Minstens 2 keer een halfuur lezen per dag lijkt me sowieso wel een nuttige bezigheid, mits ze niet hoeven tekstverklaren Hollandse stijl.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
En je kunt kinderen natuurlijk best nuttige teksten laten lezen waarin ze ook wat leren. Gaat je leesvaardigheid omhoog en pak je nog een ander doel mee.
Er zijn steeds meer scholen die alle uitjes laten vallen en dagelijks minstens 2 keer een half uur lezen en dat zijn wel de scholen die er nu uit springen qua vooruitgang. Alles begint met lezen, zonder leesvaardigheid verpruts je ook de verhaaltjessom bij wiskunde of lees je de instructies bij techniek verkeerd.
Wat mij betreft heb je 2 opties voor leesvaardigheid: gewoon een zelf gekozen boek lezen of samen een interessante tekst lezen over een relevant onderwerp en daar vervolgens een gesprek over voeren.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Minstens 2 keer een halfuur lezen per dag lijkt me sowieso wel een nuttige bezigheid, mits ze niet hoeven tekstverklaren Hollandse stijl.
Ik vind het dieptriest dat we zo pesterig omgaan met mensen. Ook al hebben ze geen recht op verblijf, ga gewoon normaal met ze om.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:12 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Het idee van die hubs is dat je je terugkeer naar je eigen land in de regio moet afwachten. Dus als je uitgeprocedeerd bent en bijvoorbeeld naar Somalië of Ethiopië terug moet, ga je naar een hub in Oeganda.
En ja, in Oeganda zijn de leefomstandigheden natuurlijk beroerd, mensenrechten worden niet gewaarborgd zoals hier, etcetera. Maar dat zijn ze natuurlijk ook niet in het land waar je eigenlijk naartoe moet (zoals Somalië of Ethiopië).
Gelukkig is dit gewoon allemaal een proefballon van het niveau bordjes bij de asielzoekerscentra. Het ging al 2 dagen niet echt over asiel, dat kan natuurlijk niet volgens de PVV. Verder moet dit 'nieuws' natuurlijk dit feit verhullen: https://www.volkskrant.nl(...)-eigenlijk~b613164b/quote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik vind het dieptriest dat we zo pesterig omgaan met mensen. Ook al hebben ze geen recht op verblijf, ga gewoon normaal met ze om.
Deze dystopie en tweedeling komt zo uit een sciencefiction film van 30 jaar terug. Het geeft de SBS kijker een goed gevoel om aan de goede kant van de streep te staan én dat zo te houden.
In het VK heeft deze grap 800 miljoen gekost. Uiteindelijk zijn er maar drie daadwerkelijk vertrokken. In het oorspronkelijke plan kostte dit een miljoen pond per uitgezette vluchteling.
Ach, ik vind het bijzonder dat het een grove schande zou zijn om uitgeprocedeerde Somaliërs tijdelijk in Oeganda op te vangen. Terwijl we het geen enkel probleem vinden om die mensen naar Somalië terug te sturen. Alsof de LHBTIQ rechten daar lekker op orde zijnquote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik vind het dieptriest dat we zo pesterig omgaan met mensen. Ook al hebben ze geen recht op verblijf, ga gewoon normaal met ze om.
Een bepaalde mate van ‘technisch lezen’ is natuurlijk ook gewoon een basis vaardigheid.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Minstens 2 keer een halfuur lezen per dag lijkt me sowieso wel een nuttige bezigheid, mits ze niet hoeven tekstverklaren Hollandse stijl.
Ah okay, dus gewoon het type plan dat sneuvelt in de rechtbank.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:12 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Het idee van die hubs is dat je je terugkeer naar je eigen land in de regio moet afwachten. Dus als je uitgeprocedeerd bent en bijvoorbeeld naar Somalië of Ethiopië terug moet, ga je naar een hub in Oeganda.
En ja, in Oeganda zijn de leefomstandigheden natuurlijk beroerd, mensenrechten worden niet gewaarborgd zoals hier, etcetera. Maar dat zijn ze natuurlijk ook niet in het land waar je eigenlijk naartoe moet (zoals Somalië of Ethiopië).
Alsof Caro en Geert dat het een probleem zouden vinden.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:43 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ach, ik vind het bijzonder dat het een grove schande zou zijn om uitgeprocedeerde Somaliërs tijdelijk in Oeganda op te vangen. Terwijl we het geen enkel probleem vinden om die mensen naar Somalië terug te sturen. Alsof de LHBTIQ rechten daar lekker op orde zijn
Het is vooral een schande dat we een land dat wel daadwerkelijk veel vluchtelingen op vangt, waar een groot deel van de mensen onder de armoede leeft, de mensenrechten niet verzekerd zijn en waar al 40 jaar dezelfde president aan de macht zit gaan gebruiken als onze dumpplaats, waarbij we dus uitgebreid zaken moeten gaan doen met een dictator (de verkiezingen waarbij de man steeds herkozen wordt zijn bewezen oneerlijk).quote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:43 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ach, ik vind het bijzonder dat het een grove schande zou zijn om uitgeprocedeerde Somaliërs tijdelijk in Oeganda op te vangen. Terwijl we het geen enkel probleem vinden om die mensen naar Somalië terug te sturen. Alsof de LHBTIQ rechten daar lekker op orde zijn
Moeten ze in Oeganda geen asielcrisis uitroepen of zijn het daar gewoon niet zulke zeikerds als wij.quote:By the end of December 2023, Uganda was hosting over 1.6 million refugees and asylum seekers. bron
Het is een schande dat je ze als crimineel behandeld en op sluit.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:43 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Als Oeganda dat geen probleem vindt, heb ik daar eerlijk gezegd ook niet zoveel problemen mee.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is vooral een schande dat we een land dat wel daadwerkelijk veel vluchtelingen op vangt, waar een groot deel van de mensen onder de armoede leeft, de mensenrechten niet verzekerd zijn en waar al 40 jaar dezelfde president aan de macht zit gaan gebruiken als onze dumpplaats, waarbij we dus uitgebreid zaken moeten gaan doen met een dictator (de verkiezingen waarbij de man steeds herkozen wordt zijn bewezen oneerlijk).
Ik ben dol op dat deel van de wereld dus ik ga meteen asiel aanvragen in Oostenrijk. Brb.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is een schande dat je ze als crimineel behandeld en op sluit.
Sowieso is het kwestieus dat deze minister onder V&J valt. Dan zie je asielaanvragers dus bij voorbaat als boeven, als strafwaardig.
Hoe zou jij het vinden als je asiel aanvraagt bij Oostenrijk en je dan naar Lapland stuurt?
Als uitgewezen Somaliërs niet veilig zijn in Somalië dan schort het misschien wat aan je eigen asielregels (bij een van nature krimpende bevolking). Je moet ze in dat geval dan al helemaal niet als een Guantanomo Bay klant benaderen, opsluiten en sturen naar een strafkolonie. De beschaving en mensenrechten worden afgebroken waar je bij staat.
Het is al vaker gezegd: het beeld dat iedereen naar Nederland specifiek toe komt is onjuist. Nederland heeft een vrij matige instroom en nu al een streng asielregime.
Verdienmodel.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Moeten ze in Oeganda geen asielcrisis uitroepen of zijn het daar gewoon niet zulke zeikerds als wij.
We?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:23 schreef -XOR- het volgende:
Eerst dumpten we Afrika vol met chemisch afval, nu met vluchtelingen.
De stortplaats voor het oude continent.
Oeganda is in dit geval een dictator.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:53 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Als Oeganda dat geen probleem vindt, heb ik daar eerlijk gezegd ook niet zoveel problemen mee.
Het gaat om uitgeprocedeerde asielzoekers. Dat zijn doorgaans de leiden die veilig terug kunnen naar eigen land. Een uitgeprocedeerde LHBTI’ER die terug kan naar het eigen land omdat die daar geen gevaar loopt kan wel het bokje zijn.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:43 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
En is dat op langere termijn ook goed voor Afrika dat landen waar het een beetje goed gaat dumpplekken worden voor vluchtelingen of is snel verdiend geld wel lekker voor politici om uit te delen om aan de macht te blijven?quote:
Ik bedoel natuurlijk wanneer hier de dijken doorbreken. Je vlucht naar Oostenrijk en Oostenrijk stuurt je 'uitgeprocedeerd' naar Siberië. Ik vind dit principieel verkeerd.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik ben dol op dat deel van de wereld dus ik ga meteen asiel aanvragen in Oostenrijk. Brb.
Klever spreekt net op het NOS Journaal van “gastvrijheid” bij dat aantal van 1,6 miljoen vluchtelingen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:48 schreef -XOR- het volgende:
Moeten ze in Oeganda geen asielcrisis uitroepen of zijn het daar gewoon niet zulke zeikerds als wij.
We hebben geen idee wat Oegandezen vinden, er is daar geen democratie.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:53 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Als Oeganda dat geen probleem vindt, heb ik daar eerlijk gezegd ook niet zoveel problemen mee.
Ja precies, dus daar zul je dan van land tot land op moeten letten. Een Somalische uitgeprocedeerde LHBTI’er heeft het waarschijnlijk beter in Oeganda dan in Somalië (als die groep al bestaat, want waarschijnlijk krijgen die gewoon asiel).quote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:57 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Het gaat om uitgeprocedeerde asielzoekers. Dat zijn doorgaans de leiden die veilig terug kunnen naar eigen land. Een uitgeprocedeerde LHBTI’ER die terug kan naar het eigen land omdat die daar geen gevaar loopt kan wel het bokje zijn.
En hier is elke vluchteling er voor de PVV eentje teveel. Briljante types.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:03 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Klever spreekt net op het NOS Journaal van “gastvrijheid” bij dat aantal van 1,6 miljoen vluchtelingen.
Dit meen je nietquote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:03 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Klever spreekt net op het NOS Journaal van “gastvrijheid” bij dat aantal van 1,6 miljoen vluchtelingen.
Correct. Maar dat maakt de meute niet uit zolang we maar kunnen deporteren…quote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
We hebben geen idee wat Oegandezen vinden, er is daar geen democratie.
Dat klopt. China, VAE of Qatar ook niet overigens, en daar vinden we het geen enkel probleem om economische of politieke banden mee te onderhouden. Simpelweg omdat we er beter van worden.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
We hebben geen idee wat Oegandezen vinden, er is daar geen democratie.
Ik dus wel. En ik doe zoveel mogelijk om mensenrechtenschendingen te voorkomen. Bij tablets gaat dat idd lastig vanwege de grondstoffen er in, bij kleding, voedsel, koffie e.d. doe ik dat wel. Zo kan de overheid lastig aan olie komen zonder met een vervelend land zaken te doen, maar hier is het absoluut niet noodzakelijk. Zeker niet voor 2000 mensen, dat zijn 5 mensen per gemeente in Nederland.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:11 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dat klopt. China, VAE of Qatar ook niet overigens, en daar vinden we het geen enkel probleem om economische of politieke banden mee te onderhouden. Simpelweg omdat we er beter van worden.
Ik weet niet welk apparaat je gebruikt om op te typen, maar ik weet wel dat er minstens 10 mensenrechtenschendingen voor nodig waren om het te produceren.
Allemaal niet best, maar wel hoe de wereld werkt. Dus als Oeganda zegt: doe ons maar 2000 extra mensen, in ruil voor 50 miljoen, heb ik daar niet zoveel moeite mee.
Deze mensen worden sowieso het land uitgezet hè. Keurig conform wet- en regelgeving, getoetst aan internationale verdragen en bekrachtigd door een rechter. Meestal meerdere rechters.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:09 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Correct. Maar dat maakt de meute niet uit zolang we maar kunnen deporteren…
In elk geval wel voor onderhandelingen met Oeganda afgelopen zijn. Of waarschijnlijk zelfs voor ze gestart zijn. Daarom maak ik me ook niet heel erg druk, dit gaat gewoon net zo min gebeuren als bordjes bij asielzoekerscentra.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
Maar goed...
Met dit kabinet... wie verwacht iets anders dan totaal achterlijke plannen, 9 van de 10 keer ook nog in strijd met de meest basale mensenrechten.
Ik zeg je, voor de kerst is dit rondreizend circus van incapabiliteit gevallen.
Dit is altijd zo typisch. Het niet deugen van A is een argument om ook bij B lekker fout (en nog fouter) te zijn. Dat is de weg naar de hel. Een vicieuze cirkel waar je niet uit komt. Steeds maar weer een beetje opschuiven (sterilisatie wordt nu ook al over gesproken).quote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:11 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dat klopt. China, VAE of Qatar ook niet overigens, en daar vinden we het geen enkel probleem om economische of politieke banden mee te onderhouden. Simpelweg omdat we er beter van worden.
Ik weet niet welk apparaat je gebruikt om op te typen, maar ik weet wel dat er minstens 10 mensenrechtenschendingen voor nodig waren om het te produceren.
Allemaal niet best, maar wel hoe de wereld werkt. Dus als Oeganda zegt: doe ons maar 2000 extra mensen, in ruil voor 50 miljoen, heb ik daar niet zoveel moeite mee.
Je kunt gewoon een grabbelton van waanzin maken op basis van net 3 maanden dit kabinetquote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
In elk geval wel voor onderhandelingen met Oeganda afgelopen zijn. Of waarschijnlijk zelfs voor ze gestart zijn. Daarom maak ik me ook niet heel erg druk, dit gaat gewoon net zo min gebeuren als bordjes bij asielzoekerscentra.
Doe dat dan gewoon fatsoenlijk in plaats van ze onder te brengen in een ander land (waarna we nog steeds verantwoordelijk blijven om ze uit te zetten), dit is niets meer dan peperdure symboolpolitiek.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:20 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Deze mensen worden sowieso het land uitgezet hè. Keurig conform wet- en regelgeving en bekrachtigd door een rechter. Meestal meerdere rechters.
Dit is een whataboutism daarbij omdat voor mijn laptop mensenrechtenschendingen nodig waren moeten we maar meer mensenrechten schendingen facitliteren want onze regering maakt een domme keuze?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:11 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Je kunt ook zeggen dat het domweg/visieloos blijven zaken doen met Rusland, China en Qatar tegen je kan keren.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik dus wel. En ik doe zoveel mogelijk om mensenrechtenschendingen te voorkomen. Bij tablets gaat dat idd lastig vanwege de grondstoffen er in, bij kleding, voedsel, koffie e.d. doe ik dat wel. Zo kan de overheid lastig aan olie komen zonder met een vervelend land zaken te doen, maar hier is het absoluut niet noodzakelijk. Zeker niet voor 2000 mensen, dat zijn 5 mensen per gemeente in Nederland.
Ik vraag me ook af of je ze niet in het land waar ze vandaan komt kunt dumpen als het toch wat mag kosten. Een bedrag van 25.000 per persoon werd al genoemd, in het NOS plaatje zie ik 10 uitgeprocedeerde Namibiers. Neemt Namibië die niet terug voor 2.5 miljoen?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:21 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Doe dat dan gewoon fatsoenlijk in plaats van ze onder te brengen in een ander land (waarna we nog steeds verantwoordelijk blijven om ze uit te zetten), dit is niets meer dan peperdure symboolpolitiek.
900 miljoen voor 4 asielzoekers is een koopje toch? Met 3.5 miljard aan ontwikkelingsgeld kunnen we dan toch zeker zo'n 14-15 personen daar naar toe sturen. Topdeal!quote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:31 schreef Lt.Bookman het volgende:
UK:
A U.K. Deportation Plan Cost $900 Million. Only Four People Left.
PVV:
"We hebben een idee..."
C. Martens-Americaquote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:05 schreef Faraday01 het volgende:
Wie is deze vreemde dame van de VVD? Nogal een opgewonden standje
Veel enthousiasme op Xquote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:37 schreef Mutant01 het volgende:
Hihi, we krijgen wel wat we verdienen zo. Man man man wat een afgang.
Ook op nu.nl. Is dit de ware aard van veel Nederlanders gewoon?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:42 schreef StephanL het volgende:
[..]
C. Martens-America
[..]
Veel enthousiasme op X
Is voor gestemd. Hoe maakt niks uitquote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ook op nu.nl. Is dit de ware aard van veel Nederlanders gewoon?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |