antwoord dan ben ik bang dat op enig moment de rechtsstaat ten onder gaat omdat het te lang duurt om binnen die grenzen een afdoende antwoord te vinden en daarmee antwoorden buiten die grenzen gezocht gaan worden.
We moeten een methode vinden om EN de daders van deze shit echt aan te pakken EN mensen die denken dit ook te gaan willen doen echt af te schrikken. Vinden we die methode niet, dan zijn de alternatieven eigenlijk te erg om over na te denken.
Dat is veel te woke / links. Als je dat wilt invoeren, gaat gegarandeerd de PVV steigeren.quote:Op vrijdag 8 november 2024 21:31 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Je moet torenhoge straffen geven voor groepshaat en uitingen daarvan. Echt snoeihard afstraffen en het een grote zonde in de moderne maatschappij maken, want anders gaat het inderdaad niet goed komen. Ook uitgebreid op scholen stilstaan bij de grote gevaren van groepshaat. Het is de kern van heel veel problemen. Je moet mensen beoordelen op hun eigen woorden en daden, en niet op hun afkomst.
Imo kun je niet voor verschillende individuen en groepen een andere meetlat gebruiken. Daar maken zowel PVV als Denk zich wel schuldig aan. Ik was overigens positief verrast dat de NOS dit berichtte Wilders voegde eraan toe dat niet alle Marokkanen "slecht zijn".. Dat valt me nog mee. Maar dit probleem ga je niet oplossen met thee drinken. Met thee drinken bereik je alleen jongeren die al bereid zijn om hun best te doen. De rest zit nog steeds op Telegram en Tiktok om een gewelddadige incel te worden. Hier moet echt een andere aanpak voor komen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 21:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat is veel te woke / links. Als je dat wilt invoeren, gaat gegarandeerd de PVV steigeren.
Hangt er vanaf hoe je straft. Als er gebiedverboden of in elk geval verboden in een bepaalde tijd in een bepaald gebied bij zitten wel. Dat gebeurt bij voetbalhooligans ook.quote:Op vrijdag 8 november 2024 21:43 schreef xpompompomx het volgende:
Maar heeft "snoeihard straffen" ooit wel eens effect gehad? Want het is niet bepaald een nieuw concept verder.
Deze gasten hebben geen respect meer voor de politie of wie dan ook. Dat respect moet terugkeren. Geen idee wat de beste methode is, maar snoeihard straffen lijkt mij zeer een optie.quote:Op vrijdag 8 november 2024 21:43 schreef xpompompomx het volgende:
Maar heeft "snoeihard straffen" ooit wel eens effect gehad? Want het is niet bepaald een nieuw concept verder.
Ja, alleen zit dat probleem nu juist bij extreem-rechts natuurlijk. Met statistisch gezien ook een stuk meer aanvallen en gewonden per jaar.quote:Op vrijdag 8 november 2024 21:47 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Imo kun je niet voor verschillende individuen en groepen een andere meetlat gebruiken. Daar maken zowel PVV als Denk zich wel schuldig aan. Ik was overigens positief verrast dat de NOS dit berichtte Wilders voegde eraan toe dat niet alle Marokkanen "slecht zijn".. Dat valt me nog mee. Maar dit probleem ga je niet oplossen met thee drinken. Met thee drinken bereik je alleen jongeren die al bereid zijn om hun best te doen. De rest zit nog steeds op Telegram en Tiktok om een gewelddadige incel te worden. Hier moet echt een andere aanpak voor komen.
Nee joh, ten eerste kan dat niet in de Nederlandse rechtspraak, met name bij minderjarigen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 21:50 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Deze gasten hebben geen respect meer voor de politie of wie dan ook. Dat respect moet terugkeren. Geen idee wat de beste methode is, maar snoeihard straffen lijkt mij zeer een optie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 84% gewijzigd door Lospedrosa op 08-11-2024 22:04:42 ]Vakman pur sang
Eens. We staan tegenwoordig aan alle kanten toe dat men regels gaat overtreden. Mensen die zich op snelwegen vastlijmen, mensen die met tractors de boel blokkeren, mensen die demonstraties houden op plekken waar het verboden is... niemand krijgt een straf. Dan raakt het respect voor de politie natuurlijk weg. Je weet dat als je opgepakt wordt, de kans zeer groot is dat je alleen foei te horen krijgt voor je weer naar huis mag. En dat desnoods 10 keer achter elkaar.quote:Op vrijdag 8 november 2024 21:50 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Deze gasten hebben geen respect meer voor de politie of wie dan ook. Dat respect moet terugkeren. Geen idee wat de beste methode is, maar snoeihard straffen lijkt mij zeer een optie.
Het is ook niet zo dat Nederland soft straft nee. Je moet het toch echt op een meer sociaal-democratische manier benaderen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 21:43 schreef xpompompomx het volgende:
Volgens mij is het een breed levend probleem dat de jeugd door hun onervarenheid makkelijk te manipuleren is, en daar op grote schaal via social media misbruik van wordt gemaakt. We hebben daar nog geen goed antwoord op.quote:Op vrijdag 8 november 2024 21:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, alleen zit dat probleem nu juist bij extreem-rechts natuurlijk. Met statistisch gezien ook een stuk meer aanvallen en gewonden per jaar.
Keiharde repressie werkt ook niet en zijn in het verleden Amsterdamse burgemeesters voor gesneuveld. Gijs van Hall is het beroemdste voorbeeld.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens. We staan tegenwoordig aan alle kanten toe dat men regels gaat overtreden. Mensen die zich op snelwegen vastlijmen, mensen die met tractors de boel blokkeren, mensen die demonstraties houden op plekken waar het verboden is... niemand krijgt een straf. Dan raakt het respect voor de politie natuurlijk weg. Je weet dat als je opgepakt wordt, de kans zeer groot is dat je alleen foei te horen krijgt voor je weer naar huis mag. En dat desnoods 10 keer achter elkaar.
Die hele geest moet weer in de fles, strafbare feiten moeten gewoon bestraft worden. Of je het nou doet voor het klimaat, tegen het kabinet, voor of tegen Israël of gewoon omdat je een idioot bent: de wet overtreden moet consequenties hebben.
Als iedereen die met politie in aanraking komt ook daadwerkelijk gestraft wordt, het liefst steeds zwaarder bij recidive, dan zal het respect voor de politie vanzelf toenemen.
Er zit iets tussen keiharde repressie en foei zeggen, natuurlijk. Ik zeg ook niet dat de straffen die er in het wetboek staan zwaarder moeten, ik zeg alleen dat ze moeten worden toegepast.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Keiharde repressie werkt ook niet en zijn in het verleden Amsterdamse burgemeesters voor gesneuveld.
Zie de scholierenverkiezingenquote:Op vrijdag 8 november 2024 22:02 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Volgens mij is het een breed levend probleem dat de jeugd door hun onervarenheid makkelijk te manipuleren is, en daar op grote schaal via social media misbruik van wordt gemaakt. We hebben daar nog geen goed antwoord op.
Dat is altijd al zo, dat scholierenverkiezingen veel extremen laten zien. Heeft niks met hun gedachtegoed te maken, maar gewoon met stoer gedrag.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:07 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zie de scholierenverkiezingen(massaal PVV en FvD)
Juist.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens. We staan tegenwoordig aan alle kanten toe dat men regels gaat overtreden. Mensen die zich op snelwegen vastlijmen, mensen die met tractors de boel blokkeren, mensen die demonstraties houden op plekken waar het verboden is... niemand krijgt een straf. Dan raakt het respect voor de politie natuurlijk weg. Je weet dat als je opgepakt wordt, de kans zeer groot is dat je alleen foei te horen krijgt voor je weer naar huis mag. En dat desnoods 10 keer achter elkaar.
Die hele geest moet weer in de fles, strafbare feiten moeten gewoon bestraft worden. Of je het nou doet voor het klimaat, tegen het kabinet, voor of tegen Israël of gewoon omdat je een idioot bent: de wet overtreden moet consequenties hebben.
Als iedereen die met politie in aanraking komt ook daadwerkelijk gestraft wordt, het liefst steeds zwaarder bij recidive, dan zal het respect voor de politie vanzelf toenemen.
Yup. Een karikatuur van fatsoenlijk bestuur.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
Dit is al langer aan de gang.
Maar een premier alla Schoof maakt het er niet beter op.
Dat is 0 gezag. Iedereen doet maar wat, lijkt het wel.
Dat hele hoofdlijnen akkoord is daar toch ook gewoon een uitvloeisel van. 0 visie.
Iedere partij een hoofdstukje. En geen samenhang.
Zoek het maar uit.
Volgens mij niet hoor. Laatste in 2023 was de eerste waar extreem-rechts een dikke meerderheid behaalde. In eerdere scholierenverkiezingen had je ook wel eens pvda of vvd als grootste.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is altijd al zo, dat scholierenverkiezingen veel extremen laten zien. Heeft niks met hun gedachtegoed te maken, maar gewoon met stoer gedrag.
Het is vooral ook de hele liveblogcultus. XR bezet een snelweg, hup een liveblog. Vroeger ging men daar wat ontspannender mee om. Natuurlijk, het wordt een ander verhaal wanneer ambulances worden gehinderd maar je kunt ook je schouders er een beetje over op houden.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
Volgens mij heeft Nederland al hoge straffen vergeleken met andere landen. Maar ze worden niet opgelegd of de pakkans is te laag.
Ja.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup. Een karikatuur van fatsoenlijk bestuur.
Tijd om het Binnenhof maar op te doeken en een federale EU te beginnen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
En dan zit je daar als lokale bestuurder of ambtenaar tussen. Of als politie.
En vanuit Den Haag kun je enkel een kaasschaaf verwachten.
Wat een droefenis.
En onze minister David van Weel voor justitie staat daar enkel te knikken als een Israëlische minister naast hem vertelt dat dit toch wel het heftigste is wat er in Europa na WO2 gebeurd is met joden.
Het is allemaal zo incompetent.
Dan komen we beetje terug op tendens sinds social media. Nu slingert iedereen van alles op Twitter en krijg je het via whatsapp doorgestuurd. Overal zijn er foto's of filmpjes van. Vroeger moest je nog wachten tot een verslaggever ter plaatse was.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is vooral ook de hele liveblogcultus. XR bezet een snelweg, hup een liveblog. Vroeger ging men daar wat ontspannender mee om. Natuurlijk, het wordt een ander verhaal wanneer ambulances worden gehinderd maar je kunt ook je schouders er een beetje over op houden.
Je kunt zeggen wat je wil maar in het repressieve tijdperk vielen veel meer gewonden en doden (wat een spiraal veroorzaakt waar je moeilijk uit komt en een Wilders wel best vindt).
Nu valt het qua gewonden en doden écht heel erg mee.
Dat ben ik met je eens.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is vooral ook de hele liveblogcultus. XR bezet een snelweg, hup een liveblog. Vroeger ging men daar wat ontspannender mee om. Natuurlijk, het wordt een ander verhaal wanneer ambulances worden gehinderd maar je kunt ook je schouders er een beetje over op houden.
Je kunt zeggen wat je wil maar in het repressieve tijdperk vielen veel meer gewonden en doden (wat een spiraal veroorzaakt waar je moeilijk uit komt en een Wilders wel best vindt).
Nu valt het qua gewonden en doden écht heel erg mee.
Wat natuurlijk heel aanvechtbaar is, dat oordeel (zeker met Oost-Europa erbij). Uit de mond van een extreem-rechtse minister en waar zowel de Nederlandse politiek als Israel dit helemaal proberen uit te melken. Extreem-rechts schudt elkaar de hand. Hasbara in actie.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:23 schreef capricia het volgende:
En onze minister David van Weel voor justitie staat daar enkel te knikken als een Israëlische minister naast hem vertelt dat dit toch wel het heftigste is wat er in Europa na WO2 gebeurd is met joden.
De fatsoenlijken, de christen- en sociaaldemocraten, hebben zoveel moeite om hier een antwoord op te vinden.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat natuurlijk heel aanvechtbaar is, dat oordeel (zeker met Oost-Europa erbij). Uit de mond van een extreem-rechtse minister en waar zowel de Nederlandse politiek als Israel dit helemaal proberen uit te melken. Extreem-rechts schudt elkaar de hand. Hasbara in actie.
Maar goed, ik zie het niet meer goedkomen met Nederland en de wereld. Het is echt al 25 jaar hetzelfde stramien, sowieso sinds Fortuyn (ik herinner me de rellen in Gouda rond 2007 oid, zelfde ding). Ik ben er echt van overtuigd dat alleen een christen-democratische en sociaal-democratische benadering in onderling begrip, verzoening en integratie kan resulteren. Meer samenhang.
Ik heb in al dit geweld eigenlijk weinig van de VVD meegekregen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:47 schreef Bofjijff het volgende:
De vvd is tegenwoordig ook al extreem rechts?
Dat laatste.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:47 schreef Beathoven het volgende:
"Israel rekent op zware straffen"
Als dat naar Israelische maatstaven is; dan vraag ik me af of ze daar individueel martelen onder toezicht van Wilders en Schoof mee bedoelen, of het platbombarderen van woonwijken.
Van klopkoek:quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb in al dit geweld eigenlijk weinig van de VVD meegekregen.
Vanwaar jouw opmerking?
Oh, okay.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:50 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Van klopkoek:
"Uit de mond van een extreem-rechtse minister". Dit ging over van weel zo begrijp ik, die van de vvd is.
Ze schuren daar zeker tegen aan maar daar doelde ik niet op. Het zijn twee extreem-rechtse regeringen en de Israëlische minister plus Wilders schudden elkaar de hand.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:47 schreef Bofjijff het volgende:
De vvd is tegenwoordig ook al extreem rechts?
Nee, dat ging over de Israëli.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:50 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Van klopkoek:
"Uit de mond van een extreem-rechtse minister". Dit ging over van weel zo begrijp ik, die van de vvd is.
okquote:Op vrijdag 8 november 2024 22:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee, dat ging over de Israëli.
Dat daargelaten: de VVD schuurt zeker en vast tegen extreem-rechts en Trumpisme aan. Heb ik vaker aangetoond.
Dat mensen hier pro-Netanyahu zijn vind ik helemaal prima. Je mag ook anti-Netanyahu zijn. Dat is onze vrije mening. Maar ik denk dat het allemaal inmiddels ook wel genoeg veroordeelt is.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat laatste.
Dat mensen in dit toneel stukje van Israël stappen.
Deels zal het kloppen, maar de trend zie je ook terug in de verkiezingsuitslag.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is altijd al zo, dat scholierenverkiezingen veel extremen laten zien. Heeft niks met hun gedachtegoed te maken, maar gewoon met stoer gedrag.
Uit alles, maar dan ook alles blijkt dat Wilders de propagandamachine van Israel is. We hebben het over de lange arm van China, Turkije, Rusland, weet ik veel wat. Maar ondertussen vergeten we even deze vent die duidelijk zijn loyaliteit elders heeft liggen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:47 schreef Beathoven het volgende:
"Israel rekent op zware straffen"
Als dat naar Israelische maatstaven is; dan vraag ik me af of ze daar individueel martelen onder toezicht van Wilders en Schoof mee bedoelen, of het platbombarderen van woonwijken.
Dat denk ik ook. En ik denk dat het hem lukt.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:55 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat de inzet van Wilders gaat worden om sneller mensen met een dubbel paspoort hun Nederlandse paspoort te ontnemen.
En ik denk dat hij de stroom mee heeft. Goh.
Ik vind dat echt onacceptabel.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:55 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat de inzet van Wilders gaat worden om sneller mensen met een dubbel paspoort hun Nederlandse paspoort te ontnemen.
Het is al veel vaker gezegd: in ches_data is de 2019 versie van VVD net zo rechts als de huidige Republikeinen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:58 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
ok![]()
Het kabinet is belachelijk, dat de vvd hierin meegaat bespottelijk maar dat de vvd ertegenaan schuurt gaat mij wat ver. Maar meningen verschillen
Als ongekroond schaduwpremier.quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:04 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. En ik denk dat het hem lukt.
Eigenlijk is het ook raar dat hij daar was. Hij zit niet in de regering en hij is ook geen kamervoorzitter. Dus op welke grond vertegenwoordigde hij Nederland, buiten dat hij goede banden heeft met Israel?
1. we zitten niet in 2019 en 2. Dat maakt het niet extreem-rechts.quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:07 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is al veel vaker gezegd: in ches_data is de 2019 versie van VVD net zo rechts als de huidige Republikeinen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)t-escaleert-a4872443quote:De ambtelijke onrust op het ministerie van Infrastructuur & Waterstaat over de opstelling en uitspraken van staatssecretaris Chris Jansen (PVV) – zoals het publiekelijk verdedigen van Geert Wilders’ ‘minder Marokkanen’-uitspraak – zwelt aan. Een groep van 175 ambtenaren stuurde Jansen vrijdagmiddag een brandbrief.
Verder hebben zeker twee ambtelijke adviseurs van Jansen zich vanwege zijn omstreden uitspraken recentelijk ziek gemeld. De ondernemingsraad van het ministerie schrijft in de meest recente nieuwsbrief „signalen te ontvangen, uit verschillende hoeken, over het gevoel van een onveilig werkklimaat en een onveilige sfeer”. Dat alles blijkt uit onderzoek van NRC.
Als ze een paspoort kunnen krijgen van een ander land dan kun je er ook een afnemen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik vind dat echt onacceptabel.
Hier geboren Marokkanen en Turken kunnen geen afstand doen van hun dubbele nationaliteit. Dat is dus rassenjustitie. Etnostaat naar Israëlisch model.
Zogenaamd echte Nederlanders hangt dat niet boven het hoofd bij ernstige misdragingen.
Wat een totale onzin dat de wet overtreden in Nederland geen consequenties zou hebben. Het heeft al consequenties en die zijn superscheef verdeeld, deze mensen krijgen veel meer straf straks dan de lullo's met hun traktors. Die hele reflex van als we maar harder straffen tegen mensen die we niet leuk vinden dan houden ze wel op met dingen te doen die we niet leuk vinden werkt niet dat is zo vaak wetenschappelijk aangetoond. Zwaarder straffen gaat hier niks aan toevoegen je stopt er niemand mee, ja om nog een leven op te bouwen na de straf.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |