Als VVD na een val duidelijk aan geeft niet meer met PVV in zee te gaan, kan het ook zijn dat veel kiezers eieren voor hun geld kiezen omdat ze Timmermans geen premier willen laten worden. Als de VVD dan de grootste (voor of na PVV) is, zullen ze graag met PvdA-GL samenwerken om de premier te mogen leveren, daar ben ik van overtuigd.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 23:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het lijkt me juist dat de deur open laten staan electorale zelfmoord is. Dan mag je nog een keer meedoen aan het PVV circus. Als je wonder boven wonder daar de eerste keer met matige schade uitkomt gaat de tweede implosie denk ik wel echt flink schade doen.
Maar goede kans dat PVV door de kiezer weer terug in hun hok wordt gegooid na een campagne en deze wanprestatie. Ze staan nu lekker in de peilingen nu ze ook rugdekking krijgen van NSC,BBB,VVD,FvD komt er weer zon cordon sanitaire en is er niks meer wat de huidige coalitie tegenhoud om alle puinhopen te lekken denk ik dat ze gewoon weer teruggaan naar hun gebruikelijke 20 zetels ofzo. Het blijft een one issue partij. Op hun enige issue falen ze nu zo onmogelijk hard. Daar zullen de andere partijen ze zeker niet mee laten wegkomen. Zelfs Eerdmans zou toch wat zeteltjes van ze af moeten kunnen snoepen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 23:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als VVD na een val duidelijk aan geeft niet meer met PVV in zee te gaan, kan het ook zijn dat veel kiezers eieren voor hun geld kiezen omdat ze Timmermans geen premier willen laten worden. Als de VVD dan de grootste (voor of na PVV) is, zullen ze graag met PvdA-GL samenwerken om de premier te mogen leveren, daar ben ik van overtuigd.
Waarom zouden ze dat doen? Er valt electoraal vrij weinig te winnen en de pvv heeft geen leden of programmaquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:59 schreef -XOR- het volgende:
Ik vermoed overigens dat er op een gegeven moment een fusie gaat komen tussen VVD en PVV zoals GL/PvdA.
Politiek gaat niet alleen maar om de macht, tenminste niet in de functionerende landen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 23:28 schreef Kowloon het volgende:
Ik was vroeger nooit voorstander van een cordon sanitaire, maar dat was naïef. Ik ging teveel uit van mijn eigen kader van normen en waarden. In dat kader sluit ik nooit iemand uit, nooit. Een luisterend oor voor de opvattingen van iemand anders is het minste dat ik voor mijn medemens op kan brengen. Maar ik verwarde politiek met het nastreven van een eigen kader van normen en waarden. Politiek is veel platter (ja, dat inzicht is een grote teleurstelling voor mij), het gaat gewoon om de macht. Een cordon sanitaire vind ik in dat opzicht een geoorloofde stap.
Het is best weird dat ze in de VK Andrew Tate willen bannen en "vrouwenhaat" met terrorisme willen vergelijkenquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 23:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Hahaha Baudet neemt het ook nog even op voor Tate. En tegen de deep-state in Amerika uiteraard
Als ik sommige reacties zo lees en hoe sommige op dit forum asielzoekers in een cel willen gooien, mods het allemaal grappig vinden en kritiek erop verwijderen dan sluit ik mij hierbij aanquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 23:28 schreef Kowloon het volgende:
Ik was vroeger nooit voorstander van een cordon sanitaire, maar dat was naïef. Ik ging teveel uit van mijn eigen kader van normen en waarden. In dat kader sluit ik nooit iemand uit, nooit. Een luisterend oor voor de opvattingen van iemand anders is het minste dat ik voor mijn medemens op kan brengen. Maar ik verwarde politiek met het nastreven van een eigen kader van normen en waarden. Politiek is veel platter (ja, dat inzicht is een grote teleurstelling voor mij), het gaat gewoon om de macht. Een cordon sanitaire vind ik in dat opzicht een geoorloofde stap.
Maar hij zit toch gewoon onder huisarrest op basis van beschuldigingen van verkrachting en vrouwenhandel?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 23:51 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Het is best weird dat ze in de VK Andrew Tate willen bannen en "vrouwenhaat" met terrorisme willen vergelijken
Volgens zijn zeggen is er niks van waarquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 23:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar hij zit toch gewoon onder huisarrest op basis van beschuldigingen van verkrachting en vrouwenhandel?
Ja lekker geloofwaardig die man. Van wat ik heb gezien is er vrij veel documentatie. Hij heeft de schijn natuurlijk nogal tegen met al zijn filmpjes waar hij vrouwen als minderwaardig behandelt.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 00:02 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Volgens zijn zeggen is er niks van waar
Dan wordt het een simpele veroordelingquote:Op woensdag 16 oktober 2024 00:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja lekker geloofwaardig die man. Van wat ik heb gezien is er vrij veel documentatie. Hij heeft de schijn natuurlijk nogal tegen met al zijn filmpjes waar hij vrouwen als minderwaardig behandelt.
Zal wel meevallen als de slachtoffers uit Engeland komen maar de zaken in Roemenië zijn gebeurd. Voor Baudet is zon Tate gewoon aantrekkelijk om te verdedigen want hij doet ook altijd neerbuigend over vrouwen en beide hebben ze zon gevecht tegen de Matrix of deep state whatever. Dezelfde vlucht maakte die Rusell Brand.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 00:10 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Dan wordt het een simpele veroordeling
De Waalse variant gaat zelfs nog een stuk verder. Daar wordt extreemrechts door politiek en media compleet genegeerd. En dat werkt ook.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 23:11 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Alsof er in Nederland ooit sprake is geweest van een cordon sanitaire jegens de PVV. Ik vernam laatst hoe het cordon sanitaire in België functioneert. Een lokale afdeling van de N-VA opperde in het kader van de lokale verkiezingen een lokale samenwerking met het Vlaams Belang. Die hadden ‘s avonds nog Bart De Wever aan de telefoon hangen om dat proefballonnetje direct stuk te steken. Ging het er bij de VVD ook maar zo aan toe…
Een echt grote verzoendag zou ik het midden-oosten wel van harte toe willen wensen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 23:23 schreef Hanca het volgende:
[..]grote verzoendag (Jom Kipoer) komen. Dat was trouwens afgelopen vrijdag/zaterdag.
Ik weet niet of je Omtzigt onkunde kunt toespelenquote:Op woensdag 16 oktober 2024 07:26 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De Waalse variant gaat zelfs nog een stuk verder. Daar wordt extreemrechts door politiek en media compleet genegeerd. En dat werkt ook.
Hier heeft de VVD gewoon altijd opengestaan voor samenwerking met extreemrechts en het ditmaal ook actief opgezocht. Van NSC kan je nog zeggen dat ze zich er uit onkunde ingerommeld hebben, van de VVD was het heel bewust.
De brief was louter het afgeven van een signaal. Bewust naar een ontvanger die er toch niet echt iets mee zou kunnen, maar gewoon om even te laten weten dat NL er zo in staat. Dat kan niet gewoon tijdens gesprekken? Ik vind het zo ontzettend amateuristisch allemaal. Kinderlijk. We slaan echt een pleefiguur.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 08:24 schreef Hexagon het volgende:
En ineens zijn al die vieze enge asielzoekers geen prioriteit meer voor het kabinet.
https://www.nu.nl/politie(...)-op-asielbeleid.html
Op zich niet gek dat er weinig animo is voor BBB "beleid" toch?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:09 schreef Hanca het volgende:
Maar dan wel richting GL beleid en niet richting BBB beleid, gek genoeg.
Dan is het dat maarquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 23:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een cordon sanitare tegen een partij met een zeteltje of 40 is electorale zelfmoord.
Met BBB in de coalitie en sowieso een echt rechtse coalitie zou je geen afslag richting GL verwachten. Nou had het vorige kabinet die draai natuurlijk al gemaakt en gelukkig is Van Campen (VVD) niet vergeten waarom.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:21 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Op zich niet gek dat er weinig animo is voor BBB "beleid" toch?
quote:Op woensdag 16 oktober 2024 00:02 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Volgens zijn zeggen is er niks van waar
Ik denk vooral dat VVD en NSC inzien dat het niet én, én, én is. Dus dat ze hun programma veel beter kunnen uitvoeren als er (niet onterecht) wat gaat veranderen in onze landbouw.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Met BBB in de coalitie en sowieso een echt rechtse coalitie zou je geen afslag richting GL verwachten. Nou had het vorige kabinet die draai natuurlijk al gemaakt en gelukkig is Van Campen (VVD) niet vergeten waarom.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |