De fatsoenlijken, de christen- en sociaaldemocraten, hebben zoveel moeite om hier een antwoord op te vinden.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat natuurlijk heel aanvechtbaar is, dat oordeel (zeker met Oost-Europa erbij). Uit de mond van een extreem-rechtse minister en waar zowel de Nederlandse politiek als Israel dit helemaal proberen uit te melken. Extreem-rechts schudt elkaar de hand. Hasbara in actie.
Maar goed, ik zie het niet meer goedkomen met Nederland en de wereld. Het is echt al 25 jaar hetzelfde stramien, sowieso sinds Fortuyn (ik herinner me de rellen in Gouda rond 2007 oid, zelfde ding). Ik ben er echt van overtuigd dat alleen een christen-democratische en sociaal-democratische benadering in onderling begrip, verzoening en integratie kan resulteren. Meer samenhang.
Ik heb in al dit geweld eigenlijk weinig van de VVD meegekregen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:47 schreef Bofjijff het volgende:
De vvd is tegenwoordig ook al extreem rechts?
Dat laatste.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:47 schreef Beathoven het volgende:
"Israel rekent op zware straffen"
Als dat naar Israelische maatstaven is; dan vraag ik me af of ze daar individueel martelen onder toezicht van Wilders en Schoof mee bedoelen, of het platbombarderen van woonwijken.
Van klopkoek:quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb in al dit geweld eigenlijk weinig van de VVD meegekregen.
Vanwaar jouw opmerking?
Oh, okay.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:50 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Van klopkoek:
"Uit de mond van een extreem-rechtse minister". Dit ging over van weel zo begrijp ik, die van de vvd is.
Ze schuren daar zeker tegen aan maar daar doelde ik niet op. Het zijn twee extreem-rechtse regeringen en de Israëlische minister plus Wilders schudden elkaar de hand.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:47 schreef Bofjijff het volgende:
De vvd is tegenwoordig ook al extreem rechts?
Nee, dat ging over de Israëli.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:50 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Van klopkoek:
"Uit de mond van een extreem-rechtse minister". Dit ging over van weel zo begrijp ik, die van de vvd is.
okquote:Op vrijdag 8 november 2024 22:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee, dat ging over de Israëli.
Dat daargelaten: de VVD schuurt zeker en vast tegen extreem-rechts en Trumpisme aan. Heb ik vaker aangetoond.
Dat mensen hier pro-Netanyahu zijn vind ik helemaal prima. Je mag ook anti-Netanyahu zijn. Dat is onze vrije mening. Maar ik denk dat het allemaal inmiddels ook wel genoeg veroordeelt is.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat laatste.
Dat mensen in dit toneel stukje van Israël stappen.
Deels zal het kloppen, maar de trend zie je ook terug in de verkiezingsuitslag.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is altijd al zo, dat scholierenverkiezingen veel extremen laten zien. Heeft niks met hun gedachtegoed te maken, maar gewoon met stoer gedrag.
Uit alles, maar dan ook alles blijkt dat Wilders de propagandamachine van Israel is. We hebben het over de lange arm van China, Turkije, Rusland, weet ik veel wat. Maar ondertussen vergeten we even deze vent die duidelijk zijn loyaliteit elders heeft liggen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:47 schreef Beathoven het volgende:
"Israel rekent op zware straffen"
Als dat naar Israelische maatstaven is; dan vraag ik me af of ze daar individueel martelen onder toezicht van Wilders en Schoof mee bedoelen, of het platbombarderen van woonwijken.
Dat denk ik ook. En ik denk dat het hem lukt.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:55 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat de inzet van Wilders gaat worden om sneller mensen met een dubbel paspoort hun Nederlandse paspoort te ontnemen.
En ik denk dat hij de stroom mee heeft. Goh.
Ik vind dat echt onacceptabel.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:55 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat de inzet van Wilders gaat worden om sneller mensen met een dubbel paspoort hun Nederlandse paspoort te ontnemen.
Het is al veel vaker gezegd: in ches_data is de 2019 versie van VVD net zo rechts als de huidige Republikeinen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:58 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
ok![]()
Het kabinet is belachelijk, dat de vvd hierin meegaat bespottelijk maar dat de vvd ertegenaan schuurt gaat mij wat ver. Maar meningen verschillen
Als ongekroond schaduwpremier.quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:04 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. En ik denk dat het hem lukt.
Eigenlijk is het ook raar dat hij daar was. Hij zit niet in de regering en hij is ook geen kamervoorzitter. Dus op welke grond vertegenwoordigde hij Nederland, buiten dat hij goede banden heeft met Israel?
1. we zitten niet in 2019 en 2. Dat maakt het niet extreem-rechts.quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:07 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is al veel vaker gezegd: in ches_data is de 2019 versie van VVD net zo rechts als de huidige Republikeinen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)t-escaleert-a4872443quote:De ambtelijke onrust op het ministerie van Infrastructuur & Waterstaat over de opstelling en uitspraken van staatssecretaris Chris Jansen (PVV) – zoals het publiekelijk verdedigen van Geert Wilders’ ‘minder Marokkanen’-uitspraak – zwelt aan. Een groep van 175 ambtenaren stuurde Jansen vrijdagmiddag een brandbrief.
Verder hebben zeker twee ambtelijke adviseurs van Jansen zich vanwege zijn omstreden uitspraken recentelijk ziek gemeld. De ondernemingsraad van het ministerie schrijft in de meest recente nieuwsbrief „signalen te ontvangen, uit verschillende hoeken, over het gevoel van een onveilig werkklimaat en een onveilige sfeer”. Dat alles blijkt uit onderzoek van NRC.
Als ze een paspoort kunnen krijgen van een ander land dan kun je er ook een afnemen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik vind dat echt onacceptabel.
Hier geboren Marokkanen en Turken kunnen geen afstand doen van hun dubbele nationaliteit. Dat is dus rassenjustitie. Etnostaat naar Israëlisch model.
Zogenaamd echte Nederlanders hangt dat niet boven het hoofd bij ernstige misdragingen.
Wat een totale onzin dat de wet overtreden in Nederland geen consequenties zou hebben. Het heeft al consequenties en die zijn superscheef verdeeld, deze mensen krijgen veel meer straf straks dan de lullo's met hun traktors. Die hele reflex van als we maar harder straffen tegen mensen die we niet leuk vinden dan houden ze wel op met dingen te doen die we niet leuk vinden werkt niet dat is zo vaak wetenschappelijk aangetoond. Zwaarder straffen gaat hier niks aan toevoegen je stopt er niemand mee, ja om nog een leven op te bouwen na de straf.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens. We staan tegenwoordig aan alle kanten toe dat men regels gaat overtreden. Mensen die zich op snelwegen vastlijmen, mensen die met tractors de boel blokkeren, mensen die demonstraties houden op plekken waar het verboden is... niemand krijgt een straf. Dan raakt het respect voor de politie natuurlijk weg. Je weet dat als je opgepakt wordt, de kans zeer groot is dat je alleen foei te horen krijgt voor je weer naar huis mag. En dat desnoods 10 keer achter elkaar.
Die hele geest moet weer in de fles, strafbare feiten moeten gewoon bestraft worden. Of je het nou doet voor het klimaat, tegen het kabinet, voor of tegen Israël of gewoon omdat je een idioot bent: de wet overtreden moet consequenties hebben.
Als iedereen die met politie in aanraking komt ook daadwerkelijk gestraft wordt, het liefst steeds zwaarder bij recidive, dan zal het respect voor de politie vanzelf toenemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |