SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed hoe je dat opschrijft. Vandaar ook mijn vraag.quote:Op zaterdag 2 november 2024 00:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
We kunnen ook kiezen het leger af te schaffen net als Costa Rica en ons verder nergens mee te bemoeien bij wijze van spreke.
Ik was en ben het ook oneens met de bezuinigen op defensie. Je moet gewoon als NAVO-land je afspraken nakomen, wat je eerst met elkaar hebt afgesproken.quote:Op vrijdag 1 november 2024 19:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn, de tendens is en was in de hele samenleving niet anders he. Ik zit zelf ondertussen al dik 20 jaar hier op Fok! en ben ondertussen 30+ jaar militair. Maar als ik in al die afgelopen jaren ook maar iets zei over de ongebreidelde onverantwoorde bezuinigingen op defensie was hoongelach mijn deel en moest er vooral niet gezanikt worden want er bestond geen dreiging meer en defensie was compleet overbodig. Het was maar beter dat defensie opgeheven werd en dat het geld maar in iets "nuttigers" gestopt moest worden. Ook hier op Fok! heb ik daar ellenlange discussies over lopen voeren, als je dan zei dreiging Rusland/China zat iedereen te lachen want dat was allemaal maar onzin...
Nou ja, we zien het. En nu is het simpelweg te laat om het been op tijd bij te trekken. Jammer maar helaas.
Oekraine zal opnieuw verdeeld moeten worden en het restant bij de NATO voegenquote:Op zaterdag 2 november 2024 11:35 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik was en ben het ook oneens met de bezuinigen op defensie. Je moet gewoon als NAVO-land je afspraken nakomen, wat je eerst met elkaar hebt afgesproken.
Maar ik ben het ook oneens om de Donbas en De Krim maar gewoon bij Europa/NAVO te voegen.
Oekrane blijft wel bestaan. Ik denk dat zelfs de steden Kramatorsk en Slovjansk wel bij Oekrane kunnen blijven, als ze deze winter tot een wapenstilstand gaan komen.quote:Op vrijdag 1 november 2024 20:31 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk dat Oekraine wel verloren is, maar ik geloof echt niet dat Poetin voorbij de NAVO grenzen gaat.
Dat ben ik niet met je eens.quote:Op zaterdag 2 november 2024 11:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Oekraine zal opnieuw verdeeld moeten worden en het restant bij de NATO voegen
Maar ik vrees dat putin helemaal niet wil onderhandelen, die gaat door tot rusland economisch kapot is en hij opzij gezet wordt door de huidige oligarchen kliek, dus dat zal het moeten worden een economische oorlog
Putin zal ook met trump niet onderhandelen ,
Putin is verblind door valse haat doordat in zijn ogen de vroegere USSR is afgepakt in 1991
nou dan houden ze dat toch lekker , als die oorlog maar stopt en Kiev en Odessa bij Oekraine blijvenquote:Op zaterdag 2 november 2024 12:16 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens.
Poetin zag het westen van Oekrane met Kiev zich willen aansluiten bij het westen. Poetin (in zijn visie en dat van de meeste Russen) vinden de Donbas en De Krim meer Russisch dan Oekraens.
Gaat niet gebeurenquote:Op zaterdag 2 november 2024 12:11 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Oekrane blijft wel bestaan. Ik denk dat zelfs de steden Kramatorsk en Slovjansk wel bij Oekrane kunnen blijven, als ze deze winter tot een wapenstilstand gaan komen.
quote:Maar ik vrees dat putin helemaal niet wil onderhandelen, die gaat door tot rusland economisch kapot is en hij opzij gezet wordt door de huidige oligarchen kliek, dus dat zal het moeten worden een economische oorlog
Er zal een opening zijn voor Poetin als wij opgeven dat Oekraiene bij de NAVO komt.quote:Op zaterdag 2 november 2024 11:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Oekraine zal opnieuw verdeeld moeten worden en het restant bij de NATO voegen
Maar ik vrees dat putin helemaal niet wil onderhandelen, die gaat door tot rusland economisch kapot is en hij opzij gezet wordt door de huidige oligarchen kliek, dus dat zal het moeten worden een economische oorlog
Putin zal ook met trump niet onderhandelen ,
Putin is verblind door valse haat doordat in zijn ogen de vroegere USSR is afgepakt in 1991
dan moet er eerst geen oorlog meer zijn anders kan dat nietquote:Op zaterdag 2 november 2024 13:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er zal een opening zijn voor Poetin als wij opgeven dat Oekraiene bij de NAVO komt.
De Noord-Koreaanse dienstplichtige die naar Oekrane wordt gestuurd voor de glorie van de Grote Maarschalk is op papier net zo waardeloos als GI Joe en zijn vrienden die in het buitenland sterven tegen vijanden die nog niet eens naar de Amerikanen hebben geniest. We kunnen die Noord-Koreanen zien als huurlingen voor Rusland. Hetzelfde laken en pak als het ging om de Britse, Australische en Poolse deelname aan de invasie in Irak (deze drie landen leverden volgens Wikipedia 52.700 soldaten aan de invasie van het land met als belang om hun trouw te laten zien aan de VS en hun internationale samenwerking steviger te verankeren door bloed). Het lijkt op dat Kim Yong Un dezelfde motivatie heeft met Rusland: de samenwerking naar een hogere plan tillen door bloed te verspillen: we kunnen het een internationale principe 'door dik en dun' noemen.quote:Op vrijdag 1 november 2024 21:29 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik snap niet wat het uitmaakt dat er wat N-Koreanen de Russen helpen.
So what?
Dat hoeven we niet op te geven: Rusland kan daarover een afspraak maken met Oekrane.quote:Op zaterdag 2 november 2024 13:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er zal een opening zijn voor Poetin als wij opgeven dat Oekraiene bij de NAVO komt.
Ik mis hier het stuk dat Oekrane een soeverein land is dat zelf kan bepalen welke koers ze varen.quote:Op zaterdag 2 november 2024 12:16 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens.
Poetin zag het westen van Oekrane met Kiev zich willen aansluiten bij het westen. Poetin (in zijn visie en dat van de meeste Russen) vinden de Donbas en De Krim meer Russisch dan Oekraens.
Daarvoor ook niet.quote:Poetin wil niet onderhandelen, zolang een deel van Koersk nog door de Oekraners bezet wordt gehouden.
Dat deed Rusland daarvoor ook al.quote:Zelensky wil ook nog niet onderhandelen door weer opnieuw elitetroepen naar de Koerskregio te sturen.
En de Russische militaire top vindt het voorlopig wel prima zo, want nu hebben ze iets meer tijd om bepaalde grenscorrecties in hun voordeel in de Donbas nog voor elkaar te krijgen, zolang de Oekraners nog in de Koerskregio zitten..
Ik snap de ophef erover niet. In elke krant kopte het.quote:Op zaterdag 2 november 2024 15:53 schreef Peppert het volgende:
[..]
De Noord-Koreaanse dienstplichtige die naar Oekrane wordt gestuurd voor de glorie van de Grote Maarschalk is op papier net zo waardeloos als GI Joe en zijn vrienden die in het buitenland sterven tegen vijanden die nog niet eens naar de Amerikanen hebben geniest. We kunnen die Noord-Koreanen zien als huurlingen voor Rusland. Hetzelfde laken en pak als het ging om de Britse, Australische en Poolse deelname aan de invasie in Irak (deze drie landen leverden volgens Wikipedia 52.700 soldaten aan de invasie van het land met als belang om hun trouw te laten zien aan de VS en hun internationale samenwerking steviger te verankeren door bloed). Het lijkt op dat Kim Yong Un dezelfde motivatie heeft met Rusland: de samenwerking naar een hogere plan tillen door bloed te verspillen: we kunnen het een internationale principe 'door dik en dun' noemen.
Het is heel simpel. Het is zelfverdediging als Amerikanen en European heinde en ver troepen stationeren, militaire oefeningen houden en landen aanvallen, maar een gevaar voor de internationale orde als de schoen aan de andere kant valt. De politiek, (sociale) media en denktank circuit zijn twee handen op een buik in de meeste landen (de voornaamste vormgevers van de publieke opinie) als het gaat om internationale politiek. Het verschil in ideologie zit hem voornamelijk in het binnenlandse beleid.quote:Op zaterdag 2 november 2024 16:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik snap de ophef erover niet. In elke krant kopte het.
Dacht meer van: ten eerste was dat te verwachten en ten tweede: so what.
Praat jij wel over hetzelfde onderwerp?quote:Op zaterdag 2 november 2024 16:10 schreef Peppert het volgende:
[..]
Het is heel simpel. Het is zelfverdediging als Amerikanen en European heinde en ver troepen stationeren, militaire oefeningen houden en landen aanvallen, maar een gevaar voor de internationale orde als de schoen aan de andere kant valt. De politiek, (sociale) media en denktank circuit zijn twee handen op een buik in de meeste landen (de voornaamste vormgevers van de publieke opinie) als het gaat om internationale politiek. Het verschil in ideologie zit hem voornamelijk in het binnenlandse beleid.
Ik denk niet dat de wapenstilstandslijn moet gaan bepalen wat bij Oekrane komt en wat bij Rusland maar de voorkeur van de lokale bevolking. Al is dat natuurlijk nu niet altijd objectief meer te bepalen door een stemming. Veel pro-Oekraners zijn natuurlijk gevluchtquote:Op zaterdag 2 november 2024 12:11 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Oekrane blijft wel bestaan. Ik denk dat zelfs de steden Kramatorsk en Slovjansk wel bij Oekrane kunnen blijven, als ze deze winter tot een wapenstilstand gaan komen.
Je kunt je ook afvragen wat de bevolking wil.quote:Op zaterdag 2 november 2024 16:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de wapenstilstandslijn moet gaan bepalen wat bij Oekrane komt en wat bij Rusland maar de voorkeur van de lokale bevolking. Al is dat natuurlijk nu niet altijd objectief meer te bepalen door een stemming. Veel pro-Oekraners zijn natuurlijk gevlucht
De media vindt het allemaal best als dit soort internationale 'gedrag' (troepen en materieel duizenden kilometers buiten de eigen grenzen stationeren) maar voorbehouden blijft aan Amerikanen en Europeanen. De verontwaardiging zit hem in dat Noord-Korea besloten heeft haar bondgenootschap met de Russen te ontwikkelen door troepen ver buiten haar eigen grenzen te sturen. Het veroorzaakt een bepaalde 'stress (PSYOP)' die men in deze contreien niet kent ook al gaat het om een zwak land als Noord-Korea. Het bleef de afgelopen generaties meestal bij Arabieren, Aziaten of Afrikanen die een soortgelijke stress moesten ervaren door het wapengekletter en kanonneerbootpolitiek van de Amerikanen en Europeanen en dat voor talloze generaties.quote:Op zaterdag 2 november 2024 16:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Praat jij wel over hetzelfde onderwerp?
Oh je bedoelt “het westen” doet het ook en nu reageert de media verontwaardigd?
Ik denk dat het vooral om etniciteit gaat. Russen zullen eerder voor aansluiting bij Rusland kiezen.quote:Op zaterdag 2 november 2024 16:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je kunt je ook afvragen wat de bevolking wil.
Rusland zal propageren voor een gouden toekomst.
De EU heeft gefaald in de ogen van de Oekraners en het toelatingsproces is lang en vol met regels die niet echt past bij de Oekraense cultuur.
Het is al vrij snel beter toeven dan in Rusland.quote:Op zaterdag 2 november 2024 17:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral om etniciteit gaat. Russen zullen eerder voor aansluiting bij Rusland kiezen.
Als ik etnische Rus was koos ik echter voor aansluiting bij Oekrane omdat als de oorlog voorbij is, er enorm veel EU-geld naar Oekrane gaat stromen. Onder de vlag van Oekrane zal het veel beter toeven zijn
Daar gaat het wel op lijken, maar dan is de uitkomst van deze oorlog nog wel spannend voor de Oekraners.quote:Op zaterdag 2 november 2024 17:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral om etniciteit gaat. Russen zullen eerder voor aansluiting bij Rusland kiezen.
Als ik etnische Rus was koos ik echter voor aansluiting bij Oekrane omdat als de oorlog voorbij is, er enorm veel EU-geld naar Oekrane gaat stromen. Onder de vlag van Oekrane zal het veel beter toeven zijn
Vergeet niet dat Oekrane nog veel armer (was) dan Rusland.quote:Op zaterdag 2 november 2024 17:03 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het is al vrij snel beter toeven dan in Rusland.
Ik snap niet waarom ze wat fringe gebieden met een niet-Oekraense bevolking die niet bij Oekrane wil horen zo graag willen hebben.. ik zou zeggen: laat gaan en maak van de rest iets mooisquote:Op zaterdag 2 november 2024 17:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daar gaat het wel op lijken, maar dan is de uitkomst van deze oorlog nog wel spannend voor de Oekraners.
Dat gaat putin niet doen , die stopt nietquote:Op zaterdag 2 november 2024 18:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom ze wat fringe gebieden met een niet-Oekraense bevolking die niet bij Oekrane wil horen zo graag willen hebben.. ik zou zeggen: laat gaan en maak van de rest iets moois
was jij wel eens in Kiev geweest ?? Dat noem ik niet arm hequote:Op zaterdag 2 november 2024 17:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Oekrane nog veel armer (was) dan Rusland.
Een bullpup wapen, de een zweert er bij en de ander vindt het niks... Ik hoor bij het laatste kamp. Ik heb nog met De Steyr geschoten als onderdeel van de beproevingen voor de vervanging van de FAL... Ik kon daar niet aan wennen.quote:Op zaterdag 2 november 2024 14:11 schreef ExTec het volgende:
Uitgebreide review van de FN F2000. Hij vind het best een goed wapen.
[ x ]
Deze oorlog is een groot fiasco voor Poetin. Iedereen kan zien hoe feitelijk zwak zijn leger is. Maanden bezig met zijn beste troepen om een gat van 10.000 inwoners in te nemen.quote:Op zaterdag 2 november 2024 18:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat gaat putin niet doen , die stopt niet
Auf der Heide blht ein kleines Blmeleinquote:Op vrijdag 1 november 2024 23:59 schreef Straatcommando. het volgende:
Zou me zorgen gaan maken als je in de verte "eeeerrika" hoort.
Zijn ze ook niet minder betrouwbaar? Omdat een complexer mechanisme me nodig lijkt?quote:Op zaterdag 2 november 2024 18:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een bullpup wapen, de een zweert er bij en de ander vindt het niks... Ik hoor bij het laatste kamp. Ik heb nog met De Steyr geschoten als onderdeel van de beproevingen voor de vervanging van de FAL... Ik kon daar niet aan wennen.
Boerenverstand zegt ja... Ik weet niet wat uiteindelijk de doorslag heeft gegeven om te kiezen voor de Diemaco maar ik vond het schieten met de Steyr echt drie keer niks.quote:Op zaterdag 2 november 2024 18:21 schreef LXIV het volgende:
Zijn ze ook niet minder betrouwbaar? Omdat een complexer mechanisme me nodig lijkt?
Wij ook niet, wij schenden Boekarest memorandum. En later, bij monde van Merkel ook de Minsk akkoorden. Die waren bedoeld om Poetin te fucken.quote:Op zaterdag 2 november 2024 15:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat hoeven we niet op te geven: Rusland kan daarover een afspraak maken met Oekrane.
Maar helaas heeft Rusland een slechte reputatie in het nakomen van afspraken.
Mooi omschreven.quote:Op zaterdag 2 november 2024 16:37 schreef Peppert het volgende:
[..]
De media vindt het allemaal best als dit soort internationale 'gedrag' (troepen en materieel duizenden kilometers buiten de eigen grenzen stationeren) maar voorbehouden blijft aan Amerikanen en Europeanen. De verontwaardiging zit hem in dat Noord-Korea besloten heeft haar bondgenootschap met de Russen te ontwikkelen door troepen ver buiten haar eigen grenzen te sturen. Het veroorzaakt een bepaalde 'stress (PSYOP)' die men in deze contreien niet kent ook al gaat het om een zwak land als Noord-Korea. Het bleef de afgelopen generaties meestal bij Arabieren, Aziaten of Afrikanen die een soortgelijke stress moesten ervaren door het wapengekletter en kanonneerbootpolitiek van de Amerikanen en Europeanen en dat voor talloze generaties.
Volgens mij was het nogal twijfelachtig of in desbetreffende regio’s een meerderheid zich bij Rusland wilt/wilde aansluiten. En het is ook niet alsof Rusland die mensen wat boeit ofzo, alles wordt daar platgewalst als het niet onder Russische controle staat. Of daar dan pro Russen wonen of niet interesseert ze niet.quote:Op zaterdag 2 november 2024 18:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom ze wat fringe gebieden met een niet-Oekraense bevolking die niet bij Oekrane wil horen zo graag willen hebben.. ik zou zeggen: laat gaan en maak van de rest iets moois
Je overdrijft.quote:Op zaterdag 2 november 2024 18:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Deze oorlog is een groot fiasco voor Poetin. Iedereen kan zien hoe feitelijk zwak zijn leger is. Maanden bezig met zijn beste troepen om een gat van 10.000 inwoners in te nemen.
Iets wegbezuinigen is met een pennenstreek geregeld en kost nog geen minuut. Iets opnieuw opbouwen kost jaren. We zijn natuurlijk in de loop der jaren compleet getransformeerd naar een kenniseconomie waarbij de vakmensen, zeg maar de LTS en MTS'ers van vroeger een beetje belachelijk zijn gemaakt want hoezo zou je met je handen moeten werken en vies worden? Beter ga je studeren en kun je geld binneharken op de Zuid-as... Dat is natuurlijk leuk als alles van een leien dakje loopt maar als er serieus met de handjes gearbeit moet worden gaan dat soort mensen het verschil zeker niet maken...quote:Op vrijdag 1 november 2024 22:37 schreef phpmystyle het volgende:
Wat ik oprecht bijzonder vind, en niet zo goed begrijp is dat Oekraiene al ongeveer 3 jaar in oorlog is, en dat wij ontzettend veel (lege) toezeggingen doen. Maar dat het in al die tijd niet is gelukt om capaciteit te bouwen om wapens, voertuigen, en munitie te produceren.
Het verhaal over "supply chain", human resource en andere blablabla vind ik geen argument. 80 jaar geleden kon het Westen (maar ook de Duitsers) veel sneller overgaan tot massale productie van militaire middelen. En nu in de moderne tijd lukt dat zelfs na 3 jaar nog niet.
Ik meende dat die Russische rantsoenen altijd uit gebakken hond en bedorven rommel bestonden? Waarom nu klagen dan?quote:
Dat moet nog maar blijken. Het is imo een wake-up call dat oorlogen op het europees continent nog altijd een verschijnsel zijn dat regelmatig optreedt en dat overheden daar veel meer middelen voor ter beschikking zullen moeten stellen. Daarnaast dat nucleaire proliferatie voorlopig van levensbelang is om als land te kunnen blijven bestaan. We kunnen niet rekenen op kernwapens van anderen, je moet ze zelf ontwikkelen en er als land directe controle over hebben. De situatie van Taiwan en Oekrane bewijzen dit feit onomstotelijk.quote:Op zaterdag 2 november 2024 18:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Deze oorlog is een groot fiasco voor Poetin. Iedereen kan zien hoe feitelijk zwak zijn leger is. Maanden bezig met zijn beste troepen om een gat van 10.000 inwoners in te nemen.
Geloof je het zelf?quote:Op zaterdag 2 november 2024 18:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik meende dat die Russische rantsoenen altijd uit gebakken hond en bedorven rommel bestonden? Waarom nu klagen dan?
We hebben een decadente economie opgebouwd inderdaad, van zuid-as tot tig ambtenaren op beleidsfuncties.quote:Op zaterdag 2 november 2024 18:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Iets wegbezuinigen is met een pennenstreek geregeld en kost nog geen minuut. Iets opnieuw opbouwen kost jaren. We zijn natuurlijk in de loop der jaren compleet getransformeerd naar een kenniseconomie waarbij de vakmensen, zeg maar de LTS en MTS'ers van vroeger een beetje belachelijk zijn gemaakt want hoezo zou je met je handen moeten werken en vies worden? Beter ga je studeren en kun je geld binneharken op de Zuid-as... Dat is natuurlijk leuk als alles van een leien dakje loopt maar als er serieus met de handjes gearbeit moet worden gaan dat soort mensen het verschil zeker niet maken...
Ach, de voordelen zijn wat ze zijn. Kinderziekten zijn er allang uit, FR en VK weten niet beter, en je hebt tenminste een wapen wat je ook close quarter kunt gebruiken. Smaken verschillen, idd.quote:Op zaterdag 2 november 2024 18:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een bullpup wapen, de een zweert er bij en de ander vindt het niks... Ik hoor bij het laatste kamp. Ik heb nog met De Steyr geschoten als onderdeel van de beproevingen voor de vervanging van de FAL... Ik kon daar niet aan wennen.
$$$quote:Op zaterdag 2 november 2024 18:23 schreef AchJa het volgende:
Ik weet niet wat uiteindelijk de doorslag heeft gegeven om te kiezen voor de Diemaco
Haha dacht al.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |