abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215445377
twitter

Goh, dit werd hier in het begin al gezegd maar toen werd je uitgemaakt voor putin pijper.
pi_215445666
Wtf

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zaterdag 2 november 2024 @ 10:57:06 #4
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215445812
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 00:23 schreef BlaZ het volgende:

[..]

We kunnen ook kiezen het leger af te schaffen net als Costa Rica en ons verder nergens mee te bemoeien bij wijze van spreke.
Goed hoe je dat opschrijft. Vandaar ook mijn vraag.
Wij hebben enorme internationale pretenties, van mensenrechten, tot aan Rusland bashen, China waarschuwen. We hebben ruzie met de halve wereld onderhand. Daar hoort een enorme opschaling in defensie capaciteit bij.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_215446188
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 19:20 schreef AchJa het volgende:

[..]
Laten we eerlijk zijn, de tendens is en was in de hele samenleving niet anders he. Ik zit zelf ondertussen al dik 20 jaar hier op Fok! en ben ondertussen 30+ jaar militair. Maar als ik in al die afgelopen jaren ook maar iets zei over de ongebreidelde onverantwoorde bezuinigingen op defensie was hoongelach mijn deel en moest er vooral niet gezanikt worden want er bestond geen dreiging meer en defensie was compleet overbodig. Het was maar beter dat defensie opgeheven werd en dat het geld maar in iets "nuttigers" gestopt moest worden. Ook hier op Fok! heb ik daar ellenlange discussies over lopen voeren, als je dan zei dreiging Rusland/China zat iedereen te lachen want dat was allemaal maar onzin...

Nou ja, we zien het. En nu is het simpelweg te laat om het been op tijd bij te trekken. Jammer maar helaas.
Ik was en ben het ook oneens met de bezuinigen op defensie. Je moet gewoon als NAVO-land je afspraken nakomen, wat je eerst met elkaar hebt afgesproken.
Maar ik ben het ook oneens om de Donbas en De Krim maar gewoon bij Europa/NAVO te voegen.
  zaterdag 2 november 2024 @ 11:49:18 #6
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215446311
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 11:35 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ik was en ben het ook oneens met de bezuinigen op defensie. Je moet gewoon als NAVO-land je afspraken nakomen, wat je eerst met elkaar hebt afgesproken.
Maar ik ben het ook oneens om de Donbas en De Krim maar gewoon bij Europa/NAVO te voegen.
Oekraine zal opnieuw verdeeld moeten worden en het restant bij de NATO voegen

Maar ik vrees dat putin helemaal niet wil onderhandelen, die gaat door tot rusland economisch kapot is en hij opzij gezet wordt door de huidige oligarchen kliek, dus dat zal het moeten worden een economische oorlog

Putin zal ook met trump niet onderhandelen ,
Putin is verblind door valse haat doordat in zijn ogen de vroegere USSR is afgepakt in 1991
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215446522
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 20:31 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk dat Oekraine wel verloren is, maar ik geloof echt niet dat Poetin voorbij de NAVO grenzen gaat.
Oekrane blijft wel bestaan. Ik denk dat zelfs de steden Kramatorsk en Slovjansk wel bij Oekrane kunnen blijven, als ze deze winter tot een wapenstilstand gaan komen.
pi_215446569
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 11:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Maar ik vrees dat putin helemaal niet wil onderhandelen, die gaat door tot rusland economisch kapot is en hij opzij gezet wordt door de huidige oligarchen kliek, dus dat zal het moeten worden een economische oorlog

Putin is verblind door valse haat doordat in zijn ogen de vroegere USSR is afgepakt in 1991
Dat ben ik niet met je eens.
Poetin zag het westen van Oekrane met Kiev zich willen aansluiten bij het westen. Poetin (in zijn visie en dat van de meeste Russen) vinden de Donbas en De Krim meer Russisch dan Oekraens.

Poetin wil niet onderhandelen, zolang een deel van Koersk nog door de Oekraners bezet wordt gehouden.
Zelensky wil ook nog niet onderhandelen door weer opnieuw elitetroepen naar de Koerskregio te sturen.
En de Russische militaire top vindt het voorlopig wel prima zo, want nu hebben ze iets meer tijd om bepaalde grenscorrecties in hun voordeel in de Donbas nog voor elkaar te krijgen, zolang de Oekraners nog in de Koerskregio zitten..

[ Bericht 9% gewijzigd door Idisrom op 02-11-2024 12:23:33 ]
  zaterdag 2 november 2024 @ 12:18:32 #9
323876 michaelmoore
pi_215446591
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 12:16 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Poetin zag het westen van Oekrane met Kiev zich willen aansluiten bij het westen. Poetin (in zijn visie en dat van de meeste Russen) vinden de Donbas en De Krim meer Russisch dan Oekraens.
nou dan houden ze dat toch lekker , als die oorlog maar stopt en Kiev en Odessa bij Oekraine blijven
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 12:11 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Oekrane blijft wel bestaan. Ik denk dat zelfs de steden Kramatorsk en Slovjansk wel bij Oekrane kunnen blijven, als ze deze winter tot een wapenstilstand gaan komen.
Gaat niet gebeuren
quote:
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 2 november 2024 @ 13:10:31 #10
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215446938
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 11:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Er zal een opening zijn voor Poetin als wij opgeven dat Oekraiene bij de NAVO komt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 2 november 2024 @ 13:23:31 #11
323876 michaelmoore
pi_215447036
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 november 2024 13:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Er zal een opening zijn voor Poetin als wij opgeven dat Oekraiene bij de NAVO komt.
dan moet er eerst geen oorlog meer zijn anders kan dat niet
En poetin is in 2014 de dombas oorlog begonnen juist om die mogelijkheid uit te sluiten

Poetin zal zeker doorgaan tot ie ook Odessa heeft en aansluiten bij Moldova
Odessa wil ie zoveel mogelijk ongeschonden in handen krijgen , want die is niet te herbouwen
Daarom wordt Odessa centrum ook niet gebombardeerd

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 02-11-2024 20:32:51 ]
  zaterdag 2 november 2024 @ 14:11:19 #12
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_215447345
Uitgebreide review van de FN F2000. Hij vind het best een goed wapen.

twitter
pi_215448676
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2024 21:29 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik snap niet wat het uitmaakt dat er wat N-Koreanen de Russen helpen.
So what?
De Noord-Koreaanse dienstplichtige die naar Oekrane wordt gestuurd voor de glorie van de Grote Maarschalk is op papier net zo waardeloos als GI Joe en zijn vrienden die in het buitenland sterven tegen vijanden die nog niet eens naar de Amerikanen hebben geniest. We kunnen die Noord-Koreanen zien als huurlingen voor Rusland. Hetzelfde laken en pak als het ging om de Britse, Australische en Poolse deelname aan de invasie in Irak (deze drie landen leverden volgens Wikipedia 52.700 soldaten aan de invasie van het land met als belang om hun trouw te laten zien aan de VS en hun internationale samenwerking steviger te verankeren door bloed). Het lijkt op dat Kim Yong Un dezelfde motivatie heeft met Rusland: de samenwerking naar een hogere plan tillen door bloed te verspillen: we kunnen het een internationale principe 'door dik en dun' noemen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Peppert op 02-11-2024 15:58:34 ]
pi_215448684
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 november 2024 13:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat hoeven we niet op te geven: Rusland kan daarover een afspraak maken met Oekrane.

Maar helaas heeft Rusland een slechte reputatie in het nakomen van afspraken.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_215448736
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 12:16 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ik mis hier het stuk dat Oekrane een soeverein land is dat zelf kan bepalen welke koers ze varen.

quote:
Poetin wil niet onderhandelen, zolang een deel van Koersk nog door de Oekraners bezet wordt gehouden.
Daarvoor ook niet.

quote:
Zelensky wil ook nog niet onderhandelen door weer opnieuw elitetroepen naar de Koerskregio te sturen.
En de Russische militaire top vindt het voorlopig wel prima zo, want nu hebben ze iets meer tijd om bepaalde grenscorrecties in hun voordeel in de Donbas nog voor elkaar te krijgen, zolang de Oekraners nog in de Koerskregio zitten..

Dat deed Rusland daarvoor ook al.

Je relaas raakt kant noch wal.
  zaterdag 2 november 2024 @ 16:02:39 #16
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_215448765
oO<
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_215448836
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 15:53 schreef Peppert het volgende:

[..]
De Noord-Koreaanse dienstplichtige die naar Oekrane wordt gestuurd voor de glorie van de Grote Maarschalk is op papier net zo waardeloos als GI Joe en zijn vrienden die in het buitenland sterven tegen vijanden die nog niet eens naar de Amerikanen hebben geniest. We kunnen die Noord-Koreanen zien als huurlingen voor Rusland. Hetzelfde laken en pak als het ging om de Britse, Australische en Poolse deelname aan de invasie in Irak (deze drie landen leverden volgens Wikipedia 52.700 soldaten aan de invasie van het land met als belang om hun trouw te laten zien aan de VS en hun internationale samenwerking steviger te verankeren door bloed). Het lijkt op dat Kim Yong Un dezelfde motivatie heeft met Rusland: de samenwerking naar een hogere plan tillen door bloed te verspillen: we kunnen het een internationale principe 'door dik en dun' noemen.
Ik snap de ophef erover niet. In elke krant kopte het.
Dacht meer van: ten eerste was dat te verwachten en ten tweede: so what.
Vakman pur sang
pi_215448878
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 16:08 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik snap de ophef erover niet. In elke krant kopte het.
Dacht meer van: ten eerste was dat te verwachten en ten tweede: so what.
Het is heel simpel. Het is zelfverdediging als Amerikanen en European heinde en ver troepen stationeren, militaire oefeningen houden en landen aanvallen, maar een gevaar voor de internationale orde als de schoen aan de andere kant valt. De politiek, (sociale) media en denktank circuit zijn twee handen op een buik in de meeste landen (de voornaamste vormgevers van de publieke opinie) als het gaat om internationale politiek. Het verschil in ideologie zit hem voornamelijk in het binnenlandse beleid.
pi_215448944
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 16:10 schreef Peppert het volgende:

[..]
Het is heel simpel. Het is zelfverdediging als Amerikanen en European heinde en ver troepen stationeren, militaire oefeningen houden en landen aanvallen, maar een gevaar voor de internationale orde als de schoen aan de andere kant valt. De politiek, (sociale) media en denktank circuit zijn twee handen op een buik in de meeste landen (de voornaamste vormgevers van de publieke opinie) als het gaat om internationale politiek. Het verschil in ideologie zit hem voornamelijk in het binnenlandse beleid.
Praat jij wel over hetzelfde onderwerp?

Oh je bedoelt “het westen” doet het ook en nu reageert de media verontwaardigd?
Vakman pur sang
  zaterdag 2 november 2024 @ 16:14:54 #20
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215449004
quote:

[..]
Ik denk niet dat de wapenstilstandslijn moet gaan bepalen wat bij Oekrane komt en wat bij Rusland maar de voorkeur van de lokale bevolking. Al is dat natuurlijk nu niet altijd objectief meer te bepalen door een stemming. Veel pro-Oekraners zijn natuurlijk gevlucht
The End Times are wild
pi_215449100
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 16:14 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik denk niet dat de wapenstilstandslijn moet gaan bepalen wat bij Oekrane komt en wat bij Rusland maar de voorkeur van de lokale bevolking. Al is dat natuurlijk nu niet altijd objectief meer te bepalen door een stemming. Veel pro-Oekraners zijn natuurlijk gevlucht
Je kunt je ook afvragen wat de bevolking wil.
Rusland zal propageren voor een gouden toekomst.
De EU heeft gefaald in de ogen van de Oekraners en het toelatingsproces is lang en vol met regels die niet echt past bij de Oekraense cultuur.
Vakman pur sang
pi_215449208
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 16:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Praat jij wel over hetzelfde onderwerp?

Oh je bedoelt “het westen” doet het ook en nu reageert de media verontwaardigd?
De media vindt het allemaal best als dit soort internationale 'gedrag' (troepen en materieel duizenden kilometers buiten de eigen grenzen stationeren) maar voorbehouden blijft aan Amerikanen en Europeanen. De verontwaardiging zit hem in dat Noord-Korea besloten heeft haar bondgenootschap met de Russen te ontwikkelen door troepen ver buiten haar eigen grenzen te sturen. Het veroorzaakt een bepaalde 'stress (PSYOP)' die men in deze contreien niet kent ook al gaat het om een zwak land als Noord-Korea. Het bleef de afgelopen generaties meestal bij Arabieren, Aziaten of Afrikanen die een soortgelijke stress moesten ervaren door het wapengekletter en kanonneerbootpolitiek van de Amerikanen en Europeanen en dat voor talloze generaties.

[ Bericht 11% gewijzigd door Peppert op 02-11-2024 16:53:30 ]
  zaterdag 2 november 2024 @ 17:02:30 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215449383
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 16:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je kunt je ook afvragen wat de bevolking wil.
Rusland zal propageren voor een gouden toekomst.
De EU heeft gefaald in de ogen van de Oekraners en het toelatingsproces is lang en vol met regels die niet echt past bij de Oekraense cultuur.
Ik denk dat het vooral om etniciteit gaat. Russen zullen eerder voor aansluiting bij Rusland kiezen.

Als ik etnische Rus was koos ik echter voor aansluiting bij Oekrane omdat als de oorlog voorbij is, er enorm veel EU-geld naar Oekrane gaat stromen. Onder de vlag van Oekrane zal het veel beter toeven zijn
The End Times are wild
pi_215449395
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 17:02 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik denk dat het vooral om etniciteit gaat. Russen zullen eerder voor aansluiting bij Rusland kiezen.

Als ik etnische Rus was koos ik echter voor aansluiting bij Oekrane omdat als de oorlog voorbij is, er enorm veel EU-geld naar Oekrane gaat stromen. Onder de vlag van Oekrane zal het veel beter toeven zijn
Het is al vrij snel beter toeven dan in Rusland.
Dit, dus.
pi_215449406
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 17:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Daar gaat het wel op lijken, maar dan is de uitkomst van deze oorlog nog wel spannend voor de Oekraners.
Vakman pur sang
pi_215449414
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 17:03 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Het is al vrij snel beter toeven dan in Rusland.
Vergeet niet dat Oekrane nog veel armer (was) dan Rusland.
Vakman pur sang
pi_215449985
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 2 november 2024 @ 18:07:52 #28
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215450021
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 17:05 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Daar gaat het wel op lijken, maar dan is de uitkomst van deze oorlog nog wel spannend voor de Oekraners.
Ik snap niet waarom ze wat fringe gebieden met een niet-Oekraense bevolking die niet bij Oekrane wil horen zo graag willen hebben.. ik zou zeggen: laat gaan en maak van de rest iets moois
The End Times are wild
  zaterdag 2 november 2024 @ 18:11:04 #29
323876 michaelmoore
pi_215450045
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 18:07 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik snap niet waarom ze wat fringe gebieden met een niet-Oekraense bevolking die niet bij Oekrane wil horen zo graag willen hebben.. ik zou zeggen: laat gaan en maak van de rest iets moois
Dat gaat putin niet doen , die stopt niet
  zaterdag 2 november 2024 @ 18:11:58 #30
323876 michaelmoore
pi_215450050
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 17:06 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Vergeet niet dat Oekrane nog veel armer (was) dan Rusland.
was jij wel eens in Kiev geweest ?? Dat noem ik niet arm he

het platteland is niet anders dan dat van hongarije of roemenie
pi_215450101
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 november 2024 14:11 schreef ExTec het volgende:
Uitgebreide review van de FN F2000. Hij vind het best een goed wapen.

[ x ]
Een bullpup wapen, de een zweert er bij en de ander vindt het niks... Ik hoor bij het laatste kamp. Ik heb nog met De Steyr geschoten als onderdeel van de beproevingen voor de vervanging van de FAL... Ik kon daar niet aan wennen.
  zaterdag 2 november 2024 @ 18:19:03 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215450113
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 18:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat gaat putin niet doen , die stopt niet
Deze oorlog is een groot fiasco voor Poetin. Iedereen kan zien hoe feitelijk zwak zijn leger is. Maanden bezig met zijn beste troepen om een gat van 10.000 inwoners in te nemen.
The End Times are wild
  zaterdag 2 november 2024 @ 18:21:37 #34
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215450143
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 18:17 schreef AchJa het volgende:

[..]
Een bullpup wapen, de een zweert er bij en de ander vindt het niks... Ik hoor bij het laatste kamp. Ik heb nog met De Steyr geschoten als onderdeel van de beproevingen voor de vervanging van de FAL... Ik kon daar niet aan wennen.
Zijn ze ook niet minder betrouwbaar? Omdat een complexer mechanisme me nodig lijkt?
The End Times are wild
pi_215450166
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 18:21 schreef LXIV het volgende:
Zijn ze ook niet minder betrouwbaar? Omdat een complexer mechanisme me nodig lijkt?
Boerenverstand zegt ja... Ik weet niet wat uiteindelijk de doorslag heeft gegeven om te kiezen voor de Diemaco maar ik vond het schieten met de Steyr echt drie keer niks.
pi_215450189
Naja, alles om Oekrane uit de EU te houden. Anders komen Russen erachter dat je in het westen meer centen kan verdienen, en dan valt het doek voor Putin/Kremlin.
pi_215450233
Verkeerd
Heel veel sambal
  zaterdag 2 november 2024 @ 18:32:32 #38
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215450282
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 15:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat hoeven we niet op te geven: Rusland kan daarover een afspraak maken met Oekrane.

Maar helaas heeft Rusland een slechte reputatie in het nakomen van afspraken.
Wij ook niet, wij schenden Boekarest memorandum. En later, bij monde van Merkel ook de Minsk akkoorden. Die waren bedoeld om Poetin te fucken.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 2 november 2024 @ 18:36:52 #39
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215450349
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 16:37 schreef Peppert het volgende:

[..]
De media vindt het allemaal best als dit soort internationale 'gedrag' (troepen en materieel duizenden kilometers buiten de eigen grenzen stationeren) maar voorbehouden blijft aan Amerikanen en Europeanen. De verontwaardiging zit hem in dat Noord-Korea besloten heeft haar bondgenootschap met de Russen te ontwikkelen door troepen ver buiten haar eigen grenzen te sturen. Het veroorzaakt een bepaalde 'stress (PSYOP)' die men in deze contreien niet kent ook al gaat het om een zwak land als Noord-Korea. Het bleef de afgelopen generaties meestal bij Arabieren, Aziaten of Afrikanen die een soortgelijke stress moesten ervaren door het wapengekletter en kanonneerbootpolitiek van de Amerikanen en Europeanen en dat voor talloze generaties.

Mooi omschreven.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_215450384
quote:

[..]
Volgens mij was het nogal twijfelachtig of in desbetreffende regio’s een meerderheid zich bij Rusland wilt/wilde aansluiten. En het is ook niet alsof Rusland die mensen wat boeit ofzo, alles wordt daar platgewalst als het niet onder Russische controle staat. Of daar dan pro Russen wonen of niet interesseert ze niet.
  zaterdag 2 november 2024 @ 18:40:25 #41
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215450408
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 18:19 schreef LXIV het volgende:

[..]
Deze oorlog is een groot fiasco voor Poetin. Iedereen kan zien hoe feitelijk zwak zijn leger is. Maanden bezig met zijn beste troepen om een gat van 10.000 inwoners in te nemen.
Je overdrijft.
Begin 2022 konden wij schaterlachen om al hun flaters in en rondom Kiev.
Maar nu vechten ze tegen een gigantisch leger dat gestocked wordt door de EU en USA. Het zou raar zijn als de Russen er doorheen zouden lopen alsof het slagroom is.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_215450429
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2024 22:37 schreef phpmystyle het volgende:
Wat ik oprecht bijzonder vind, en niet zo goed begrijp is dat Oekraiene al ongeveer 3 jaar in oorlog is, en dat wij ontzettend veel (lege) toezeggingen doen. Maar dat het in al die tijd niet is gelukt om capaciteit te bouwen om wapens, voertuigen, en munitie te produceren.

Het verhaal over "supply chain", human resource en andere blablabla vind ik geen argument. 80 jaar geleden kon het Westen (maar ook de Duitsers) veel sneller overgaan tot massale productie van militaire middelen. En nu in de moderne tijd lukt dat zelfs na 3 jaar nog niet.
Iets wegbezuinigen is met een pennenstreek geregeld en kost nog geen minuut. Iets opnieuw opbouwen kost jaren. We zijn natuurlijk in de loop der jaren compleet getransformeerd naar een kenniseconomie waarbij de vakmensen, zeg maar de LTS en MTS'ers van vroeger een beetje belachelijk zijn gemaakt want hoezo zou je met je handen moeten werken en vies worden? Beter ga je studeren en kun je geld binneharken op de Zuid-as... Dat is natuurlijk leuk als alles van een leien dakje loopt maar als er serieus met de handjes gearbeit moet worden gaan dat soort mensen het verschil zeker niet maken...
pi_215450491
quote:

[..]
Dat moet nog maar blijken. Het is imo een wake-up call dat oorlogen op het europees continent nog altijd een verschijnsel zijn dat regelmatig optreedt en dat overheden daar veel meer middelen voor ter beschikking zullen moeten stellen. Daarnaast dat nucleaire proliferatie voorlopig van levensbelang is om als land te kunnen blijven bestaan. We kunnen niet rekenen op kernwapens van anderen, je moet ze zelf ontwikkelen en er als land directe controle over hebben. De situatie van Taiwan en Oekrane bewijzen dit feit onomstotelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 02-11-2024 18:50:06 ]
  zaterdag 2 november 2024 @ 18:45:23 #45
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215450497
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 18:44 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik meende dat die Russische rantsoenen altijd uit gebakken hond en bedorven rommel bestonden? Waarom nu klagen dan?
Geloof je het zelf?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 2 november 2024 @ 18:46:03 #46
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215450506
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 18:41 schreef AchJa het volgende:

[..]
Iets wegbezuinigen is met een pennenstreek geregeld en kost nog geen minuut. Iets opnieuw opbouwen kost jaren. We zijn natuurlijk in de loop der jaren compleet getransformeerd naar een kenniseconomie waarbij de vakmensen, zeg maar de LTS en MTS'ers van vroeger een beetje belachelijk zijn gemaakt want hoezo zou je met je handen moeten werken en vies worden? Beter ga je studeren en kun je geld binneharken op de Zuid-as... Dat is natuurlijk leuk als alles van een leien dakje loopt maar als er serieus met de handjes gearbeit moet worden gaan dat soort mensen het verschil zeker niet maken...
We hebben een decadente economie opgebouwd inderdaad, van zuid-as tot tig ambtenaren op beleidsfuncties.

Maar ik blijf erbij dat er echt wel meer had kunnen gebeuren. Wat is er concreet gebeurd in de afgelopen jaren?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 2 november 2024 @ 18:48:26 #47
6484 ExTec
pi_215450535
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 18:17 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ach, de voordelen zijn wat ze zijn. Kinderziekten zijn er allang uit, FR en VK weten niet beter, en je hebt tenminste een wapen wat je ook close quarter kunt gebruiken. Smaken verschillen, idd.
  zaterdag 2 november 2024 @ 18:49:59 #48
6484 ExTec
pi_215450557
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 18:23 schreef AchJa het volgende:
Ik weet niet wat uiteindelijk de doorslag heeft gegeven om te kiezen voor de Diemaco
$$$

Wat een domme vraag :7
  zaterdag 2 november 2024 @ 18:54:01 #50
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215450609
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 18:50 schreef AchJa het volgende:

[..]
Sarcasme...
Haha dacht al.

Sommige denken namelijk echt dat Russen leven van beschimmeld brood, hun soldij nooit ontvangen, en dat er maden in voedsel zitten.
Als dat zo was stonden we allang in Moskou..
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_215450649
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 november 2024 18:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
We hebben een decadente economie opgebouwd inderdaad, van zuid-as tot tig ambtenaren op beleidsfuncties.

Maar ik blijf erbij dat er echt wel meer had kunnen gebeuren. Wat is er concreet gebeurd in de afgelopen jaren?
Zwarte Piet, stikstof, DEI coaches, anti joden/Israel, XR snelwegplakkers, anti boeren, anti industrie, anti gas, anti fossiele "subsidies", anti auto, anti houtkachel/BBQ en anti zie ik je nog een keer en weet ik veel wat voor nul komma nul aan de maatschappij toevoegende onzin ik voorbij heb zien komen...
pi_215450679
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 november 2024 18:48 schreef ExTec het volgende:
Ach, de voordelen zijn wat ze zijn. Kinderziekten zijn er allang uit, FR en VK weten niet beter, en je hebt tenminste een wapen wat je ook close quarter kunt gebruiken. Smaken verschillen, idd.
Dat laatste is het vooral. Een bullpup is gewoon niet mijn ding. Maar ja nog steeds heimwee naar de FAL.
pi_215450824
quote:

[..]
Dit denk ik net zo. Maar zal een prestige kwestie zijn.
Vakman pur sang
  zaterdag 2 november 2024 @ 19:05:38 #55
6484 ExTec
pi_215450825
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 18:56 schreef AchJa het volgende:

[..]
Zwarte Piet, stikstof, DEI coaches, anti joden/Israel, XR snelwegplakkers, anti boeren, anti industrie, anti gas, anti fossiele "subsidies", anti auto, anti houtkachel/BBQ en anti zie ik je nog een keer en weet ik veel wat voor nul komma nul aan de maatschappij toevoegende onzin ik voorbij heb zien komen...
Wordt je niet gewoon oud? ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215450879
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 november 2024 18:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wij ook niet, wij schenden Boekarest memorandum. En later, bij monde van Merkel ook de Minsk akkoorden. Die waren bedoeld om Poetin te fucken.
Merkel was wel zo’n beetje de as van het kwaad in alles wat dit mogelijk maakte h?
En ik zei dat toen al maar werd niet serieus genomen
Vakman pur sang
  zaterdag 2 november 2024 @ 19:11:22 #57
323876 michaelmoore
pi_215450954
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 19:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Merkel was wel zo’n beetje de as van het kwaad in alles wat dit mogelijk maakte h?
En ik zei dat toen al maar werd niet serieus genomen
Merkel en Poetin zijn beiden met een verlangen naar de oude USSR waaar iederen werk had, zinloos werk meestal , met een zeer laag loon, maar men had werk
Wel eens in een museum daar geweest, waar meer vrouwelijke supoosten rondliepen dan bezoekers
nou ja rondliepen , zaten

en heel veel vrouwelijke stadsvegers en vuilnisophalers
was wel een 42 jaar geleden

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 02-11-2024 20:46:13 ]
pi_215451108
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 18:56 schreef AchJa het volgende:

[..]
Iedereen vind dat kut behalve wat van die grachtengordel wannebee gleufdieren en homos.
Dat tij keert wel weer.
Vakman pur sang
  zaterdag 2 november 2024 @ 19:21:26 #59
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215451159
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 november 2024 18:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je overdrijft.
Maar nu vechten ze tegen een gigantisch leger dat gestocked wordt door de EU en USA. Het zou raar zijn als de Russen er doorheen zouden lopen alsof het slagroom is.
Dat verandert toch niks aan het feit dat ze maar uiterst traag voortkomen. Toen en nu. Tegen enorme verliezen nog wel.
Een Europese hoofdstad innemen is een volkomen illusie.
Het enige dat ze echt goed kunnen is lijden en incasseren. Dat is ook al van alle tijden.
The End Times are wild
  zaterdag 2 november 2024 @ 19:25:45 #60
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215451243
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 18:58 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat laatste is het vooral. Een bullpup is gewoon niet mijn ding. Maar ja nog steeds heimwee naar de FAL.
Ik ook! Staand vrije hand op 300 meter 10/10. Zonder collimator, gewoon over de korrel.
The End Times are wild
pi_215451286
quote:
12s.gif Op zaterdag 2 november 2024 19:05 schreef ExTec het volgende:
Wordt je niet gewoon oud? ;)
Natuurlijk word ik oud maar ik heb een shitload aan jonge sgtn die ik in het gareel moet houden en die zijn ook wars van al die onzin.
pi_215451311
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 19:21 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat verandert toch niks aan het feit dat ze maar uiterst traag voortkomen. Toen en nu. Tegen enorme verliezen nog wel.
Een Europese hoofdstad innemen is een volkomen illusie.
Het enige dat ze echt goed kunnen is lijden en incasseren. Dat is ook al van alle tijden.
Ik denk dat oost Oekrane, door alle injecties en toeleveringen, meer slagkracht heeft dan 3 grote eu landen.
Puur conventioneel vechtend kan RUS met gemak grote steden invallen en overnemen.
Echter zal dat nooit gebeuren door nucleaire rode lijnen. Maar conventioneel moet je oppassen.
Vakman pur sang
pi_215451340
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 19:27 schreef AchJa het volgende:

[..]
Natuurlijk word ik oud maar ik heb een shitload aan jonge sgtn die ik in het gareel moet houden en die zijn ook wars van al die onzin.
Geen normale vent, mannelijk iemand die ik ken, is het eens met die woke bullshit en betutteling.

Stikstof is helemaal een lachertje en boeren kunnen ook gewoon hun gang gaan. En praktisch gezegd en kun je zo 500K mensen uitzetten en 500k huizen bouwen en zit iedereen weer goed. Het is allemaal zelfgecreerde niet bestaande problemen.
De echte problemen zijn: drugsinvasies, Mocro maffia, teloorgang van de mens, 4 dagen werken, ongecontroleerde migratie gestuurd door juist Iran aangewakkerd door Rusland, industrile en agrarische achteruitgang en afhankelijkheid van lage lonen landen.
Maar zolang we over heel wat anders praten dan valt het niet zo op
Vakman pur sang
pi_215451479
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 november 2024 18:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wij ook niet, wij schenden Boekarest memorandum.

Welke van deze punten schenden wij?

quote:
Eerbiedigen van de onafhankelijkheid en soevereiniteit van Oekrane, Wit-Rusland en Kazachstan binnen de bestaande grenzen

Zich onthouden van bedreiging met of gebruik van geweld tegen de territoriale integriteit of de politieke onafhankelijkheid van Oekrane, Wit-Rusland en Kazachstan, tenzij uit zelfverdediging of anderszins in overeenstemming met het VN-Handvest

Zich onthouden van economische dwang om de soevereine rechten van Oekrane, Wit-Rusland of Kazachstan ondergeschikt te maken aan het eigen belang

Onmiddellijk actie vragen van de Veiligheidsraad om bijstand te verlenen in geval van een daad van agressie of een bedreiging met gebruik van kernwapens tegen Oekrane, Wit-Rusland of Kazachstan

Zich onthouden van het gebruik van kernwapens tegen Oekrane, Wit-Rusland en Kazachstan
Elkaar raadplegen wanneer een vraag opduikt in verband met deze verbintenissen
En later, bij monde van Merkel ook de Minsk akkoorden. Die waren bedoeld om Poetin te fucken.
En hoe schenden wij bij monde van Merkel de Minsk akkoorden?
pi_215452349
Nog een paar daagjes tot we Trump weer hebben. Benieuwd hoe dat het conflict gaat veranderen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_215452429
quote:

[..]
Ik zie dat de markt zichzelf traag maar zeker corrigeert in dat opzicht. Een mbo vakman heeft ondertussen meer marktwaarde dan een doorsnee HBO er en het ziet er naar uit dat het verschil alleen maar gaat toenemen.
  zaterdag 2 november 2024 @ 20:34:02 #67
323876 michaelmoore
pi_215452753
quote:

[..]
Klopt, maar Poetin is gek
pi_215452816
Het gaat volgens deze man (hij is pro-Oekraens en bezeten door deze oorlog, dag en nacht is mij opgevallen de laatste 6 maanden en als het gaat om het onderwerp Oekrane dan een van de betere bronnen op Twitter) om 200 km en 5 gehuchten dat de Russen hebben ingenomen in het zuiden van de provincie Donetsk in de laatste 14 dagen. Dat is iets meer dan de stad Amsterdam (188 km) aan grondgebied. Het merendeel is leeg grondgebied met 5 kleine gehuchten in.

twitter

[ Bericht 18% gewijzigd door Peppert op 02-11-2024 21:07:05 ]
  zaterdag 2 november 2024 @ 20:38:01 #69
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_215452827
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 20:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Klopt, maar Poetin is gek
Is ie ook!

Dat zou op den duur gevaarlijk kunnen worden.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_215452838
twitter

Koreaanse FAFO.
  zaterdag 2 november 2024 @ 20:40:28 #71
323876 michaelmoore
pi_215452870
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 november 2024 18:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je overdrijft.
iedere Rus tank en Rus soldaat wordt door de US spionage satellieten gevolgd en door de palantir software herkend

en via internet met Palantir software de meest logische tactiek berekend en doorgegeven aan de units

soort schaakspel met AI
  zaterdag 2 november 2024 @ 20:47:31 #72
323876 michaelmoore
pi_215453051
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 20:38 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Koreaanse FAFO.
quote:
Fake news for at least three reasons:
- north korean id cards and passports aren't red
- you don't go to fight carrying your passport
- north korean soldiers went to russia without passport and phone

also: the image seems digitally altered.
men had de binnenkant moeten laten zien en geen diplomatiek paspoort
pi_215453282
quote:

[..]
Daar hebben ze in Azi ook enorm veel last van onder de jongere generaties. Het is niet de schuld van de jongere generaties maar de maatschappij die status heeft gehangen aan kantoorbanen en een heel lage status en dito salaris als het gaat om handenwerk. Ik ken maar een Aziatische land waar met de handen bezig zijn een aardige maatschappelijke status heeft en dat is Japan.
pi_215453574
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 19:05 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dit denk ik net zo. Maar zal een prestige kwestie zijn.
Ik dacht dat het wel algemeen bekend was dat het een economische kwestie was? Die gebieden waar de etnische Russen leven, en die Rusland nu pakt, droegen zo rond de 60% bij aan de Oekraense economie, terwijl het om misschien 20% van het oppervlak van Oekrane ging.

20% bevolking, die meer dan 60% bijdroeg aan de economie, en die de interim-regering van Yatsenyuk wilde onderdrukken, onder meer door hen proberen te verbieden om Russisch te spreken en hen het stemrecht af te nemen.

Daar tussen de regels lees ik dan: "het was een kwestie van doodgewoon afgunst en proberen hen hun verdiensten te stelen".

Zelf zagen die etnisch-Russen dat ook zo en begonnen daarom hun separatistenbeweging.

[ Bericht 0% gewijzigd door RetepV op 02-11-2024 21:33:15 ]
pi_215453651
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 19:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Merkel en Poetin zijn beiden met een verlangen naar de oude USSR waaar iederen werk had, zinloos werk meestal , met een zeer laag loon, maar men had werk
Ik zou niet zeggen "iedereen had werk", maar "iedereen had een bestaansreden". Het ging niet om "werk", maar om "bijdragen aan de maatschappij".

Heel vreemd dat mensen die nuance niet zien, want het volledige rechtse spectrum hier wil dat klaplopers aangepakt worden en gedwongen worden om bij te dragen aan de maatschappij. Lijkt me juist dat die mensen dan links zouden moeten zijn, als ze een politiek stelsel willen waarin iedereen vrijwillig of gedwongen bijdraagt aan de maatschappij. Maar er staan ons nog wel hele grote problemen te wachten wanneer rechtse partijen linkse dingen gaan opnemen in hun plannen.

Edit:

Zelf vind ik communisme ook geen ruk aan. Ik wil het recht hebben om mijn buurman een lul te vinden en hem dat ook te vertellen, als ik dat zo wens. Niet dat ik gemaakt aardig tegen hem moet doen omdat ik bang ben dat hij anders de Partij op me af stuurt.

[ Bericht 10% gewijzigd door RetepV op 02-11-2024 21:34:52 ]
  zaterdag 2 november 2024 @ 21:36:08 #76
323876 michaelmoore
pi_215453714
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 21:29 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik zou niet zeggen "iedereen had werk", maar "iedereen had een bestaansreden". Het ging niet om "werk", maar om "bijdragen aan de maatschappij".

Heel vreemd dat mensen die nuance niet zien, want het volledige rechtse spectrum hier wil dat klaplopers aangepakt worden en gedwongen worden om bij te dragen aan de maatschappij. Lijkt me juist dat die mensen dan links zouden moeten zijn, als ze een politiek stelsel willen waarin iedereen vrijwillig of gedwongen bijdraagt aan de maatschappij. Maar er staan ons nog wel hele grote problemen te wachten wanneer rechtse partijen linkse dingen gaan opnemen in hun plannen.

Edit:

Zelf vind ik communisme ook geen ruk aan. Ik wil het recht hebben om mijn buurman een lul te vinden en hem dat ook te vertellen, als ik dat zo wens. Niet dat ik gemaakt aardig tegen hem moet doen omdat ik bang ben dat hij anders de Partij op me af stuurt.
klopt het was volstrekt nutteloos werk

zeker al die oude vrouwen in die musea op een stoeltje
pi_215453776
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 21:21 schreef RetepV het volgende:

[..]
Zelf zagen die etnisch-Russen dat ook zo en begonnen daarom hun separatistenbeweging.
Ben benieuwd waar jij deze informatie vandaan haalt. Die separatistenbeweging was/is een door de Russische federatie gestuurde en ondersteunde militie. Het is niet iets wat van binnenuit gekomen is.
pi_215453838
quote:

[..]
Ik dacht dat het wel algemeen bekend was dat het een economische kwestie was? Die gebieden waar de etnische Russen leven, en die Rusland nu pakt, droegen zo rond de 60% bij aan de Oekraense economie, terwijl het om misschien 20% van het oppervlak van Oekrane ging.

20% bevolking, die meer dan 60% bijdroeg aan de economie, en die de interim-regering van Yatsenyuk wilde onderdrukken, onder meer door hen proberen te verbieden om Russisch te spreken en hen het stemrecht af te nemen.

Daar tussen de regels lees ik dan: "het was een kwestie van doodgewoon afgunst en proberen hen hun verdiensten te stelen".

Dat is onjuist: de donbass heeft wel potentie qua grondstoffen maar is enorm arm, achtergesteld en niet winstgevend met wat verouderde kolenwinning en staalfabrieken.
Weet ook niet hoe je daar bij komt.

Het gemiddelde inkomen in oost Oekrane is nog veel lager dan in Rusland.
Vakman pur sang
  zaterdag 2 november 2024 @ 21:47:16 #79
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_215453868
quote:

[..]
Er moet nog veel water door de Dnjepr stromen voordat dergelijke steden zijn ingenomen. Chasiv Yar gaat nog wel even duren en voordat Pokrovsk vanuit het zuiden ingesloten kan geraken moet er ook nog erg veel gebeuren.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 2 november 2024 @ 21:48:50 #80
323876 michaelmoore
pi_215453887
quote:

[..]

De inval in Dombas had als enige reden dat oekraine dan absoluut geen lid van de NATO zou kunnen worden

er viel en valt in de Dombas niets te halen dan diepe armoe

quote:
begonnen daarom hun separatistenbeweging
rusland heeft dat opgestart met een zogenaamde beweging
  zaterdag 2 november 2024 @ 22:11:51 #81
6484 ExTec
pi_215454177
quote:
Nee, algemeen bekend is dat jij weer uit je nek aan het lullen bent.

De regio kyiv contribueert het meeste aan de economie.

Niet heel erg veel anders dan dat amsterdam/randstad het meeste aan de NL economie contribueert, ook al staan er 0 fabrieken waar laaggeschoolde paupers werkzaam zijn.
  zaterdag 2 november 2024 @ 22:16:36 #82
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215454243
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 november 2024 22:11 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, algemeen bekend is dat jij weer uit je nek aan het lullen bent.

De regio kyiv contribueert het meeste aan de economie.

Niet heel erg veel anders dan dat amsterdam/randstad het meeste aan de NL economie contribueert, ook al staan er 0 fabrieken waar laaggeschoolde paupers werkzaam zijn.
Haha de "economie". Waarom is dat altijd zo zwaarwegend voor sommige leden? Je hebt massa's troepen aan de grens staan, bezette steden, bombardementen en oprukkend staal. Maar de Russische economie is bijna kapot en het economische kapitaal zit in Kiev.

Dat is gewoon een hele matige cope.
Op papier zal het economisch in kiev gebeuren maar wat is dat allemaal waard zonder de Donbass?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Forum Admin zaterdag 2 november 2024 @ 22:20:13 #83
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_215454273
Het heeft ook een heleboel grondstoffen die nog niet gewonnen zijn.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 2 november 2024 @ 22:22:16 #84
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215454301
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 22:20 schreef Straatcommando. het volgende:
Het heeft ook een heleboel grondstoffen die nog niet gewonnen zijn.
Nou zeg dat wel. Er ligt echt een bizar aandeel aardgas om maar wat te noemen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  zaterdag 2 november 2024 @ 22:24:33 #85
6484 ExTec
pi_215454353
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 22:16 schreef inslagenreuring het volgende:
Op papier zal het economisch in kiev gebeuren maar wat is dat allemaal waard zonder de Donbass?
Heel veel, als die oorlog over is.

Ga eens een video game zoals een van de Sim City's, City Skylines, spelen.

Dan wordt het patroon:

Agrarisch -> Industrieel -> Diensten

Heel erg netjes uitgelegd.

Per van deze stappen is de claim die je legt op grond, vs de winstgevendheid, kleiner.

(En; ja, dat is echt zo. Niet slechts een video game. Als je dit soort shit niet bij geschiedenis hebt gehad, vraag ik me af of je schijt waar je staat.)
  Forum Admin zaterdag 2 november 2024 @ 22:28:50 #86
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_215454435
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 november 2024 22:24 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dan wordt het patroon:

Per van deze stappen is de claim die je legt op grond, vs de winstgevendheid, kleiner.

(En; ja, dat is echt zo. Niet slechts een video game. Als je dit soort shit niet bij geschiedenis hebt gehad, vraag ik me af of je schijt waar je staat.)
Iets minder fel mag wel maatje
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 2 november 2024 @ 22:33:15 #87
6484 ExTec
pi_215454499
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 22:28 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Iets minder fel mag wel maatje
Ok ;(
pi_215454562
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 22:22 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
De russische vraag naar aardgas voor de binnenmarkt is enorm, dat zullen ze zelf goed kunnen gebruiken :Y
De rest van de wereld stapt over op alternatieven ondertussen, met name China die de "Power of Siberia 2" feitelijk al gedag lijkt te zeggen :P
  zaterdag 2 november 2024 @ 22:38:38 #89
6484 ExTec
pi_215454590
quote:

[..]
Maar het lijkt er niet op dat rus aardgas + rare earth metals gaat kunnen exploiteren zonder westerse hulp.

En zelfs al gaat het westen all in, heb je het over halve decennium minimaal voordat er ook maar iets staat.
pi_215454666
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 november 2024 22:24 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dan wordt het patroon:

TJsa, vandaar dat NK ook aan de wereldtop staat qua economie :P
  zaterdag 2 november 2024 @ 23:05:57 #91
323876 michaelmoore
pi_215455027
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 22:42 schreef Digi2 het volgende:

[..]
TJsa, vandaar dat NK ook aan de wereldtop staat qua economie :P
Nk is een uitzendbureau voor werkslaven, een vakbond kent men niet, ook pensioen en zorg voor ouderen is matig

quote:
Does North Korea have rare earth metals?
Metal mining. North Korea is thought to have tremendous potential metal resources (and particularly rare-earth metals), which have been valued in excess of US$6 trillion by the South Korean national mining company.
quote:
Does North Korea have uranium mine?
North Korea is believed to process raw uranium from mines at facilities in Pyongsan, in the south, and Pakchon, in the north, and is confirmed to have an enrichment facility in Yongbyon.14 sep 2024
quote:
Noord-Korea heeft reserves van meer dan 200 soorten mineralen, verdeeld over 80% van zijn grondgebied, met tien reserves die grote afzettingen van magnetiet, wolfraamerts , grafiet , goud en molybdeen bevatten . Tot de grootste hulpbronnen met een hoge geschatte reserve behoren: 21 miljoen ton zink ; niet-metalen hulpbron van 100 miljard ton kalksteen en 6 miljard ton magnesiet ; en andere minerale bronnen zoals 5 miljard ton ijzer , 5 miljard ton antraciet , 3 miljoen ton koper , 2 miljoen ton bariet , 2 miljoen ton grafiet en 2 duizend ton goud . [ 3 ]

De minerale industrie in het land is gestructureerd onder drie brede sectoren, namelijk kolenwinning , ferro- en non-ferrometalenwinning, en verwerkingssector en industrile mineralenwinning en verwerkingssector. Al deze sectoren zijn eigendom van de centrale overheid en het wordt ook gerapporteerd dat de minerale industrie het militaire budget van het land ondersteunt. [ 4 ]

Metaalwinning
Er wordt gedacht dat Noord-Korea over enorme potentile metaalbronnen beschikt (en met name zeldzame aardmetalen ), die door het Zuid-Koreaanse nationale mijnbouwbedrijf op meer dan 6 biljoen dollar worden geschat. Er wordt veel genvesteerd door Chinese mijnbouwbedrijven, met een geschatte investering van 500 miljoen dollar in de afgelopen 11 jaar. 41% van alle Chinese bedrijven die in Noord-Korea handelen, zijn betrokken bij mijnbouw. [ 5 ]

Zinkwinning
De Korea General Zinc Industry Group is een Noord-Koreaanse mijnbouw- en industrile groep met het hoofdkantoor in Pyongyang . [ 6 ] De organisatie produceert zink , lood , basismetaal, loodconcentraten, zinkconcentraten , cadmium , arseen , zinkresten en koperconcentraat voor export en binnenlands gebruik. [ 6 ]

De Komdok-mijn , gelegen in Kumgol-dong, Tanchon , provincie Zuid-Hamgyong , is sinds 1932 in bedrijf en is de grootste zinkmijn in Oost-Azi. De mijn heeft zeven mijnblokken die worden gewonnen door tien mijnen. De jaarlijkse capaciteit is om 10 miljoen ton zinkerts te verwerken. [ 7 ] Conventionele flotatiemethoden worden gebruikt om lood- en zinkconcentraten te winnen. Andere producten uit de mijn zijn sfaleriet, chalcopyriet en galena. [ 3 ] [ 8 ] Het mijngebied werd beschadigd tijdens het tyfoonseizoen van 2020 in de Stille Oceaan en de herontwikkeling ervan was een prioriteit voor de Noord-Koreaanse regering. [ 9 ]

Goudwinning
Er wordt geschat dat het land alleen al zo'n 2.000 ton aan goudreserves heeft, wat bij een goudwaarde van $ 58.700/kilo neerkomt op een totale waarde van $ 117,4 miljard.

De Daebong-mijn, gelegen op de grens van Kapsan County en Unhung County in de provincie Ryanggang , produceerde jaarlijks meer dan 150 kilogram (kg) (4.823 troy ounces) goud. Er worden verdere verbeteringen voorgesteld in deze mijn met Chinese investeringen onder een pakket van aanbiedingen van minerale rechten in ruil voor kapitaalinvesteringen in de mijn. [ 4 ]

De Sangnong -mijn in Hochon County is sinds 1956 in bedrijf en is een ondergrondse mijn. De mijn wint ook pyriet, chalcopyriet, magnesiet, natuurlijk goud en natuurlijk zilver. In 2008 werd de jaarlijkse productie gerapporteerd als 290.000 ton concentraat met een gehalte van 30 g/t. Om het concentraat van lage kwaliteit van de Sangnong-mijn te verwerken, is de Dongdae Custom Mill Plant (gevestigd in de stad Tanchon ) opgericht. Deze fabriek heeft twintig miljoen ton afval verwerkt en het afval dat zich op het terrein van de fabriek heeft opgestapeld, heeft nog steeds een goudgehalte van 1,44 g/t. [ 3 ]

De Holdong-mijn in de Holdong-rodongjagu in Yonsan-gun is sinds 1893 in bedrijf. Goud en andere ertsen worden gevonden in een strook van 1.200 meter (3.900 ft). De fabriek heeft een capaciteit voor de jaarlijkse verwerking van 2 ton goud, 2,5 ton zilver en 80.000 ton koperconcentraat. In 1991 registreerde de mijn een productie van 0,85 ton goud, 1.674 ton zilver en 893 ton koperconcentraat. [ 3 ]

Koperwinning
De DPRK bezit naar schatting een totale hoeveelheid van 2,1 miljoen metrische ton kopermetaal

[ Bericht 18% gewijzigd door michaelmoore op 02-11-2024 23:12:28 ]
  zaterdag 2 november 2024 @ 23:17:04 #92
6484 ExTec
pi_215455146
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 23:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nk is een uitzendbureau voor werkslaven en de verkoper van Steenkool
[..]
[..]

Rare earth isn't as "rare" as most of us think.

In Scandinavi zijn er meerdere bronnen, het feit dat het element Scandium er vandaan komt is een goeie indicator,

Maar niet elk land heeft zin om zijn landschap om te ploegen in afgrijselijke mijn groeves.

Tenzij we moeten.
  zaterdag 2 november 2024 @ 23:17:30 #93
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215455149
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 20:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]
men had de binnenkant moeten laten zien en geen diplomatiek paspoort
[ afbeelding ]
Fake idd.

twitter

[ Bericht 26% gewijzigd door Perrin op 02-11-2024 23:30:18 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 2 november 2024 @ 23:22:43 #94
323876 michaelmoore
pi_215455193
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 november 2024 22:38 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar het lijkt er niet op dat rus aardgas + rare earth metals gaat kunnen exploiteren zonder westerse hulp.

En zelfs al gaat het westen all in, heb je het over halve decennium minimaal voordat er ook maar iets staat.
quote:

[..]
Ruzzia heeft zelf zo gruwelijk veel aardgas, het probleem is om het weg te krijgen , liefst via nordstream pijpen
Maar dat kan niet meer he, dus nu moet het per LNG schip op minus 265 graden helemaal om de zuidkaap heen
Putin heeft zwaar de pest in daarover, maar hij laat niets merken
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_grootste_aardgasvelden
quote:
Welk land heeft de grootste gasvoorraad?
Lijst van grootste aardgasvelden
Nr. Gasveld Land(en)
1 South Pars gasveld Iran en Qatar
2 Oerengoj Rusland
3 Yamburg (gasveld) Rusland

[ Bericht 21% gewijzigd door michaelmoore op 02-11-2024 23:41:17 ]
  zaterdag 2 november 2024 @ 23:42:02 #95
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215455371
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 20:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
iedere Rus tank en Rus soldaat wordt door de US spionage satellieten gevolgd en door de palantir software herkend

en via internet met Palantir software de meest logische tactiek berekend en doorgegeven aan de units

soort schaakspel met AI
Geloof je het allemaal zelf?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_215455384
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 23:22 schreef michaelmoore het volgende:

Ruzzia heeft zelf zo gruwelijk veel aardgas, het probleem is het weg en verkocht krijgen.
Landen willen sowieso af van pipeline aardgas omdat is gebleken dat je te afhankelijk kan worden van 1 leverancier. Door de LNG technologie was de aardgasmarkt al aan het globaliseren en door het Rusland/Oekrane conflict is die LNG-globalisering in turbostand geraakt, voor 2030 zal de aardgasmarkt vrijwel grotendeels geglobaliseerd zijn. De 2 grootste leveranciers zijn dan de VS en Qatar, met Qatar op plek 1 en de VS op 2.
  zaterdag 2 november 2024 @ 23:45:18 #97
323876 michaelmoore
pi_215455395
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 23:43 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Landen willen sowieso af van pipeline aardgas omdat is gebleken dat je te afhankelijk kan worden van 1 leverancier. Door de LNG technologie was de aardgasmarkt al aan het globaliseren en door het Rusland/Oekrane conflict is die LNG-globalisering in turbostand geraakt, voor 2030 zal de aardgasmarkt vrijwel grotendeels geglobaliseerd zijn. De 2 grootste leveranciers zijn dan de VS en Qatar, met Qatar op plek 1 en de VS op 2.
Noorwegen die heeft lekker nog zijn pijpline naar Europa
  zaterdag 2 november 2024 @ 23:46:56 #98
323876 michaelmoore
pi_215455409
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 november 2024 23:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Geloof je het allemaal zelf?
palantir kan ieder systeem en persoon herkennen, zonder AI en satellieten is een legerunit blind
De drone operator weet precies waar de drone heen moet, goed kans dat de droneoperator in de USA op kantoor zit
Hoe denk je dat Israel precies weet wat er gaande is bij Hezbollah ? en weet wie waar is
https://www.palantir.com/offerings/defense/army/.
https://felixprehn.substa(...)son-behind-palantirs
quote:
Palantir verandert de defensie-industrie op drie grote manieren.
Ten eerste wordt software belangrijker dan hardware.
Ten tweede kunnen technologiebedrijven als Palantir nu grote defensieprojecten leiden.
https://youtube.com/shorts/iFg0VEf6ca4?si=809cZjc-rG5QqS3K

Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 14% gewijzigd door michaelmoore op 03-11-2024 01:14:56 ]
pi_215455451
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 23:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Noorwegen die heeft lekker nog zijn pijpline naar Europa
Noorwegen is een westers rechtsstatelijk land, maar dat zijn veel pipeline gasaanbieders niet. Voorlopig zal die pipeline levering wel blijven doorgaan ;)
  zaterdag 2 november 2024 @ 23:53:21 #100
323876 michaelmoore
pi_215455459
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 23:52 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Noorwegen is een westers rechtsstatelijk land, maar dat zijn veel pipeline gasaanbieders niet. Voorlopig zal die pipeline levering wel blijven doorgaan ;)
De Nordstream had ook doorgegaan als Ruzzia in 2014 de Dombas niet was binnengevallen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')