abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215294362
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 23:46 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]

Oh snap! Die doet pijn :D
Waarom? Ze staan toch juist als protest op de juiste plek? De zo niet logische logica van Harris in deze is tamelijk bijzonder. Daarnaast vraag ik mij af wat hier humoristisch aan is :? Ik zie een hele tribune uit elkaar spatten van jolijt na haar opmerking.

[ Bericht 8% gewijzigd door Rnie op 18-10-2024 00:01:26 ]
De enige echte.
pi_215294383
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 23:34 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Ja, Musk kletst weer eens uit z'n nek. Tijdens de eerste campagne van Obama was er ook een Nederlands meisje dat voor z'n team werkte en daar verslag van deed. Later schreef ze er ook een boek over. Kirsten Verdel heet ze.

[ afbeelding ]
Ook wel eens op fok geweest. M.n. in reacties op TWW.
Enkel keertje is zij op tv als Amerikadeskundige. Vaker op de radio.
Schrijft stukken voor reporteronline en fd.
pi_215294392
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 22:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Jort Kelder was in 2016 ook voor Trump, en in 2020. Hij zit omfloerst telkens Trump gelijk te geven.

Sowieso is rechts lekker vertegenwoordigd bij talkshows. Wouter de Winther en al die andere politiek duiders.

De ergste Amerika duiders zijn overigens: Koen Petersen, Victor Vlam, Raymond (on)Mens.

Je merkt duidelijk een georganiseerde en afgestemde push om langzamerhand de Republikeinen meer acceptabel te maken in Nederland.

Klassieker (12 jaar geleden)
Was al geen fan van de arrogante verveelde man. Dat hij akkoord kan gaan met zo’n trump en wat die bij elkaar heeft gelogen en bedrogen…
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 00:11:18 #244
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215294415
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 00:04 schreef AnneX het volgende:

[..]
Was al geen fan van de arrogante verveelde man. Dat hij akkoord kan gaan met zo’n trump en wat die bij elkaar heeft gelogen en bedrogen…
Zowel Kelder als Petersen behoren tot de beste vrienden van Rutte ;) (en Kelder is ook close met Baudet)
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215294421
quote:
2s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 23:30 schreef Rnie het volgende:

Extraordinary claims require extraordinary evidence nietwaar?
Extraordinary claims? Dat alleen een witte man een reële kans maakt om genoeg stemmen te krijgen van Republikeinen om president te worden? Hoezo is dat een extraordinary claim? Er is nog nooit iets anders gebeurd. Niet eens in de beurt van iets anders. Maar nogmaals, als jullie dat als "toeval" willen zien dan vind ik dat best hoor. Verwacht dat dit toevallig nog de komende 30-40 jaar blijft gebeuren.

quote:
Deze blijft ook goud. De contradictie van de maand wat mij betreft. _O_
Je bent nog steeds een fan van selectief lezen zie ik.
pi_215294556
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 00:12 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Extraordinary claims? Dat alleen een witte man een reële kans maakt om genoeg stemmen te krijgen van Republikeinen om president te worden? Hoezo is dat een extraordinary claim?
Je eigen vraag verzinnen en daar dan antwoord op te geven is niet wat ik van je vraag. Je zegt het volgende:

quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 17:47 schreef IndoorKite het volgende:
Enige randvoorwaarde bij de Republikeinen is dat het een witte man moet zijn.
Waar kan ik deze GOP randvoorwaarde, die volgens jou echt moet volgens de republikeinen, terugvinden?

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 00:12 schreef IndoorKite het volgende:

Je bent nog steeds een fan van selectief lezen zie ik.
Als je reageert op een post van @TheVulture die aangeeft dat hij het vrij bizar vind dat de peilingen zo nek aan nek blijven, aangeeft dat het niet veel anders zou zijn qua polls als je de huidige twee zou vervangen en dan een zin later aangeeft dat als je er van de huidige twee eentje zou vervangen, de verhoudingen ineens 90/10 liggen, terwijl je daarnaast OOK nog eens aangeeft dat het merendeel op de partij en niet op de persoon stemt, dan ja, helaas. dan heb je in mijn optiek de contradictie van de maand award gewonnen. Chapeau.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rnie op 18-10-2024 00:54:34 ]
De enige echte.
pi_215294568
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 22:56 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Genoeg? Genoeg voor wat? Om president te worden?
Om jouw onzin te ontkrachten.
pi_215294717
Sooo hé! Die durft … en nu?
Ws. niks.
twitter
pi_215294729
Zijn het allemaal lafbekken? Of speelt er iets???
De 83 geheime diensten zullen toch wel meer. weten?
twitter
pi_215294740
Niet voor dieren liefhebbers en ook niet voor andere mensen:
twitter
pi_215294749
Polymarket Voodoo!

Draadje:

twitter

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 18-10-2024 03:00:46 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_215294771
Brett Baier: 'I made a mistake'

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_215294785
quote:
83s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 03:00 schreef Kijkertje het volgende:
Brett Baier: 'I made a mistake'

[ x ]
Exit namens trump.
Never admit a mistake.

Trouwens: er is een redactie, er is voorbereiding, zeker met dit interview.
En hij neemt de mistake op zich. Ergens netjes.
Nou hoeft niet heel de zender fox te worden geëlimineerd als trump wordt gekozen.
Regeren is vooruitzien.
pi_215294798
Wow

twitter
pi_215294825
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 16:41 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
En kijk eens wie er niet komt opdagen op een diner dat blijkbaar door alle kandidaten sinds Mondale word bijgewoond.

Are you a chicken McFly, are you?? Lol
twitter

quote:
Yes, the Al Smith dinner was once a place where, even amid the sharp-elbow politics of a presidential campaign, normal humans could sit with each other, share a meal and some levity and walk away with dignity and reputation intact. Trump changed all that. And it is absurd at this point to act otherwise.

The sin here is not that Kamala Harris had the good sense to reply, "No thank you, I'm previously engaged." The real scandal is that the good Catholic cardinal of the great city of New York would not have the courage to say, this year, that the current Republican candidate is a walking example of so much the Catholic Church finds repugnant in today's politics that he would suspend the normal invitations.

The real controversy is that an event that touts its history of raising funds for society's most needy is going to host someone who is one of the culture's greatest threats to that kind of caring. The real outrage is that Trump, given the public nature and extent of his repulsive record, should be invited to a fundraiser for an organization, Catholic Charities, that has long worked in the trenches to save and transform lives on society's farthest margins. It is tragic that the guest of honor this year will be someone whose personal example and policy wishes are in a collision course with the principles of Catholic social teaching.

We are triply disappointed, Cardinal Dolan, that in the name of the church and its witness to the wider culture, you did not suspend the norm this year and invite someone worthy of the event's cause. We are disappointed you didn't have the courage to stand up to Trump, a looming threat to the democratic ideals that allow the church to host such a high-profile public gathering.
Harris stuurde een video:

Trump's 'roast' verschilt niet van zijn gewoonlijke schofferingen:

twitter

De Paus vindt Harris en Trump trouwens allebei evil :')

twitter

[ Bericht 5% gewijzigd door Kijkertje op 18-10-2024 08:05:01 ]
pi_215294826
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 22:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Jort Kelder was in 2016 ook voor Trump, en in 2020. Hij zit omfloerst telkens Trump gelijk te geven.

Sowieso is rechts lekker vertegenwoordigd bij talkshows. Wouter de Winther en al die andere politiek duiders.

De ergste Amerika duiders zijn overigens: Koen Petersen, Victor Vlam, Raymond (on)Mens.

Je merkt duidelijk een georganiseerde en afgestemde push om langzamerhand de Republikeinen meer acceptabel te maken in Nederland.

Klassieker (12 jaar geleden)
Lol van Rossem was toen al duidelijk een ziener.
Meneer die zich stoort aan van Rossem's takes heeft echt op elk punt ongelijk gekregen.
pi_215294884
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 09:24 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Heb vanochtend even de clips gezien en ze had de handschoenen uit. Well done!
She's ballin', he's stallin'... hoorde ik langskomen.

twitter

[ Bericht 50% gewijzigd door Kijkertje op 18-10-2024 19:38:13 ]
pi_215295177
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 00:48 schreef Rnie het volgende:

[..]
Je eigen vraag verzinnen en daar dan antwoord op te geven is niet wat ik van je vraag. Je zegt het volgende:
[..]
Waar kan ik deze GOP randvoorwaarde, die volgens jou echt moet volgens de republikeinen, terugvinden?
Republikeinen zijn niet dom genoeg om dit ergens officieel te beweren. Goeie observatie Rnie. Nog meer van zulke pareltjes?

Ongeacht wat dramatische tegenspraken jullie hierop kunnen verzinnen, de Republikeinse partij heeft nog nooit en zal het tegendeel van mijn stelling niet kunnen hard maken. De komende 30-40 jaar zal de Republikeinse partij ook niets anders dan witte mannen officieel nomineren om voor president te runnen. Want dit zijn de enige type mensen die echt kans maken om door Republikeinen als president gekozen te worden.

quote:
Als je reageert op een post van @:TheVulture die aangeeft dat hij het vrij bizar vind dat de peilingen zo nek aan nek blijven, aangeeft dat het niet veel anders zou zijn qua polls als je de huidige twee zou vervangen en dan een zin later aangeeft dat als je er van de huidige twee eentje zou vervangen, de verhoudingen ineens 90/10 liggen, terwijl je daarnaast OOK nog eens aangeeft dat het merendeel op de partij en niet op de persoon stemt, dan ja, helaas. dan heb je in mijn optiek de contradictie van de maand award gewonnen. Chapeau.
Een zin later? Maar niet letterlijk de volgende zin, waar ik de uitzondering aangeef, toch? Je weet wat uitzonderingen zijn, neem ik aan?
pi_215295198
« destroys »?
En crazy laughs komen toch vooral vanuit het publiek. En tegelijk Joe Biden terugwillen en hem te kakken zetten, ik vind dat niet zo sterk. Joe Biden, die overtuigt katholiek is én elke zondag naar de kerk gaat wordt uitgelachen door katholieken vanwege melige opmerkingen van een nep-christen op een katholieke bijeenkomst.

O, en dan een paar keer na een zogenaamde grap waarop het stil bijft, dat « they don’t get it » of « very few people get it ».

Vernietigend hoor. :N
pi_215295232
Verdorie mensen…het was even rustig.
Zelfs op fok kun je niks afspreken. 8)7

Negeren zouden ‘we’ toch?!?!?!

Dan gaan we het zien op 6 november…
pi_215295238
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 04:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Lol van Rossem was toen al duidelijk een ziener.
Meneer die zich stoort aan van Rossem's takes heeft echt op elk punt ongelijk gekregen.
Toch ook weer niet helemaal, want ondanks zijn bewering dat "normale Republikeinen" als Romney en Huntsman volkomen kansloos zouden zijn in hun eigen partij kreeg Romney in dat jaar toch de nominatie en is iemand als Palin grotendeels naar de achtergrond verdwenen.
Verder zit er ergens ook wel een zekere ironie in het feit dat van Rossum stelt dat wij als Europeanen hoofdschuddend kijken naar wat die gekke Amerikanen allemaal benoemen aan politici als je nu ziet hoe ons eigen politieke landschap eruit ziet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_215295270
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 08:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ik denk dat jouw definitie van keiharde waarheid hetzelfde is als die van Trump. En dan kom je nogal als een joker en troll over wanneer je aan het raaskallen bent.

Waarom zou je chagrijnig zijn wanneer harris wint? Het zijn verkiezingen in de VS.
Nou ja, als je met droge ogen beweert dat Trump een fantastisch debat had tegen Harris, dan ben je ook gewoon niet heel serieus te nemen. Dat komt voor iedereen over als trollen, ook al meent iemand dat misschien wel oprecht.

Ik denk wel dat de verkiezingen in de VS niet zonder consequenties voor de rest van de wereld zijn. Dan gaat het niet om zaken als migratie, zorg of 'woke', maar om zaken als de internationale handel, geopolitieke verhoudingen en ga zo maar door. In dat opzicht denk ik dan dat wij in Europa een heel stuk beter af zijn met Harris dan met Trump.
pi_215295299
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 08:18 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou ja, als je met droge ogen beweert dat Trump een fantastisch debat had tegen Harris, dan ben je ook gewoon niet heel serieus te nemen. Dat komt voor iedereen over als trollen, ook al meent iemand dat misschien wel oprecht.

Ik denk wel dat de verkiezingen in de VS niet zonder consequenties voor de rest van de wereld zijn. Dan gaat het niet om zaken als migratie, zorg of 'woke', maar om zaken als de internationale handel, geopolitieke verhoudingen en ga zo maar door. In dat opzicht denk ik dan dat wij in Europa een heel stuk beter af zijn met Harris dan met Trump.
Over dat laatste mee eens maar waarom zou je daar als Nederlandse burger wakker van liggen?

Hebt er toch geen invloed en moet hopen dat de andere wereldleiders het kunnen kanaliseren en dat de generale staf in de VS slim genoeg is om orders te negeren wanneer het uit de hand loopt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_215295459
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 17:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De huidige kandidate heeft het niet veroordeeld, sterker nog ze heeft geld ingezameld om die relschoppers op vrije voeten te krijgen. Overigens zijn motieven van presidentskandidaten in dit geval totaal niet relevant. De vraag is, als er grootschalige rellen zijn tijdens de verkiezingen of het leger moet ingrijpen of niet?
Trump vind van wel en dat is een positie die prima te verdedigen valt. Ik kan uit de afschuw van jouw en Basp1 afleiden dat jullie die mening niet delen.
Mijn vraag aan jullie is dan waarom zou je het leger niet willen inzetten om veilige verkiezingen te garanderen?
Waaruit blijkt dat Harris de kapitoolbestormers en Trump op vrije voeten wil krijgen?
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 08:50:32 #266
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215295468
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 08:10 schreef Monolith het volgende:

[..]
Toch ook weer niet helemaal, want ondanks zijn bewering dat "normale Republikeinen" als Romney en Huntsman volkomen kansloos zouden zijn in hun eigen partij kreeg Romney in dat jaar toch de nominatie en is iemand als Palin grotendeels naar de achtergrond verdwenen.
Verder zit er ergens ook wel een zekere ironie in het feit dat van Rossum stelt dat wij als Europeanen hoofdschuddend kijken naar wat die gekke Amerikanen allemaal benoemen aan politici als je nu ziet hoe ons eigen politieke landschap eruit ziet.
Van Rossem zegt daar niet dat Romney kansloos is, wel dat hij (relatief) impopulair is in zijn eigen partij. "Kansloos" is wat hij zegt over Huntsman.

Of hij denkt dat Palin in de nabije toekomst een grote rol zal spelen maak ik niet uit zijn woorden en kwalificaties op, wél impliceert hij sterk dat deze type en stijl politici de toekomst van Republikeinse partij zullen vormgeven.

Van Rossem had trouwens een jaar daarvoor een boekje geschreven over het populisme in Nederland (2011) en dat een groot deel van het land in zijn eigen waarneming niet goed snik is. Hij benoemt daar expliciet - nogmaals, zijn these - dat al in de jaren 90 zo een 20% van de Nederlandse bevolking uiterst rechtse opvattingen had ontwikkeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door Klopkoek op 18-10-2024 08:58:47 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215295507
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 08:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Van Rossem zegt daar niet dat Romney kansloos is, wel dat hij (relatief) impopulair is in zijn eigen partij. "Kansloos" is wat hij zegt over Huntsman.

Of hij denkt dat Palin in de nabije toekomst een grote rol zal spelen maak ik niet uit zijn woorden en kwalificaties uit, wél impliceert hij sterk dat deze type en stijl politici de toekomst van Republikeinse partij zullen vormgeven.

Van Rossem had trouwens een jaar daarvoor een boekje geschreven over het populisme in Nederland (2011) en dat een groot deel van het land in zijn eigen niet goed snik is. Hij benoemt daar expliciet - nogmaals, zijn these - dat al in de jaren 90 zo een 20% van de Nederlandse bevolking uiterst rechtse opvattingen had ontwikkeld.
Populisme en Ultra-rechts sluimerde natuurlijk al vrij lang na het verbod op de NSB en de zeer lange herinnering van nasleep van WO2. Het was not-done om radicaal te zijn, maar toen dat ultra-rechtse zich losmaakte van alles rond 40-45 (niet de CD dus), kreeg het langzamerhand weer vleugels. En dat begon met zeer voorzichte stappen. Er zijn ook ontzettend veel 'niet-stemmers' geweest die wel zin hadden in wat relletjes op het binnenhof als entertainment ipv saaie politiek. Ik had begin 2000 een leraar die niet stemde, maar die zou zeker wel voor de PVV te porren geweest zijn. De PVV omarmde zelfs weer de stormmeeuw van de NSB in het eigen logo.
pi_215295552
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 08:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Over dat laatste mee eens maar waarom zou je daar als Nederlandse burger wakker van liggen?

Hebt er toch geen invloed en moet hopen dat de andere wereldleiders het kunnen kanaliseren en dat de generale staf in de VS slim genoeg is om orders te negeren wanneer het uit de hand loopt.
Nou ja, wakker liggen is een groot woord, maar ik zie wereldwijd toch echt wel de nodige zorgwekkende ontwikkelingen. De imperialistische houding van Rusland onder Poetin, de onrust in het Midden-Oosten, potentiële conflicten met China in de Aziatische wateren en ga zo maar door. Bovendien zijn de VS en China zeer belangrijk voor de wereldeconomie en daarmee ook onze economische situatie.

Voor wat betreft het idee dat Trump beteugeld kan worden door 'de volwassenen in de kamer', daar ben ik toch een stuk pessimistischer over. Die volwassenen dicht bij de president zijn al lang en breed de Republikeinse partij uitgejaagd. Voor wat betreft hooggeplaatste militairen, die hebben in de basis ook gewoon uit te voeren wat de politiek wenst.
pi_215295569
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 09:05 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou ja, wakker liggen is een groot woord, maar ik zie wereldwijd toch echt wel de nodige zorgwekkende ontwikkelingen. De imperialistische houding van Rusland onder Poetin, de onrust in het Midden-Oosten, potentiële conflicten met China in de Aziatische wateren en ga zo maar door. Bovendien zijn de VS en China zeer belangrijk voor de wereldeconomie en daarmee ook onze economische situatie.

Voor wat betreft het idee dat Trump beteugeld kan worden door 'de volwassenen in de kamer', daar ben ik toch een stuk pessimistischer over. Die volwassenen dicht bij de president zijn al lang en breed de Republikeinse partij uitgejaagd. Voor wat betreft hooggeplaatste militairen, die hebben in de basis ook gewoon uit te voeren wat de politiek wenst.
Met de kleine kanttekening dat deze mensen loyaal dienen te zijn aan de grondwet en niet aan politici. Maar het zou me ook weer niks verbazen als Trump deze mensen weet te vervangen voor wie de door hun afgelegde eed wat minder belangrijk voelt en die wat minder problemen hebben om een politicus op de eerste plaats te zetten.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:14:26 #270
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215295611
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 09:09 schreef xpompompomx het volgende:
Met de kleine kanttekening dat deze mensen loyaal dienen te zijn aan de grondwet en niet aan politici.
Volgens mij is het idee dat politici óók loyaal zijn aan de grondwet, en dat het dus niet uitmaakt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')