Ja precies, dus daar zul je dan van land tot land op moeten letten. Een Somalische uitgeprocedeerde LHBTI’er heeft het waarschijnlijk beter in Oeganda dan in Somalië (als die groep al bestaat, want waarschijnlijk krijgen die gewoon asiel).quote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:57 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Het gaat om uitgeprocedeerde asielzoekers. Dat zijn doorgaans de leiden die veilig terug kunnen naar eigen land. Een uitgeprocedeerde LHBTI’ER die terug kan naar het eigen land omdat die daar geen gevaar loopt kan wel het bokje zijn.
En hier is elke vluchteling er voor de PVV eentje teveel. Briljante types.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:03 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Klever spreekt net op het NOS Journaal van “gastvrijheid” bij dat aantal van 1,6 miljoen vluchtelingen.
Dit meen je nietquote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:03 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Klever spreekt net op het NOS Journaal van “gastvrijheid” bij dat aantal van 1,6 miljoen vluchtelingen.
Correct. Maar dat maakt de meute niet uit zolang we maar kunnen deporteren…quote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
We hebben geen idee wat Oegandezen vinden, er is daar geen democratie.
Dat klopt. China, VAE of Qatar ook niet overigens, en daar vinden we het geen enkel probleem om economische of politieke banden mee te onderhouden. Simpelweg omdat we er beter van worden.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
We hebben geen idee wat Oegandezen vinden, er is daar geen democratie.
Ik dus wel. En ik doe zoveel mogelijk om mensenrechtenschendingen te voorkomen. Bij tablets gaat dat idd lastig vanwege de grondstoffen er in, bij kleding, voedsel, koffie e.d. doe ik dat wel. Zo kan de overheid lastig aan olie komen zonder met een vervelend land zaken te doen, maar hier is het absoluut niet noodzakelijk. Zeker niet voor 2000 mensen, dat zijn 5 mensen per gemeente in Nederland.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:11 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dat klopt. China, VAE of Qatar ook niet overigens, en daar vinden we het geen enkel probleem om economische of politieke banden mee te onderhouden. Simpelweg omdat we er beter van worden.
Ik weet niet welk apparaat je gebruikt om op te typen, maar ik weet wel dat er minstens 10 mensenrechtenschendingen voor nodig waren om het te produceren.
Allemaal niet best, maar wel hoe de wereld werkt. Dus als Oeganda zegt: doe ons maar 2000 extra mensen, in ruil voor 50 miljoen, heb ik daar niet zoveel moeite mee.
Deze mensen worden sowieso het land uitgezet hè. Keurig conform wet- en regelgeving, getoetst aan internationale verdragen en bekrachtigd door een rechter. Meestal meerdere rechters.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:09 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Correct. Maar dat maakt de meute niet uit zolang we maar kunnen deporteren…
In elk geval wel voor onderhandelingen met Oeganda afgelopen zijn. Of waarschijnlijk zelfs voor ze gestart zijn. Daarom maak ik me ook niet heel erg druk, dit gaat gewoon net zo min gebeuren als bordjes bij asielzoekerscentra.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
Maar goed...
Met dit kabinet... wie verwacht iets anders dan totaal achterlijke plannen, 9 van de 10 keer ook nog in strijd met de meest basale mensenrechten.
Ik zeg je, voor de kerst is dit rondreizend circus van incapabiliteit gevallen.
Dit is altijd zo typisch. Het niet deugen van A is een argument om ook bij B lekker fout (en nog fouter) te zijn. Dat is de weg naar de hel. Een vicieuze cirkel waar je niet uit komt. Steeds maar weer een beetje opschuiven (sterilisatie wordt nu ook al over gesproken).quote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:11 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dat klopt. China, VAE of Qatar ook niet overigens, en daar vinden we het geen enkel probleem om economische of politieke banden mee te onderhouden. Simpelweg omdat we er beter van worden.
Ik weet niet welk apparaat je gebruikt om op te typen, maar ik weet wel dat er minstens 10 mensenrechtenschendingen voor nodig waren om het te produceren.
Allemaal niet best, maar wel hoe de wereld werkt. Dus als Oeganda zegt: doe ons maar 2000 extra mensen, in ruil voor 50 miljoen, heb ik daar niet zoveel moeite mee.
Je kunt gewoon een grabbelton van waanzin maken op basis van net 3 maanden dit kabinetquote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
In elk geval wel voor onderhandelingen met Oeganda afgelopen zijn. Of waarschijnlijk zelfs voor ze gestart zijn. Daarom maak ik me ook niet heel erg druk, dit gaat gewoon net zo min gebeuren als bordjes bij asielzoekerscentra.
Doe dat dan gewoon fatsoenlijk in plaats van ze onder te brengen in een ander land (waarna we nog steeds verantwoordelijk blijven om ze uit te zetten), dit is niets meer dan peperdure symboolpolitiek.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:20 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Deze mensen worden sowieso het land uitgezet hè. Keurig conform wet- en regelgeving en bekrachtigd door een rechter. Meestal meerdere rechters.
Dit is een whataboutism daarbij omdat voor mijn laptop mensenrechtenschendingen nodig waren moeten we maar meer mensenrechten schendingen facitliteren want onze regering maakt een domme keuze?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:11 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Je kunt ook zeggen dat het domweg/visieloos blijven zaken doen met Rusland, China en Qatar tegen je kan keren.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik dus wel. En ik doe zoveel mogelijk om mensenrechtenschendingen te voorkomen. Bij tablets gaat dat idd lastig vanwege de grondstoffen er in, bij kleding, voedsel, koffie e.d. doe ik dat wel. Zo kan de overheid lastig aan olie komen zonder met een vervelend land zaken te doen, maar hier is het absoluut niet noodzakelijk. Zeker niet voor 2000 mensen, dat zijn 5 mensen per gemeente in Nederland.
Ik vraag me ook af of je ze niet in het land waar ze vandaan komt kunt dumpen als het toch wat mag kosten. Een bedrag van 25.000 per persoon werd al genoemd, in het NOS plaatje zie ik 10 uitgeprocedeerde Namibiers. Neemt Namibië die niet terug voor 2.5 miljoen?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:21 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Doe dat dan gewoon fatsoenlijk in plaats van ze onder te brengen in een ander land (waarna we nog steeds verantwoordelijk blijven om ze uit te zetten), dit is niets meer dan peperdure symboolpolitiek.
900 miljoen voor 4 asielzoekers is een koopje toch? Met 3.5 miljard aan ontwikkelingsgeld kunnen we dan toch zeker zo'n 14-15 personen daar naar toe sturen. Topdeal!quote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:31 schreef Lt.Bookman het volgende:
UK:
A U.K. Deportation Plan Cost $900 Million. Only Four People Left.
PVV:
"We hebben een idee..."
C. Martens-Americaquote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:05 schreef Faraday01 het volgende:
Wie is deze vreemde dame van de VVD? Nogal een opgewonden standje
Veel enthousiasme op Xquote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:37 schreef Mutant01 het volgende:
Hihi, we krijgen wel wat we verdienen zo. Man man man wat een afgang.
Ook op nu.nl. Is dit de ware aard van veel Nederlanders gewoon?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:42 schreef StephanL het volgende:
[..]
C. Martens-America
[..]
Veel enthousiasme op X
Is voor gestemd. Hoe maakt niks uitquote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ook op nu.nl. Is dit de ware aard van veel Nederlanders gewoon?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |