Prima.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee hij formuleerde het wat anders. Wat blijft hangen is toch dat de Titanic inderdaad is waar we naar kijken met de BBB. Niet dat van der Plas hem zijn woorden iets liet afzwakken.
Circus 6 krijgt niks gedaan en kan niet eens de grenzen dicht gooienquote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee hij formuleerde het wat anders. Wat blijft hangen is toch dat de Titanic inderdaad is waar we naar kijken met de BBB. Niet dat van der Plas hem zijn woorden iets liet afzwakken.
Zie jij politiek als een voetbalwedstrijd? Met winnen en verliezen?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:34 schreef StephanL het volgende:
[..]
Dat mag die vinden. Volgende verkiezingen is die weg
Ja zo werkt dat als het kabinet valt. De volgende verkiezingen heb je winnaars en verliezers. Nsc staat er niet bepaalt goed voor.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zie jij politiek als een voetbalwedstrijd? Met winnen en verliezen?
Nog los van het feit dat het onzin is dat Holman na de volgende verkiezingen weg is, de kans dat Holman top 5 staat op een volgende lijst lijkt me vrij groot, NSC hun beste kamerlid.
Ja het is best een prestatie van hem dat hij Caroline soeverein laat lijken.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:43 schreef -XOR- het volgende:
Caro sloopt hier zeker in retorische zin Gied volkomen.
Politiek gaat niet om winnaars en verliezers, als je denkt van wel heb je er helemaal niks van begrepen en kun je je beter bij sport houden.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:44 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja zo werkt dat als het kabinet valt. De volgende verkiezingen heb je winnaars en verliezers. Nsc staat er niet bepaalt goed voor.
Mag je vinden, ik denk daar anders overquote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Politiek gaat niet om winnaars en verliezers, als je denkt van wel heb je er helemaal niks van begrepen en kun je je beter bij sport houden.
Het is geen vinden en denken, politiek is geen sport en draait niet om winnen en verliezen. Dat is gewoon een feit.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:47 schreef StephanL het volgende:
[..]
Mag je vinden, ik denk daar anders over
Dat zegt dan veel over je anti-democratische mindset.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:47 schreef StephanL het volgende:
[..]
Jij mag denken wat je wil maar dit is gewoon een feit.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:47 schreef StephanL het volgende:
[..]
Een nexit zou wel voor een heel snelle inkrimping van de veestapel en het hele boerenbestand zorgen. En alle bloemenkassen kunnen dan ook dicht.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:49 schreef xpompompomx het volgende:
Jammer voor Geert dat de BBB ook geen nexit wil.
Kom ik morgen bij je op terug, ik wil er eerst even wat dieper induiken.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:56 schreef Hanca het volgende:
Ondertussen was er ook een onderwijsdebat: https://nos.nl/artikel/25(...)tiek-op-ingangsdatum
Ga ik later misschien nog terugkijken. Maar ik ben wel benieuwd of @:Janneke141 al een mening over de nieuwe doelen heeft.
Lijkt mij ook....quote:Op woensdag 16 oktober 2024 15:42 schreef Hanca het volgende:
Als je allemaal 'eigen land eerst' bent en je komt uit allemaal verschillende landen, ben je het dus per definitie niet met elkaar eens.
Maar waarom de vertraging? Puur omdat de PVV wat ideologische dingetjes in de kerndoelen wil fietsen?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:56 schreef Hanca het volgende:
Ondertussen was er ook een onderwijsdebat: https://nos.nl/artikel/25(...)tiek-op-ingangsdatum
Ga ik later misschien nog terugkijken. Maar ik ben wel benieuwd of @:Janneke141 al een mening over de nieuwe doelen heeft.
Dat moet wel goed gaanquote:
Dit kan toch geen toeval zijn?quote:
Plus de haven van Rotterdam en 80% van de overige handelseconomie.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een nexit zou wel voor een heel snelle inkrimping van de veestapel en het hele boerenbestand zorgen. En alle bloemenkassen kunnen dan ook dicht.
Het land met de meeste vluchtelingen ter wereld volgens de ZOA: https://www.zoa.nl/wat-is-er-aan-de-hand-in-ugandaquote:
En worden LHBTI-ers er vervolgd kennelijk: Kabinet wil uitgeprocedeerde Afrikaanse asielzoekers naar Oeganda sturen - https://nos.nl/l/2540986quote:Op woensdag 16 oktober 2024 18:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het land met de meeste vluchtelingen ter wereld volgens de ZOA: https://www.zoa.nl/wat-is-er-aan-de-hand-in-uganda
En daarnaast ook enorm veel armoede.
NSC niet. VVD vast wel. Die willen dit soort Rwanda deals al veel langer (kost een miljoen per vluchteling).quote:Op woensdag 16 oktober 2024 18:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het land met de meeste vluchtelingen ter wereld volgens de ZOA: https://www.zoa.nl/wat-is-er-aan-de-hand-in-uganda
En daarnaast ook enorm veel armoede. En de doodstraf voor LHBTIQ+...
Zouden VVD en NSC nou echt juichen bij zo'n idioot idee?
Ja maar opvang in de regio.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 18:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
En daarnaast ook enorm veel armoede. En de doodstraf voor LHBTIQ+...
Zouden VVD en NSC nou echt juichen bij zo'n idioot idee?
Jawel, ook de NSC.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 18:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
NSC niet. VVD vast wel. Die willen dit soort Rwanda deals al veel langer (kost een miljoen per vluchteling).
Geen idee, heb het debat nog niet gezien. Wat ik begrijp is dat NSC minder doelen wil, omdat het lesprogramma te vol is. Wat betreft basisonderwijs ben ik dat wel volkomen met ze eens. Leuk hoor, allemaal lessen kunst, cultuur, uitstapjes elke 3 weken, maar dat gaat wel ten koste van het lees, schrijf en rekenniveau.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 18:08 schreef Klopkoek het volgende:
@:Hanca, wat is jouw interpretatie van de vertraging van de kerndoelen? Even alle zogenaamde woke dingen eruit slopen?
In het gepresenteerde document staan alleen maar doelen op het gebied van taal en rekenen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 18:15 schreef Hanca het volgende:
Leuk hoor, allemaal lessen kunst, cultuur, uitstapjes elke 3 weken, maar dat gaat wel ten koste van het lees, schrijf en rekenniveau.
Ja, zoals ik zei: ik heb het debat nog niet gekeken. En de 75 pagina's ook nog niet gelezen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 18:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In het gepresenteerde document staan alleen maar doelen op het gebied van taal en rekenen.
NL: Hey can I copy your homeworkquote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:45 schreef Koffieplanter het volgende:
We krijgen onze eigen Rwanda deal.
Hoewel je geen ongelijk hebt is kunnen lezen en rekenen natuurlijk ook een basisvoorwaarde om te kunnen functioneren in de maatschappij. En de hoeveelheid functioneel analfabetisme neemt hand over hand toe.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 18:27 schreef -XOR- het volgende:
Leraren en onderwijzers hebben niet alleen een verantwoording om kennis, vaardigheden en competenties over te dragen, maar ook moeten ze hun leerlingen de basiswaarden meegeven die voorwaarde zijn om, ik zeg het met enige gewichtigheid, uiteindelijk een bezield verband te vormen van burgers in het eigen gezin, het dorp, de wijk of stad, als burgers van Nederland en als burgers van de wijdere westerse beschaving; een beschaving die haar gelijke niet kent met al haar pracht in cultuur en wetenschap, kunst en rechtsstatelijkheid.
Onderwijs dat deze taak verwaarloost, of door de waan van de dag het belang van dat bezielde verband relativeert, richt een onnoemlijke schade aan de continuïteit van ons maatschappelijk middenveld en daarmee van onze samenleving. Wat in de loop van eeuwen is opgebouwd, kan in enkele decennia zo onherstelbaar worden beschadigd, dat er van een hechte samenleving geen sprake meer is.
Het komt alleen niet van mij, maar van de "terug naar de basisvaardigheden, weg met dat linkse culturele gelul" PVV. Van hun eigen wepsijt:quote:Op woensdag 16 oktober 2024 18:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoewel je geen ongelijk hebt is kunnen lezen en rekenen natuurlijk ook een basisvoorwaarde om te kunnen functioneren in de maatschappij. En de hoeveelheid functioneel analfabetisme neemt hand over hand toe.
En je kunt kinderen natuurlijk best nuttige teksten laten lezen waarin ze ook wat leren. Gaat je leesvaardigheid omhoog en pak je nog een ander doel mee.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 18:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoewel je geen ongelijk hebt is kunnen lezen en rekenen natuurlijk ook een basisvoorwaarde om te kunnen functioneren in de maatschappij. En de hoeveelheid functioneel analfabetisme neemt hand over hand toe.
Het idee van die hubs is dat je je terugkeer naar je eigen land in de regio moet afwachten. Dus als je uitgeprocedeerd bent en bijvoorbeeld naar Somalië of Ethiopië terug moet, ga je naar een hub in Oeganda.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 18:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja maar opvang in de regio.Zouden PVV'erts snappen dat Afrika nogal groot is en dat Europa dichter bij de "regio" ligt dan Oeganda?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |