abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:13:34 #101
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_215341709
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 16:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Geweldig dit soort leunstoelpsychologie.
Wel leuk gevonden trouwens dat woordje al zeg ik het zelf.

Ik heb niet zoveel op met de persoon Musk, ik zou er niet mee in een huis willen zitten. Maar je kan niet ontkennen dat hij geniaal is.
Ik ontken ten stelligste dat Musk geniaal is. Hij heeft een hoop geld bij elkaar weten te sprokkelen en, om redenen die mij verder volkomen onbekend zijn, wordt dat voor genialiteit aangezien. Andere redenen, zoals dom geluk, ambitie, hebzucht en een aan het pathologisch grenzende gebrek aan empathie, spelen daar een veel grotere rol in. Er zijn ook mensen op de wereld die daadwerkelijk geniaal zijn en daarbij zie je vaak dat die hele andere drijfveren hebben dan maar zo veel mogelijk centjes bij elkaar proberen te harken. Wellicht heeft dat ook iets met intelligentie te maken.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_215341711
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 12:23 schreef KoosVogels het volgende:
Al vind het aan de andere kant ook weer moeilijk te geloven dat het echt zover komt.
Het moet toch echt heel geleidelijk gaan willen staten als Californië zich niet gewoon pogen af te scheiden met een soort burgeroorlog (denk ik?) tot gevolg gezien er niks in de grondwet staat over afscheidende staten.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_215341743
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 16:54 schreef Montov het volgende:
Verrassend genoeg niet.
Je begint hier nu opeens over Tesla maar ik gaf Paypal en SpaceX als voorbeelden.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_215341779
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 15:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik zou het niet weten, ik heb gewoon het artikel op de NOS-site gelezen.

Maar welke relatieve cijfers heb je in gedachten dan? Relatief ten opzichte van wat? Er worden jaarlijks zo'n 4 miljoen kinderen geboren in de VS. Daarvan overlijden er kennelijk nu zo'n 3000 meer. Dat lijkt me in elk geval te veel voor een statistische toevalligheid.
oh ik zeg ook nergens dat het een statistische toevalligheid is. In de cijfers van het CDC wordt gesproken over een toename van zo'n 3% na eigenlijk sinds 1995 een gestage afname. Dat is opvallend natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_215341817
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 17:16 schreef mackinac het volgende:

[..]
Je begint hier nu opeens over Tesla maar ik gaf Paypal en SpaceX als voorbeelden.
Peter Thiel heeft Musk uit wat nu PayPal heet gedrukt (effectief ontslagen) en Musk heeft ook niks te maken met het werk dat de mensen in SpaceX doen.

Je zult dus iets anders moeten verzinnen om over te simpen.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:33:08 #106
37950 JAM
pi_215341884
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 17:25 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]
Peter Thiel heeft Musk uit wat nu PayPal heet gedrukt (effectief ontslagen) en Musk heeft ook niks te maken met het werk dat de mensen in SpaceX doen.

Ja, of gewoon niet simpen. Dat lijkt me nog beter.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_215341903
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 17:33 schreef JAM het volgende:

[..]
Ja, of gewoon niet simpen. Dat lijkt me nog beter.
Gezien de vele smoesjes en hoge mate van roze brillen en wegkijkerij over hem is dat blijkbaar heel moeilijk voor sommigen. 8)7
pi_215341933
…”ach, hij meent het niet…ach, het zal meevallen..”

Feiten:
twitter
pi_215342045
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 17:08 schreef OMG het volgende:
Musk een genie noemen is natuurlijk ook iets voor mensen die zelf nergens iets van snappen. Kan me niet bedenken hoe Twitter voor miljarden kopen en een deel van je userbase wegjagen en het platform in waarde doen dalen in wat voor vorm dan ook geniaal is. Hetzelfde met iets als Tesla, tof dat hij zich daar heeft ingekocht, maar met z'n uitlatingen van de laatste jaren heeft hij daar ook een deel van potentiële autokopers al weggejaagd, je weet wel, de lui die iets met een linkse hobby als milieu ophebben.

Maar goed, wat een genie.
Ah, als je Musk een genie vind dan ben je uiteraard zelf niet al te snugger……..
De Musk haat begint echt irrationeel te worden.
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 16:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Zoals het er nu voor staat krijgen in de toekomst (2030) Staten zoals Texas en Florida er meer kiesmannen bij en Californië en New York minder. Dat is in het voordeel van de Republikeinen.

Zo een vijftien jaar geleden verwachtte men hoopvol dat Texas blauw zou kleuren in de toekomst. Dat gebeurt maar niet omdat de onderontwikkelde Latinos best wel gevoelig zijn voor MAGA sentimenten.
Onderontwikkelde latino’s, damn….
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:53:03 #110
37950 JAM
pi_215342095
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 17:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]
[..]
Het probleem is hier eerder dat er rondom Musk een nogal bizarre persoonscultus is ontstaan waarvan het ontstaan zich zeker niet laat verklaren door zijn vermeende genialiteit en ten tweede, dat als je hem een genie noemt, dat je dan de lat voor wie we een genie zouden moeten noemen wel heel erg laag legt. Beide getuigen nu niet van bijzondere intelligentie en/of ontwikkeling, wel?
pi_215342197
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 17:53 schreef JAM het volgende:

[..]
Het probleem is hier eerder dat er rondom Musk een nogal bizarre persoonscultus is ontstaan waarvan het ontstaan zich zeker niet laat verklaren door zijn vermeende genialiteit en ten tweede, dat als je hem een genie noemt, dat je dan de lat voor wie we een genie zouden moeten noemen wel heel erg laag legt. Beide getuigen nu niet van bijzondere intelligentie en/of ontwikkeling, wel?
Ik weet niet wat je precies bedoelt met hier, maar er is inderdaad een groep mensen die Musk aanbid als zijnde de Here Jezus Christus.
Om zo rijk en succesvol te zijn als Musk heb je een visie nodig, het vermogen om zakelijke mogelijkheden te zien en een drive die zijn weerga niet kent.
Veruit de meeste mensen sneuvelen op een van die drie dingen. Wat Musk heeft gepresteerd getuigd van een geniale visie.
Hij bouwt weliswaar de raketten niet zelf maar hij is zeker wel betrokken bij het proces. Hetzelfde geld natuurlijk ook voor Tesla.
Jij mag het uiteraard slechts goed zakendoen vinden met een portie geluk.
Feit blijft dat slechts met wat zakelijk instinct en “geluk” je het niet gaat redden.
Ik schaar iemand als Gates overigens in hetzelfde rijtje, iemand met een visie en de drive om de wereld ten goede te veranderen.
Ik vind niet dat je de prestaties van dit soort mensen moet downplayen omdat ze politiek gezien niet in je straatje passen.
Iemand zoals Musk bevind zich politiek meer in het midden dan op rechts.
pi_215342208
quote:

[..]
[..]

Het is niet irrationeel. Musk post of deelt bewust onwaarheden op X om Trump te helpen. En jij gelooft het allemaal blind, omdat Musk een genie zou zijn.
Цой жив
pi_215342226
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 18:09 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Het is niet irrationeel. Musk post of deelt bewust onwaarheden op X om Trump te helpen. En jij gelooft het allemaal blind, omdat Musk een genie zou zijn.
Rare aanname, en dat baseer je op???
pi_215342239
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 18:11 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Rare aanname, en dat baseer je op???
Op jouw postgeschiedenis, hoe jij blind achter zulke figuren aanloopt.
Цой жив
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 18:13:20 #115
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215342244
quote:
Onderontwikkelde latino’s, damn….
De daar de grens over stekende Latinos komen uit een macho cultuur en hebben niet veel scholing genoten, over het algemeen. Vertaald naar de termen van Human Development Index zijn ze onderontwikkeld.

Je hebt daar kennelijk problemen mee, maar als een Trump migranten 'vergif voor ons bloed' noemt, tezamen met vele andere uitspraken (door een presidentskandidaat!) dan kijk je de andere kant op.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215342260
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 17:53 schreef JAM het volgende:

[..]
Dit, en zoals je in een eerdere post al zei, het is me ook een compleet raadsel waarom het vergaren van een hoop geld iemand een genie maakt. Stel dat ik van het weekend de Powerball van honderden miljoenen win, dan kan ik mezelf ook plots tot de genieën van de wereld rekenen volgens sommigen hier. Steek ik dan een deel van dat geld in het kopen van een bedrijf dat ik dan totaal om zeep help, geniaal!
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_215342264
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 18:12 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Op jouw postgeschiedenis, hoe jij blind achter zulke figuren aanloopt.
Dus omdat ik af en toe een tweet plaats van Musk loop ik blind achter Musk aan en geloof ik alles wat hij zegt, goed verhaal man.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 18:16:02 #118
37950 JAM
pi_215342265
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 18:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik weet niet wat je precies bedoelt met hier, maar er is inderdaad een groep mensen die Musk aanbid als zijnde de Here Jezus Christus.
Om zo rijk en succesvol te zijn als Musk heb je een visie nodig, het vermogen om zakelijke mogelijkheden te zien en een drive die zijn weerga niet kent.
Veruit de meeste mensen sneuvelen op een van die drie dingen. Wat Musk heeft gepresteerd getuigd van een geniale visie.
Hij bouwt weliswaar de raketten niet zelf maar hij is zeker wel betrokken bij het proces. Hetzelfde geld natuurlijk ook voor Tesla.
Jij mag het uiteraard slechts goed zakendoen vinden met een portie geluk.
Feit blijft dat slechts met wat zakelijk instinct en “geluk” je het niet gaat redden.
Ik schaar iemand als Gates overigens in hetzelfde rijtje, iemand met een visie en de drive om de wereld ten goede te veranderen.
Ik vind niet dat je de prestaties van dit soort mensen moet downplayen omdat ze politiek gezien niet in je straatje passen.
Iemand zoals Musk bevind zich politiek meer in het midden dan op rechts.
Weet je wat, ik ga hier gewoon over ophouden. Ik heb mijn punt gemaakt en vind de verdere (nogal semantische) discussie of we Musk nu 'geniaal' moeten noemen of niet überhaupt niet zo interessant. In mijn boekje is hij dat zeer zeker niet, al was het alleen maar omwille de hoeveelheid flaters die hij ook begaan heeft - een genie zou dat niet hebben gedaan. Fijn om te zien dat je in ieder geval met me eens bent dat die overdreven persoonsverheerlijking die ook rondom hem bestaat in ieder geval van de wilde ratten bezeken is.
pi_215342278
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 18:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
De daar de grens over stekende Latinos komen uit een macho cultuur en hebben niet veel scholing genoten, over het algemeen. Vertaald naar de termen van Human Development Index zijn ze onderontwikkeld.

Je hebt daar kennelijk problemen mee, maar als een Trump migranten 'vergif voor ons bloed' noemt, tezamen met vele andere uitspraken (door een presidentskandidaat!) dan kijk je de andere kant op.
Ja ik verwacht dat soort taal niet van mensen die voor gelijkheid en inclusie prediken. Als je mensen dan onderontwikkeld gaat noemen en daar gelijk een politieke keuze aan verbind dan komt dat een beetje vreemd over.
pi_215342291
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 18:16 schreef JAM het volgende:

[..]
Weet je wat, ik ga hier gewoon over ophouden. Ik heb mijn punt gemaakt en vind de verdere (nogal semantische) discussie of we Musk nu 'geniaal' moeten noemen of niet überhaupt niet zo interessant. In mijn boekje is hij dat zeer zeker niet, al was het alleen maar omwille de hoeveelheid flaters die hij ook begaan heeft - een genie zou dat niet hebben gedaan. Fijn om te zien dat je in ieder geval met me eens bent dat die overdreven persoonsverheerlijking die ook rondom hem bestaat in ieder geval van de wilde ratten bezeken is.
Agree to disagree, over zijn genialiteit dan.
pi_215342295
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 18:15 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dus omdat ik af en toe een tweet plaats van Musk loop ik blind achter Musk aan en geloof ik alles wat hij zegt, goed verhaal man.
Of zulke posts:
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 13:06 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Uiteraard, de man is een genie.
Hier zeg je letterlijk dat je Musk uiteraard gelooft wat hij is een genie.
Цой жив
pi_215342302
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 18:18 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Of zulke posts:
[..]
Hier zeg je letterlijk dat je Musk uiteraard gelooft wat hij is een genie.
Lol ik vind hem een genie en op dit punt ben ik het roerend met hem eens. Je houd er een rare gedachtegang op na als je denkt dat dit het ultieme bewijs is dat ik het met alles eens ben wat Musk zegt.
pi_215342316
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 18:20 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Lol ik vind hem een genie en op dit punt ben ik het roerend met hem eens. Je houd er een rare gedachtegang op na als je denkt dat dit het ultieme bewijs is dat ik het met alles eens ben wat Musk zegt.
Ok, we zullen wel zien de komende tijd hoeveel kritiek je gaat hebben op vreemde acties/uitspraken van Musk of hoeveel je ze gaat verdedigen.
Цой жив
pi_215342331
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 17:25 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]

Het ging om de claim van Montov dat Musk zich vooral had ingekocht bij bestaande bedrijven. Ik gaf alleen aan dat dit feitelijk onjuist is omdat hij de oprichter is van een aantal bedrijven.

Het is voor de rest geen waarde oordeel over Musk zelf dus ik begrijp niet waarom je daar zo overstuur door raakt.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 18:26:25 #125
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215342340
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 18:17 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ja ik verwacht dat soort taal niet van mensen die voor gelijkheid en inclusie prediken. Als je mensen dan onderontwikkeld gaat noemen en daar gelijk een politieke keuze aan verbind dan komt dat een beetje vreemd over.
Het is een hard woord maar het hele progressieve verheffingsideaal is natuurlijk gebaseerd op het idee dat mensen beter kunnen. Onderontwikkelde, weinig geschoolde macho Latinos zijn gevoelig voor de MAGA retoriek.

Hoe dan ook: je bent niet goed wijs dat je achter zo een racist aan loopt, iemand die overduidelijk de democratie wil slopen en voor 80% van de Amerikanen de belastingen wil verhógen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')