Minstens 2 keer een halfuur lezen per dag lijkt me sowieso wel een nuttige bezigheid, mits ze niet hoeven tekstverklaren Hollandse stijl.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
En je kunt kinderen natuurlijk best nuttige teksten laten lezen waarin ze ook wat leren. Gaat je leesvaardigheid omhoog en pak je nog een ander doel mee.
Er zijn steeds meer scholen die alle uitjes laten vallen en dagelijks minstens 2 keer een half uur lezen en dat zijn wel de scholen die er nu uit springen qua vooruitgang. Alles begint met lezen, zonder leesvaardigheid verpruts je ook de verhaaltjessom bij wiskunde of lees je de instructies bij techniek verkeerd.
Wat mij betreft heb je 2 opties voor leesvaardigheid: gewoon een zelf gekozen boek lezen of samen een interessante tekst lezen over een relevant onderwerp en daar vervolgens een gesprek over voeren.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Minstens 2 keer een halfuur lezen per dag lijkt me sowieso wel een nuttige bezigheid, mits ze niet hoeven tekstverklaren Hollandse stijl.
Ik vind het dieptriest dat we zo pesterig omgaan met mensen. Ook al hebben ze geen recht op verblijf, ga gewoon normaal met ze om.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:12 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Het idee van die hubs is dat je je terugkeer naar je eigen land in de regio moet afwachten. Dus als je uitgeprocedeerd bent en bijvoorbeeld naar Somalië of Ethiopië terug moet, ga je naar een hub in Oeganda.
En ja, in Oeganda zijn de leefomstandigheden natuurlijk beroerd, mensenrechten worden niet gewaarborgd zoals hier, etcetera. Maar dat zijn ze natuurlijk ook niet in het land waar je eigenlijk naartoe moet (zoals Somalië of Ethiopië).
Gelukkig is dit gewoon allemaal een proefballon van het niveau bordjes bij de asielzoekerscentra. Het ging al 2 dagen niet echt over asiel, dat kan natuurlijk niet volgens de PVV. Verder moet dit 'nieuws' natuurlijk dit feit verhullen: https://www.volkskrant.nl(...)-eigenlijk~b613164b/quote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik vind het dieptriest dat we zo pesterig omgaan met mensen. Ook al hebben ze geen recht op verblijf, ga gewoon normaal met ze om.
Deze dystopie en tweedeling komt zo uit een sciencefiction film van 30 jaar terug. Het geeft de SBS kijker een goed gevoel om aan de goede kant van de streep te staan én dat zo te houden.
In het VK heeft deze grap 800 miljoen gekost. Uiteindelijk zijn er maar drie daadwerkelijk vertrokken. In het oorspronkelijke plan kostte dit een miljoen pond per uitgezette vluchteling.
Ach, ik vind het bijzonder dat het een grove schande zou zijn om uitgeprocedeerde Somaliërs tijdelijk in Oeganda op te vangen. Terwijl we het geen enkel probleem vinden om die mensen naar Somalië terug te sturen. Alsof de LHBTIQ rechten daar lekker op orde zijnquote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik vind het dieptriest dat we zo pesterig omgaan met mensen. Ook al hebben ze geen recht op verblijf, ga gewoon normaal met ze om.
Een bepaalde mate van ‘technisch lezen’ is natuurlijk ook gewoon een basis vaardigheid.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Minstens 2 keer een halfuur lezen per dag lijkt me sowieso wel een nuttige bezigheid, mits ze niet hoeven tekstverklaren Hollandse stijl.
Ah okay, dus gewoon het type plan dat sneuvelt in de rechtbank.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:12 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Het idee van die hubs is dat je je terugkeer naar je eigen land in de regio moet afwachten. Dus als je uitgeprocedeerd bent en bijvoorbeeld naar Somalië of Ethiopië terug moet, ga je naar een hub in Oeganda.
En ja, in Oeganda zijn de leefomstandigheden natuurlijk beroerd, mensenrechten worden niet gewaarborgd zoals hier, etcetera. Maar dat zijn ze natuurlijk ook niet in het land waar je eigenlijk naartoe moet (zoals Somalië of Ethiopië).
Alsof Caro en Geert dat het een probleem zouden vinden.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:43 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ach, ik vind het bijzonder dat het een grove schande zou zijn om uitgeprocedeerde Somaliërs tijdelijk in Oeganda op te vangen. Terwijl we het geen enkel probleem vinden om die mensen naar Somalië terug te sturen. Alsof de LHBTIQ rechten daar lekker op orde zijn
Het is vooral een schande dat we een land dat wel daadwerkelijk veel vluchtelingen op vangt, waar een groot deel van de mensen onder de armoede leeft, de mensenrechten niet verzekerd zijn en waar al 40 jaar dezelfde president aan de macht zit gaan gebruiken als onze dumpplaats, waarbij we dus uitgebreid zaken moeten gaan doen met een dictator (de verkiezingen waarbij de man steeds herkozen wordt zijn bewezen oneerlijk).quote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:43 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ach, ik vind het bijzonder dat het een grove schande zou zijn om uitgeprocedeerde Somaliërs tijdelijk in Oeganda op te vangen. Terwijl we het geen enkel probleem vinden om die mensen naar Somalië terug te sturen. Alsof de LHBTIQ rechten daar lekker op orde zijn
Moeten ze in Oeganda geen asielcrisis uitroepen of zijn het daar gewoon niet zulke zeikerds als wij.quote:By the end of December 2023, Uganda was hosting over 1.6 million refugees and asylum seekers. bron
Het is een schande dat je ze als crimineel behandeld en op sluit.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:43 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Als Oeganda dat geen probleem vindt, heb ik daar eerlijk gezegd ook niet zoveel problemen mee.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is vooral een schande dat we een land dat wel daadwerkelijk veel vluchtelingen op vangt, waar een groot deel van de mensen onder de armoede leeft, de mensenrechten niet verzekerd zijn en waar al 40 jaar dezelfde president aan de macht zit gaan gebruiken als onze dumpplaats, waarbij we dus uitgebreid zaken moeten gaan doen met een dictator (de verkiezingen waarbij de man steeds herkozen wordt zijn bewezen oneerlijk).
Ik ben dol op dat deel van de wereld dus ik ga meteen asiel aanvragen in Oostenrijk. Brb.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is een schande dat je ze als crimineel behandeld en op sluit.
Sowieso is het kwestieus dat deze minister onder V&J valt. Dan zie je asielaanvragers dus bij voorbaat als boeven, als strafwaardig.
Hoe zou jij het vinden als je asiel aanvraagt bij Oostenrijk en je dan naar Lapland stuurt?
Als uitgewezen Somaliërs niet veilig zijn in Somalië dan schort het misschien wat aan je eigen asielregels (bij een van nature krimpende bevolking). Je moet ze in dat geval dan al helemaal niet als een Guantanomo Bay klant benaderen, opsluiten en sturen naar een strafkolonie. De beschaving en mensenrechten worden afgebroken waar je bij staat.
Het is al vaker gezegd: het beeld dat iedereen naar Nederland specifiek toe komt is onjuist. Nederland heeft een vrij matige instroom en nu al een streng asielregime.
Verdienmodel.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Moeten ze in Oeganda geen asielcrisis uitroepen of zijn het daar gewoon niet zulke zeikerds als wij.
We?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:23 schreef -XOR- het volgende:
Eerst dumpten we Afrika vol met chemisch afval, nu met vluchtelingen.
De stortplaats voor het oude continent.
Oeganda is in dit geval een dictator.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:53 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Als Oeganda dat geen probleem vindt, heb ik daar eerlijk gezegd ook niet zoveel problemen mee.
Het gaat om uitgeprocedeerde asielzoekers. Dat zijn doorgaans de leiden die veilig terug kunnen naar eigen land. Een uitgeprocedeerde LHBTI’ER die terug kan naar het eigen land omdat die daar geen gevaar loopt kan wel het bokje zijn.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:43 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
En is dat op langere termijn ook goed voor Afrika dat landen waar het een beetje goed gaat dumpplekken worden voor vluchtelingen of is snel verdiend geld wel lekker voor politici om uit te delen om aan de macht te blijven?quote:
Ik bedoel natuurlijk wanneer hier de dijken doorbreken. Je vlucht naar Oostenrijk en Oostenrijk stuurt je 'uitgeprocedeerd' naar Siberië. Ik vind dit principieel verkeerd.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik ben dol op dat deel van de wereld dus ik ga meteen asiel aanvragen in Oostenrijk. Brb.
Klever spreekt net op het NOS Journaal van “gastvrijheid” bij dat aantal van 1,6 miljoen vluchtelingen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:48 schreef -XOR- het volgende:
Moeten ze in Oeganda geen asielcrisis uitroepen of zijn het daar gewoon niet zulke zeikerds als wij.
We hebben geen idee wat Oegandezen vinden, er is daar geen democratie.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:53 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Als Oeganda dat geen probleem vindt, heb ik daar eerlijk gezegd ook niet zoveel problemen mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |