abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215331647
Joe Biden, President van de Verenigde Staten

Kamala Harris, Vice-President van de Verenigde Staten

2024 Presidentsverkiezingen
Democratische Kandidaat: Kamala D. Harris
Republikeinse Kandidaat: Donald J. Trump

Democratische Vice-President Kandidaat: Tim Walz
Republikeinse Vice-President Kandidaat: James David "JD" Vance

House of Representatives:
Republican (220)
Democratic (212)
Vacant (3)

United States Senate:
Republican (49)
Democratic (47)
Independents (4)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Mike Johnson (R)

Majority Leader of the House:
Steve Scalise (R)
Minority Leader of the House:
Hakeem Jeffries (D)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Schumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
pi_215331658
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 14:07 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Een wassen neus, feit blijft dat onder de nieuwe plannen er nog steeds onacceptabel veel mensen het land binnen mochten wandelen.
Als je als republikein daar voor tekent ben je mede verantwoordelijk voor de immigratie waar veel Amerikanen van willen dat het stopt.
Waar was het amendement? Onder het nieuwe plan zouden migranten worden tegengehouden, door tegen te stemmen ben je verantwoordelijk voor die aanhoudende migratie.
Incelfrikandel
pi_215331738
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215331806
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 15:26 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Waar was het amendement? Onder het nieuwe plan zouden migranten worden tegengehouden, door tegen te stemmen ben je verantwoordelijk voor die aanhoudende migratie.
En als je voorstemt ben je medeverantwoordelijk voor een wet die immigratie weliswaar beperkt maar niet genoeg.
Met deze wet zou het mogelijk zijn dat er 5000 illegalen per dag de grens over trekken zonder dat er maatregelen genomen worden.
Dat is toch volstrekt onacceptabel.
pi_215331947
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 15:40 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En als je voorstemt ben je medeverantwoordelijk voor een wet die immigratie weliswaar beperkt maar niet genoeg.
Met deze wet zou het mogelijk zijn dat er 5000 illegalen per dag de grens over trekken zonder dat er maatregelen genomen worden.
Dat is toch volstrekt onacceptabel.
Dat slaat natuurlijk nergens op, tegenstemmen alleen maar omdat het niet ver genoeg gaat. Nu stem je gewoon tegen zonder dat je de afgelopen 4 jaar ook maar enig wetsvoorstel hebt gemaakt om immigratie te beperken ondanks een meerderheid in het Huis.
Incelfrikandel
pi_215331965
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 15:52 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Dat slaat natuurlijk nergens op, tegenstemmen alleen maar omdat het niet ver genoeg gaat. Nu stem je gewoon tegen zonder dat je de afgelopen 4 jaar ook maar enig wetsvoorstel hebt gemaakt om immigratie te beperken ondanks een meerderheid in het Huis.
Jamaar de laptop van hunter Biden. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215331967
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 15:10 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Sterker nog, voor zover ik weet is dat gewoon illegaal.

illegaal = normaal bij Trump

Zet maar op de ellenlange lijst van dingen waar hij nooit de consequenties van zal zien.

En ondertussen zal Harris wel weer ergens een komma hebben gemist in een betoog waar Fox over valt.

Trump is de bekende duif die de schaakstukken omgooit tijdens een spel en dan de overwinning claimt.
pi_215332027
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 15:52 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Dat voorstel moet ook nog langs de senaat en uiteindelijk de president die het wel mooi vond om alle maatregelen omtrent immigratie het raam uit te flikkeren want Trump.
Het zou juist heel dom zijn om dit te tekenen. Je garandeert dan dat de illegale migratie door blijft gaan want ze mogen pas ingrijpen als er 5000 per dag aankomen en dat 7 dagen achter elkaar.
Waarom zou je hier mee akkoord gaan terwijl je streeft naar een veel lager aantal?
Je begrijpt natuurlijk toch wel dat als je zelf je handtekening onder dit zet je nooit meer kan klagen over illegale immigratie die nog steeds door kan gaan dankzij deze wet.
pi_215332057
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 16:04 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat voorstel moet ook nog langs de senaat en uiteindelijk de president die het wel mooi vond om alle maatregelen omtrent immigratie het raam uit te flikkeren want Trump.
Het zou juist heel dom zijn om dit te tekenen. Je garandeert dan dat de illegale migratie door blijft gaan want ze mogen pas ingrijpen als er 5000 per dag aankomen en dat 7 dagen achter elkaar.
Waarom zou je hier mee akkoord gaan terwijl je streeft naar een veel lager aantal?
Je begrijpt natuurlijk toch wel dat als je zelf je handtekening onder dit zet je nooit meer kan klagen over illegale immigratie die nog steeds door kan gaan dankzij deze wet.
Waarom kan illegale migratie niet als illegaal handelen van Trump wel kan binnen de law en order? Zelfde laken een pak toch? Leg de mensche dat eens uit.
pi_215332162
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 16:04 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dan laat je je achterban mooi zien dat jij bezig bent geweest met beleid om immigratie tegen te gaan. Niet alleen hebben ze dus uit hun neus gepeuterd, ze hebben de Democraten het wetsvoorstel laten maken én ze stemmen ook nog tegen.

quote:
Wat een flauwekul. De Democraten doen een voorstel waar je als Republikeinen zijnde deels mee eens bent. Dan stel je een amendement voor om het strenger te maken - niet gebeurd. Vervolgens, als dat niet lukt, stem je voor en leg je je achterban uit dat als het aan jullie ligt het nog veel strenger gaat worden - verwijzend naar het amendement. Maar nee, je stemt tegen en doet dus helemaal niets. Dan valt er maar één conclusie te maken: Republikeinen zijn niet van plan om iets te doen tegen immigratie.
Incelfrikandel
pi_215332271
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 16:20 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Dan laat je je achterban mooi zien dat jij bezig bent geweest met beleid om immigratie tegen te gaan. Niet alleen hebben ze dus uit hun neus gepeuterd, ze hebben de Democraten het wetsvoorstel laten maken én ze stemmen ook nog tegen.
[..]
Wat een flauwekul. De Democraten doen een voorstel waar je als Republikeinen zijnde deels mee eens bent. Dan stel je een amendement voor om het strenger te maken - niet gebeurd. Vervolgens, als dat niet lukt, stem je voor en leg je je achterban uit dat als het aan jullie ligt het nog veel strenger gaat worden - verwijzend naar het amendement. Maar nee, je stemt tegen en doet dus helemaal niets. Dan valt er maar één conclusie te maken: Republikeinen zijn niet van plan om iets te doen tegen immigratie.
Je moet ook kijken naar de politieke situatie. Deze wet is al lang uitonderhandeld en ik vermoed ook dat de aantallen zijn uitonderhandeld. Nogmaals deze wet moet nog langs de senaat waar die hoogstwaarschijnlijk zou sneuvelen als ze minder migranten willen opnemen.
Dan kun je wel terug gaan naar je achterban maar de achterban die gewoon zeer streng beleid wilt zien zal niet tevreden zijn evenals de toekomstige presidentskandidaat.
pi_215332318
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 15:09 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het is geen fantasieverhaal, dit is wat er is gebeurt en ik leg dat uit vanuit mijn perceptie. Jij vind het doodnormaal dat er een gecoördineerde aanval is vanuit de gevestigde orde. Sterker nog jij en je geloofsgenoten vinden dat zelfs wenselijk want Trump is een groot gevaar voor de democratie en de rechtsstaat en dan doen objectiviteit en neutraliteit er niet meer toe.
Klopt, je legt het uit vanuit jouw perceptie. Daar gaat het ook fout. Je gaat mee in de alternatieve realiteit die is gecreëerd door Trump en zijn MAGA-volgelingen.

Het heeft weinig zin om mezelf te herhalen, maar ik wil dit nog wel even kwijt. Natuurlijk ben ik niet neutraal - dat is niemand in deze reeks en dat hoeft ook niet - maar dat betekent niet dat ik voorstander ben van het vervolgen van Trump voor dingen die hij niet heeft gedaan. Het punt is nou juist dat hij van een groot aantal zaken wordt verdacht. Daar vind ik van alles van, maar ik ben bovenal van mening dat de rechtspraak haar werk moet doen, ongeacht de uitkomst.

Ik ben ook nooit tegen het vervolgen van Hunter Biden geweest, of een strafrechtelijk onderzoek naar het handelen van Clinton. Als er strafbare feiten zijn gepleegd dan moet dat gevolgen hebben.

En daarin schuilt het verschil met het MAGA-leger. Die scanderen jarenlang 'lock her up' over Clinton, en ook Trump blijft fantaseren over het vervolgen van (politieke) tegenstanders. Maar het is volgens datzelfde MAGA-leger natuurlijk ondenkbaar, volstrekt onmogelijk, dat Trump iets op z'n kerfstok heeft.

Zo sta jij ook in de wedstrijd. Jij weet al dat Trump onschuldig is, dat alles wat hem ten laste wordt gelegd onzin is. En onwelgevallige feiten die het tegendeel bewijzen, die negeer je simpelweg. Dat vind je maar stom gezever van mij of andere users.

Dus kijk vooral eens in de spiegel. Jij bent hier degene die niet objectief en neutraal is, maar blind achter Trump aanhobbelt.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 21-10-2024 16:55:26 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_215332550
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 16:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Klopt, je legt het uit vanuit jouw perceptie. Daar gaat het ook fout. Je gaat mee in de alternatieve realiteit die is gecreëerd door Trump en zijn MAGA-volgelingen.

Het heeft weinig zin om mezelf te herhalen, maar ik wil dit nog wel even kwijt. Natuurlijk ben ik niet neutraal - dat is niemand in deze reeks en dat hoeft ook niet - maar dat betekent niet dat ik voorstander ben van het vervolgen van Trump voor dingen die hij niet heeft gedaan. Het punt is nou juist dat hij van een groot aantal zaken wordt verdacht. Daar vind ik van alles van, maar ik ben bovenal van mening dat de rechtspraak haar werk moet doen, ongeacht de uitkomst.

Ik ben ook nooit tegen het vervolgen van Hunter Biden geweest, of een strafrechtelijk onderzoek naar het handelen van Clinton. Als er strafbare feiten zijn gepleegd dan moet dat gevolgen hebben.

En daarin schuilt het verschil met het MAGA-leger. Die scanderen jarenlang 'lock her up' over Clinton, en ook Trump blijft fantaseren over het vervolgen van (politieke) tegenstanders. Maar het is volgens datzelfde MAGA-leger natuurlijk ondenkbaar, volstrekt onmogelijk, dat Trump iets op z'n kerfstok heeft.

Zo sta jij ook in de wedstrijd. Jij weet al dat Trump onschuldig is, dat alles wat hem ten laste wordt gelegd onzin is. En onwelgevallige feiten die het tegendeel bewijzen, die negeer je simpelweg. Dat vind je maar stom gezever van mij of andere users.

Dus kijk vooral eens in de spiegel. Jij bent hier degene die niet objectief en neutraal is, maar blind achter Trump aanhobbelt.
Ik heb nergens beweert dat ik politiek neutraal ben. Ik zou dan behoorlijk uniek zijn in dit topic waar een ieder behalve 2 of 3 anderen vol op de hand zijn van de democraten.

De reden waarom ik weinig waarde hecht aan de zoveelste fophef om een uitspraak of iets dergelijks is omdat het vooral erg selectief is en vaak ook op niets gebaseerd.
Ik heb geleerd tijdens dat Rusland onderzoek dat de media evenals jullie hier maar al te graag willen dat iets waar is al er geen bewijs voor. De schijn is al genoeg, daarom werd hier jarenlang gesproken alsof Putin zelf de VS aan het besturen was. Vervolgens moesten we ons allemaal druk maken want Kavanaugh was een smerige verkrachter.
Daarna was het weer dat Trump steun zou onthouden aan Oekraïne als ze niet zouden doen wat hij zegt, iets waar Biden zich immers echt schuldig aan heeft gemaakt maar ach wat maakt het uit……
En dat blijft maar door gaan zonder dat iemand opmerkt is het allemaal wel waar? Gaan we in dit topic niet achter elke scheet aan die de media uitschijt die ook een agenda hebben en die het liefst Trump in de gevangenis willen zien zitten.

Als ik elke keer moet ingaan op al die flauwekul hier dan ben ik een hele dag op het internet om een punt te maken. Ik had daar toen en binnenkort weer simpelweg geen tijd voor. En ik vind het ook contraproductief want het leid af van de echte vraag en dat is welke kant moet de VS op?
pi_215332713
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 17:11 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik heb nergens beweert dat ik politiek neutraal ben. Ik zou dan behoorlijk uniek zijn in dit topic waar een ieder behalve 2 of 3 anderen vol op de hand zijn van de democraten.

De reden waarom ik weinig waarde hecht aan de zoveelste fophef om een uitspraak of iets dergelijks is omdat het vooral erg selectief is en vaak ook op niets gebaseerd.
Ik heb geleerd tijdens dat Rusland onderzoek dat de media evenals jullie hier maar al te graag willen dat iets waar is al er geen bewijs voor. De schijn is al genoeg, daarom werd hier jarenlang gesproken alsof Putin zelf de VS aan het besturen was. Vervolgens moesten we ons allemaal druk maken want Kavanaugh was een smerige verkrachter.
Daarna was het weer dat Trump steun zou onthouden aan Oekraïne als ze niet zouden doen wat hij zegt, iets waar Biden zich immers echt schuldig aan heeft gemaakt maar ach wat maakt het uit……
En dat blijft maar door gaan zonder dat iemand opmerkt is het allemaal wel waar? Gaan we in dit topic niet achter elke scheet aan die de media uitschijt die ook een agenda hebben en die het liefst Trump in de gevangenis willen zien zitten.

Als ik elke keer moet ingaan op al die flauwekul hier dan ben ik een hele dag op het internet om een punt te maken. Ik had daar toen en binnenkort weer simpelweg geen tijd voor. En ik vind het ook contraproductief want het leid af van de echte vraag en dat is welke kant moet de VS op?
Blabla deflectie.

Ten eerste ga je niet in op wat ik schrijf. Ben je het met mij eens dat politici - dus ook Trump - vervolgd moeten worden als zij worden verdacht van strafbare feiten?

Want zoals ik al aangaf is dat voor mij van groot belang: iedereen is gelijk voor de wet, ook onze leiders. Daarom hoor je mij ook niet als Dems worden vervolgd. Laat de rechtspraak haar werk doen.

En flauwekul? Ik blijf (onder meer) herhalen dat Trump zijn VP opdroeg de verkiezingsuitslag ongeldig te verklaren. Dat stond letterlijk in zijn, het waren zijn letterlijke woorden. Hij zegt het nog steeds tijdens speeches en interviews.

Dat is van levensgroot belang voor de toekomst van de VS. Zo iemand zou geen president meer mogen worden.
pi_215332817
Aha…de act had een simpel doel: afleiding.
Noël heeft achter de schermen gewerkt bij the Apprentice en doet nog wel eens een boekje open …
Ongelooflijk hoe het inderdaad werkte! Tientallen memes en opmerkingen!
twitter
pi_215332997
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 17:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Blabla deflectie.

Ten eerste ga je niet in op wat ik schrijf. Ben je het met mij eens dat politici - dus ook Trump - vervolgd moeten worden als zij worden verdacht van strafbare feiten?

Want zoals ik al aangaf is dat voor mij van groot belang: iedereen is gelijk voor de wet, ook onze leiders. Daarom hoor je mij ook niet als Dems worden vervolgd. Laat de rechtspraak haar werk doen.

En flauwekul? Ik blijf (onder meer) herhalen dat Trump zijn VP opdroeg de verkiezingsuitslag ongeldig te verklaren. Dat stond letterlijk in zijn, het waren zijn letterlijke woorden. Hij zegt het nog steeds tijdens speeches en interviews.

Dat is van levensgroot belang voor de toekomst van de VS. Zo iemand zou geen president meer mogen worden.
Natuurlijk ben ik het ermee eens dat politici vervolgd moeten worden als ze zich crimineel gedragen. Maar je gaat wel heel makkelijk voorbij aan het feit dat de media inclusief jullie hier in dit topic al bezig zijn met een veroordeling terwijl er van een misdaad (nog) geen sprake is.
Ik heb absoluut geen trek om daar uitspraken over te doen positief of negatief tot daar een veroordeling of vrijspraak ligt.

Kijk bijvoorbeeld eens naar zo’n Leatitia James die verkozen is op de belofte om Trump aan te pakken. Dit beloof je terwijl er van een misdaad geen sprake is. Vervolgens verzint ze een misdaad en ze wint wonder boven wonder de zaak met als gevolg dat Trump honderden miljoenen moest betalen.
Compleet politiek gemotiveerde rechtspraak dat gelukkig nu is teruggedraaid.
pi_215333013
https://nos.nl/collectie/(...)amerikaanse-bioscoop
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trump wilde dat tegenhouden. Waarom :P
pi_215333031
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 18:06 schreef la_perle_rouge het volgende:

De film zou niet strelend zijn voor zijn ego
pi_215333056
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 18:04 schreef Chivaz het volgende:

Vervolgens verzint ze een misdaad
Dat verzin je .... nog steeds in leugenmodus zoals de Grote Oranje Leider dat verspreidt ?
pi_215333136
quote:

Vervolgens verzint ze een misdaad en ze wint wonder boven wonder de zaak met als gevolg dat Trump honderden miljoenen moest betalen.
Wonder boven wonder? Ze heeft gewoon bewijs aangeleverd en gelijk gekregen. Rechtspraak is helemaal niet teruggedraaid.

En Trump is al een veroordeelde crimineel. En heeft een lange geschiedenis van fraude. En schuldig bevonden aan verkrachting.

De stommiteit van je om hem hier zo neer te zetten alsof hij onschuldig is.
pi_215333183
quote:

[..]
Natuurlijk ben ik het ermee eens dat politici vervolgd moeten worden als ze zich crimineel gedragen. Maar je gaat wel heel makkelijk voorbij aan het feit dat de media inclusief jullie hier in dit topic al bezig zijn met een veroordeling terwijl er van een misdaad (nog) geen sprake is.
Ik heb absoluut geen trek om daar uitspraken over te doen positief of negatief tot daar een veroordeling of vrijspraak ligt.
Ach kom, niet zo schijnheilig. Je bent aanhanger van een beweging die 'lock her up' als lijfspreuk had. En toen die leus bijna dagelijks werd gescandeerd door Trump en diens aanhangers was er van een rechtspraak totaal geen sprake, laat staan een veroordeling.

En we weten waar Trump voor wordt vervolgd, veel van de zaken waarvan hij wordt beschuldigd zijn gewoon te verifiëren. Die zijn namelijk gebaseerd op zijn eigen woorden.

Natuurlijk hebben de media - en wij - het erover. Het gaat immers om iemand die in de race is voor het presidentschap van de VS.

quote:
Kijk bijvoorbeeld eens naar zo’n Leatitia James die verkozen is op de belofte om Trump aan te pakken. Dit beloof je terwijl er van een misdaad geen sprake is. Vervolgens verzint ze een misdaad en ze wint wonder boven wonder de zaak met als gevolg dat Trump honderden miljoenen moest betalen.
Trump is in hoger beroep gegaan, zoals het hoort in een rechtsstaat. Gelukkig heeft hij die mogelijkheid. Ongeacht wat straks door de hogere rechter wordt besloten: de rechtspraak heeft haar werk gedaan.

Overigens is er naar mijn weten nog niets teruggedraaid, er is nog rechterlijke uitspraak geweest:

quote:
Appeals court signals it might be open to altering Donald Trump’s $489 million civil fraud penalty

NEW YORK (AP) — Some judges in a New York appeals court appeared receptive Thursday to possibly reversing or reducing a civil fraud judgment that stands to cost Donald Trump nearly $500 million. One judge called the former president’s penalty “troubling” and wondered if the state’s policing of private business transactions was “deterrence” or “mission creep.”
pi_215333292
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 18:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Dat verzin je .... nog steeds in leugenmodus zoals de Grote Oranje Leider dat verspreidt ?
Yep verzinnen, je gaat zitten klagen over een transactie tussen een bank en privaat persoon waar geen van beiden last van hebben gehad en het geld is netjes terug betaald.
Welke vreselijke misdaad is hier begaan en waar is het slachtoffer van deze misdaad?
Het is belachelijk dat dit überhaupt voor het gerecht is gekomen en ik ben benieuwd of dit een precedent geeft om zomaar mensen aan te klagen terwijl de wet daar niet voor is bedoeld.
Indoorkite had gelijk, het is NOG niet teruggedraaid en ik zeg expres nog want het ziet er niet best uit voor James en haar team.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 oktober 2024 @ 18:40:48 #24
862 Arcee
Look closer
pi_215333399
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 17:11 schreef Chivaz het volgende:
Ik heb geleerd tijdens dat Rusland onderzoek dat de media evenals jullie hier maar al te graag willen dat iets waar is al er geen bewijs voor.
Dat hele Rusland-verhaal heb ik zelf nooit boeiend gevonden.

Waar je aan voorbij gaat: hetgeen Trump zelf zegt en schrijft. Zijn letterlijke woorden. Daar gaat het hier vaak over. Daar kun je niet van weglopen door terug te grijpen op "Ja maar Rusland" en "Ja maar Kavanaugh."
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 21 oktober 2024 @ 18:41:14 #25
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_215333405
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb hem vorige week al gezien, best een aardige film. Al denk ik dat de rol van Cohn beter word vertolkt dan die van Trump. Het is overigens absoluut geen politieke film, het laat vooral zien van wie Trump z'n trucjes heeft geleerd.

Pssst, er is al sinds 13 oktober een 'leak' in omloop, voor wie nog weet hoe torrents ed werken. Geen Blu-ray kwaliteit natuurlijk, maar verder prima te volgen. :)
  maandag 21 oktober 2024 @ 18:44:44 #26
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215333433
quote:
SPOILER
Omdat 'vrijheid' natuurlijk.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_215333723
quote:

[..]

Er is helemaal niets teruggedraaid. Trump is nog steeds veroordeeld. Het gaat vnl om de hoogte van de boete.

En ook op deze uitspraak (die er nog niet eens is) kan men in beroep gaan.

Wat is er trouwens 'politiek gemotiveerd' aan het vervolgen van Trump van wie bewezen is in de rechtszaak dat hij gefraudeerd heeft door het overwaarderen van onroerend goed om gunstige leningen te krijgen terwijl hij datzelfde onroerend goed onderwaardeerde om belasting te ontduiken?

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 21-10-2024 20:01:07 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_215333779
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 16:32 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je moet ook kijken naar de politieke situatie. Deze wet is al lang uitonderhandeld en ik vermoed ook dat de aantallen zijn uitonderhandeld. Nogmaals deze wet moet nog langs de senaat waar die hoogstwaarschijnlijk zou sneuvelen als ze minder migranten willen opnemen.
Dan kun je wel terug gaan naar je achterban maar de achterban die gewoon zeer streng beleid wilt zien zal niet tevreden zijn evenals de toekomstige presidentskandidaat.
Wat een gelul. Doe gewoon je werk als volksvertegenwoordiging. Als je wet dan sneuvelt in de Senaat heb je direct een stok om mee te slaan, net als wanneer je amendement het niet haalt, en wanneer je er in ieder geval een deel van je wensen worden aangenomen. Dit doen Republikeinen geen van allen dus de duidelijke conclusie is dan men geen zin heeft om wat aan immigratie te doen.
Incelfrikandel
pi_215333982
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 18:30 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Yep verzinnen, je gaat zitten klagen over een transactie tussen een bank en privaat persoon waar geen van beiden last van hebben gehad en het geld is netjes terug betaald.
Welke vreselijke misdaad is hier begaan en waar is het slachtoffer van deze misdaad?
Het is belachelijk dat dit überhaupt voor het gerecht is gekomen en ik ben benieuwd of dit een precedent geeft om zomaar mensen aan te klagen terwijl de wet daar niet voor is bedoeld.
Indoorkite had gelijk, het is NOG niet teruggedraaid en ik zeg expres nog want het ziet er niet best uit voor James en haar team.
Wie is het slachtoffer bij belastingfraude? Dat kan je toch zelf wel bedenken? Je wauwelt echt de slappe MAGA-argumenten na. En dat een bank niet klaagt omdat ze er zelf ook van profiteren wil niet zeggen dat het niet crimineel is omdat er geen slachtoffers zijn die geklaagd hebben.

Het is een schoolvoorbeeld van witteboordencriminaliteit en dat ben jij aan het verdedigen alleen maar omdat het Trump betreft :')

[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 21-10-2024 20:11:19 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 21 oktober 2024 @ 19:50:30 #30
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215334321
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 18:30 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik heb altijd wat moeite gehad met de opschepperij uit 2016: “I could stand in the middle of Fifth Avenue and shoot somebody, and I wouldn’t lose any voters, OK? It’s, like, incredible.”

Jij en kanariepiet zijn het levende bewijs dat Trump niet altijd liegt. Mocht hij een moord plegen dan ga jij ons uitleggen waarom dat in dit geval gerechtvaardigd wordt door een of ander shit-argument. Blinde en absolute verering waarbij de leider altijd gelijk heeft. Waar kennen we dat toch van?
pi_215334671
😂 😂 😂 er waren mooie memes bij.
Dez tweet is gewoon hilarisch. Wat een set up.
Edit: of zou het de Speld zijn? De pic met medewerkers 😇
twitter

[ Bericht 2% gewijzigd door AnneX op 21-10-2024 20:18:21 ]
pi_215334941
twitter

twitter

Vast ook 'politiek gemotiveerd'!
pi_215335059
En uiteraard is McConnell ook 'politiek gemotiveerd'.

twitter

"If he hasn't committed indictable offenses, I don't know what one is."

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 21-10-2024 21:00:59 ]
pi_215335668
De andere Rep fossiel Grassley spatte zo wat van het scherm in het verdedigen van trump.

Noël heeft nog een waarschuwing: tis niet trump. Het zijn de mob biljonair puppeteers achter hem.

twitter
  maandag 21 oktober 2024 @ 21:24:32 #35
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_215335727
quote:
6s.gif Op maandag 21 oktober 2024 20:29 schreef Kijkertje het volgende:
En uiteraard is McConnell ook 'politiek gemotiveerd'.

[ x ]
"If he hasn't committed indictable offenses, I don't know what one is."
Yeah, that was then, this is now...

Héél even droomde Mitch dat hij weer een pit-bull was, maar inmiddels is 'ie gewoon weer Donald's bitch!

:P

[ Bericht 0% gewijzigd door kladderadatsch op 21-10-2024 21:38:19 ]
pi_215335785
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 20:07 schreef AnneX het volgende:
😂 😂 😂 er waren mooie memes bij.
Dez tweet is gewoon hilarisch. Wat een set up.
Edit: of zou het de Speld zijn? De pic met medewerkers 😇
[ x ]
Doet me denken aan Hameau de la Reine : Het dorpje is bewaard gebleven en telt een tiental huizen waaronder een watermolen (die verder geen functie had), een schapenstal en een boerderij. De vorstin hoedde de (geparfumeerde) schapen en molk zelf koeien samen met haar hofdames.
pi_215336163
En maar klagen over Soros:

twitter
pi_215336623
twitter
pi_215336804
Goed nieuws toch! In het memes topic is een staatje, die iets zegt over de relatie opkomst% en resultaat. Geen idee of het écht zo is…post # 69

NWS / [NWS] / [POL] Cartoons #5

Toevallig tijdens koken en zojuist de twee townhall sessies gevolgd van Harris.
Beiden Liz Cheney en eentje met Sarah Longwell(?) an the Bull wark )?) en eentje met Mariah Shriver.
Indrukwekkend, vooral de tweede sessie. De “adult in de room”.
Goeie vragen: oa. Hoe gaat u met de stress om? Vertel eens 3 dingen, want mensen zeggen u niet te kennen buiten de ads… 8)7
  maandag 21 oktober 2024 @ 23:32:15 #40
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_215336816
quote:
6s.gif Op maandag 21 oktober 2024 23:03 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
Joh, ze gaat gewoon winnen. Dat zeg ik al sinds een maand na haar nominatie. Maar dat is het probleem ook helemaal niet. Het gaat om de marge waarmee ze wint. Ik denk dat het pas rustig blijft als die marge 7% of meer is.

Als het, zoals bij Biden vs Trump in 2020 'slechts ' 4,5% is, dan gaan we dezelfde soort onrusten zien maar dan nog een paar graadjes erger als op January 6 2021. Daar ben ik echt van overtuigd.

[ Bericht 0% gewijzigd door kladderadatsch op 21-10-2024 23:38:34 ]
pi_215336958
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 23:30 schreef AnneX het volgende:
Goed nieuws toch! In het memes topic is een staatje, die iets zegt over de relatie opkomst% en resultaat. Geen idee of het écht zo is…post # 69

NWS / [NWS] / [POL] Cartoons #5

Toevallig tijdens koken en zojuist de twee townhall sessies gevolgd van Harris.
Beiden Liz Cheney en eentje met Sarah Longwell(?) an the Bull wark )?) en eentje met Mariah Shriver.
Indrukwekkend, vooral de tweede sessie. De “adult in de room”.
Goeie vragen: oa. Hoe gaat u met de stress om? Vertel eens 3 dingen, want mensen zeggen u niet te kennen buiten de ads… 8)7
Bij Fox News zonden ze liever het onzinnige geleuter van Trump uit:

twitter

twitter
  maandag 21 oktober 2024 @ 23:58:45 #42
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215336962
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 23:32 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]Als het, zoals bij Biden vs Trump in 2020 'slechts ' 4,5% is, dan gaan we dezelfde soort onrusten zien maar dan nog een paar graadjes erger als op January 6 2021. Daar ben ik echt van overtuigd.
Dan stel ik voor dat Biden in dat geval het advies van ons aller Chivaz opvolgt en het leger met scherp op het Trump gepeupel laat schieten. Dat is wat een echte alpha doet tenslotte volgens onze trumpanzees.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 00:02:44 #43
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215336984
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 23:58 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Dan stel ik voor dat Biden in dat geval het advies van ons aller Chivaz opvolgt en het leger met scherp op het Trump gepeupel laat schieten. Dat is wat een echte alpha doet tenslotte volgens onze trumpanzees.
Ben benieuwd. Die gekkies hebben ook genoeg wapens.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 00:06:04 #44
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215336998
quote:

[..]
Joh, ze gaat gewoon winnen. Dat zeg ik al sinds een maand na haar nominatie. Maar dat is het probleem ook helemaal niet. Het gaat om de marge waarmee ze wint. Ik denk dat het pas rustig blijft als die marge 7% of meer is.

Als het, zoals bij Biden vs Trump in 2020 'slechts ' 4,5% is, dan gaan we dezelfde soort onrusten zien maar dan nog een paar graadjes erger als op January 6 2021. Daar ben ik echt van overtuigd.
Ik denk dat je die onrust sowieso gaat zien, ongeacht marge.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_215337370
quote:

[..]

God gaat zich ermee bemoeien! :{w

twitter
pi_215337452
Tot de dollarcent nauwkeurig 8)7
Nou ja, bijna dan.
twitter

[ Bericht 0% gewijzigd door AnneX op 22-10-2024 05:30:12 ]
pi_215337540
-

[ Bericht 100% gewijzigd door nostra op 22-10-2024 06:24:32 ]
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_215337632
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 00:06 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik denk dat je die onrust sowieso gaat zien, ongeacht marge.
Sowieso gaat het niet om marge in de PV. Die is vaak best ruim. Alleen heb je een systeem waarbij slechts een paar staten er effectief toe doen en komt het dan neer op soms zelfs enkele tienduizenden stemmen in 1 of 2 cruciale staten.
En laten we wel wezen, iedereen die nu met de grootste stelligheid claimt dat 1 van de twee kandidaten gaat winnen is gewoon z'n eigen voorkeur aan het propageren. Dit blijft gewoon een 50/50 race.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 07:15:18 #49
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215337664
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 03:49 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
God gaat zich ermee bemoeien! :{w

[ x ]
Kon wel eens een probleem worden voor Tiny dan ;)

twitter
pi_215337833
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 07:05 schreef Monolith het volgende:

[..]
Sowieso gaat het niet om marge in de PV. Die is vaak best ruim. Alleen heb je een systeem waarbij slechts een paar staten er effectief toe doen en komt het dan neer op soms zelfs enkele tienduizenden stemmen in 1 of 2 cruciale staten.
En laten we wel wezen, iedereen die nu met de grootste stelligheid claimt dat 1 van de twee kandidaten gaat winnen is gewoon z'n eigen voorkeur aan het propageren. Dit blijft gewoon een 50/50 race.
Toch word ik er allemaal niet vrolijker van als ik kijk bij bijvoorbeeld 270towin.

Pak je de swingstates, dan gaan Georgia, Pennsylvania, North Carolina, Michigan en Arizona allemaal naar Trump, alleen Wisconsin en Nevada naar Harris. Allemaal met enorm kleine marges van minder dan een procentpunt, maar zoals het nu staat valt het allemaal net verkeerd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')