SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019
Onze top 50 eurovisieliedjes:
staat op Spotify
[2020] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
[2021] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOK
De gouden tip: ESF / Docu 'Achter de Schermen bij het Songfestival'
Geniet iedereen!Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
Wie?quote:
Die zou je toch het liefst in een doosje willen doenquote:
Nooit van gehoordquote:
De vorige vier jaar hebben we ook overleefd.quote:
Ik wel, maar ik woon er niet.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:54 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
De vorige vier jaar hebben we ook overleefd.
Hij heeft in zoveel films gespeeld, dat ik niet meteen aan The Hunger Games dachtquote:Op woensdag 6 november 2024 12:17 schreef NailQueen het volgende:
Deze Donald was een briljante acteur. Onder de meeste mensen bekend als President Snow uit The Hunger Games.
[ afbeelding ]
Er zijn zeker veel domme mensen, maar een enorm propaganda-apparaat dat Donald Trump steevast als de verlosser neerzet en Kamala Harris als een domme doos helpt natuurlijk niet. Ik denk dat de gemiddelde Nederlander meer heeft gezien van de Trump-idioterie dan de gemiddelde Amerikaan.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:00 schreef zorro28 het volgende:
Mijn conclusie is vooral dat er veel domme mensen zijn die vooral stemmen op de kandidaat bij wie ze het meest comfortabel dom kunnen zijn. Welk beleid daar dan achter schuilt boeit verder niet.
Ik zat net bij een appelknager in de treinquote:Op woensdag 6 november 2024 11:54 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
De vorige vier jaar hebben we ook overleefd.
Je zou als flipstate ook gewoon je verantwoordelijkheid kunnen nemen natuurlijk.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:36 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik zat net bij een appelknager in de treinen dat heb ik ook overleefd. Dus vier jaar Trump wordt een eitje!
Het is ook weer niet alléén de schuld van Ari dat Trump heeft gewonnen he. We mogen Caroline, Sjorsje en Karolina er ook wel op aansprekenquote:Op woensdag 6 november 2024 12:44 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Je zou als flipstate ook gewoon je verantwoordelijkheid kunnen nemen natuurlijk.
Ik las net het topic, en op een verdwaalde juichende of diepbedroefde gekkie na, was er een prima serieuze discussie over waarom het deze uitslag is geworden.quote:
Het laat vooral ook zien dat de democraten het contact met 'het midden' volledig kwijt zijn. En dit zie je eigenlijk ook in Europa veel. Waar vroeger de linkse(re) partijen nog de gunfactor hadden en 'rechts' als elitair werd gezien, is het nu omgedraaid. Links heeft zich meer geconcentreerd op sociale issues en minder op wat veel mensen in hun dagelijks leven daadwerkelijk treft (vooral de economie). Of dat is in elk geval de indruk die ze wekken.quote:Op woensdag 6 november 2024 07:34 schreef Redefine het volgende:
[..]
Zo ziet het inderdaad naar uit ja. Blijft toch bijzonder dat je als zwevende kiezer (als volhard Republikein snap ik nog wel dat je Republikeins blijft stemmen) denkt, nou die Trump is wel een goede om als president te kiezen.
Dit dus:quote:Op woensdag 6 november 2024 14:09 schreef Strani het volgende:
[..]
Het laat vooral ook zien dat de democraten het contact met 'het midden' volledig kwijt zijn. En dit zie je eigenlijk ook in Europa veel. Waar vroeger de linkse(re) partijen nog de gunfactor hadden en 'rechts' als elitair werd gezien, is het nu omgedraaid. Links heeft zich meer geconcentreerd op sociale issues en minder op wat veel mensen in hun dagelijks leven daadwerkelijk treft (vooral de economie). Of dat is in elk geval de indruk die ze wekken.
Rechts is heel handig in dat gat gesprongen en heeft zich nu gepositioneerd als verdediger van 'de normale mensen'. Dat dat in werkelijkheid vaak nogal tegenvalt heeft daar weinig invloed op. Alles draait om hoe je iets communiceert.
In het AMV-topic kwam ik dit plaatje tegen, niet platgefactcheckt door mij overigens, maar ook als het half waar is, dan verklaart het wel voor een goed deel de uitslag:quote:Op woensdag 6 november 2024 14:09 schreef Strani het volgende:
[..]
Het laat vooral ook zien dat de democraten het contact met 'het midden' volledig kwijt zijn. En dit zie je eigenlijk ook in Europa veel. Waar vroeger de linkse(re) partijen nog de gunfactor hadden en 'rechts' als elitair werd gezien, is het nu omgedraaid. Links heeft zich meer geconcentreerd op sociale issues en minder op wat veel mensen in hun dagelijks leven daadwerkelijk treft (vooral de economie). Of dat is in elk geval de indruk die ze wekken.
Rechts is heel handig in dat gat gesprongen en heeft zich nu gepositioneerd als verdediger van 'de normale mensen'. Dat dat in werkelijkheid vaak nogal tegenvalt heeft daar weinig invloed op. Alles draait om hoe je iets communiceert.
Oei ja, precies. En je hoeft maar ergens in een café te zitten om te horen hoe heel veel mensen naar de wereld en naar hun eigen leven kijken. Ik denk dat 'links' dat ook nogal eens onderschat.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:54 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In het AMV-topic kwam ik dit plaatje tegen, niet platgefactcheckt door mij overigens, maar ook als het half waar is, dan verklaart het wel voor een goed deel de uitslag:
[ afbeelding ]
Dan kan je er heel veel van vinden dat mensen de prijs van een pot pindakaas belangrijker vinden dan het klimaat of de situatie in Oekraïne. Maar dit is waar mensen in de dagelijkse praktijk mee geconfronteerd worden. En dan klinkt iemand die zegt dat probleem te willen oplossen al gauw interessanter dan iemand die er naar zegt te streven het klimaatverdrag van Parijs na te leven.
Trump, wat je ook van de man vindt, heeft zo'n ontzettend goed gevoel voor hoe iets eruit ziet. Die belachelijke plaatjes bij McDonalds of in de vuilniswagen, het komt toch bij iedereen in de social media feeds terecht en het geeft hem het (onterechte) imago van een aanpakker, iemand die dingen voor elkaar krijgt en contact heeft met de "gewone" mens. Zo kan een geboren biljonair zich profileren als meer alledaags dan iemand die daadwerkelijk in de middenklasse is geboren.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:09 schreef Strani het volgende:
[..]
Dan vraag ik mij wel meteen af hoe het inflatiecijfer bij Trump wordt berekend, want het eind van zijn termijn is natuurlijk de coronaperiode en dat gaat wel impact hebben op deze cijfers natuurlijk.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:54 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In het AMV-topic kwam ik dit plaatje tegen, niet platgefactcheckt door mij overigens, maar ook als het half waar is, dan verklaart het wel voor een goed deel de uitslag:
[ afbeelding ]
Dan kan je er heel veel van vinden dat mensen de prijs van een pot pindakaas belangrijker vinden dan het klimaat of de situatie in Oekraïne. Maar dit is waar mensen in de dagelijkse praktijk mee geconfronteerd worden. En dan klinkt iemand die zegt dat probleem te willen oplossen al gauw interessanter dan iemand die er naar zegt te streven het klimaatverdrag van Parijs na te leven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |