Dat het geen swing state isquote:Op dinsdag 5 november 2024 20:37 schreef Zelva het volgende:
[..]
Wat is jouw definitie van dieprood dan?
Het geinige is dat volgens de peilbureau's enkel wat dunbevolkte Staten in het Midden van de VS dieprood zijn. De grootste Republikeinse Staten zijn nieteens dieprood, terwijl Californië, New York en Illinois wel diepblauw zijn volgens de peilbureau's.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:33 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat je van mening bent dat Arizona zeker naar Trump gaat, prima. Maar 'dieprood' is gewoon puur trollen.
Ach men is de grootste aanval op de amerikaanse democratie sinds 1860 ook vergeten, wetende dat die clown uberhaupt een serieuze kandidaat is, WEER.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:37 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het wordt wel een interessante uitslag. Als je de lokale held-veteraan diepgrondig beledigd, achtervolgt het je voor 1 verkiezing of vergeet men het niet zo snel?
Florida, Texas en Ohio zou ik dieprood willen noemenquote:Op dinsdag 5 november 2024 20:38 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het geinige is dat volgens de peilbureau's enkel wat dunbevolkte Staten in het Midden van de VS dieprood zijn. De grootste Republikeinse Staten zijn nieteens dieprood, terwijl Californië, New York en Illinois wel diepblauw zijn volgens de peilbureau's.
uhm ja...quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:40 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dus we hebben dieprood, swing state en diepblauw? Niks er tussen?
Mijn wens is dat Harris wint. Wellicht nog even op mijn anti-Trump posts croften.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:41 schreef Klopkoek het volgende:
Ik geef Harris toch echt de meeste kans (zoals ik dagen eerder aan gaf in ander draadje), als je moet kiezen.
Om twee dingen te noemen. Ik denk dat 10% van de geregistreerde Republikeinen op Harris zal stemmen en dat de twee aanslagen op Trump geen enkele rimpeling veroorzaakten vond ik wel een belangrijk teken. Trump zit aan een plafond.
Bij Etto is de wens de vader van de anti-woke gedachte.
Je weet wat diep in deze context betekent?quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
uhm ja...
Het is rood of blauw, uiteindelijk.
Ja, alleen verandert de bevolkingssamenstelling van Arizona in het voordeel van de Democraten.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, dat baseer ik op de electorale geschiedenis van die staat. De laatste keer dat de DEM Arizona overtuigend won was 1996.
Romney won daar met bijna 10%.
Trump in 2016 met bijna 5%
Dat men geen schijn van kans maakt.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:41 schreef Zelva het volgende:
[..]
Je weet wat diep in deze context betekent?
Zo ook in Texas en Florida, maar nog verre van genoeg om het conservatieve overwicht tegen te gaan.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, alleen verandert de bevolkingssamenstelling van Arizona in het voordeel van de Democraten.
Misschien niet genoeg voor deze ronde. Maar dieprood zijn ze al lang niet meer. Ze hebben ook twee blauwe senatoren en een blauwe Gouverneur bijvoorbeeld.
Hetzelfde geldt voor NC en GA
En Ohio en Florida juist in tegenovergestelde richting.
55R/45D zou ik niet dieprood willen noemen, dat moet minimaal 60R/40D zijn en de grootste Republikeinse Staten komen daar niet aan. Daarentegen zijn California, New York en Illinois wel 60D/40R.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Florida, Texas en Ohio zou ik dieprood willen noemen
10%? Dat is voor mij diep ja.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:44 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
55R/45D zou ik niet dieprood willen noemen, dat moet minimaal 60R/40D zijn en de grootste Republikeinse Staten komen daar niet aan. Daarentegen zijn California, New York en Illinois wel 60D/40R.
De VS kent een relatief hoge mobiliteit waardoor een electoraat in een staat niet per se statisch is. Arizona schuift in mijn ogen wel gestaag wat op en is al niet meer "dieprood". Ze hebben nota bene een Democratische en een voormalige Democratische senator die nu independent is. Dat zie je ook dieprode staten waar sowieso de marge in de presidentsverkiezingen structureel in de dubbele cijfers zit niet.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, dat baseer ik op de electorale geschiedenis van die staat. De laatste keer dat de DEM Arizona overtuigend won was 1996.
Romney won daar met bijna 10%.
Trump in 2016 met bijna 5%
Florida gaat juist de rode kant op en Georgia en NC meer de blauwe kant op.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zo ook in Texas en Florida, maar nog verre van genoeg om het conservatieve overwicht tegen te gaan.
En nee, NC en GA gaan echt niet naar Harris.
Dat staten verder op lokaal niveau blauw en/of rood stemmen, is verder irrelevant. Wyoming heeft Democraten als gouverneur gehad, California Republikeinen.
Als 5% wat anders stemt krijg je een totaal andere uitslag. Ik zeg niet dat de Democraten een grote kans maken in Texas, Florida of Ohio, maar de kans is ook niet 0%.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
10%? Dat is voor mij diep ja.
Een mannelijke Rachel Hazes, gadverdammequote:Op dinsdag 5 november 2024 19:41 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Van drie dagen geleden.
Maar wat men op lokaal niveau stemt zegt vrij weinig; zoals ik al zei, in Wyoming kan men gerust blauw stemmen voor gouverneurs of senatoren, in California rood... Op federaal niveau zie ik constanten die ik niet zie veranderen dit jaar, zeker niet met de statistieken van de afgelopen jaren.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
De VS kent een relatief hoge mobiliteit waardoor een electoraat in een staat niet per se statisch is. Arizona schuift in mijn ogen wel gestaag wat op en is al niet meer "dieprood". Ze hebben nota bene een Democratische en een voormalige Democratische senator die nu independent is. Dat zie je ook dieprode staten waar sowieso de marge in de presidentsverkiezingen structureel in de dubbele cijfers zit niet.
Senator is iets anders dan president.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Florida gaat juist de rode kant op en Georgia en NC meer de blauwe kant op.
En 2 jaar geleden won in Georgia nog een blauwe senator met een kleurtje.
Senatoren zijn federaal hoor.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar wat men op lokaal niveau stemt zegt vrij weinig; zoals ik al zei, in Wyoming kan men gerust blauw stemmen voor gouverneurs of senatoren, in California rood... Op federaal niveau zie ik constanten die ik niet zie veranderen dit jaar, zeker niet met de statistieken van de afgelopen jaren.
Arizona is één van de meest conservatieve staten in de Unie. 2020 was een fluke.
Je begrijpt niet dat veel verhuizingen naar Phoenix daar misschien wat in veranderen?quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
Arizona is één van de meest conservatieve staten in de Unie. 2020 was een fluke.
Ik weet het niet, want welke nieuwe groep heeft Trump gewonnen? Als hij een bevolkingsgroep met zijn campagne heeft gewonnen, dan zijn het macho mannen, maar dat heeft een prijs. De kans dat minder vrouwen voor hem stemmen is vrij groot.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mijn wens is dat Harris wint. Wellicht nog even op mijn anti-Trump posts croften.
Mijn realisme zegt me dat dat niet gaat lukken.
Dat is een zekerheidje.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:47 schreef Montov het volgende:
Ik heb geen idee wat de uitkomst wordt.
Trump zal in ieder geval voortijdig de winst opeisen.
Ja, zoals dat in Virginia is gebeurd.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je begrijpt niet dat veel verhuizingen naar Phoenix daar misschien wat in veranderen?
Niet echt; Trump trekt ook steeds meer Afro-Amerikanen en Hispanics.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:51 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik weet het niet, want welke nieuwe groep heeft Trump gewonnen? Als hij een bevolkingsgroep met zijn campagne heeft gewonnen, dan zijn het macho mannen, maar dat heeft een prijs. De kans dat minder vrouwen voor hem stemmen is vrij groot.
[..]
Dat is een zekerheidje.
Ik denk dat ie het eerder dan vorige keer doet en ieder geval Foxnews probeert voor te zijn. Al zal Fox nu wel effe wachten met het uitroepen van winnaars in staten totdat Trump toestemming geeftquote:Op dinsdag 5 november 2024 19:38 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
een paar minuten na het sluiten van de stembussen zal ie wss ook gewoon de winst uitroepen
De macho mannen onder hen inderdaad, maar het keert ook de dames onder hen af. Ik denk dat het tegen elkaar opweegt.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet echt; Trump trekt ook steeds meer Afro-Amerikanen en Hispanics.
https://www.nytimes.com/2(...)c-voters-harris.html
Men onderschat hier steeds de rol van religie.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:54 schreef Jojoke het volgende:
[..]
De macho mannen onder hen inderdaad, maar het keert ook de dames onder hen af. Ik denk dat het tegen elkaar opweegt.
Dan nog, Arizona is echt bij lange na niet de meest conservatieve staat in de VS, verre van. Er zijn er pakweg 20 of meer waar de Republikeinen standaard een marge van 20-40% pakken.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Pardon, ik bedoel het presidentiële ambt
Niet dé meest, maar wel een van.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dan nog, Arizona is echt bij lange na niet de meest conservatieve staat in de VS, verre van. Er zijn er pakweg 20 of meer wat de Republikeinen standaard een marge van 20-40% pakken.
Dit topic zit in de langlopende reeks in POL, het andere topic is in NWS dus over de actualiteit.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:55 schreef Immerdebestebob het volgende:
Waarom hebben we nu twee topics over de Amerikaanse verkiezingen?
Daar is ondertussen een vrij brede opvatting over. Een Rutte en Kaag zijn ook religieus, maar zijn ze tegen abortus? Nee. Zeker, het aandeel SGP-achtige kiezer is in de VS groter, maar er is ook zeker een deel dat er anders over denkt.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Men onderschat hier steeds de rol van religie.
De GOP heeft zich sinds Reagan aan christendom gekoppeld. DAAR zitten de meeste stemmen, ook bij vrouwen.
Niet te vergelijken.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:59 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Daar is ondertussen een vrij brede opvatting over. Een Rutte en Kaag zijn ook religieus, maar zijn ze tegen abortus? Nee. Zeker, het aandeel SGP-achtige kiezer is in de VS groter, maar er is ook zeker een deel dat er anders over denkt.
Ik zag net op CNN staan dat de eerste over 3 uur sluiten, dus dat zou rond middernacht moeten zijn.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:54 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe laat gaan (NL tijd) in de eerste staten de stembussen dicht?
Nee ook niet één van. Het is een staat die langzamerhand blauwer is geworden. Nog steeds wel licht leunend naar de Republikeinen, maar absoluut niet "één van de meest conservatieve Staten, aangezien er pakweg 30 zijn waar de Republikeinen (veel) meer marge pakken en veel dominanter zijn op alle niveaus. Hoe kun je dan beweren dat het één van de meest conservatieve staten is?quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet dé meest, maar wel een van.
En de electorale geschiedenis wijst dat uit.
Of het feit dat het een van de laatste staten was waar men de verjaardag van MLK tot feestdag verhief.
Ja alleen resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst natuurlijk.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet dé meest, maar wel een van.
En de electorale geschiedenis wijst dat uit.
Of het feit dat het een van de laatste staten was waar men de verjaardag van MLK tot feestdag verhief.
Op de electorale geschiedenis (staat van Barry Goldwater, overigens, die het startschot voor de neoconservatieve revolutie gaf) en zaken als dit:quote:Op dinsdag 5 november 2024 21:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee ook niet één van. Het is een staat die langzamerhand blauwer is geworden. Nog steeds wel licht leunend naar de Republikeinen, maar absoluut niet "één van de meest conservatieve Staten, aangezien er pakweg 30 zijn waar de Republikeinen (veel) meer marge pakken en veel dominanter zijn op alle niveaus. Hoe kun je dan beweren dat het één van de meest conservatieve staten is?
Ik heb het nergens over effecten, gewoon over de uitslag van de meest recente presidentsverkiezingen. En zelfs je eerste link bevestigd het beeld dat er heel veel staten conservatiever zijn.quote:Op dinsdag 5 november 2024 21:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Op de electorale geschiedenis (staat van Barry Goldwater, overigens, die het startschot voor de neoconservatieve revolutie gaf) en zaken als dit:
https://www.pewresearch.o(...)l-ideology/by/state/
https://conservativemove.com/conservative-states/
Dat Phoenix bloeit en waarschijnlijk een Virginia-effect GAAT hebben, betekent niet dat dat effect er al is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |