Mark Cuban huilt momenteel tranen met tuiten dat die all in is gegaan op het verkeerde paard…hij zag er in zn laatste interview uit alsof die moest huilen, en als een omgebouwde travestiet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 22:28 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
Precies! Gewoon de handel met China verbieden!
Verwacht je hier nou een serieus een constructief antwoord danwel inhoudelijke discussie van?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 22:36 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Mark Cuban huilt momenteel tranen met tuiten dat die all in is gegaan op het verkeerde paard…hij zag er in zn laatste interview uit alsof die moest huilen, en als een omgebouwde travestiet.
90% van wat hier gepost wordt van Harris fanaten is absoluut niet zinvol op te reageren of te discussiren. Dus ik breng wat balans.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 22:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Verwacht je hier nou een serieus een constructief antwoord danwel inhoudelijke discussie van?
quote:In response, a Trump adviser told Shade Room producers that Trump was "exhausted and refusing [some] interviews but that could change" at any time, according to two people familiar with the conversations.
De bewering komt niet van dat account maar van Politico zoals je hierboven kunt lezen en de bron is Trump's eigen mensen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 00:06 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Hij was gisteravond bij dat diner waar Harris niet te bekennen was, vanochtend om 7 uur sochtends zat die live bij Fox, daarna heeft die twee podcasts opgenomen en daarna op weg naar de zoveelste rally. Stop eens met die leugens van KamalaHQ posten joh, of accepteer dat we vanaf nu ook de Trump War Room hier constant gaan spammen, wat jij hier al weken doet met het KamalaHQ account.
Bron?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 00:17 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Media interviews since becoming the nominee:
Trump: 59
Kamala: 26
Press conferences since becoming the nominee:
Trump: 6
Kamala: 0
Dan is het logisch dat, als je er zoveel meer doet, je er ook een aantal meer zal cancellen. Voor een bijna 80 jarige is het echt indrukwekkend wat hij al maanden allemaal presteert. Vergeet niet dat die al ver voor zijn bijna dood ervaring op een paar millimeter na, al dagelijks bezig is met rallies en die aanslag op zijn leven was begin juli (!!!)
Hadden ze dat maar anders moeten plannen? Dat diner vindt al 80 jaar op de derde donderdag van oktober plaats. Misschien had de campagne van Harris dan maar wat anders moeten plannen?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 00:22 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
So what? Nu hebben ze alleen Trump gehad. Wees er maar trots op. Gaat Trump vast door winnen!![]()
Ja dat heb ik ook weggehaald. Blijft dat het sws een smet op de traditie is met iemand als Trump en zo'n kerkhoofd. Ik heb er eerder al een post aan gewijd. De Paus noemde beide kandidaten evil dus waar hebben we het over. Voor de uitkomst zal het weinig uitmaken.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 00:31 schreef Repentless het volgende:
[..]
Hadden ze dat maar anders moeten plannen? Dat diner vindt al 80 jaar op de derde donderdag van oktober plaats. Misschien had de campagne van Harris dan maar wat anders moeten plannen?
Laat de persoonlijke aanvallen in elk geval maar achterwege. Ook in je edits. Want dan gaan jouw posts zo de kliko in.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 22:59 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
90% van wat hier gepost wordt van Harris fanaten is absoluut niet zinvol op te reageren of te discussiren. Dus ik breng wat balans.
Het is een liefdadigheidsevenement en het kerkhoofd moet maar wat blij zijn dat zo’n evenement flink wat oplevert.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 00:38 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook weggehaald. Blijft dat het sws een smet op de traditie is met iemand als Trump en zo'n kerkhoofd. Ik heb er eerder al een post aan gewijd. De Paus noemde beide kandidaten evil dus waar hebben we het over. Voor de uitkomst zal het weinig uitmaken.
[ x ]
Daar werd hij dan ook op aangesproken in de editorial van de NCR die ik eerder postte:quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 01:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is een liefdadigheidsevenement en het kerkhoofd moet maar wat blij zijn dat zo’n evenement flink wat oplevert.
Als hij er echt zo had in gestaan dan had hij het evenement moeten laten cancelen.
quote:The sin here is not that Kamala Harris had the good sense to reply, "No thank you, I'm previously engaged." The real scandal is that the good Catholic cardinal of the great city of New York would not have the courage to say, this year, that the current Republican candidate is a walking example of so much the Catholic Church finds repugnant in today's politics that he would suspend the normal invitations.
@Chivaz, hoeveel persoonlijke aanvallen heb jij al wel niet moeten verduren? Die posts staan er nog steeds.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 01:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Laat de persoonlijke aanvallen in elk geval maar achterwege. Ook in je edits. Want dan gaan jouw posts zo de kliko in.
quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 01:49 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Overigens as we speak heeft Trump zojuist het woord genomen bij rally nummer 5738373662 inmiddels, in Detroit. Hij ziet er fitter en beter uit dan ooit, jullie kunnen live meegenieten op RSBN via Youtube. Het is echt nt begonnen dus jullie zijn nog op tijd
Vaak voorgekomen ja, heel vaak zelfs. Ik maak er tegenwoordig melding van. En ik moet zeggen dat het een stuk minder is geworden.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 01:49 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
@:chivaz, hoeveel persoonlijke aanvallen heb jij al wel niet moeten verduren? Die posts staan er nog steeds.
Overigens as we speak heeft Trump zojuist het woord genomen bij rally nummer 5738373662 inmiddels, in Detroit. Hij ziet er fitter en beter uit dan ooit, jullie kunnen live meegenieten op RSBN via Youtube. Het is echt nt begonnen dus jullie zijn nog op tijd
Het is echt een ouwe lul geworden...en hij zeurt er ook nog eens bij. Typische brommende bejaarde die de koekjes duidelijk niet meer in de trommel heeft...totaal ongeschikt presidentieel materiaalquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 23:29 schreef Kijkertje het volgende:
Trump zei alweer een interview af, dit keer met 'Shade Room' en volgens zijn eigen campagneteam wegens 'exhaustion'. Hij kan het blijkbaar niet meer bijbenen. Niet zo gek op zijn leeftijd.
[ x ]
[..]
[ x ]
Uiteraard ontkent Trump dat![]()
[ x ]
[ x ]
De kardinaal begrijpt dat het niet aan ons is om te veroordelen maar aan de Heer zelf.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 01:47 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Daar werd hij dan ook op aangesproken in de editorial van de NCR die ik eerder postte:
[..]
Gewoon melding van blijven maken. Hopelijk doet epicbeardman dat ook.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 02:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Vaak voorgekomen ja, heel vaak zelfs. Ik maak er tegenwoordig melding van. En ik moet zeggen dat het een stuk minder is geworden.
Als je dit soort idioot fanboy gedrag laat zien is het toch heel normaal dat je daar op aangesproken word?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 22:34 schreef Eagles89 het volgende:
Trump is echt met een eindsprint bezig die bijna buitenaards is, die man zal NOOIT opgeven. Fight, fight, fight…
quote:In early August, The Washington Post reported that Trump’s campaign schedule was far lighter than it had been in 2016 or 2020. Even in the midst of the pandemic, Trump’s calendar had been busier by midsummer than it was this year. In response, Trump defenders suggested that he was just getting geared up, with the slow pace perhaps a function of the attempt on his life in Butler, Pa.
In late September, Axios noted that the pace had not increased. Trump was holding fewer rallies than he had eight years ago. He was doing other things too, of course, holding fundraisers and doing interviews. But there were fewer big, rabble-rousing events for which he had been known.
In recent days, even the number of interviews has slowed. He has canceled or refused a number of recent conversations, including ones from CBS News, NBC News and CNBC. He had been in conversation with a podcast called “The Shade Room,” according to Politico, but that, too, got canceled.
Producers for the podcast told Politico that they were told Trump was “exhausted and refusing [some] interviews but that could change.” This echoed comments Trump himself made in a recent podcast appearance.
The Trump campaign, predictably, denied Politico’s claim — but the horse is already out of the barn. Thanks in part to the efforts of Trump’s allies and campaign team earlier this year to suggest that Trump’s then-opponent Biden was incapable of fulfilling his duties as president, age and mental fitness has been an undercurrent to the 2024 contest. It’s now dragging down Trump.
Zou zo'n Richard Grenell die figuren als Tucker Carlson ook als activist zien, of noemt hij die wl een echte journalist?quote:
Whataboutismquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 06:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zou zo'n Richard Grenell die figuren als Tucker Carlson ook als activist zien, of noemt hij die wl een echte journalist?
Ah, het trekje van tegenwoordig: allerlei discussietermen in de rondte strooien. Jijbak! Whataboutism! Slippery slope!quote:
zijn vraag is totaal geen whataboutism!quote:
Ik snap ook oprecht niet waarom je dergelijk gedrag vertoont als het aankomt op een Amerikaanse presidentskandidaat. Nou krijgt de Amerikaanse politiek al buitensporig veel aandacht in Nederland, maar dit soort gedrag is wel extreem onnozel.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 04:47 schreef EchteLiberaal het volgende:
[..]
Als je dit soort idioot fanboy gedrag laat zien is het toch heel normaal dat je daar op aangesproken word?
En dan zelf anderen verwijten Harris fanaten te zijn
Maar dat doet er blijkbaar allemaal niet toe. Het lijkt erop dat de kans groot is dat hij opnieuw president gaat worden.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 09:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
En dan nog eens 40 minuten 'dansen' bij een andere townhall afgelopen week. Deze man is geestelijk niet in orde.
Dit gedrag vertonen als het een popster of sporter betreft is zelfs bijzonder als je ouder bent dan 16quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 08:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik snap ook oprecht niet waarom je dergelijk gedrag vertoont als het aankomt op een Amerikaanse presidentskandidaat. Nou krijgt de Amerikaanse politiek al buitensporig veel aandacht in Nederland, maar dit soort gedrag is wel extreem onnozel.
Daar wil ik mijn vingers niet aan branden…quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 09:49 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Lekker dan.... opiniemakers direct betaald door Rusland. Zou Wierd Duk daar ook bij horen?
India is de grootste democratie op de aardbol.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 10:27 schreef AnneX het volgende:
In de grootste (?) democratie op de aardbol:
[ x ]
Dat staat er compleet los van.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 11:26 schreef xpompompomx het volgende:
Het zou hebben gescheeld als Trump niet zo snugger was geweest om bij Kim een zooi veren in zijn reet te steken.
Rusland valt buurland binnen, dat blijft zich heldhaftig verzetten, waardoor het Kremlin zich genoodzaakt ziet een beroep te doen op een ander land om troepen te sturen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 11:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat staat er compleet los van.
NK is volledig afgesloten van de buitenwereld, de enige manier waarop ze geld kunnen verdienen is via een of ander vaag bureau waar ze hun eigen bevolking inzetten als slavenarbeiders in onder andere Siberi.
Het is heel makkelijk voor Putin om in NK hun munitie te produceren en als het echt moet kan hij tegen een kleine vergoeding zelfs manschappen laten komen.
Troepen die zijn getraind met Russische wapens en die tot op het bot gemotiveerd zijn om te vechten om hun eigen gezin veilig te stellen thuis.
Zoals je misschien weet hebben de noord Koreanen manschappen genoeg om de oorlog nog een paar jaar voort te zetten. Oekrane heeft die manschappen niet meer en door de stommiteit van Washington om Oekrane een NAVO lidmaatschap te beloven worden we zo een groot conflict ingesleept met een nucleaire kernmacht.
Wel played zou ik zeggen tegen de oorloghitsers en de mensen die daar financieel flink op vooruitgaan.
Voor de normale mensen zoals wij ligt het toch een beetje anders, wij zullen ons hier straks moeten voorbereiden op een lange bloedige oorlog waar er geen winnaars zijn.
Eens. Nu rond de 12.000 Noord-Koreanen in Rusland. Volgens mij ook voor het eerst dat Noord-Koreanen vechten in een ander land sinds het splijten van het land.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 12:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Rusland valt buurland binnen, dat blijft zich heldhaftig verzetten, waardoor het Kremlin zich genoodzaakt ziet een beroep te doen op een ander land om troepen te sturen.
En jij wekt de suggestie alsof het allemaal de schuld is van het westen, in het bijzonder de NAVO en Biden.
Heel bijzonder.
Als Rusland daadwerkelijk hulp krijgt van Noord-Korea dan zou dat enorm alarmerend moeten zijn. Niet omdat het westen deze oorlog heeft laten voortduren, maar omdat zich een alliantie vormt die bereid is om oorlog te voeren in Europa. Het laatste wat de NAVO nu moet doen is terugdeinzen.
Koelbloedige strijders. Very reliable.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 11:41 schreef Monolith het volgende:
Noors Koreanen, daar heb ik nog nooit van gehoord.
Ik blijft het ook een wat ironische opvatting vinden die vooral ook gebezigd worden die andere betichten van westerse zelfhaat.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 12:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Rusland valt buurland binnen, dat blijft zich heldhaftig verzetten, waardoor het Kremlin zich genoodzaakt ziet een beroep te doen op een ander land om troepen te sturen.
En jij wekt de suggestie alsof het allemaal de schuld is van het westen, in het bijzonder de NAVO en Biden.
Heel bijzonder.
Als Rusland daadwerkelijk hulp krijgt van Noord-Korea dan zou dat enorm alarmerend moeten zijn. Niet omdat het westen deze oorlog heeft laten voortduren, maar omdat zich een alliantie vormt die bereid is om oorlog te voeren in Europa. Het laatste wat de NAVO nu moet doen is terugdeinzen.
Ook dat inderdaad.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 13:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik blijft het ook een wat ironische opvatting vinden die vooral ook gebezigd worden die andere betichten van westerse zelfhaat.
De toedracht van de oorlog is nu totaal niet relevant. Het gaat er wat mij betreft vooral om dat er zo snel mogelijk vrede komt zodat het bloedvergieten en de economische malaise ons bespaart blijft.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 12:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heel bijzonder.
Zuid Korea gaat niet reageren, er valt namelijk niets aan te doen. Het enige wat zou kunnen gebeuren is dat de aanvoerlijnen vanuit Noord Korea worden gebombardeerd maar dan loopt zuid Korea het risico dat ze beginnen te schieten op Seoul.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 12:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Eens. Nu rond de 12.000 Noord-Koreanen in Rusland. Volgens mij ook voor het eerst dat Noord-Koreanen vechten in een ander land sinds het splijten van het land.
Dat Noord-Korea, wat in feite 1 grote gevangenis is, gaat samenwerken met Rusland zegt me al voldoende.
Ik ben heel benieuwd hoe Zuid-Korea gaat reageren op dit alles.
Omdat het nu manschappen betreft, NK heeft enorme reserves manschappen die om kunnen gaan met Russisch wapentuig en het kan Kim Jong Un niets schelen als ze komen te overlijden.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 13:48 schreef Monolith het volgende:
Er lijkt al veel langer steun vanuit Noord-Korea te zijn. Net als vanuit Iran dat al die drones aan Rusland levert. Ik zie niet in wat er nu zo radicaal anders zou zijn.
Oh 'we' kunnen dat makkelijk aan. Maar 'we' zijn niet vol in oorlog. Het westen voorziet Oekrane mondjesmaat van middelen, niet veel meer dan dat.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 13:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Omdat het nu manschappen betreft, NK heeft enorme reserves manschappen die om kunnen gaan met Russisch wapentuig en het kan Kim Jong Un niets schelen als ze komen te overlijden.
We praten hier in potentie over honderduizenden mensen die ingezet kunnen worden om te vechten. Ondanks onze geavanceerde wapens kunnen we dit simpelweg niet aan.
'We' kunnen dit makkelijk aan als de wil er is.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 13:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Omdat het nu manschappen betreft, NK heeft enorme reserves manschappen die om kunnen gaan met Russisch wapentuig en het kan Kim Jong Un niets schelen als ze komen te overlijden.
We praten hier in potentie over honderduizenden mensen die ingezet kunnen worden om te vechten. Ondanks onze geavanceerde wapens kunnen we dit simpelweg niet aan.
Zoals de user boven mij zegt kunnen we dit prima aan.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 13:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat zicht op lidmaatschap verandert helemaal niks. Als we de afgelopen twee jaar iets hebben geleerd dat er geen pijl valt te trekken op de beweegredenen van Poetin, buiten keihard machtsdenken en het streven naar het herstel van de machtspositie van het Kremlin, zoals die was tijdens de Koude Oorlog.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 13:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De toedracht van de oorlog is nu totaal niet relevant. Het gaat er wat mij betreft vooral om dat er zo snel mogelijk vrede komt zodat het bloedvergieten en de economische malaise ons bespaart blijft.
Dat Noord Korea erbij betrokken zou worden kon een ieder voorspellen. We praten hier immers over een land dat grenst aan Rusland, bekent is met Russische wapens en die niets te verliezen heeft.
Je kan nu als NAVO zeggen we bemoeien er ons mee maar dat gaat betekenen dat er troepen gemobiliseerd moeten worden.
Ik hoopte oprecht dat met de winst van Trump een langslepend conflict ons bespaard zal blijven.
Door de ontiegelijke domme actie vanuit Washington om NAVO lidmaatschap te beloven zijn de mogelijke komende onderhandelingen definitief gefrustreerd.
De VS kan nu niet meer terug want dat is een teken van zwakte en de Russen hebben geen enkele reden meer om dit conflict vreedzaam te beindigen. De opvolger van Biden zal het ook enorm zwaar gaan krijgen ongeacht de uitslag van de verkiezingen.
Taal is zeker een dingetje, maar niet een probleem dat niet te tackelen valt.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 13:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Oh 'we' kunnen dat makkelijk aan. Maar 'we' zijn niet vol in oorlog. Het westen voorziet Oekrane mondjesmaat van middelen, niet veel meer dan dat.
Maar vooralsnog gaat het om vermoedelijk een soldaat of 3000 die ook nog eens niet zo maar makkelijk in de Russische gevechtsstructuur in te bedden zijn. Taal is ook nog wel een dingetje bijvoorbeeld.
Putin heeft daar toch gewoon gelijk in, de Russen zijn in oorlog met de NAVO/ het westen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 14:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zicht op lidmaatschap verandert helemaal niks. Als we de afgelopen twee jaar iets hebben geleerd dat er geen pijl valt te trekken op de beweegredenen van Poetin, buiten keihard machtsdenken en het streven naar het herstel van de machtspositie van het Kremlin, zoals die was tijdens de Koude Oorlog.
Er zijn al talloze rode lijnen van Poetin overschreden en hij over het eventuele NAVO-lidmaatschap zegt hii telkens verschillende dingen. Poetin zei eerder dat het hem niet uitmaakt.
En let wel: tegen de eigen bevolking zegt het Kremin al meer dan twee jaar dat Rusland de facto in oorlog is met de NAVO en het westen.
En Noord-Korea niets te verliezen? Het tegendeel is waar. Zulke regimes balanceren per definitie op een dun koord. Het laatste waar dat Kim Jung-Un bij gebaat is, is een rechtstreeks conflict met het westen. Dat komt er sowieso een einde aan zijn dynastie.
Daarom zijn 'we' ook niet in oorlog. Zoals ik zeg wordt er mondjesmaat steun geleverd aan Oekrane. En natuurlijk, er zijn ook types die Oekrane liever vandaag dan morgen weggeven aan Poetin en blijven doen alsof het slechts een arme man is die zich aangevallen voelt en enkel een klein buffertje wil in plaats van een imperialistische denker. In Polen, Finland en Zweden snappen ze dat bijvoorbeeld net iets beter. Het beeld van de volgevreten Westerse verwende nesten is ook gemakzuchtig, want dat kantelt zo op het moment dat er cht een militair conflict tussen Rusland en het Westen uitbreekt.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 14:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Taal is zeker een dingetje, maar niet een probleem dat niet te tackelen valt.
Ik denk dat dit slechts het begin is, als de oorlog langer blijft duren vooral gezien de westerse doelstellingen dan heeft Putin die troepen gewoon nodig.
Ik denk trouwens niet dat “we” dat zo makkelijk aankunnen. Veel Europeanen zijn niet eens bereid om te vechten voor hun eigen land laat staan voor Oekrane, er zijn een hoop mensen zoals ik die liever hadden gezien dat er gepraat word ipv gevochten. Zie die mensen maar te mobiliseren/motiveren om Oekraense/Amerikaanse belangen te verdedigen met gevaar voor eigen leven.
Daar ben ik het mee eens, ik ben alleen bang dat met het beloven van NAVO lidmaatschap de kans op een deal waar beide partijen mee kunnen leven nagenoeg nihil is.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 14:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daarom zijn 'we' ook niet in oorlog. Zoals ik zeg wordt er mondjesmaat steun geleverd aan Oekrane. En natuurlijk, er zijn ook types die Oekrane liever vandaag dan morgen weggeven aan Poetin en blijven doen alsof het slechts een arme man is die zich aangevallen voelt en enkel een klein buffertje wil in plaats van een imperialistische denker. In Polen, Finland en Zweden snappen ze dat bijvoorbeeld net iets beter. Het beeld van de volgevreten Westerse verwende nesten is ook gemakzuchtig, want dat kantelt zo op het moment dat er cht een militair conflict tussen Rusland en het Westen uitbreekt.
Het zeer behoudende optreden van het Westen heeft Oekrane helaas wel in een positie geduwd waarin ze niet veel kunnen. Het streven om terug te gaan naar de grenzen van 1991 lijkt me helaas een totale fantasie. Aan de andere kant zit je ook met een Rusland dat een wapenstilstand waarbij ze beloond worden voor hun imperialisme vooral zal zijn als een bevestiging van hun strategie en op een later moment gewoon weer een stapje verder zet. Het historische precedent is er ruimschoots.
Als je echt iets wilt bereiken zul je moeten aansturen op een situatie waar Oekrane niet alle haar grondgebied krijgt, maar wel belangrijke veiligheidsgaranties van het Westen al dan niet in de vorm van deelname aan de NAVO.
Met of zonder NAVO-lidmaatschap is een kans op een deal waar beide partijen mee kunnen leven sowieso nihil.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 14:43 schreef Chivaz het volgende:
Daar ben ik het mee eens, ik ben alleen bang dat met het beloven van NAVO lidmaatschap de kans op een deal waar beide partijen mee kunnen leven nagenoeg nihil is.
Nou ja, Zelensky is afhankelijk van het Westen. Die kan wel heel hoog van de toren blazen, maar zonder de steun van de VS en Europa heeft hij een groot probleem. Het ego van Zelensky lijkt me dan ook niet zo'n probleem. Zorgen dat je niet vervalt in appeasementpolitiek bij een militaire agressor voor wie een vredesovereenkomst slechts een adempauze is lijkt me voor het Westen de belangrijkste uitdaging.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 14:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens, ik ben alleen bang dat met het beloven van NAVO lidmaatschap de kans op een deal waar beide partijen mee kunnen leven nagenoeg nihil is.
Ik zou er overigens ook geen problemen mee hebben dat er na een deal over het grondgebied Oekrane toetreed tot de NAVO. Het lijkt mij de enige manier om de veiligheid van Oekrane dan ook echt te garanderen. Het probleem is dat Zelensky terecht geen grondgebied wil afstaan dus hoe ga je voorkomen dat hij geen gezichtsverlies heeft? Ik blijf het een domme zet vinden van Washington om dit alvast te beloven.
Wow, echt een vreemde boodschap!quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 15:30 schreef AnneX het volgende:
Dus een aantal Amerikanen zitten op hun knien en knippen de vlag in repen?
Dacht ook dat daar een straf opstond?
Edit: Oh dat valt mee: …” Vlaginstructie. De Amerikaanse vlaginstructie is neergelegd in de United States Flag Code. Hierin staan richtlijnen voor het gebruik en vertoon van de nationale vlag. Er staan echter geen straffen op het niet-houden aan deze richtlijnen en het toezicht op de naleving ervan is zeer beperkt.…”
Sowieso een vreemde boodschap!
[ x ]
Je denkt toch niet dat we Europeanen moeten mobiliseren en in Oekrane de loopgraven insturen? Als het westen echt Rusland wil verslaan door actief mee te doen in Oekrane, kan het gewoon het luchtruim controleren en luchtaanvallen uitvoeren op Russische posities. Voor de rest heb je genoeg aan de Oekraense troepen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 14:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik denk trouwens niet dat “we” dat zo makkelijk aankunnen. Veel Europeanen zijn niet eens bereid om te vechten voor hun eigen land laat staan voor Oekrane, er zijn een hoop mensen zoals ik die liever hadden gezien dat er gepraat word ipv gevochten. Zie die mensen maar te mobiliseren/motiveren om Oekraense/Amerikaanse belangen te verdedigen met gevaar voor eigen leven.
Als er echt Europeanen mee moeten gaan vechten dan zal er opeens veel minder steun zijn voor die oorlog. Zeker hier op Fok.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 16:20 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat we Europeanen moeten mobiliseren en in Oekrane de loopgraven insturen? Als het westen echt Rusland wil verslaan door actief mee te doen in Oekrane, kan het gewoon het luchtruim controleren en luchtaanvallen uitvoeren op Russische posities. Voor de rest heb je genoeg aan de Oekraense troepen.
Je bent vrij nieuw dus ik neem het je maar niet kwalijk...Benny Johnson is iemand die betaald wordt door Russia Today. Die zou ik persoonlijk niet meer als bron aanhalen...kun je best wel problemen mee krijgen...quote:
Het blijft voorlopig bij een waarschuwing:quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:07 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Benieuwd of Dominion ook van hen rechtszaken gaat winnen dan
Nou is Fok gelukkig niet heel representatief voor Nederland, maar dit soort scenario's zijn ook wel wat ver gezocht. De EU en zeker ook de VS leveren gewoon materiaal aan Oekrane en laten het sterven gewoon lekker aan hun soldaten over. Mocht Rusland zo brutaal worden dat ze het eens in Polen of Finland gaan proberen, dan wordt het alweer een heel ander verhaal.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 16:33 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Als er echt Europeanen mee moeten gaan vechten dan zal er opeens veel minder steun zijn voor die oorlog. Zeker hier op Fok.
Ik denk dat die achterover leunen en in hun handjes knijpen. Er worden 12.000 (en potentieel meer) vijandige soldaten als kanonnenvoer naar een ander front gestuurd.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 12:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik ben heel benieuwd hoe Zuid-Korea gaat reageren op dit alles.
Het is een held, een legend, en hij is grappiger dan de gemiddelde professionele comedian. Als je dit grappige stukje al quote als iets enorm slechts, dan ga je komende vier jaar nog hele zware tijden tegemoet.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:03 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ]Hatend en onjuist. Wat een walgelijk figuur is het.
Je moet echt hersendood zijn om dit grappig te vinden.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:19 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Het is een held, een legend, en hij is grappiger dan de gemiddelde professionele comedian. Als je dit grappige stukje al quote als iets enorm slechts, dan ga je komende vier jaar nog hele zware tijden tegemoet.
Met de dag gestoorder. Of zou het toch gewoon n grote act zijn?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:03 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ]Hatend en onjuist. Wat een walgelijk figuur is het.
Als iemand dik noemen voor jou ‘grappiger is dan de gemiddelde comedian’ snap ik je liefde voor Trump al een stuk beterquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:19 schreef Eagles89 het volgende:
[..] en hij is grappiger dan de gemiddelde professionele comedian.
Hij staat dik voor in de peilingen, heeft het momentum en lijkt alleen maar verder uit te lopen, dus ieder interview nu met een linkse zender is een risico op een misstap. En ook rallies vallen daar in zekere zin onder, het is niet nodig dus waarom dan zoveel rallies houden? Het kost energie en hij doet het niet voor zn lol.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 05:19 schreef Kijkertje het volgende:
Trump is een stuk minder actief dan in 2016/2020 dus het valt wel mee met die 'buitenaardse eindsprint'.
[ x ]
[..]
Wat iemand hier eerder al opmerkte: het is diep treurig fanboy gedrag.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je moet echt hersendood zijn om dit grappig te vinden.
Ik heb de hele rally gisteravond live bekeken (ik heb in dit topic nog gepost toen Trump het podium op kwam en mensen konden inschakelen) en ik moest er om glimlachen. Hersendood genoemd worden is me nog niet eerder gebeurd, maar ik neem hem graag aan hoorquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je moet echt hersendood zijn om dit grappig te vinden.
Ik heb weleens een show van Hans Teeuwen en Theo Maassen gezien, en ik kan je oprecht zeggen dat ik tijdens een gemiddelde Trump rally vaker moet lachen…en zker eergister tijdens dat charity diner waar Harris niet kwam opdagen, daar was Trump gewoon geniaal, al is die speech niet door hem geschreven, de timing hoe je een grap verteld/op moet lezen, is ook al een gave die niet iedereen heeft.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 22:00 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Als iemand dik noemen voor jou ‘grappiger is dan de gemiddelde comedian’ snap ik je liefde voor Trump al een stuk beter
Ik verwijt niemand iets. Alleen sommigen posten 10 Twitter links van een Harris propaganda kanaal in een enkele post waardoor mn telefoon crashed, dat vond ik een beetje too much. Maar iedereen mag van mij zeggen hoe Harris geweldig is etc als ik ook maar mag zeggen dat ik Trump een absolute legende vind, die twee aanslagen op zijn leven heeft overleefd waarvan eentje op een millimeter na een kogel door zn hoofd vloog en waar hij direct op stond en “fight fight fight” schreeuwde, die meerdere mega rechtszaken tegen zich heeft gekregen, de complete media jarenlang tegen zich had, half Hollywood die hem bespotten, maar nu gewoon weer tot president lijkt te worden gekozen. Dan ben je een hele grote, en heb je mijn eeuwige respect, en ben je een absolute winnaar.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 04:47 schreef EchteLiberaal het volgende:
[..]
Als je dit soort idioot fanboy gedrag laat zien is het toch heel normaal dat je daar op aangesproken word?
En dan zelf anderen verwijten Harris fanaten te zijn
Oh, ik moet ook geregeld om Trump lachenquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 22:08 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik heb weleens een show van Hans Teeuwen en Theo Maassen gezien, en ik kan je oprecht zeggen dat ik tijdens een gemiddelde Trump rally vaker moet lachen…
De natie werd gespleten door 20-30 jaar lang totaal verkeerd beleid. Open grenzen, oorlogen met honderdduizenden burgerdoden in landen waar bijna niemand weet waar ze op een kaart liggen, de politiek en media die in elkaar zijn gegroeid en een moeras van “ons kent ons” is geworden, enorme inflatie, het eindeloos bijprinten van geld en de totale uitverkoop van het Westen aan China. Trump wilt dat allemaal terugdraaien, terug naar het florerende Amerika van de jaren 50-80. Dt heeft voor die splijting die je noemt gezorgd.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 22:21 schreef Janneke141 het volgende:
Als je het grenzeloos splijten van een natie als een prestatie ziet, dan begrijp ik je juichstemming wel.
We zijn het eens!quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 22:29 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Trump wilt dat allemaal terugdraaien, terug naar het florerende Amerika van de jaren 50-80. Dt heeft voor die splijting die je noemt gezorgd.
Deze blijft ook geniaal, als ik er eentje aanklik kan ik zo uren besteden aan het kijken van de leukste Trump fragmentenquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 22:26 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Oh, ik moet ook geregeld om Trump lachen
Goede comic timing staat gewoon niet hoog op mijn lijst van dingen die ik zoek in een politicus. Verder was dit een vrij standaard ‘fat joke’ en als je dat echt zo geweldig vindt kan ik Benny Hill of Rodney Dangerfield aanraden. Zou ik ook nooit op stemmen, maar best grappig op z’n tijd.
Of dit soort zaken:quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 22:39 schreef Jojoke het volgende:
Ik verbaas mij erover dat er zo weinig aandacht is voor dit soort zaken:
https://nymag.com/intelligencer/article/trump-is-making-new-sketchy-foreign-business-deals.html
Ja, ik vind het raar. De media lijkt weinig focus te hebben en mee te hobbelen met de waan van de dag. Terwijl dit soort dingen wel degelijk relevant zijn.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 22:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Of dit soort zaken:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-een-recht-a4869522
Ook als het Project 2025-plan om het ministerie van Onderwijs op te doeken niet zou lukken, dan wordt het onderwijssysteem dat er ligt al aardig krom getrokken. En je mag drie keer raden wie daar de dupe van zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |