abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215329530
Are you lonesome, tonight?
pi_215329532
Kut spatie.
  maandag 21 oktober 2024 @ 11:39:39 #3
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_215329617
Zat je dan, helemaal alleen, op het bakje!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_215329624
quote:
10s.gif Op maandag 21 oktober 2024 11:39 schreef oh-oh het volgende:
Zat je dan, helemaal alleen, op het bakje!
Het b-ankje. :P
  maandag 21 oktober 2024 @ 11:50:49 #5
176471 oh-oh
pi_215329723
Ik zie nu pas mijn spelfout, ik ben blind he, goed excuus!
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_215329776
En inderdaad niemand maakt het wat uit dat je alleen aan een tafel zit en zo wel, kan jou het schelen.

Ik ga dus altijd naar een sauna hier in de buurt. Vinden mensen ook raar. Kom je misschien een bekende tegen? Nou ja, die bekende loopt ook in zijn/haar blote kont.
Ik heb nog nooit naar iemand zitten kijken in de sauna laat staan een oordeel gehad. Wel makkelijk want ik doe gewoon mijn bril af. ;) Iedereen is toch vooral met zichzelf bezig.

En Shanu, lief, dank je wel. Lichamelijk ben ik dus topfit enzo. Sterker nog mijn waardes lijken nogal hoog, mijn hart en longen functioneren als iemand die veel sport en fit is. En ik sport inderdaad trouw 3 keer per week, maar fit voel ik me niet als ik een trap oploop, kan ik vertellen.

En mensen het is oktober, Sint is nog niet eens in het land en het is al gezeik in de schoonfamilie om het Kerstdiner. Elk jaar hetzelfde liedje.
Dus ik heb net maar gewoon gezegd dat wij er bij zijn als we zin hebben. Schoonzus belde al en zei dat eigenlijk heel goed is maar zij het niet durfde. Echt, met de afgelopen jaren, ik ga echt niet meer mee in die schone schijn en oh oh wat zijn we een geweldige familie.
  maandag 21 oktober 2024 @ 12:11:43 #7
176471 oh-oh
pi_215329898
Ik ben altijd degene die kookt als er iets gedaan wordt met kerst, nou, ik doe het niet meer en ik meld me verder ook af voor die onzin, dat is wel echt een voordeel!

Lijkt me ook raar @exode, dat er niks gevonden is lichamelijk, maar goed, hopelijk kan er nu wel een oplossing gevonden worden als het een mentaal probleem is? Lijkt me echt een lastige om te schakelen...

Mijn zusje kwam er trouwens afgelopen weekend mee dat zij en haar vriendje gaan trouwen.
Na 30 jaar.
Twee van de drie kinderen zijn dan al meerderjarig, het wordt een hele dag met drie programma's, ceremonie, borrel en feest, geen ringen, ze is ook niet gevraagd maar ze hadden het er samen over.
Ik vind het maar raar eerlijk gezegd, geef gewoon een feestje dat je 30 jaar bij elkaar bent dan :D
Gaat ze ook ineens zo doen van ik hoop dat pa en ma het nog mee kunnen maken.
Nou vriendin, zoals die er nu aan toe zijn gaat dat al niet lukken met zo een vol programma, laat staan in juli '25.
Mijn broertje was bij mijn ouders toen ze het hun over de telefoon vertelde ( anders nemen ze toch gewoon de telefoon niet op ), en ze hadden beiden zoiets van wat is dit nu weer voor een gedoe :D
( Groucho Marx )
pi_215329972
@exode Zijn het dan psychosomatische klachten? Enerzijds fijn dat alles lichamelijk oké is natuurlijk, anderzijds neemt dat de kortademigheid e.d. nog niet weg. Wat zijn de volgende stappen?

Hier heeft de huisarts gelukkig besloten dat ik aan de antibiotica mag nadat ze een foto van mijn oog had gezien. Ik ben helemaal blij, was bang dat ze zou zeggen dat ik het maar even aan moest kijken. Dus zo op naar de apotheek!
  maandag 21 oktober 2024 @ 12:36:29 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215330092
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 10:04 schreef vencodark het volgende:

[..]
Dat is niet helemaal chill hoor. Het is irrationeel en misschien heb je daar wat hulp ofzo bij nodig.
Niet om de betweter te zijn maar het is zonde van je leven als je voor de gewone, dagelijkse dingen zulk ongemak en/of angst ervaart.
Altijd afhankelijk zijn van je zoon en later je kleinzoon is echt, echt zonde. :)

En ook niet echt eerlijk naar hen toe.
pi_215330099
@oh-oh Als ze wil dat je pa en ma het nog meemaken kan ze het beter een paar maanden naar voren trekken. :')
pi_215330123
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 12:21 schreef Amsel het volgende:
@:exode Zijn het dan psychosomatische klachten? Enerzijds fijn dat alles lichamelijk oké is natuurlijk, anderzijds neemt dat de kortademigheid e.d. nog niet weg. Wat zijn de volgende stappen?

Hier heeft de huisarts gelukkig besloten dat ik aan de antibiotica mag nadat ze een foto van mijn oog had gezien. Ik ben helemaal blij, was bang dat ze zou zeggen dat ik het maar even aan moest kijken. Dus zo op naar de apotheek!
Yes, je hebt meteen de juiste term te pakken. Ik ben doorverwezen, ik zie wel wat op tegen het hele traject.
  maandag 21 oktober 2024 @ 12:42:32 #12
176471 oh-oh
pi_215330146
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 12:37 schreef vencodark het volgende:
@:oh-oh Als ze wil dat je pa en ma het nog meemaken kan ze het beter een paar maanden naar voren trekken. :')
Joh die kunnen dat nu al niet meer handelen hoor :P
( Groucho Marx )
pi_215330182
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 12:42 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Joh die kunnen dat nu al niet meer handelen hoor :P
Ik schreef eerst kerst maar dat leek mij wellicht wat cru of voorbarig. :')
pi_215330202
@exode, fijn dat het geen astma is op zich. Hopelijk kan je een beetje vlot starten aan het hele traject, zodat je je beter gaat voelen! :*

@Amsel, beterschap met je oog!

Kerst, ik was er ook al over aan het nadenken ;) .
Als ik het eerste roep dan heb ik er vast de meeste invloed op :+
Fake it till you make it...
pi_215330328
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 12:49 schreef Nijna het volgende:
@:exode, fijn dat het geen astma is op zich. Hopelijk kan je een beetje vlot starten aan het hele traject, zodat je je beter gaat voelen! :*

@:Amsel, beterschap met je oog!

Kerst, ik was er ook al over aan het nadenken ;) .
Als ik het eerste roep dan heb ik er vast de meeste invloed op :+
Kerst is in mijn schoonfamilie al jaren hetzelfde, suggesties om te veranderen worden volledig overruled door beide zwagers.
Maar goed die irritatie en lange verhalen hou ik voor me. De spanningen lopen al maanden op in de schoonfamilie. Ik probeer me afzijdig te houden.

Wij zijn heel graag rond Kerst in ons eigen huis. Lekker knus en elk jaar is er minstens 1 gezinslid ziek, anders zou ik gewoon op vakantie gaan geloof ik.
pi_215330496
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 12:36 schreef BE het volgende:

[..]
En ook niet echt eerlijk naar hen toe.
Heee, ik ga voor zoon op vakantie, zelf hoef ik niet zo nodig eigenlijk. En dat van kleinzoon was een grapje :P

Nu ook weer, ik moet Maastricht nog boeken. Heb last van mn heup :') en weet niet of het handig is. Maar zoon kijkt er zo naar uit, we zouden naar Venom3 gaan, als ik boek dan :+

@exode lijkt me naar dat je nu helemaal niet meer weet hoe en wat. Sterkte :*

Hopelijk is je oog nu gauw over @Amsel!

Net geluncht met een vriendin en dat was gezellig O+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_215330520
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 12:40 schreef exode het volgende:

[..]
Yes, je hebt meteen de juiste term te pakken. Ik ben doorverwezen, ik zie wel wat op tegen het hele traject.
Ik snap dat je dat wel even moet verwerken, dat is niet wat je wil horen. Hopelijk gaat het traject je wel helpen en verminderen de klachten, of beter nog: verdwijnen ze helemaal.

Kerst, ik ben op dit moment druk met de voorbereidingen van de verjaardag van mijn bijna-8-jarige over 2 weken :o En stiekem ook al druk met sinterklaas cadeautjes. Maar kerst, daar staat mijn hoofd eigenlijk nog helemaal niet naar. Mijn schoonmoeder gaf gisteren al wel de planning door voor het kerstdiner. Althans, sinds 2 jaar heeft het kerstdiner plaatsgemaakt voor bakplaten met de schoonfamilie, scheelt een hoop voorbereidingen en bevalt ons allemaal prima. Wij regelen de taart (logisch, want vrouwlief is jarig 1e kerstdag) en we moeten een financiële bijdrage leveren voor het vlees. Verder hoeven wij dit jaar niks mee te nemen of te regelen, wat ik uiteraard helemaal dikke prima vind :+ ^O^

Gisteren waren we dus even bij de schoonfamilie. Jewel hartstikke overprikkeld en dus druk tot bijna agressief en vervelend. Drukte schoonmama ons bij het weggaan nog wel even op het hart dat we de dag voor kerst echt NIKS mogen plannen zodat Jewel het de 1e kerstdag in ieder geval vol houdt. Vast goed bedoeld enzo, maar je hoeft ons echt niet te vertellen wat wij wel of niet met ons kind moeten doen. Helemaal de schoonouders niet, want die hebben de 1e 5 jaar geroepen dat het aan onze opvoeding zou liggen of in ieder geval aan het feit dat ik een tik van de molen had gehad. Uiteindelijk voelde het vooral ook als een: hopelijk is Jewel niet zo tijdens het kerstdiner 8)7

Wat fijn dat het een gezellige lunch was, Mushanga O+
pi_215330624
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 13:03 schreef exode het volgende:

[..]
Kerst is in mijn schoonfamilie al jaren hetzelfde, suggesties om te veranderen worden volledig overruled door beide zwagers.
Maar goed die irritatie en lange verhalen hou ik voor me. De spanningen lopen al maanden op in de schoonfamilie. Ik probeer me afzijdig te houden.

Wij zijn heel graag rond Kerst in ons eigen huis. Lekker knus en elk jaar is er minstens 1 gezinslid ziek, anders zou ik gewoon op vakantie gaan geloof ik.
Dan zou ik lekker thuis blijven en inderdaad alleen gaan als jullie pet ernaar staat :*
Hier staan ze gelukkig wel open voor andere manieren van vieren :Y

@Mushanga71, leuk samen lunchen gezellig :)

@Schanu :*
pi_215330724
Het is gezondheidstechnisch even schakelen, maar ik ben wel opgelucht dat het geen astma is. Ik moet ook meteen met alle medicatie stoppen.

En diep van binnen wist ik al dat in ieder geval een deel van de lichamelijke ongemakken door mentale issues komen/kwamen. Mijn hele lichaam staat nog steeds strak, dus ik hoop hulp te krijgen om weer eens in een ontspannen stand terecht te komen.

Liever voor mezelf zijn is vooral het devies. Dus ik ga eens zoeken naar een masseur in de buurt. Iedereen met wie ik ervaring heb of die ik via via ken, is gestopt. En ik weet hoeveel slechte er bestaan dus het is even een ding om te zoeken en te regelen.

En binnenkort weer eens naar de sauna O+

En verder ben ik erg blij met mijn vrienden en rest van de inner circle. Ze zijn allemaal zo lief en begripvol. Ik zie bij verloofde dat het ook anders kan, dus lullig gezegd koester ik het extra.
pi_215330791
Wij hebben kerst vorige maand al geregeld. Is altijd gedoe om een dag te prikken omdat we met veel zijn (5 gezinnen met deels volwassen kinderen die ook weer schoonfamilie hebben om rekening mee te houden), maar uiteindelijk wordt er 1 dag geprikt, en wie kan komt en anders volgende keer beter. Schoonfamilie is (als het goed is) op vakantie, dus we hebben een kerstdag vrij!

Goed om in ieder geval de regie bij jullie zelf te houden Exode. Jammer (voor haarzelf) dat schoonzus niet hetzelfde durft.
pi_215331066
Kerst. :')
Het voelt alsof ik een maand geleden nog alles naar zolder geflikkerd heb. ;(
pi_215331132
Kerst O+
Ik verheug me op de haard aan, (alcoholvrij) wijntje, de Kerstboom, samen spelletjes doen, gamen en films kijken. Sushi eten, uitslapen, hele dag in PJ lopen.

Maar de Kerstvakantie is 3 jaar achter elkaar redelijk waardeloos verlopen dus ik verheug me nu gewoon op kneuterig thuis zijn.

We beginnen binnenkort met de KerstLego, dat zijn echt zen momenten voor mij.
pi_215331248
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 14:26 schreef vencodark het volgende:
Kerst. :')
Het voelt alsof ik een maand geleden nog alles naar zolder geflikkerd heb. ;(
Echt he? Over 71 dagen is het alweer oud&nieuw :{
If they say
pi_215331657
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 13:46 schreef exode het volgende:
Het is gezondheidstechnisch even schakelen, maar ik ben wel opgelucht dat het geen astma is. Ik moet ook meteen met alle medicatie stoppen.

En diep van binnen wist ik al dat in ieder geval een deel van de lichamelijke ongemakken door mentale issues komen/kwamen. Mijn hele lichaam staat nog steeds strak, dus ik hoop hulp te krijgen om weer eens in een ontspannen stand terecht te komen.

Liever voor mezelf zijn is vooral het devies. Dus ik ga eens zoeken naar een masseur in de buurt. Iedereen met wie ik ervaring heb of die ik via via ken, is gestopt. En ik weet hoeveel slechte er bestaan dus het is even een ding om te zoeken en te regelen.

En binnenkort weer eens naar de sauna O+

En verder ben ik erg blij met mijn vrienden en rest van de inner circle. Ze zijn allemaal zo lief en begripvol. Ik zie bij verloofde dat het ook anders kan, dus lullig gezegd koester ik het extra.
Is een haptotherapeut misschien nog iets voor je? Heb ik zelf wel wat aan gehad (en nog steeds).
En als je niet zit te wachten op ongevraagd advies, dan mag je hier ook prima overheen lezen hoor ;) .
pi_215331773
Lief Nijna, maar ik ga eerst het voorgestelde traject maar eens door.
pi_215332337
Succes met het vinden van de juiste hulp Exode :* Het zal wel even schakelen zijn maar wel fijn dat er duidelijkheid is.

Mush, hoe oud is jouw zoon eigenlijk? Want uit jouw verhalen lijkt hij soms jonger dan dat hij daadwerkelijk is.

En dank voor al jullie inzichten. Ik heb er echt heel veel zin in om alleen op stad te gaan. Sowieso heb ik daar geen problemen mee. Ontbijten geen probleem, lunchen doe ik ook regelmatig. Ik denk dat de drempel voor alleen uit eten ook gewoon komt omdat ik niet uit eten ga voor het eten maar om bij te kletsen met vriendinnen of even tijd te hebben alleen met partner. Dus het is voor mij meer een sociale activiteit dan een culinaire.
pi_215332599
pi_215332947
@Kyara, hij wordt volgende maand 14 :)
Op zijn verzoek hangen we nu bij de mcD, btw :')
En ja, we doen veel samen O+ waarvan het meeste echt van zijn kant komt. Hij is ook de shopper van ons twee en kan niet wachten tot we Maastricht hebben leeggekocht :D

Jij heel veel plezier! :)
If they say
pi_215333364
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 17:59 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Kyara, hij wordt volgende maand 14 :)
En ja, we doen veel samen O+ waarvan het meeste echt van zijn kant komt. Hij is ook de shopper van ons twee en kan niet wachten tot we Maastricht hebben leeggekocht :D

Dankjewel!

Mijn oudste vindt het ook leuk om samen op pad te gaan. Ik verwacht dat wij ook wat meer gaan reizen als hij ouder is.
pi_215333855
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 18:38 schreef Kyara het volgende:

[..]
Dankjewel!

Mijn oudste vindt het ook leuk om samen op pad te gaan. Ik verwacht dat wij ook wat meer gaan reizen als hij ouder is.
Hoe oud is jouw oudste? Het is toch heerlijk wanneer ze met de ouders mee op vakantie willen O+ Dochter ging toen ze 21 was voor het laatst met me mee op vakantie. Toen brak de crisis uit en het jaar daarop kocht ze met vriend, nu man, haar huis en was het echt afgelopen met onze gezamenlijke vakanties.
Geen idee hoe lang zoon mee wil, dat laat ik echt aan hem over, net als bij dochter :Y
Overigens ga ik al 6 jaar zonder hun vader op vakantie. Stuk relaxter :+
If they say
  maandag 21 oktober 2024 @ 19:24:46 #31
176471 oh-oh
pi_215333910
Volgens mij is dat echt een jongens ding, de jongste van mijn zus doet dat ook zo, de meiden helemaal niet!
Pfff ik had vanmiddag die twee buurtmeiden hier en Kevin, een van de twee oudjes die ik dit jaar adopteerde, sukkelt al weken/maanden, maar ik vond hem vannacht al erg onrustig, en vandaag toen ik aan het werk was ook toen de meiden kwamen was ie echt heel slecht helemaa slap, hoge hartslag, warm, een van zijn poten helemaal opgezet, ik heb het even goed met de dames besproken, en een afspraak gemaakt voor euthanasie morgen.
Ze gaan mee, dat willen ze per se, de schatten.
Nu zit ik hier af te tellen met het hondje, morgen mag ik eerder stoppen met werken, maar hoe leef je naar zo een moment toe, wat een hel zeg...
Kan niet wachten tot dit rotjaar voorbij is!
( Groucho Marx )
pi_215333940
wat ontzettend naar @oh-oh Lief dat de buurmeiden mee gaan. Veel sterkte! :*
pi_215333987
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:20 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Hoe oud is jouw oudste? Het is toch heerlijk wanneer ze met de ouders mee op vakantie willen O+ Dochter ging toen ze 21 was voor het laatst met me mee op vakantie. Toen brak de crisis uit en het jaar daarop kocht ze met vriend, nu man, haar huis en was het echt afgelopen met onze gezamenlijke vakanties.
Geen idee hoe lang zoon mee wil, dat laat ik echt aan hem over, net als bij dochter :Y
Overigens ga ik al 6 jaar zonder hun vader op vakantie. Stuk relaxter :+
mijn oudste is 12 :D

Een van mijn meiden wil niet meer op vakantie. Afgelopen zomer zelfs de vakantie moeten annuleren (kind van 11 kun je niet alleen thuis laten). Mijn man vindt vakantie okey maar hoeft niet perse. Oudste en ik zijn meer uit hetzelfde hout gesneden en wij willen echt wel weg. Naar het buitenland, nieuwe dingen zien en ervaren.
pi_215334074
Misschien een heel domme opmerking, maar zou het niet ook 'gewoon' een ontsteking aan de opgezette poot kunnen zijn die behandeld kan worden? Of bedoel je met 'de dames' die van de dierenarts waar je de afspraak mee had gemaakt, waarmee je hebt overlegd? Niet vervelend bedoeld, ik hoop gewoon voor je dat het mee blijkt te vallen.. :*
Sowieso veel sterkte, lijkt me heel naar om nu met dit gevoel te zitten tot morgenmiddag ;( :* (en dan natuurlijk daarna nog steeds met een naar gevoel, maar dan weer net wat anders dan nu..)
  maandag 21 oktober 2024 @ 19:40:34 #35
176471 oh-oh
pi_215334159
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:35 schreef vlindertje89 het volgende:
Misschien een heel domme opmerking, maar zou het niet ook 'gewoon' een ontsteking aan de opgezette poot kunnen zijn die behandeld kan worden? Of bedoel je met 'de dames' die van de dierenarts waar je de afspraak mee had gemaakt, waarmee je hebt overlegd? Niet vervelend bedoeld, ik hoop gewoon voor je dat het mee blijkt te vallen.. :*
Sowieso veel sterkte, lijkt me heel naar om nu met dit gevoel te zitten tot morgenmiddag ;( :* (en dan natuurlijk daarna nog steeds met een naar gevoel, maar dan weer net wat anders dan nu..)
Hij is hier sinds maart, toen hij kwam was hij heel raar helemaal opgezwollen, maar hij heeft ook overal nare bulten, hij is al eens helemaal doorgelicht toen hij niet kon plassen, maar hij is ook al oud, hij is nu in een paar weken tijd helemaal ingeteerd, zijn hart was sowieso slecht, dat wist ik al, medicatie sloeg niet echt aan, ik ga die hond niet nog van alles aan doen, als het een jonkie was mss, maar ouderdom is ook gewoon een ding helaas, en die hond is van januari tot hij hier kwam van hot naar her verhuisd, het is goed zo.
( Groucho Marx )
pi_215334432
Sterkte @oh-oh *;
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_215334589
quote:
2s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:30 schreef Kyara het volgende:

[..]
mijn oudste is 12 :D

Een van mijn meiden wil niet meer op vakantie. Afgelopen zomer zelfs de vakantie moeten annuleren (kind van 11 kun je niet alleen thuis laten). Mijn man vindt vakantie okey maar hoeft niet perse. Oudste en ik zijn meer uit hetzelfde hout gesneden en wij willen echt wel weg. Naar het buitenland, nieuwe dingen zien en ervaren.
Zooo, das wel heel jong om al niet meer mee op vakantie te willen :{ Zonde van de annulering maar als jullie wél waren gegaan, was het vakantiegevoel ver te zoeken geweest.
Dan kun je tzt toch alleen met oudste op vakantie? Is heerlijk hoor, je hoeft met veel minder rekening te houden :Y
Vader van de kinderen is ook nooit een vakantieganger geweest. Ging alleen mee omdat wij dat wilden. En nu wil ik dat al jaren niet meer :+

Ach @oh-oh ;( Als het niet meer gaat en het diertje op is, dan is het de juiste beslissing. Sterkte :*
If they say
pi_215334649
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 20:04 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Zooo, das wel heel jong om al niet meer mee op vakantie te willen :{ Zonde van de annulering maar als jullie wél waren gegaan, was het vakantiegevoel ver te zoeken geweest.
Dan kun je tzt toch alleen met oudste op vakantie? Is heerlijk hoor, je hoeft met veel minder rekening te houden :Y
Vader van de kinderen is ook nooit een vakantieganger geweest. Ging alleen mee omdat wij dat wilden. En nu wil ik dat al jaren niet meer :+

Ach @:oh-oh ;( Als het niet meer gaat en het diertje op is, dan is het de juiste beslissing. Sterkte :*
Ja, hier speelt wel meer mee met 2x ass waardoor het ook niet heel makkelijk is om alleen met oudste weg te gaan. Ook omdat ik het wel belangrijk vind om quality time met het hele gezin te hebben. Dus bv 2 dagen Efteling of paar dagen Centerparcs dat trekt ze dan wel. Maar ja, dat is ongeveer even duur als 2 weken naar Frankrijk :')
pi_215334783
Wij splitsen al een paar jaar op in vakanties omdat er ook eentje niet kan/wil. Superongezellig maar beter dan met zijn allen de hele vakantie stijf staan van de stress.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215334866
quote:
2s.gif Op maandag 21 oktober 2024 20:06 schreef Kyara het volgende:

[..]
Ja, hier speelt wel meer mee met 2x ass waardoor het ook niet heel makkelijk is om alleen met oudste weg te gaan. Ook omdat ik het wel belangrijk vind om quality time met het hele gezin te hebben. Dus bv 2 dagen Efteling of paar dagen Centerparcs dat trekt ze dan wel. Maar ja, dat is ongeveer even duur als 2 weken naar Frankrijk :')
Als de Efteling wel goed gaat, dan is dat toch ook leuk om met z`n alle te doen :Y En nu gaat het dan niet om alleen met oudste weg te gaan, over een paar jaar is dat misschien wel mogelijk?
If they say
pi_215334884
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:40 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Hij is hier sinds maart, toen hij kwam was hij heel raar helemaal opgezwollen, maar hij heeft ook overal nare bulten, hij is al eens helemaal doorgelicht toen hij niet kon plassen, maar hij is ook al oud, hij is nu in een paar weken tijd helemaal ingeteerd, zijn hart was sowieso slecht, dat wist ik al, medicatie sloeg niet echt aan, ik ga die hond niet nog van alles aan doen, als het een jonkie was mss, maar ouderdom is ook gewoon een ding helaas, en die hond is van januari tot hij hier kwam van hot naar her verhuisd, het is goed zo.
Ach, wat sneu. Ik had het je gegund dat het iets was wat op te lossen was met een kuurtje antibiotica ofzo, maar zo klinkt het inderdaad niet met al die info erbij ;( . Nogmaals veel sterkte! :* en knap van je om dan inderdaad te beslissen dat het goed is. Dat is echte liefde O+ hoe ontzettend verdrietig ook..
pi_215334919
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 20:13 schreef Vanyel het volgende:
Wij splitsen al een paar jaar op in vakanties omdat er ook eentje niet kan/wil. Superongezellig maar beter dan met zijn allen de hele vakantie stijf staan van de stress.
Stress tijdens de vakantie is killing :X
If they say
  maandag 21 oktober 2024 @ 20:33:15 #43
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_215335131
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 20:13 schreef Vanyel het volgende:
Wij ook zo kunnen ze altijd kiezen wat ze wel of niet doen, zo zijn er 2 heel veel in het zwembad en twee heel veel in de kamer maar iedereen heeft het naar de zin. En doordat ze veel in hun kamer zijn hebben ze wel ook de energie om wel mee uit eten te gaan of naar de haven of een uitstapje omdat ze weten dat ze kunnen ontladen en rusten in stilte met hun twee.

Mijn man slaapt dus als we in een hotel zitten op vakantie altijd met 2 kinderen op de kamer en ik ook :D
pi_215335153
Net een stapje gesplitster, hier blijft de helft thuis.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 21 oktober 2024 @ 20:59:42 #45
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_215335407
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 20:34 schreef Vanyel het volgende:
Net een stapje gesplitster, hier blijft de helft thuis.
Echt een stomme concessie, maar ook goed dat de andere twee dan gewoon gaan.

Kan je soms met je partner op vakantie, of heb je geen goede plek voor je kinderen dan?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_215335570
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 20:59 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Echt een stomme concessie, maar ook goed dat de andere twee dan gewoon gaan.

Kan je soms met je partner op vakantie, of heb je geen goede plek voor je kinderen dan?
Vrij zelden, dat vraagt wel een hele hoop geregel en is zelden ideaal (of zo lang als ik zou willen) maar we doen het wel.
  maandag 21 oktober 2024 @ 21:12:41 #47
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_215335579
Beter iets dan niets, en zo.

Rot dat het zo lastig is.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_215335656
Mijn zoon en ik willen samen heel graag naar Rome, maar mag niet van m’n man :( die wil ook mee…

Maar niet meer samen op vakantie kunnen gaan lijkt me wel echt heel rot, wij leven (of nouja, werken vooral) voor de vakanties. Maar ja, soms is het kiezen uit twee kwaden.
pi_215337729
Zo, dat was ineens snel opstaan :o de rookmelder in de keuken ging vanochtend vroeg ineens af. Niks aan de hand gelukkig, maar je schrikt je rot. Een paar dagen terug was de CO-melder van zolder op.
Het is zo'n week :')
pi_215337854
Lekker wakker worden zo, @Hupje :+
Als de batterijen van de rookmelders hier leeg zijn, krijg je zo'n bloed irritante piep om de zoveel seconden. En uiteraard gaat er een batterij in die ik nooit op voorraad heb omdat die ook weer over de datum raakt als ik um wél op voorraad zou hebben :')

Ik zou nog met dochter naar Schotland gaan. Komt waarschijnlijk nooit meer iets van. Dat plan staat in de vriezer :')

Kleinzoon komt strakjes O+
If they say
pi_215337890
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 07:34 schreef Hupje het volgende:
Zo, dat was ineens snel opstaan :o de rookmelder in de keuken ging vanochtend vroeg ineens af. Niks aan de hand gelukkig, maar je schrikt je rot. Een paar dagen terug was de CO-melder van zolder op.
Het is zo'n week :')
Ugh, vreselijk vind ik dat! Toen we onze huidige woning lieten verbouwen, was een van mijn belangrijkste wensen om rookmelders op netstroom te hebben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_215338089
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 08:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ugh, vreselijk vind ik dat! Toen we onze huidige woning lieten verbouwen, was een van mijn belangrijkste wensen om rookmelders op netstroom te hebben.
Dat was hier helaas geen optie.
Ik vind zo'n batterij-op-piepje irritant. Kan ik wel mee leven. Dat had de CO-melder vorige week (al gaf die aan, ik ben aan het eind van mijn levensduur). Deze rookmelder ging gewoon af. Zeker 30 seconden lang. Misschien een stofje, ik weet het anders ook niet. Nu uitgeblazen en weer teruggehangen...
pi_215338125
pi_215338148
quote:

[..]
Ook dan kan dit gebeuren..
Mijn rookmelders zitten op het stroomnet, maar hebben ook een backup-batterij, en na 3 jaar was die om onverklaarbare redenen op. Midden in de nacht begon het piepje, elk uur tien minuten lang :'( en het was die op zolder, die hangt op 3 meter hoog, dus konden we ook niks aan doen op dat moment. Volgende dag meteen van allemaal de batterij vervangen. Die doen het nu, 4 jaar later, allemaal nog steeds gelukkig.
pi_215338319
Mijn rookmelder is nog nooit afgegaan.
Werewolf
pi_215338535
Ik heb in mijn leven 2 keer brand in een huis gehad en nog steeds geen rookmelders. Ja, heel dom! Dus ik heb er meteen 3 besteld die op onze Google home kunnen worden aangesloten.

Hier is het al 20 minuten een gaan en komen van sirenes, alle soorten zoals ik het kan inschatten. Niet in onze straat maar het is niet ver weg.
pi_215338537
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 08:46 schreef Hupje het volgende:

[..]
Dat was hier helaas geen optie.
Ik vind zo'n batterij-op-piepje irritant. Kan ik wel mee leven. Dat had de CO-melder vorige week (al gaf die aan, ik ben aan het eind van mijn levensduur). Deze rookmelder ging gewoon af. Zeker 30 seconden lang. Misschien een stofje, ik weet het anders ook niet. Nu uitgeblazen en weer teruggehangen...
Hadden wij ook een keer (wij waren een dag weg en kwamen thuis bij een loeiende rookmelder), toen zat er een spin en stof in.

Ik heb nu van die rookmelders waar je de batterij niet van kan vervangen. Die hebben een houdbaarheidsdatum, volgend jaar moeten ze vervangen. Is misschien ook wel goed om die dingen af en toe te vervangen ivm stof e.d.
De CO melder gaat gewoon op AA batterijen die heb ik altijd wel in huis en dat ding heeft ook zo'n schermpje wat aangeeft dat ze bijna leeg zijn.
pi_215338583
Onze rookmelder zijn alleen irritant als de batterij op is. En als ik weer eens te enthousiast kookte :D

Maar van dat batterijalarm wordt ik ook niet wakker (geen piepje, maar vol alarm). De kinderen ook niet. Man was 's ochtends verbaasd dat niemand wakker was geworden van dat geloei. Hij twijfelde nog aan zichzelf, maar de rookmelder lag ook met de batterij ernaast op de trap, dus hij was echt wakker geweest. Tot zover het vertrouwen dat we wakker worden van dat lawaai :X
pi_215338685
Ik hoor het inbraakalarm ook niet als ik slaap :') Lekker handig wel :+

En jaa, met koken ook idd. Zeker als ik salami bak. Ik zet dan maar de deur open want anders staat het binnen blauw :')
If they say
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:52:55 #60
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_215339203
Salami bakken? Dat heb ik nog nooit gedaan. Hier gaat 't hooguit soms op een pizza.
En Mushanga, dat plan om met je dochter naar Schotland te gaan kan misschien best nog eens uitgevoerd worden hoor, je bent er nog wel even hoop ik. Wij waren afgelopen zomer in Schotland en ik vond 't heel mooi!

Goed dat je rookmelders hebt aangeschaft, exode. Je moet er toch niet aan denken dat jullie iets overkomt omdat je te laat ontdekt dat er brand is.
in de haak.
pi_215339297
Gaaf @trui, Schotland O+ Waar zijn jullie geweest?
Het is hier al 2x uitgesteld en nu met kleinzoon weet ik niet wanneer het kan. Komt wel ooit, hoop ik.
En salami ipv spek want we eten geen varkensvlees. Dus bij de tuinbonen en bruinebonen eten we gebakken salami :9 Mot wat knapperigs erbij hebben ;)
Op brood ook trouwens, lust het niet eens gewoon :D
If they say
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:18:07 #62
35189 Troel
scherp en bot
pi_215339390
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 12:04 schreef Mushanga71 het volgende:
Gaaf @:Trui, Schotland O+ Waar zijn jullie geweest?
Het is hier al 2x uitgesteld en nu met kleinzoon weet ik niet wanneer het kan. Komt wel ooit, hoop ik.
En salami ipv spek want we eten geen varkensvlees. Dus bij de tuinbonen en bruinebonen eten we gebakken salami :9 Mot wat knapperigs erbij hebben ;)
Is salami niet van varkensvlees dan? Dat dacht ik altijd :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215339452
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 12:18 schreef Troel het volgende:

[..]
Is salami niet van varkensvlees dan? Dat dacht ik altijd :D
Rundersalami van marhaba ;) Was niet duidelijk, sorry :P
If they say
pi_215339505
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 10:15 schreef Deepfreeze het volgende:
Maar van dat batterijalarm wordt ik ook niet wakker (geen piepje, maar vol alarm).
Wij weten nu dus dat we wel wakker worden van alarm in de keuken als we slapen ^O^ gelukkig nu dus loos alarm.
pi_215339540
De rookmelder is hier alleen nog maar afgegaan als ik weer eens de badkamerdeur open liet staan tijdens het douchen. :')
pi_215339634
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 12:41 schreef Bami het volgende:
De rookmelder is hier alleen nog maar afgegaan als ik weer eens de badkamerdeur open liet staan tijdens het douchen. :')
Ja, dat hebben we hier ook al een paar keer gehad :+
pi_215339654
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 08:58 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Mijn rookmelders zitten op het stroomnet, maar hebben ook een backup-batterij, en na 3 jaar was die om onverklaarbare redenen op. Midden in de nacht begon het piepje, elk uur tien minuten lang :'( en het was die op zolder, die hangt op 3 meter hoog, dus konden we ook niks aan doen op dat moment.
Dit inderdaad; ook die op netstroom verbruiken helaas wel degelijk de backup-batterij :{

Was leuk in onze nieuwbouwwijk; toen kwam er in 1 maand 8x in de buurtapp voorbij of er iemand een ladder had voor de rookmelder op zolder :+ (die gingen dus allemaal ongeveer even lang mee toen ;) )
En het lijkt inderdaad ook een soort natuurwet te zijn dat die batterijen altijd midden in de nacht leeg zijn ja }:|

[ Bericht 3% gewijzigd door twist02 op 22-10-2024 13:05:25 ]
pi_215339712
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 11:52 schreef trui het volgende:
Salami bakken? Dat heb ik nog nooit gedaan. Hier gaat 't hooguit soms op een pizza.
En Mushanga, dat plan om met je dochter naar Schotland te gaan kan misschien best nog eens uitgevoerd worden hoor, je bent er nog wel even hoop ik. Wij waren afgelopen zomer in Schotland en ik vond 't heel mooi!

Goed dat je rookmelders hebt aangeschaft, exode. Je moet er toch niet aan denken dat jullie iets overkomt omdat je te laat ontdekt dat er brand is.
Zeker, het is gewoon dom. De eerste keer dat ik brand had, was zaterdagnacht, ik woonde alleen in een appartement. Blijkbaar was er naast mij brand. Uitgaangs mensen die voorbij kwamen zagen de vlammen en belden 112. Ik ben mijn bed uitgelicht door brandweermannen.
De 2e keer woonde ik samen in een ander appartement en was onze debiele onderbuurvrouw met een sigaret in slaap gevallen op de bank. Wij werden wakker van een rare geur en de onderbuurvrouw die fluisterend/roepend (duidelijk zo zacht mogelijk) haar honden riep.

Je zou toch denken dat ik dan juist heel erg bezig ben met rookmelders....we hadden er wel 1 maar die is kapot gegaan. Daarna gewoon nooit meer 1 gekocht.
pi_215339718
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 08:58 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Mijn rookmelders zitten op het stroomnet, maar hebben ook een backup-batterij, en na 3 jaar was die om onverklaarbare redenen op. Midden in de nacht begon het piepje, elk uur tien minuten lang :'( en het was die op zolder, die hangt op 3 meter hoog, dus konden we ook niks aan doen op dat moment. Volgende dag meteen van allemaal de batterij vervangen. Die doen het nu, 4 jaar later, allemaal nog steeds gelukkig.
:'(
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_215348279
Zoon is ziek, wil niks eten dus is écht ziek. Zag ik net op zn arm rare rode rondjes dus wilde de ha al bellen. Hoeft niet mam, heb gister op mn arm getekend :') :')
If they say
pi_215349086
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 09:49 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoon is ziek, wil niks eten dus is écht ziek. Zag ik net op zn arm rare rode rondjes dus wilde de ha al bellen. Hoeft niet mam, heb gister op mn arm getekend :') :')
:D

Beterschap!

Onze puber was gister ook leuk. Ik ben de was in de droger aan het doen en hij had me al 2x geroepen om iets te zeggen/vragen. Bij de derde keer kom ik aanlopen en zeg: "Ik ben met de was bezig, he." Met een grijns op zijn gezicht: "Maar nu niet meer!"
_O- o|O
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_215349104
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 10:06 schreef exode het volgende:
Ik heb in mijn leven 2 keer brand in een huis gehad en nog steeds geen rookmelders. Ja, heel dom! Dus ik heb er meteen 3 besteld die op onze Google home kunnen worden aangesloten.
Die hebben wij ook besteld, ca. 1 jaar geleden. Koppelen aan Google bleek helaas niet direct te lukken en nu liggen ze dus ongebruikt in de kast :@. De intenties zijn goed, de uitvoering nog niet zo fantastisch.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_215349286
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 11:19 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Beterschap!

Onze puber was gister ook leuk. Ik ben de was in de droger aan het doen en hij had me al 2x geroepen om iets te zeggen/vragen. Bij de derde keer kom ik aanlopen en zeg: "Ik ben met de was bezig, he." Met een grijns op zijn gezicht: "Maar nu niet meer!"
_O- o|O
Thanx!
Die van jou kan er ook wat van :D
If they say
  woensdag 23 oktober 2024 @ 12:21:02 #74
35189 Troel
scherp en bot
pi_215349605
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 11:21 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Die hebben wij ook besteld, ca. 1 jaar geleden. Koppelen aan Google bleek helaas niet direct te lukken en nu liggen ze dus ongebruikt in de kast :@. De intenties zijn goed, de uitvoering nog niet zo fantastisch.
Ah ja, ik heb op aanraden van de ketelmonteur een en ander aangeschaft, maar kreeg ze ook niet op het netwerk, dus krijg alsnog geen melding op de telefoon als er iets mis gaat (wat vooral interessant is bij een CO melding). De oorspronkelijk rookmelder van de ex van mijn vriend is zo'n vogeltje en die ligt al sinds ik hier thuis kom leeg onder de trap, dus ook dat is opgelost. Als er kinderen op zolder slapen, wil ik dat ze veilig het huis uit kunnen (of in ieder geval de mogelijkheid krijgen om dat te proberen).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215349672
Een leeg vogeltje onder de trap?
If they say
pi_215349755
Wat raar dat het niet werkt dan. Gelukkig loeien ze nog wel zonder netwerk, tenminste dat neem ik aan.

Ik heb die van Google zelf besteld. Wij hebben lampen van Philips Hue, camera en wifi boosters van TP Link. Onze ervaring is dat alles wat niet van Google is extra gedoe is om aan te sluiten. Met lampen niet zo erg maar met een brandmelder wel. Zeker omdat we binnenkort 2 fiets accu's hebben.

Verder zijn we wel voorbereid met branddeken, brandblussers en een nood touwladder.
Na 2x brand en 1x bijna brand wil ik vooral snel mijn huis uit als het moet.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 13:03:28 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215349950
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 13:20 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Heee, ik ga voor zoon op vakantie, zelf hoef ik niet zo nodig eigenlijk. En dat van kleinzoon was een grapje :P

Nu ook weer, ik moet Maastricht nog boeken. Heb last van mn heup :') en weet niet of het handig is. Maar zoon kijkt er zo naar uit, we zouden naar Venom3 gaan, als ik boek dan :+

@:exode lijkt me naar dat je nu helemaal niet meer weet hoe en wat. Sterkte :*

Hopelijk is je oog nu gauw over @:Amsel!

Net geluncht met een vriendin en dat was gezellig O+
Maar waarom boek je dat Noorse Fjord niet gewoon voor jezelf?

Je zoon redt zich wel een weekje (of wat langer) zonder jou, zeker als zijn vader er wel gewoon is.

Nou is het komend seizoen niet het meest ideale moment voor een Noors Fjord waarschijnlijk, en volgend voorjaar is je zoon ook weer een half jaar ouder ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 23 oktober 2024 @ 13:06:46 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215349976
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 17:59 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Kyara, hij wordt volgende maand 14 :)

Oh joh, dan zijn onze jongsten echt even oud, Soneal wordt volgende maand ook 14 :D

Alleen mijn oudste is volgens mij iets ouder dan jouw oudste, hij wordt volgende maand 33.
Sjezus, ben ik al bijna 33 jaar moeder, damn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215350091
Irritatiebronnetje...

Ik moet een wijzingen doen in onze boeking voor Universal Florida voor volgend jaar. Daarvoor moet ik naar Engeland bellen. Ik hang nu 42 minuten in de wacht.
Gister ben ik er al een paar keer uitgegooid.. en het wachtmuziekje is continu hetzelfde. :% })
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_215350137
Volgens mij zijn de boekingen voor Epic Universe net geopend, dus dat zal daarmee te maken hebben. Als het geen spoed heeft zou ik een weekje wachten met bellen.
pi_215350145
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 13:26 schreef FlyingFish het volgende:
Volgens mij zijn de boekingen voor Epic Universe net geopend, dus dat zal daarmee te maken hebben. Als het geen spoed heeft zou ik een weekje wachten met bellen.
Ik moet voor de 29e bellen anders moet ik betalen voor wijzigingen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 14:03:43 #82
35189 Troel
scherp en bot
pi_215350494
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 13:06 schreef Leandra het volgende:

[..]
Oh joh, dan zijn onze jongsten echt even oud, Soneal wordt volgende maand ook 14 :D

Alleen mijn oudste is volgens mij iets ouder dan jouw oudste, hij wordt volgende maand 33.
Nouja, ruim 33 jaar lijkt me. Je was wat mij betreft ook al moeder toen je zwanger was ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 23 oktober 2024 @ 14:04:46 #83
35189 Troel
scherp en bot
pi_215350505
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 12:31 schreef Mushanga71 het volgende:
Een leeg vogeltje onder de trap?

Vogeltje met zonder batterij omdat de batterij leeg was ;) Al jaaaaaren
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 23 oktober 2024 @ 14:21:04 #84
35189 Troel
scherp en bot
pi_215350603
pfff, zelfs de oliebollen gaan mee met dat pistachegebeuren. Erg leuk hoor voor de mensen die ervan houden, maar dat betekent dat ik daar dus geen oliebollen kan halen vanwege de notenallergie van de oudste. Zeker niet als ze de noten al voor het bakken in het deeg doen.

Je zou verwachten dat men meer en meer weet over allergiezaken, maar helaas is dat niet het geval. Afgelopen zondag had de oudste een allergische reactie omdat waarschijnlijk het verkeerde gebakje ingepakt is. En dus zaten er cashewnoten in het notenvrije gebak.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 23 oktober 2024 @ 14:25:46 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215350626
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 14:04 schreef Troel het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Oh, wat een grappige rookmelder.

Vooral handig op zolder als je een hoge nok hebt, want in de nok is juist niet de meest ideale plek voor een rookmelder.

Hoewel hij geloof ik niet echt heel veel lager komt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 23 oktober 2024 @ 14:27:26 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215350634
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 14:21 schreef Troel het volgende:
pfff, zelfs de oliebollen gaan mee met dat pistachegebeuren. Erg leuk hoor voor de mensen die ervan houden, maar dat betekent dat ik daar dus geen oliebollen kan halen vanwege de notenallergie van de oudste. Zeker niet als ze de noten al voor het bakken in het deeg doen.

Je zou verwachten dat men meer en meer weet over allergiezaken, maar helaas is dat niet het geval. Afgelopen zondag had de oudste een allergische reactie omdat waarschijnlijk het verkeerde gebakje ingepakt is. En dus zaten er cashewnoten in het notenvrije gebak.
Damn :X
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 23 oktober 2024 @ 14:34:24 #87
35189 Troel
scherp en bot
pi_215350677
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 14:27 schreef Leandra het volgende:

[..]
Damn :X
Ja, het was echt niet leuk. De plek waar we waren had echt moeite gedaan om voor hem een en ander apart te houden wat notenveilig was. Dus hij had een eigen bordje met ander gebak dan de rest, alle niet gebak-dingen waren wel veilig. Het eerste gebakje dat hij nam ging meteen mis en echt goed mis. Super geholpen vanuit de organisatie, en ik twijfelde even of hij misschien een nieuwe allergie had ontwikkeld, maar toen kwam de aap uit de mouw: er zaten cashewnoten in omdat het een andere bodem had en dat was dus verkeerd gegaan.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 23 oktober 2024 @ 14:47:18 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215350767
Onvoorstelbaar, dat ze cashewnoten gebruiken in een verder notenvrij gebakje en ook niet aangeven dat "new and improved" niet meer notenvrij is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215350785
Dat is wel heel slecht inderdaad :o. Schrikken ook voor jullie!
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 23 oktober 2024 @ 14:50:23 #90
35189 Troel
scherp en bot
pi_215350795
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 14:47 schreef Leandra het volgende:
Onvoorstelbaar, dat ze cashewnoten gebruiken in een verder notenvrij gebakje en ook niet aangeven dat "new and improved" niet meer notenvrij is.
Ik denk zelfs dat er gewoon notenvrij gebak besteld is (we zaten ergens en die hadden het gebak besteld bij een vegan restaurant) en dat het gewoon meegeleverd is en dat het dus een van de mensen daar is geweest die dat niet door had. In de foldertjes ziet het gebak er namelijk anders uit met een andere bodem (en wel notenvrij).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215350820
Nee joh, wat vervelend Troel! En ik snap sowieso weinig van al die smaakdingen. Gewoon kruidnoten, gewoon oliebollen. (ik voel me oud)

Verloofde heeft deze week haar lactose intolerantie weer eens getest. Ik had plaattaart gemaakt met een dun laagje zuivelspread, de volgende dag bleek dat toch niet goed te gaan. Dus dat doet ze voorlopig ook niet meer.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 14:57:04 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215350881
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 14:50 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik denk zelfs dat er gewoon notenvrij gebak besteld is (we zaten ergens en die hadden het gebak besteld bij een vegan restaurant) en dat het gewoon meegeleverd is en dat het dus een van de mensen daar is geweest die dat niet door had. In de foldertjes ziet het gebak er namelijk anders uit met een andere bodem (en wel notenvrij).
:X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215351023
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 14:21 schreef Troel het volgende:

Je zegt notenallergie maar pistache en cashewnoten zijn beide geen echte noten. Zit daar misschien de verwarring?
Blijkbaar moet je tegenwoordig alles specifiek benoemen.
pi_215351206
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 13:03 schreef Leandra het volgende:

[..]
Maar waarom boek je dat Noorse Fjord niet gewoon voor jezelf?

Je zoon redt zich wel een weekje (of wat langer) zonder jou, zeker als zijn vader er wel gewoon is.

Nou is het komend seizoen niet het meest ideale moment voor een Noors Fjord waarschijnlijk, en volgend voorjaar is je zoon ook weer een half jaar ouder ;)
Z`n vader is er dus nooit, althans niet op de tijden dat zoon thuis is. Dan zou zoon vanaf de middag tot ergens rond middernacht alleen thuis zijn en hij vindt het in het donker alleen thuis nog niet zo geweldig :{ Maar het komt vast wel een keer, ooit ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 13:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Jaa, klopt :Y en tussen hem en z`n zus zit bijna 13 jaar, zij wordt in december 27. Als ik het heel snel zeg of typ, dan valt de leeftijd wel mee :') Niet te geloven toch hoe snel het gaat?
Dit jaar is het wel grappig, ik 52, dochter 26 en zoon 13 :D

quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 14:04 schreef Troel het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Ah, thanx. Ik stelde me er iets anders bij voor :D Ziet er wel leuk uit, beter dan die maffe ronde ufoachtige piepdingen :Y
If they say
  woensdag 23 oktober 2024 @ 16:39:58 #95
35189 Troel
scherp en bot
pi_215351619
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 15:11 schreef Elleska het volgende:

[..]
Je zegt notenallergie maar pistache en cashewnoten zijn beide geen echte noten. Zit daar misschien de verwarring?
Blijkbaar moet je tegenwoordig alles specifiek benoemen.
Over het algemeen moet je inderdaad zelfs uitleggen dat een pinda geen noot is, maar pistachenoot en cashewnoot worden qua allergenen wel meegerekend bij de noten en moeten ook apart vermeld worden op etiketten, dus je zou moeten kunnen verwachten dat dat goed gaat. Zelfs amandel wordt daarin genoemd, terwijl dat ook geen noot is ;)

Noot: we wisten van te voren van welk bedrijf de zaken zouden komen en die hebben over het algemeen echt hun spullen goed op orde. Het is dus echt gewoon een stom foutje geweest waarschijnlijk. We hebben ook wel eens daar gegeten en toen waren ze er echt heel netjes mee en werden sommige zaken, ondanks zonder noot, afgeraden omdat ze naast noten in de vitrine stonden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215351694
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 16:39 schreef Troel het volgende:
Noot: we wisten van te voren

Dat soort heftige allergieën zijn lastig en spannend buiten de deur. Je kunt nooit 100% op een ander vertrouwen, helaas.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 16:57:45 #97
35189 Troel
scherp en bot
pi_215351753
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 16:51 schreef Hupje het volgende:

[..]

Dat soort heftige allergieën zijn lastig en spannend buiten de deur. Je kunt nooit 100% op een ander vertrouwen, helaas.
Dat soort noten gaan wel goed ;)

Daarom was de epipen gewoon mee en de anti-histamine ook. Juist omdat je het nooit uit kunt sluiten. Meestal slaat hij gewoon een aantal gerechten over, dus dat er iets aparts voor hem geregeld was, was echt super.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215351779
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 13:27 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ik moet voor de 29e bellen anders moet ik betalen voor wijzigingen
Oh, dat komt dan net rot zo uit. Maar van de andere kant bekeken, Epic Universe is wel open als jullie gaan *O* het gaat twee weken nadat wij terug komen open :(

Noten (of noot-achtige) allergie lijkt me heel lastig. Zoveel dingen waar op staat dat het sporen kan bevatten. Ik heb wel gemerkt dat omgaan met lactose allergie juist steeds makkelijker wordt, dankzij de steeds grotere hoeveelheid vegan alternatieven.
pi_215351802
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 16:59 schreef FlyingFish het volgende:
Noten (of noot-achtige) allergie lijkt me heel lastig. Zoveel dingen waar op staat dat het sporen kan bevatten. Ik heb wel gemerkt dat omgaan met lactose allergie juist steeds makkelijker wordt, dankzij de steeds grotere hoeveelheid vegan alternatieven.
Mensen zijn meer bekend met lactose dan met melk eiwit allergie. Moet je heel duidelijk in zijn, anders gaat dat mis. Maar dat is bij J gelukkig niet levensbedreigend.
pi_215351904
Hier een strontdag, hondenstront aan mijn fietswielen en Juul komt net uit de speeltuin met schoenen onder de :r :r :r :r stront.

Echt zo onzettend goor, om de speeltuin liggen ook altijd van die grote hopen hondenstront. In de speeltuin kan het ook kattenstront zijn. IEUW!
pi_215351918
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:14 schreef exode het volgende:
Hier een strontdag, hondenstront aan mijn fietswielen en Juul komt net uit de speeltuin met schoenen onder de :r :r :r :r stront.

Echt zo onzettend goor, om de speeltuin liggen ook altijd van die grote hopen hondenstront. In de speeltuin kan het ook kattenstront zijn. IEUW!
Katten stoppen dat normaal onder
Werewolf
pi_215351954
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 16:59 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Oh, dat komt dan net rot zo uit. Maar van de andere kant bekeken, Epic Universe is wel open als jullie gaan *O* het gaat twee weken nadat wij terug komen open :(

Yeah!! Gelukt trouwens. 2 uur in de wacht gestaan!! Toen had ik iemand aan de telefoon.... werd ik eruit gesmeten... pff dikke stress.. gelukkig belde ze me terug.
£ 95 per persoon extra.... maar goed.. je leeft maar 1 keer toch ;)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 23 oktober 2024 @ 17:21:02 #103
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_215351975
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 14:52 schreef exode het volgende:
Nee joh, wat vervelend Troel! En ik snap sowieso weinig van al die smaakdingen. Gewoon kruidnoten, gewoon oliebollen. (ik voel me oud)

Ik snap dan weer niets met zo tegen een beetje verandering zijn. Bedoel van troel snap ik het maar als je iets kan verbeteren en het oude is er ook nog gewoon wat maakt het dan uit. Ik eet het nu niet omdat ik niet kan genieten van een oliebol/krentenbol maar als ze hier pistache hadden dan zou ik het iig een keer proberen. Ik hou van pistache en amandel
pi_215352440
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:15 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]
Katten stoppen dat normaal onder
Onze kat (gelukkig) niet. Schep het altijd zo uit de tuin.
pi_215352497
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:21 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
Ik snap dan weer niets met zo tegen een beetje verandering zijn. Bedoel van troel snap ik het maar als je iets kan verbeteren en het oude is er ook nog gewoon wat maakt het dan uit. Ik eet het nu niet omdat ik niet kan genieten van een oliebol/krentenbol maar als ze hier pistache hadden dan zou ik het iig een keer proberen. Ik hou van pistache en amandel
Ben ik tegen? En 'zo tegen' ook nog. :)
Dat haal ik niet uit mijn woorden.
Ik sta niet te protesteren voor de Hema hoor. Ik koop het gewoon niet. Wat iemand anders lekker vind is niet aan mij.
pi_215352660
Lactosevrij is wel steeds makkelijker te vinden. Maar als je ook intolerant voor amandelen en soja bent, dan blijft vaak alleen vieze havermelk over in de koffie :D
Maar ik ben lactose met mate blijven nemen en 9 jaar na het strengste dieet kan ik wel prima een cappuccino hebben.

Ik heb een kwartet intoleranties, maar allergieën is wel een ander verhaal.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215353019
Alle niet-vrijwillige beperkingen qua eten/drinken zijn zwaar ruk }:| vooral als het dan ook nog 'hip' wordt (en als gevolg daarvan minder serieus genomen wordt).

Maar dingen als notenallergieën zijn altijd wel extra eng ja... :X
M'n man heeft het ook (zowel pinda's als noten), maar gelukkig niet epi-pen-heftig.
pi_215353231
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 18:27 schreef Deepfreeze het volgende:
Lactosevrij is wel steeds makkelijker te vinden. Maar als je ook intolerant voor amandelen en soja bent, dan blijft vaak alleen vieze havermelk over in de koffie :D
Maar ik ben lactose met mate blijven nemen en 9 jaar na het strengste dieet kan ik wel prima een cappuccino hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik gebruik als ik pumpkin spice latte maak thuis lactosevrije melk van AH, ook de kwark, yoghurt en creme fraiche kopen we daarvan.

Ik vind haver-, soja, erwtenmelk niet echt lekker. Maar dat is wel wat ze buiten de deur aanbieden. In Zweden hadden ze echt heel veel lactosevrij, bij schepijs moest je bij wijze van spreken zoeken naar iets met lactose.
pi_215353276
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 19:13 schreef exode het volgende:

[..]
Ik gebruik als ik pumpkin spice latte maak thuis lactosevrije melk van AH, ook de kwark, yoghurt en creme fraiche kopen we daarvan.

Ik vind haver-, soja, erwtenmelk niet echt lekker. Maar dat is wel wat ze buiten de deur aanbieden. In Zweden hadden ze echt heel veel lactosevrij, bij schepijs moest je bij wijze van spreken zoeken naar iets met lactose.
Ik heb de lactosevrije melk van de Lidl. Die is een tikkie zoet en daarmee lekker in de koffie.
En voor de havermout/Brinta 's ochtends.

De ijswinkel hier heeft alle fruit smaken zonder lactose. Maar ik heb lactase tabletten die goed helpen als ik wel een volle bak lactose wil eten.
pi_215353332
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 19:16 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Ik heb de lactosevrije melk van de Lidl. Die is een tikkie zoet en daarmee lekker in de koffie.
En voor de havermout/Brinta 's ochtends.

De ijswinkel hier heeft alle fruit smaken zonder lactose. Maar ik heb lactase tabletten die goed helpen als ik wel een volle bak lactose wil eten.
Ja, bij de ijssalon hier zijn ook alle fruitsappen lactosevrij. In Zweden gold dat ook voor veel roomijs. Verloofde at zich rond (figuurlijk dan) aan de stracciatella. De yoghurt met lactose stond in de supermarkt ook niet op ooghoogte, zonder lactose stond juist vol in zicht. Ik was positief verrast.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 19:46:09 #111
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_215353708
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 18:15 schreef exode het volgende:

[..]
Ben ik tegen? En 'zo tegen' ook nog. :)
Dat haal ik niet uit mijn woorden.
Ik sta niet te protesteren voor de Hema hoor. Ik koop het gewoon niet. Wat iemand anders lekker vind is niet aan mij.
Zo voelde het voor mij dus wel, vooral door het woordje gewoon. Alsof een andere smaak hebben en anders willen eten niet gewoon is. Maar ik ging er wel erg gestrekt in. Dat was onnodig..
  woensdag 23 oktober 2024 @ 19:54:01 #112
35189 Troel
scherp en bot
pi_215353832
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 18:56 schreef twist02 het volgende:
Alle niet-vrijwillige beperkingen qua eten/drinken zijn zwaar ruk }:| vooral als het dan ook nog 'hip' wordt (en als gevolg daarvan minder serieus genomen wordt).

Maar dingen als notenallergieën zijn altijd wel extra eng ja... :X
M'n man heeft het ook (zowel pinda's als noten), maar gelukkig niet epi-pen-heftig.
Dat lijkt me NOG lastiger, vaak is het of het een of het ander in een product.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215354666
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 19:54 schreef Troel het volgende:

[..]
Dat lijkt me NOG lastiger, vaak is het of het een of het ander in een product.
Het is uiteraard altijd etiketten lezen ja, maar op zich valt er goed mee om te gaan hoor :) vooral omdat 'sporen van' dus niet per se een probleem is (bij hem); dat scheelt ook.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 21:19:41 #114
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_215355292
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 12:04 schreef Mushanga71 het volgende:
Gaaf @:Trui, Schotland O+ Waar zijn jullie geweest?
Isle of Skye. ❤
in de haak.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 07:11:52 #115
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215359100
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 18:27 schreef Deepfreeze het volgende:

SPOILER
Rijstmelk, kokosmelk, hazelnootmelk...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215359115
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 07:11 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Rijstmelk, kokosmelk, hazelnootmelk...
Oja, rijstmelk kan. Kokos is twijfelachtig (heel milde reactie), hazelnoot mwah qua smaak.

Maar als ik hier ergens buiten de deur koffie haal is de keus koe/haver/soja. Dan neem ik koe en evt een lactase tabletje. Wil ook wel eens genieten van een lekkere cappuccino :P
  donderdag 24 oktober 2024 @ 07:15:47 #117
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215359117
Hier trouwens een lactose-intolerante dochter en ik (zij kan een heel klein beetje wel hebben, ik reageer zelfs op lactose in medicatie), een zoon met koemelkeiwitallergie en een man die geen pinda's en een aantal noten mag. Wel hazel en walnoot, de rest niet.

En nog even over die bio-identieke hormoonsuppletie: ik durf nog niet zo goed conclusies te trekken na twee weken, maar gisteren zeiden man en ik toch al tegen elkaar dat ik echt veel stabieler en minder bang ben. Hoera! Al die jaren therapie en dan blijkt dit zo veel invloed te hebben. Had ik dat maar eerder geweten.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215359249
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 07:15 schreef Tink89 het volgende:
Hier trouwens een lactose-intolerante dochter en ik (zij kan een heel klein beetje wel hebben, ik reageer zelfs op lactose in medicatie), een zoon met koemelkeiwitallergie en een man die geen pinda's en een aantal noten mag. Wel hazel en walnoot, de rest niet.

En nog even over die bio-identieke hormoonsuppletie: ik durf nog niet zo goed conclusies te trekken na twee weken, maar gisteren zeiden man en ik toch al tegen elkaar dat ik echt veel stabieler en minder bang ben. Hoera! Al die jaren therapie en dan blijkt dit zo veel invloed te hebben. Had ik dat maar eerder geweten.
Wat fijn Tink! :*
pi_215359587
Wij zaten gisteren op de bank te Netflixen toen ineens de tv oversprong op Benfica-Feyenoord. Zag ik in beeld een melding over een iPhone8. Die hebben wij niet, de buurjongen wel, maar die zat in het stadion bij die bewuste wedstrijd.

Krijg ik een Appje van de buurman die mee was naar de wedstrijd 'buurvrouwen, wel even de wedstrijd kijken he?!'

Ik moest heel hard lachen. En dat kan de buurjongen omdat hij de inlog heeft van onze wifi, nou ja niet onze, wij hebben verschillende netwerken in huis. Ooit in Covid tijd haperde hun internet steeds van die andere telecomprovider. Hij zat middenin een toetsweek dus we hebben toen een ons wachtwoord gegeven van de wifi. Sindsdien gebruikt hij die wel eens, ik heb daar een afgeschermde wifi van gemaakt. Zo kan hij niet in de rest van de apparaten komen. (ja, sorry, ik heb alles nogal goed beveiligd, blame mijn werk en collega's)
Maar wat ik niet wist was dat onze smart tv op dat netwerk zit. Wij gebruiken de smart functie van de tv niet omdat wij een mooie mediabox van mijn werkgever hebben en een Chromecast. Dus hij kon daarin 8-)

Hij vond het hilarisch en ook wel verdiend, wij hebben hem vaak genoeg 'geprankt' met de wifi namen en wachtwoorden.
pi_215359788
Heerlijk zulke buren exode :D Hebben jullie wel gekeken? :P

Fijn Tink!

Ik heb toch maar Maastricht geboekt, wel met de annuleeroptie want je weet maar nooit. Zoon is vandaag nog thuis, hij slaapt overigens nog, want was tot gisteravond op en af misselijk en buikpijn. Amper gedronken, wel wat gegeten. En ik hoor niets anders dan zieken in mijn omgeving. Over mezelf zeg ik maar niks, kssst Fok!wet :6
If they say
pi_215359857
Ja, we hebben echt geluk met onze buren.
En nee, natuurlijk niet >:)
pi_215360074
Gelijk heb je :D

Gaan we nu Venom 3 boeken :)
If they say
pi_215360372
Jongste zoon heeft ook een lactose-intolerantie. Als baby vermoeden van koemelkallergie (nooit getest, maar hij voelde zich beter zonder koemelk) en gaandeweg kon hij wel weer melkproducten zonder lactose verdragen. Hij heeft nu ook lactase-pilletjes. Helaas is het de afgelopen maand 2x misgegaan en we weten niet wat de trigger was. Allerlei verpakkingen nagekeken of de ingrediënten zijn veranderd, maar niks kunnen vinden. Best irritant.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_215360933
Maken jullie je kind bewust van de allergie/intolerantie?
Ik had vorig jaar een meisje met een melkallergie in de klas, en in het gehele jaar heeft ze 0 keer gezegd. “Dit mag ik niet” of “mag ik dit?”
Toen ik dat aankaartte bij moeder gaf ze iets aan in de trant van. Je kunt de verantwoordelijkheid niet bij een zesjarige leggen.
Ik dacht, als jouw kind dermate allergisch is zou ik wel iets van bewustzijn bij haar creëren.
‘Grappig’ detail is dat bij ELKE traktatie haar bff wel kwam zeggen. “Juf, ik denk dat daar melk in zit” of “mag x dit hebben?”.
Bijzonder dan dat een andere zesjarige dat dan wel gewoon kan…
pi_215360993
Ja, absoluut. Zoon weet van het meeste zelf wel wat hij kan eten. Hij is nu 9, maar met 6 ging dat volgens mij ook wel goed. Natuurlijk weet hij niet alles. Chips verschilt per merk bijvoorbeeld, dat is lastig. Dat vraagt hij dan wel na.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_215361032
Zij haalde gewoon haar schouders op als je wat vroeg
  donderdag 24 oktober 2024 @ 12:56:48 #127
35189 Troel
scherp en bot
pi_215361074
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 12:32 schreef amaranta het volgende:
Ik had vorig jaar een meisje met een melkallergie in de klas, en in het gehele jaar heeft ze 0 keer gezegd. “Dit mag ik niet” of “mag ik dit?”
Toen ik dat aankaartte bij moeder gaf ze iets aan in de trant van. Je kunt de verantwoordelijkheid niet bij een zesjarige leggen.
Ik dacht, als jouw kind dermate allergisch is zou ik wel iets van bewustzijn bij haar creëren.
‘Grappig’ detail is dat bij ELKE traktatie haar bff wel kwam zeggen. “Juf, ik denk dat daar melk in zit” of “mag x dit hebben?”.
Absoluut. Ondanks ASS-diagnose. En die van mij zal niet iets nemen als hij twijfelt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215361198
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 12:32 schreef amaranta het volgende:
Ik heb het zelf (nog) niet meegemaakt, maar mijn neefjes en nichtje hadden een lactose intolerantie en die waren daar zeker bewust van. Gingen nog niet naar school maar als ik zei 'nee daar zit melk in en dan krijg je buikpijn' hoefden ze ècht die chipjes niet meer.
pi_215361223
Lijkt me inderdaad wel logisch om in elk geval te proberen je kind daarvan bewust te maken ja. Of het daadwerkelijk lukt (lees: altijd goed gaat) is een tweede natuurlijk (afhankelijk van zowel leeftijd als het kind zelf).
Maar als je het niet eens probeert, lukt het zeker niet lijkt me.

Ik mag zelf geen gluten, maar zelfs dat pikken kinderen moeiteloos op (terwijl dat dus zeker niet hun verantwoordelijkheid is). Als in: zelfs neefje en nichtje bakten vroeger al denkbeeldige glutenvrije taartjes voor mij :+
pi_215361251
Dat weten kinderen echt al wel vroeg - in de klas van dochter zijn er meerdere glutenallergieën en de kinderen denken er zelf over na wat ze kunnen trakteren aan de allergische kinderen enzo.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_215361364
Vriendje van oudste zoon heeft een extreme koemelkallergie. Ergens naar wijzen zorgt al voor reactie bij wijze van. Hij neemt altijd en overal zijn eigen eten mee. Want het is ook wel eens gebeurd dat melksporen in een anti-aanbaklaag van een pan waren getrokken en dat een reactie gaf. Dan durf je haast nergens meer op te vertrouwen. Dat lijkt me ook heel naar. Vriendje mocht ook pas bij ons spelen toen ik wist hoe de epipen werkte. Toch ben ik altijd opgelucht als hij weer heelhuids naar huis gaat.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_215361689
De juf van mijn oudste (groep 5) moet om 9 uur medicijnen nemen, daarvoor heeft ze een wekkertje staan. Ze vertelde dat als ze om 8.55 een keer medicijnen pakt en het wekkertje uitzet de kinderen na 9 uur bezorgd gaan vragen of er iets mis is.
Dus zelfs daar zijn ze zich bewust van O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 24 oktober 2024 @ 16:05:05 #133
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215362435
Mijn 5 jarige wist vorig jaar op de camping al (toen was ze ruim 4,5) dat ze geen melk mag. Ze weigert traktaties en zegt dan zoiets als 'papa of mama moet eerst het etiket lezen, want ik mag geen melk '. Zelfs toen een andere ouder op de camping de zak van de spekjes gelezen had, vond ze dat niet goed genoeg. En nu gaat ze er echt heel verantwoord mee om. En natuurlijk weet iedereen waar de komt (school, bso, vriendinnetjes, etc) dat ze geen melk mag, maar dat wil niet zeggen dat ik haar niet ook al uitleg hoe het zit.
pi_215362514
Mijn 9-jarige leest tegenwoordig vaak zelf de etiketten. Maar toen hij klein was, wist hij al dat hij bij niemand zomaar iets aan mocht nemen, behalve thuis. Hij zei dus vrijwel standaard als hij iets aangeboden kreeg dat hij niet wist of hij het mocht hebben omdat hij niet tegen melk kan. En dat was al ergens toen hij 3 was.
De missers in de loop der jaren waren vooral bij producten die wij thuis altijd melkvrij hebben, maar ook met melk bestaan (speculaas) of bij merken die hun ingrediënten veranderden.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 16:36:42 #135
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_215362646
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 14:52 schreef exode het volgende:

Zegt degene met een pumpkin-latte 😉
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_215362695
Onze kinderen mogen geen rundvlees. Dit is iets wat wij hen altijd hebben uitgelegd en extra benadrukt als ze ergens gingen eten of etentjes op school hadden.
Vooral bij mijn zoon zit het er goed ingeprent.
Die baalde een tijdje terug verschrikkelijk toen ze alleen maar bitterballen serveerde bij een tennis activiteiten avondje. :P
pi_215362753
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 16:36 schreef livelink het volgende:

[..]
Zegt degene met een pumpkin-latte 😉
Ik wist dat ik hem in mijn gezicht terug ging krijgen, vooral omdat er weinig 'gewoon' aan mij is. _O-
B heeft me zelfs overgehaald om komende vakantie Bubble tea met hem te gaan proberen. Geinfluenst door mijn eigen zoon.
pi_215362801
Gewone kruidnoten vind ik ook het lekkerst hoor. De rest is allemaal meh.
Maar goed, ieder z’n ding.

Ik ben de middelbare schoolgids aan het doorspitten.
Er blijven er nog 2 over: school met een open christelijk karakter of zonder christelijk karakter.
Behalve dat mijn man Hindoestaans is, hebben we niks met religie en doen we ook niks met dat hindoeïsme.
Behalve geen rundvlees dus.

Ik ga een school niet bij voorbaat afwijzen omdat het een open christelijk karakter heeft dus toch eens met zoonlief een kijkje gaan nemen en sfeer proeven.
Dat kan sowieso geen kwaad.
November een info-avond, december een open dag en januari nog eens.
Heb er zin in! :)

Ik hoop zoon ook. :P
pi_215362803
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 16:58 schreef exode het volgende:

[..]
Ik wist dat ik hem in mijn gezicht terug ging krijgen, vooral omdat er weinig 'gewoon' aan mij is. _O-
B heeft me zelfs overgehaald om komende vakantie Bubble tea met hem te gaan proberen. Geinfluenst door mijn eigen zoon.
Bubble tea vind zelfs ik te pruimen en ik heb een hekel aan stukjes én nieuwe smaakjes :+
Zoon koopt dat altijd in Maastricht dus hij begon er net al over :D
If they say
pi_215362820
Oh oh ik weet niet of ik het nog gelezen heb, ben niet helemaal bij, maar heb je je hond laten inslapen?
Sterkte in ieder geval
pi_215362921
quote:

[..]
Oh ja, gemiste kans. We hadden de ‘gewoon man-vrouw’ kunnen maken ;(
De camping maakt me niet scherp :N
pi_215363078
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 17:29 schreef LeSage het volgende:

[..]
Oh ja, gemiste kans. We hadden de ‘gewoon man-vrouw’ kunnen maken ;(
De camping maakt me niet scherp :N
Ach, ik merk vooral dat woorden gewoon ( :D ) anders geinterpreteerd kunnen worden dan ze bedoeld worden.
Ik voel mezelf oud, letterlijk, ik heb moeite met keuzes maken, de hoeveelheid aan keuzes tegenwoordig vind ik oprecht lastig. De hele post had op mezelf betrekking en niet op dat andere mensen oliebollen met pistachenoten eten.
Mijn hoofd gaat in error stand, zeker nu, als ik een oliebol bestel en ineens moet kiezen uit 10 soorten. Dat ligt aan mij.
pi_215363097
Oliebollen gaan sowieso aan me voorbij, want ik ben weer vol bezig met de gezonde versie van mezelf >:) Nu de medicatie gestopt is, heb ik weer de spirit om sporten op te voeren en beter op mijn eten te letten. Nog 10 kilo te gaan :Y) En ik snoep echt nog wel, maar oliebollen en kruidnoten zijn niet mijn guilty pleasure.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 17:58:55 #144
37150 livelink
pi_215363193
Ik vind oliebollen en kruidnootjes wel lekker, maar probeer mezelf ook in te houden op dat punt. Godzijdank hou ik niet van chocola, dat scheelt weer.
pi_215363249
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 17:58 schreef livelink het volgende:
Ik vind oliebollen en kruidnootjes wel lekker, maar probeer mezelf ook in te houden op dat punt. Godzijdank hou ik niet van chocola, dat scheelt weer.
Dat is mijn zwakke punt, ik kan chocolade eten tot ik misselijk ben. Verder houd ik niet van snoep etc. Maar chocolade, heerlijk. En chips en bitterballen en en en en. O-)
pi_215363273
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 17:51 schreef exode het volgende:
Oliebollen gaan sowieso aan me voorbij, want ik ben weer vol bezig met de gezonde versie van mezelf >:) Nu de medicatie gestopt is, heb ik weer de spirit om sporten op te voeren en beter op mijn eten te letten. Nog 10 kilo te gaan :Y) En ik snoep echt nog wel, maar oliebollen en kruidnoten zijn niet mijn guilty pleasure.
Goed bezig!!
Nog 12 kilo te gaan hier. Volgens het resultaat van de afgelopen maanden voorspelt mijn app dat ik er in juni ben. We gaan het zien!

Oliebollen eet ik alleen op oudejaarsdag. 1 gewone en wellicht 1 of 2 appelbeignets. Verder kan ik er goed vanaf blijven. Idem met kruidnoten. Niet kopen is wel echt de enige oplossing hier.
Met een meidenkwartet
pi_215363279
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 17:51 schreef exode het volgende:
ik ben weer vol bezig met de gezonde versie van mezelf >:) Nu de medicatie gestopt is, heb ik weer de spirit om sporten op te voeren en beter op mijn eten te letten.
Mag ik een beetje van die spirit? :@ Met alle zorgen houd ik het steeds niet langer dan een dag of 3 vol :')
pi_215363289
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 18:06 schreef Hupje het volgende:

[..]
Mag ik een beetje van die spirit? :@ Met alle zorgen houd ik het steeds niet langer dan een dag of 3 vol :')
Hier een beetje eet-oplet-motivatie. Sporten lukt voor geen meter maar heb in ieder geval de controle weer kunnen pakken op t eet gedeelte.
Met een meidenkwartet
pi_215363584
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 18:06 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ik moest wel, ik kom van bijna 110 kilo, ik had echt issues door mijn overgewicht. Ik ben gestart met Personal training en dat vond ik oprecht leuk. Er is 20 kilo af, als je eenmaal in de flow zit, gaat het vanzelf. Bij mij duurde dat een week of 4.

Afgelopen tijd had ik het moeilijk zeker omdat mijn longmedicatie aankomen als bijwerking heeft en ik niet vol mocht sporten. Maar van die 4 kilo is er alweer 2 af.
  FOK!fotograaf donderdag 24 oktober 2024 @ 18:48:09 #150
148247 taxibabe
pi_215363648
Geef maar 10 kilo aan mij! Iedereen blij! :P
pi_215363770
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 18:48 schreef taxibabe het volgende:
Dat zegt de andere vrouw in huis ook. Zij moet echt moeite doen om niet af te vallen.
pi_215363950
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 17:49 schreef exode het volgende:

[..]
Ach, ik merk vooral dat woorden gewoon ( :D ) anders geinterpreteerd kunnen worden dan ze bedoeld worden.
Ik voel mezelf oud, letterlijk, ik heb moeite met keuzes maken, de hoeveelheid aan keuzes tegenwoordig vind ik oprecht lastig. De hele post had op mezelf betrekking en niet op dat andere mensen oliebollen met pistachenoten eten.
Mijn hoofd gaat in error stand, zeker nu, als ik een oliebol bestel en ineens moet kiezen uit 10 soorten. Dat ligt aan mij.
Ik kan dat wel begrijpen hoor, hoewel ik zelf best goed ben ik keuzes maken en knopen doorhakken gelukkig.
pi_215363973
Tijdens de vakantie doe ik niet aan opletten, maar je wandelt zoveel op een camping dat de beweging wel goed zit.
En boodschappen met de gewone fiets op 5 km afstand met de jongens.
Dan is het niet zo erg dat er wat lekkers ingaat :D
pi_215364429
quote:

[..]
Dat is wel een beetje laat hoor :D
pi_215364613
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 19:36 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dat is wel een beetje laat hoor :D
Ik loop graag achter trends aan. ;)
  donderdag 24 oktober 2024 @ 21:00:31 #156
37150 livelink
pi_215365861
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 19:47 schreef exode het volgende:

[..]
Ik loop graag achter trends aan. ;)
Ik moet de kapsalon nog steeds ontdekken.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 21:06:06 #157
37150 livelink
pi_215365938
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 18:48 schreef taxibabe het volgende:
Je krijgt er al 6 van mij.
pi_215366050
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 21:00 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik ook!
Gaan we samen ;)
  donderdag 24 oktober 2024 @ 21:38:30 #159
37150 livelink
pi_215366381
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 21:14 schreef exode het volgende:

[..]
Ik ook!
Gaan we samen ;)
Oke, ik heb net toch 6 kilo aan taxibabe gegeven.
pi_215366414
quote:

[..]
Tijdens een evenement met day-drinking (Koningsdag, carnaval) tussendoor half dronken met een grote groep vrienden kapsalon eten O+
pi_215366482
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 21:38 schreef livelink het volgende:

[..]
Oke, ik heb net toch 6 kilo aan taxibabe gegeven.
Is dat genoeg denk je? Eet ik de dagen erna gewoon niets.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 21:45:41 #162
37150 livelink
pi_215366493
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 21:45 schreef exode het volgende:

[..]
Is dat genoeg denk je? Eet ik de dagen erna gewoon niets.
Ik gok het erop.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 21:46:41 #163
37150 livelink
pi_215366508
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 21:40 schreef LeSage het volgende:

[..]
Tijdens een evenement met day-drinking (Koningsdag, carnaval) tussendoor half dronken met een grote groep vrienden kapsalon eten O+
Gelukkig zei je niet Koninginnedag om ons nog ergere trend-losers te maken.
  FOK!fotograaf donderdag 24 oktober 2024 @ 21:49:07 #164
148247 taxibabe
pi_215366544
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 18:56 schreef exode het volgende:

[..]
Dat zegt de andere vrouw in huis ook. Zij moet echt moeite doen om niet af te vallen.
Nou precies dat.. zit sinds kort ook aan de dieetvoeding als extra
  FOK!fotograaf donderdag 24 oktober 2024 @ 21:49:53 #165
148247 taxibabe
pi_215366559
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 21:06 schreef livelink het volgende:

[..]
Je krijgt er al 6 van mij.
tnx!! :P
pi_215366573
Maar even iets anders,vinden jullie ook niet dat deze man een buitengewoon brede mond heeft?

donderdag 24 oktober 2024 @ 22:10:02 #167
37150 livelink
pi_215366809
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 21:51 schreef amaranta het volgende:
Maar even iets anders,vinden jullie ook niet dat deze man een buitengewoon brede mond heeft?

[ afbeelding ]
Behoorlijk, ja. Hij doet me aan Cheshire Cat van Alice in Wonderland denken (zonder tanden dan)

pi_215366891
Heeft vast ook een hele brede smaak en laat het dus breed hangen.
pi_215367316
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 21:51 schreef amaranta het volgende:

[ afbeelding ]
Ik zat net met zoon John Denver te luisteren en die noemde ik vroeger altijd kikkermond. Deze komt in de buurt :D
If they say
pi_215368684
Het is vandaag de jaarlijkse 'hoeveel gaat het kosten' dag. Auto naar de garage gebracht voor Apk, onderhoudsbeurt en bandenwissel. Vorig jaar viel het mee dus dit jaar moet ik vast een nier verkopen.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 08:53:31 #171
35189 Troel
scherp en bot
pi_215368719
quote:

[..]
Ik gruwel al bij het idee, dus die sla ik al jaren naar volle tevredenheid over.
Warme sla, kaas over patat. Brrr.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:14:21 #172
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215368837
Oh men! Kipsalon! O+ Zo fout dat het gewoon lekker is! :Y :9
pi_215368966
Nog nooit kapsalon geprobeerd, ik vind het gewoon niet aantrekkelijk klinken (of er uit zien), maar ik mis dus wel wat? :+
pi_215369058
Ons kantoor in Utrecht heeft 2 in- en uitgangen. 1 naar het station, 1 tussen de winkels. Als ik naar buiten ga via de winkels uitgang moet ik me door de rij voor Cinnabon wurmen. Daar is het vanaf opening druk. Ik vermoed dat ik die hype ook gemist heb.

En B zag in het Jeugdjournaal een sushi sandwich, die sla ik bewust over.
pi_215369093
Cinnabon, kapsalon O+ Sushi :r
Volgens mij heeft dat met calorieën te maken want die geven de smaak :+

Dunkin donuts is trouwens failliet :'( Die met banaan of pistache of raspberry waren zooo lekker.
If they say
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:06:42 #176
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_215369113
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 09:54 schreef exode het volgende:
Ons kantoor in Utrecht heeft 2 in- en uitgangen. 1 naar het station, 1 tussen de winkels. Als ik naar buiten ga via de winkels uitgang moet ik me door de rij voor Cinnabon wurmen. Daar is het vanaf opening druk. Ik vermoed dat ik die hype ook gemist heb.

En B zag in het Jeugdjournaal een sushi sandwich, die sla ik bewust over.
Hé, dan heb ik woensdag jouw kantoor gezien.
pi_215369117
Wij houden hier enorm van sushi, woensdag nog gegeten :9 En een broodje zalm, avocado etc kan ik echt wel waarderen maar die sushi sandwich heeft gefrituurde rijst als 'broodje' dat vind ik niet zo lekker klinken.
pi_215369126
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 10:06 schreef amaranta het volgende:

[..]
Hé, dan heb ik woensdag jouw kantoor gezien.
Heb je gezwaaid? Ik ben er al sinds juni niet geweest, maar er zitten genoeg mensen om terug te zwaaien.
Ik zit aan de andere kant van de loopbrug normaal gesproken in het oude deel, niet in het hippe deel boven 'onze' winkel.
pi_215369155
Gebruikt er hier iemand fietstassen (denk het wel)? Wat zijn goede, stevige en grote fietstassen?
pi_215369170
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 10:13 schreef TolstoiFan het volgende:
Gebruikt er hier iemand fietstassen (denk het wel)? Wat zijn goede, stevige en grote fietstassen?
Ik ben blij met m’n ortlieb fietstassen. Makkelijk er af te halen mee de winkel in. Past veel in en waterdicht.
Maarrr blijkbaar wel diefstalgevoelig, als je in de stad woont of zo.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:23:37 #181
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_215369217
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 10:08 schreef exode het volgende:

[..]
Heb je gezwaaid? Ik ben er al sinds juni niet geweest, maar er zitten genoeg mensen om terug te zwaaien.
Ik zit aan de andere kant van de loopbrug normaal gesproken in het oude deel, niet in het hippe deel boven 'onze' winkel.
Haha ik was vooral verbaasd dat daar een kantoor zat. Geen idee waarom me dat zo verbaasde.
pi_215369236
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 10:23 schreef amaranta het volgende:

[..]
Haha ik was vooral verbaasd dat daar een kantoor zat. Geen idee waarom me dat zo verbaasde.
Er zitten best veel kantoren boven HC, het deel waar ik zit, delen we met 3 andere bedrijven. Het nieuwe, hippe deel is echt van ons. Op drukke dagen zitten er 2200 mensen in ons kantoor :D
Wij delen de lift aan de winkelkant met borstonderzoek, dus ik sta vaak met zenuwachtige vrouwen in de lift die jaloers kijken dat ik niet op die verdieping uitstap.
pi_215369239
quote:
Ik heb er een, aan 1 kant. Voor mijn laptoptas en werk dingen. Waterdicht, ideaal ding. Is afneembaar maar doe ik nooit. Vastgezet met…. Hoe noem je die dingen… tyraps, tiewraps. (Google is niet heel behulpzaam). Kabelbinders.
Met een meidenkwartet
pi_215369251
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 10:27 schreef exode het volgende:

[..]
Er zitten best veel kantoren boven HC, het deel waar ik zit, delen we met 3 andere bedrijven. Het nieuwe, hippe deel is echt van ons. Op drukke dagen zitten er 2200 mensen in ons kantoor :D
Wij delen de lift aan de winkelkant met borstonderzoek, dus ik sta vaak met zenuwachtige vrouwen in de lift die jaloers kijken dat ik niet op die verdieping uitstap.
Heb jij veel collega’s die daadwerkelijk in de stad of heel vlakbij wonen?

SPOILER
Met een meidenkwartet
pi_215369274
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 10:30 schreef Cathmar het volgende:

[..]

SPOILER
Nee, de jongere garde wil nog wel eens in Utrecht wonen maar door onze flexibele manier van werken, zitten collega's over het hele land. Ik heb in mijn team van 14 collega's zelfs een collega die in Groningen woont en 1 in Belgie.
Ik ben de enige die de luxe heeft om met de fiets te kunnen.

Gaat ze naar Utrecht? Dat is wel een erg lastige stad volgens mij om iets te vinden.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:38:20 #186
35189 Troel
scherp en bot
pi_215369307
quote:

[..]

SPOILER
Ik zou niet eens wachten tot dat om op zoek te gaan. Neem aan dat ze op studentenhuisvesting al ingeschreven staat sinds haar 16e?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215369310
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 10:33 schreef exode het volgende:

[..]
Nee, de jongere garde wil nog wel eens in Utrecht wonen maar door onze flexibele manier van werken, zitten collega's over het hele land. Ik heb in mijn team van 14 collega's zelfs een collega die in Groningen woont en 1 in Belgie.
Ik ben de enige die de luxe heeft om met de fiets te kunnen.

Gaat ze naar Utrecht? Dat is wel een erg lastige stad volgens mij om iets te vinden.
Yes. Dat is wat ze wil. En wij wonen op meer dan 2,5 uur treinen. Dus alles deze provincie uit is winst zullen we maar zeggen. Maar t liefst natuurlijk op beetje oké fiets afstand.

Lekker hè met de fiets!
Met een meidenkwartet
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:42:07 #188
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_215369347
quote:

[..]

SPOILER
SPOILER
pi_215369351
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 10:38 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik zou niet eens wachten tot dat om op zoek te gaan. Neem aan dat ze op studentenhuisvesting al ingeschreven staat sinds haar 16e?
Zeker!! Ingeschreven, maar dat schiet nog helemaal niet op.
Ze wil eerst door de numerus fixes. Die is in februari, uitslag in april. En het is haar ding natuurlijk. Maar ik zorg er graag voor dat we heel goed voorbereid in de startblokken staan.
Met een meidenkwartet
pi_215369361
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 10:38 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Yes. Dat is wat ze wil. En wij wonen op meer dan 2,5 uur treinen. Dus alles deze provincie uit is winst zullen we maar zeggen. Maar t liefst natuurlijk op beetje oké fiets afstand.

Lekker hè met de fiets!

Ze kan wat noordelijker van Utrecht kijken, onze kant op eigenlijk.

SPOILER
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:44:19 #191
35189 Troel
scherp en bot
pi_215369364
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 10:42 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Zeker!! Ingeschreven, maar dat schiet nog helemaal niet op.
Ze wil eerst door de numerus fixes. Die is in februari, uitslag in april. En het is haar ding natuurlijk. Maar ik zorg er graag voor dat we heel goed voorbereid in de startblokken staan.
Ik ken het wel hoor, maar dan voor Zwolle. Het is niet handig om op je 16e al te beginnen met studeren, want je komt gewoon nergens tussen. Maar hey, tegen de tijd dat ie 18 is, komt ie mogelijk in aanmerking voor iets en dan heeft ie ook recht op huurtoeslag :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215369421
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 10:44 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik ken het wel hoor, maar dan voor Zwolle. Het is niet handig om op je 16e al te beginnen met studeren, want je komt gewoon nergens tussen. Maar hey, tegen de tijd dat ie 18 is, komt ie mogelijk in aanmerking voor iets en dan heeft ie ook recht op huurtoeslag :D
Duimen!
Mijn vriendin gaat een ‘flatje’ kopen voor kind.
Maar goed, ik probeer vooral mijn stress niet op dochter te projecteren. Hoop hard voor haar dat ze wordt toegelaten en dan gaan we er voor.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:02:12 #193
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_215369481
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 10:51 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Duimen!
Mijn vriendin gaat een ‘flatje’ kopen voor kind.
Maar goed, ik probeer vooral mijn stress niet op dochter te projecteren. Hoop hard voor haar dat ze wordt toegelaten en dan gaan we er voor.
Dat deden bekenden van ons ook voor hun zoon in Rotterdam. Rara wie er na een 1/2 jaar stopte met
zijn studie?

Overigens heeft zij er nu personeel in zitten van haar bedrijf. Dus het is geen “verloren” uitgave. Eerder een inkomstenbron.
pi_215369503
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:02 schreef amaranta het volgende:

[..]
Dat deden bekenden van ons ook voor hun zoon in Rotterdam. Rara wie er na een 1/2 jaar stopte met
zijn studie?

Precies. En het gaat hier 4x nodig zijn. Of misschien een huis er bij in Utrecht… lekker centraal voor alle 4 :)
Met een meidenkwartet
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:22:21 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215369685
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 10:01 schreef Mushanga71 het volgende:
Cinnabon, kapsalon O+ Sushi :r
Volgens mij heeft dat met calorieën te maken want die geven de smaak :+

Dunkin donuts is trouwens failliet :'( Die met banaan of pistache of raspberry waren zooo lekker.
Nou, vergis je niet in sushi hoor... die rauwe vis is idd prima, maar die plakkerige rijst is echt niet heel calorie-arm. ;X
pi_215369757
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:05 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Precies. En het gaat hier 4x nodig zijn. Of misschien een huis er bij in Utrecht… lekker centraal voor alle 4 :)
Er komt een huisje te koop in onze straat, 1 slaapkamer volgens mij, maar ach wat stapelbedden en het is opgelost.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:28:41 #197
35189 Troel
scherp en bot
pi_215369760
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:28 schreef exode het volgende:

[..]
Er komt een huisje te koop in onze straat, 1 slaapkamer volgens mij, maar ach wat stapelbedden en het is opgelost.
En fijne buren :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:30:16 #198
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_215369784
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:28 schreef Troel het volgende:

[..]
En fijne buren :D
Hooguit beetje gezeik over recht van overpad
pi_215369813
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:28 schreef exode het volgende:

[..]
Ideaal :D
Nee hoor, dat wordt gewoon 4x stress om iets te vinden maar ach… hoort bij de ervaring.
Met een meidenkwartet
pi_215370270
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:30 schreef amaranta het volgende:

[..]
Hooguit beetje gezeik over recht van overpad
Nou, daar zeg je wat, dat huis ligt aan de andere kant en hebben een heel rare zijgang. Er hangt een bordje 'parkeren verboden, uitrit'. Ik ga dat bordje jatten denk ik.

Wel echt een grote tuin en een gebouw achterin de tuin. Geen idee of het schuur is of toch extra woonruimte.

Er woonde een vrouw van ver in de 80 dus ik vermoed dat er wel geklust moet worden.
pi_215370360
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 10:18 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Ik ben blij met m’n ortlieb fietstassen. Makkelijk er af te halen mee de winkel in. Past veel in en waterdicht.
Maarrr blijkbaar wel diefstalgevoelig, als je in de stad woont of zo.
Dank voor de tip! Wel erg duur zie ik, en dan diefstalgevoelig.... Misschien niet helemaal wat ik zoek, maar toch dank voor het meedenken.
pi_215370383
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 12:46 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Dank voor de tip! Wel erg duur zie ik, en dan diefstalgevoelig.... Misschien niet helemaal wat ik zoek, maar toch dank voor het meedenken.
Wij hebben Willex Bisonyl op beide fietsen zitten. Ideaal. ik vervoer er echt veel in en vaak nog zware dingen ook zoals zakken tuinaarde. Je maakt ze vast aan je fiets, dus niet echt diefstalgevoelig denk ik. Op mijn fiets zitten ze al een jaar of 5 en zien er nog als nieuw uit en dus nooit gejat ook niet in de binnenstad van Utrecht.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:27:30 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215371179
Iemand interesse in deze (Ikea, 2018) kinderbureaustoel?
Gratis af te halen.

Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:35:17 #204
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215371244
Ik heb een elektrische basgitaar met klein versterkertje te koop of te geef. Ibanez, al best oud, zwart. Heeft nieuwe snaren en een nieuwe kabel (tussen bas en versterker) nodig, maar is verder nog zo goed als nieuw.

Ik heb denk ik zelfs nog een hoes erom en een stemapparaatje en plectrums enzo. Alles haast ongebruikt.
pi_215371339
Nou, die gouwe ouwe Kia van ons, is weer vlekkeloos door de keuring en onderhoudsbeurt heen gekomen. In verrassend goede staat voor zijn leeftijd. En toen kauwde ik op de grap 'dat kan je van de eigenaresse niet zeggen' maar de receptie mevrouw kwam nogal serieus over. Dus ik heb hem niet gemaakt en gooi hem er hier in. Ja, hij is flauw.

Maar goed, we hadden geld gereserveerd voor de auto, zoals elk jaar en dat gaat nu naar Black Fridaaaaay, nieuwe tv here we come. Of nou ja, over een paar weken dus.
pi_215371507
Burgerlijk ongemak; onze papiercontainer is kwijt. :') Gisteravond langs de weg gezet, vanochtend is hij netjes geleegd en ergens tussen toen en nu is iemand ermee aan de haal gegaan blijkbaar.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:08:58 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215371568
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:03 schreef Bami het volgende:
Burgerlijk ongemak; onze papiercontainer is kwijt. :') Gisteravond langs de weg gezet, vanochtend is hij netjes geleegd en ergens tussen toen en nu is iemand ermee aan de haal gegaan blijkbaar.
Ik heb toevallig sinds een paar weken van die stickers erop, met een huisje en het huisnummer.
Het was ons nog niet overkomen, maar hier nemen mensen ook wel eens de verkeerde kliko mee.
Aan gezien ons huisnummer in de hele wijk maar 3 keer voorkomt, waarvan 2 keer aan de andere kant van de doorgaande weg zou het me verbazen als het nu nog wel zou gebeuren :D

Ik blijf een nerd, dus ze er compleet met gebruik van laserwaterpas op geplakt :@ :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215371666
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:08 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik heb toevallig sinds een paar weken van die stickers erop, met een huisje en het huisnummer.
Het was ons nog niet overkomen, maar hier nemen mensen ook wel eens de verkeerde kliko mee.
Aan gezien ons huisnummer in de hele wijk maar 3 keer voorkomt, waarvan 2 keer aan de andere kant van de doorgaande weg zou het me verbazen als het nu nog wel zou gebeuren :D

Ik blijf een nerd, dus ze er compleet met gebruik van laserwaterpas op geplakt :@ :X
Mijn man heeft op de voorkant vrij groot met zilveren verf ons huisnummer gespoten. En dat komt niet nog een keer voor in de straat. Daarnaast hebben wij als één van de enige al een grote bak. Dus ik snap echt niet hoe ze zich hierin vergist kunnen hebben. :?
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:21:56 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215371679
Wij hebben vandaag nieuwe eetkamerstoelen gekregen, in mei besteld (in juni over de kleur van de 3de set besloten, want daar hadden ze nog geen stalen van), ze waren er om 08.00 uur vanmorgen al, netjes binnengezet dit dat, aardige jongens, afgerekend en zij weer gegaan.
Ik zet de eerste 3 in de garage om ze in te spuiten met "Furniture Care Textiel Protector" (waar ik al een error van krijg omdat alles in het Engels is, behalve "Textiel"), denk ik een pluisje te zien aan de achterkant van een van de stoelen, blijkt het een gaatje te zijn :'(

Enfin, foto's gemaakt, gemaild, telefonisch waren ze tot half 10 niet bereikbaar omdat dat de telefoontijden zijn kennelijk, en om half 10 waren ze niet bereikbaar omdat ze in een "systeemtransitie" zitten.

Maar goed, inmiddels wel een mailtje terug met het verzoek het serviceformulier in te vullen, gedaan, foto's er weer bij, we gaan het zien.

De stoel met schade van een oud T-shirt voorzien zodat het niet erger kan worden en zodat niemand er op gaat zitten, want geen zin in gezeik.
Zelfs de pootjes weer van foam voorzien zodat die niet kunnen "beschadigen" door de Roomba.
Verder zijn ze erg mooi en zitten ze uitstekend, alleen jammer dat ik vanmorgen om 08.15 uur niet zag dat er geen pluisje op een stoel zat, maar dat er een gaatje in zat.

Maar goed, met dit licht waren de bezorgers al weg, dus niet heel vreemd dat een gaatje niet opviel :{
SPOILER
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215371697
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:21 schreef Leandra het volgende:
Wij hebben vandaag nieuwe eetkamerstoelen gekregen, in mei besteld (in juni over de kleur van de 3de set besloten, want daar hadden ze nog geen stalen van), ze waren er om 08.00 uur vanmorgen al, netjes binnengezet dit dat, aardige jongens, afgerekend en zij weer gegaan.
Ik zet de eerste 3 in de garage om ze in te spuiten met "Furniture Care Textiel Protector" (waar ik al een error van krijg omdat alles in het Engels is, behalve "Textiel"), denk ik een pluisje te zien aan de achterkant van een van de stoelen, blijkt het een gaatje te zijn :'(

Enfin, foto's gemaakt, gemaild, telefonisch waren ze tot half 10 niet bereikbaar omdat dat de telefoontijden zijn kennelijk, en om half 10 waren ze niet bereikbaar omdat ze in een "systeemtransitie" zitten.

Maar goed, inmiddels wel een mailtje terug met het verzoek het serviceformulier in te vullen, gedaan, foto's er weer bij, we gaan het zien.

De stoel met schade van een oud T-shirt voorzien zodat het niet erger kan worden en zodat niemand er op gaat zitten, want geen zin in gezeik.
Zelfs de pootjes weer van foam voorzien zodat die niet kunnen "beschadigen" door de Roomba.
Verder zijn ze erg mooi en zitten ze uitstekend, alleen jammer dat ik vanmorgen om 08.15 uur niet zag dat er geen pluisje op een stoel zat, maar dat er een gaatje in zat.

Maar goed, met dit licht waren de bezorgers al weg, dus niet heel vreemd dat een gaatje niet opviel :{
SPOILER
Ohh zo balen zulk soort dingen, heb je het eindelijk en is het alsnog niet goed.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:27:20 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215371733
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:20 schreef Bami het volgende:

[..]
Mijn man heeft op de voorkant vrij groot met zilveren verf ons huisnummer gespoten. En dat komt niet nog een keer voor in de straat. Daarnaast hebben wij als één van de enige al een grote bak. Dus ik snap echt niet hoe ze zich hierin vergist kunnen hebben. :?
Dat is wel bizar dan idd.

Mijn oudste zoon beklaagde zich lichtelijk teleurgesteld over mijn saaie, burgerlijke stickers, die vond namelijk het goudspray huisnummer dat hij als puber op de kliko's van ons toenmalige huis had gezet "veel mooier" :D _O-
Ik moet de volgende keer dat ik bij hem ben eens kijken of hij dat op hun kliko's ook weer gedaan heeft, het zou me niets verbazen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215371746
quote:
Weet je zeker dat hij geleegd is en niet per ongeluk in de vuilniswagen mee gegaan? Dat is ooit met onze gft bak gebeurd.

Of een van de buren dacht die grote papiercontainer wel te kunnen gebruiken. Dan staat de bak de volgende leegronde stampvol aan de weg.
pi_215371771
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:27 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat is wel bizar dan idd.

Mijn oudste zoon beklaagde zich lichtelijk teleurgesteld over mijn saaie, burgerlijke stickers, die vond namelijk het goudspray huisnummer dat hij als puber op de kliko's van ons toenmalige huis had gezet "veel mooier" :D _O-
Ik moet de volgende keer dat ik bij hem ben eens kijken of hij dat op hun kliko's ook weer gedaan heeft, het zou me niets verbazen :')
Haha terecht wel, mooie oplossing toch. :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:28 schreef Elleska het volgende:

[..]
Weet je zeker dat hij geleegd is en niet per ongeluk in de vuilniswagen mee gegaan? Dat is ooit met onze gft bak gebeurd.

Of een van de buren dacht die grote papiercontainer wel te kunnen gebruiken. Dan staat de bak de volgende leegronde stampvol aan de weg.
Het voorlopige vermoeden is toch wel een verkeerd meegenomen container, want de twee die er nog staan zijn wel groot. Man gaat het als het goed is in de buurt-whatsapp zetten. Ik weet niet zeker of hij er na het legen nog stond, dacht het wel. Man weet dat ongetwijfeld beter maar die is buiten met de peuter. :D

Ik wil best voor 4 weken ruilen voor een kleinere, maar 4 weken zonder papiercontainer zou wel een beetje sip zijn. :')
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:33:05 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215371789
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:23 schreef Bami het volgende:

[..]
Ohh zo balen zulk soort dingen, heb je het eindelijk en is het alsnog niet goed.
Dat dus, jaren op zoek naar stoelen die ik mooi genoeg vond en goed zitten (vrij hoog dus, want lange benen en hoge tafel), geef je een bedrag per stoel uit wat je nog nooit uitgegeven hebt, heb je dit.
Maar goed, ik had de garantie erbij genomen dus laat ze maar laten zien dat ze het goed oplossen.
En wat mij betreft mag hij ook gewoon met de juiste kleur gerepareerd worden, ik ben verder niet zo moeilijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215371790
quote:
Ik heb ze van clarijs
Zitten met klittenband vast dus die trek je er niet zomaar vanaf. er kan ook een anti-diefstalring in worden gemaakt dan kan je de fietstassen met een slot vastzetten.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:37:44 #216
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215371828
Wel lachen trouwens, we hebben die stalk-app en die stuurt me wekelijks een overzicht van mijn rijgedrag.
Altijd te hard rijden, altijd (veel) telefoongebruik tijdens het rijden, maar die app snapt kennelijk nog steeds niet dat ik niet zelf rijd als ik me op het spoor bevind...
Want mijn "te hard rijden" en "telefoongebruik tijdens het rijden" is altijd als ik in de trein zit :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:49:26 #217
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_215371892
quote:
Oeh dat heb ik van de zomer met de groenbak gehad, en de mensen die m meegenomen hadden, gooiden de hondenstront zo los in de bak :r dus toen hij weer aan de weg stond 3 dagen later was hij zo ontzettend smerig :r
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_215371943
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:49 schreef Ynske het volgende:

[..]
Oeh dat heb ik van de zomer met de groenbak gehad, en de mensen die m meegenomen hadden, gooiden de hondenstront zo los in de bak :r dus toen hij weer aan de weg stond 3 dagen later was hij zo ontzettend smerig :r
Huuuuuuu. :'(
pi_215371990
*O* Ondergrondse containers *O*

Wij willen de zomervakantie gaan boeken. Iemand recent nog een kortingscode van Landal voorbij zien komen?
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:10:59 #220
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215371997
quote:

[..]
Gatverdamme :r
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215372273
Zonde van die ene stoel @Leandra, hopelijk lossen ze het netjes op.
Ze zijn wel heel mooi :)

En kliko's. Mijne is 2x gejat :') en voor je dan een nieuwe van de gemeente hebt...heb je je eigenste weer terug. Gemeente bracht een nieuwe en even later stond de ouwe voor het hek. Helemaal bekrast dus ik denk dat ze die in het hoge gras hebben gedumpt en de grasmaaier van de gemeente daar een aanvaring mee heeft gehad. Afijn, de nieuwe kon terug want die was van slap plastic :')
De tweede keer een mafkees die zn eigen kliko zo vol had gepropt, dat ie niet geleegd werd maar dat zag ik pas later :') Ik ben toen overal gaan kijken, vond de mijne in een tuin, belde aan om te zeggen dat ie de mijne had, deed die eikel niet open, heb ik met veel geraas mijn kliko gepakt, deed ie wel de deur open, werd kwaad dat ik MIJN kliko terugpakte, schold me uit, ik schold terug en liep rustig met mijn kliko naar huis.
Fijn voor eikel dat ie nog leeg was want anders had ik um wel even willen legen. In zijn tuin >:)
If they say
pi_215372293
quote:

[..]
GADVERDAMME.
pi_215372303
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:22 schreef BE het volgende:

[..]
Nou, vergis je niet in sushi hoor... die rauwe vis is idd prima, maar die plakkerige rijst is echt niet heel calorie-arm. ;X
Geen idee eigenlijk. De keer dat ik sushi had, heb ik er 1 gegeten en van de rest de vis eruit gevist. Had ik dus geen last van calorierijke plakrijst ;)
If they say
pi_215372329
Mag hondenpoep :r überhaupt wel in een groenkliko?

Edit: nee, mag dus niet. Wel van kleine huisdieren. Goed dat ik dat weet, zal de drolletjes van de dwerghamster voortaan uitfilteren uit het katoenspul :P
If they say
pi_215372817
Zijn er nog last minute aanmeldingen voor Secret Santa? O+

Ik blijf volhouden hier hoor :')
pi_215372849
quote:
16s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 17:52 schreef Aure het volgende:

Groot gelijk dat je blijft vragen, vaak zijn er twijfelaars hier ;)
Ik doe niet mee, heb het te druk en te veel aan mijn hoofd. Dit voelt anders te veel als een 'moetje' erbij. :{
pi_215372862
Een moetje moet het zeker niet zijn nee :*
pi_215373064
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 17:56 schreef Hupje het volgende:

[..]
Groot gelijk dat je blijft vragen, vaak zijn er twijfelaars hier ;)
Ik doe niet mee, heb het te druk en te veel aan mijn hoofd. Dit voelt anders te veel als een 'moetje' erbij. :{
Same, heb daar momenteel niet de mentale ruimte voor.

Wat dan weer scheelt is dat het kliko mysterie opgelost is! Buurman had niet op zitten letten en de onze mee. Alzheimer light noemde hij het zelf. :+
pi_215373176
quote:
16s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 17:52 schreef Aure het volgende:

Ik doe mee! *O*

Hopelijk sluiten nog een paar OUD’ers aan. *O*
Protège moi de mes désirs.
pi_215373659
Leuk O+
pi_215373712
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 00:43 schreef FlyingFish het volgende: Laat je even weten hoe het was Jentin? Ik overweeg met mijn kinderen hetzelfde. Zoon wil het graag eens in het echt zien en Donald Duck maakt het wel wat interessanter voor ze. Nemo en scheepvaartmuseum zijn ook leuk voor kinderen!
Vandaag geweest (en geparkeerd onder het Museumplein trouwens, à 49 euro ;( na zeven vruchteloze rondjes om de Arena om de p+r te vinden, waar verschillende parkeergaragewachters ook precies niks van wisten :') heb ik gecapituleerd en koers gezet naar de binnenstad.)

Het Donald Duck-gebeuren was best leuk. Een Duck-Nachtwacht in de entreehal en een speurtochtboekje. Die speurtocht is leuk, al had mijn nageslacht weinig oog voor al het andere wat er te zien was. Je kunt ook op de foto met je kind in Duck-Rembrandtframe. Er zijn meer activiteiten rondom de themamaand, maar die zijn niet op alle dagen/op bepaalde tijdstippen/tegen bijbetaling.
Let op: als je de speurtocht doet en het potlood na afloop weer inlevert, krijg je de speciale Rijks Donald Duck-uitgave. Ik kwam daar pas achter toen ik ‘m al gekocht had in de museumwinkel :+

Sorry voor het binnenvallen iedereen, maar ik had een verslagje beloofd :Y)
pi_215373902
Wow @Jentin, wat een geld! Was dan goedkoper geweest als je de auto onder Pathé Arena had gezet en daar de metro had genomen :{
Geen idee overigens waar de p+r van de Arena is hoor. Ik ken alleen veel wat er om de Arena zit aan vanallesennogwat ;)

Maar leuke update en toch best geslaagd zo te lezen :)

En geen sorry voor het binnenvallen! Posten staat vrij toch :Y
If they say
pi_215374185
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 19:38 schreef Mushanga71 het volgende:
Wow @:Jentin, wat een geld! Was dan goedkoper geweest als je de auto onder Pathé Arena had gezet en daar de metro had genomen :{

En geen sorry voor het binnenvallen! Posten staat vrij toch :Y
Ja, dat denk ik ook. Maar dan krijg ik de schurft in (toch al confronterende omgeving voor mij als Feyenoorder :+ ) en dan ga ik ondoordachte kortdoordebochtdingen doen :')

En thanks. Ik ben niet bepaald een veelposter, dus voelt altijd lomp er dan doorheen te banjeren :@
pi_215374291
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:21 schreef Leandra het volgende:

SPOILER
Wat een mooie vloer! O+
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 20:14:32 #235
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215374532
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 19:58 schreef arvensis het volgende:

[..]
Wat een mooie vloer! O+
Thnx, hij is wel bijzonder idd: het is een PVC-vloer met patroon in de kleur Merbau.
We hebben hem door de parketlegger laten leggen die ook het parket in ons vorige huis gelegd had, die kan dat tenminste met zo'n patroon en 3 verschillende modellen PVC-stukken.

Het heeft ook nog een slijtlaag van 1 mm, wat schijnbaar uitzonderlijk dik is voor PVC (0,5 - 0,75 mm is de standaard), dus we zijn er helemaal blij mee.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215374644
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 19:52 schreef Jentin het volgende:

[..]
Ja, dat denk ik ook. Maar dan krijg ik de schurft in (toch al confronterende omgeving voor mij als Feyenoorder :+ ) en dan ga ik ondoordachte kortdoordebochtdingen doen :')

En thanks. Ik ben niet bepaald een veelposter, dus voelt altijd lomp er dan doorheen te banjeren :@
Ah, ik vat um _O- maar je bent wél een ervaring rijker :P

Je niet zo voelen hoor, is écht niet lomp! En veel posten is niet verplicht :)
If they say
pi_215374734
Dank je wel voor je verslagje Jentin!

P+R Arena is toch P1 of is dat veranderd?
pi_215375387
Pff, wat een geld Jentin… maar het bezoek zelf klinkt wel alsof het de moeite waard was! Ik ga eens kijken of ik dat in kan plannen binnenkort.

En te laat voor Secret Santa :( moest zoon afleveren bij scouting en wat ophalen bij m’n zus en daar te lang blijven hangen. Maar goed, ik heb wel een Sinterklaas-lootje waar ik me mee uit kan leven!
pi_215375484
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 20:27 schreef exode het volgende:

Geen idee. Er zijn een aantal P met nummers en ik let daar nooit op als ik parkeer :')
If they say
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 21:19:04 #240
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_215375753
Als ik met de auto ga richting 020, kies ik voor P+R IJburg of olympisch stadion. Voor een volgende keer ;)

Fijn dat het de pret niet heeft gedrukt!

Ik ging met onze VW bus naar Dordt vandaag en kwam erachter dat niet alle doorrijhoogtes klopten. Moest dus tot 2x toe voor de ingang van een parkeergarage weer achteruit, omdat de hoogte toch 1.95m was.

En toen hád ik een garage die 2m hoog was en hing er toch zo'n bordje iets lager. Hop, tegen de bovenkant.

Leuk joh :{

Normaal pak ik de trein, maar die reden een beetje crap.

Tot zover ook mijn parkeerrant :')
pi_215375779
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 20:27 schreef exode het volgende:

Dat klopt, maar ik kwam dus met geen mogelijkheid bij P1. Afsluitingen, slagbomen, wegwerkzaamheden, ellende :+ Navigatie ook helemaal van de rel _O-

Hoogtepunt was nog wel dat ik eindelijk dacht er te zijn, maar toen stond ik bij het ‘Arenadek’ :? Kwam er een vriendelijke parkeerman uit z’n hokje om te zeggen dat ik daar niet op mocht (niet dat dat kon, want slagboom). Ik de situatie uitleggen, zegt ie: ‘Oh! Dan moet je hier zijn, bij mij!’ Dus ik rij hevig opgelucht ‘zijn’ garage in: is het p17, niks geen p+r. Ik maak dus acuut rechtsomkeert terug naar de slagboom van die garage: kostte me 70 cent! Ik ben 12 seconden binnen geweest ofzo _O-

En nu ik toch post: inderdaad een uitzonderlijk mooie vloer hierboven :P
pi_215375857
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:37 schreef Leandra het volgende:
Wel lachen trouwens, we hebben die stalk-app en die stuurt me wekelijks een overzicht van mijn rijgedrag.
Altijd te hard rijden, altijd (veel) telefoongebruik tijdens het rijden, maar die app snapt kennelijk nog steeds niet dat ik niet zelf rijd als ik me op het spoor bevind...
Want mijn "te hard rijden" en "telefoongebruik tijdens het rijden" is altijd als ik in de trein zit :')
Ik was bij je eerste stuk helemaal verbaasd. Ik had jou echt nooit ingeschat als telefoongebruiker achter het stuur :D
pi_215375883
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 21:21 schreef Jentin het volgende:

[..]
Dat klopt, maar ik kwam dus met geen mogelijkheid bij P1. Afsluitingen, slagbomen, wegwerkzaamheden, ellende :+ Navigatie ook helemaal van de rel _O-

Hoogtepunt was nog wel dat ik eindelijk dacht er te zijn, maar toen stond ik bij het ‘Arenadek’ :? Kwam er een vriendelijke parkeerman uit z’n hokje om te zeggen dat ik daar niet op mocht (niet dat dat kon, want slagboom). Ik de situatie uitleggen, zegt ie: ‘Oh! Dan moet je hier zijn, bij mij!’ Dus ik rij hevig opgelucht ‘zijn’ garage in: is het p17, niks geen p+r. Ik maak dus acuut rechtsomkeert terug naar de slagboom van die garage: kostte me 70 cent! Ik ben 12 seconden binnen geweest ofzo _O-

En nu ik toch post: inderdaad een uitzonderlijk mooie vloer hierboven :P
Wat een gedoe! Maar als je de weg er niet kent, is het echt een doolhof ja.

Ik heb ooit tijdens een Ajax wedstrijd mijn auto per ongeluk in het Champions lounge deel gezet. Die is voor genodigde oud spelers. Stond mijn Kia tussen de enorm dure bolides.
Maar ik ben niet weggestuurd :)
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 21:32:22 #244
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_215375915
Onze wifi ligt er dus uit. En volgens Odido ligt het probleem niet bij ons maar ergens buitenshuis bij een stroomkastje. Raar verhaal. En ik zie ook niks op alle storingen of hun eigen pagina.
En dan zouden er meer huishoudens last van moeten hebben.
Ik heb nu tijdelijk onbeperkt internet gekregen en gebruik de telefoon als hotspot. Maar onhandig is het wel.

Ik had laatst trouwens via dat ParkBee geparkeerd in Amsterdam. Heel handig.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 21:33:53 #245
37150 livelink
pi_215375930
quote:

[..]

Lekker hè met de fiets!

Ik kan zeggen hoe mijn dochter het heeft gedaan. Wellicht is dat iets. Zij is eerst op kamers gegaan in Utrecht Overvecht via een verschrikkelijke huisjesmelkers-organisatie in een gribus pand. Als ouder vind je het verschrikkelijk, maar er zijn echt wel regelmatig kamers vrij daar. Je kunt daar makkelijk terecht, zonder hospiteren. Zie hier

En mijn dochter heeft het daar echt naar haar zin gehad ook. Met degenen waar ze toen mee in een gang woonde heeft ze nog steeds contact. Je krijgt een huurcontract voor 9 maanden, maar dat geeft je wel 9 maanden de tijd om iets anders te zoeken. Zo is mijn dochter in die periode gaan hospiteren en heeft ze een andere kamer in een studentenhuis gevonden. Wat wel bijzonder was, want MBO'ers komen niet zo makkelijk in een studentenhuis terecht. Maar het feit dat ze al op kamers woonde was een pré bij hospiteren.

En nu woont ze op haar 3e kamer, waar ze heel blij mee is. In Lombok, op loopafstand van het station. Een kamer met eigen keuken en gedeelde douche en toilet in een studentenhuis, met zo'n 8 anderen. Grote kamer, voor maar ¤ 560 euro. En ja, dat is echt goedkoop in Utrecht :X

Ze heeft zich nooit ingeschreven overigens. Bij SSH kun je waarschijnlijk wel goedkoper terecht.
pi_215375961
Kun je de wifi-spots van je buren wel gewoon nog zien amaranta? Dat zou raar zijn idd. Wellicht met een kabel even testen of dat wel werkt? Als dat werkt ligt het probleem aan jullie wifibox, zo niet dan kan het idd extern zijn. Ik weet dat ziggo hier volgens mij in de kast buiten handmatig verbindingen aan en uit kan zetten per woning of blok. Wellicht heeft er dan een beest zitten knagen oid?
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 21:43:06 #247
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215376043
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 21:27 schreef LeSage het volgende:

[..]
Ik was bij je eerste stuk helemaal verbaasd. Ik had jou echt nooit ingeschat als telefoongebruiker achter het stuur :D
Nee, zal ik idd niet doen, mijn telefoon is in de auto alleen in gebruik als routemiep, want mijn auto is 25 jaar oud en heeft geen ingebouwde routemiep.
Ik zet haar wel altijd aan trouwens (zonder geluid), gisteren nog toen ik naar de vuilstort ging om de oude stoelen weg te brengen, en ik weet de weg wel maar de routemiep op de telefoon geeft ook aan hoe hard ik rij, en dat is wel handig :+
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 21:51:04 #248
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215376149
quote:

[..]

Lekker hè met de fiets!

In ieder geval gelijk inschrijven als woningzoekende, je weet nooit hoe een koe een haas vangt en voor dat tientje per jaar hoef je het niet te laten.
Of een paar tientjes, ze kan zich immers ook in omringende regio's inschrijven.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215376180
Hier weer een kotsende zoon :{ Hij is sinds woensdag ziek, denk buikgriep, maar vandaag ging het wel beter. En nu begint de shit :') opnieuw :?
Geen idee of we zondag wel weg kunnen.
If they say
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 22:11:22 #250
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215376307
Buikgriep duurt normaal gesproken geen drie dagen... Heeft hij gegeten in die tijd? Geen vis (of zalmsalade ofzo), kip of iets anders met salmonella-risico?

Hoe dan ook: beterschap!
pi_215376417
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 22:11 schreef Tink89 het volgende:
Buikgriep duurt normaal gesproken geen drie dagen... Heeft hij gegeten in die tijd? Geen vis (of zalmsalade ofzo), kip of iets anders met salmonella-risico?

Thanx!
Nee, gister heeft hij niet veel gegeten, alleen pasta met zelfgemaakte saus uit de vriezer en vandaag gewoon gegeten. Had vanavond geen zin in eten maar ineens wel trek in worstbroodjes die ik dus gemaakt heb en die nu in de plee liggen :') ;(
Maar niets wat risico op salmonella kan hebben.
Daarom vind ik dit best raar.
If they say
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 22:29:58 #252
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215376448
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 21:53 schreef Mushanga71 het volgende:
Hier weer een kotsende zoon :{ Hij is sinds woensdag ziek, denk buikgriep, maar vandaag ging het wel beter. En nu begint de shit :') opnieuw :?
Geen idee of we zondag wel weg kunnen.
:{

Dat duurt wel heel lang :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215376556
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 22:29 schreef Leandra het volgende:

[..]
:{

Dat duurt wel heel lang :{
Jup :{

Hij heeft dinsdagmiddag wél kip gegeten :') Maar duurt voedselvergiftiging dan zo lang?

Hij is misselijk, buikpijn, kotsen en diarree. Maar dat was gister dus al bijna weg :?
If they say
pi_215376663
Nou ik had vorig jaar de buikgriep from hell en die heeft wel 5 dagen geduurd. Waarbij ik op dag 2 dacht dat het bijna over was en dag 3 vervolgens 1000 x erger was, dus het kan best hoor. Leuk is het in ieder geval niet :')
pi_215376755
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 22:53 schreef Aure het volgende:
Nou ik had vorig jaar de buikgriep from hell en die heeft wel 5 dagen geduurd. Waarbij ik op dag 2 dacht dat het bijna over was en dag 3 vervolgens 1000 x erger was, dus het kan best hoor. Leuk is het in ieder geval niet :')
Auw :{
Klinkt herkenbaar. Het gekke is alleen dat het niet continu is maar bij vlagen. Heel de dag nergens last van en vanavond begon het weer.
Hij staat er wel op om naar Maastricht te gaan. Wordt nog leuk met zakjes in de trein :+ We wachten het maar even af.
If they say
pi_215378340
Nou, zoon voelt zich vandaag prima en zit aan zn ontbijt :s)
Dus ben ik aan de beurt. Mijn linkeroog is wat rood, dik en geïrriteerd :')
Volgens mij is het de bedoeling dat we deze vakantie thuisblijven :wtf:
If they say
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 08:53:04 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215378346
Ah jeetje @Mushanga71 wat balen :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215378609
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 08:53 schreef Leandra het volgende:
Ah jeetje @:Mushanga71 wat balen :{
Jup :{
Ik mik er zo maar een diclo in en kijk het wel aan. Kan tot morgen 12u annuleren dus wat dat betreft geen stress.
If they say
pi_215378830
Beterschap @Mushanga71 :*
pi_215379123
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 22:11 schreef Tink89 het volgende:

Nou, dat is niet waar. Buikgriep kan een week duren. Voedselvergiftiging duurt meestal maar een dag, maximaal twee.

Beterschap voor zoon, Mushanga!
pi_215379146
Wat een vervelende timing Mush, hopelijk knapt hij nu echt op en valt het voor jou mee.

Ik heb net heerlijk gesport en ga met een kopje koffie in de zon zitten. Wat een topweer. Oh ja, vakantie!
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 10:59:58 #262
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215379203
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 10:50 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Nou, dat is niet waar. Buikgriep kan een week duren. Voedselvergiftiging duurt meestal maar een dag, maximaal twee.

Beterschap voor zoon, Mushanga!
Dan hebben toenmalige vriend en ik ooit in Griekenland kennelijk tegelijk buikgriep gehad ipv voedselvergiftiging :{
Want dat duurde een dag of 4. Nooit geweten dat de symptomen van beide hetzelfde waren. :@

En beterschap voor jezelf en zoon! @Mushanga71
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_215379278
Van een bacterie in het eten kan je ook goed ziek zijn en langer dan 1 a 2 dagen. Hij heeft geen Amerikaanse Quarter Pounder gegeten gelukkig.

Volgens mij is het best lastig om het verschil te merken tenzij je acute voedselvergiftiging hebt. Dan ren je vrij snel na de eerste happen naar de wc.
Rustig aan doen en eten en drinken opbouwen, vet spul even vermijden.
pi_215379496
Thanx meiden.
Ik heb ook gekeken voor de symptomen van beide maar het is niet te zeggen wat hij nou heeft. Die kip at hij dinsdag om 13.30, was met een vriendje ergens gaan lunchen en hij werd woensdagochtend ziek.
Van vv kan je accuut ziek worden maar het kan ook even duren.
Buikgriep én voedselvergiftiging hebben misselijkheid, buikpijn, overgeven en diarree. Koorts heeft ie niet en zn ontbijt zit er nog in. Maar dat was gister ook zo, toen werd hij in de avond opnieuw ziek. En dat vind ik weird.
Mijn oog is niet erger geworden dus ik hoop dat de diclo doet wat ie moet doen: ontsteking remmen.
Lekkere timing wel :')
Als ie een quarter pounder in de USA had gegeten, had ik wel zekerheid gehad :D
If they say
pi_215379774
Het zijn vaak ook gemiddeldes toch qua hoe lang je ziek bent. En soms heb je pech en duurt het langer dan gemiddeld :P ik hoop wel dat ik de buikgriep dit jaar over sla. Ik was echt in tijden niet zo ziek er van geweest als vorig jaar (en ook nog vlak voor kerst. Bijkomend voordeel daarvan was wel dat ik niks aan kwam door de kerstdagen :') :') )
pi_215380224
Positief blijven idd ;) maar buikgriep of vv is gewoon écht heel kut :{
Ik had het vorige maand te pakken. Al het bovenstaande plus spierpijn, hoofdpijn en koorts. Duurde een dag of 3, toen een dag niks en de dag erop belandde ik via de hap op de seh. Was ook fijn :N
Normaliter boeit het me niet hoelang het duurt, nu is de timing niet handig :+
If they say
pi_215380402
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:17 schreef Aure het volgende:
Het zijn vaak ook gemiddeldes toch qua hoe lang je ziek bent. En soms heb je pech en duurt het langer dan gemiddeld :P ik hoop wel dat ik de buikgriep dit jaar over sla. Ik was echt in tijden niet zo ziek er van geweest als vorig jaar (en ook nog vlak voor kerst. Bijkomend voordeel daarvan was wel dat ik niks aan kwam door de kerstdagen :') :') )
Oh man, een paar dagen buikgriep vind ik ook echt zo verschrikkelijk. En dan ben je daarna qua conditie ook helemaal terug bij af.
Hoop dat ik hem dit jaar ook kan vermijden.
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 14:55:56 #268
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_215380839
De gezamelijk-met-drie-gezinnen-op-vakantie-stress is weer begonnen.

Ik had aparte accommodaties bedongen, alleen wordt er nu één grote boodschappenlijst gemaakt.

Alles in me roept: stop hou op :+
pi_215381038
#Nachtmerrie. :P
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 16:09:17 #270
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_215381273
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 14:55 schreef Quoi het volgende:

Ik had aparte accommodaties bedongen, alleen wordt er nu één grote boodschappenlijst gemaakt.

Gewoon doen. Je hebt een of andere app. Bonnetje ofzo heet die. Daar voer je alles in en de app berekent wie wat aan wie verschuldigd is

[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 26-10-2024 16:20:08 ]
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 16:18:26 #271
35189 Troel
scherp en bot
pi_215381353
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 16:09 schreef amaranta het volgende:

[..]
Gewoon doen. Je hebt een of andere app. Bonnetje ofzo heet die. Daar voer je alles in en de app berekend wie wat aan wie verschuldigd is
Broertje van tikkie inderdaad: groepie
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 16:19:12 #272
35189 Troel
scherp en bot
pi_215381361
En je kunt ook zeggen 'ik doe gewoon mijn eigen boodschappen'. Echt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215381418
Ik crosspost deze even;

quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 13:43 schreef PoesInDoos het volgende:
Hai, ik kom even binnenvallen!

Mijn zoon wordt eind november 12 en heeft z'n oog op deze (https://www.lego.com/nl-nl/product/battle-bus-77073) set laten vallen. Helaas is hij elke keer 1 dag beschikbaar en daarna weer op nalevering -O-
Ik had bedacht om deze set samen met de visite te kopen zodat we het hem op z'n verjaardag samen kunnen overhandigen.

Is er iemand die in de buurt van een Lego Store woont die deze voor mij wil kopen? En dan verzenden naar Fryslân :+
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 16:39:05 #274
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_215381462
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 16:19 schreef Troel het volgende:
En je kunt ook zeggen 'ik doe gewoon mijn eigen boodschappen'. Echt.
Check. Zojuist gedaan.
pi_215381496
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 16:30 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik crosspost deze even;
[..]

Ik vind dit: Nog niet verschenen - reserveer een exemplaar
Beschikbaar op 02-01-2025

Dus denk dat hij ook nog niet in de legowinkel staat
pi_215381503
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 16:45 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]
Ik vind dit: Nog niet verschenen - reserveer een exemplaar
Beschikbaar op 02-01-2025

Dus denk dat hij ook nog niet in de legowinkel staat
Hij is sinds 01-10-24 uit bij Lego.nl En omdat het een ''exclusive'' is zijn ze nog niet beschikbaar bij o.a. Bol.com en aanverwanten ;)
De Lego Store in Utrecht heeft ze sowieso, daar heeft een andere FOK!kster achteraan gebeld.
pi_215381515
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 16:47 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Hij is sinds 01-10-24 uit bij Lego.nl En omdat het een ''exclusive'' is zijn ze nog niet beschikbaar bij o.a. Bol.com en aanverwanten ;)
De Lego Store in Utrecht heeft ze sowieso, daar heeft een andere FOK!kster achteraan gebeld.
Ah ok. Gelukkig voor jou dan. Succes met m vinden!
pi_215381552
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 16:49 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]
Ah ok. Gelukkig voor jou dan. Succes met m vinden!
Nou ja, ik had hem liever via Bol.com willen hebben :+

Dus fingers crossed!
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 17:06:15 #279
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215381673
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 16:30 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik crosspost deze even;
[..]

Oh, daar had Soneal het ook al over, die is vrijdagmiddag nog naar de Legostore in Utrecht geweest en vanmiddag hebben @Nostalgist en hij er nog een stop gemaakt toen ze via Utrecht moesten reizen... ben benieuwd hoelang het duurt voor we dat ding hebben :X

Oh, je hebt iemand nodig die hem voor je ophaalt?
Ik kijk komend weekend even of ik naar Utrecht kan, en als ik dat doe dan trein ik wel gelijk door jouw kant op, moet je dus zorgen dat je bij een station in de buurt bent om hem op te halen.

Ik ben zojuist in Ede de andere kant op gereisd dan Utrecht :')

Ik kan eventueel ook naar Amsterdam of Den Haag, als ik ga treinen kom ik toch waar ik wezen wil, als ik maar weet waar ik moet zijn :')

[ Bericht 10% gewijzigd door Leandra op 26-10-2024 17:11:52 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 17:14:05 #280
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215381721
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 14:55 schreef Quoi het volgende:

Ik moet er sowieso al niet aan denken, laat staan ook nog gezamenlijke boodschappen :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215381755
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 17:06 schreef Leandra het volgende:

[..]
Oh, daar had Soneal het ook al over, die is vrijdagmiddag nog naar de Legostore in Utrecht geweest en vanmiddag hebben @:Nostalgist en hij er nog een stop gemaakt toen ze via Utrecht moesten reizen... ben benieuwd hoelang het duurt voor we dat ding hebben :X

Oh, je hebt iemand nodig die hem voor je ophaalt?
Ik kijk komend weekend even of ik naar Utrecht kan, en als ik dat doe dan trein ik wel gelijk door jouw kant op, moet je dus zorgen dat je bij een station in de buurt bent om hem op te halen.

Ik ben zojuist in Ede de andere kant op gereisd dan Utrecht :')

Ik kan eventueel ook naar Amsterdam of Den Haag, als ik ga treinen kom ik toch waar ik wezen wil, als ik maar weet waar ik moet zijn :')
Shit, net te laat! :D
Wij hebben helemaal geen treinstation in de buurt, we wachten al jaren op de Lelylijn :+
Is het voor jou niet goedkoper om het eventueel via PostNL te verzenden? Om nou helemaal naar Heerenveen te reizen :o (Of Groningen)
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 17:18:33 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215381762
Even bij Soneal gecheckt dw Battlebus was idd op voorraad bij de Legostore.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 17:21:35 #283
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215381789
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 17:17 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Shit, net te laat! :D
Wij hebben helemaal geen treinstation in de buurt, we wachten al jaren op de Lelylijn :+
Is het voor jou niet goedkoper om het eventueel via PostNL te verzenden? Om nou helemaal naar Heerenveen te reizen :o (Of Groningen)
Ik heb een weekendvrij, dus het is voor mij goedkoper om naar Heerenveen te reizen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215381803
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 17:21 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik heb een weekendvrij, dus het is voor mij goedkoper om naar Heerenveen te reizen :')
Maar WIL je dat ook? _O- Ik moet er niet aan denken, een hele fucking dag in de trein :D
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 17:25:49 #285
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215381828
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 17:22 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Maar WIL je dat ook? _O- Ik moet er niet aan denken, een hele fucking dag in de trein :D
Ik heb een Weekendvrij eerste klas, het is geen straf zeg maar :')

Maar ik kan morgen niet en zaterdag de 2de ook niet, zondag de 3de is de vroegste mogelijkheid.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215381840
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 17:25 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik heb een Weekendvrij eerste klas, het is geen straf zeg maar :')

Maar ik kan morgen niet en zaterdag de 2de ook niet, zondag de 3de is de vroegste mogelijkheid.
Dankjewel! :*
Wie weet is er iemand voor die tijd die er minder moeite voor hoeft te doen :D Anders houden we contact!
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 17:29:34 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215381856
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 17:27 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Dankjewel! :*
Wie weet is er iemand voor die tijd die er minder moeite voor hoeft te doen :D Anders houden we contact!
Is goed, stuur maar een berichtje als je het voor die tijd geregeld hebt, anders vind ik het echt geen probleem, zolang ik maar niet in een bus hoef te zitten, dat vind ik wel vreselijk.

Sterker nog: ik zit as we speak in een trein :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215381868
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 17:29 schreef Leandra het volgende:

[..]
Is goed, stuur maar een berichtje als je het voor die tijd geregeld hebt, anders vind ik het echt geen probleem, zolang ik maar niet in een bus hoef te zitten, dat vind ik wel vreselijk.

Sterker nog: ik zit as we speak in een trein :D
Ik houd het bij m'n autootje O+ Veel plezier met treinen! Je hoort nog van me ;)
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 17:36:28 #289
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215381897
Soneal wilde wel gelijk weten waarom ik wilde weten of de Battlebus op voorraad was, beetje teleurgesteld dat ik het voor een ander vroeg, maar voor zijn verjaardag hebben we uit Legoland Duitsland het Natuurhistorisch Museum meegenomen, dus hij komt niets tekort zeg maar ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215381927
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 17:36 schreef Leandra het volgende:
Soneal wilde wel gelijk weten waarom ik wilde weten of de Battlebus op voorraad was, beetje teleurgesteld dat ik het voor een ander vroeg, maar voor zijn verjaardag hebben we uit Legoland Duitsland het Natuurhistorisch Museum meegenomen, dus hij komt niets tekort zeg maar ;)
Ohh O+
pi_215382045
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 17:36 schreef Leandra het volgende:
Zoon was vorige week in de Lego store in Amsterdam dus ik vroeg hem net ook of ze hem daar hadden en toen kwam de mededeling: jup ze hebben hem en ik wil um ook :') :D

Het is een weird virus blijkbaar want zoons vader kwam net ziek binnen. En zoon is amper in zijn buurt geweest :?
If they say
pi_215382271
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 21:33 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik kan zeggen hoe mijn dochter het heeft gedaan. Wellicht is dat iets. Zij is eerst op kamers gegaan in Utrecht Overvecht via een verschrikkelijke huisjesmelkers-organisatie in een gribus pand. Als ouder vind je het verschrikkelijk, maar er zijn echt wel regelmatig kamers vrij daar. Je kunt daar makkelijk terecht, zonder hospiteren. Zie hier

En mijn dochter heeft het daar echt naar haar zin gehad ook. Met degenen waar ze toen mee in een gang woonde heeft ze nog steeds contact. Je krijgt een huurcontract voor 9 maanden, maar dat geeft je wel 9 maanden de tijd om iets anders te zoeken. Zo is mijn dochter in die periode gaan hospiteren en heeft ze een andere kamer in een studentenhuis gevonden. Wat wel bijzonder was, want MBO'ers komen niet zo makkelijk in een studentenhuis terecht. Maar het feit dat ze al op kamers woonde was een pré bij hospiteren.

En nu woont ze op haar 3e kamer, waar ze heel blij mee is. In Lombok, op loopafstand van het station. Een kamer met eigen keuken en gedeelde douche en toilet in een studentenhuis, met zo'n 8 anderen. Grote kamer, voor maar ¤ 560 euro. En ja, dat is echt goedkoop in Utrecht :X

Ze heeft zich nooit ingeschreven overigens. Bij SSH kun je waarschijnlijk wel goedkoper terecht.
Dank je!!
Met een meidenkwartet
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 19:54:43 #293
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215383021
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 17:40 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Ohh O+
Voor Sinterkerst als gezinscadeau ook het Boutiquehotel meegenomen, en die kunnen weer aan elkaar gekoppeld begreep ik, dus we vermaken ons wel in december :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 19:55:42 #294
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215383037
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 17:58 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Zoon was vorige week in de Lego store in Amsterdam dus ik vroeg hem net ook of ze hem daar hadden en toen kwam de mededeling: jup ze hebben hem en ik wil um ook :') :D
:D _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 26 oktober 2024 @ 19:56:15 #295
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_215383040
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 18:30 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Dank je!!
Ik heb zelf jaren geleden 2005-2010 in Zuilen en Overvecht op kamers gewoond, beide op fietsafstand van de stad. Nergens onveilig gevoeld en met plezier gewoond.
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 26 oktober 2024 @ 19:56:30 #296
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_215383043
Dubbel
Today is life -

Dale Carnegie
pi_215383234
Leuk Leandra! Al die gebouwen kunnen aan elkaar, nog even en je bouwt een stad :)
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 20:30:45 #298
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215383398
Ik was pas bij een notaris die overal Lego boeketten had staan: bij de receptie, op de tafel waar getekend moest worden, aan de muur in de hal hing de sterrennacht van Van Gogh (de Lego-versie dus) en in de hoek van de kamer waar getekend werd stond de Back to the future auto.

Ik vond het helemaal geweldig!
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 20:32:13 #299
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215383412
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 20:14 schreef exode het volgende:
Leuk Leandra! Al die gebouwen kunnen aan elkaar, nog even en je bouwt een stad :)
Er is ook nog een half Hogwarts geloof ik, dus daar is best wat van te maken :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 20:40:40 #300
37150 livelink
pi_215383495
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 20:30 schreef Leandra het volgende:
Ik was pas bij een notaris die overal Lego boeketten had staan: bij de receptie, op de tafel waar getekend moest worden, aan de muur in de hal hing de sterrennacht van Van Gogh (de Lego-versie dus) en in de hoek van de kamer waar getekend werd stond de Back to the future auto.

Ik vond het helemaal geweldig!
Wij hebben op ons werk ook een boeket staan en toevallig ook het BoutiqueHotel. Het boeket was een relatiegeschenk en het hotel hebben we zelf gekocht. Het is overigens heel moeilijk om iets te bouwen als je verder moet waar je collega de dag ervoor is geëindigd. Het is echt makkelijker als je het zelf doet van start tot finish.
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 20:47:11 #301
37150 livelink
pi_215383573
En vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')