abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 november 2024 @ 18:55:17 #226
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215440010
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 18:52 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Dit lijkt me in de eerste plaats nog altijd een privékwestie. Ik zie de noodzaak er niet zo van in om te weten in welk specifieke vastgoedfonds of beursgenoteerd bedrijf iemand aandelen heeft zitten. Mogelijk ben ik naïef, maar het lijkt me dat dit soort zaken gewoon op tafel worden gelegd tijdens de formatie, misschien wel tot de landsadvocaat aan toe. Kan me niet voorstellen dat er een deurtje openstaat voor insider trading wanneer iemand aantreedt als bewindslied.
Ik ben er ook niet voor dat het openbaar wordt. Ik doelde meer op van; regel het gewoon via een wet in plaats van nu plotseling je pijlen op iemand te richten zonder enig aanleiding als je serieus meent dat zulke dingen openbaar moeten worden.

Dit vind ik, zolang er geen serieuze aanleiding voor is, beetje kinderachtige politiek.
  vrijdag 1 november 2024 @ 18:55:34 #227
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215440015
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 17:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Je verwisselt mij met EttovanBelgië.

Wat ik wel zei is dat dit niet mijn stijl is maar uitgerekend de hoek van Wilders, Geenstijl cs. altijd was van dat alle onfatsoen mogelijk moet zijn.
Ja bedoelde eigenlijk @EttovanBelgie
  vrijdag 1 november 2024 @ 18:59:34 #228
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215440064
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2024 18:47 schreef nostra het volgende:

[..]
Alles in Duitsland stamt af van - of is groot geworden door nazi's, van BASF tot Bayer en van Boss tot Agfa en Sanofi. Die historie blijven nadragen wordt wat flauw.
Lang niet alle Duitse partijen stammen of van de nazi's of werden daardoor opgericht. De FDP blonk erin uit, nog veel meer dan de CDU zelfs.

Toeval? Ik denk het niet. Ik weet wel zeker van niet.

quote:
Singapore is een goed voorbeeld van een autocratie die wel werkt. Onmogelijk om hier te realiseren.
Typerend voorbeeld van waar het mis gaat bij VVDers. Ze zijn niet principieel democraat, nee, het gaat erom of 'het' werkt (voor wie? wat?). Het zijn geen overtuigd democraten.

quote:
Kaartje staat de VVD waar het nu ongeveer wel hoort: te weinig naar onderen, redelijk rechts op economisch vlak.
Rechtser dan de Tories dus of hun zusterpartijen in Renew Europe, gepositioneerd als één van de allerdebielrechtsen in heel Europa.

Met 'kansengelijkheid' (de brug en ladder voor anderen wegtrappen) heeft dat niets te maken en met 'gemeenschapszin' al helemaal niet. Tenzij gemeenschapszin op de verknipte Reagan manier word ingevuld natuurlijk.

Het zal moeilijk worden om weer de grootste te worden. In zetels, niet in integriteitsschandalen en Italië nadoen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 1 november 2024 @ 19:08:56 #229
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215440158
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 november 2024 19:03 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Werkelijk?
Ja.

Daarom kan ik bijvoorbeeld gewoon consequent zijn in mijn afkeer van (religieus) conservatisme.

Daarom kan ik me uitspreken tegen het debiele en door Evangelicals gedreven Trumpisme, met haar afkeer van vrouwenrechten en haat jegens homo's (croft ze), terwijl ik me net zo hard uitspreek tegen dezelfde tendensen binnen een groot deel van islamitisch Nederland (zie laatste UvA en SCP-rapporten, links al herhaaldelijk gepost).

Daarom kan ik Wilders racistisch noemen wegens zijn 'minder-minder-minder' uitspraak, omdat dat gebaseerd is op iets vaststaands en derhalve irrelevants als etniciteit, en me daarom net zo hard uitspreken tegen de woke maffia die van Nederland graag een 'wit-koloniaal-geprivilegeerd' Alabama aan de Noordzee wil maken en alles met een kleurtje automatisch als slachtoffer ziet van de witneus.

Het is ergens best makkelijk consequent te zijn wanneer je Kolhberg stadia 1 en 2 ontgroeid bent.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215440239
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 16:12 schreef Koffieplanter het volgende:
Ten eerste kunnen mensen met meer vermogen deze btw veel makkelijker ophoesten, terwijl mensen die het al niet zo breed hebben op deze manier nóg duurder uit zijn. Dat zou ik niet per definitie een eerlijke verdeling noemen. Of mogen mensen met minder geld geen leuke dingen doen? Ook nog eens heel paradoxaal met wat gezien kan worden als het doorsnee PVV publiek, maar dat natuurlijk geheel terzijde.
Hier moet ik als econoom toch even ingrijpen…. :P

Je bent dan in feite op een heel inefficiënte wijze inkomenspolitiek aan het bedrijven. Er zijn veel meer gerichte, en dus efficiëntere, wijzen om inkomenspolitiek te bedrijven. Daar komt bij dat in het algemeen juist degenen met meer inkomen en vermogen meer consumeren. Schaf je het gehele 9 %-tarief af, dat wordt dan dus het 21 %-tarief, dan gaan juist de rijkeren meer belasting betalen. Zet je die toegenomen belastingopbrengst vervolgens ook nog in voor gerichte inkomenspolitiek, dan snijdt het mes zelfs aan twee kanten vanuit het oogpunt van nivellering.

Verder dempt een hogere BTW in het algemeen de consumptie, wat milieuvoordelen op zou kunnen leveren. En je maakt het voor de Belastingdienst een stuk eenvoudiger vanuit het uitvoeringsperspectief. Ter illustratie, er is meen ik een tabel van 200 pagina’s waarin minutieus staat beschreven wat onder het lage BTW-tarief valt en onder het hoge BTW-tarief!
  Forum Admin vrijdag 1 november 2024 @ 19:16:16 #231
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_215440240
En ook dat persoonlijke gedoe mag achterwege blijven
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_215440274
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 17:35 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Wat heeft de oppositie hier precies mee te maken?
De persoonlijke aanvallen komen van de oppositiepartijen. Dat heeft de oppositie er mee te maken.
pi_215440283
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 19:18 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
De persoonlijke aanvallen komen van de oppositiepartijen. Dat heeft de oppositie er mee te maken.
Oh oké man

En niets over Wilders ofzo? De aanjager van dit alles?
  Moderator vrijdag 1 november 2024 @ 19:19:51 #234
236264 crew  capricia
pi_215440285
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 19:19 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Oh oké man

#Heks
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215440290
quote:

[..]
Oh oké man

Oh, oké man. Wilders is niet de aanjager, hij heeft zich er opportunistisch bij aangesloten zoals altijd.
pi_215440297
quote:
12s.gif Op vrijdag 1 november 2024 19:16 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Hier moet ik als econoom toch even ingrijpen…. :P

Je bent dan in feite op een heel inefficiënte wijze inkomenspolitiek aan het bedrijven. Er zijn veel meer gerichte, en dus efficiëntere, wijzen om inkomenspolitiek te bedrijven. Daar komt bij dat in het algemeen juist degenen met meer inkomen en vermogen meer consumeren. Schaf je het gehele 9 %-tarief af, dat wordt dan dus het 21 %-tarief, dan gaan juist de rijkeren meer belasting betalen. Zet je die toegenomen belastingopbrengst vervolgens ook nog in voor gerichte inkomenspolitiek, dan snijdt het mes zelfs aan twee kanten vanuit het oogpunt van nivellering.

Verder dempt een hogere BTW in het algemeen de consumptie, wat milieuvoordelen op zou kunnen leveren. En je maakt het voor de Belastingdienst een stuk eenvoudiger vanuit het uitvoeringsperspectief. Ter illustratie, er is meen ik een tabel van 200 pagina’s waarin minutieus staat beschreven wat onder het lage BTW-tarief valt en onder het hoge BTW-tarief!
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ruikt-wordt-a4870643

Is een leuk artikel wat dit betreft. Het zijn slechts 150 pagina’s :P.
pi_215440309
quote:

[..]
Oh oké man

Het is inderdaad vooral een intern gedoetje van de coalitie.
pi_215440365
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 november 2024 19:21 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het is inderdaad vooral een intern gedoetje van de coalitie.
Waarom zou je net doen alsof dat zo is? Ik snap het motief niet om te liegen op deze manier.
  vrijdag 1 november 2024 @ 19:28:03 #239
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215440373

[ Bericht 100% gewijzigd door -XOR- op 01-11-2024 19:28:25 (verkeerde topic) ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_215440454
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 19:27 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Waarom zou je net doen alsof dat zo is? Ik snap het motief niet om te liegen op deze manier.
Waarom zou je doen alsof je niet weet dat de enige reden dit überhaupt een groot ding is geworden dat tweetje - een overduidelijke wraakactie op NSC na hun ‘winst’ van vorige week - van Wilders was?
  vrijdag 1 november 2024 @ 19:34:37 #241
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215440477
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 19:33 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Waarom zou je doen alsof je niet weet dat de enige reden dit überhaupt een groot ding is geworden dat tweetje - een overduidelijke wraakactie op NSC na hun ‘winst’ van vorige week - van Wilders was?
NSC'ers zouden er ook voor kunnen kiezen om gewoon fatsoenlijk te besturen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_215440545
quote:

[..]
Die tweet was een reactie op een artikel van RTL. Dát is de aanjager. Zoals altijd is de Kamer reactief op wat er in de media verschijnt en gaat dan verontwaardigd doen.

Wat een dom gelieg zeg. Dit is de oppositie die oppositie voert op de manier zoals dat al jaren gaat, met persoonlijk aanvallen met als doel om de persoon weg te krijgen. Wilders doet er aan mee, hij gedraagt zich sowieso constant als oppositielid terwijl zijn partij in de coalitie zit.
pi_215440571
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 19:27 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Omdat de grootste aanleiding het gedrag van coalitiegenoot Wilders lijkt te zijn.
pi_215440583
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 november 2024 19:39 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Omdat de grootste aanleiding het gedrag van coalitiegenoot Wilders lijkt te zijn.
Dat is dus niet waar, en ik vraag me echt af waarom je dat verzint.
pi_215440786
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 19:38 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Die tweet was een reactie op een artikel van RTL. Dát is de aanjager. Zoals altijd is de Kamer reactief op wat er in de media verschijnt en gaat dan verontwaardigd doen.

Wat een dom gelieg zeg. Dit is de oppositie die oppositie voert op de manier zoals dat al jaren gaat, met persoonlijk aanvallen met als doel om de persoon weg te krijgen. Wilders doet er aan mee, hij gedraagt zich sowieso constant als oppositielid terwijl zijn partij in de coalitie zit.
Ah je gaat weer voor je volledig eigen werkelijkheid. De man stapt op omdat zijn aandelenposities het daglicht blijkbaar niet kunnen verdragen. Dat jij dan overal naar wijst behalve de coalitie, die hier blijkbaar van wist maar het geen probleem vond ligt toch echt bij jou.
De verontwaardiging zie ik toch vooral komen bij de man die opstapt en bij jou.
De oppositie zal hier eerder laconiek op reageren, te verwachten dit soort geklungel.

Idsinga zegt sowieso zelf al er wordt openlijk aan mij getwijfeld. Dat gaat natuurlijk over zijn coalitiepartners. Dat hij op zou stappen omdat de oppositie twijfelt is te zot voor woorden. Dan kunnen ze allemaal wel opstappen.
pi_215441066
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 19:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ah je gaat weer voor je volledig eigen werkelijkheid. De man stapt op omdat zijn aandelenposities het daglicht blijkbaar niet kunnen verdragen.
Dat is een verzinsel van jou.

Blijft toch apart. RTL publiceert wat over een staatssecretaris, de oppositie gaat vol in de aanval terwijl hij geen regels heeft overtreden en dan is het de schuld van de coalitie dat hij dan voelt dat hij op moet stappen? Tuurlijk joh :D

Hij had gewoon moeten blijven zitten. Als de oppositie er een probleem mee heeft moeten ze maar een wetswijziging indienen, zoals Frozen-assasin ook al zei.
  vrijdag 1 november 2024 @ 20:19:42 #247
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215441344
quote:
Tijdens een op vrijdag ingelaste persconferentie noemde Idsinga het “onverteerbaar” dat de PVV als grootste coalitiepartij het verzoek van de Kamer steunde om zijn zakelijke belangen tot in detail openbaar te maken, terwijl hij naar eigen zeggen “alle procedures” die bewindspersonen moeten volgen heeft nageleefd. Hij ervaart “een gebrek aan vertrouwen” en zet daarom “een streep in het zand”, omdat hij zo „niet effectief kan en wíl functioneren”.
Interessant.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_215441691
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 19:38 schreef MoreDakka het volgende:

Dit is de oppositie die oppositie voert op de manier zoals dat al jaren gaat, met persoonlijk aanvallen met als doel om de persoon weg te krijgen.
Het ging niet om de persoon Idsinga. Het is normale oppositievoeren. Bovendien beloofde NSC meer transparantie van de overheid.
Wilders stak hem een dolk in de rug. Coalitiepartners doen dat niet zo. Dan spreek je iemand aan in privé, niet zo openbaar. Wilders gebruikte de woorden 'dragend gemotiveerd' Was dat uit boosheid dat NSC hem niet wilde steunen in het opzijzetten van de Staten-Generaal, de democratie afbreken op dit punt ?
Was er wel een tekst gemaakt voor die gedragen motivering van Faber. Zo ja... dan kan het zijn dat Vroonhoven van NSC die heeft gelezen en het afwees.

Het kan ook... dat Idsinga iets te verbergen heeft met financieel gerommel en nu al zovast wegvlucht uit de publiciteit.
quote:
Folkert Idsinga, de vandaag afgetreden NSC-staatssecretaris van Financiën, investeerde voor zijn politieke carrière in een algenbedrijf. Die investering was fiscaal zo aantrekkelijk dat hij mogelijk direct al meer geld van de Belastingdienst terugkreeg dan hij zelf investeerde. Fiscalisten noemen de constructie fiscaal agressief.
https://nos.nl/artikel/25(...)tssecretaris-idsinga
Gerommeld ?

[ Bericht 7% gewijzigd door Bluesdude op 01-11-2024 20:45:51 ]
  vrijdag 1 november 2024 @ 20:54:27 #249
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215441955
Las net het artikel van de Nos over Insinga. Walgelijk wel, in Nederland hebben we een Toeslagenaffaire maar als investeerder krijg je meer geld van de Belastingdienst dan wat je hebt geinvesteerd.

Daarnaast heeft Wilders moreel gewoon gelijk. Ook al zijn z'n intenties onjuist. Meer transparantie maar wel een Zuidas boef binnenhalen
  vrijdag 1 november 2024 @ 20:57:43 #250
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_215442013
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 19:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]
NSC'ers zouden er ook voor kunnen kiezen om gewoon fatsoenlijk te besturen.
Best grappig, want dit is gewoon allebei waar. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')