abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215282666
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 18:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
In het gepresenteerde document staan alleen maar doelen op het gebied van taal en rekenen.
Ja, zoals ik zei: ik heb het debat nog niet gekeken. En de 75 pagina's ook nog niet gelezen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  woensdag 16 oktober 2024 @ 18:27:55 #242
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215282733
Leraren en onderwijzers hebben niet alleen een verantwoording om kennis, vaardigheden en competenties over te dragen, maar ook moeten ze hun leerlingen de basiswaarden meegeven die voorwaarde zijn om, ik zeg het met enige gewichtigheid, uiteindelijk een bezield verband te vormen van burgers in het eigen gezin, het dorp, de wijk of stad, als burgers van Nederland en als burgers van de wijdere westerse beschaving; een beschaving die haar gelijke niet kent met al haar pracht in cultuur en wetenschap, kunst en rechtsstatelijkheid.

Onderwijs dat deze taak verwaarloost, of door de waan van de dag het belang van dat bezielde verband relativeert, richt een onnoemlijke schade aan de continuïteit van ons maatschappelijk middenveld en daarmee van onze samenleving. Wat in de loop van eeuwen is opgebouwd, kan in enkele decennia zo onherstelbaar worden beschadigd, dat er van een hechte samenleving geen sprake meer is.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 16 oktober 2024 @ 18:38:44 #243
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215282819
twitter
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215282898
Dit is het document met de nieuwe kerndoelen voor wie die gemist had :) Ik moet me eerst nog wat meer inlezen en het debat verder terugkijken, maar ik ga er wel optimistisch in. Er valt veel te bekritiseren op het onderwijs maar wat betreft curriculum verbeteringen is men echt wel lekker bezig op dit moment, even los van wat voor plasje het huidige kabinet er dan weer over gaat plegen.
pi_215282915
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 17:45 schreef Koffieplanter het volgende:
We krijgen onze eigen Rwanda deal. _O_
NL: Hey can I copy your homework
UK: Sure just change a few things so it's not too obvious
NL: ok

Uganda deal
pi_215282916
Oeganda _O- dit kabinet levert echt de complete shitzooi op die je mag verwachten _O-
pi_215282953
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 18:27 schreef -XOR- het volgende:
Leraren en onderwijzers hebben niet alleen een verantwoording om kennis, vaardigheden en competenties over te dragen, maar ook moeten ze hun leerlingen de basiswaarden meegeven die voorwaarde zijn om, ik zeg het met enige gewichtigheid, uiteindelijk een bezield verband te vormen van burgers in het eigen gezin, het dorp, de wijk of stad, als burgers van Nederland en als burgers van de wijdere westerse beschaving; een beschaving die haar gelijke niet kent met al haar pracht in cultuur en wetenschap, kunst en rechtsstatelijkheid.

Onderwijs dat deze taak verwaarloost, of door de waan van de dag het belang van dat bezielde verband relativeert, richt een onnoemlijke schade aan de continuïteit van ons maatschappelijk middenveld en daarmee van onze samenleving. Wat in de loop van eeuwen is opgebouwd, kan in enkele decennia zo onherstelbaar worden beschadigd, dat er van een hechte samenleving geen sprake meer is.
Hoewel je geen ongelijk hebt is kunnen lezen en rekenen natuurlijk ook een basisvoorwaarde om te kunnen functioneren in de maatschappij. En de hoeveelheid functioneel analfabetisme neemt hand over hand toe.
zie email 27 oktober
  woensdag 16 oktober 2024 @ 19:00:38 #248
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215282983
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 18:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Hoewel je geen ongelijk hebt is kunnen lezen en rekenen natuurlijk ook een basisvoorwaarde om te kunnen functioneren in de maatschappij. En de hoeveelheid functioneel analfabetisme neemt hand over hand toe.
Het komt alleen niet van mij, maar van de "terug naar de basisvaardigheden, weg met dat linkse culturele gelul" PVV. Van hun eigen wepsijt:

https://www.pvv.nl/nieuws(...)gezet-onderwijs.html
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_215283123
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 18:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En je kunt kinderen natuurlijk best nuttige teksten laten lezen waarin ze ook wat leren. Gaat je leesvaardigheid omhoog en pak je nog een ander doel mee.

Er zijn steeds meer scholen die alle uitjes laten vallen en dagelijks minstens 2 keer een half uur lezen en dat zijn wel de scholen die er nu uit springen qua vooruitgang. Alles begint met lezen, zonder leesvaardigheid verpruts je ook de verhaaltjessom bij wiskunde of lees je de instructies bij techniek verkeerd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215283155
quote:
9s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 18:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ja maar opvang in de regio. :') Zouden PVV'erts snappen dat Afrika nogal groot is en dat Europa dichter bij de "regio" ligt dan Oeganda?
Het idee van die hubs is dat je je terugkeer naar je eigen land in de regio moet afwachten. Dus als je uitgeprocedeerd bent en bijvoorbeeld naar Somalië of Ethiopië terug moet, ga je naar een hub in Oeganda.

En ja, in Oeganda zijn de leefomstandigheden natuurlijk beroerd, mensenrechten worden niet gewaarborgd zoals hier, etcetera. Maar dat zijn ze natuurlijk ook niet in het land waar je eigenlijk naartoe moet (zoals Somalië of Ethiopië).
  woensdag 16 oktober 2024 @ 19:13:36 #251
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215283176
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 19:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
En je kunt kinderen natuurlijk best nuttige teksten laten lezen waarin ze ook wat leren. Gaat je leesvaardigheid omhoog en pak je nog een ander doel mee.

Er zijn steeds meer scholen die alle uitjes laten vallen en dagelijks minstens 2 keer een half uur lezen en dat zijn wel de scholen die er nu uit springen qua vooruitgang. Alles begint met lezen, zonder leesvaardigheid verpruts je ook de verhaaltjessom bij wiskunde of lees je de instructies bij techniek verkeerd.
Minstens 2 keer een halfuur lezen per dag lijkt me sowieso wel een nuttige bezigheid, mits ze niet hoeven tekstverklaren Hollandse stijl.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_215283216
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 19:13 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Minstens 2 keer een halfuur lezen per dag lijkt me sowieso wel een nuttige bezigheid, mits ze niet hoeven tekstverklaren Hollandse stijl.
Wat mij betreft heb je 2 opties voor leesvaardigheid: gewoon een zelf gekozen boek lezen of samen een interessante tekst lezen over een relevant onderwerp en daar vervolgens een gesprek over voeren.
  woensdag 16 oktober 2024 @ 19:19:37 #253
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215283245
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 19:12 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Het idee van die hubs is dat je je terugkeer naar je eigen land in de regio moet afwachten. Dus als je uitgeprocedeerd bent en bijvoorbeeld naar Somalië of Ethiopië terug moet, ga je naar een hub in Oeganda.

En ja, in Oeganda zijn de leefomstandigheden natuurlijk beroerd, mensenrechten worden niet gewaarborgd zoals hier, etcetera. Maar dat zijn ze natuurlijk ook niet in het land waar je eigenlijk naartoe moet (zoals Somalië of Ethiopië).
Ik vind het dieptriest dat we zo pesterig omgaan met mensen. Ook al hebben ze geen recht op verblijf, ga gewoon normaal met ze om.

Deze dystopie en tweedeling komt zo uit een sciencefiction film van 30 jaar terug. Het geeft de SBS kijker een goed gevoel om aan de goede kant van de streep te staan én dat zo te houden.

In het VK heeft deze grap 800 miljoen gekost. Uiteindelijk zijn er maar drie daadwerkelijk vertrokken. In het oorspronkelijke plan kostte dit een miljoen pond per uitgezette vluchteling.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 16 oktober 2024 @ 19:23:53 #254
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215283308
Eerst dumpten we Afrika vol met chemisch afval, nu met vluchtelingen.

De stortplaats voor het oude continent.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_215283370
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 19:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ik vind het dieptriest dat we zo pesterig omgaan met mensen. Ook al hebben ze geen recht op verblijf, ga gewoon normaal met ze om.

Deze dystopie en tweedeling komt zo uit een sciencefiction film van 30 jaar terug. Het geeft de SBS kijker een goed gevoel om aan de goede kant van de streep te staan én dat zo te houden.

In het VK heeft deze grap 800 miljoen gekost. Uiteindelijk zijn er maar drie daadwerkelijk vertrokken. In het oorspronkelijke plan kostte dit een miljoen pond per uitgezette vluchteling.
Gelukkig is dit gewoon allemaal een proefballon van het niveau bordjes bij de asielzoekerscentra. Het ging al 2 dagen niet echt over asiel, dat kan natuurlijk niet volgens de PVV. Verder moet dit 'nieuws' natuurlijk dit feit verhullen: https://www.volkskrant.nl(...)-eigenlijk~b613164b/
pi_215283524
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 19:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ach, ik vind het bijzonder dat het een grove schande zou zijn om uitgeprocedeerde Somaliërs tijdelijk in Oeganda op te vangen. Terwijl we het geen enkel probleem vinden om die mensen naar Somalië terug te sturen. Alsof de LHBTIQ rechten daar lekker op orde zijn :P
pi_215283563
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 19:13 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Een bepaalde mate van ‘technisch lezen’ is natuurlijk ook gewoon een basis vaardigheid.
zie email 27 oktober
pi_215283573
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 19:12 schreef Lichtloper het volgende:

[..]

Ah okay, dus gewoon het type plan dat sneuvelt in de rechtbank.
pi_215283597
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 19:43 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Ach, ik vind het bijzonder dat het een grove schande zou zijn om uitgeprocedeerde Somaliërs tijdelijk in Oeganda op te vangen. Terwijl we het geen enkel probleem vinden om die mensen naar Somalië terug te sturen. Alsof de LHBTIQ rechten daar lekker op orde zijn :P
Alsof Caro en Geert dat het een probleem zouden vinden.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215283598
quote:

[..]
Het is vooral een schande dat we een land dat wel daadwerkelijk veel vluchtelingen op vangt, waar een groot deel van de mensen onder de armoede leeft, de mensenrechten niet verzekerd zijn en waar al 40 jaar dezelfde president aan de macht zit gaan gebruiken als onze dumpplaats, waarbij we dus uitgebreid zaken moeten gaan doen met een dictator (de verkiezingen waarbij de man steeds herkozen wordt zijn bewezen oneerlijk).
  woensdag 16 oktober 2024 @ 19:48:50 #261
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215283607
quote:
By the end of December 2023, Uganda was hosting over 1.6 million refugees and asylum seekers. bron
Moeten ze in Oeganda geen asielcrisis uitroepen of zijn het daar gewoon niet zulke zeikerds als wij.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 16 oktober 2024 @ 19:51:37 #262
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215283666
quote:

[..]
Het is een schande dat je ze als crimineel behandeld en op sluit.

Sowieso is het kwestieus dat deze minister onder V&J valt. Dan zie je asielaanvragers dus bij voorbaat als boeven, als strafwaardig.

Hoe zou jij het vinden als je asiel aanvraagt bij Oostenrijk en je dan naar Lapland stuurt?

Als uitgewezen Somaliërs niet veilig zijn in Somalië dan schort het misschien wat aan je eigen asielregels (bij een van nature krimpende bevolking). Je moet ze in dat geval dan al helemaal niet als een Guantanomo Bay klant benaderen, opsluiten en sturen naar een strafkolonie. De beschaving en mensenrechten worden afgebroken waar je bij staat.

Het is al vaker gezegd: het beeld dat iedereen naar Nederland specifiek toe komt is onjuist. Nederland heeft een vrij matige instroom en nu al een streng asielregime.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215283694
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 19:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is vooral een schande dat we een land dat wel daadwerkelijk veel vluchtelingen op vangt, waar een groot deel van de mensen onder de armoede leeft, de mensenrechten niet verzekerd zijn en waar al 40 jaar dezelfde president aan de macht zit gaan gebruiken als onze dumpplaats, waarbij we dus uitgebreid zaken moeten gaan doen met een dictator (de verkiezingen waarbij de man steeds herkozen wordt zijn bewezen oneerlijk).
Als Oeganda dat geen probleem vindt, heb ik daar eerlijk gezegd ook niet zoveel problemen mee.
pi_215283706
Minister Klever bij de negers in Oeganda:

Ik moest ineens aan Martin van Waardenberg denken, vanaf 1:40 :
pi_215283726
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 19:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het is een schande dat je ze als crimineel behandeld en op sluit.

Sowieso is het kwestieus dat deze minister onder V&J valt. Dan zie je asielaanvragers dus bij voorbaat als boeven, als strafwaardig.

Hoe zou jij het vinden als je asiel aanvraagt bij Oostenrijk en je dan naar Lapland stuurt?

Als uitgewezen Somaliërs niet veilig zijn in Somalië dan schort het misschien wat aan je eigen asielregels (bij een van nature krimpende bevolking). Je moet ze in dat geval dan al helemaal niet als een Guantanomo Bay klant benaderen, opsluiten en sturen naar een strafkolonie. De beschaving en mensenrechten worden afgebroken waar je bij staat.

Het is al vaker gezegd: het beeld dat iedereen naar Nederland specifiek toe komt is onjuist. Nederland heeft een vrij matige instroom en nu al een streng asielregime.
Ik ben dol op dat deel van de wereld dus ik ga meteen asiel aanvragen in Oostenrijk. Brb.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215283736
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 19:48 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Moeten ze in Oeganda geen asielcrisis uitroepen of zijn het daar gewoon niet zulke zeikerds als wij.
Verdienmodel.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  woensdag 16 oktober 2024 @ 19:56:04 #267
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215283741
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 19:23 schreef -XOR- het volgende:
Eerst dumpten we Afrika vol met chemisch afval, nu met vluchtelingen.

De stortplaats voor het oude continent.
We?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 16 oktober 2024 @ 19:56:16 #268
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215283744
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 19:55 schreef nostra het volgende:

[..]
Verdienmodel.
Misschien moeten WIJ dan maar wat meer opnemen. Kan er meer geld naar de boeren
  woensdag 16 oktober 2024 @ 19:56:35 #269
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215283750
Boerenlobby welteverstaan
  woensdag 16 oktober 2024 @ 19:57:01 #270
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215283760
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 19:53 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Als Oeganda dat geen probleem vindt, heb ik daar eerlijk gezegd ook niet zoveel problemen mee.
Oeganda is in dit geval een dictator.

Oeganda is geen volksraadpleging of democratie.

'We praten niet met terroristen' zeggen ze fier. Tenzij je van ongedierte af moet. Dan jaag je ze zonder schaamte desnoods de dood in.

Het is de agenda van radicaal-rechts om beetje bij beetje de mensenrechten af te nemen en voortdurend een wij-zij spanningsveld op te werpen. Uiteindelijk maakt dat gewoon iedereen rechteloos, onzeker en weerloos, behalve de top. De VVD elite redt zich wel.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')