Ik ontken ten stelligste dat Musk geniaal is. Hij heeft een hoop geld bij elkaar weten te sprokkelen en, om redenen die mij verder volkomen onbekend zijn, wordt dat voor genialiteit aangezien. Andere redenen, zoals dom geluk, ambitie, hebzucht en een aan het pathologisch grenzende gebrek aan empathie, spelen daar een veel grotere rol in. Er zijn ook mensen op de wereld die daadwerkelijk geniaal zijn en daarbij zie je vaak dat die hele andere drijfveren hebben dan maar zo veel mogelijk centjes bij elkaar proberen te harken. Wellicht heeft dat ook iets met intelligentie te maken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Geweldig dit soort leunstoelpsychologie.
Wel leuk gevonden trouwens dat woordje al zeg ik het zelf.
Ik heb niet zoveel op met de persoon Musk, ik zou er niet mee in een huis willen zitten. Maar je kan niet ontkennen dat hij geniaal is.
Het moet toch echt heel geleidelijk gaan willen staten als Californië zich niet gewoon pogen af te scheiden met een soort burgeroorlog (denk ik?) tot gevolg gezien er niks in de grondwet staat over afscheidende staten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:23 schreef KoosVogels het volgende:
Al vind het aan de andere kant ook weer moeilijk te geloven dat het echt zover komt.
Je begint hier nu opeens over Tesla maar ik gaf Paypal en SpaceX als voorbeelden.quote:
oh ik zeg ook nergens dat het een statistische toevalligheid is. In de cijfers van het CDC wordt gesproken over een toename van zo'n 3% na eigenlijk sinds 1995 een gestage afname. Dat is opvallend natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten, ik heb gewoon het artikel op de NOS-site gelezen.
Maar welke relatieve cijfers heb je in gedachten dan? Relatief ten opzichte van wat? Er worden jaarlijks zo'n 4 miljoen kinderen geboren in de VS. Daarvan overlijden er kennelijk nu zo'n 3000 meer. Dat lijkt me in elk geval te veel voor een statistische toevalligheid.
Peter Thiel heeft Musk uit wat nu PayPal heet gedrukt (effectief ontslagen) en Musk heeft ook niks te maken met het werk dat de mensen in SpaceX doen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:16 schreef mackinac het volgende:
[..]
Je begint hier nu opeens over Tesla maar ik gaf Paypal en SpaceX als voorbeelden.
Ja, of gewoon niet simpen. Dat lijkt me nog beter.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:25 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
[..]
Peter Thiel heeft Musk uit wat nu PayPal heet gedrukt (effectief ontslagen) en Musk heeft ook niks te maken met het werk dat de mensen in SpaceX doen.
Je zult dus iets anders moeten verzinnen om over te simpen.
Gezien de vele smoesjes en hoge mate van roze brillen en wegkijkerij over hem is dat blijkbaar heel moeilijk voor sommigen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:33 schreef JAM het volgende:
[..]
Ja, of gewoon niet simpen. Dat lijkt me nog beter.
Ah, als je Musk een genie vind dan ben je uiteraard zelf niet al te snugger……..quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:08 schreef OMG het volgende:
Musk een genie noemen is natuurlijk ook iets voor mensen die zelf nergens iets van snappen. Kan me niet bedenken hoe Twitter voor miljarden kopen en een deel van je userbase wegjagen en het platform in waarde doen dalen in wat voor vorm dan ook geniaal is. Hetzelfde met iets als Tesla, tof dat hij zich daar heeft ingekocht, maar met z'n uitlatingen van de laatste jaren heeft hij daar ook een deel van potentiële autokopers al weggejaagd, je weet wel, de lui die iets met een linkse hobby als milieu ophebben.
Maar goed, wat een genie.
Onderontwikkelde latino’s, damn….quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zoals het er nu voor staat krijgen in de toekomst (2030) Staten zoals Texas en Florida er meer kiesmannen bij en Californië en New York minder. Dat is in het voordeel van de Republikeinen.
Zo een vijftien jaar geleden verwachtte men hoopvol dat Texas blauw zou kleuren in de toekomst. Dat gebeurt maar niet omdat de onderontwikkelde Latinos best wel gevoelig zijn voor MAGA sentimenten.
Het probleem is hier eerder dat er rondom Musk een nogal bizarre persoonscultus is ontstaan waarvan het ontstaan zich zeker niet laat verklaren door zijn vermeende genialiteit en ten tweede, dat als je hem een genie noemt, dat je dan de lat voor wie we een genie zouden moeten noemen wel heel erg laag legt. Beide getuigen nu niet van bijzondere intelligentie en/of ontwikkeling, wel?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ah, als je Musk een genie vind dan ben je uiteraard zelf niet al te snugger……..
De Musk haat begint echt irrationeel te worden.
[..]
Ik weet niet wat je precies bedoelt met hier, maar er is inderdaad een groep mensen die Musk aanbid als zijnde de Here Jezus Christus.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:53 schreef JAM het volgende:
[..]
Het probleem is hier eerder dat er rondom Musk een nogal bizarre persoonscultus is ontstaan waarvan het ontstaan zich zeker niet laat verklaren door zijn vermeende genialiteit en ten tweede, dat als je hem een genie noemt, dat je dan de lat voor wie we een genie zouden moeten noemen wel heel erg laag legt. Beide getuigen nu niet van bijzondere intelligentie en/of ontwikkeling, wel?
Het is niet irrationeel. Musk post of deelt bewust onwaarheden op X om Trump te helpen. En jij gelooft het allemaal blind, omdat Musk een genie zou zijn.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ah, als je Musk een genie vind dan ben je uiteraard zelf niet al te snugger……..
De Musk haat begint echt irrationeel te worden.
[..]
Rare aanname, en dat baseer je op???quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 18:09 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Het is niet irrationeel. Musk post of deelt bewust onwaarheden op X om Trump te helpen. En jij gelooft het allemaal blind, omdat Musk een genie zou zijn.
Op jouw postgeschiedenis, hoe jij blind achter zulke figuren aanloopt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 18:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Rare aanname, en dat baseer je op???
De daar de grens over stekende Latinos komen uit een macho cultuur en hebben niet veel scholing genoten, over het algemeen. Vertaald naar de termen van Human Development Index zijn ze onderontwikkeld.quote:
Dit, en zoals je in een eerdere post al zei, het is me ook een compleet raadsel waarom het vergaren van een hoop geld iemand een genie maakt. Stel dat ik van het weekend de Powerball van honderden miljoenen win, dan kan ik mezelf ook plots tot de genieën van de wereld rekenen volgens sommigen hier. Steek ik dan een deel van dat geld in het kopen van een bedrijf dat ik dan totaal om zeep help, geniaal!quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:53 schreef JAM het volgende:
[..]
Het probleem is hier eerder dat er rondom Musk een nogal bizarre persoonscultus is ontstaan waarvan het ontstaan zich zeker niet laat verklaren door zijn vermeende genialiteit en ten tweede, dat als je hem een genie noemt, dat je dan de lat voor wie we een genie zouden moeten noemen wel heel erg laag legt. Beide getuigen nu niet van bijzondere intelligentie en/of ontwikkeling, wel?
Dus omdat ik af en toe een tweet plaats van Musk loop ik blind achter Musk aan en geloof ik alles wat hij zegt, goed verhaal man.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 18:12 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Op jouw postgeschiedenis, hoe jij blind achter zulke figuren aanloopt.
Weet je wat, ik ga hier gewoon over ophouden. Ik heb mijn punt gemaakt en vind de verdere (nogal semantische) discussie of we Musk nu 'geniaal' moeten noemen of niet überhaupt niet zo interessant. In mijn boekje is hij dat zeer zeker niet, al was het alleen maar omwille de hoeveelheid flaters die hij ook begaan heeft - een genie zou dat niet hebben gedaan. Fijn om te zien dat je in ieder geval met me eens bent dat die overdreven persoonsverheerlijking die ook rondom hem bestaat in ieder geval van de wilde ratten bezeken is.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 18:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je precies bedoelt met hier, maar er is inderdaad een groep mensen die Musk aanbid als zijnde de Here Jezus Christus.
Om zo rijk en succesvol te zijn als Musk heb je een visie nodig, het vermogen om zakelijke mogelijkheden te zien en een drive die zijn weerga niet kent.
Veruit de meeste mensen sneuvelen op een van die drie dingen. Wat Musk heeft gepresteerd getuigd van een geniale visie.
Hij bouwt weliswaar de raketten niet zelf maar hij is zeker wel betrokken bij het proces. Hetzelfde geld natuurlijk ook voor Tesla.
Jij mag het uiteraard slechts goed zakendoen vinden met een portie geluk.
Feit blijft dat slechts met wat zakelijk instinct en “geluk” je het niet gaat redden.
Ik schaar iemand als Gates overigens in hetzelfde rijtje, iemand met een visie en de drive om de wereld ten goede te veranderen.
Ik vind niet dat je de prestaties van dit soort mensen moet downplayen omdat ze politiek gezien niet in je straatje passen.
Iemand zoals Musk bevind zich politiek meer in het midden dan op rechts.
Ja ik verwacht dat soort taal niet van mensen die voor gelijkheid en inclusie prediken. Als je mensen dan onderontwikkeld gaat noemen en daar gelijk een politieke keuze aan verbind dan komt dat een beetje vreemd over.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 18:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De daar de grens over stekende Latinos komen uit een macho cultuur en hebben niet veel scholing genoten, over het algemeen. Vertaald naar de termen van Human Development Index zijn ze onderontwikkeld.
Je hebt daar kennelijk problemen mee, maar als een Trump migranten 'vergif voor ons bloed' noemt, tezamen met vele andere uitspraken (door een presidentskandidaat!) dan kijk je de andere kant op.
Agree to disagree, over zijn genialiteit dan.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 18:16 schreef JAM het volgende:
[..]
Weet je wat, ik ga hier gewoon over ophouden. Ik heb mijn punt gemaakt en vind de verdere (nogal semantische) discussie of we Musk nu 'geniaal' moeten noemen of niet überhaupt niet zo interessant. In mijn boekje is hij dat zeer zeker niet, al was het alleen maar omwille de hoeveelheid flaters die hij ook begaan heeft - een genie zou dat niet hebben gedaan. Fijn om te zien dat je in ieder geval met me eens bent dat die overdreven persoonsverheerlijking die ook rondom hem bestaat in ieder geval van de wilde ratten bezeken is.
Of zulke posts:quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 18:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dus omdat ik af en toe een tweet plaats van Musk loop ik blind achter Musk aan en geloof ik alles wat hij zegt, goed verhaal man.
Hier zeg je letterlijk dat je Musk uiteraard gelooft wat hij is een genie.quote:
Lol ik vind hem een genie en op dit punt ben ik het roerend met hem eens. Je houd er een rare gedachtegang op na als je denkt dat dit het ultieme bewijs is dat ik het met alles eens ben wat Musk zegt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 18:18 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Of zulke posts:
[..]
Hier zeg je letterlijk dat je Musk uiteraard gelooft wat hij is een genie.
Ok, we zullen wel zien de komende tijd hoeveel kritiek je gaat hebben op vreemde acties/uitspraken van Musk of hoeveel je ze gaat verdedigen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 18:20 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Lol ik vind hem een genie en op dit punt ben ik het roerend met hem eens. Je houd er een rare gedachtegang op na als je denkt dat dit het ultieme bewijs is dat ik het met alles eens ben wat Musk zegt.
Het ging om de claim van Montov dat Musk zich vooral had ingekocht bij bestaande bedrijven. Ik gaf alleen aan dat dit feitelijk onjuist is omdat hij de oprichter is van een aantal bedrijven.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:25 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
[..]
Peter Thiel heeft Musk uit wat nu PayPal heet gedrukt (effectief ontslagen) en Musk heeft ook niks te maken met het werk dat de mensen in SpaceX doen.
Het is een hard woord maar het hele progressieve verheffingsideaal is natuurlijk gebaseerd op het idee dat mensen beter kunnen. Onderontwikkelde, weinig geschoolde macho Latinos zijn gevoelig voor de MAGA retoriek.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 18:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja ik verwacht dat soort taal niet van mensen die voor gelijkheid en inclusie prediken. Als je mensen dan onderontwikkeld gaat noemen en daar gelijk een politieke keuze aan verbind dan komt dat een beetje vreemd over.
Hier is er eentje, Musk vind en roept al heel lang dat er te weinig mensen op de wereld zijn. Ik ben het daar fundamenteel mee oneens. Ik vind dat er veel te veel mensen op de wereld zijn en om de aarde een beetje leefbaar te houden zou het beter zijn dat de mensheid flink inkrimpt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 18:22 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ok, we zullen wel zien de komende tijd hoeveel kritiek je gaat hebben op vreemde acties/uitspraken van Musk of hoeveel je ze gaat verdedigen.
Paywall, ik kan hier niets zinnigs over zeggen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 18:37 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Voor Chivaz. Trump is gewoon een cult.
Maar het komt niet in je op dat ze misschien net zoals ieder ander stemmen voor eigen belangen? Lagere belastingen bijvoorbeeld, makkelijker ondernemen, geen concurrentie van illegalen etc etc.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 18:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is een hard woord maar het hele progressieve verheffingsideaal is natuurlijk gebaseerd op het idee dat mensen beter kunnen. Onderontwikkelde, weinig geschoolde macho Latinos zijn gevoelig voor de MAGA retoriek.
Hoe dan ook: je bent niet goed wijs dat je achter zo een racist aan loopt, iemand die overduidelijk de democratie wil slopen en voor 80% van de Amerikanen de belastingen wil verhógen.
Dit zou een gift link moeten zijn, geen idee of het werkt, maar bij deze; https://wapo.st/4dQpNUgquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 18:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Paywall, ik kan hier niets zinnigs over zeggen.
Thx, ik zal als ik thuis ben even rustig lezen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 18:52 schreef OMG het volgende:
[..]
Dit zou een gift link moeten zijn, geen idee of het werkt, maar bij deze; https://wapo.st/4dQpNUg
Als jij groot voorstander bent van 'lagere belastingen' en je stemt op de kandidaat die de importheffingen voor zo'n beetje de hele wereld wil verhogen, dan ben je ook gewoon onderontwikkeld.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 18:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maar het komt niet in je op dat ze misschien net zoals ieder ander stemmen voor eigen belangen? Lagere belastingen bijvoorbeeld, makkelijker ondernemen, geen concurrentie van illegalen etc etc.
Ik vind het nogal wat om te roepen ze zijn gevoelig voor MAGA retoriek omdat ze onderontwikkeld zijn en daarom niet weten wat ze doen.
Trump zorgt dus niet voor lagere belastingen. De belastingen gaan voor de meeste mensen omhoog. Waarom blijft dit maar herhaald worden?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 18:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maar het komt niet in je op dat ze misschien net zoals ieder ander stemmen voor eigen belangen? Lagere belastingen bijvoorbeeld, makkelijker ondernemen, geen concurrentie van illegalen etc etc.
Ik vind het nogal wat om te roepen ze zijn gevoelig voor MAGA retoriek omdat ze onderontwikkeld zijn en daarom niet weten wat ze doen.
Ik vind deze redenatie nogal typisch. Iemand begint vrijwel vanaf scratch een bedrijf vanuit zijn visie dat de toekomst van de mensheid in de ruimte en het koloniseren van andere planeten ligt. Onderdeel van die visie is dat ruimtevaart goedkoper moet worden, dat er wanneer mogelijk gebruik moet worden gemaakt van standaard componenten en dat ruimtevaartuigen een hoge mate van herbruikbaarheid moeten hebben.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:25 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
[..]
Grappig hoe even de naam van Henry Ford wordt genoemd. Dat was dus een nazi-sympathisant.quote:
Maar wat vind je van het punt dat wordt gemaakt in de video?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 22:28 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Grappig hoe even de naam van Henry Ford wordt genoemd. Dat was dus een nazi-sympathisant.
Net als Musk.
Maher leest voor uit de aanklacht van Musk begrijp ik waarin hij de commissie beschuldigt het besluit genomen te hebben op grond van hun bias. Musk beschuldigt wel vaker mensen van bias als hun besluit hem niet aanstaat.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 22:42 schreef Repentless het volgende:
[..]
Maar wat vind je van het punt dat wordt gemaakt in de video?
quote:But the commission based its actual decision to reject the Air Force's plan on concerns that it would classify all SpaceX launches as military activity, shielding the company from having to acquire its own permits even if military payloads aren't being carried.
Nogal een eenzijdige titel sowieso. Dit is HBO tegenwoordig? Om in een linksig aanvoelend jasje wat rechtse zooi uit te storten?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 22:42 schreef Repentless het volgende:
[..]
Maar wat vind je van het punt dat wordt gemaakt in de video?
Dit ook!quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 23:07 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maher leest voor uit de aanklacht van Musk begrijp ik waarin hij de commissie beschuldigt het besluit genomen te hebben op grond van hun bias. Musk beschuldigt wel vaker mensen van bias als hun besluit hem niet aanstaat.
Ik heb me niet verdiept in de reden van hun besluit maar het zou me niets verbazen als hun besluit een heel andere reden heeft. Als ik jou was zou ik daar eerst eens naar gaan kijken.
Nee, hij leest voor uit het statement van voorzitter Caryl Hart.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 23:07 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maher leest voor uit de aanklacht van Musk begrijp ik waarin hij de commissie beschuldigt het besluit genomen te hebben op grond van hun bias. Musk beschuldigt wel vaker mensen van bias als hun besluit hem niet aanstaat.
Ik heb me niet verdiept in de reden van hun besluit maar het zou me niets verbazen als hun besluit een heel andere reden heeft. Als ik jou was zou ik daar eerst eens naar gaan kijken.
Dit bijv:
[ x ]
Met daaruit:
[..]
https://phys.org/news/202(...)html#google_vignettequote:When it rejected SpaceX's accelerated launch plan earlier this month, several of the commissioners cited Musk's political activity and posts on X, which he bought in 2022, as concerns.
"We're dealing with a company, the head of which has aggressively injected himself into the presidential race," commission Chair Caryl Hart said at the meeting.
Other members cited Musk's social media posts, spreading false information about the federal government's response to hurricane victims, as well as his decision to refuse permission for Ukraine, a U.S. ally, to use his satellite internet service, Starlink, to carry out an attack against Russia in 2022.
Even een overzichtje van de additionele "argumenten" van de commissioners:quote:“Look, I’m not helping the legal case,” Newsom acknowledged. He added, “You can’t bring up that explicit level of politics.”
Newsom indicated he broadly agreed with the lawsuit and that the independent agency should have confined its debate to the merits of the permit rather than engage in a discussion of Musk’s political activities.
“These are friends of mine that said that,” said Newsom, who appoints some of the members. “These are good commissioners. But you got to call balls and strikes. And trust me, I’m not big on the Elon Musk bandwagon right now. So that’s me calling balls and strikes.”
Die uitspraak heeft ze gedaan tijdens een hearing erover. Had ze mss niet moeten doen maar volgens het Politico-artikel is dat dus niet de reden waarom het besluit genomen is.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 23:46 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nee, hij leest voor uit het statement van voorzitter Caryl Hart.
[..]
https://phys.org/news/202(...)html#google_vignette
In het artikel staat dat zelfs Gavin Newsom Musk hierin gelijk geeft. Er spelen inderdaad ook andere factoren mee hoor, maar de reden die Maher citeert wordt dus wel expliciet genoemd door de commissie.
Wat een nietszeggende reactie is dit.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 23:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nogal een eenzijdige titel sowieso. Dit is HBO tegenwoordig? Om in een linksig aanvoelend jasje wat rechtse zooi uit te storten?
Met een beetje verstand zie je dat de polarisatie en deze excessen in beide kampen uit de bocht vliegt. Dus niet: links heeft probleem met free speech.
Alsof dat type discriminatie tegen linksen niet voor komt in DeSantis achtige gebieden. Rechts heeft net zo goed een probleem met vrijheid van meningsuiting; de grootste cancelcultuur roepers zijn dat in de regel zelf. In eigen polderland: Jordan Peterson mag op de universiteit buiten zijn eigen vakgebied en expertise misogyne teksten bezigen, schedelmeters krijgen toegang; Samidoun sympathisanten worden geweerd.
Zoals de video ook al aan stipt: niets belet Musk om naar een andere stad, county of staat te verplaatsen (vast gelokt door gunstige voorwaarden). De verliezer, zo je wil, is in dit geval de politicus zelf. Zolang de herverkiezing de goedkeuring weg draagt van de bevolking is het natuurlijk nog steeds verkeerd dat de polarisatie al zo ver is gevorderd, maar kennelijk kan zo een stad het ook wel zonder Het Grote Genie goed af. De bevolking kiest kennelijk deze politici.
Een cruciaal verschil is wel, en dat punt stipt de video aan zonder het helemaal af te maken, is dat er nog een rechtsstaat bestaat en je het bij de rechter kan aanvechten. Wanordelijk en discriminerend bestuur.
In droomland Musk-Trump kan dit niet en is de rechtsstaat niet veilig. Voor Musk vast geen probleem, je koopt gewoon je gelijk, maar voor veel normale burgers en ondernemers is dat geen winst. Burgerrechten en mensenrechten worden weer privileges.
In één woord: rukvideo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |