Dat is ook logisch, maar dan had je dus eigenlijk niet met BBB in een coalitie moeten gaan zitten. Sowieso voegt BBB weinig toe: ze hadden zonder een meerderheid in de Tweede Kamer en leveren ook geen goede ervaren bewindspersonen, ook met BBB is het zoeken naar meerderheden in de Eerste Kamer en als je JA21 en SGP hebt gepaaid komt BBB ook echt wel mee.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:31 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat VVD en NSC inzien dat het niet én, én, én is. Dus dat ze hun programma veel beter kunnen uitvoeren als er (niet onterecht) wat gaat veranderen in onze landbouw.
Het antwoord is enkel: geveinsde relevantie.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is ook logisch, maar dan had je dus eigenlijk niet met BBB in een coalitie moeten gaan zitten. Sowieso voegt BBB weinig toe: ze hadden zonder een meerderheid in de Tweede Kamer en leveren ook geen goede ervaren bewindspersonen, ook met BBB is het zoeken naar meerderheden in de Eerste Kamer en als je JA21 en SGP hebt gepaaid komt BBB ook echt wel mee.
Maar nu zit je dus met BBB in de coalitie, maak je een vrij simpele landbouwparagraaf in het regeerakkoord en vervolgens hou je je daar niet aan. Ik vind het prima, ik zie liever geen BBB beleid en ben ook blij dat gister bijvoorbeeld de CDA/SGP motie om varkenshouders en kippenboeren uit te sluiten van de maatregelen op mest is weggestemd, maar ik vraag me nu wel af wat voor BBB nog de toegevoegde waarde is van de coalitie en wat voor de coalitie nog de toegevoegde waarde is van BBB.
Omdat de SP eist dat ze op de uiterst linkse flank zitten.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:04 schreef Nielsch het volgende:
Ik zat even het kaartje in de OP te kijken, maar waarom zitten die 5 mensen van PvdA/GL niet bij de rest van hun partij maar zitten daar 5 SP'ers?
man man man... naja okee... het lijkt me ergens dat de SP meer aansluiting heeft bij de PvdD en Volt dan bij GroenLinks/PvdA, maar ja moeten ze lekker zelf weten natuurlijk.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat de SP eist dat ze op de uiterst linkse flank zitten.
Volt is vrij rechts en extreem pro-EU, SP is eurokritisch en uiterst links. Dus nee, die pasten niet beter bij elkaar. SP heeft juist zo ongeveer alleen wat met het linkse smaldeel van de PvdA.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
man man man... naja okee... het lijkt me ergens dat de SP meer aansluiting heeft bij de PvdD en Volt dan bij GroenLinks/PvdA, maar ja moeten ze lekker zelf weten natuurlijk.
Zit hier zelf gemengd in. Als de netbeheerder kosten maakt voor het terugleveren, dan is het niet echt eerlijk dat die kosten bij mensen terecht komen die geen zonnepanelen bezitten.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:04 schreef Hanca het volgende:
Die boetes moeten natuurlijk weg als de saldering verdwijnt
@capricia had dit al verwezen naar het aparte topic.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:17 schreef Bluesdude het volgende:
Ramsey Nasr en Raoul Heertje over de oorlog in het Midden-Oosten, zie dit fragment van Bar Laat
Wat doet de regering en de Tweede Kamer ....?
Niks.... men blijft Israel steunen in de moordpartijen, steden vernietigen, mensen wegjagen, landroven.
Kolonialisme van de Europese cultuur en spinoffs is niet voorbij
Vrij rechts progressief pro EU van uiterst links conservatief anti EU, wel beste uitersten iddquote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volt is vrij rechts en extreem pro-EU, SP is eurokritisch en uiterst links. Dus nee, die pasten niet beter bij elkaar. SP heeft juist zo ongeveer alleen wat met het linkse smaldeel van de PvdA.
Dat laatste is toch gewoon pure onkunde, als hij daadwerkelijk dat zelfbeeld (en dat van Wilders) heeft.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 08:26 schreef Beathoven het volgende:
Ik weet niet of je Omtzigt onkunde kunt toespelen
Omtzigt heeft gewoon verkeerd gegokt en gehoopt dat hij de kar van dit kabinet wel zou kunnen trekken met Wilders (ondanks de winst van de PVV) getemd in de bijrol.
De kosten van het onderhouden van energiecentrales die zonnepanelenbezitters minder gebruiken komen ook bij de zonnepanelenbezitter terecht.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:19 schreef Weird- het volgende:
[..]
Zit hier zelf gemengd in. Als de netbeheerder kosten maakt voor het terugleveren, dan is het niet echt eerlijk dat die kosten bij mensen terecht komen die geen zonnepanelen bezitten.
Aan de andere kant ben ik wel voor stimulering van schone energie
Je kan ook als overheid opdraaien voor die terugleverkosten als stimulansquote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:19 schreef Weird- het volgende:
[..]
Zit hier zelf gemengd in. Als de netbeheerder kosten maakt voor het terugleveren, dan is het niet echt eerlijk dat die kosten bij mensen terecht komen die geen zonnepanelen bezitten.
Aan de andere kant ben ik wel voor stimulering van schone energie
Ik snap het ook niet, maar ik vind het prima. Ben benieuwd hoe de pluimveesector gaat reageren, hun woordvoerder is de broer van Eerste Kamerlid Oplaat (BBB). En het is natuurlijk het voorstel van Wiersma zelf om de pluimveesector te raken.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het is onbegrijpelijk dat de BBB-leden zich niet wat meer roeren. Iets wat ze ook al direct bij hoofdlijnenakkoord hadden moeten doen want ze hebben werkelijk NIETS binnengehaald waar de boeren blij mee zijn.
Het is in grote lijnen gewoon beleid van vorige kabinet waar ze zo op tegen waren en dan zijn er nog aantal maatregelen verzwaard.
Er is geen apart topic over Nederlandse medeplichtigheid en onwil van Kamer en regeringquote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
@:Capricia had dit al verwezen naar het aparte topic.
Wilders ging wel iets makkelijker op sleeptouw toen hij gedoogde.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:20 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat laatste is toch gewoon pure onkunde, als hij daadwerkelijk dat zelfbeeld (en dat van Wilders) heeft.
Linksom of rechtsom had je moeten weten dat regeren met Wilders in ieder geval gedoe op ging leveren en zelfs zonder Wilders had Omtzigt van zichzelf moeten weten dat hij dit stressniveau simpelweg niet aankan. Dat niet van jezelf inzien (of wel, maar er niet naar handelen) maakt het wat mij betreft gewoon onkunde.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:35 schreef Beathoven het volgende:
Wilders ging wel iets makkelijker op sleeptouw toen hij gedoogde.
Vind het meer een foutieve gok. Hij had er namelijk ook de voorzichtige hoop kunnen hebben dat BBB, VVD en NSC wel een fatsoenlijk tegenwicht zouden bieden tegen Wilders en de PVV.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:36 schreef nostra het volgende:
[..]
Linksom of rechtsom had je moeten weten dat regeren met Wilders in ieder geval gedoe op ging leveren en zelfs zonder Wilders had Omtzigt van zichzelf moeten weten dat hij dit stressniveau simpelweg niet aankan. Dat niet van jezelf inzien (of wel, maar er niet naar handelen) maakt het wat mij betreft gewoon onkunde.
Onkunde of onervarenheid maar hij had moeten weten dat dit een heilloze weg is. Vergeet niet dat hij ongetwijfeld nog actieve herinneringen heeft aan Rutte 1…quote:Op woensdag 16 oktober 2024 08:26 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik weet niet of je Omtzigt onkunde kunt toespelen
Omtzigt heeft gewoon verkeerd gegokt en gehoopt dat hij de kar van dit kabinet wel zou kunnen trekken met Wilders (ondanks de winst van de PVV) getemd in de bijrol.
Probeer BNW.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er is geen apart topic over Nederlandse medeplichtigheid en onwil van Kamer en regering
De israelpolitiek van Kamer en regering bespreken hoort in POL ....quote:
Dat aparte topic is daar neem ik aan voor. Niet voor de voortgang van de strijd oid, dat past beter bij OOR denk ik?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De israelpolitiek van Kamer en regering bespreken hoort in POL ....
Apart topic of in dit algemene topic.
Er is geen apart topic in POL... en het lijkt alsof je het israelbeleid van regering en Kamer niet wil bespreken.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat aparte topic is daar neem ik aan voor. Niet voor de voortgang van de strijd oid, dat past beter bij OOR denk ik?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |