Het b-ankje.quote:Op maandag 21 oktober 2024 11:39 schreef oh-oh het volgende:
Zat je dan, helemaal alleen, op het bakje!
En ook niet echt eerlijk naar hen toe.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:04 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal chill hoor. Het is irrationeel en misschien heb je daar wat hulp ofzo bij nodig.
Niet om de betweter te zijn maar het is zonde van je leven als je voor de gewone, dagelijkse dingen zulk ongemak en/of angst ervaart.
Altijd afhankelijk zijn van je zoon en later je kleinzoon is echt, echt zonde.
Yes, je hebt meteen de juiste term te pakken. Ik ben doorverwezen, ik zie wel wat op tegen het hele traject.quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:21 schreef Amsel het volgende:
@:exode Zijn het dan psychosomatische klachten? Enerzijds fijn dat alles lichamelijk oké is natuurlijk, anderzijds neemt dat de kortademigheid e.d. nog niet weg. Wat zijn de volgende stappen?
Hier heeft de huisarts gelukkig besloten dat ik aan de antibiotica mag nadat ze een foto van mijn oog had gezien. Ik ben helemaal blij, was bang dat ze zou zeggen dat ik het maar even aan moest kijken. Dus zo op naar de apotheek!
Joh die kunnen dat nu al niet meer handelen hoorquote:Op maandag 21 oktober 2024 12:37 schreef vencodark het volgende:
@:oh-oh Als ze wil dat je pa en ma het nog meemaken kan ze het beter een paar maanden naar voren trekken.
Ik schreef eerst kerst maar dat leek mij wellicht wat cru of voorbarig.quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:42 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Joh die kunnen dat nu al niet meer handelen hoor
Kerst is in mijn schoonfamilie al jaren hetzelfde, suggesties om te veranderen worden volledig overruled door beide zwagers.quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:49 schreef Nijna het volgende:
@:exode, fijn dat het geen astma is op zich. Hopelijk kan je een beetje vlot starten aan het hele traject, zodat je je beter gaat voelen!![]()
@:Amsel, beterschap met je oog!
Kerst, ik was er ook al over aan het nadenken.
Als ik het eerste roep dan heb ik er vast de meeste invloed op
Heee, ik ga voor zoon op vakantie, zelf hoef ik niet zo nodig eigenlijk. En dat van kleinzoon was een grapjequote:
Ik snap dat je dat wel even moet verwerken, dat is niet wat je wil horen. Hopelijk gaat het traject je wel helpen en verminderen de klachten, of beter nog: verdwijnen ze helemaal.quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:40 schreef exode het volgende:
[..]
Yes, je hebt meteen de juiste term te pakken. Ik ben doorverwezen, ik zie wel wat op tegen het hele traject.
Dan zou ik lekker thuis blijven en inderdaad alleen gaan als jullie pet ernaar staatquote:Op maandag 21 oktober 2024 13:03 schreef exode het volgende:
[..]
Kerst is in mijn schoonfamilie al jaren hetzelfde, suggesties om te veranderen worden volledig overruled door beide zwagers.
Maar goed die irritatie en lange verhalen hou ik voor me. De spanningen lopen al maanden op in de schoonfamilie. Ik probeer me afzijdig te houden.
Wij zijn heel graag rond Kerst in ons eigen huis. Lekker knus en elk jaar is er minstens 1 gezinslid ziek, anders zou ik gewoon op vakantie gaan geloof ik.
Echt he? Over 71 dagen is het alweer oud&nieuwquote:Op maandag 21 oktober 2024 14:26 schreef vencodark het volgende:
Kerst.![]()
Het voelt alsof ik een maand geleden nog alles naar zolder geflikkerd heb.
Is een haptotherapeut misschien nog iets voor je? Heb ik zelf wel wat aan gehad (en nog steeds).quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:46 schreef exode het volgende:
Het is gezondheidstechnisch even schakelen, maar ik ben wel opgelucht dat het geen astma is. Ik moet ook meteen met alle medicatie stoppen.
En diep van binnen wist ik al dat in ieder geval een deel van de lichamelijke ongemakken door mentale issues komen/kwamen. Mijn hele lichaam staat nog steeds strak, dus ik hoop hulp te krijgen om weer eens in een ontspannen stand terecht te komen.
Liever voor mezelf zijn is vooral het devies. Dus ik ga eens zoeken naar een masseur in de buurt. Iedereen met wie ik ervaring heb of die ik via via ken, is gestopt. En ik weet hoeveel slechte er bestaan dus het is even een ding om te zoeken en te regelen.
En binnenkort weer eens naar de sauna
En verder ben ik erg blij met mijn vrienden en rest van de inner circle. Ze zijn allemaal zo lief en begripvol. Ik zie bij verloofde dat het ook anders kan, dus lullig gezegd koester ik het extra.
Dankjewel!quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:59 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Kyara, hij wordt volgende maand 14![]()
Op zijn verzoek hangen we nu bij de mcD, btw![]()
En ja, we doen veel samenwaarvan het meeste echt van zijn kant komt. Hij is ook de shopper van ons twee en kan niet wachten tot we Maastricht hebben leeggekocht
![]()
Jij heel veel plezier!
Hoe oud is jouw oudste? Het is toch heerlijk wanneer ze met de ouders mee op vakantie willenquote:Op maandag 21 oktober 2024 18:38 schreef Kyara het volgende:
[..]
Dankjewel!
Mijn oudste vindt het ook leuk om samen op pad te gaan. Ik verwacht dat wij ook wat meer gaan reizen als hij ouder is.
mijn oudste is 12quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:20 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Hoe oud is jouw oudste? Het is toch heerlijk wanneer ze met de ouders mee op vakantie willenDochter ging toen ze 21 was voor het laatst met me mee op vakantie. Toen brak de crisis uit en het jaar daarop kocht ze met vriend, nu man, haar huis en was het echt afgelopen met onze gezamenlijke vakanties.
Geen idee hoe lang zoon mee wil, dat laat ik echt aan hem over, net als bij dochter![]()
Overigens ga ik al 6 jaar zonder hun vader op vakantie. Stuk relaxter
Hij is hier sinds maart, toen hij kwam was hij heel raar helemaal opgezwollen, maar hij heeft ook overal nare bulten, hij is al eens helemaal doorgelicht toen hij niet kon plassen, maar hij is ook al oud, hij is nu in een paar weken tijd helemaal ingeteerd, zijn hart was sowieso slecht, dat wist ik al, medicatie sloeg niet echt aan, ik ga die hond niet nog van alles aan doen, als het een jonkie was mss, maar ouderdom is ook gewoon een ding helaas, en die hond is van januari tot hij hier kwam van hot naar her verhuisd, het is goed zo.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:35 schreef vlindertje89 het volgende:
Misschien een heel domme opmerking, maar zou het niet ook 'gewoon' een ontsteking aan de opgezette poot kunnen zijn die behandeld kan worden? Of bedoel je met 'de dames' die van de dierenarts waar je de afspraak mee had gemaakt, waarmee je hebt overlegd? Niet vervelend bedoeld, ik hoop gewoon voor je dat het mee blijkt te vallen..![]()
Sowieso veel sterkte, lijkt me heel naar om nu met dit gevoel te zitten tot morgenmiddag![]()
(en dan natuurlijk daarna nog steeds met een naar gevoel, maar dan weer net wat anders dan nu..)
Zooo, das wel heel jong om al niet meer mee op vakantie te willenquote:Op maandag 21 oktober 2024 19:30 schreef Kyara het volgende:
[..]
mijn oudste is 12
Een van mijn meiden wil niet meer op vakantie. Afgelopen zomer zelfs de vakantie moeten annuleren (kind van 11 kun je niet alleen thuis laten). Mijn man vindt vakantie okey maar hoeft niet perse. Oudste en ik zijn meer uit hetzelfde hout gesneden en wij willen echt wel weg. Naar het buitenland, nieuwe dingen zien en ervaren.
Ja, hier speelt wel meer mee met 2x ass waardoor het ook niet heel makkelijk is om alleen met oudste weg te gaan. Ook omdat ik het wel belangrijk vind om quality time met het hele gezin te hebben. Dus bv 2 dagen Efteling of paar dagen Centerparcs dat trekt ze dan wel. Maar ja, dat is ongeveer even duur als 2 weken naar Frankrijkquote:Op maandag 21 oktober 2024 20:04 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Zooo, das wel heel jong om al niet meer mee op vakantie te willenZonde van de annulering maar als jullie wél waren gegaan, was het vakantiegevoel ver te zoeken geweest.
Dan kun je tzt toch alleen met oudste op vakantie? Is heerlijk hoor, je hoeft met veel minder rekening te houden![]()
Vader van de kinderen is ook nooit een vakantieganger geweest. Ging alleen mee omdat wij dat wilden. En nu wil ik dat al jaren niet meer![]()
Ach @:oh-ohAls het niet meer gaat en het diertje op is, dan is het de juiste beslissing. Sterkte
Als de Efteling wel goed gaat, dan is dat toch ook leuk om met z`n alle te doenquote:Op maandag 21 oktober 2024 20:06 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, hier speelt wel meer mee met 2x ass waardoor het ook niet heel makkelijk is om alleen met oudste weg te gaan. Ook omdat ik het wel belangrijk vind om quality time met het hele gezin te hebben. Dus bv 2 dagen Efteling of paar dagen Centerparcs dat trekt ze dan wel. Maar ja, dat is ongeveer even duur als 2 weken naar Frankrijk
Ach, wat sneu. Ik had het je gegund dat het iets was wat op te lossen was met een kuurtje antibiotica ofzo, maar zo klinkt het inderdaad niet met al die info erbijquote:Op maandag 21 oktober 2024 19:40 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Hij is hier sinds maart, toen hij kwam was hij heel raar helemaal opgezwollen, maar hij heeft ook overal nare bulten, hij is al eens helemaal doorgelicht toen hij niet kon plassen, maar hij is ook al oud, hij is nu in een paar weken tijd helemaal ingeteerd, zijn hart was sowieso slecht, dat wist ik al, medicatie sloeg niet echt aan, ik ga die hond niet nog van alles aan doen, als het een jonkie was mss, maar ouderdom is ook gewoon een ding helaas, en die hond is van januari tot hij hier kwam van hot naar her verhuisd, het is goed zo.
Stress tijdens de vakantie is killingquote:Op maandag 21 oktober 2024 20:13 schreef Vanyel het volgende:
Wij splitsen al een paar jaar op in vakanties omdat er ook eentje niet kan/wil. Superongezellig maar beter dan met zijn allen de hele vakantie stijf staan van de stress.
Wij ook zo kunnen ze altijd kiezen wat ze wel of niet doen, zo zijn er 2 heel veel in het zwembad en twee heel veel in de kamer maar iedereen heeft het naar de zin. En doordat ze veel in hun kamer zijn hebben ze wel ook de energie om wel mee uit eten te gaan of naar de haven of een uitstapje omdat ze weten dat ze kunnen ontladen en rusten in stilte met hun twee.quote:Op maandag 21 oktober 2024 20:13 schreef Vanyel het volgende:
Wij splitsen al een paar jaar op in vakanties omdat er ook eentje niet kan/wil. Superongezellig maar beter dan met zijn allen de hele vakantie stijf staan van de stress.
Echt een stomme concessie, maar ook goed dat de andere twee dan gewoon gaan.quote:Op maandag 21 oktober 2024 20:34 schreef Vanyel het volgende:
Net een stapje gesplitster, hier blijft de helft thuis.
Vrij zelden, dat vraagt wel een hele hoop geregel en is zelden ideaal (of zo lang als ik zou willen) maar we doen het wel.quote:Op maandag 21 oktober 2024 20:59 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Echt een stomme concessie, maar ook goed dat de andere twee dan gewoon gaan.
Kan je soms met je partner op vakantie, of heb je geen goede plek voor je kinderen dan?
Ugh, vreselijk vind ik dat! Toen we onze huidige woning lieten verbouwen, was een van mijn belangrijkste wensen om rookmelders op netstroom te hebben.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 07:34 schreef Hupje het volgende:
Zo, dat was ineens snel opstaande rookmelder in de keuken ging vanochtend vroeg ineens af. Niks aan de hand gelukkig, maar je schrikt je rot. Een paar dagen terug was de CO-melder van zolder op.
Het is zo'n week
Dat was hier helaas geen optie.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 08:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ugh, vreselijk vind ik dat! Toen we onze huidige woning lieten verbouwen, was een van mijn belangrijkste wensen om rookmelders op netstroom te hebben.
Ook dan kan dit gebeuren..quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 08:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ugh, vreselijk vind ik dat! Toen we onze huidige woning lieten verbouwen, was een van mijn belangrijkste wensen om rookmelders op netstroom te hebben.
Hadden wij ook een keer (wij waren een dag weg en kwamen thuis bij een loeiende rookmelder), toen zat er een spin en stof in.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 08:46 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dat was hier helaas geen optie.
Ik vind zo'n batterij-op-piepje irritant. Kan ik wel mee leven. Dat had de CO-melder vorige week (al gaf die aan, ik ben aan het eind van mijn levensduur). Deze rookmelder ging gewoon af. Zeker 30 seconden lang. Misschien een stofje, ik weet het anders ook niet. Nu uitgeblazen en weer teruggehangen...
Is salami niet van varkensvlees dan? Dat dacht ik altijdquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:04 schreef Mushanga71 het volgende:
Gaaf @:Trui, SchotlandWaar zijn jullie geweest?
Het is hier al 2x uitgesteld en nu met kleinzoon weet ik niet wanneer het kan. Komt wel ooit, hoop ik.
En salami ipv spek want we eten geen varkensvlees. Dus bij de tuinbonen en bruinebonen eten we gebakken salamiMot wat knapperigs erbij hebben
![]()
Op brood ook trouwens, lust het niet eens gewoon
Rundersalami van marhabaquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:18 schreef Troel het volgende:
[..]
Is salami niet van varkensvlees dan? Dat dacht ik altijd
Wij weten nu dus dat we wel wakker worden van alarm in de keuken als we slapenquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 10:15 schreef Deepfreeze het volgende:
Maar van dat batterijalarm wordt ik ook niet wakker (geen piepje, maar vol alarm).
Ja, dat hebben we hier ook al een paar keer gehadquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:41 schreef Bami het volgende:
De rookmelder is hier alleen nog maar afgegaan als ik weer eens de badkamerdeur open liet staan tijdens het douchen.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 08:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dit inderdaad; ook die op netstroom verbruiken helaas wel degelijk de backup-batterijquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 08:58 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ook dan kan dit gebeuren..
Mijn rookmelders zitten op het stroomnet, maar hebben ook een backup-batterij, en na 3 jaar was die om onverklaarbare redenen op. Midden in de nacht begon het piepje, elk uur tien minuten langen het was die op zolder, die hangt op 3 meter hoog, dus konden we ook niks aan doen op dat moment.
Zeker, het is gewoon dom. De eerste keer dat ik brand had, was zaterdagnacht, ik woonde alleen in een appartement. Blijkbaar was er naast mij brand. Uitgaangs mensen die voorbij kwamen zagen de vlammen en belden 112. Ik ben mijn bed uitgelicht door brandweermannen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 11:52 schreef trui het volgende:
Salami bakken? Dat heb ik nog nooit gedaan. Hier gaat 't hooguit soms op een pizza.
En Mushanga, dat plan om met je dochter naar Schotland te gaan kan misschien best nog eens uitgevoerd worden hoor, je bent er nog wel even hoop ik. Wij waren afgelopen zomer in Schotland en ik vond 't heel mooi!
Goed dat je rookmelders hebt aangeschaft, exode. Je moet er toch niet aan denken dat jullie iets overkomt omdat je te laat ontdekt dat er brand is.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 08:58 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ook dan kan dit gebeuren..
Mijn rookmelders zitten op het stroomnet, maar hebben ook een backup-batterij, en na 3 jaar was die om onverklaarbare redenen op. Midden in de nacht begon het piepje, elk uur tien minuten langen het was die op zolder, die hangt op 3 meter hoog, dus konden we ook niks aan doen op dat moment. Volgende dag meteen van allemaal de batterij vervangen. Die doen het nu, 4 jaar later, allemaal nog steeds gelukkig.
quote:Op woensdag 23 oktober 2024 09:49 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoon is ziek, wil niks eten dus is écht ziek. Zag ik net op zn arm rare rode rondjes dus wilde de ha al bellen. Hoeft niet mam, heb gister op mn arm getekend![]()
Die hebben wij ook besteld, ca. 1 jaar geleden. Koppelen aan Google bleek helaas niet direct te lukken en nu liggen ze dus ongebruikt in de kastquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 10:06 schreef exode het volgende:
Ik heb in mijn leven 2 keer brand in een huis gehad en nog steeds geen rookmelders. Ja, heel dom! Dus ik heb er meteen 3 besteld die op onze Google home kunnen worden aangesloten.
Thanx!quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:19 schreef Phaidra het volgende:
[..]![]()
Beterschap!
Onze puber was gister ook leuk. Ik ben de was in de droger aan het doen en hij had me al 2x geroepen om iets te zeggen/vragen. Bij de derde keer kom ik aanlopen en zeg: "Ik ben met de was bezig, he." Met een grijns op zijn gezicht: "Maar nu niet meer!"
![]()
Ah ja, ik heb op aanraden van de ketelmonteur een en ander aangeschaft, maar kreeg ze ook niet op het netwerk, dus krijg alsnog geen melding op de telefoon als er iets mis gaat (wat vooral interessant is bij een CO melding). De oorspronkelijk rookmelder van de ex van mijn vriend is zo'n vogeltje en die ligt al sinds ik hier thuis kom leeg onder de trap, dus ook dat is opgelost. Als er kinderen op zolder slapen, wil ik dat ze veilig het huis uit kunnen (of in ieder geval de mogelijkheid krijgen om dat te proberen).quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:21 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Die hebben wij ook besteld, ca. 1 jaar geleden. Koppelen aan Google bleek helaas niet direct te lukken en nu liggen ze dus ongebruikt in de kast. De intenties zijn goed, de uitvoering nog niet zo fantastisch.
Maar waarom boek je dat Noorse Fjord niet gewoon voor jezelf?quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:20 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Heee, ik ga voor zoon op vakantie, zelf hoef ik niet zo nodig eigenlijk. En dat van kleinzoon was een grapje![]()
Nu ook weer, ik moet Maastricht nog boeken. Heb last van mn heupen weet niet of het handig is. Maar zoon kijkt er zo naar uit, we zouden naar Venom3 gaan, als ik boek dan
![]()
@:exode lijkt me naar dat je nu helemaal niet meer weet hoe en wat. Sterkte![]()
Hopelijk is je oog nu gauw over @:Amsel!
Net geluncht met een vriendin en dat was gezellig
Oh joh, dan zijn onze jongsten echt even oud, Soneal wordt volgende maand ook 14quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:59 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Kyara, hij wordt volgende maand 14![]()
Op zijn verzoek hangen we nu bij de mcD, btw![]()
En ja, we doen veel samenwaarvan het meeste echt van zijn kant komt. Hij is ook de shopper van ons twee en kan niet wachten tot we Maastricht hebben leeggekocht
![]()
Jij heel veel plezier!
Ik moet voor de 29e bellen anders moet ik betalen voor wijzigingenquote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:26 schreef FlyingFish het volgende:
Volgens mij zijn de boekingen voor Epic Universe net geopend, dus dat zal daarmee te maken hebben. Als het geen spoed heeft zou ik een weekje wachten met bellen.
Nouja, ruim 33 jaar lijkt me. Je was wat mij betreft ook al moeder toen je zwanger wasquote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh joh, dan zijn onze jongsten echt even oud, Soneal wordt volgende maand ook 14
Alleen mijn oudste is volgens mij iets ouder dan jouw oudste, hij wordt volgende maand 33.
Sjezus, ben ik al bijna 33 jaar moeder, damn.
quote:
Oh, wat een grappige rookmelder.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:04 schreef Troel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Vogeltje met zonder batterij omdat de batterij leeg wasAl jaaaaaren
Damnquote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:21 schreef Troel het volgende:
pfff, zelfs de oliebollen gaan mee met dat pistachegebeuren. Erg leuk hoor voor de mensen die ervan houden, maar dat betekent dat ik daar dus geen oliebollen kan halen vanwege de notenallergie van de oudste. Zeker niet als ze de noten al voor het bakken in het deeg doen.
Je zou verwachten dat men meer en meer weet over allergiezaken, maar helaas is dat niet het geval. Afgelopen zondag had de oudste een allergische reactie omdat waarschijnlijk het verkeerde gebakje ingepakt is. En dus zaten er cashewnoten in het notenvrije gebak.
Ja, het was echt niet leuk. De plek waar we waren had echt moeite gedaan om voor hem een en ander apart te houden wat notenveilig was. Dus hij had een eigen bordje met ander gebak dan de rest, alle niet gebak-dingen waren wel veilig. Het eerste gebakje dat hij nam ging meteen mis en echt goed mis. Super geholpen vanuit de organisatie, en ik twijfelde even of hij misschien een nieuwe allergie had ontwikkeld, maar toen kwam de aap uit de mouw: er zaten cashewnoten in omdat het een andere bodem had en dat was dus verkeerd gegaan.quote:
Ik denk zelfs dat er gewoon notenvrij gebak besteld is (we zaten ergens en die hadden het gebak besteld bij een vegan restaurant) en dat het gewoon meegeleverd is en dat het dus een van de mensen daar is geweest die dat niet door had. In de foldertjes ziet het gebak er namelijk anders uit met een andere bodem (en wel notenvrij).quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:47 schreef Leandra het volgende:
Onvoorstelbaar, dat ze cashewnoten gebruiken in een verder notenvrij gebakje en ook niet aangeven dat "new and improved" niet meer notenvrij is.
quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:50 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat er gewoon notenvrij gebak besteld is (we zaten ergens en die hadden het gebak besteld bij een vegan restaurant) en dat het gewoon meegeleverd is en dat het dus een van de mensen daar is geweest die dat niet door had. In de foldertjes ziet het gebak er namelijk anders uit met een andere bodem (en wel notenvrij).
Je zegt notenallergie maar pistache en cashewnoten zijn beide geen echte noten. Zit daar misschien de verwarring?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:21 schreef Troel het volgende:
pfff, zelfs de oliebollen gaan mee met dat pistachegebeuren. Erg leuk hoor voor de mensen die ervan houden, maar dat betekent dat ik daar dus geen oliebollen kan halen vanwege de notenallergie van de oudste. Zeker niet als ze de noten al voor het bakken in het deeg doen.
Je zou verwachten dat men meer en meer weet over allergiezaken, maar helaas is dat niet het geval. Afgelopen zondag had de oudste een allergische reactie omdat waarschijnlijk het verkeerde gebakje ingepakt is. En dus zaten er cashewnoten in het notenvrije gebak.
Z`n vader is er dus nooit, althans niet op de tijden dat zoon thuis is. Dan zou zoon vanaf de middag tot ergens rond middernacht alleen thuis zijn en hij vindt het in het donker alleen thuis nog niet zo geweldigquote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar waarom boek je dat Noorse Fjord niet gewoon voor jezelf?
Je zoon redt zich wel een weekje (of wat langer) zonder jou, zeker als zijn vader er wel gewoon is.
Nou is het komend seizoen niet het meest ideale moment voor een Noors Fjord waarschijnlijk, en volgend voorjaar is je zoon ook weer een half jaar ouder
Jaa, kloptquote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh joh, dan zijn onze jongsten echt even oud, Soneal wordt volgende maand ook 14
Alleen mijn oudste is volgens mij iets ouder dan jouw oudste, hij wordt volgende maand 33.
Sjezus, ben ik al bijna 33 jaar moeder, damn.
Ah, thanx. Ik stelde me er iets anders bij voorquote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:04 schreef Troel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Vogeltje met zonder batterij omdat de batterij leeg wasAl jaaaaaren
Over het algemeen moet je inderdaad zelfs uitleggen dat een pinda geen noot is, maar pistachenoot en cashewnoot worden qua allergenen wel meegerekend bij de noten en moeten ook apart vermeld worden op etiketten, dus je zou moeten kunnen verwachten dat dat goed gaat. Zelfs amandel wordt daarin genoemd, terwijl dat ook geen noot isquote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:11 schreef Elleska het volgende:
[..]
Je zegt notenallergie maar pistache en cashewnoten zijn beide geen echte noten. Zit daar misschien de verwarring?
Blijkbaar moet je tegenwoordig alles specifiek benoemen.
quote:
Dat soort noten gaan wel goedquote:Op woensdag 23 oktober 2024 16:51 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dat soort heftige allergieën zijn lastig en spannend buiten de deur. Je kunt nooit 100% op een ander vertrouwen, helaas.
Oh, dat komt dan net rot zo uit. Maar van de andere kant bekeken, Epic Universe is wel open als jullie gaanquote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:27 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik moet voor de 29e bellen anders moet ik betalen voor wijzigingen
Mensen zijn meer bekend met lactose dan met melk eiwit allergie. Moet je heel duidelijk in zijn, anders gaat dat mis. Maar dat is bij J gelukkig niet levensbedreigend.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 16:59 schreef FlyingFish het volgende:
Noten (of noot-achtige) allergie lijkt me heel lastig. Zoveel dingen waar op staat dat het sporen kan bevatten. Ik heb wel gemerkt dat omgaan met lactose allergie juist steeds makkelijker wordt, dankzij de steeds grotere hoeveelheid vegan alternatieven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |